Hain ärrältä passin

viisivuotta

hyvän näköinen passi, hieman huulet tiukat ja suu vinossa.
Saa kelvata.
Pistin sen kunniaksi elämän risaseksi, avasin sokerikorppupussin ja niitä jyrsin, hyviä!

21

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmimum-.mi

      Voi ei.... minäkin huomasin että passi vanhenee toukokuussa.... tylsää ..ja se tylsä kuvakin pitää taas ottaa....

    • Saanko lainata? Mulle tulee kiire. Viikonloppuna pitäis lähteä risteilylle, ja tein passihakemuksen keskiviikkona. Ehtiikö tulla vai jäänkö rannalle ruikuttamaan?
      Seuraava tarina on "Kuka lohduttaa Nyyttejä".
      Lohdutusta kyllä kaipas itekin passikuvauksessa. Kuvaaja kysyi kelpasiko, mutta minkä sille voi. Ei taida auttaa vaikka ottaisi kymmenen kuvaa. Noh, ehkä sitä ei ainakaan varasteta.

      • Passaan-tässä-kohtaa

        Jos sulla on virallinen poliisilaitoksen myöntämä henkkari, se kelpaa, ei tarvii passia.
        Nyt on isot vaarat alla, ehditkö passittua viikonlopuksi.
        Jos kuva on epäkelpo, sitähän voi foto soppata vaikka tussilla. Piirrät kauniit punasankaiset silmälasit, musta kauneuspilkku, tummenna kulmakarvat - kyllä siitä hyvä passi tulee :)


      • Passaan-tässä-kohtaa kirjoitti:

        Jos sulla on virallinen poliisilaitoksen myöntämä henkkari, se kelpaa, ei tarvii passia.
        Nyt on isot vaarat alla, ehditkö passittua viikonlopuksi.
        Jos kuva on epäkelpo, sitähän voi foto soppata vaikka tussilla. Piirrät kauniit punasankaiset silmälasit, musta kauneuspilkku, tummenna kulmakarvat - kyllä siitä hyvä passi tulee :)

        Se on nykyään helppoa, ajoin viisikymmentä kilometriä etelään pienelle paikkakunnalle ja siellä hoitui kaikki nopeasti, naapuritalossa oli valokuvaamo ja kuvat meni suoraan poliisiasemalle ja virkailija vielä kysyi, nopeutetaanko vai onko aikaa odottaa, se tulee sitten ärrälle.
        Tosi hyvää palvelua ja nuori mies hoiti niin juoheesti koko homman. Mutta jos olisin mennyt tuohon läheisimpään niin...


      • Passaan-tässä-kohtaa kirjoitti:

        Jos sulla on virallinen poliisilaitoksen myöntämä henkkari, se kelpaa, ei tarvii passia.
        Nyt on isot vaarat alla, ehditkö passittua viikonlopuksi.
        Jos kuva on epäkelpo, sitähän voi foto soppata vaikka tussilla. Piirrät kauniit punasankaiset silmälasit, musta kauneuspilkku, tummenna kulmakarvat - kyllä siitä hyvä passi tulee :)

        Ajokortti ei kelpaa henkkariksi enää, ihan tyhmää. Saakohan henkilökortin pikana, täytyy tänään selvittää.
        Hommaan tussit samalla, loistava idea :)


      • rosaliiin kirjoitti:

        Se on nykyään helppoa, ajoin viisikymmentä kilometriä etelään pienelle paikkakunnalle ja siellä hoitui kaikki nopeasti, naapuritalossa oli valokuvaamo ja kuvat meni suoraan poliisiasemalle ja virkailija vielä kysyi, nopeutetaanko vai onko aikaa odottaa, se tulee sitten ärrälle.
        Tosi hyvää palvelua ja nuori mies hoiti niin juoheesti koko homman. Mutta jos olisin mennyt tuohon läheisimpään niin...

        Joko sait passisi? Menikö kauan? Netissä ei ollut sellaista vaihtoehtoa, että olisi pikana saanut. Kehuivat vaan että on nopeampi kuin poliisiasemalla tehty.
        Vaikka silti piti käydä antamassa allekirjoitus ja sormenpäät :) Meidän pienellä paikkakunnalla oli nyrpeä täti, varmaan ylityöllistetty ja työpaikkakiusattu ;)) otin haasteen vastaan saada hänet hymyilemään ennen kuin oltiin valmiit.


      • passin.hankinta

        Onko ihmisillä nykyään kiire.


      • siilimuori3

        Kiire tai toinen vaihtoehto et kaikki jää viime tippaan.


      • passin.hankinta
        siilimuori3 kirjoitti:

        Kiire tai toinen vaihtoehto et kaikki jää viime tippaan.

        Harvoin ulkomaille on kiire.


      • passin.hankinta kirjoitti:

        Harvoin ulkomaille on kiire.

        Entäs äkkilähdöt? Niihin voi tulla kiire. Tai jos huomaakin viime tingassa että eihän tää läpyskä ole enää voimassa.


