sisulla töitä 50v suomessa

ei-mitään

Aamusta iltamyöhään, mitä jäi käteen.

4

128

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsuudenvammaisuus

      Mietis uudelleen.
      Ihan aikuisten oikeasti, harva työ on elämään sisältöä ja onnellisuutta tuovaa toimintaa. [ No Jukka Virtanen on poikeus, {ei halua pois elämästä kun täällä on niin kivaa.}]
      Itse synnyn perheseen kuudentena lapsena, jälkeeni syntyi vielä neljä.
      Yhtäkään lasta eivät vanhemmat haluneet, siihen aikaan vaan ei ollut ehkäisyjä...
      Poikia oli neljä, heistä kuoli kolme; syntyessään ja alle 2 viikoisena vauvana.
      Äiti sanoi; kaikki tytöt antasin, jos saisi edes yhden pojista takaisin.
      Maatalo ja kauppapuutarha, kun tytöt kasvoivat piiat rengit ja puurarhuri sanotiin irti, koska palkkatyötä ei tarvita.
      Heti oli tehty selväksi mihinkään kouluun ei ole asiaa, jos ei kansakolu- ja kansalaiskoulu ole suritettu, ennenkuin lakisääteinen opiskelu ikä 16v. on täynnä ei ole mitään asiaa tilan rajojen ulkopuolelle.
      Isä oli seksuaalisesti kieroon kasvanut, jatkuva varuillaan olo sekä karkuun juokseminen oli arkipäivää. Toki ainoa hyväksi käyttö jota ei tapahtunut oli juuri se ettei isä saanut lihaa pilloon kun pidin varani.
      Päätin kuitenkin kuolla 19v. ja tein itsemurha yrityksen 1.2.1967 klo 13.00.
      Siitä lähti elämä elettäväksi: Lääkärit kertoivat etteivät vanhemmat omista lapsiaan. Jokainen saa valita missä on töissä, on olemassa työajat, vapaapäivät, sekä oikeus työtään vastaavaan palkaan.
      Sitä taistoa jonka jouduin käymään läpi, vielä alaikäisenä silloin 21 täysi-ikäinen, en toivo kenellekään.
      Minulla on muistona Riisitaudin runtelema luusto oli alle 2v. kun sen ainoana lapsi katraasta sairasti. Minun jälkeeni 1v.3kk. syntyi ainoana eloon jäänyt poika äiti unohti jopa ruokkia tyttön toiveissa oli jospa se siitä kuolisi. Terveystäti oli melkein avustanut äitiä tässä toiveessa, antamalla rokoteen niin että oli henki lähteä. Äiti huomasi ettei minulla ollutkaan henkivakutusta kun vaari maksoi sen vain kolmelle vanhimmalle ja kuoli kun minä olin vasta 3kk ikäinen.

      Olen tuloillani köyhyysrajan alla, rasvakouran ansaitsemalla työeläkkeellä, joka takaa ettei mitään tukia saa. Suhteessa nykyiseen toimeentulotukeen oli palkani pienempi ja työtä tehtiin 48-45-40 tunti viikossa.

      Mitä tarkoitat tuolla: Mitä jäi käteen Ei mitään?
      Minulla on kaksi aikuista lasta ja kaksi lapsenlasta, kaveri ja tuttavapiiri heitä ympäri Suomea. Oma asunto, pieni 56 neliötä mutta oma.
      Kävin hautaamassa isän, äidin hautajaisiin en mennyt, kotikylään ei tarvitse pitää enää kulisseja yllä ja asun aivan muualla.

    • taivastentekijät
    • ihmisliekki

      Luin artikelin
      "Muuten reippaalle tytölle äiti oli hirvittävän tärkeä, esimerkiksi yöt Riina nukkui äidin vieressä. Siksi Sanna ei ollut äärettömän ihmeissään, kun Riina ilmoitti, ettei haluaisi lähteä Harrille hoitoon.

      Se mikä äidin yllätti, oli tytön saama raivokohtaus, kun Harri tuli hakemaan tätä autollaan. Riina huusi ja tarrautui äitiinsä." Tyhmä tyttö olisi pitänyt kertoa äidille Harrisetä kuvaa mun vagina ja tökkii sinne penistään kuvaa toimia. Lapsi on aivoinvalidi turha kuvitella kenenkään ymmärtävän ettei Riina tykää sedän peniksestä.
      "– Hän ei sanonut mitään syytä raivoamiselleen ja aiemmin hän oli tykännyt olla Harrin luona kylässä. Siksi Riina lähti Harrille hoitoon kohtauksesta huolimatta. "

      KYLLÄ se on tämä Riina itse syypää tapahtumiin jolla nyt on järkytetty äiti-Sanna parkaa äidin elämä on nyt pilalla kun ystävä petti luottamuksen.

      " Viimeisen kerran Riina lähti Harrille kylään syysloman ajaksi lokakuussa, taas hirveän huudon säestämänä." " – Kun Riina tuli Harrin luota kotiin, hän oli ihan valkoinen, hiljainen ja väsyneen näköinen, aivan kuin hän ei olisi nukkunut kunnolla. " nokkela äiti huomasi ettei tyttö ole nukkunut. VOIN kertoa alapää oli varmasti mustelmilla ja arka tyttö ei olisi antanut edes äidin koskea siihen.

      Millä lapsi puhuu?
      Mikä tuska ja hätä, Harrin tehdessä törkeyksiään, kun äiti lähetti minut tänne eikä todella auta minua.


      Hyvä ettei äidin nimeä kerrota löytäisi edestää tavalla tai toisella.

    • sisulletöihin

      on noita sisulla töissä vieläkin, tekevät myös armeijalle kulkuvälineitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe