Hyvät kristityt, minulla on muutamia kysymyksiä. Olen tosi kiinnostunut uskonnostanne ja harkitsen kääntymistä. Ensimmäinen asia jonka haluan tietää on miksi te palvotte puuhun naulattua kuollutta juutalaista?
Ja miksi tuollaisen symboli loukkaa teitä vähemmän kuin viisisakarainen tähti? Meinaan on aika perverssiä koristella talonsa kuolleen juutalaisen kuvalla...
Kysymyksiä kristityille!
40
72
Vastaukset
- Ex-kristitty
Ei kannata kääntyä, usko vie elämästä ilon. Uskovaiset saattavat väittää muuta, mutta raamattupiireissä ei juuri nauru kaikaa.
PS. Ne muuten uskovat, että se puuhun naulattu juutalainen olisi ollut ihmishahmoinen jumala, joka kuoli, heräsi kuolleista ja nousi taivaaseen. Melko kosmista.- Kiinnostunutkristinuko
Kiitos vastauksestasi ja varoituksesta, mutta harkitsen asiaa vielä. Vastauksesi sai minut ajattelemaan toista kysymystä...
Oliko se puuhunnaulattu juutalainen ihmisuhri? Tämä hämmästyttää minua, koska tietämäni kristityt eivät tykkää ihmisten uhraamisesta ja pitävät sitä "atsteekkimaisena" barbarismina, joka on heidän mielestään oikein tuomittavaa, raakaa ja vastenmielistä. - Ex-kristitty
Kyllä, he pitävät puuhun naulattua juutalaista ihmisuhrina jumalalle. Koska kristityt pitävät häntä myös jumalana, voidaan todeta, että kyseinen juutalainen uhrasi itsensä itselleen.
Kyseinen teko oli siis välttämätön, että jumala saadaan lepytettyä ihmiskunnan syntien vuoksi. Kuitenkin kristityt pitävät sitä opetuslasta kirottuna ja äärimmäisenä pahantekijänä, jonka tekemän paljastuksen vuoksi uhraus oli mahdollinen.
Paratiisissa ennen syntiinlankeemusta eli käärme, jonka viisaan neuvon ansiosta ihmisistä tuli itsetietoisia ja he saivat älykkyyden. Tuota käärmettä kristityt pitävät äärimmäisen pahana ja vaarallisena, vaikka asia pikemminkin on päinvastoin.
Kristittynä joudut siis hylkäämään järkesi ja hyväksymään valtavia älyllisiä ristiriitoja. - ihmisviisausPYH
Ex-kristitty kirjoitti:
Kyllä, he pitävät puuhun naulattua juutalaista ihmisuhrina jumalalle. Koska kristityt pitävät häntä myös jumalana, voidaan todeta, että kyseinen juutalainen uhrasi itsensä itselleen.
Kyseinen teko oli siis välttämätön, että jumala saadaan lepytettyä ihmiskunnan syntien vuoksi. Kuitenkin kristityt pitävät sitä opetuslasta kirottuna ja äärimmäisenä pahantekijänä, jonka tekemän paljastuksen vuoksi uhraus oli mahdollinen.
Paratiisissa ennen syntiinlankeemusta eli käärme, jonka viisaan neuvon ansiosta ihmisistä tuli itsetietoisia ja he saivat älykkyyden. Tuota käärmettä kristityt pitävät äärimmäisen pahana ja vaarallisena, vaikka asia pikemminkin on päinvastoin.
Kristittynä joudut siis hylkäämään järkesi ja hyväksymään valtavia älyllisiä ristiriitoja.Piru petti ihmisen. Paratiisissa oli kaikki hyvin mutta kun piti saada älykkyyttä! Mihin tuo ihmisten älykkyys lopulta johtaa? Onneksi Jumala luo uuden maan, jossa vanhurskaus asuu. Kukaan ei tee silloin pahaa.
- Kiinnostunutkristinuko
ihmisviisausPYH kirjoitti:
Piru petti ihmisen. Paratiisissa oli kaikki hyvin mutta kun piti saada älykkyyttä! Mihin tuo ihmisten älykkyys lopulta johtaa? Onneksi Jumala luo uuden maan, jossa vanhurskaus asuu. Kukaan ei tee silloin pahaa.
Tarkoitatko, että tulee maailma jossa ihmisillä ei ole älykkyyttä, mutta tai siitä johtuen kukaan ei tee pahaa? Olen kuullut, että mitä korkeampi älykkyysosamäärä ihmisellä on niin sitä varmemmin hän on tekemättä rikoksia eli nyt en oikein tajua mitä tämä Jumala oikein ajattelee valitessaan vanhurskauden, mitä se on?, älykkyyden tai järjen sijasta.
- vähän-huvitti
Kiinnostunutkristinuko kirjoitti:
Tarkoitatko, että tulee maailma jossa ihmisillä ei ole älykkyyttä, mutta tai siitä johtuen kukaan ei tee pahaa? Olen kuullut, että mitä korkeampi älykkyysosamäärä ihmisellä on niin sitä varmemmin hän on tekemättä rikoksia eli nyt en oikein tajua mitä tämä Jumala oikein ajattelee valitessaan vanhurskauden, mitä se on?, älykkyyden tai järjen sijasta.
Nämä kellonajat jutuissa herättivät hiukan huumoria, kun tuli mieleeni että kysytkö ja vastaatko itse tekemiisi kysymyksiin?
- olisi.parasta.näin
vähän-huvitti kirjoitti:
Nämä kellonajat jutuissa herättivät hiukan huumoria, kun tuli mieleeni että kysytkö ja vastaatko itse tekemiisi kysymyksiin?
Raamatussa lukee: Ole ovela kuin käärme mutta viaton kuin kyyhkynen.
- pahalta.näyttää
olisi.parasta.näin kirjoitti:
Raamatussa lukee: Ole ovela kuin käärme mutta viaton kuin kyyhkynen.
Minä tiedän ihmisen joka on toistuvasti rikollinen, vaikka on yliälykäs, mutta koska uskoa puuttuu niin huonoltahan hänen tilanteensa näyttää, ellei hän ymmärrä tehdä parannusta ja tulla uskoon.
- olisi.viisainta
pahalta.näyttää kirjoitti:
Minä tiedän ihmisen joka on toistuvasti rikollinen, vaikka on yliälykäs, mutta koska uskoa puuttuu niin huonoltahan hänen tilanteensa näyttää, ellei hän ymmärrä tehdä parannusta ja tulla uskoon.
Siellä uudessa maassa on kauan rauha, ja olipa älykkyysosamäärä mikä hyvänsä, niin viisainta olisi yrittää päästä sinne...!
- fda
Viisisakarainen tähtihän on Jeesuksen symboli. Se on vaan muuttanut merkitystä ajansaatossa.
Lutherillakaan ei ollut ongelmaa tämän kirkkotornin kanssa, mitäs siinä onkaan? No viisisakarainen tähti tietysti.
https://www.youtube.com/watch?v=UU4oGppjzU0- Kiinnostunutkristinuko
En tiennyt, että se on Jeesuksen symboli, mutta olen huomannut, että kristityt suhtautuvat siihen negatiivisemmin kuin ristiinnaulitsemiskuviin mikä on aina hämmästyttänyt uteliasta mieltäni.
En aluksi huomannut mihin viittasit, koska Daavidin tähti oli näkyvimmin esillä, mutta olet oikeassa, että tuossa kirkossa on viisisakarainen tähti vaikka jostakin kuvasta olisi ollut helpompi havaita. Haluaisin nyt kuulla kristityiltä vastauksen siihen illuminati- ja vapaamuurarijuttuun liittyen.
Onko tuo kirkko pahojen vapaamuurariroistojen rakennuttama tai sisältyykö siihen okkulttista symbolismia? - fda
Ei kyllä se on vain täynnä keskiaikaista kristillistä symboliikkaa, silloin ei ollut vielä vapaamuurareita edes keksitty kun kirkko on rakennettu. Siellä alhaalla on Lutherin patsas osoittamassa kohti pentagrammia. Okkultismi ja salaliitot sellaisina kuin niihin moni uskoo ovat vasta myöhemmällä kaudella keksittyjä. Kristityt vaan eivät tyypillisesti tunne uskontonsa historiaa. Eletään ikäänkuin muotien mukaan. Oli vaihe jolloin ikonitaidetta hävitettiin protestantismin nimessä ja ristejäkin hajotettiin. Haluttiin tehdä ero katolilaisuudesta ja sen symboleista. Seurauksena katolilaisetkin alkoivat hävetä kristillisiä perinteitä, joista monet kuolivat pois.
Tässä vielä kuva kirkosta:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/Hannover_Marktkirche.jpg
Tuonnehan varmaan nykyaikana sijoitettaisiin joku kauhuleffa varmasti. Itse pirun kirkkona sitä varmasti moni pitäisi. No, se on kuitenkin tavallinen ev.lut. kirkko. - petri.setä
fda kirjoitti:
Ei kyllä se on vain täynnä keskiaikaista kristillistä symboliikkaa, silloin ei ollut vielä vapaamuurareita edes keksitty kun kirkko on rakennettu. Siellä alhaalla on Lutherin patsas osoittamassa kohti pentagrammia. Okkultismi ja salaliitot sellaisina kuin niihin moni uskoo ovat vasta myöhemmällä kaudella keksittyjä. Kristityt vaan eivät tyypillisesti tunne uskontonsa historiaa. Eletään ikäänkuin muotien mukaan. Oli vaihe jolloin ikonitaidetta hävitettiin protestantismin nimessä ja ristejäkin hajotettiin. Haluttiin tehdä ero katolilaisuudesta ja sen symboleista. Seurauksena katolilaisetkin alkoivat hävetä kristillisiä perinteitä, joista monet kuolivat pois.
Tässä vielä kuva kirkosta:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/Hannover_Marktkirche.jpg
Tuonnehan varmaan nykyaikana sijoitettaisiin joku kauhuleffa varmasti. Itse pirun kirkkona sitä varmasti moni pitäisi. No, se on kuitenkin tavallinen ev.lut. kirkko.Dan Brown kertoo kirjassaan pentagrammista:
- Se on pakanallinen uskonnollinen symboli
- pentagrammi on esikristillinen symboli, joka liittyi luonnon palvontaan
- pentagrammi edustaa kaiken naisellista puolta, käsitettä joka on pyhä naiseus tai pyhä äitijumalatar
- pentagrammin täsmällisin symbolimerkitys on Venus naisen seksuaalirakkauden ja naiskauneuden jumalatar
- jumalatar Venus ja planeetta Venus on ovat olivat yksi ja sama asia
- jumalattarella oli monia nimiä; Venus, Idän tähti, Istar, Astarte
Pentagrammin historiassa Dan Brown on myös joissakin kohden oikeassa, sillä sitä on todellakin pidetty Venus jumalattaren symbolina. Pentagrammeja käytettiin myös Venus jumalattaren palvonnassa. Nykyään myös saatananpalvojat käyttävät pentagrammeja. Tässä on mielenkiintoinen yhteys, sillä demonimaailma saatanan johdolla on eksyttänyt ihmiskuntaa jo tuhansia vuosia ja aina se jättää omat jälkensä palvonnalleen. Joita sitten jokainen sukupolvi seuraa antaen ehkä asioille uusia merkityksiä ja yhteyksiä, mutta alkuperä on sama ja käytännön toteutus on sama, eli pysyä eksytettynä ja poissa Jumalan pelastavien käsien ulottuvilta. Tämä myös tuo esille sen, että niin muinaiset Venuksen palvojat kuin nykyiset saatananpalvojat palvelevat ja seuraavat saatanaa, sillä molemmat ryhmät eivät palvo Raamatun Jumalaa, vaan epäjumalaa. - äläs.eksyttele
petri.setä kirjoitti:
Dan Brown kertoo kirjassaan pentagrammista:
- Se on pakanallinen uskonnollinen symboli
- pentagrammi on esikristillinen symboli, joka liittyi luonnon palvontaan
- pentagrammi edustaa kaiken naisellista puolta, käsitettä joka on pyhä naiseus tai pyhä äitijumalatar
- pentagrammin täsmällisin symbolimerkitys on Venus naisen seksuaalirakkauden ja naiskauneuden jumalatar
- jumalatar Venus ja planeetta Venus on ovat olivat yksi ja sama asia
- jumalattarella oli monia nimiä; Venus, Idän tähti, Istar, Astarte
Pentagrammin historiassa Dan Brown on myös joissakin kohden oikeassa, sillä sitä on todellakin pidetty Venus jumalattaren symbolina. Pentagrammeja käytettiin myös Venus jumalattaren palvonnassa. Nykyään myös saatananpalvojat käyttävät pentagrammeja. Tässä on mielenkiintoinen yhteys, sillä demonimaailma saatanan johdolla on eksyttänyt ihmiskuntaa jo tuhansia vuosia ja aina se jättää omat jälkensä palvonnalleen. Joita sitten jokainen sukupolvi seuraa antaen ehkä asioille uusia merkityksiä ja yhteyksiä, mutta alkuperä on sama ja käytännön toteutus on sama, eli pysyä eksytettynä ja poissa Jumalan pelastavien käsien ulottuvilta. Tämä myös tuo esille sen, että niin muinaiset Venuksen palvojat kuin nykyiset saatananpalvojat palvelevat ja seuraavat saatanaa, sillä molemmat ryhmät eivät palvo Raamatun Jumalaa, vaan epäjumalaa.Uskovaisten tunnus: kala tai risti, ei pentagrammi.
- carcki
Minä tunnustan näiden spekulointien jälkeen että uskon Jeesukseen joka sanoo että älä tee toiselle sitä mitä et soisi itsellellesi tehtävän!! Ainut mihin pitää pyrkiä ja ainut mitä hän halusi....Ihmiset yrittää vaan vääntää kaikki asiat ja tehdä monimutkaisiksi!!
- carcki
Eikä nyt ainakaan sotketa Dan Brownia tähän
- eijäänytristille
Ymmärtääkseni olet selvä pilkkaaja, mutta saattaa tätä lukea joku tosietsiväkin.
Ristin saarnan hullutus ja voima (18–31):
Jae 18: ”Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.” Tässä ei sanota, että risti olisi Jumalan voima, vaan SANA RISTISTÄ on sitä; ts. kaikki se, mitä Raamattu sanoo Jumalan tehneen ristillä meidän hyväksemme:
Emme palvo Jeesusta, joka kuoli ja jäi ristille vaan ylösnoussutta, kuoleman voittajaa Herraa, Vapahtajaa. Jos Jeesus olisi kuollut ristillä ja jäänyt hautaan, ei hänessä olisi mitään erikoista. Rooman imperiumissa oli mestaus ristillä hyvinkin yleinen teloitusmuoto.- Kiinnostunutkristinuko
Kiitos vastauksesta vaikka oletkin minua kohtaan negatiivinen... Mielenkiintoista.
Olen varmaan käsittänyt väärin kristittyjen tavan koristella talonsa niillä kuolleen juutalaisen kuvilla, krusifikseiksikö niitä sanotaan?
Minulla on lisää kysymyksiä jotka auttaisivat minua saamaan paremman käsityksen kristinuskon olemuksesta. Nyt kun kerroit minulle, että Jeesus on kuoleman voittaja eikä pelkkä puuhunnaulattu juutalainen niin haluaisin tietää, että onko hän samankaltainen/lainen kuin Kalevalassa se jätkä joka kuoli, mutta jonka äiti haravoi sen esiin ja käytti taikuutta herättääkseen sen henkiin?
Mestaus tarkoittaa luullakseni kaulankatkaisemista joten käytät sanaa väärin, mutta ei se haittaa. - luppakorva-ton
Kiinnostunutkristinuko kirjoitti:
Kiitos vastauksesta vaikka oletkin minua kohtaan negatiivinen... Mielenkiintoista.
Olen varmaan käsittänyt väärin kristittyjen tavan koristella talonsa niillä kuolleen juutalaisen kuvilla, krusifikseiksikö niitä sanotaan?
Minulla on lisää kysymyksiä jotka auttaisivat minua saamaan paremman käsityksen kristinuskon olemuksesta. Nyt kun kerroit minulle, että Jeesus on kuoleman voittaja eikä pelkkä puuhunnaulattu juutalainen niin haluaisin tietää, että onko hän samankaltainen/lainen kuin Kalevalassa se jätkä joka kuoli, mutta jonka äiti haravoi sen esiin ja käytti taikuutta herättääkseen sen henkiin?
Mestaus tarkoittaa luullakseni kaulankatkaisemista joten käytät sanaa väärin, mutta ei se haittaa.Minä en ole sinua kohtaan negatiivinen, enkä usko että tuo meille molemmille täysin tuntematon vastaajakaan on, miksi tulkitset asian niin??
Sulla on niin hassuja kysymyksiä kun sotket siihen kalevalaa, että kiinostaako kristinusko sinua ollenkaan??? Kivoja maalauksia kalevalasta löytyy, ja lapsille löytyy satukirjoja kirjaston lastenosastolta, ja paljon...! Raamattu on aikuisille, mutta on siitä tehty lapsillekin kirjoja, jotka eivät ole mitään satukirjoja, jos tajuat mitä tarkoitan? - emmeole-robotteja
luppakorva-ton kirjoitti:
Minä en ole sinua kohtaan negatiivinen, enkä usko että tuo meille molemmille täysin tuntematon vastaajakaan on, miksi tulkitset asian niin??
Sulla on niin hassuja kysymyksiä kun sotket siihen kalevalaa, että kiinostaako kristinusko sinua ollenkaan??? Kivoja maalauksia kalevalasta löytyy, ja lapsille löytyy satukirjoja kirjaston lastenosastolta, ja paljon...! Raamattu on aikuisille, mutta on siitä tehty lapsillekin kirjoja, jotka eivät ole mitään satukirjoja, jos tajuat mitä tarkoitan?Uskovaiset eivät koristele taloaan krusifinkseilla, mutta kuitenkin on siellä Raamattuun liittyviä tauluja ja kaikkea muuta kivaa, seinillä ja on monella ja toisilla voi ehkä löytyä lauseita tai muuta kivaa...! Kun me uskovaiset emme ole kaikki samanlaisia, vaan erilaisia.
- ylösnousu
En itse palvo mitään ristiä. Pikemminkin risti on kuoleman symboli, tai Kristuksen kärsimyksen symboli. Mutta Jeesus itse tiesi, että ylipapit ja kirjanoppineet, sen ajan valtaapitävät, tulevat tappamaan hänet. Ei ollut väliä miten tappaminen tapahtuu, mutta sillä on väliä miksi tappaminen tapahtuu. Jeesus kuoli opetuslastensa takia, jotta he saisivat Puolustajan, Pyhän hengen.
Joh. 15:13 " Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä."
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 15:1&rnd=1456338618402
Luepa huvikses, miten viimeisenä pääsiäisiltana kaikki tapahtuu, ja mitä Jeesus puhuu, kun tietää kuolemansa olevan lähellä. Johannes oli Jeesuksen lähin opetuslapsi, ja siksi tärkein Jeesuksen todistaja.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 13:1&rnd=1456339167530
Kun luet 13. luvusta aina 17. lukuun saakka, näet miten Jeesus kertoo luovuttavansa kohta opetuslapsilleen sen auktoriteetin ja voiman, minkä hänellä oli Jumalalta = Pyhän hengen voima. Kun Jeesus poistuu, tulee Pyhä henki hänen tilalle.
Voi olla vaikea ymmärtää, mistä koko hommassa on kyse. Mutta Jeesus itse selittää, miksi on parempi että hän poistuu. Lähtee pois. Vain silloin Pyhä henki voi tulla ja täyttää opetuslapset. Tässä on kysymys hengellisestä voiman siirtymisestä. Kun aikaisemmin oli Isä ja poika ja opetuslapset, niin Jeesuksen kuoleman jälkeen tuli hengellisen ketjun muodoksi Isä, Pyhä henki ja opetuslapset.
Ilman Jeesuksen kuolemaa ei olisi tapahtunut Pyhän hengen vuodatusta maan päälle. Ja Jumalan työ Jeesuksessa olisi ollut turhaa.- Kiinnostunutkristinuko
Miten mielenkiintoinen keskustelu tästä onkaan syntynyt. Olen niin onnellinen, että jopa ateisteja sekä entisiä kristittyjä on tullut vastailemaan kysymyksiini, kiitos kaikille. Viestisi sai minut kuitenkin miettimään sellaista juttua, että sinun mukaasi juutalaismies kuoli jotta hänen opetuslapsensa saisivat puolustakseen pyhän hengen... Niin minä olen kuullut sellaista juttua, että hän kuoli jotta ihmiskunta saisi syntinsä anteeksi.
En tiedä... Kumpi teistä on oikeassa sinä vai se joka väittää tuon toisen version tästä tarinasta?
Ja siis Jumala työskenteli Jeesuksen kautta jotta hän voisi tappamalla ja ottamalla Jeesuksen, jota kansa rakasti, pois lähettää hänen tilalleen jonkin henkiolennon, käsitinkö oikein? Miksi Jumala ajattelee, että on parempi ottaa pois nähtävissä oleva fyysinen Jeesus pois ja antaa hänen tilalleen näkymätön henki tilalle? - ylösnousu
Kiinnostunutkristinuko kirjoitti:
Miten mielenkiintoinen keskustelu tästä onkaan syntynyt. Olen niin onnellinen, että jopa ateisteja sekä entisiä kristittyjä on tullut vastailemaan kysymyksiini, kiitos kaikille. Viestisi sai minut kuitenkin miettimään sellaista juttua, että sinun mukaasi juutalaismies kuoli jotta hänen opetuslapsensa saisivat puolustakseen pyhän hengen... Niin minä olen kuullut sellaista juttua, että hän kuoli jotta ihmiskunta saisi syntinsä anteeksi.
En tiedä... Kumpi teistä on oikeassa sinä vai se joka väittää tuon toisen version tästä tarinasta?
Ja siis Jumala työskenteli Jeesuksen kautta jotta hän voisi tappamalla ja ottamalla Jeesuksen, jota kansa rakasti, pois lähettää hänen tilalleen jonkin henkiolennon, käsitinkö oikein? Miksi Jumala ajattelee, että on parempi ottaa pois nähtävissä oleva fyysinen Jeesus pois ja antaa hänen tilalleen näkymätön henki tilalle?"Niin minä olen kuullut sellaista juttua, että hän kuoli jotta ihmiskunta saisi syntinsä anteeksi."
En ymmärrä nykyään "synti"-käsitettä oikeastaan ollenkaan. Perisynti-käsite kyllä selittää luonnollisen ihmisen luontaisen taipumuksen pahuuteen, joka on aina ollut vaikuttamassa jokaisessa ihmisessä, hänen solujaan ja geenejään, kaikkea myöten. Onhan evoluutio muovannut ihmisen hitaasti luonnon ravintoketjun huipulle. Ja ravintoketjussa ei säily hengissä, jos ei syö pienempiään. Jos tätä luontaista toisten syömistä sanotaan synniksi, niin sitten ihminen itse ei mahda sille mitään.
Pidänkin luomiskertomusta ja sen selitystä perisynnistä sen vanhan ajan ihmisten selityksenä evoluutiosta ja sen kulusta.
"Ja siis Jumala työskenteli Jeesuksen kautta jotta hän voisi tappamalla ja ottamalla Jeesuksen, jota kansa rakasti, pois lähettää hänen tilalleen jonkin henkiolennon, käsitinkö oikein? Miksi Jumala ajattelee, että on parempi ottaa pois nähtävissä oleva fyysinen Jeesus pois ja antaa hänen tilalleen näkymätön henki tilalle?"
Oikeastaan olisi Pyhän hengen sijaan parempi puhua pelkästään totuudesta. Alempana 12_13 puhuu samasta asiasta. Pyhä henki = Totuuden henki = totuus. Ja "totuus on tekevä teidät vapaiksi", Jeesuksen sanojen mukaan. Jeesus puhuu koko kolmen vuoden aktiivisuutensa aikana eniten juuri totuudesta, paljon vähemmän rakkaudesta esimerkiksi. Myös tämä asia vetää minua Jeesuksessa puoleensa. Mutta sinun ei pidä käsittää eri käsitteitä ja sanoja Raamatussa ristiin, ja liian tarkasti alussa.
Pääasia on omasta mielestäni kristinuskossa se, että on ollut ja elänyt sellainen ihminen kuin Jeesus, joka vaelsi noin kolme vuotta todistaen Jumalasta ja Jumalan voimasta, ja varmimpana todistuksena tästä Jumalan voimasta on varsinkin paranemisihmeet kaikilla sairailla ja raihnaisilla ihmisillä Jeesuksen toiminnan kautta. Mitä enemmän luet kaikkia evankeliumeja ja opit tuntemaan Jeesusta ja hänen persoonaansa ja hänen sanojaan, hänen sanomisensa todistuksina neljän evankelistan kirjoitukset. Tullimies Matteus oli kirjuri, ja tämän takia Jeesus valitsi hänet kirjaamaan ylös kirjurin tarkkuudella kaiken tapahtuvan. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt. 1:1&rnd=1456370153273
Evankelista Markus ei ollut Jeesuksen opetuslapsi ja hän mm. haastatteli apostoli Pietaria, joka oli yksi Jeesuksen opetuslapsista, ja Jeesuksen äitiä Mariaa. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Mark. 1:1&rnd=1456370228916
Lääkäri Luukas taasen haastatteli lukuisia eri aikalaisia todistajia, haluten saada selvyyden lääkärin tarkkuudella Jeesuksesta. Luukaskaan ei tavannut itse Jeesusta, mutta haastatteli Jeesuksen äitiä Mariaa ja Johannes kastajan äitiä Elisabethia, sekä lukuisia muita Jeesuksen mukana kulkeneita opetuslapsia. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 1:1&rnd=1456370352879
Lisäksi Luukas kirjoitti oman lempparini Apostolien teot samaan tapaan haastatellen aikalaisia, ja toimi vielä Paavalin henkilökohtaisena lääkärinä. Voin suositella Apostolien tekoja luettavaksi eräänlaisena apostolien ja sittemmin ns. pakanain apostoli Paavalin matkakertomuksena. Huomaan itse palaavani aina uudelleen Apostolien tekoihin, koska At on sen verran elävää kieltä, ja toimii ja kulkee ihan jännänä seikkailuna. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ap. t. 1:1&rnd=1456370645970
Ja evankelista Johannes oli Jeesuksen lähin opetuslapsi, ja kulki Jeesuksen mukana koko tämän kolmen vuoden toiminnan aikana.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 1:1&rnd=1456370830699
Kun lukee Johanneksen evankeliumia voi huomata, miten lähellä Johannes sai olla vapahtajaa koko ajan. Ikäänkuin Johannes olisi ollut mikin kanssa Jeesuksen vierellä, äänittäen ison osan hänen puheistaan ja keskusteluistaan ihmisten kanssa ylös. Sen takia vahvin todiste Jeesuksesta. Johanneksen evankeliumissa onkin eniten puheiden dialogeja.
Sun kannattaa lukea ennakkoluulottomasti kaikki evankeliumit ja Apostolien teot läpi, niin opit tuntemaan parhaiten Jeesuksen ja hänen ajatuksensa. Opillisista kiistakysymyksistä ei kannata välittää. Mielestäni Jeesus on maailman mielenkiintoisin maailman päällä elänyt ihminen. Jumalana en häntä pidä, Jumalan poika hän oli, tai on, koska hän on nyt ylösnoussut taivaaseen, ja Jumalan ylimmäisenä pappina suorittaa ensimmäisenä "läpi menneenä" ihmisenä jumalallista papin työtään kaikkein pyhimmässä. Tästä kertoo Heprealaiskirje monin eri tavoin johon voit myöhemmin tutustua, kun olet lukenut evankeliumit läpi.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Hepr. 1:1&rnd=1456371310911
Onnea matkallesi tutustumaan Jeesukseen. Kannattaa tietysti myös vertailla erilaisia Raamatun käännöksiä toisiinsa, mutta suomalainen 1933/38-käännös on yksi parhaista ja tarkimmista suomalaisista käännöksistä, se siis jo riittää hyvin. - petri.taas
ylösnousu kirjoitti:
"Niin minä olen kuullut sellaista juttua, että hän kuoli jotta ihmiskunta saisi syntinsä anteeksi."
En ymmärrä nykyään "synti"-käsitettä oikeastaan ollenkaan. Perisynti-käsite kyllä selittää luonnollisen ihmisen luontaisen taipumuksen pahuuteen, joka on aina ollut vaikuttamassa jokaisessa ihmisessä, hänen solujaan ja geenejään, kaikkea myöten. Onhan evoluutio muovannut ihmisen hitaasti luonnon ravintoketjun huipulle. Ja ravintoketjussa ei säily hengissä, jos ei syö pienempiään. Jos tätä luontaista toisten syömistä sanotaan synniksi, niin sitten ihminen itse ei mahda sille mitään.
Pidänkin luomiskertomusta ja sen selitystä perisynnistä sen vanhan ajan ihmisten selityksenä evoluutiosta ja sen kulusta.
"Ja siis Jumala työskenteli Jeesuksen kautta jotta hän voisi tappamalla ja ottamalla Jeesuksen, jota kansa rakasti, pois lähettää hänen tilalleen jonkin henkiolennon, käsitinkö oikein? Miksi Jumala ajattelee, että on parempi ottaa pois nähtävissä oleva fyysinen Jeesus pois ja antaa hänen tilalleen näkymätön henki tilalle?"
Oikeastaan olisi Pyhän hengen sijaan parempi puhua pelkästään totuudesta. Alempana 12_13 puhuu samasta asiasta. Pyhä henki = Totuuden henki = totuus. Ja "totuus on tekevä teidät vapaiksi", Jeesuksen sanojen mukaan. Jeesus puhuu koko kolmen vuoden aktiivisuutensa aikana eniten juuri totuudesta, paljon vähemmän rakkaudesta esimerkiksi. Myös tämä asia vetää minua Jeesuksessa puoleensa. Mutta sinun ei pidä käsittää eri käsitteitä ja sanoja Raamatussa ristiin, ja liian tarkasti alussa.
Pääasia on omasta mielestäni kristinuskossa se, että on ollut ja elänyt sellainen ihminen kuin Jeesus, joka vaelsi noin kolme vuotta todistaen Jumalasta ja Jumalan voimasta, ja varmimpana todistuksena tästä Jumalan voimasta on varsinkin paranemisihmeet kaikilla sairailla ja raihnaisilla ihmisillä Jeesuksen toiminnan kautta. Mitä enemmän luet kaikkia evankeliumeja ja opit tuntemaan Jeesusta ja hänen persoonaansa ja hänen sanojaan, hänen sanomisensa todistuksina neljän evankelistan kirjoitukset. Tullimies Matteus oli kirjuri, ja tämän takia Jeesus valitsi hänet kirjaamaan ylös kirjurin tarkkuudella kaiken tapahtuvan. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt. 1:1&rnd=1456370153273
Evankelista Markus ei ollut Jeesuksen opetuslapsi ja hän mm. haastatteli apostoli Pietaria, joka oli yksi Jeesuksen opetuslapsista, ja Jeesuksen äitiä Mariaa. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Mark. 1:1&rnd=1456370228916
Lääkäri Luukas taasen haastatteli lukuisia eri aikalaisia todistajia, haluten saada selvyyden lääkärin tarkkuudella Jeesuksesta. Luukaskaan ei tavannut itse Jeesusta, mutta haastatteli Jeesuksen äitiä Mariaa ja Johannes kastajan äitiä Elisabethia, sekä lukuisia muita Jeesuksen mukana kulkeneita opetuslapsia. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 1:1&rnd=1456370352879
Lisäksi Luukas kirjoitti oman lempparini Apostolien teot samaan tapaan haastatellen aikalaisia, ja toimi vielä Paavalin henkilökohtaisena lääkärinä. Voin suositella Apostolien tekoja luettavaksi eräänlaisena apostolien ja sittemmin ns. pakanain apostoli Paavalin matkakertomuksena. Huomaan itse palaavani aina uudelleen Apostolien tekoihin, koska At on sen verran elävää kieltä, ja toimii ja kulkee ihan jännänä seikkailuna. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ap. t. 1:1&rnd=1456370645970
Ja evankelista Johannes oli Jeesuksen lähin opetuslapsi, ja kulki Jeesuksen mukana koko tämän kolmen vuoden toiminnan aikana.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 1:1&rnd=1456370830699
Kun lukee Johanneksen evankeliumia voi huomata, miten lähellä Johannes sai olla vapahtajaa koko ajan. Ikäänkuin Johannes olisi ollut mikin kanssa Jeesuksen vierellä, äänittäen ison osan hänen puheistaan ja keskusteluistaan ihmisten kanssa ylös. Sen takia vahvin todiste Jeesuksesta. Johanneksen evankeliumissa onkin eniten puheiden dialogeja.
Sun kannattaa lukea ennakkoluulottomasti kaikki evankeliumit ja Apostolien teot läpi, niin opit tuntemaan parhaiten Jeesuksen ja hänen ajatuksensa. Opillisista kiistakysymyksistä ei kannata välittää. Mielestäni Jeesus on maailman mielenkiintoisin maailman päällä elänyt ihminen. Jumalana en häntä pidä, Jumalan poika hän oli, tai on, koska hän on nyt ylösnoussut taivaaseen, ja Jumalan ylimmäisenä pappina suorittaa ensimmäisenä "läpi menneenä" ihmisenä jumalallista papin työtään kaikkein pyhimmässä. Tästä kertoo Heprealaiskirje monin eri tavoin johon voit myöhemmin tutustua, kun olet lukenut evankeliumit läpi.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Hepr. 1:1&rnd=1456371310911
Onnea matkallesi tutustumaan Jeesukseen. Kannattaa tietysti myös vertailla erilaisia Raamatun käännöksiä toisiinsa, mutta suomalainen 1933/38-käännös on yksi parhaista ja tarkimmista suomalaisista käännöksistä, se siis jo riittää hyvin.Raamattu opettaa selkeästi siitä kuinka tulee toimia tilanteissa, joissa tulee nuhdella uskovaa, joka elää synnissä. Jos tässä asiassa ei noudateta Raamatun opetusta, niin uskovien ihmisten elämään sekä seurakuntaan syntyy paljon vääriä ja negatiivisia asioita, jotka tuhoavat uskovien yhteyttä sekä uskovien sydämiä. Asia on tärkeä, jota täytyy tutkia Raamatun opetuksen valossa. Tutki ja koettele opetukseni Jumalan sanan kautta rukouksen kera.
Tekopyhyys
Luuk 6:42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: ‘Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi’, sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
Herran Jeesuksen opetus ulkokullatusta ihmisestä tarkoittaa tekopyhää ihmistä. Jos sinulla ei ole halua tehdä parannusta omasta synnistäsi, niin vaatimus muiden parannuksenteosta on tekopyhää ja tekopyhyyden syntiä.
Valitettavasti tekopyhyyden syntiä esiintyy liian paljon uskovien keskuudessa. Jos uskova elää itse jossakin synnissä, eikä halua tehdä siitä parannusta ja samaa aikaan vaatii uskon sisarta tai veljeä tekemään parannusta synneistä, niin silloin uskova toimii tekopyhästi ja on tekopyhyyden synnissä kiinni.
Kuinka ojentaa synnistä?
Gal 6:1 Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa (katartizo) te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.
Raamatussa on selkeä opetus siitä kuinka syntiä tekevää tulee ojentaa. Ojentakaa sana on kreikaksi katartizo, joka tarkoittaa palauttaa entiselleen, korjata, tehdä täydelliseksi.
Kun uskova ihminen ojentaa toista uskovaa jostakin synnistä, niin sen pitää tapahtua hengellisesti sävyisyyden (rakkauden) hengessä. Gal 6:1 jakeen opetuksen mukaan jos ei toimi sävyisästi synnistä ojentamisessa, niin on suuri vaara joutua kiusaukseen, eli langeta tekemään syntiä. Uskova joka lihallisesti nuhtelee ja ojentaa synnistä tekee itse syntiä. Jos asetut toisen yläpuolelle (osoitus halveksunnasta) ja nuhtelet syntiä tekevää, niin silloin teet itse syntiä.
Raamatun opetus synnistä ojentamisesta tuo selkeästi esille sen kuinka ojentaminen tulee tehdä toista rakastaen ja kunnioittaen ja jos ojentaminen tapahtuu muulla tavalla, niin hyvin todennäköisesti ojentaja on vaarassa syyllistyä syntiin.
Tästä tulee myös esille Jumalan armollisuus, kuinka Jumala haluaa todella armollisesti ja rakkaudellisesti kohdata sen uskova, joka on tehnyt syntiä.
Ojentamisen tarkoitus ole lyödä toista haavoille, vaan palauttaa hänet Jumalan tahdon mukaiseen tilaan sekä korjata ja eheyttää rikkimenneet asiat uskovan sydämessä.
1 Tim 5:20 Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät.
1 Tim 5:20 kohtaan pätee sama opetus kuin mikä on Galatalaiskirjeen ensimmäisessä luvussa. Ensimmäiseksi tulee ottaa asia esille henkilökohtaisesti uskovan kanssa, joka on langennut tekemään syntiä, eikä toitottaa sitä kaikkien kuullen.
Kaikkien kuullen (seurakunnan edessä) synnistä nuhteleminen liittyy sellaiseen tapaukseen, jos joku rikkoo toista vastaan eikä hän ota vaarin henkilökohtaisesta, ojentamisesta, eikä sen jälkeen kahden tai kolmen todistajan kautta suoritettavasta nuhteesta.
Matt 18:
15 ¶ Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, ‘että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla’.
17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.
Edellä olevan Herran Jeesuksen opetuksen toteuttaminen käytännössä poistaa monta ongelmaa. Jumalan tahto on aina, että uskovan tekemä synti toista uskovaa kohtaan käsitellään. Jos syntiä ja rikkomusta ei käsitellä, niin varsinkin nuorten uskovien ja vähemmän kasvamattomien keskuudessa nousee helposti katkeruus sydämeen, kun joku saa tehdä syntiä ilman että kukaan puuttuu siihen millään tavalla.
Ei ole oikein jättää syntejä käsittelemättä, sillä synti tuottaa aina tuhoa ja vahinkoa synnintekijän sydämessä sekä niiden sydämessä, jotka joutuvat synninteon kohteeksi. Ikävä ja valitettava tosiasia seurakunnassa on se että joidenkin synnit jätetään huomioimatta ja taas toisten synteihin puututaan ja vieläpä niin, että synneistä nuhdellaan väärässä mielenlaadussa ja väärin, eli vastoin Jumalan sanan opetusta, joka opettaa sävyisää ojentamista, ei lihan käsivarrella nuhtelemista. - ylösnousu
petri.taas kirjoitti:
Raamattu opettaa selkeästi siitä kuinka tulee toimia tilanteissa, joissa tulee nuhdella uskovaa, joka elää synnissä. Jos tässä asiassa ei noudateta Raamatun opetusta, niin uskovien ihmisten elämään sekä seurakuntaan syntyy paljon vääriä ja negatiivisia asioita, jotka tuhoavat uskovien yhteyttä sekä uskovien sydämiä. Asia on tärkeä, jota täytyy tutkia Raamatun opetuksen valossa. Tutki ja koettele opetukseni Jumalan sanan kautta rukouksen kera.
Tekopyhyys
Luuk 6:42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: ‘Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi’, sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
Herran Jeesuksen opetus ulkokullatusta ihmisestä tarkoittaa tekopyhää ihmistä. Jos sinulla ei ole halua tehdä parannusta omasta synnistäsi, niin vaatimus muiden parannuksenteosta on tekopyhää ja tekopyhyyden syntiä.
Valitettavasti tekopyhyyden syntiä esiintyy liian paljon uskovien keskuudessa. Jos uskova elää itse jossakin synnissä, eikä halua tehdä siitä parannusta ja samaa aikaan vaatii uskon sisarta tai veljeä tekemään parannusta synneistä, niin silloin uskova toimii tekopyhästi ja on tekopyhyyden synnissä kiinni.
Kuinka ojentaa synnistä?
Gal 6:1 Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa (katartizo) te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.
Raamatussa on selkeä opetus siitä kuinka syntiä tekevää tulee ojentaa. Ojentakaa sana on kreikaksi katartizo, joka tarkoittaa palauttaa entiselleen, korjata, tehdä täydelliseksi.
Kun uskova ihminen ojentaa toista uskovaa jostakin synnistä, niin sen pitää tapahtua hengellisesti sävyisyyden (rakkauden) hengessä. Gal 6:1 jakeen opetuksen mukaan jos ei toimi sävyisästi synnistä ojentamisessa, niin on suuri vaara joutua kiusaukseen, eli langeta tekemään syntiä. Uskova joka lihallisesti nuhtelee ja ojentaa synnistä tekee itse syntiä. Jos asetut toisen yläpuolelle (osoitus halveksunnasta) ja nuhtelet syntiä tekevää, niin silloin teet itse syntiä.
Raamatun opetus synnistä ojentamisesta tuo selkeästi esille sen kuinka ojentaminen tulee tehdä toista rakastaen ja kunnioittaen ja jos ojentaminen tapahtuu muulla tavalla, niin hyvin todennäköisesti ojentaja on vaarassa syyllistyä syntiin.
Tästä tulee myös esille Jumalan armollisuus, kuinka Jumala haluaa todella armollisesti ja rakkaudellisesti kohdata sen uskova, joka on tehnyt syntiä.
Ojentamisen tarkoitus ole lyödä toista haavoille, vaan palauttaa hänet Jumalan tahdon mukaiseen tilaan sekä korjata ja eheyttää rikkimenneet asiat uskovan sydämessä.
1 Tim 5:20 Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät.
1 Tim 5:20 kohtaan pätee sama opetus kuin mikä on Galatalaiskirjeen ensimmäisessä luvussa. Ensimmäiseksi tulee ottaa asia esille henkilökohtaisesti uskovan kanssa, joka on langennut tekemään syntiä, eikä toitottaa sitä kaikkien kuullen.
Kaikkien kuullen (seurakunnan edessä) synnistä nuhteleminen liittyy sellaiseen tapaukseen, jos joku rikkoo toista vastaan eikä hän ota vaarin henkilökohtaisesta, ojentamisesta, eikä sen jälkeen kahden tai kolmen todistajan kautta suoritettavasta nuhteesta.
Matt 18:
15 ¶ Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, ‘että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla’.
17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.
Edellä olevan Herran Jeesuksen opetuksen toteuttaminen käytännössä poistaa monta ongelmaa. Jumalan tahto on aina, että uskovan tekemä synti toista uskovaa kohtaan käsitellään. Jos syntiä ja rikkomusta ei käsitellä, niin varsinkin nuorten uskovien ja vähemmän kasvamattomien keskuudessa nousee helposti katkeruus sydämeen, kun joku saa tehdä syntiä ilman että kukaan puuttuu siihen millään tavalla.
Ei ole oikein jättää syntejä käsittelemättä, sillä synti tuottaa aina tuhoa ja vahinkoa synnintekijän sydämessä sekä niiden sydämessä, jotka joutuvat synninteon kohteeksi. Ikävä ja valitettava tosiasia seurakunnassa on se että joidenkin synnit jätetään huomioimatta ja taas toisten synteihin puututaan ja vieläpä niin, että synneistä nuhdellaan väärässä mielenlaadussa ja väärin, eli vastoin Jumalan sanan opetusta, joka opettaa sävyisää ojentamista, ei lihan käsivarrella nuhtelemista.Yritätkö tarkoituksella väärinkäsittää sen, miten minä käsitän synnin? Tottakai me kaikki ihmiset teemme "syntiä" oman luonnollisen pahuutemme tähden, joten turhaan minulle yrität saarnata siitä jos luulet että pitäisin itseäni synnittömänä. Minä jos joku tiedän luonnollisen pahuuteni ja kaikkien meidän ihmisten synnin määrän ja syvyyden. Tämän "perisynnin" takia kristinuskoa onkin luonnollisen ihmisen vaikea järjellisesti koskaan käsittää, koska kristinusko ei todellakaan ole tästä maailmasta. Puhumme siis samasta asiasta, mutta sinä näköjään olet fundis ja uskot luomisteoriaan kirjaimellisesti ja siis käytät vain Raamatun sanastoa, etkä osaa soveltaa sanastoa vielä nykyaikaan. Minä uskon, tai tiedän evoluution olevan totta, ja sen mukaan myös ymmärrän evolutiivisen ihmisen "synnillisen" kehityskulun, ja sen luonnollisuuden vs. kristinuskon hengellisyyden. En ala väittelemään enempää asiasta kanssasi, koska yleensä rakentavaa keskustelua ei fundislaisten kanssa koskaan synny. Toivottavasti silmäsi aukeavat vielä joskus, ja ymmärrät tieteen todistaneen evoluution oikeaksi. Tämän ei tietenkään tarvitse olla ristiriidassa Raamatun kanssa, koska Raamattu on sen ajan ihmisten havaintojen ja havaintovälineiden mukaan kirjoitettu opus, tämän pitäisi jokaisen vähänkin lukeneemman ihmisen ymmärtää.
Luepa vielä allaoleva kappale jonka jo ylempänä kirjoitin, ja yritä ymmärtää se niin että kommentoit sitä etkä minun "syntiäni" tai "synnittömyyteni" määrää. Sitä sinä et voi mitenkään tietää, kun et tunne minua kuin noiden kahden kommentin verran:
"Pidänkin luomiskertomusta ja sen selitystä perisynnistä sen vanhan ajan ihmisten selityksenä evoluutiosta ja sen kulusta."
Tottakai minä olen syntinen ihminen. Mutta sinä vain puhut synnistä vanhan ajan sanalla. Minä puhun evoluutiossa vallitsevasta ihmisten ja eläinten ja koko luomakunnan ravintoketjusta joka joutuu tappamaan ja syömään heikompansa. Raamattu taasen puhuu tässä perisynnistä, mikä omalla vanhalla ajallaan on ollut ihan hyvä määritelmä luonnon kiertokulusta ja sen julmuudesta.
- kymysys
Miten pääsee taivaaseen? Olen kuullut ristiriitaisia juttuja. Kun koko Raamattu on melko ristiriitainen, mistä tietää, mitkä lauseet kannattaa uskoa?
- 12_13
"Ensimmäinen asia jonka haluan tietää on miksi te palvotte puuhun naulattua kuollutta juutalaista?"
Jos kristityllä tarkoitetaan Jeesuksen opetuslasta, ei kristitty palvo puuhun naulattua kuollutta juutalaista.
Jos haluat Jeesuksen opetuslapseksi, lue Ramatusta mitä Jeesu opetti ja pysy hänen sanassaan.
Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Joh. 8:31-32 "Hyvät kristityt, minulla on muutamia kysymyksiä. Olen tosi kiinnostunut uskonnostanne ja harkitsen kääntymistä."
Käänny ihmeessä.
Ensin oikeaan, sitten vasempaan. Ja vielä kerran oikeaan, niin et jää auton alle ylittäessäsi katua.
" Ensimmäinen asia jonka haluan tietää on miksi te palvotte puuhun naulattua kuollutta juutalaista?"
Ei se kuuleman mukaan kuollut.
Kuten ei kuollu muutkaan juutalaiset muutenkaan, vaikka aatukin kovasti yritti.
Sitkeitä ovat siis he jotka astuvan aasin tammaa eestä ja takaa, aamuin ja illoin.
"Ja miksi tuollaisen symboli loukkaa teitä vähemmän kuin viisisakarainen tähti? Meinaan on aika perverssiä koristella talonsa kuolleen juutalaisen kuvalla..."
Perversio on kyllä uskovaisten keskuudessa synti, kun naapuri tekee sen.
Ja ihana osa uskoa, kun itse sen tekee.- petriltä.tääkin
Herra Jeesus armahti ryövärin
Luuk 23:
35 Ja kansa seisoi ja katseli. Ja hallitusmiehetkin ivasivat häntä ja sanoivat: "Muita hän on auttanut; auttakoon itseänsä, jos hän on Jumalan Kristus, se valittu".
36 Myös sotamiehet pilkkasivat häntä, menivät hänen luoksensa ja tarjosivat hänelle hapanviiniä
37 ja sanoivat: "Jos sinä olet juutalaisten kuningas, niin auta itseäsi".
38 Oli myös hänen päänsä päällä kirjoitus: "Tämä on juutalaisten kuningas".
39 Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
Toinen ristin ryöväreistä sai uskon ja armahduksen ristillä. Hän uskoi Jeesuksen oleva Messias ja pyysi Jeesusta muistamaan häntä, kun Jeesus menisi valtakuntaansa.
Herra Jeesus vastasi armahdetulle ryövärille: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." - numero.kolmonen
petriltä.tääkin kirjoitti:
Herra Jeesus armahti ryövärin
Luuk 23:
35 Ja kansa seisoi ja katseli. Ja hallitusmiehetkin ivasivat häntä ja sanoivat: "Muita hän on auttanut; auttakoon itseänsä, jos hän on Jumalan Kristus, se valittu".
36 Myös sotamiehet pilkkasivat häntä, menivät hänen luoksensa ja tarjosivat hänelle hapanviiniä
37 ja sanoivat: "Jos sinä olet juutalaisten kuningas, niin auta itseäsi".
38 Oli myös hänen päänsä päällä kirjoitus: "Tämä on juutalaisten kuningas".
39 Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
Toinen ristin ryöväreistä sai uskon ja armahduksen ristillä. Hän uskoi Jeesuksen oleva Messias ja pyysi Jeesusta muistamaan häntä, kun Jeesus menisi valtakuntaansa.
Herra Jeesus vastasi armahdetulle ryövärille: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."Herra Jeesus Kristus puhui Joonan merkistä. Tässä kirjoituksessa tuon esille sen kuinka tärkeästä merkistä oli kyse ja mitä se tarkoittaa ja kuinka syvällisen esikuvallinen merkitys Joonan merkillä oli.
Matt 12:
38 ¶ Silloin muutamat kirjanoppineista ja fariseuksista vastasivat hänelle sanoen: "Opettaja, me tahdomme nähdä sinulta merkin".
39 Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.
40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
Matt 16:
1 ¶ Ja fariseukset ja saddukeukset tulivat hänen luoksensa ja kiusasivat häntä pyytäen häntä näyttämään heille merkin taivaasta.
2 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Kun ilta tulee, sanotte te: ‘Tulee selkeä ilma, sillä taivas ruskottaa’,
3 ja aamulla: ‘Tänään tulee rajuilma, sillä taivas ruskottaa ja on synkkä’. Taivaan muodon te osaatte arvioida, mutta aikain merkkejä ette osaa.
4 Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki." Ja hän jätti heidät ja meni pois.
Luuk 11:
29 ¶ Kun kansaa yhä kokoontui, rupesi hän puhumaan: "Tämä sukupolvi on paha sukupolvi: se tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki.
30 Sillä niinkuin Joonas tuli niiniveläisille merkiksi, niin Ihmisen Poikakin on oleva merkkinä tälle sukupolvelle.
Herran Jeesuksen ajan kirjanoppineet, fariseukset ja saddukeukset halusivat nähdä Jeesukselta merkin. Kysymys oli siitä, että he halusivat nähdä merkin taivaasta, joka varmistaisi, että Jeesus olisi todellinen profeetta, Jumalan Poika tai Messias.
Jotkut juutalaiset uskoivat, että kun Messias ilmestyy, niin taivaalle ilmestyy kirkas värillinen kaari, joka valaisee koko maailman, aivan kuten 1 Moos 9:16 ilmestyi kirkas sateenkaari taivaalle iankaikkisen liiton merkkinä.
Kirjanoppineet, fariseukset ja saddukeukset halusivat paljastaa Herran Jeesuksen vääräksi profeetaksi, siksi he pyysivät Häneltä merkkiä taivaasta. Juutalaiset uskoivat, että Messias tekee jonkun ihmeen taivaasta kuten Jumala aikoinaan pysäytti auringon taivaalla, antoi mannan sataa taivaasta ja kun Hän antoi lain Siinain vuorella, niin taivaalla alkoi jylistä ja salamoida sekä paksu pilvi ympäröi vuoren ja kuului kova pasuunan ääni ja koko vuori peittyi savuun ja Herra astui alas tulessa vuorelle, jolloin siitä nousi savua ja koko vuori vapisi kovasti ja pasuunan ääni koveni.
He olisivat halunneet nähdä merkin taivaasta, että olisivat voineet uskoa Herran Jeesuksen olevan Messias. Herra Jeesus jätti heille merkin taivaasta, mutta ei sillä tavalla kuin he odottivat. He odottivat jonkinlaista ihmettä, joka tapahtuisi taivaalla, mutta Herra Jeesus jätti heille merkin, joka oli suunniteltu taivaassa Isän toimesta.
Herra Jeesus sanoi, että tälle pahalle ja avionrikkoja sukupolvelle ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonan merkki. Mikä oli Joonan merkki? Joonan merkki oli profetiallinen merkki ja esikuva Herran Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Tämä oli se merkki, jonka juutalaisten olisi pitänyt tietää, että Messias on kuolleena kolme päivää ja yötä, jonka jälkeen Hän nousee ylös taivaisiin Isän oikealle puolelle. Joonan merkki on merkki lunastuksesta ja pelastuksesta Herran Jeesuksen veren, kuoleman ja ylösnousemuksen kautta. - kolmas.päivä
numero.kolmonen kirjoitti:
Herra Jeesus Kristus puhui Joonan merkistä. Tässä kirjoituksessa tuon esille sen kuinka tärkeästä merkistä oli kyse ja mitä se tarkoittaa ja kuinka syvällisen esikuvallinen merkitys Joonan merkillä oli.
Matt 12:
38 ¶ Silloin muutamat kirjanoppineista ja fariseuksista vastasivat hänelle sanoen: "Opettaja, me tahdomme nähdä sinulta merkin".
39 Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.
40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
Matt 16:
1 ¶ Ja fariseukset ja saddukeukset tulivat hänen luoksensa ja kiusasivat häntä pyytäen häntä näyttämään heille merkin taivaasta.
2 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Kun ilta tulee, sanotte te: ‘Tulee selkeä ilma, sillä taivas ruskottaa’,
3 ja aamulla: ‘Tänään tulee rajuilma, sillä taivas ruskottaa ja on synkkä’. Taivaan muodon te osaatte arvioida, mutta aikain merkkejä ette osaa.
4 Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki." Ja hän jätti heidät ja meni pois.
Luuk 11:
29 ¶ Kun kansaa yhä kokoontui, rupesi hän puhumaan: "Tämä sukupolvi on paha sukupolvi: se tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki.
30 Sillä niinkuin Joonas tuli niiniveläisille merkiksi, niin Ihmisen Poikakin on oleva merkkinä tälle sukupolvelle.
Herran Jeesuksen ajan kirjanoppineet, fariseukset ja saddukeukset halusivat nähdä Jeesukselta merkin. Kysymys oli siitä, että he halusivat nähdä merkin taivaasta, joka varmistaisi, että Jeesus olisi todellinen profeetta, Jumalan Poika tai Messias.
Jotkut juutalaiset uskoivat, että kun Messias ilmestyy, niin taivaalle ilmestyy kirkas värillinen kaari, joka valaisee koko maailman, aivan kuten 1 Moos 9:16 ilmestyi kirkas sateenkaari taivaalle iankaikkisen liiton merkkinä.
Kirjanoppineet, fariseukset ja saddukeukset halusivat paljastaa Herran Jeesuksen vääräksi profeetaksi, siksi he pyysivät Häneltä merkkiä taivaasta. Juutalaiset uskoivat, että Messias tekee jonkun ihmeen taivaasta kuten Jumala aikoinaan pysäytti auringon taivaalla, antoi mannan sataa taivaasta ja kun Hän antoi lain Siinain vuorella, niin taivaalla alkoi jylistä ja salamoida sekä paksu pilvi ympäröi vuoren ja kuului kova pasuunan ääni ja koko vuori peittyi savuun ja Herra astui alas tulessa vuorelle, jolloin siitä nousi savua ja koko vuori vapisi kovasti ja pasuunan ääni koveni.
He olisivat halunneet nähdä merkin taivaasta, että olisivat voineet uskoa Herran Jeesuksen olevan Messias. Herra Jeesus jätti heille merkin taivaasta, mutta ei sillä tavalla kuin he odottivat. He odottivat jonkinlaista ihmettä, joka tapahtuisi taivaalla, mutta Herra Jeesus jätti heille merkin, joka oli suunniteltu taivaassa Isän toimesta.
Herra Jeesus sanoi, että tälle pahalle ja avionrikkoja sukupolvelle ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonan merkki. Mikä oli Joonan merkki? Joonan merkki oli profetiallinen merkki ja esikuva Herran Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Tämä oli se merkki, jonka juutalaisten olisi pitänyt tietää, että Messias on kuolleena kolme päivää ja yötä, jonka jälkeen Hän nousee ylös taivaisiin Isän oikealle puolelle. Joonan merkki on merkki lunastuksesta ja pelastuksesta Herran Jeesuksen veren, kuoleman ja ylösnousemuksen kautta.Joonan kuolema
Joona 1:
13 Miehet soutivat päästäkseen jälleen kuivalle maalle, mutta eivät voineet, sillä meri myrskysi vastaan myrskyämistänsä.
14 Ja he huusivat Herraa ja sanoivat: "Voi, Herra, älä anna meidän hukkua tämän miehen hengen tähden äläkä lue syyksemme viatonta verta, sillä sinä, Herra, teet, niinkuin sinulle otollista on".
15 Sitten he ottivat Joonan ja heittivät hänet mereen, ja meri asettui raivostansa.
16 Ja miehet pelkäsivät suuresti Herraa, uhrasivat Herralle teurasuhrin ja tekivät lupauksia.
Merellä oli kova myrsky ja Joona heitettiin myrskyävään mereen, jossa hän kuoli ja hukkui, jonka meille todistaa seuraava luku.
Joona 2:
17 (2:1) Mutta Herra toimitti suuren kalan nielaisemaan Joonan. Ja Joona oli kalan sisässä kolme päivää ja kolme yötä.
1 ¶ (2:2) Ja Joona rukoili Herraa, Jumalaansa, kalan sisässä
2 (2:3) ja sanoi: "Minä huusin ahdistuksessani Herraa, ja hän vastasi minulle. Tuonelan kohdussa minä huusin apua, ja sinä kuulit minun ääneni.
3 (2:4) Sinä syöksit minut syvyyteen, merten sydämeen, ja virta ympäröitsi minut, kaikki sinun kuohusi ja aaltosi vyöryivät minun ylitseni.
4 (2:5) Minä ajattelin: Olen karkoitettu pois sinun silmiesi edestä. Kuitenkin minä saan vielä katsella sinun pyhää temppeliäsi.
5 (2:6) Vedet piirittivät minut aina sieluun asti, syvyys ympäröitsi minut, kaisla kietoutui päähäni.
6 (2:7) Minä vajosin alas vuorten perustuksiin asti, maan salvat sulkeutuivat minun ylitseni iankaikkisesti. Mutta sinä nostit minun henkeni ylös haudasta, Herra, minun Jumalani.
7 (2:8) Kun sieluni nääntyi minussa, minä muistin Herraa, ja minun rukoukseni tuli sinun tykösi, sinun pyhään temppeliisi.
8 (2:9) Ne, jotka kunnioittavat vääriä jumalia, hylkäävät armonantajansa.
9 (2:10) Mutta minä tahdon uhrata sinulle kiitoksen kaikuessa. Mitä olen luvannut, sen minä täytän. Herrassa on pelastus."
10 ¶ (2:11) Sitten Herra käski kalaa, ja se oksensi Joonan kuivalle maalle.
Joona heitettiin myrskyävään mereen, jossa hän kuoli hukkumalla. Jakeessa kaksi sanotaan, että Joona oli tuonelan kohdussa, jossa hän huusi apua. Hepreankielisissä Raamatussa on jakeessa kaksi sanat beten ja sheol. Beten tarkoittaa kohtua ja vatsaa sekä kuvaannollisesti tuonelan syvyyttä. Sheol tarkoittaa kuolleiden maailmaa, alamaailmaa, hautaa ja kuoppaa. Joonas ei ollut kuopassa, eikä haudassa, sillä hän oli joutunut mereen, jossa hän hukkui, siksi hänen sielunsa oli tuonelan kohdussa, koska hän oli kuolleena. Jae kolme kertoo kuinka Joona oli meren syvyyksissä ja kuinka meren virrat, kuohut ja aallot vyöryivät hänen ylitsensä. Tämä kaikki kuvaa sitä kuinka hän hukkui mereen. Jakeessa viisi sanotaan, että kaislat kietoutuivat Joonan päähän, koska hän makasi meren pohjassa.
Jakeessa kuusi sanotaan alkutekstin mukaan että Herra (Jhvh) Jumala (Elohim) nosti Joonan elämän ylös tuonelan kuopasta. Jakeessa kuusi on heprean sana shachath, joka merkitsee mätänemistä, tuhoa, hautaa ja kuvaannollisesti tuonelan kuoppaa. Ainoa oikea käännösvaihtoehto on tietenkin tuonelan kuoppa, koska Joona ei ollut haudassa, vaan hän oli ollut kuolleena tuonelassa, josta Herra Jumala nosti hänet ylös. - tämä.tiedä
kolmas.päivä kirjoitti:
Joonan kuolema
Joona 1:
13 Miehet soutivat päästäkseen jälleen kuivalle maalle, mutta eivät voineet, sillä meri myrskysi vastaan myrskyämistänsä.
14 Ja he huusivat Herraa ja sanoivat: "Voi, Herra, älä anna meidän hukkua tämän miehen hengen tähden äläkä lue syyksemme viatonta verta, sillä sinä, Herra, teet, niinkuin sinulle otollista on".
15 Sitten he ottivat Joonan ja heittivät hänet mereen, ja meri asettui raivostansa.
16 Ja miehet pelkäsivät suuresti Herraa, uhrasivat Herralle teurasuhrin ja tekivät lupauksia.
Merellä oli kova myrsky ja Joona heitettiin myrskyävään mereen, jossa hän kuoli ja hukkui, jonka meille todistaa seuraava luku.
Joona 2:
17 (2:1) Mutta Herra toimitti suuren kalan nielaisemaan Joonan. Ja Joona oli kalan sisässä kolme päivää ja kolme yötä.
1 ¶ (2:2) Ja Joona rukoili Herraa, Jumalaansa, kalan sisässä
2 (2:3) ja sanoi: "Minä huusin ahdistuksessani Herraa, ja hän vastasi minulle. Tuonelan kohdussa minä huusin apua, ja sinä kuulit minun ääneni.
3 (2:4) Sinä syöksit minut syvyyteen, merten sydämeen, ja virta ympäröitsi minut, kaikki sinun kuohusi ja aaltosi vyöryivät minun ylitseni.
4 (2:5) Minä ajattelin: Olen karkoitettu pois sinun silmiesi edestä. Kuitenkin minä saan vielä katsella sinun pyhää temppeliäsi.
5 (2:6) Vedet piirittivät minut aina sieluun asti, syvyys ympäröitsi minut, kaisla kietoutui päähäni.
6 (2:7) Minä vajosin alas vuorten perustuksiin asti, maan salvat sulkeutuivat minun ylitseni iankaikkisesti. Mutta sinä nostit minun henkeni ylös haudasta, Herra, minun Jumalani.
7 (2:8) Kun sieluni nääntyi minussa, minä muistin Herraa, ja minun rukoukseni tuli sinun tykösi, sinun pyhään temppeliisi.
8 (2:9) Ne, jotka kunnioittavat vääriä jumalia, hylkäävät armonantajansa.
9 (2:10) Mutta minä tahdon uhrata sinulle kiitoksen kaikuessa. Mitä olen luvannut, sen minä täytän. Herrassa on pelastus."
10 ¶ (2:11) Sitten Herra käski kalaa, ja se oksensi Joonan kuivalle maalle.
Joona heitettiin myrskyävään mereen, jossa hän kuoli hukkumalla. Jakeessa kaksi sanotaan, että Joona oli tuonelan kohdussa, jossa hän huusi apua. Hepreankielisissä Raamatussa on jakeessa kaksi sanat beten ja sheol. Beten tarkoittaa kohtua ja vatsaa sekä kuvaannollisesti tuonelan syvyyttä. Sheol tarkoittaa kuolleiden maailmaa, alamaailmaa, hautaa ja kuoppaa. Joonas ei ollut kuopassa, eikä haudassa, sillä hän oli joutunut mereen, jossa hän hukkui, siksi hänen sielunsa oli tuonelan kohdussa, koska hän oli kuolleena. Jae kolme kertoo kuinka Joona oli meren syvyyksissä ja kuinka meren virrat, kuohut ja aallot vyöryivät hänen ylitsensä. Tämä kaikki kuvaa sitä kuinka hän hukkui mereen. Jakeessa viisi sanotaan, että kaislat kietoutuivat Joonan päähän, koska hän makasi meren pohjassa.
Jakeessa kuusi sanotaan alkutekstin mukaan että Herra (Jhvh) Jumala (Elohim) nosti Joonan elämän ylös tuonelan kuopasta. Jakeessa kuusi on heprean sana shachath, joka merkitsee mätänemistä, tuhoa, hautaa ja kuvaannollisesti tuonelan kuoppaa. Ainoa oikea käännösvaihtoehto on tietenkin tuonelan kuoppa, koska Joona ei ollut haudassa, vaan hän oli ollut kuolleena tuonelassa, josta Herra Jumala nosti hänet ylös.Islaminuskossa Koraanin mukaan naisen asema on todella heikko ja epäoikeudenmukainen. Koraani käskee lyömään (hakkaamaan) vaimoaan jos he ovat uppiniskaisia. Englanninkielisessä Koraanissa lightly sana on kursivoitu, joka tarkoittaa että se ei kuulu alkuperäiseen Koraanin tekstiin. Shakirin Koraanin versio jättää kokonaan pois sanan lightly.
Koraani opettaa aviomiestä käyttämään väkivaltaa vaimoaan kohtaan. Tässäkin kohden paljastuu ettei Islam ole rakkauden ja todellisen Jumalan ilmoitus, vaan pahan ilmoitus.
Koraani Su 4:34. Miehet olkoot naisten esimiehiä, koska Jumala on asettanut heidät näihin nähden korkeampaan asemaan, ja myöskin niiden suoritusten tähden, joita miesten on omaisuudestaan naisten hyväksi tehtävä. Hyveelliset naiset ovat alistuvaisia ja vaalivat huolellisesti, kätkössä, kaikkea sitä, minkä Jumala on kätköön tarkoittanut. Mitä niihin tulee, joiden puolelta kohtaatte uppiniskaisuutta, niin varoittakaa heitä, erottakaa heidät vuoteestanne ja kurittakaa heitä, mutta jos he silloin tottelevat teitä, niin älkää etsikö riitaa heidän kanssaan. Katso, Jumala on ylevä ja suuri.
Su 4:34 men are the protectors and maintainers of women, because Allah has given the one more strength than the other, and because they support them from their means. therefore the righteous women are devoutly obedient, and guard in the husband’s absence what Allah would have them guard. as to those women on whose part ye fear disloyalty and ill-conduct, admonish them first, next, refuse to share their beds, and last beat them lightly; but if they return to obedience, seek not against them means of annoyance: for Allah is most high, great above you all. (Koran by Abdullah Yusuf Ali) - näin.Raamatussa
tämä.tiedä kirjoitti:
Islaminuskossa Koraanin mukaan naisen asema on todella heikko ja epäoikeudenmukainen. Koraani käskee lyömään (hakkaamaan) vaimoaan jos he ovat uppiniskaisia. Englanninkielisessä Koraanissa lightly sana on kursivoitu, joka tarkoittaa että se ei kuulu alkuperäiseen Koraanin tekstiin. Shakirin Koraanin versio jättää kokonaan pois sanan lightly.
Koraani opettaa aviomiestä käyttämään väkivaltaa vaimoaan kohtaan. Tässäkin kohden paljastuu ettei Islam ole rakkauden ja todellisen Jumalan ilmoitus, vaan pahan ilmoitus.
Koraani Su 4:34. Miehet olkoot naisten esimiehiä, koska Jumala on asettanut heidät näihin nähden korkeampaan asemaan, ja myöskin niiden suoritusten tähden, joita miesten on omaisuudestaan naisten hyväksi tehtävä. Hyveelliset naiset ovat alistuvaisia ja vaalivat huolellisesti, kätkössä, kaikkea sitä, minkä Jumala on kätköön tarkoittanut. Mitä niihin tulee, joiden puolelta kohtaatte uppiniskaisuutta, niin varoittakaa heitä, erottakaa heidät vuoteestanne ja kurittakaa heitä, mutta jos he silloin tottelevat teitä, niin älkää etsikö riitaa heidän kanssaan. Katso, Jumala on ylevä ja suuri.
Su 4:34 men are the protectors and maintainers of women, because Allah has given the one more strength than the other, and because they support them from their means. therefore the righteous women are devoutly obedient, and guard in the husband’s absence what Allah would have them guard. as to those women on whose part ye fear disloyalty and ill-conduct, admonish them first, next, refuse to share their beds, and last beat them lightly; but if they return to obedience, seek not against them means of annoyance: for Allah is most high, great above you all. (Koran by Abdullah Yusuf Ali)Ef 5:25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
Raamatun Uuden Liiton mukainen opetus naisen asemasta antaa naisille todella suuren arvon ja arvostuksen. Raamattu kehottaa aviomiehiä rakastamaan vaimojaan kuten Herra Jeesus rakasti ja rakastaa seurakuntaa.
Herra Jeesus uhrasi itsensä seurakunnan edestä ja rakastaa heitä huolimatta heidän virheistään ja opettaa seurakuntaa kasvamaan ja kypsymään uskossa. Samanlainen asenne tulee olla aviomiehellä vaimoonsa nähden, eli toisen vajavuuksista huolimatta häntä tulee rakastaa ja taata hänelle turvallinen avioelämä. Raamatun opetuksen mukaisessa avioliitossa vaimon osa on turvallinen, rakastettu ja hyvä. - petri.kirjoitti
näin.Raamatussa kirjoitti:
Ef 5:25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
Raamatun Uuden Liiton mukainen opetus naisen asemasta antaa naisille todella suuren arvon ja arvostuksen. Raamattu kehottaa aviomiehiä rakastamaan vaimojaan kuten Herra Jeesus rakasti ja rakastaa seurakuntaa.
Herra Jeesus uhrasi itsensä seurakunnan edestä ja rakastaa heitä huolimatta heidän virheistään ja opettaa seurakuntaa kasvamaan ja kypsymään uskossa. Samanlainen asenne tulee olla aviomiehellä vaimoonsa nähden, eli toisen vajavuuksista huolimatta häntä tulee rakastaa ja taata hänelle turvallinen avioelämä. Raamatun opetuksen mukaisessa avioliitossa vaimon osa on turvallinen, rakastettu ja hyvä.Islaminuskossa korostuu seksuaalinen käyttäytyminen, jossa seksuaalinen moraali ei ole kovinkaan korkealla. Profeetta Muhammed meni naimisiin Aisha nimisen tytön kanssa kun hän oli kuusi-vuotias. Profeetta Muhammed yhtyi Aishaan kun hän oli yhdeksän-vuotias.
Muhammad adoptoi Zaidin pojakseen. Zaid meni naimisiin kauniin naisen kanssa, jonka nimi oli Zainab (Zaynab). Muhammad himoitsi Zainabia ja Muhammad sanoi, että Allahin tahto oli, että Zaid ottaisi avioeron Zainabista, että Muhammad voisi avioitua Zainabin kanssa. Muutama kuukausi tämän jälkeen Muhammed sai ilmoituksen Allahilta, että Suuraan (Su 3:37) piti kirjoittaa, että oli Allahin tahto oli Muhammedin ja Zainabin avioliitto. Tämä tapaus paljastaa selvästi sen, että Muhammed otti itselleen toisen miehen vaimon, koska hän himoitsi toisen miehen vaimoa.
Koraanista tulee esille selkeästi Muhammedin omat seksuaaliset mieltymykset:
Koraani Su 33: 50. Profeetta, Me olemme totisesti vahvistanut sinun laillisiksi vaimoiksesi kaikki ne, joille olet myöntänyt lesken osuudet, sekä ne, jotka omistat Jumalan antamina orjattarina sotasaaliista, sekä setäsi tyttäret ja isäsi sisaren tyttäret, myöskin enosi tyttäret ja äitisi sisarten tyttäret, jotka kanssani pakenivat vainottuina uskonnon vuoksi; samoin on laillinen vaimosi sellainen uskovainen nainen, joka pyrkii avioliittoon kanssasi, mikäli suostut naimaan hänet. Nämä säädökset ovat nimenomaan sinua, mutta eivät muita uskovaisia varten; me tiedämme hyvin, mitä olemme heille säätänyt vaimoista ja orjattarista. Älköön siis mikään parjaus sinuun koskeko; Jumala on anteeksiantava, laupias.
Suura 33:50 osoittaa sen kuinka Muhammedin elämää hallitsi hillittömät seksihalut, jotka olivat yksinoikeus vain hänelle. Koraanin mukaan Muhammedilla oli melkein rajaton oikeus ottaa kenet tahansa vaimokseen, mutta tämän käskyn ja opetuksen mukaan kenelläkään muulla ei ollut samoja oikeuksia. Tästä tulee esille Muhammedin omat halut naisten suhteen. Todellinen Jumala ei antaisi sellaista käskyä, joka sallisi melkein kenet tahansa Jumalan profeetan vaimoksi. Tässä Koraanin kohdassa on kyse joko sielunvihollisen eksytyksestä, jossa pahuuden henkivallat antoivat tämän käskyn tai sitten Muhammed kirjoitutti sen itse sanoen sen tulleen "jumalalta".
Islaminuskossa korostuu hyvin voimakkaasti miesten seksuaalinen nautinnonhalu naisten kanssa. Jopa palkkiona paratiisiin pääsylle luvataan seksuaalisen nautinnon tyydytystä, jos muslimi taistelee toisuskoisia ("vääräuskoisia") vastaan. Islamin jumala tarjoaa seksuaalisia nautintoja palkkiona ihmisten tappamisesta. Rakkauden ja totuuden Jumala ei voisi koskaan ehdottaa ihmiselle seksuaalisia nautintoja palkkioksi tappamisesta. Tämäkin paljastaa sen, että koraanin sanoma ei ole Jumalan sanaa, vaan valheen ja epäjumalan ilmoitus. - kuulemi-sesta
petri.kirjoitti kirjoitti:
Islaminuskossa korostuu seksuaalinen käyttäytyminen, jossa seksuaalinen moraali ei ole kovinkaan korkealla. Profeetta Muhammed meni naimisiin Aisha nimisen tytön kanssa kun hän oli kuusi-vuotias. Profeetta Muhammed yhtyi Aishaan kun hän oli yhdeksän-vuotias.
Muhammad adoptoi Zaidin pojakseen. Zaid meni naimisiin kauniin naisen kanssa, jonka nimi oli Zainab (Zaynab). Muhammad himoitsi Zainabia ja Muhammad sanoi, että Allahin tahto oli, että Zaid ottaisi avioeron Zainabista, että Muhammad voisi avioitua Zainabin kanssa. Muutama kuukausi tämän jälkeen Muhammed sai ilmoituksen Allahilta, että Suuraan (Su 3:37) piti kirjoittaa, että oli Allahin tahto oli Muhammedin ja Zainabin avioliitto. Tämä tapaus paljastaa selvästi sen, että Muhammed otti itselleen toisen miehen vaimon, koska hän himoitsi toisen miehen vaimoa.
Koraanista tulee esille selkeästi Muhammedin omat seksuaaliset mieltymykset:
Koraani Su 33: 50. Profeetta, Me olemme totisesti vahvistanut sinun laillisiksi vaimoiksesi kaikki ne, joille olet myöntänyt lesken osuudet, sekä ne, jotka omistat Jumalan antamina orjattarina sotasaaliista, sekä setäsi tyttäret ja isäsi sisaren tyttäret, myöskin enosi tyttäret ja äitisi sisarten tyttäret, jotka kanssani pakenivat vainottuina uskonnon vuoksi; samoin on laillinen vaimosi sellainen uskovainen nainen, joka pyrkii avioliittoon kanssasi, mikäli suostut naimaan hänet. Nämä säädökset ovat nimenomaan sinua, mutta eivät muita uskovaisia varten; me tiedämme hyvin, mitä olemme heille säätänyt vaimoista ja orjattarista. Älköön siis mikään parjaus sinuun koskeko; Jumala on anteeksiantava, laupias.
Suura 33:50 osoittaa sen kuinka Muhammedin elämää hallitsi hillittömät seksihalut, jotka olivat yksinoikeus vain hänelle. Koraanin mukaan Muhammedilla oli melkein rajaton oikeus ottaa kenet tahansa vaimokseen, mutta tämän käskyn ja opetuksen mukaan kenelläkään muulla ei ollut samoja oikeuksia. Tästä tulee esille Muhammedin omat halut naisten suhteen. Todellinen Jumala ei antaisi sellaista käskyä, joka sallisi melkein kenet tahansa Jumalan profeetan vaimoksi. Tässä Koraanin kohdassa on kyse joko sielunvihollisen eksytyksestä, jossa pahuuden henkivallat antoivat tämän käskyn tai sitten Muhammed kirjoitutti sen itse sanoen sen tulleen "jumalalta".
Islaminuskossa korostuu hyvin voimakkaasti miesten seksuaalinen nautinnonhalu naisten kanssa. Jopa palkkiona paratiisiin pääsylle luvataan seksuaalisen nautinnon tyydytystä, jos muslimi taistelee toisuskoisia ("vääräuskoisia") vastaan. Islamin jumala tarjoaa seksuaalisia nautintoja palkkiona ihmisten tappamisesta. Rakkauden ja totuuden Jumala ei voisi koskaan ehdottaa ihmiselle seksuaalisia nautintoja palkkioksi tappamisesta. Tämäkin paljastaa sen, että koraanin sanoma ei ole Jumalan sanaa, vaan valheen ja epäjumalan ilmoitus.Room 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Usko tulee kuulemisesta, eli ihminen pelastuu kun kuulee (tai lukee) evankeliumia Herrasta Jeesuksesta ja uskoo Herraan Jeesukseen. Samoin uskon kasvu tapahtuu myös uskossa kuulemisen kautta, eli Jumalan sanan opetuksen kautta, joka opetetaan Raamatun opetuksen kautta. Seurakuntaa tulee opettaa Jumalan sanan julistuksen ja opetuksen kautta, ei kuvien kautta. Samoin myös lukutaidottomia tulee opettaa Jumalan sanan opetuksen kautta, sillä heillä on korvat millä he voivat kuulla ja sydän millä he ymmärtävät. Kuurojen kohdalla Raamatun opetus tapahtuu kuurojen viittomakielen kautta, eli tässäkään kohden ei voi, eikä saa rikkoa Jumalan sanan opetusta koskien Jumalan kuvan tekemisen kieltoa. - voi.keskustellakkin
kuulemi-sesta kirjoitti:
Room 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Usko tulee kuulemisesta, eli ihminen pelastuu kun kuulee (tai lukee) evankeliumia Herrasta Jeesuksesta ja uskoo Herraan Jeesukseen. Samoin uskon kasvu tapahtuu myös uskossa kuulemisen kautta, eli Jumalan sanan opetuksen kautta, joka opetetaan Raamatun opetuksen kautta. Seurakuntaa tulee opettaa Jumalan sanan julistuksen ja opetuksen kautta, ei kuvien kautta. Samoin myös lukutaidottomia tulee opettaa Jumalan sanan opetuksen kautta, sillä heillä on korvat millä he voivat kuulla ja sydän millä he ymmärtävät. Kuurojen kohdalla Raamatun opetus tapahtuu kuurojen viittomakielen kautta, eli tässäkään kohden ei voi, eikä saa rikkoa Jumalan sanan opetusta koskien Jumalan kuvan tekemisen kieltoa.Uskonaskel on keskustelufoorumi, jossa pyritään keskustelemaan Jumalasta ja uskosta sen mukaan kuinka Raamattu opettaa.
http://uskonaskel.munpalsta.net/index.php - niinhän.se.on
voi.keskustellakkin kirjoitti:
Uskonaskel on keskustelufoorumi, jossa pyritään keskustelemaan Jumalasta ja uskosta sen mukaan kuinka Raamattu opettaa.
http://uskonaskel.munpalsta.net/index.phpLopun ajan ihmiskunnan kapina nousee avioliittoa (pysyvää parisuhdetta) vastaan ja ajaa ihmiset kaikenlaisiin irtosuhteisiin sekä luonnottomaan seksuaalisuuteen, jossa ihminen rikkoo itseänsä sekä toisia synnin kautta.
http://www.kotipetripaavola.com/seksitutkimus.html - jos.tahdot.tietää
Raamattu opettaa, että kaikki ihmiset ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. Se tarkoittaa sitä, että kukaan ihminen ei voi omien inhimillisten hyvien tekojen kautta pelastua Jumalan valtakuntaan.
Parannus
Mark 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
Apt 17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
Raamatun opetuksen mukaan ihmisen tulee tehdä parannus (metanoeo - katua, muuttaa mielensä ja ajatella toisin ja uudella tavalla) synneistä ja uskoa Herraan Jeesukseen. Ihminen saa pelastuksen lahjaksi Herran Jeesuksen sovitustyön tähden (Jeesuksen kuolema, veri ja ylösnousemus). Kun ihminen Jumalan armosta uskoo Herraan Jeesukseen, niin Jumala lukee ihmisen hyväksi Herran Jeesuksen ansiot. Näin Herra Jeesus on Välimies Jumalan ja ihmisen välillä. Ihminen saa syntinsä anteeksi Jumalan armosta uskon kautta Herraan Jeesukseen, ei omien inhimillisten tekojensa tähden.
Parannus ei tarkoita itsensä parantamista, vaan sitä että Pyhä Henki synnyttää ihmisen sydämessä evankeliumin julistuksen kautta katumuksen synneistä, jonka kautta hän on rikkonut Jumalaa vastaan. Katumus johtaa mielen muutokseen, jossa ihminen alkaa ajattelemaan uudella tavalla, hyläten syntielämän ja tottumukset, vaihtaen ne Jumalan tahdon mukaiseen elämään.
Todellinen ja Raamatullinen evankeliumi kertoo ihmisen pelastuvan vain ja ainoastaan tekemällä parannuksen ja uskomalla Herraan Jeesukseen. Millään muulla tavalla Herran Jeesuksen veri ei lunasta eikä anna syntejä anteeksi ihmisille. Pelastus ja lunastus Herran Jeesuksen veressä on Jumalan lahja, joka tulee vastaanottaa uskon kautta Herraan Jeesukseen. - Seksin_puolesta
petri.kirjoitti kirjoitti:
Islaminuskossa korostuu seksuaalinen käyttäytyminen, jossa seksuaalinen moraali ei ole kovinkaan korkealla. Profeetta Muhammed meni naimisiin Aisha nimisen tytön kanssa kun hän oli kuusi-vuotias. Profeetta Muhammed yhtyi Aishaan kun hän oli yhdeksän-vuotias.
Muhammad adoptoi Zaidin pojakseen. Zaid meni naimisiin kauniin naisen kanssa, jonka nimi oli Zainab (Zaynab). Muhammad himoitsi Zainabia ja Muhammad sanoi, että Allahin tahto oli, että Zaid ottaisi avioeron Zainabista, että Muhammad voisi avioitua Zainabin kanssa. Muutama kuukausi tämän jälkeen Muhammed sai ilmoituksen Allahilta, että Suuraan (Su 3:37) piti kirjoittaa, että oli Allahin tahto oli Muhammedin ja Zainabin avioliitto. Tämä tapaus paljastaa selvästi sen, että Muhammed otti itselleen toisen miehen vaimon, koska hän himoitsi toisen miehen vaimoa.
Koraanista tulee esille selkeästi Muhammedin omat seksuaaliset mieltymykset:
Koraani Su 33: 50. Profeetta, Me olemme totisesti vahvistanut sinun laillisiksi vaimoiksesi kaikki ne, joille olet myöntänyt lesken osuudet, sekä ne, jotka omistat Jumalan antamina orjattarina sotasaaliista, sekä setäsi tyttäret ja isäsi sisaren tyttäret, myöskin enosi tyttäret ja äitisi sisarten tyttäret, jotka kanssani pakenivat vainottuina uskonnon vuoksi; samoin on laillinen vaimosi sellainen uskovainen nainen, joka pyrkii avioliittoon kanssasi, mikäli suostut naimaan hänet. Nämä säädökset ovat nimenomaan sinua, mutta eivät muita uskovaisia varten; me tiedämme hyvin, mitä olemme heille säätänyt vaimoista ja orjattarista. Älköön siis mikään parjaus sinuun koskeko; Jumala on anteeksiantava, laupias.
Suura 33:50 osoittaa sen kuinka Muhammedin elämää hallitsi hillittömät seksihalut, jotka olivat yksinoikeus vain hänelle. Koraanin mukaan Muhammedilla oli melkein rajaton oikeus ottaa kenet tahansa vaimokseen, mutta tämän käskyn ja opetuksen mukaan kenelläkään muulla ei ollut samoja oikeuksia. Tästä tulee esille Muhammedin omat halut naisten suhteen. Todellinen Jumala ei antaisi sellaista käskyä, joka sallisi melkein kenet tahansa Jumalan profeetan vaimoksi. Tässä Koraanin kohdassa on kyse joko sielunvihollisen eksytyksestä, jossa pahuuden henkivallat antoivat tämän käskyn tai sitten Muhammed kirjoitutti sen itse sanoen sen tulleen "jumalalta".
Islaminuskossa korostuu hyvin voimakkaasti miesten seksuaalinen nautinnonhalu naisten kanssa. Jopa palkkiona paratiisiin pääsylle luvataan seksuaalisen nautinnon tyydytystä, jos muslimi taistelee toisuskoisia ("vääräuskoisia") vastaan. Islamin jumala tarjoaa seksuaalisia nautintoja palkkiona ihmisten tappamisesta. Rakkauden ja totuuden Jumala ei voisi koskaan ehdottaa ihmiselle seksuaalisia nautintoja palkkioksi tappamisesta. Tämäkin paljastaa sen, että koraanin sanoma ei ole Jumalan sanaa, vaan valheen ja epäjumalan ilmoitus.Kristinuskossa taas korostetaan seksin olevan synnillistä tavaraa, eikä esimerkiksi irtosuhteita tai syrjähyppelyitä harrasteta laisinkaan, ryhmäseksistä puhumattakaan. Pienessä ovat kristinuskon ilot! Kannattaa mieluummin olla iloluontoisen seksin puolella ja nauttia siitä.
- avara-katseinen
Seksin_puolesta kirjoitti:
Kristinuskossa taas korostetaan seksin olevan synnillistä tavaraa, eikä esimerkiksi irtosuhteita tai syrjähyppelyitä harrasteta laisinkaan, ryhmäseksistä puhumattakaan. Pienessä ovat kristinuskon ilot! Kannattaa mieluummin olla iloluontoisen seksin puolella ja nauttia siitä.
Kristinuskon ovat omineet ahdasmieliset ja tylyt ja hyvin kapea-alaiset ihmiset. Ei tällainen ole oikeaa kristinuskoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1079193
- 936950
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon666685Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme355816Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665593- 553611
- 503425
- 513233
Mikko "Peltsi" Peltola teki tv-sarjan Osmo-poikansa kanssa - Downin syndrooma tuo lisäväriä
Mikko "Peltsi" Peltola ja hänen 12-vuotias poikansa Osmo karistavat kaupungin pölyt jaloistaan ja suunnistavat tv:ssä ko573232- 562992