      • Esimerkiksi-näin

        Matkaajan aakkoset
        1. Suunnittele matka
        2. Katso matkaehdot: EU vai EU:n ulkopuolinen maa
        3. Tarvitaanko passin lisäksi viisumia vai pärjääkö henkkareilla
        4. Kipaisen piironginlaatikolle katsomaan passin voimassa oloaika
        (Useissa kohteissa passin pitää olla voimassa vielä 3-6 kuukautta matkan jälkeen)
        5. Ala varata matkaa

        Äkkilähdöt
        1. Kipaise piirongin laatikolle katsomaan passisi tilanne
        2. Jos huono, tilaa pikapassi
        3. Kun passin saanti varma
        4. Avaa netti ja ala katsoa äkkilähtöjä


      • Esimerkiksi-näin kirjoitti:

        Matkaajan aakkoset
        1. Suunnittele matka
        2. Katso matkaehdot: EU vai EU:n ulkopuolinen maa
        3. Tarvitaanko passin lisäksi viisumia vai pärjääkö henkkareilla
        4. Kipaisen piironginlaatikolle katsomaan passin voimassa oloaika
        (Useissa kohteissa passin pitää olla voimassa vielä 3-6 kuukautta matkan jälkeen)
        5. Ala varata matkaa

        Äkkilähdöt
        1. Kipaise piirongin laatikolle katsomaan passisi tilanne
        2. Jos huono, tilaa pikapassi
        3. Kun passin saanti varma
        4. Avaa netti ja ala katsoa äkkilähtöjä

        Kyllä, äiti. Tulostan tämän ja laitan jääkaapin ovelle roikkumaan.


      • hmp.f kirjoitti:

        Joko sait passisi? Menikö kauan? Netissä ei ollut sellaista vaihtoehtoa, että olisi pikana saanut. Kehuivat vaan että on nopeampi kuin poliisiasemalla tehty.
        Vaikka silti piti käydä antamassa allekirjoitus ja sormenpäät :) Meidän pienellä paikkakunnalla oli nyrpeä täti, varmaan ylityöllistetty ja työpaikkakiusattu ;)) otin haasteen vastaan saada hänet hymyilemään ennen kuin oltiin valmiit.

        En ole vielä saanut, viikko menee jos ei ole kiire, ja pääsiäiseen on vielä aikaa. Pikapassin olisin saanut 2-3 päivässä. Sitten on se Express-passi jonka saa päivässä, ainakin Helsinki-Vantaan lentokentältä.
        Hyvin on joustoa passiasioissa.


      • silimuori3
        passin.hankinta kirjoitti:

        Harvoin ulkomaille on kiire.

        Ei ulkomaille kiire vaan yleensä ihmisen elämässä kiire, ei ehsd hankkiman passia kun on niin kiire ja taipumus jättää kaikki viime tippaan. Ehkä. Jollakin.


      • Esimerkiksi-näinkin
        hmp.f kirjoitti:

        Kyllä, äiti. Tulostan tämän ja laitan jääkaapin ovelle roikkumaan.

        Olen isi.
        Ja setä.
        Ja enokin.


      • Esimerkiksi-näinkin kirjoitti:

        Olen isi.
        Ja setä.
        Ja enokin.

        Noniin. Eno, arvaa kuka tassutteli eilen illalla 10 kilsaa passiaan hakemaan. Lällätilää. Ei mennyt ihan viikkoa.
        Mä otan sun ohjeet illalla ja sytytän sillä takkaa :))


      • Esimerkiksi-vieläkin

        Lämpöistä illan jatkoa. Toivottavasti takkasi nokeentuu:) Varo nokipaloa. Muista palovaroitin, se jossa patteri on finito. Vaihda patteri. Piip piip.
        Menen työkeikalle yöksi. Autolla ihan, en talssi metriäkään.


      • Esimerkiksi-vieläkin kirjoitti:

        Lämpöistä illan jatkoa. Toivottavasti takkasi nokeentuu:) Varo nokipaloa. Muista palovaroitin, se jossa patteri on finito. Vaihda patteri. Piip piip.
        Menen työkeikalle yöksi. Autolla ihan, en talssi metriäkään.

        Muista se peppulämmitin, niin sä et parka-mussukka palele siellä. Kylläpä sun sanat lämmittää, kirjaimellisesti :)) ja lämpimpää vissiin tiedossa, ettei ihan peräti kuumaa. Jos se nokipalo tässä vielä illan mittaan.. Täytyy grillimakkaraa hakea kaupasta.
        Mun flirttipallo ei petä. Mä en usko että se ikinä alkais huutamaan mulle, edes tuollaisia sensuroituja piippejä. Niih.


    • viisivuotta

      Tietääkö kukaan? Käykö kuva joka meni suoraan kuvaajalta poliisille ja tuli passiin, myös henkilökorttiin jos sellaisen myös haluaisin.Onko henkilökortti voimassa myös jonkun määräajan?Tieto varmaan löytyy poliisin sivuilta mutta kysyn kuitenkin.

      • Tämä jämsäläinen valokuvaaja kertoi, että voin käyttää kuvaa juuri henkilökorttiin ja joihinkin muihinkin ja jos oikein käsitin niin se oikeus on elokuuhun asti voimassa. Sain siitä valokuvasta koodin, jolla sen sitten löydän ja paperikopioita hän vielä tarjosi, niitten kohdalla taisi olla kyse viisumeista.
        Niin kauhean tarkkaan en edes kuunnellut kun olin niin tohkeissani vain passikuvasta.


      • 5 vuotta se henk.korttikin on voimassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe