Seksisuhde papin kanssa

Tummatukkainen_mies

Olen saanut onnellisesti seksisuhteen erään viehättävän naispapin kanssa. Tilanne alkoi muutama vuosi sitten vähän kuin itsestään. Seurakuntaamme oli tullut uusi kaunis naispappi ja jäimme hänen kanssaan juttelemaan. Pyysin häntä käymään joskus kahvilla ja yllätyksekseni hän vastasikin myöntävästi. No, ajan kuluessa asiat etenivät ja päädyimme jakamaan vuoteen muutamia kertoja. Tällä naispapilla ei ole miestä ja muutenkin hän vaikuttaa oikein ihanalta ja suvaitsevaiselta ihmiseltä. Monta kertaa olemme yhdessä pohtineet suuria kysymyksiä, teologisiakin.

Nykyään asumme eri paikkakunnilla, mutta näemme muutaman kerran vuodessa. Hän on töissä uudessa seurakunnassa ja pitää kovasti työstään. Mutta meidän yhteisistä hetkistämme emme luonnollisesti ole pitäneet suurempaa melua, koska kaikenlaisia tuomitsijoita on nykyään liikkeellä, valitettavasti. Mutta ihanaa aikaa olemme saaneet viettää, monin tavoin!

52

2637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fda

      Kalskahtaa tekaistulta jutulta, mutta mistäs sen tietää papeilla on ollut tuollaisia suhteita aina. Jopa siinä välivaiheessa kun naisia ei pappeina ollut.

      • kunhan.kirjoitti

        Voipi olla että juttu on tekaistu, halunnee huomiota?


      • fda
        kunhan.kirjoitti kirjoitti:

        Voipi olla että juttu on tekaistu, halunnee huomiota?

        Aika selvä tapaus on. Liekö tarkotushakuista?


      • Vakavasti.puhuen

        Taas tässä solvataan miehiä! Ei ikimaailmassa ole yksikään miespappi ikinä ei koskaan tehnyt mitään sopimatonta, varsinkaan rikkonut kuudetta käskyä! Ei tietenkään. Joka muuta väittää, valehtelee kuin Pinokkio.
        Naispappeus on tuonut kaiken maailman raadollisuuden kirkkoomme. Parisuhteet ovat ihan poskellaan, uusia lakejakin on ruvettu rustaamaan, ja jos huomaatte, niin monet naispapit ovat naimattomia ihmisiä, mikä on tietenkin suurta epäluuloa nostattava asia. Kyllä seurakuntalaisten täytyy pitää heitä silmällä. Ja kun katsoo kirkon penkissä istuvia, niin huomaa, että siellä on etupäässä huivipäisiä ja tarkkasilmäisiä isoäitejä. Nuoremmat naiset hoitavat lapsiaan kotona ja miehet luonnollisesti seuraavat pappien edesottamuksia ja kirjaavat heidän mies- ja naissuhteitaan ehtimättä kirkonmenoihin mukaan.
        Valppautta, miehet!


      • asdfasdfsdf
        Vakavasti.puhuen kirjoitti:

        Taas tässä solvataan miehiä! Ei ikimaailmassa ole yksikään miespappi ikinä ei koskaan tehnyt mitään sopimatonta, varsinkaan rikkonut kuudetta käskyä! Ei tietenkään. Joka muuta väittää, valehtelee kuin Pinokkio.
        Naispappeus on tuonut kaiken maailman raadollisuuden kirkkoomme. Parisuhteet ovat ihan poskellaan, uusia lakejakin on ruvettu rustaamaan, ja jos huomaatte, niin monet naispapit ovat naimattomia ihmisiä, mikä on tietenkin suurta epäluuloa nostattava asia. Kyllä seurakuntalaisten täytyy pitää heitä silmällä. Ja kun katsoo kirkon penkissä istuvia, niin huomaa, että siellä on etupäässä huivipäisiä ja tarkkasilmäisiä isoäitejä. Nuoremmat naiset hoitavat lapsiaan kotona ja miehet luonnollisesti seuraavat pappien edesottamuksia ja kirjaavat heidän mies- ja naissuhteitaan ehtimättä kirkonmenoihin mukaan.
        Valppautta, miehet!

        Sarkasmissa on se paha vika, ettei sitä täällä netissä oikein voi erottaa aidosti kajahtaneen hurlumhei-fundamentalistiuskovan todellisista mielipiteistä. Kumpi sinä olet, sarkastinen vai aidosti kajahtanut?


    • vaihtoehtoja

      Trollilta kuulostaa. Onhan se tietysti mahdollista. Enemmän skandaalinkäryä tästä tulisi, jos:
      a) papeilta vaadittaisiin selibaattia,
      b) olet namisissa, tai
      c) papittarella on seksirinki, johon kuuluu useita miehiä.

      Jos hän kerran on niin ihana, ja jos molemmat olette vapaita, miksi et pyydä häntä vaimoksesi ? Miehen kuuluisi (kait ?) kosia. Näin neuvoi aikoinaan Tellervo Koivistokin Pentti Arajärveä.

      • Tummatukkainen_mies

        En tahdo naimisiin, koska henkilökohtainen vapauteni on minulle todella tärkeää. En lisäksi tahdo sitoutua kehenkään niin täysivaltaisesti, koska en ole koskaan ollut vain yhden naisen mies.


    • Haudankaivaja

      Naispapit antaa persettä siinä missä muutkin naiset ja ehkä vielä helpommin. Itsekkin olen nainut ja tiedän pari muutakin miestä jotka ovat naineet tätä samaa muijapappia. Naispapithan ovat tulleet tuhoamaan Kristillisyyttä.

      • Kiinnostaa_tietää

        Onko tämä kyseinen naispappi Etelä-Suomessa?


      • fda

        "Naispapit antaa persettä siinä missä muutkin naiset ja ehkä vielä helpommin. Itsekkin olen nainut ja tiedän pari muutakin miestä jotka ovat naineet tätä samaa muijapappia. Naispapithan ovat tulleet tuhoamaan Kristillisyyttä."

        Vai, että persettä? Mitäs se raamattu sanoo tuosta, idiootti.


      • Tummatukkainen_mies
        fda kirjoitti:

        "Naispapit antaa persettä siinä missä muutkin naiset ja ehkä vielä helpommin. Itsekkin olen nainut ja tiedän pari muutakin miestä jotka ovat naineet tätä samaa muijapappia. Naispapithan ovat tulleet tuhoamaan Kristillisyyttä."

        Vai, että persettä? Mitäs se raamattu sanoo tuosta, idiootti.

        Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin kyllä sitäkin kokeilimme. Melko estottomasti vielä, ei tarvinnut itse edes ehdottaa...


      • Pata.ja.kattila

        ...ja menit mukaan tuhoamaan kristillisyyttä! Eikö sinussa ole miestä torjumaan viekoitukset!
        Ja kirkon palveluksessa itsekin. Huoh.


      • Haudankaivaja
        Kiinnostaa_tietää kirjoitti:

        Onko tämä kyseinen naispappi Etelä-Suomessa?

        Ei ole etelä-suomesta, en sano mistä päin. Ja perseen anto ei tarkoittanut anaaliseksiä, vaan ihan normaalia pimppaa. Käytin vaan tuota termiä huvikseni, niinkuin varmaan moni ymmärsikin. Itse olen sitä mieltä että hän tekee väärin. Mutta olen ottanut asian niin, että minun täytyy koitella häntä, että hän tajuaisi oman kaksinaismoraalisen käytöksensä. Näin toimimalla varmistan myös oman toimeni jatkuvuuden. Itse olen niin alhaalla kirkollisten piirien hierarkiassa, että näen ja kuulen kaiken, koska kukaan ei kiinnitä minuun huomiota. Sen takia pappikin voi naida kanssani, samaan tapaan kuin VOKeissa työntekiät naivat pakolaisten kanssa. Minulta itseltäni tietenkään ei kukaan voi odottaa minkäänlaista moraalista käytöstä, enkä sitä odota itsekkään itseltäni, olenhan vain haudankaivaja.


      • fda
        Haudankaivaja kirjoitti:

        Ei ole etelä-suomesta, en sano mistä päin. Ja perseen anto ei tarkoittanut anaaliseksiä, vaan ihan normaalia pimppaa. Käytin vaan tuota termiä huvikseni, niinkuin varmaan moni ymmärsikin. Itse olen sitä mieltä että hän tekee väärin. Mutta olen ottanut asian niin, että minun täytyy koitella häntä, että hän tajuaisi oman kaksinaismoraalisen käytöksensä. Näin toimimalla varmistan myös oman toimeni jatkuvuuden. Itse olen niin alhaalla kirkollisten piirien hierarkiassa, että näen ja kuulen kaiken, koska kukaan ei kiinnitä minuun huomiota. Sen takia pappikin voi naida kanssani, samaan tapaan kuin VOKeissa työntekiät naivat pakolaisten kanssa. Minulta itseltäni tietenkään ei kukaan voi odottaa minkäänlaista moraalista käytöstä, enkä sitä odota itsekkään itseltäni, olenhan vain haudankaivaja.

        Tuohan on vaan näppärä tekosyy. Et ole ehkä elänyt kovin vanhaksi jos luulet, että "koettelu" jotenkin parantaa ihmisten moraalia.


      • Haudankaivaja
        fda kirjoitti:

        Tuohan on vaan näppärä tekosyy. Et ole ehkä elänyt kovin vanhaksi jos luulet, että "koettelu" jotenkin parantaa ihmisten moraalia.

        En sen kummemmin tarvitse tekosyitä, minusta on vain mukava sillointällöin naida napsauttaa. Ehkä kaikkein parasta on kuitenkin katsoa kun muut seukkaa ja deittaa tätä muijaa. Yleensä ajattelen silloin, että mun spemet on jo siellä sisällä, heh heh. Huvittavaa on myös se, että useimmat näistä on jotain "parempaa väkeä".


      • fda

        Täytyy myöntää, että en ymmärrä moisen päälle.

        "Mutta olen ottanut asian niin, että minun täytyy koitella häntä, että hän tajuaisi oman kaksinaismoraalisen käytöksensä."

        Kai edes tajuat, että toivomuksesi on ristiriidassa tekojesi kanssa. Ajat päinvastaista ja yrität jotenkin pelastaa omaa itsetuntoasi esittämällä että "pyrit hyvään".


      • Haudankaivaja

        Minä en pyri mitenkään erikoisesti mihinkään hyvään, enkä yritä pelastaa mitään itsetuntoani. Jos naispappi antaa naida ja nauttii siitä, niin sehän kyllä mulle sopii ja myös minun työpaikkani pysyy. Mutta minun mielestäni papilla pitäisi olla jokin moraali, ihmettelen että hän ei sitä itse tajua.


      • fda
        Haudankaivaja kirjoitti:

        Minä en pyri mitenkään erikoisesti mihinkään hyvään, enkä yritä pelastaa mitään itsetuntoani. Jos naispappi antaa naida ja nauttii siitä, niin sehän kyllä mulle sopii ja myös minun työpaikkani pysyy. Mutta minun mielestäni papilla pitäisi olla jokin moraali, ihmettelen että hän ei sitä itse tajua.

        "Minä en pyri mitenkään erikoisesti mihinkään hyvään"

        Harva pyrkii, mutta moni osaa kyllä tuomita.

        "Mutta minun mielestäni papilla pitäisi olla jokin moraali, ihmettelen että hän ei sitä itse tajua."

        Olisi se aika erikoista, jos luulisit että kannustamalla häntä mielestäsi moraalittomaan toimintaan herättelisit jotakin olemaan sinun moraalisi mukaisempi.


      • Kyylääjä-kyttä

        Eli sinä et näe tässä mitään ongelmaa, koska kyseessä on nainen. Mutta ilmeisesti miesten toimissa näet vikaa.


      • fda
        Kyylääjä-kyttä kirjoitti:

        Eli sinä et näe tässä mitään ongelmaa, koska kyseessä on nainen. Mutta ilmeisesti miesten toimissa näet vikaa.

        Uskonnoissa tyypillisesti vaaditaan naisia alistumaan ja tekeytymään. Miehet saavat olla pahankurisia poikia ja sitä suvaitaan. Kaksinaismoraaliahan se on, tekopyhyyttä vaatia toisilta mihin ei itse alkuunkaan pysty tai edes halua.


      • Kyylääjä-kyttä
        fda kirjoitti:

        Uskonnoissa tyypillisesti vaaditaan naisia alistumaan ja tekeytymään. Miehet saavat olla pahankurisia poikia ja sitä suvaitaan. Kaksinaismoraaliahan se on, tekopyhyyttä vaatia toisilta mihin ei itse alkuunkaan pysty tai edes halua.

        Saisinko tekstin/katkelman Uudesta testamentista, mielellään sellaisen jota ei ole irroitettu viitekehyksestä eikä asiayhteydestä. Kiitos.

        Ilmeisesti se koira älähti johon kalikka kalahti. Sillä sinä se vaan puolustelet pappia, etkä näe siinä mitään ongelmaa.


      • fda
        Kyylääjä-kyttä kirjoitti:

        Saisinko tekstin/katkelman Uudesta testamentista, mielellään sellaisen jota ei ole irroitettu viitekehyksestä eikä asiayhteydestä. Kiitos.

        Ilmeisesti se koira älähti johon kalikka kalahti. Sillä sinä se vaan puolustelet pappia, etkä näe siinä mitään ongelmaa.

        "Saisinko tekstin/katkelman Uudesta testamentista, mielellään sellaisen jota ei ole irroitettu viitekehyksestä eikä asiayhteydestä. "

        Millaisen katkelman haluat, ja mistä versiosta Uutta testamenttia?

        "Kiitos. "

        Uskonto ei ole sama asia kuin kirja, jota siinä käytetään täytyy katsoa suoraan tekoja eikä väitteitä. Ole hyvä.

        "Ilmeisesti se koira älähti johon kalikka kalahti. Sillä sinä se vaan puolustelet pappia, etkä näe siinä mitään ongelmaa."

        En minä ketään ole puolustellut, enemmän ärsyttää tämä tekopyhyys. Uskotaan, mutta muka oma moraali ei riitä siihen että pistetään peli poikki moraalittoman papin kanssa ja sitten leuhkitaan pienellä poikamaisella egolla nettipalstoilla.

        Asiahan ei tietenkään minulla kuulu ketä kukin uskossaan halveksuu ja synnittömänä kiviä heittelee...


      • Haudankaivaja

        Olikohan tämä tarkoitettu minulle. Minä en heittele kiviä muulla kuin lapiolla, en halveksu ketään, en ole synnitömäksi itseäni väittänyt, ja tekopyhää mielestäni olisi puolustella papin toimintaa. Minulla itselläni on hyvin löyhä moraali lähes kaikissa asioissa, en mielestäni leuhkinut kerroin vain oman kokemukseni ja mielipiteeni ja kuvauksen kirkon nyky meiningistä. Vai pitääkö siitä sinun mielestäsi hyssytellä ja olla hiljaa. Mielestäni papin virassa olevalta voidaan odottaa ja vaatia tietynlaista käytöstä.


    • synti

      Hassua , minä tiedän näitä miespappeja, jotka käyvät antamassa sielunhoitoa leskinaisille. Liha on heikkoa.

      • fda

        Eikös tuossa iltalehdissä jonkusen aikaa sitten ollut tapaus, jossa pappi peri leskeltä miljoonaomaisuuden...


    • "Mutta meidän yhteisistä hetkistämme emme luonnollisesti ole pitäneet suurempaa melua, koska kaikenlaisia tuomitsijoita on nykyään liikkeellä, valitettavasti."

      Olikos ulla siis jotain asiaakin, vai löpisetkö vaan aikas kuluksi jonninjoutavaa jargonia jostain, joka ei kiinnosta ketään, mitenkään?

      • Turhaa.kehuskelua

        Yleensäkö pidät suurempaa melua seksisuhteistasi, kun korostat, että et ole yhden naisen mies?
        Mahdatko sittenkään olla niin kiinnostava, että kaikenlaiset tuomitsijat sinut tuomitsisivat.
        Jospa eivät edes uskoisi koko asiaa?


    • nicepappi

      Vai, että oikein "persettä" ?

      Seurakunnan paimenen tulee olla "yhden vaimon mies". Sanamuodon pääpaino ja perusopetus koskee paimenen avioelämää, jonka tulee olla tahraton. Muutkin viranhaltijalta vaadittavat ominaisuudet liittyvät hänen moraaliinsa ja kykyihinsä.

      Eli ei oikein moraaliselta seurakunnan paimenen touhulta vaikuta... Eli parempi vaan, että ns. elätte kaapissa suuremman kohun välttämiseksi. Kimainen ja rietas nicepappisi ei ole kovin vihkiytynyt sola scriptura-periaatteen noudattamiseen, tummatukkainen mies!

      • totuuus

        Mitä väliä sillä jos ei kerran ole naimisissa? Hei, päivityksiä! Me eletään nykyajassa, eikä joissain pronssiajan kyläyhteisöissä.


    • pappiapappia

      Papeilla on paljon suhteita ja yleensä mies mies tai nais nais suhteita.

      • nicepappi

        Mihin perustat tietosi ? Kerro jotain konkreettisia esimerkkejä.


    • Salakumppani

      Onneksi olkoon. Teillä on molemmilla työpaikka ja elämänne on turvattu. Monet ihmiset joutuvat työttömiksi, ja saattaa olla, että perhekin on jo perustettu. Ongelmia tulee.
      Teille ei tule, koska olette itsellisiä ihmisiä. Et tosin huomannut mainita omaa ammattiasi. Naisystävälläsi on korkea koulutus.
      Panin muuten merkille, että ihailet sitä, että hänellä ei ole miestä, ja hän muutenkin vaikuttaa oikein ihailtavalta ja suvaitsevalta. Kuuluvatko nämä asiat yhteen?
      Mitähän sillä tarkoitat, sillä ymmärrän kirjoituksestasi, että olet mies.

    • papitus

      Muistan 1980-luvulta tapauksen, jossa naimisissa olevalla rippikoulupapilla oli suhde rippikoululaiseen. Tunsin tytön, tosin etäisesti. Hän ei itse kertonut asiaa minulle, vaan kuulin asiasta hänen kavereiltaan.

      Jokainen voi tietysti miettiä, mikä on moraalisesti arveluttavinta:
      a) Ilkka Kantola-Satu Norja (molemmat pappeja, naimisissa tahoillaan)
      b) rippikoulupastorin suhde hädin tuskin 16-vuotiaaseen tyttöön
      c) tummatukkainen mies-naispappi.

      • Tikulla.silmään

        Elikkäs kolme tapausta jäänyt sinulle mieleen, eli yksi juttu vuosikymmentä kohden. Aika korkea moraali on näillä virkamiehillä! Enemmän skandaalinkäryä varmasti haistaa jostakin muualta kuin kirkon piiristä.


      • fda

        Se on kuitenkin helpompaa, kun usein väittävät olevansa paljon moraalisempia kuin muut ihmiset. Historian valossa ei tietenkään pidä paikkaansa.


    • KorkeaVeisu

      Pitäis nyt muistaa laittaa arvojärjestykseen kaikkien kristittyjen kritiikki, kun varsinkin kristittyjen lukema Raamattu sisältää Salomon Korkea veisun, Laulujen laulun. Salomollahan tunnetusti oli lain mukaan yli tuhat vaimoa, kaikkine sivu- ja jalkavaimoineen.

      Elikkä - miksi kritiikki?

      Laulujen laulu 1

      1 Salomon korkea veisu.
      2 Hän suudelkoon minua suunsa suudelmilla. Sillä sinun rakkautesi on suloisempi kuin viini.
      3 Suloinen on voiteittesi tuoksu, vuodatettu öljy on sinun nimesi; sentähden sinua nuoret naiset rakastavat.
      4 Vedä minut mukaasi, rientäkäämme! Kuningas on tuonut minut kammioihinsa. Me riemuitsemme ja iloitsemme sinusta, me ylistämme sinun rakkauttasi enemmän kuin viiniä; syystä he sinua rakastavat.
      5 "Minä olen musta, mutta ihana, te Jerusalemin tyttäret, kuin Keedarin teltat, kuin Salomon seinäverhot.
      6 Älkää katsoko sitä, että minä olen musta, päivän paahtama. Äitini pojat vihastuivat minuun, panivat minut viinitarhain vartijaksi-omaa viinitarhaani en vartioinut."
      7 "Sano minulle sinä, jota sieluni rakastaa, missä laumaasi paimennat, missä annat sen keskipäivällä levätä. Miksi minä hunnutettuna joutuisin sinun toveriesi laumain luo!"
      8 "Jos et sitä tiedä, sinä naisista kaunein, käy lammasten jälkiä ja kaitse vohliasi paimenten telttapaikoilla."
      9 "Tammaani, joka on faraon vaunujen edessä, sinut, armaani, vertaan.
      10 Ihanat ovat sinun poskesi käätyinensä, kaulasi helminauhoinensa.
      11 Me teemme sinulle kultakäädyt ynnä hopeasta niihin nastat."
      12 "Kuninkaan istuessa pöydässään tuoksui minun nardukseni kaiken aikaa.
      13 Rakkaani on minulle mirhakimppu, joka rintojeni välissä lepää.
      14 Rakkaani on kooferkukka-terttu Een-Gedin viinitarhoista."
      15 "Katso, kaunis sinä olet, armaani; katso, kaunis olet, silmäsi ovat kyyhkyläiset."
      16 "Katso, kaunis sinä olet, rakkaani; kuinka suloinen, kuinka vihanta on vuoteemme!
      17 Huoneittemme seininä ovat setripuut, kattonamme kypressit."

      Laulujen laulu 2

      1 "Minä olen Saaronin kukkanen, olen laaksojen lilja."
      2 "Niinkuin lilja orjantappurain keskellä, niin on minun armaani neitosten keskellä."
      3 "Niinkuin omenapuu metsäpuitten keskellä, niin on minun rakkaani nuorukaisten keskellä; minä halajan istua sen varjossa, ja sen hedelmä on minun suussani makea.
      4 Hän on vienyt minut viinimajaan; rakkaus on hänen lippunsa minun ylläni.
      5 Vahvistakaa minua rypälekakuilla, virvoittakaa minua omenilla, sillä minä olen rakkaudesta sairas."
      6 Hänen vasen kätensä on minun pääni alla, ja hänen oikea kätensä halaa minua.
      7 Minä vannotan teitä, te Jerusalemin tyttäret, gasellien tai kedon peurojen kautta: älkää herätelkö, älkää häiritkö rakkautta, ennenkuin se itse haluaa.
      8 Kuule! Rakkaani tulee! Katso, tuolla hän tulee hyppien vuorilla, kiitäen kukkuloilla.
      9 Rakkaani on gasellin kaltainen tai nuoren peuran. Katso, tuolla hän seisoo seinämme takana, katsellen ikkunasta sisään, kurkistellen ristikoista.
      10 Rakkaani lausuu ja sanoo minulle: "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.
      11 Sillä katso, talvi on väistynyt, sateet ovat ohitse, ovat menneet menojaan.
      12 Kukkaset ovat puhjenneet maahan, laulun aika on tullut, ja metsäkyyhkysen ääni kuuluu maassamme.
      13 Viikunapuu tekee keväthedelmää, viiniköynnökset ovat kukassa ja tuoksuavat. Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.
      14 Kyyhkyseni, joka piilet kallionkoloissa, vuorenpengermillä anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
      15 Ottakaamme ketut kiinni, pienet ketut, jotka viinitarhoja turmelevat, sillä viinitarhamme ovat kukassa.
      16 Rakkaani on minun, ja minä hänen - hänen, joka paimentaa liljojen keskellä.
      17 Kunnes päivä viilenee ja varjot pakenevat, kiertele, rakkaani, kuin gaselli, kuin nuori peura tuoksuisilla vuorilla.

      Laulujen laulu 3

      1 Yöllä minä vuoteellani etsin häntä, jota minun sieluni rakastaa, minä etsin, mutta en löytänyt häntä.
      2 "Minä nousen ja kiertelen kaupunkia, katuja ja toreja, etsin häntä, jota minun sieluni rakastaa." Minä etsin, mutta en löytänyt häntä.
      3 Kohtasivat minut vartijat, jotka kaupunkia kiertävät. "Oletteko nähneet häntä, jota minun sieluni rakastaa?"
      4 Tuskin olin kulkenut heidän ohitsensa, kun löysin hänet, jota minun sieluni rakastaa; minä tartuin häneen enkä hellittänyt hänestä, ennenkuin olin saattanut hänet äitini taloon, kantajani kammioon.
      5 Minä vannotan teitä, te Jerusalemin tyttäret, gasellien tai kedon peurojen kautta: älkää herätelkö, älkää häiritkö rakkautta, ennenkuin se itse haluaa.
      (Jatkuu...)

      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Laul. l. 3:1&rnd=1456397627707

      • HienoaKieltä

        Laulujen laulu 8

        6 Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi. Sillä rakkaus on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus, sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki.
        7 Eivät suuret vedet voi rakkautta sammuttaa, eivät virrat sitä tulvaansa upottaa. Jos joku tarjoaisi kaikki talonsa tavarat rakkauden hinnaksi, häntä vain halveksuttaisiin."


    • salasala

      Eipähän pysynyt salassa.

    • suvakkisivilissä

      En tunne Raamattua, enkä voi ketään tuomita. Olin nuorena koulussa ja kaverin
      kanssa katsottiin keväisenä päivänä ikkunasta ulos. Oksalla istui lintu ja toinen
      lintu oli selässä, mitä lie tehneet. Mutta arestin verran naurettiin.

    • Puhdistaja

      Naitko vielä sitä porttoa ja missä kirkossa tämä tapahtuu.

    • HaureaIsabel

      Pahoimpa pelkään. että tuo hairahtunut nainen on saattanut Jumalan sanan pilkan kohteeksi. Sanotaanhan:

      Tit. 2:4-5 4 Heidän tulee kehottaa nuoria naisia rakastamaan miestään ja lapsiaan, olemaan puhtaita ja siveitä, hoitamaan hyvin kotinsa ja mukautumaan miehensä tahtoon, jottei Jumalan sana joutuisi pilkan kohteeksi.

      Räisänen (2011) mukaan Ilmestyskirjan kuvailma nainen, portto, viittaa Tyatiran seurakunnan naispappiin, Isebeliin:

      Ilm. 17:1-4 Yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli seitsemän maljaa, tuli luokseni ja sanoi: "Tule, minä näytän sinulle, millainen tuomio annetaan sille suurelle portolle, joka asuu suurten vesien äärellä, sille, jonka kanssa maailman kuninkaat ovat irstailleet ja jonka iljettävästä viinistä maan asukkaat ovat juopuneet." Henki valtasi minut, ja enkeli vei minut autiomaahan. Minä näin naisen, joka istui helakanpunaisen pedon selässä. Peto oli yltympäri täynnä siihen kirjoitettuja herjaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea. Naisen puku hohti purppuraisena ja helakanpunaisena, hänen yllään kimalsivat kulta, jalokivet ja helmet, ja kädessään hän piti kultaista maljaa, joka oli täynnä hänen haureutensa iljetystä ja saastaa.

      Ilm. 2:20 Mutta sitä en sinussa hyväksy, että suvaitset tuota naista, tuota Isebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja johtaa opetuksellaan minun palvelijoitani harhaan, harjoittamaan siveettömyyttä ja syömään epäjumalille uhrattua lihaa.


      Lähteet:

      Räisänen, Heikki. 2011. Mitä varhaiset kristityt uskoivat? WSOY

    • Anonyymi

      Tekopyhiä ovat papit, ihmisiä siinä missä muutkin. Eivät virheettömiä, eivät edes hyvää haluavia ihmisiä. Eivät toteuta Jeesuksen ainoaa käskyä: rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi. Kavalia, kateellisia ja julmia siinä missä muutkin ihmiset.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe