oikein sellaiset peijaiset vai vain ihan läheiset vain paikalla hautajaisissasi?
Kuon kuolet haluatko et omaisesi pitää sinulle
21
97
Vastaukset
- ent.siivoojaparka
Tuskinpa minä siinä vaiheessa enää haluan mitään.
- Seonmenoasitten
Saavat minut viedä vaikka jätesäkissä ongelmajätelaitokselle...
- elossatoistaiseksi
Olen kieltänyt kirjallisesti peijaisten pitämisen. Muutama ihminen on mukana kun minut viimeiselle matkalle saatetaan, jos ovat vielä silloin elossa. Nimet on paperilla. Tuhkaus, ja he jotka jäljelle jäävät saavat päättää mihin tuhkat laitetaan. Hautapaikkaa en myöskään halua. Uurnaani ei saa laittaa myöskään mihinkään muistolehtoon. Ovat luvanneet kunnioittaa toiveitani.
- flegmaatti
Pitkälti samaa! Lapset perheineen ja leski, jos sattuu olemaan. Ukko tuhkaksi ja tuhka männikköön! Ammattipuhujan 5:n minuutin kehut siitä miten suurenmoinen ihminen olen ollutkaan. Panhuilumusiikkia. Pienen piirin peijaiset ravintolan kabinetissa.
- pienenpienetKuoppajaiset
Riittää ku lähiomaiset hoitaa krematorioon,
mahdollisimman salaiset pienet hautajaiset, ei kutsuja suuria sukulais laumoja,
tuhka ripoltellaan puolison kanssa samaan kuoppaan,
juhlia ei tarvita mun takia,
jos nyt sitten itse haluavat itselleen iloksi juhlia sitä kun pääsivät minusta vihdoin eroon,,,,
surua ei tarvi kenekää kantaa,
tietenki ne suree sitä kun eivät tarpeeksi käyneet mua kattomassa,
mutta se on t u r h a a ,,,
ei missää tapauksessa tarvi sitäkää surra,
kaikki on mun kohdallani silloin jo hyvin
olen jo silloin luojan luona taivaassa,
iloitkoon omasta elämästään
eläköön mahdollisimman hyvää omaa elämäänsä vielä niinkauan kuin se on heille itselleen mahdollista, Minulle on aivan sama, mitä tekevät minulle kuoltuani. Ehkä olisi trendikästä, jos vaikka kierättäisivät. Itse olen määritellyt raatoni kohtaloksi, että jonnekkin maantäytteeksi tai mikä parasta; minkin ruoaksi, pääsishän sitten joskus jonkun vauraan naiseläjän kaulaan, kun sitä autuutta ei eläessään saanut kokea.
Sen osaan kuvitella, että kunnon riemujuhla siitä syntyy, kun pääsevät minusta eroon. Siinäkin on hyvä asia, että voin tuotta iloa toisille edes kuoltuani, kun eläessä sekään ei ole oikein onnistunut.
Malttamattomana sitä odotellessa näitä joutavuuksia kirjoittelen.- Rentoutukaamme-nauraen
Kiitos AkanUkolle kunnon nauruista, koko olemusta rentouttavista ihanista hykerryksistä.
Noin se on nähtävä, viitoitit, valaisit polkua ja tietä iloisesti ja hauskasti
Ei samoja toiveita minulla, mutta samalla tyylillä toivoisin eleleväni! Merilii. - Nauru-teki-hyvää-
mutta heti pian kuitenkin
huomasin ajattelevani: samaan hautaan kuin mieheni, arkkuhautaus.
- reppuriika
Minulla ei taida olla sitten jäljellä montakaan sukulaista. Sisko on parisen vuotta nuorempi, hänellä kolmikymppinen lapseton tytär. Nuorin sisko melkein kahdeksan vuotta nuorempi ja hänellä kaksi kaksikymppistä poikaa. En ole kovin paljoa yhteyttä pitänyt näiden siskojen lasten kanssa, kun asuvat etäämmällä. Mikäli elän vielä kaksi-kolmekymmentä vuotta niin siskot ovat myös vanhoja, mikäli vielä elävät.
