Miksi katolilaiset palvovat kuolleiden ihmisten jäännöksiä?
http://ivarfjeld.com/category/vatican-skulls-and-bones/
Pyhäinjäännöksistä
16
117
Vastaukset
- PyhäinjäännösParansi
20 Sitten Elisa kuoli ja hänet haudattiin. Moabilaisten partiojoukkoja tuli tuohon aikaan joka vuosi maahan. 21 Kun erästä miestä kerran oltiin hautaamassa, hautaajat huomasivat partiojoukon. Silloin he heittivät miehen Elisan hautaan ja lähtivät pakoon. Mutta kun ruumis kosketti Elisan luita, mies heräsi henkiin ja nousi jaloilleen.
- Oksettavaa
Eipä näkynyt Elisan luita tuossa listassa. Eikä tuossa ainutkertaisessa tapahtumassa tavoiteltu ihmettä.
- Huomioita
Tässä yskittäisessä tapauksessa näin kävi. Mutta on väärää oppia se, että tuo tarkottaisi sitä, että luissa olisi joku henkiin herättävä ominaisuus tai jonkun pyhimyksen jäännös voisi tehdä voimatekoja. Raamattu ei opeta, että luista tulisi tehdä taikakaluja.
Minä ymmärrän tämän sitteeraamasi Raamatun kohdan niin, että Jumala antoi tämän tapahtuman kautta myös vahvistuksen siitä, että Elisan profetiat Israelin kuningas Jooakselle Syyriasta olivat Jumalasta. - kjöhkjöh
Yskittäistappaus.
- väärätieto
Siksi, että he eivät palvo mitään muuta kuin yhtä pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa. Olet väärässä.
- Oksettavaa
Kutsukaa tuota toimintaa millä termillä haluatte, mutta se on mielestäni sairasta ja sopisi paremminkin saa-tanan palvojille.
Miksi te pelkäätte pyhinjäännöksiä?
- Oksettavaa
Raamattu ei ohjaa tuollaiseen vainajien korottamiseen. "Ja jos joku kääntyy vainaja- tai tietäjähenkien puoleen, lähtien haureudessa kulkemaan heidän jäljessänsä, sitä ihmistä vastaan minä käännän kasvoni ja hävitän hänet hänen kansastansa." Antakaa vainajille hautarauha.
- Oksettavaa
Ensimmäistä kommentoin jo aiemmin. Kahdessa muussa ei esiinny vainajaa.
- Yjyvvvy
Oksettavaa kirjoitti:
Ensimmäistä kommentoin jo aiemmin. Kahdessa muussa ei esiinny vainajaa.
Lyö 2 Kgs 13:20-21, Acts 5:15-16 ja Acts 19:11-12 yhteen.
- 2Unlimited
Minustakin kyllä pyhäinjäännökset kuuluvat aika lailla samaan kategoriaan kuin vedenpaisumus, mutta jos ne auttavat jotakuta uskomaan, niin ei kai se ihan hokkus pokkusta ole. Placebo-efekti on tunnetusti suuri, jos uskoo. Samahan se on lääkkeissä.
- PiispaHenrik
Vastustajat. Vaikka ette itse uskoisikaan, miettikääpä hetken mitä pahaa on siinä, jos joku reliikkien kunnioituksen tai niiden äärellä rukoilemisen kautta löytää kirkon ja Kristuksen luokse? Hedelmistään puu tunnetaan. Ovatko hedelmät siis hyviä vai huonoja? Mielestäni rukouksen lisääntyminen jo itsessään on hyvä hedelmä. Olin itse kerran epäileväinen ja pelokas, mutta ajatukseni ovat muuttuneet ja olen ymmärtänyt jotakin pyhäinjäännösten siunauksellisuudesta uskonelämälle. Pyhien ihmisten ja heidän reliikkiensä kunnioittaminen on vetänyt minua itseäni tiiviimmin kirkon yhteyteen, ja olen siitä Herralle kiitollinen. Kaikki eivät reliikkejä sitten varmastikaan tarvitse, mutta uskonkokemuksia on monenlaisia. Mutta jos ei uskonelämän ja hartaudenharjoituksen tähden, entäpä sitten ihan vain historian tähden: pyhäinjäännökset ovat myös todiste siitä, mikä on oikea kirkko. Kirkko, jonka hallussa pyhien reliikkit ovat ja joka niitä myös syvästi ja aktiivisesti kunnioittaa, täytyy olla sama kirkko, jonka piirissä nämä pyhät ovat eläneet ja vaikuttaneet. Ne siis todistavat myös jatkuvuudesta ja Kristuksen kirkon alkuperästä ja toiminnasta halki aikakausien. Mutta ehkäpä juuri tämä onkin syy, miksi monet niin kiihkeästi reliikkejä ja niiden kunnioittamista vastustavat.
- roomalaiskatollinen
Mistä sais Eleviksen hiuskiehkuran että vois alakaa palavoo?
- roomalainen2
Pyhäinjäännösten palvonta on saanut alkunsa roomalaisesta tavasta.
- TeVasikat
Suurinosa kristityistä palvoo kuolleen miehen ristillä riippuvaa ruumiinkuvaa kuin israelilaiset kultaista vasikkaa Siinain erämaassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346