"Niin kauas pilvet karkaavat..."

karustikateissa

Näin lauleskeli aikoinaan Rauli Somerjoki, Someron suuri poika.
Ja juuri tästä laulusta on meillä alkanut tämä Karkauspäivä.
Huomenna onkin melkoinen vilinä maakunnissa:
Kaikki elinkautisvangit karkaavat.
Lampaatkin karkailevat karsinoistaan ja virtsankarkailu saa uudet mittasuhteet.
Ajatukset karkaavat, kakarat karkailevat päiväkotien pihoista, hiiret karkaavat hiirenloukuista ja jopa itse aurinkokin voi karata pilvien taakse.
Mikä onkin aika omituinen ilmiö, sillä ne pilvethän karkasivat jo tämän aloituksen alussa!
Joka tapauksessa, summa summarum ja heissulivei, sillä vaimokin voi huomenna karata yhdessä satunnaisen putkimiehen matkaan.
Silloin on hyvä tilanne itselle karata lähikapakkaan kaljalle ja viettää oikein rauhallinen ja rentouttava karkauspäivä.
Kun vain muistaa sen virtsankarkailun...

23

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päddinki

Ei siinä ole edessä tuota: niin. Markus Allanin sovitus on sitäpaitsi parempi.

• KosiaPitäisi

Voihan kettu, kun en keksi ketään, jota uskaltaisin tai haluaisin kosia huomenna. Pitää varmaan jäädä odottelemaan, jos olen vielä seuraavana karkauspäivänä elossa.

Muistaako joku, mitä kosijalle pitää antaa rukkasten lisäksi lahjaksi, ellei suostu kosintaan?

• ent.siivoojaparka

Olen kuullut, että Ruotsissa antavat korin. Itse en ole kokeillut.
        Hamekangastakaan en tarvitse, kun en käytä hameita. Uudet farkut olisi paikallaan.

• Eniten huolestuttaa lampaiden karkailu. Miten sitten saa nukuttua, jos ei ole mitään mitä laskea? Tarttis ruveta luottamaan Nukku-Mattiin. Se on suuri askel se.

• ent.siivoojaparka

Eläkkeellä ollessa on enää vaikea karata mistään, kun on näin vapaa liikkuvuus.
        Ennen pystyi karkaamaan koulusta ja sittemmin töistä.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Eläkkeellä ollessa on enää vaikea karata mistään, kun on näin vapaa liikkuvuus.
        Ennen pystyi karkaamaan koulusta ja sittemmin töistä.

Teidän ei tarvi edes lampaita laskea, menette nukkumaan kun huvittaa.
        Muistan lukeneeni sellaisen jutun, että ihmisen normaalirytmissä on enemmän kuin 24 tuntia, ja näin ollen luonnollisella päiväjärjestyksellä väsy siirtyy aina pikkasen eteenpäin. Meneekö sulla niin?

• Jospa-se-on-karkaisu

Karkauspäivä on avioliitoista ja avoliitoista karkailun yleisin päivä.
        Minulta karkaa (varmaan pierukin) loispummi-matti kukkarosta. Koska huomenna täytän kukkaroni rahalla kun käyn automaatilla.
        Koirat karkailevat läpi vuoden jos saavat tilaisuuden.
        Oikeastaan voisin mennä näyttämään keskisormea seurakuntaviraston tai poliisilaitoksen eteen ja juosta karkuun nauraa kihertäen.

• Jospa-se-on-karkaisu kirjoitti:

Minulta karkaa (varmaan pierukin) loispummi-matti kukkarosta. Koska huomenna täytän kukkaroni rahalla kun käyn automaatilla.
        Oikeastaan voisin mennä näyttämään keskisormea seurakuntaviraston tai poliisilaitoksen eteen ja juosta karkuun nauraa kihertäen.

Minulta karkaa huokaus kun mietin että huomenna on taas työpäivä.
        Mutta jos menet jonnekin sormea näyttämään, niin tee se siinä iltapäivällä niin että pääsen todistamaan? Ehkä naurukin karkaisi. Ota se sitten mukaasi ettei se huku ihan kokonaan?

• Jospa-se-on-karkaisu

Päivällä ehdin tehdä vaikka mitä. Illalla menen työkeikalle silleen, ei ole pakko mut menenpähän kuitenkin.
        Niin että ennen sitä ei ole syytä joutua pidätetyksi, elleivät vapauta heti houru-ukon nimikkeellä.

• Jospa-se-on-karkaisu kirjoitti:

Päivällä ehdin tehdä vaikka mitä. Illalla menen työkeikalle silleen, ei ole pakko mut menenpähän kuitenkin.
        Niin että ennen sitä ei ole syytä joutua pidätetyksi, elleivät vapauta heti houru-ukon nimikkeellä.

No joo, ei sitten parane... nuo poliisit on huonoja urheilukalastamaan, ne ei oikein hallitse sitä "catch&release" juttua.
        Töihin vaikkei tarvi. Kade, kun jollain on sellainen duuni joka kutsuu luokseen :))

• Jospa-se-on-karkaisu

Niin on käynyt. Näin ollut useamman vuoden. Kutsuja käy. "Tuu jo" .
        Tosin outo vuoden alku ollut. Vain alle viisi soittoa tullut. Toisaalta, odottelen kevätvireyttä sekä itsessä, että keikkarintamalla.

• karataan-yhdessä-
        Jospa-se-on-karkaisu kirjoitti:

Hyvä ku kerroit olen valmiina poliisilaitoksen pihalaa,
        otan sinut kiinni heti itse teosta,
        et pääse karkaamaan minnekkää,
        saat vasta kysymykseen,
        kysymyksen kuulet sitten huomen siinä pihalla,,,

• hmp.f
        Jospa-se-on-karkaisu kirjoitti:

Niin on käynyt. Näin ollut useamman vuoden. Kutsuja käy. "Tuu jo" .
        Tosin outo vuoden alku ollut. Vain alle viisi soittoa tullut. Toisaalta, odottelen kevätvireyttä sekä itsessä, että keikkarintamalla.

Kyllä se kevät vielä... kato ny, sua piiritetään jo :))

• oi-ellemri-oi-elmeriii-

• eppu2
        hmp.f kirjoitti:

Teidän ei tarvi edes lampaita laskea, menette nukkumaan kun huvittaa.
        Muistan lukeneeni sellaisen jutun, että ihmisen normaalirytmissä on enemmän kuin 24 tuntia, ja näin ollen luonnollisella päiväjärjestyksellä väsy siirtyy aina pikkasen eteenpäin. Meneekö sulla niin?

Mullakin on mielikuva tuosta ihmisen rytmistä, että se on yli 24 tuntia. En vaan saa päähäni, että missä olen asiaan törmännyt.
        Ei ole tullut kosittua ketään koskaan. Ei ole vissiin ollut hamekankaan tarvetta.

• eppu2 kirjoitti:

Mullakin on mielikuva tuosta ihmisen rytmistä, että se on yli 24 tuntia. En vaan saa päähäni, että missä olen asiaan törmännyt.
        Ei ole tullut kosittua ketään koskaan. Ei ole vissiin ollut hamekankaan tarvetta.

En ole minäkään kosinut, jos tarttee jotain, haen sen ite. Saa sitten sellaisen kauniin, eikä jotain missä on pikku-autoja :))

• karkaistu-elmeri-melkein

Minä antaisin sinulle...mikki-hiiri pussilakanat tai harald hirmuinen tosi puhtaat miesten aluskalsarit, vain pari kertaa käytettuy.

• karkaistu-elmeri-melkein kirjoitti:

Minä antaisin sinulle...mikki-hiiri pussilakanat tai harald hirmuinen tosi puhtaat miesten aluskalsarit, vain pari kertaa käytettuy.

Ai niinku kelle? Meitä on kolme mammaa rivissä täällä. Mulle riittää tyynyliina :)

• Elmeri-piilossa-nyt

Oi ei - KOLME?
        Mulla taitaa olla turhan huonot hoksottimet.

Niin ja haluat tietysti sen JYSK tyynynkin 2,99 siihen liinan ympärille?

• Elmeri-piilossa-nyt kirjoitti:

Oi ei - KOLME?
        Mulla taitaa olla turhan huonot hoksottimet.

Niin ja haluat tietysti sen JYSK tyynynkin 2,99 siihen liinan ympärille?

Kunhan härnäsin, lepo vaan. Nyt kun olen näin varhainen lintu, niin ehtisin kosia ensin. Saisin Haraldi Hirmuisen lipputankoon. Njääh, ehkä mä en...
        Mutta tuli mieleen. Oletko koskaan, joku lauantai-ilta... pukenut hienon paidan päälle, sellaisen, johon posken on hyvä nojata, Haraldit, pitkät housut.. ja sitten mennyt baanalle ja sanonut naisille että. Hey, Martat.. mullapa on hirmuinen housuissa....

• Elmerinä-eteenpäin

Siitä on jo tosi kauan, jopa kauemmin kuin muistan, että lauantai-iltana olisin pukeutunut baanalle lähtöä varten? Paremminkin tuossa aktiivisina työvuosina suurin osa lauantai päivistä liittyi duuneihin, että sitä tuli ja riisuuntui ja meni saunaan.
        Tai jos oli lauantai vapaa, ei pukeutunut ollenkaan.
        Martta kerhoja moikkaamaan voinee mennä ilman hirmuisiakin :)

• hei mulla joskus karkailee ilman karkauspäivääkin,
      - silmukat yhtenään milloin sukista tai neulomuksista...
      - olen katsellut kun laskuvesi karkaa...
      - auto on kerran karannut metsähallituksen puolelle, ja kun asun mäellä se kerran karkasi naapurin viinimarjapensaisiin ja ruusupuskiin kun käsijarru petti...
      - papat ja mummot joskus karkailee ja niitä saa sitten poliisin ja vapaaehtoisten ja koirien kanssa etsiä...
      - joskus keväällä saattaa lumet karata äkkiä kun tuulee ja aurinko paistaa, eivät ehdi lainkaan sulamaan...
      - pallot karkailee, niin Kirin pesäpallotytöiltä kuin Sotkamon jymyläisiltä ja minultakin
      kun huvikseni käyn keilaamassa ja sinne se pallo ränniin karkaa vaikka kuinka tähtään ykkösen oikeaan nurkkaan...
      - luonnossa on noita karkulaisia ulkomailta jättiputkea ja lupiinia yms
      - mielikuvitus on paras huvitukseni ja se vasta karkaileekin...
      - niin ja kun se parkinson ja alzhaimeri lähestyy niin nämäkin sanat karkaa jonnekin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      181
      3078
    2. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      68
      1940
    3. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      309
      1926
    4. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      108
      1891
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      25
      1711
    6. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      30
      1570
    7. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      29
      1392
    8. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      118
      1273
    9. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1142
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1072
    Aihe