Suomen yleisin(raskasrakenteinen)kylmäverinen?

Kylmis

Mikähän mahtaa olla suomessa yleisin raskasrakenteinen kylmäverinen(ei siis esim. suokki)? Paljonko joutuu maksamaan ratsukelpoisesta raskaasta kylmäverisestä? Saako ulkomailta helpommin, paljonko tulee kuluja kuljetuksesta yms.? Onko suomessa kasvattajia, jotka kasvattavat kylmäverisiä?

14

3325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo..

      on BooGie Mustonen.
      Mutta en tiedä on ko hän niin kylmäverinen. paitaa kyllä kesälläkin päällä pitää. Mutta kyllä raskasrakenteiset ovat yleensä lämminverisiä.

      • Diddi

        Varmaan torinonhevonen joka ei kyllä ole kymäverinen, mutta se on hyvin raskasrakenteinen ja lempeä luonteinen. Niiden kengän koko on yleensä 5 eli suuuri.


      • *Shirejen suur fani*
        Diddi kirjoitti:

        Varmaan torinonhevonen joka ei kyllä ole kymäverinen, mutta se on hyvin raskasrakenteinen ja lempeä luonteinen. Niiden kengän koko on yleensä 5 eli suuuri.

        Raskain on kyllä ehdottomasti Shire.Olen Shirejen fani.Jos joku tietää niin voisko kertoo missä olisi Suomessa Shirejä.Olen itekkin haeskellut näitä ihania tupsujalkoja!!!


      • Lv:n omistaja

        Lämminveriset ei todellakaan ole raskasrakenteisia vaan kylmäveriset...!!!
        Minustä on Norjankylmäverinen on myös suht raskas hevonen..


      • Shirefani4ever
        *Shirejen suur fani* kirjoitti:

        Raskain on kyllä ehdottomasti Shire.Olen Shirejen fani.Jos joku tietää niin voisko kertoo missä olisi Suomessa Shirejä.Olen itekkin haeskellut näitä ihania tupsujalkoja!!!

        Kalliomaantallilla on luotettavia ja rauhallisia shirejä talli sijaitsee urajärvellä Lahden ja Kouvolan välissä:)


      • Shirefani4ever
        *Shirejen suur fani* kirjoitti:

        Raskain on kyllä ehdottomasti Shire.Olen Shirejen fani.Jos joku tietää niin voisko kertoo missä olisi Suomessa Shirejä.Olen itekkin haeskellut näitä ihania tupsujalkoja!!!

        http://www.kalliomaantalli.fi/lomake.html?id=1


    • coldbloodedkiller

      Itse olen törmännyt Tinkereihin... Tinkerithän ovat "pienempiä" mutta,massiivisia,karvakaviot yms.. ja tinkeri risteytyksiin...
      Shireitä ei ole paljoa näkynyt,vaikka niitä olen haeskellut..jokunen talli sieltä täältä.Mutta niihin ei ikinä saa yhteyttä,lieneekö olevan "virtuaalitalleja"...

      Olen myös miettinyt shiren tuontia ulkomailta...
      olen menossa jänkkeihin enskesänä,ja kyselen hintoja sieltä...hevosen varmasti saa halvalla,mutta kuljetus on asia erikseen..ja vielä se stressi hevoselle...
      Asiat pitää miettiä ja harkita tarkkaan..mietin tulisiko halvemmaksi jos toisi kaksi kerralla,ja olisiko se rauhottavampaa hevosilleki jos olisi kaveri mukana... entiiä..pitää ottaa asioista selville kun siellä olen...

      • Twilight

        No Ardennerit taikka Ardennienhevoset, kuin sen nyt haluaa sanoa, ovat raskasrakenteisia ja hyvinkin ratsukelpoisia. Niitä on liikkunut suomessa aika paljon, eli ihan ostettavissa. Se siis on ihan työhevosrotu, eli kylmäverinen mielestäni. Mukavan luonteisia, potentiaalia löytyy harrasteratsuksi, jotkut näyttäviä yksilöitä..


    • Elina

      Yleisin kylmäverirotu tämä tuskin on, mutta tahdon nyt mainostaa lempirotuani taas kerran... Eesti Raskeveo-hevosia on Suomessa n. 15 puhdasta ja risteytyksiä on varmaankin useampia. Mulla on itselläni 165 cm korkea ja 850 kg painava 3-vuotias vauveliini. Ihana rotu, johon kannattaa tutustua!

    • farrierhoof

      Shetlanninponi on kaikkein raskasrakenteisin ja kylmäverisin.

      • outlanderisti

        Vaikka på svenska ardenner tai nordsvenska ja mulla on Ruotsin ardenner säkä 165 painoa 900 kg kiltti kuin mikä ja koulu helppo B tasoinen ja koulutus jatkuu. Ruotsista noita saa n. 25-65000kr, mutta muistakaa, Kymäveriset ovat "teinejä" n. 9-11v ikäisiksi. Tammat hieman helpompia. Meiän ruuna rakastaa huomiota ja kehuja, tekee töitä mielellään (ajo ja ratsastus), rakastaa myös lapsia.


      • Artennerii
        outlanderisti kirjoitti:

        Vaikka på svenska ardenner tai nordsvenska ja mulla on Ruotsin ardenner säkä 165 painoa 900 kg kiltti kuin mikä ja koulu helppo B tasoinen ja koulutus jatkuu. Ruotsista noita saa n. 25-65000kr, mutta muistakaa, Kymäveriset ovat "teinejä" n. 9-11v ikäisiksi. Tammat hieman helpompia. Meiän ruuna rakastaa huomiota ja kehuja, tekee töitä mielellään (ajo ja ratsastus), rakastaa myös lapsia.

        Kuinkahan terveitä/ pitkäikäisiä ardennerit ovat? Onko 15 vuotias (säännöllisesti liikutettu ja hoidettu) vielä käyttöikäinen reilu 20 vuotiaana jos ei sairauksia tule?


    • siili.

      Suomen yleisin kylmäverinen on kait suokki, jotka maksaa nykyään maltaita. Esim. Ranskasta saa kylmävrisiä hevosia, joita kasvatetaan lähinnä lihaksi, alle tonnilla. Suomeen tuotuina niille kertyy hintaa noin 1500-2000e. Kannattaa ottaa yhteyttä [email protected]

      Ranskassa näitä rotuja ei käyttöhevosina arvosteta, vaikka niillä on kokoa, näköä ja jopa liikettä ratsuksi tai vaikkapa valjakkoon. Näillä on muissa maissa ratsastettu koulu menestyksekkäästi sekä pienemmille esteillekin kelpaavat. Vaikka ovatkin raskasrakenteisia, on jalat vahvat joten voivat hyvinkin esteitäkin hyppiä.

      Lisää roduista saat tietää hevosmaailma.comista, hakuun Ranskalaiet rodut. Niitä ovat esim. Boulognenhevonen, percheron, ardenner, comtois jne.

      • Braquemine

        -08 syntynyt ranskalainen rautiaanpäistärikkö ori Uranus de Braquemine. Kiltti ja rauhallinen hoitaa ja kuljettaa, ei orimainen. Ohjasajo aloitettu. Pysyy langoissa, tarhattu sekä ruunien että oriiden kanssa. Kavioita vuoltu. Ehta muhku kärryjen vetoon /ratsuksi/tulevaisuudessa siitokseen. Lisätietoja sähköpostilla tai puhelimitse. Isä Insolant de L'eglise (http://www.cheval-ardennais.fr/fr/etalons/insolant-eglise-trait-ardennais-bai,5030.html), emä Lila de la Promenade, joka on sijoittunut Ranskan mestaruuksissa sijoille 5. ja 6. Kuvia saatavilla sähköpostiin.

        Tästä ei ole pakko päästä eroon joten ihan ilmaiseksi ei lähde. Kyselyt sähköpostilla tai puhelimitse, myös tekstiviestit ok.
        Hinta 3200 €
        044-9901003
        s-posti: [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe