Itseäni on koko elämäni vaivannut avopurenta ylähampaissa. Vasemmassa 6mm ja oikeassa 4mm..tää johtuu siitä että pienenä imin peukaloa.. En tiedä onko muilla ollut samaa vaivaa, mutta itseäni ainakin koko juttu hävettää.
Hampaat näyttää edestä ''ihan'' hyviltä, mut päivittäin niihin saa kiinnittää huomiota esim. hampaita ''pakottaa'', puhuminen välillä vaikeaa (sössöttäminen), suun pitäminen rennosti kiinni yms. Näiden takia oon harkinnut oikomishoitoa.. Hampaat on nyt kuiten suht hyvät ulkonäöllisesti (jos edestäpäin katsoo suoraan..alhaalta katsottuna tilanne aivan toinen :D ) ja monet ihmettelee miksi aloitan.... Hoito vaatisi rautojen pitämistä 1-2 vuotta ja sitten leukaleikkauksen. Iso operaatio kyseessä. Ja rahaa menee.. täältä oon kauhutarinoita lukenut ja miettinyt et apua joudunko tosiaan kärsimään ja miettimään hampaitani koko loppuelämäni joka päivä. Jossitelua tämä on ja elämässä muitakin tärkeitä asioita, mutat tää on asia joka vaivaa mua päivittäin. Aloittaako kivulias ja vuosia kestävä hoito jonka lopputukoksesta ei ole takuita vai kestääkö hampaiden epätasaisuus ja pakottaminen joka päivä..
avopurenta 6 mm
5
493
Vastaukset
- hoitoonvaan
Kannattaa aloittaa
- Ylipurentatyty
Aloita ihmeessä. Jos mulla vaan olis tarpeeksi rahaa niin menisin oikomishoitoon heti, mutta älliä ei vaan riitä hyväpalkkaiseen työhön, eli ylipurennan kanssa vaan pakko elää ja toivoa että kummempia seurauksia ei loppujen lopuksi tulisi. :(
- lego73
Miksi sinulle tehtäisiin leukaleikkaus? Minulla on nimittäin ihan sama tilanne, ikää jo yli 40v. Koko ikäni olen näistä kärsinyt mutta en saa aikaiseksi mennä edes konsultaatioon.
- purentavika
Minulle tehtiin leukaleikkaus n. 20 v sitten, olin silloin 27-v. Oli ristipurenta ja alaleuka työntyi enemmän eteenpäin. Alaleukaa lyhennettiin muutamia millejä molemmilta puolilta. Ensin oli n. vuoden kestävä oikomishoito, jonka jälkeen leikkaus. Olin erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Vaikka leikkauksen jälkeen olin niin kipeä, että ajattelin, miksi tähän lähdin. Mutta nopeastihan siitä alkoi parantua. Tunnottumuutta toisella puolella alaleuassa kesti varmaan vuoden-parin verran, muttei se mitenkään haitannut. Joten minulla se ainakin onnistui hyvin ja olen ollut tyytyväinen, että menin toimenpiteeseen.
- exavopurenta
Laita kuminauhat hampaiden väliin ja vedä avopurenta kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521