Omaisuuteni testamenttaan tehokkaalle lähetysjärjestölle ja jätän seurakunnalleni pienen hautaamisrahan. Taitaa se olla se rakkain ja läheisin joukko siellä seurakunnassa. En suostunut pitämään edes vuosisynttäreitä ja puhuin, että hommatkaan sitten hautaan, jos vaikka yllättäen aika jättää. Mikäli haluavat saavat laittaa paikallislehteen yleisen kutsun kaikille minut ystäväkseen, tuttavakseen ja läheisekseen tuntevalle.
Hautapaikkaan täällä päin tilaa vielä riittää, mutta en nyt ihan vastaan ole, jos ruumiini tuhkataan. Pieni laatta saa olla ilmineeraamassa jälkipolville, että tällainen henkilö on joskus täällä tallustellut. - O-Orvokki
Olen kertonut läheisilleni ne asiat, joihin haluan vaikuttaa, elleivät he itse jostain syystä haluaisi menetellä toisin. Kun taloudellinen tilanne ei todennäköisesti aiheuta rajoituksia, haluaisin, että ystäville ja tutuille järjestettäisiin suurehkot iloiset juhlat. Niissä muisteltaisiin iloisia asioita, hauskoja yhteisiä kokemuksia vuosien varrelta, ja teemana olisi eletystä elämästä iloitseminen. Osallistujat saisivat nauttia hyvästä juoma- ja ruokatarjoilusta sekä mukavasta ohjelmasta samalla kun tapaisivat myös vanhoja kavereita. Halutessaan ihmiset voisivat kertoa hauskoja ja hassunkurisiakin muisteluita eletyn elämän varrelta.
Tuhkani kätketään luultavasti tietylle hautausmaalle ja suvun hautakiven alustakiven päälle laitetaan kaunis pyöreähkö graniittikivi, johon on kaiverrettu vain etunimeni eikä mitään muuta. Olen katsellut sopivia kiviä aina välillä luonnossa liikkuessani, mutta toistaiseksi ei ole tullut sopivaa vastaan. Jos tulee, saatan kaiverruttaakin sen valmiiksi ja laittaa elinajaksi ikkunalaudalle tai parvekkeen pöydälle koristeeksi, odottelemaan loppusijoituspaikkaa.
Tuhkan voivat lähimmäiseni käydä kaivamassa pikkukuoppaansa ihan milloin ehtivät ja haluavat. Jos jompi kumpi nimeämistäni tutuista kirkonmiehistä ehtii jossain välissä paikalle, voisi tilanteeseen liittää siunaamisen. - ent.siivoojaparka
Perillisille määräsin, että tuhkani on laitettava menemään joen vastavirtaan.
Totesivat tyynesti, että niinhän se tulee kuitenkin menemään vaikka ei laittaisikaan. Vaikeampi olisi saada se menemään myötävirtaan.- Luonnonkiertoon
Juuri näin.
Itse toivon uurnalleni kompostituhkausta kera kurpitsa penkin. Ja kun kurpitsa on kypsynyt, siihen voi kaivertaa uuden uurnan ja tuhkat sinne ja takaisin kompostiin odottamaan seuraavaa kesää. Muutaman kesän kurpitsakiertona minua ei enää olisi kuin astinlauta kurpitsapenkin kupeessa. Siihen kaiverrettuna nimeni ja osoitteeni: Yläkerta, oikea laita, oikeanpuoleinen aitio, istuin numero 1.
Tyttö ,vaimo ja minä oltiin yhtä ja vaimon kans vieläkin.
Todennäkösesti olen seuraava lähtijä ja se on polttohautaus ,ei tuu kuin vanhempi tyttö perheineen jos haluaa ,olen antanut vapautuksen.
Tuhkat samaan paikkaan mis tyttö lepää.- kylmätotuus
Kukapa täällä tietää, kenelle kellot seuraavaksi soivat?
On taas niin positiivinen aloitus, että oksat pois!
Minulla on selvät suunnitelmat siitä, jos kuolen ennenkuin saattajani täältä lähtevät.
Arkku halvinta mallia oleva ekoarkku. Saattaa olla, että silloin riittävät vain käärinliinat ja rättejä on kaapeissani aivan riittävästi.
Polttohautaus on ehdoton vaatimukseni. Uurnaksi sopivan maljan löysin kirpparilta, mutta kansi on vielä hakusessa, mutta kenties löydän sen vielä eläessäni. Jos se ei ole aivan sopivankokoinen, niin maalarin-tai ilmastointiteipillä se pysynee kasassa siihen asti, että se saadaan kuljetettua varatulle hautapaikalleni ja upotettua maahan.
Siunaustilaisuus on hautausmaan kappelissa.
Musiikinkin olen valmiiksi valinnut. Pappi pitää vain siunausseremonian ilman muita puheita. Saattajilta yksi kukka/nenä. Kaksi kukkasta on riittävä määrä minulle.
Siunaustilaisuuden jälkeen saavat tulla kotiini "jatkoille".
Suruun ei ole syytä, vaan pelkästään iloon.
Uurnanlaskuun osallistuvat todennäköisesti samat henkilöt.
Kämppä pitäisi saada mahdollisimman tyhjäksi ennen kuolemaani, mutten aloita sitä vielä tänä yönä.
Turhan roinan läpikäyminen on liian työläs urakka perikunnalle.
Täytynee aloittaa siivous pikimmiten. - So_sad__
Joku puhui 'kuolinsiivouksesta' minunkin kuulteni, se tuntui niin apealta ja surulliselta.
Jälkeenjäävät voivat tehdä miten parhaaksi katsovat ja varmaan hyvin katsovat. Olen heille kertonut, että jos eivät muuta keksi niin lukekaa vaikka vanhan intiaanin rukous:
"Kun olen kuollut
Itke hiukan minun vuokseni
Ajattele minua toisinaan
Mutta älä liikaa
Ajattele minua silloin tällöin
Sellaisena kuin olin eläessäni
Toisinaan on mukava muistella
Mutta ei kauan
Jätä minut rauhaan
Niin minäkin jätän sinut rauhaan
Ja niin kauan kuin elät
Säästä ajatuksesi eläviä varten"Mä aattelin elää kauemmin kuin yksikään sukulainen, lapsia lukuunottamatta. Että ihan sama mitä he keskenään tekevät.
Mutta yhden viimeisen aion heitä kiusata, pakottamaan kuuntelemaan Rival Sonsia - Jordan. Upea surubiisi. Olen sen ennenkin linkittänyt, tulkoon vielä kerran. Teillekin kiusaksi.
https://www.youtube.com/watch?v=2kakGAlB1zUPojan vierelle. Hän lähti ennen minua, sitten ollaan lähellä ikuisesti.
- siilimuori3
Jos en ehdi itse mitenkään valmistautua ennen kuin noutaja saapuu, saavat tehdä miten lystäävät. Uskoisin että maan päälle en jää köllöttelemaään kokonaisena kuitenkaan.
Jos ehdin, mahdollisimman pienet ja koruttomat, läsnä vain ihan tärkeimmät. Ei mitään kahdeksansadan euton lehti-ilmoituksia kuolemasta. Leetakahvit, jos haluavat, minähän niihin en vissiin sitten enää osallistu. Kai.- siilimuori3
höh, euron ja köllöttelemään.
- Pirrepä
No ei muita toiveita kuin etteivät jätä kettujen syötiksi.
P.s. Lapset laittaavat niinkuin haluavat, en halua vaikuttaa haudan takaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1813078SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän681940Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3091926Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1081891Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --251711Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.301570Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue291392Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1181273Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411142RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041072