Neuvoja teiltä viisaammilta kysyisin...
Olen säästänyt vapaaehtoista eläkevakuutusta vuodesta 2005 alkaen. Henkivakuutusyhtiönä Mandatum Life.
Tilanteeni on nyt se, että koin yllättäen vakavan burnoutin ja olen nyt ollut puoli vuotta sairauslomalla, joka jatkuu. Kelan sairauspäivärahat tulevat täyteen ensi kesänä.
Tällä hetkellä jokainen euro tarvitaan elämiseen. Mitä minun kannattaisi tehdä vapaaehtoisen eläkevakuutukseni kanssa??
Pitäisikö minun pyytää eläkevakuutusmaksun maksamisen jättämistä "tauolle" vai kannattaisiko minun yrittää irtisanoa vakuutus?
Onkohan minulla mitään mahdollisuuksia säästämieni varojen nostoon??
Tiedän kyllä, että kaikki riippuu vakuutussopimukseni ehdoista, mutta löytyisikö ketään, joka osaisi heittää jonkinlaista arviota tilanteestani ihan pikaisesti näppituntumalta?
Kaikki kommentit ja näkemykset erittäin tervetulleita, sillä omalta väsymykseltä ei meinaa oikein jaksaa lähteä selvittämään tätä asiaa.
Vapaaehtoinen eläkevakuutus ja sairastuminen
3
591
Vastaukset
- Suurin_menettäjä
Halvin tapa lienee, että liityt Veronmaksajain keskusliittoon ja saat sieltä neuvoja. Mutta soita sinne ensin. Otan osaa, koeta selvitä.
- Zoetis
Sairastuin syöpään 2009 ja syöpäni on tämän jälkeen uusinut 2 kertaa. Yritin irtisanoa Nordean eläkevakuutukseni sairauden takia mutta sairastuminen ei ollut riittävän vakavaa joten ei onnistunut.
- Jam555
Maksamisen voi aina laittaa tauolle, eli laittaa vakuutuksen "vapaakirjalle". Vakuutuksen ehdoista riippuen yhtiö rankaisee tästä toimenpiteestä jonkinlaisella kk kulujen nostamisella. Irtisanominen sairauden takia voi olla hyvin haasteellista, ellei mahdotonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2364016Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411471
- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770