Aki, Johanna ja lapset

Saku

Sirkesalon perhe on ainoa kadonneista, joiden kanssa olen ollut jollain lailla tekemisissä, siispä kerron oman käsitykseni Akista ja perheestä, en julkisuuden henkilönä vaan ihmisenä.

Ainoa kerta, jolloin olen tavannut Akin ja perheen oli veljeni 40-vuotispäivillä viime kesänä. Aki on veljeni vanha työkolleega yleisradion ja Radiomafian alkuajoilta. Perheenä Sirkesalot olivat kuin mikä tahansa perhe. Illalla kun juhlat olivat ohi, istuimme rantasaunassa pitkään iltaan. Mieleni jäi Akin arvomaailma, jossa oma perhe ja lapset oli aina etusijalla.
Täytyy myöntää, etten vieläkään diggaa Akin musiikkia, mutta viime kesänä 10.7. aloin arvostamaan Akia ihmisenä.

Akin ja Johannan vanhin poika Sampo oli saman ikäinen meidän juniorin kanssa, joten leikkikaveruushan siitä päiväksi tuli.

Vieläkään en ole pojalleini kertonut, että se Sampo, jonka kanssa leikit, uit ja rakensit intiaanimajan ja paistoit makkaraa iltanuotiolla on ykksi niistä kadonneista.

Olkoon tuulet lämpöiset sielä jossain.

Akia ja perhettä ikävöiden

Saku ja Ilari

13

7702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normaali

juttua täällä kirjoita, etteikö joku sairas heittäisi herjaa siitä.
      Valitettavasti noin on.

• missään

Näitä paskahousuja on nähty maailman sivu. Herjaajat on Eniron, sheriffien ja heikkoitsetuntoisten ongelma. En edes lue heidän ininöitään loppuun... He eivät estä kommentointiani todellakaan!

• sulevi

Olin kerran paikalla yhdessä tilaisuudessa, jossa Aki Sirkesalo esiintyi ja tapasi sen yhteydessä yleisöä. Yleisön joukossa oli myös paljon kehitysvammaisia. Sirkesalo kohteli heitä todella asiallisesti ja oli muutenkin todellinen herrasmies. Vaatimaton ja mukava.

Toivottavasti kaikki on käynyt Khao Lakissa nopeasti ja ilman tuskia. Tavallaan he olivat onnekkaita, kun menivät kaikki. Otan osaa omaisten valtavaan suruun.

• olla...

maindaamatta muiden kiusanteosta. Makunsa kullakin. Kertoo aina tyypistä itsestään jotain jos alkaa provoileen. Ja se onkin hänen ongelmansa, jolle minä lohdullisesti nauran.

Parasta siinä on se ettei tyhmä sitä koskaan tajua mikisi.

• perheineni

ikävöin Sirkesalon perhettä. Emme tunteneet heitä hyvin, mutta tapasimme joskus leikkipuistossa, kaupassa, kadulla... asuimme samassa korttelissa. Kerran Aki kulki pihamme poikki ja jäi huvittuneena katselemaan kun perheemme riehui olohuoneessa kovalla soineen musiikin tahdissa. Meillä on sellainen tapa irroitella joskus. Minusta oli hauskaa ajatella että suomalainen pop-tähti oli juuri meidän hullusta elämästä nähnyt pikku vilauksen. Ja se oli saanut hänet hymyilemään...

Sirkesalot olivat rentoa porukkaa, lapset suloisia ja Aki luonnossa tosi karismaattinen tyyppi.

Kerran kävimme mieheni kanssa katsomassa Akin esiintymistä Cobacabaanassa. Taisi olla toissakesänä. Yllätyin, miten hyvä live-esiintyjä hän oli! Radiosoitot olivat antaneet aivan väärän kuvan. Ääniskaalaa riitti, kitara kiemurteli ja esiintymisestä näkyi tietty spontanius; Aki meni musiikkiin ja oli osa sitä. Jorasimme täysillä, niitäkin biisejä, joista en erityisemmin ollut koskaan pitänyt. Aki oli jotenkin erilainen, persoonallinen ja kuitenkin hyvin uudenlainen ilman pintaliitovaikutelmaa.

Ajattelen joka päivä Akia ja hänen perhettään kohdannutta tragediaa. Mulla on paha mieli koska näin miten ihana perhe he olivat yhdessä. Minkälainen hätä heitä onkaan aallon iskiessä kohdannut... Se kaikki on nyt ohi. En oikein tiedä mitä ajatella enää. Minullakin on pieniä lapsia, voin varovasti aavistella miten kamalaa olisi itse olla siinä tilanteessa...

Eteenpäin täytyy mennä, ehän tässä muuta voi. Minulla on omat muistoni Akista ja hänen perheestään. Jään odottamaan levyn julkaisua, joka häneltä jäi kesken...

• tunteva

En tuntenut Akia, enkä muitakaan uhreja henkilökohtaisesti, mutta olen silti hyvin surullinen kaikkien perheensä ja läheisensä menettäneiden puolesta.
        Olen miettinyt Akin musiikkia enemmän kuin koskaan, aina on mielessä tiettyjen kappaleiden sanat ja aina mielessä heidän synkkä kohtalonsa.

Jos jotain positiivista näen tämän kauheuden keskellä...ainoa positiivinen asia on, että heidän koko perhe on matkalla yhdessä vielä nytkin, matkalla tuntemattomaan...
        Kauheaa ajatella heitä, joilla ei ole enää äitiä, isää, siskoa, veljeä tai puolisoa...
        Ajattelen omaa perhettäni....
        En kestäisi menettää puolisoani ja lapsiani ja jäädä yksin elämään.
        Siinä mielessä onnellisia ne perheet, joihin ei ketään jäänyt.

Kohtalolle emme voi mitään.
        Olemme avuttomia tämän tuhon keskellä ja ainoa lohtu siinä on läheiset ihmiset.
        Tulee suunnaton tarve pitää huolta omista lapsistaan ja perheestään...pienet kinat menettävät merkityksen.
        Monet kadonneet lapset olivat omien pienten ikäisiä, 4 ja 3 vuotiaita.
        Pidän lapsia sylissäni ja hengitän heidän tuoksuaan ajatellen, että nämä hetket ovat tärkeitä, jokainen päivä pitää heidät lähellä on kullan arvoinen.

• tunteva no 2
        tunteva kirjoitti:

En tuntenut Akia, enkä muitakaan uhreja henkilökohtaisesti, mutta olen silti hyvin surullinen kaikkien perheensä ja läheisensä menettäneiden puolesta.
        Olen miettinyt Akin musiikkia enemmän kuin koskaan, aina on mielessä tiettyjen kappaleiden sanat ja aina mielessä heidän synkkä kohtalonsa.

Jos jotain positiivista näen tämän kauheuden keskellä...ainoa positiivinen asia on, että heidän koko perhe on matkalla yhdessä vielä nytkin, matkalla tuntemattomaan...
        Kauheaa ajatella heitä, joilla ei ole enää äitiä, isää, siskoa, veljeä tai puolisoa...
        Ajattelen omaa perhettäni....
        En kestäisi menettää puolisoani ja lapsiani ja jäädä yksin elämään.
        Siinä mielessä onnellisia ne perheet, joihin ei ketään jäänyt.

Kohtalolle emme voi mitään.
        Olemme avuttomia tämän tuhon keskellä ja ainoa lohtu siinä on läheiset ihmiset.
        Tulee suunnaton tarve pitää huolta omista lapsistaan ja perheestään...pienet kinat menettävät merkityksen.
        Monet kadonneet lapset olivat omien pienten ikäisiä, 4 ja 3 vuotiaita.
        Pidän lapsia sylissäni ja hengitän heidän tuoksuaan ajatellen, että nämä hetket ovat tärkeitä, jokainen päivä pitää heidät lähellä on kullan arvoinen.

Samoja ajatuksia pyörii mielessä. Ajatelkaa miten paljon Aki kuitenkin sai aikaan. Ja vaikken tuntenut Akia ja perhettä, kaikesta päätelleen Sirkesalon perheen elämä sisälsi hyvin paljon onnea. Vaikka suren heidän poismenoaan, ei aina elämän pituus ole tärkein,vaan miten saamansa ajan käyttää.

Akia ja perhettä surren ja lämpimästi muistaen.

• Silja Crew

Töissä olen monenlaiseen artistiin törmännyt, mutta kyllä Sirkesalo jäi oikeasti mukavana miehenä mieleen. Veikkaan, että moni häntä tuntematon on saanut miehestä jollakin tavoin ylpeän/imelän kuvan, mutta se oli hänen työrooliaan.
      Toivottavasti perheellä on hyvä olla siellä jossakin.....

• May

Aki on koulukaverini Toijalasta. Aki ja veljensä Vesa olivat jo silloin söpöt ja mukavat veljekset.
        Voimia heidän Torsti-isälleen ja muille omaisille!

• tällä lailla
        May kirjoitti:

Aki on koulukaverini Toijalasta. Aki ja veljensä Vesa olivat jo silloin söpöt ja mukavat veljekset.

Saattaa olla, että sotken johonkin toiseenkin, mutta kyllä aika vahvasti muistelen AS:n olleen joka sanoi tähän tyyliin jossain haastattelussa: Hän ei lähde mihinkään hyväntekeväisyyskonsertteihin, koska niistä rahoista niin pieni osa menee kuitenkin varsinaiseen avustuskohteeseen.

• suunnilleen näin
        May kirjoitti:

Saattaa olla, että sotken johonkin toiseenkin, mutta kyllä aika vahvasti muistelen AS:n olleen joka sanoi tähän tyyliin jossain haastattelussa: Hän ei lähde mihinkään hyväntekeväisyyskonsertteihin, koska niistä rahoista niin pieni osa menee kuitenkin varsinaiseen avustuskohteeseen.

Ajattelin vain mahdollista muistolevyä, jos pahin on siis käynyt, eli välistä vetäjät eivät kunnioita..

• tämän tapaisesti jotenkin t...
        May kirjoitti:

Ajattelin vain mahdollista muistolevyä, jos pahin on siis käynyt, eli välistä vetäjät eivät kunnioita..

Off topic: Ihme nimimerkkejä varataan, tämä on neljäs yritys, menisiköhän läpi.

• arrar
        tämän tapaisesti jotenkin t... kirjoitti:

Off topic: Ihme nimimerkkejä varataan, tämä on neljäs yritys, menisiköhän läpi.

drtdr http://www.freebok.net/books/sirkesalo/view.html?page=! dtd

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1546
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1217
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      952
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe