Kun Suomipojalle/tytölle ei työ maistu vaan mieluummin kippaa keppanaa nieluun niin toisille työ kelpaa. Esimerkiksi Tasavallan Presidentin puheessaan mainitsema marjapoika, tai sitten tämä:
http://yle.fi/uutiset/suomen_marjasato_tuo_vaurautta_thaimaan_syrjakyliin__moni_keraa_metsasta_talorahat/8700003
Kyllähän Suomessa työtä on. Kun olis vaan tekijöitä. Nuoruudessani ei maksettu loisimisesta vaan työtä piti tehdä mitä sai. Olin risusavotassa, metsätöissä, maajusseille paskanajossa, lapiohommissa jne. Loiseläjät, katsokaa peiliin ja hävetkää!
Se on itsestä kiinni!
35
152
Vastaukset
- rautalankamalli
Työtä on vaikka kuinka paljon. Palkanmaksajia taas on liian vähän.
Ei se naapuri maksa mitään, jos menen kyntämään sen nurmikkoa.
Ulkomailta pitäisi tuoda fiksuja yrittäjiä tuoreine ideoineen.- Täyttäämään_tyovoima_Pul
"(Ulkomailta pitäisi tuoda fiksuja yrittäjiä tuoreine ideoineen.)"
ON NIITÄ JO TUOTU JO YLI 30 000 uutta maahanmuuttajaa..... leireytymään suomen VOK:eihin... ja veronmaksajat maksaa kaiken - realismia
Täyttäämään_tyovoima_Pul kirjoitti:
"(Ulkomailta pitäisi tuoda fiksuja yrittäjiä tuoreine ideoineen.)"
ON NIITÄ JO TUOTU JO YLI 30 000 uutta maahanmuuttajaa..... leireytymään suomen VOK:eihin... ja veronmaksajat maksaa kaikenTyöntekijöiden ja yrittäjien tuominen on vähän eri asia. Yritäpä lähteä johonkin sivistysmaahan töihin. Vaatimukset ovat aika korkeat. Ei oteta ketä tahansa paperitonta.
- SeOnLaitonta
Fiksua yrittäjää ei saada Suomeen kuin käsiraudoissa.
- Käräjille
Jos menen toisen metsään luvatta oma-aloitteisesti risusavottaan joudun käräjille.
- mitänyt_torille
Eilen kävin marjassa. Ei marjan marjaa... lunta kyllä oli pirusti. Ämpärikin hukkui. Voi saatana tätä elämää !
- pask-kuski
"Jos menen toisen metsään luvatta oma-aloitteisesti risusavottaan joudun käräjille."
Mutta menisitkö sitten jos isäntä kysyisi ihan palkkaa vastaan tekemään sitä risusavottaa? - nonytkö
pask-kuski kirjoitti:
"Jos menen toisen metsään luvatta oma-aloitteisesti risusavottaan joudun käräjille."
Mutta menisitkö sitten jos isäntä kysyisi ihan palkkaa vastaan tekemään sitä risusavottaa?Laitapa yhteystiedot niin käydään hommiin. Onko huonetta, jos on pitemmällä?
- eipätaidatärpätä
pask-kuski kirjoitti:
Mutta menisitkö sitten jos isäntä kysyisi ihan palkkaa vastaan tekemään sitä risusavottaa?Tällaista työtä tuntuu olevan todella paljon mitä ei sitten oikeasti olekaan.
Jotenkin en yllättynyt. - SaatananPummit
nonytkö kirjoitti:
Laitapa yhteystiedot niin käydään hommiin. Onko huonetta, jos on pitemmällä?
Kyllä olet tollo. Ei marjoja huoneissa kasva. Ei ole ihme, että olet työtön. Heti kerjäät huonetta, minne pääsisi makaamaan keppanakorin kanssa.
- niinjuuri
SaatananPummit kirjoitti:
Kyllä olet tollo. Ei marjoja huoneissa kasva. Ei ole ihme, että olet työtön. Heti kerjäät huonetta, minne pääsisi makaamaan keppanakorin kanssa.
Näin juuri pitää tehdä, ettei tule karenssia. Haetaaan näennäisesti jotakin työtä, vaikka on tiedossa ettei töitä ole. Itse olet pihalla kehityksestä, kun et tätä tiedä.
- akjhuhyuy
Ettei vaan ketjun aloittaja olisi pikkuhiljaa valmis paisti ikuisessa oravanpyörässä? Kävin äsken lapioimassa lunta kasasta toiseen, mutta palkkaa en saa mistään..lopetan ne hommat huomenna.
- pask-kuski
Minä, ketjun aloittaja olen jo ikämies, ollut eläkkeellä >10 v. Päivääkään en ole ollut työttömänä, työtä olen tehnyt paskanajosta työnjohtotehtäviin teollisuudessa, toiminut myös yrittäjänä . Opiskellut vapaa-aikoina ja muutenkin kehittänyt itseäni. Myötätuntoni ei riitä näille vinkujille ja marmattajille joille kaikki pitää toisten tehdä valmiiksi. Kuten avauksessa mainitsin, itsestä se on kiinni. Jokainen on oman onnensa seppä.
Ennen tekniikka oli niin kehittymätöntä, että kaikkien piti tehdä töitä. Jos ei muuten niin siksi, että vapaa-aika oli pirun tylsää. Kaksi tv-kanavaa, ei internettiä ja musiikkia vinkuvilta c-kaseteilta. Nyt on toisin.
- nyteritilanne
outsider1 kirjoitti:
Ennen tekniikka oli niin kehittymätöntä, että kaikkien piti tehdä töitä. Jos ei muuten niin siksi, että vapaa-aika oli pirun tylsää. Kaksi tv-kanavaa, ei internettiä ja musiikkia vinkuvilta c-kaseteilta. Nyt on toisin.
Enenen oli töitä ja sai töitä kun vaan meni firman ovesta sisään johtajan juttusille joka vain sanoi, että koska voit aloittaa senkummenpia työhaastatteluita pitämättä. Työttöminä oli vain alkoholisitit jotka veti viinaa 24/7 ja heillä kului aika siinä. Toki he olivat ainoita joita ei oikein töihinkään huolittu. Saattoivat hekin olla jonkinaikaa töissä, mutta kenkää tuli kun jäi putki pääälle tai vedettiin töissäkin kaljaa tai tultiin töihin kännissä. Nykyään homma on täysin toisin nämä työt on viety johkin kiinoihin ja ne työt joita on jäljellä tulee hirveä hakemustulva johon jokainen ei todellakaan vou mennnä kun ei pääse. Johtajilla ei ole myöskään oikein minkäänlaista halua palkata vaikka töitä olisi. Harjoittelijana ilman palkkaa kelpaa kyllä, mutta sitten kun sitä palkkaa pitäisi maksaa niin ei ole kuulemmma varaa palkata vaikka rahaa kuitenkin olisi. Täysin Roope Ankkoja ovat ja rahan ahenita. Ennen kaikki palkkas ja maksoi palkan. Nyt ei sitten millään. Johajia kiinnostaa vain, että miten saa itselle mahdollisimman paljon rahaa. Lisää rahaa halutaan vaikka tilillä olisi jo 20 miljoonaa jolla eläisi kevyesti koko loppuelämän ilman minkäänlaista työtä.
- m1991
Enää ei noin vain aleta hommiin jos joku niitä tarjoaa, koska nyt tarvitaan hygieniapassia, kuljettajan ammattipätevyyttä tai tulityökorttia ym. jotka jokainen maksaa ja pahimmillaan useamman tuhat euroa.
Opiskelemaan alkaisin jos työtä tekevät supersankarit eivät polkisi itsetuntoani maan rakoon ja lahjoittaisivat edes pari roposta jotta saisin uudet kengät nykyisten reikäsien tilalle. Sitä joutuu nopeasti koulu-tai työpaikkakiusauksen kohteeksi jos erottuu joukosta huonolla tavalla
Tällä hetkellä kyllä teen rakennusalan hommia kaiken minkä saan haalittua itselleni, mutta näitä hommia ei ole paljoa. Saan olla tyytyväinen jos on edes kaksi pv viikossa hommia. Tämän työn tosin lopetan kohta, koska "yrittäjänä" en saa mitään tukia. Ulkona syömiset ja juomiset olen lopettanut kauan sitten, enkä kotonakaan juo viittä olutta viikossa. Tänään kaupassa jouduin miettimään että onko varaa juustoon. Ostin kuitenkin
En usko että syyllistäminen ja haukkuminen kannustaa ketään hakemaan töitä vaan päinvastoin. - yuyuuyuuyyuyuyu
kyllä se oli kauheaa kun jouduttiin tekeen töitä ja käveleen vielä joka paikkaan. voi vittu nyt kuule vanhus eletään 2016 ja tavat muuttuu. ei kannata olla katkera. olen sossupummi ja arvaa mitä ei kuule hävetä yhtään. se että sinä paskoja siivosit joskus kivikaudella ei tarkoita että kaikkien niin pitäis tehdä
- Duunarionleipäjono
Se on juurikin näin, vuosi 2016 ei ole sama kuin noitten monen kymmenen vuoden takaiset ajat.
Vituttaa kaikki viisastelijat ja huutajat netissä kun ne jaksaa aina syyttää meitä siitä ettei tässä maassa töitä vain vittu ole.
Ja paskan lapioimisella ei näillä vuokrilla/asumiskustannuksilla pysy edes jääkapissa valo päällä
Kaikki maksaa tässä maassa niin paljon että oikeen vituttaa. Sitten on vielä töissä käyvien ongelmat se että "palkalla ei tule toimeen" - Kokoomuksenleivissä
Duunarit vaan kiltisti jonoon ja kohti töitä. Palkattomasta työstä saa hyvää kokemusta ja kyllähän teidän pitäisi ajatella muitakin kuin itseänne. Onneksi paikallinen sopiminen on kohta mahdollista, niin eipä tarvitse maksaa nykyisillekkään työntekijöille niin paljoa. Säästyneillä rahoilla investoin ulkomaille, sillä kuka hullu Suomeen sijoittaisi kun täällä kupataan kaikki. Sehän on ihan maan tapa, harmi vain kuin kaikki eivät ole tarpeeksi älykkäitä ollakseen varakkaita.
- beterjob
Minä en edes alkaisi lapioimaan paskaa se on jo niin alhasta hommaa. Varsinkin jos se on ihmisen paskaa. Mulla on joku raja työssä mitä en ala tekemään. kaikenlainen paskan kärrääminen, siivous, vanhusten/lasten/vammastan jne samaankastiinkuuluvat paapominen ja vapaaehtoistoiminta
- Ryhtiäelämään
Entäs palkattomat työharjoittelut? Niistä saa hyvin kokemusta ja ovat todella hyvää työtä. Ja mikäs vika lapiohommissa on? Sehän on duunarin elinympäristö.
- pask-kuski
"Minä en edes alkaisi lapioimaan paskaa se on jo niin alhasta hommaa."
Eipä nyt taida enää paljon paskan lapiointia olla tarjollakaan. Nykyisin on erilaiset "paskaduunit" joita kukaan ei halua tehdä vaan mieluummin heittäydytään sossupummeiksi. Minä voin rinta rottingilla sanoa että olen omalta osaltani työni, mitä se sitten milloinkin on ollut, hoitanut kuten kunnon kansalaisen kuuluukin.
Saattaisi hieman työhaluja parantaa ammattisuojan ja karenssisääntöjen tiukennus, alhaisemmat joutenolokorvaukset jne. - beterjob
Jos kerran olet kunnon kansalainen niin lopeta tuo ulina äläkä puutu muiden asioihin. Pääset vähemmällä ressillä! :)
Eikä tässä mitään työhaluja tai kokemusta kaivata vaan rahaa! - minä_pduunissa
beterjob kirjoitti:
Jos kerran olet kunnon kansalainen niin lopeta tuo ulina äläkä puutu muiden asioihin. Pääset vähemmällä ressillä! :)
Eikä tässä mitään työhaluja tai kokemusta kaivata vaan rahaa!Kokeilepa näin:
Tunnet suurta halua tehdä työtä. Sitten löydät työpaikan, vaikka se nyt ei ihan unelmiasi vastaisikaan. Otat sen kuitenkin, ja katso sinähän alat saamaan sitä rahaa! - Sanoeipaskahommia
beterjob kirjoitti:
Eikä tässä mitään työhaluja tai kokemusta kaivata vaan rahaa!Se on beterjob juuri näin, työtä tehdään vain rahan takia eikä minkään muun syyn takia. Työharjoittelu on työnantajille pelkkää hyväntekeväisyyttä. Kelpais kuitenkin duunari kunhan ei tarvi mitää maksaa. Sillä asenteella kuin "työ on itsestään palkka" asenteella et laskuja ja hyvinvointiasi pidä yllä. Vai pidätkö??
Nämä netti vanhukset ei ymmärrä että 2016 ei ole sama kuin joskus ennen vanhaan.
Voin sanoa et kyllä työnantajilla on tänä päivänä asenne nuoria kohtaan jotain ihan käsittämätöntä paskaa.
Tämän ketjun aloittaja on juuri näitä kun on vittua huudettu hiestä märkänä pitkin pellon reunoill ja joka metsässä niin että karhutkin on kyllästynyt ja vaihtanut metsää.
Siellä ollaan täydessä kiukussa töitä tehty paskalöa liksalla ja tilipäivänä vedetty kurkusta alas. Sitten kehuskellaan meille täällä "kun minäkin sillon nuorena" ja juttu kerrotaan aina positiiviseen sävyyn. - listalässy
pask-kuski kirjoitti:
"Minä en edes alkaisi lapioimaan paskaa se on jo niin alhasta hommaa."
Eipä nyt taida enää paljon paskan lapiointia olla tarjollakaan. Nykyisin on erilaiset "paskaduunit" joita kukaan ei halua tehdä vaan mieluummin heittäydytään sossupummeiksi. Minä voin rinta rottingilla sanoa että olen omalta osaltani työni, mitä se sitten milloinkin on ollut, hoitanut kuten kunnon kansalaisen kuuluukin.
Saattaisi hieman työhaluja parantaa ammattisuojan ja karenssisääntöjen tiukennus, alhaisemmat joutenolokorvaukset jne."Saattaisi hieman työhaluja parantaa ammattisuojan ja karenssisääntöjen tiukennus, alhaisemmat joutenolokorvaukset jne."
Jep jep siis vanha kunnon työttömän elämän kurjistaminen ajaa hänet töihin työpaikkaan jota ei ole olemassakaan teoria taas kerran.
Tuo teoria on ollut esillä aika usein. Tuon teorian yksi käytännön ilmenemismuoto lienee se että kelan maksamien työttömyyskorvauksien perustaso on juuri ja juuri yli 50% köyhyysrajan tuloista, ja vaikka noin on niin silti ei työttömät ota ja mene töihin semmoisiin työpaikkoihin joita ei ole, miksi?
Ja onhan sitä jo vuosikausia kokeiltu jopa työttömiin kohdistuvaa lievää terroria, kuten 9 euron pakkotyösysteemi. Senhän perusajatus on että jos työttömän pitää valita että joko 9 euron pakkotyöt tai sitten ottaa ja menee töihin semmoiseen palkkatyöpaikkaan jota ei ole, niin jokainen työtön kai tajuaa mennä töihin sinne olemattomaan palkkatyöpaikkaan, mutta terrorikaan ei ole auttanut, työttömät ei vain viitsi hakeutua töihin niihin työpaikkoihin joita ei ole olemassa.
Joten lienee aika kysyä mikä onkaan työnantajien osuus vallitsevaan työttömyyteen? Miksi emme konsaan näe ihmettelyä siitä että jos jollakulla työnantajalla on jo töissä jo x kpl:tta palkkatyöntekijöitä, niin miksi ei löydy työnantohaluja x 1 työntekijän työnantajana olemiseen?
Ehkä kumminkin helpompi olisi kenen hyvänsä x:n työntekijän työnantajan tulla x 1:den työntekijän työnantajaksi, kuin kenenkään työttömän työllistyä yhteenkään semmoiseen työpaikkaan jota ei ole.
- Kiimainen69
Ennemmin toivoisin et joku tulis nuolee mun polkua,panettaa
- sossuluukullevaan
mua sit jaksaa naurattaa aina nämä samat kommentit " päivääkään en ole ollut työttömänä"
mitä vitun leuhkimista tai kehumista siinä sitten on, monet näistä juoksee leipäjonoissa ja on rahat aina loppu paskan eläkkeen takia.
miks juosta hiestä märkänä joka suuntaan kun ei ole mitään hyötyä edes!
tässä nykypäivän kulutusmarkkinoilla kukaan ei halua olla " RAHATON" vaan työstä täytyy saada " PALKKAA" jolla eletään, syödään, kulutetaan, tai säästetään.
ennemmin sossunluukulla kun joku työorja paskalla palkalla jolla ei elä.- sossuluukullevaan
lisään vielä että kyllä tässä maassa töitä saa, kun luopuu sellaisesta asiasta kuin palkka. tässä maassa on aina ilmainentyö kiinnostanut työnantajia niin paljon että vituttaa.
kyllä töitä saa vaikka heti kun tekee kaikista paskimmat työt mistä ei makseta.
- Uraputki
"Kyllähän Suomessa työtä on. Kun olis vaan tekijöitä"
Kyllä sitä tekisi mutta kun ei vaan oteta, edes niihin paskahommiinkaan. Tässä maassa lyhytaikainenkin työllistyminen on verrattavissa lottovoittoon jos ei ole suhteita. On meitäkin jotka haluaisivat päästä työelämään mutta kaikille ei vaan riitä ja parhaimmat vedetään päältä. Vähemmän kokemusta omaavilla ei oikeastaan ole edes mahdollisuutta. Hakemuksia, puhelinsoittoja, työharjoittelua, ilmaistyötä, uudelleen kouluttautumista, paikkakunnan vaihtoa, kaikkea on kokeiltu mutta ei vaan tärppää.
Eipä sitä kokemusta oikein muuten tule kuin tekemällä mutta kun siihen ei anneta edes mahdollisuutta.- 6hhhh6
Jep, valitettavasti näin.
Itsekin pistän lähes päivittäin hakemuksia erilaisiin töihin, mutta silti voin melkein laittaa pääni pantiksi, ettei ihan heti työpaikkaa mulle napsahda. Palkaksi saa hyvällä tuurilla vastauksen, että "Kiitos mielenkiinnosta, saimme 100-200 hakemusta, valitettavasti sinua ei valittu tehtävään". No ei tietenkään valittu, koska hakijoita on todella paljon ja siihen hakijoiden joukkoon mahtuu aivan taatusti useampiakin henkilöitä, joilla on jotain näyttöjä osaamisestaan. Toki sellainen saa ennemmin töitä kun esim. minä, joka on koulut suoritettuaan joutunut työttömäksi lähettelemään tyhjää CV:tä.
Meinaankin lähteä opiskelemaan. Työttömänä lomailu on ihan kivaa sen pari-kolme kuukautta, mutta pidemmän päälle tämä kattoon sylkeminen hajottaa aivan helvetisti.
- mikkoaateetimonen
Olen ollut yli 5 vuotta työtön. Urheilen, olen savuton ja lähes alkoton, sivistynyt, ammattitaitoinen ja kehityskykyinen, koulutusta on takana... lukio, ammattikoulu ja ammattikorkeakoulu... olen hakenut töitä jatkuvasti ja käynyt työttömyysaikana vielä yhden koulutuksen. Miten olen toiminut väärin, kun en saa töitä? Miten se on ollut itsestäni kiinni? Keksipä nyt joku naseva heitto ja mukaviisaus.
- tääoli_tässä
Ahkeruus kovankin onnen voittaa !
Yrittänyttä ei laiteta !
Sitä kuusta kuuleminen jonka juurella asunto !
Työtä ihmisen pitää tehdä !
Työtä työtä työtä tehdään... jotta jotta leipää syödään ... (tää taisikin olla laulu)
Ei jaksa enempää, koeta silti kestää. - vanhuksetistuupaikallaan
Tääl on toinen lähestulkoon samanlainen raitis akateeminen pitkäaikaistyötön. Meitä on jo kymmeniä tuhansia samanlaisia Suomessa. Paitsi että minä vaihdan parhaillaan alaa eli taas olen opiskelemassa ja suosittelen kotona olon sijasta sitä kenelle vaan. Paikallaan olon eli työttömyydessä rypemisen pitäis olla terveen ihmisen viimeinen teko oli sitten mimmonen yhteiskuntatila ympärillä hyvänsä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292178
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261738Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121339Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701211Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121177- 88992
- 83876
- 17867
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16761Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107701