Vitun sossu

köyhä-perijä

Sossusta ei saa edes hautajaispukua. Menen sitten verkkareilla ja lenkkareilla. Mamut saa kaiken mut mä en saa edes vaatteita

87

1585

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fattakustantaa

      Mutta omiin hautajaisiin saa ja vieläpä arkunkin.
      Ja kantajat.

    • ygdfhjnhuthnfkjuhuhuhu

      Vaatteet sisältyy jo toimeentulotuen perusosaan. Voit ihan itse huushollata niitä vaaterahojasi ja hankkia niillä mitä haluat. Ei sitä ylimääräistä kenellekään anneta!

      • niinluulet

        vai niin meidän talon smugu ainakin saa omien sanojensa mukaan niin sanottua hamekangas rahaa joka vuosi.


      • Anonyymi
        niinluulet kirjoitti:

        vai niin meidän talon smugu ainakin saa omien sanojensa mukaan niin sanottua hamekangas rahaa joka vuosi.

        No kyllä ne saa


      • Anonyymi
        niinluulet kirjoitti:

        vai niin meidän talon smugu ainakin saa omien sanojensa mukaan niin sanottua hamekangas rahaa joka vuosi.

        Romanit saavat teettää kansallispuvun joka vuosi sossun laskuun.
        Pitsiä ja paljetteja pitää olla ja paksua samettia hameeseen ja laadukasta silkkiä röijyyn.


      • Anonyymi
        niinluulet kirjoitti:

        vai niin meidän talon smugu ainakin saa omien sanojensa mukaan niin sanottua hamekangas rahaa joka vuosi.

        Romanit saavat teettää kansallispuvun joka vuosi sossun laskuun.
        Pitsiä ja paljetteja pitää olla ja paksua samettia hameeseen ja laadukasta silkkiä röijyyn.


      • Anonyymi

        Romaneilla on siihen oikeus, sanoi sosiaalityöntekijä minulle, kun ihmettelin hänelle, että miksi minä en saa yhtään ylimääräistä apua vaatehankintoihin edes lapsille ja leski olen ja romanit kuulemma saavat joka vuosi useita tuhansia euroja maksavan asukokonaisuuden ja lapsille myös perinneasut kiiltonahkakenkiä myöten ja myös miespuoliset romanit saavat teettää ompelijalla housut sossun laskuun ja saavat myös kenkärahat, henkselirahat, paitarahat, solmiorahat ja takkirahat.
        Niinpä - sosiaalityöntekijä suutahti minulle ja tiuskaisi, ettei hän ole sitä sääntöä keksinyt, että hän vain noudattaa sitä ohjetta, että romaneilla on oikeus vaaterahoihin ja valtaväestöllä ei tätä oikeutta ole.


    • järjenköyhyyttä

      Ellei joku tuttava pysty lainaamaan sinulle sopivaa pukua niin käy pukuvuokraamossa.

      • turhasyyttäämamuja

        Kyllä se on peiliin katsomisen paikka, jos ei pukua ole hautajaisiin!
        Kirppareilla on pukuja vaikka kuinka ja lahjoitetaan osastoilla. Monet lahjoittavat hyviä pukuja pois. Ei maksa hyvä puku montaa euroa!


    • köyhäilyä

      Tärkeintä on siisti takki, housuja ei edes kukaan huomaa. Kun kerran saa hankittua mustan puvun, onhan sille käyttöä jälkeenkin päin. Itse tosin lihoin kynähameesta ulos, jonka aikoinaan hankin isomummon hautajaisiin, laitoin kierrätykseen.

    • VeiVei

      Pyydä rahtihametta. Se on taikasana sossuille.
      Parempi on siisti hame kuin rähjäiset housut

      • Anonyymi

        Niin ja sehän on sopiva hautajaisiin kun on musta.


    • senkumeet

      Vai ei saa edes hautajaispukua sossusta! On siinä ihminen, ei ole edes hautajaispukua pystynyt itselleen hankkimaan. Senkun menet sitten farkuissa ja lenkkareissa tai jätät menemättä, vitun sossuelätti.

      • Töitön

        Jos on saanut potkut töistä ja rahat riittää vain ruokaan, ni ostappa
        sitten musta puku ja kengät 500 euron tuloilla. Puku maksaa nyt
        v. 2019 n. 200 euroa ja kengät n. 130 euroa. Jos sulla on kanttia
        vittuilla työttömille, ni mieti ihan ite !


      • älähäntaasvedätä
        Töitön kirjoitti:

        Jos on saanut potkut töistä ja rahat riittää vain ruokaan, ni ostappa
        sitten musta puku ja kengät 500 euron tuloilla. Puku maksaa nyt
        v. 2019 n. 200 euroa ja kengät n. 130 euroa. Jos sulla on kanttia
        vittuilla työttömille, ni mieti ihan ite !

        Ihan vaan tiedoksi, että hautajaisiin löytyy tosi hyvät vaatteet kirpparilta muutamalla eurolla tai jostain lahjoituksena. Puvun voi lainata kaveriltakin, minäkin olen lainannut monta kertaa vanhaa pukuani kaverille hautajaisiin. Uutta pukua ei kannata hautajaisiin mennä ostamaan, ei rikkaatkaan osta uusia pukuja hautajaisiin, niin miksi köyhän muka pitäisi ostella uusia pukuja.
        Oli kaksi viikkoa sitten sukulaistädin hautajaisissa, ei siellä kenelläkään ollut uusia pukuja päällä, käytettyjä asiallisia pukuja ja kaikilla ei ollut edes pukua, oli tavalliset vaatteet. Hyvin saatiin tätä haudattua!
        Ja sitten se ruoka... Ruokaa jaetaan ilmaiseksi jokaisella paikkakunnalla EU-ruoka-apuna, lisäksi on monia yhdistyksiä, jotka jakavat kauppojen lahjoittamaa päiväysruokaa ilmaiseksi, joten senkään puoleen ei ole rahan riittämisessä ongelmaa.


      • Anonyymi
        Töitön kirjoitti:

        Jos on saanut potkut töistä ja rahat riittää vain ruokaan, ni ostappa
        sitten musta puku ja kengät 500 euron tuloilla. Puku maksaa nyt
        v. 2019 n. 200 euroa ja kengät n. 130 euroa. Jos sulla on kanttia
        vittuilla työttömille, ni mieti ihan ite !

        Kaveri osti koulun päättäjäisiin puvun kirppikseltä, hinta 20 €.
        Mutta tukivinkujien pitäisi saada kaikki ilmaiseksi.


      • Anonyymi

        Eihän tänä päivänä ole mitään väliä, mitä päällä on. Pääasia, että hautajaisissa on edes jotain päällä. Ei lasten tarvitse pukeutua pukuun. Riittää normaalit vaatteet, siistit ja puhtaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri osti koulun päättäjäisiin puvun kirppikseltä, hinta 20 €.
        Mutta tukivinkujien pitäisi saada kaikki ilmaiseksi.

        Joo, tuo on hyvä. Oikeasti, miksi ostaa uusi puku? Jos ei tiedossa ole muita hautajaisia tai juhlia, niin jokainen voi tykönänsä miettiä, käyttääkö sitä useinkin? Tuskin.
        Kertakäyttöisiähän ne useimmille on.


    • köyhäkäupunkilainen

      Olen ainakin saanut. Sain 300 euroa kengiin ja pukuun mutta en ostanut kuin kengät ja lainasin loput vaatteet. laittoivat rahat vaan tilille eikä ne mitään kuitteja kysellyt.

      • nbvcxzsdfgh

        Valehtelet!

        Vaatteet ja kengät sisältyvät toimeentulotuen perusosaan.

        Siis aivan kaikki vaatteet romaninaisen hamosta lukuun ottamatta.

        Tässä muuten siitä aiheesta linkki:

        http://www.adressit.com/hameraha


      • Kengätönkeke
        nbvcxzsdfgh kirjoitti:

        Valehtelet!

        Vaatteet ja kengät sisältyvät toimeentulotuen perusosaan.

        Siis aivan kaikki vaatteet romaninaisen hamosta lukuun ottamatta.

        Tässä muuten siitä aiheesta linkki:

        http://www.adressit.com/hameraha

        Asiallista, allekirjoitinpa addressin, miksipä romanien pitäisi saada hamerahaa lain, eiväthän meidän alkuperäisväestökään saa kansallispukurahaa, eivätkä sellaista tukea saamelaiset huoli, asenne on ettei edes lääkäriä tarvi eikä suomelta mitään haluta, kun suomi vielä suht. hiljan rankaisi jos opetti omat lapsensa puhumaam saamea suomen lisäksi. No itse olen savolaisen ja hämäläisen risteymä, joten taidanpa kokeilla saako espoosta hautajaispukurahaa, olis arkunkantajaiset ja olen asunut kadulla autossa ilman lämmitystä kesän, istuma-asennossa, kaikki ryöstetty puhtaaksi, myös otettu velkaa nimissäni, joten en saa edes osarilla

        Terveisin,
        Sami muttei samí, sen sijaan olen hyvin kiinnostunut ja opiskellutkin huvikseen pohjoissaamea


      • Anonyymi
        Kengätönkeke kirjoitti:

        Asiallista, allekirjoitinpa addressin, miksipä romanien pitäisi saada hamerahaa lain, eiväthän meidän alkuperäisväestökään saa kansallispukurahaa, eivätkä sellaista tukea saamelaiset huoli, asenne on ettei edes lääkäriä tarvi eikä suomelta mitään haluta, kun suomi vielä suht. hiljan rankaisi jos opetti omat lapsensa puhumaam saamea suomen lisäksi. No itse olen savolaisen ja hämäläisen risteymä, joten taidanpa kokeilla saako espoosta hautajaispukurahaa, olis arkunkantajaiset ja olen asunut kadulla autossa ilman lämmitystä kesän, istuma-asennossa, kaikki ryöstetty puhtaaksi, myös otettu velkaa nimissäni, joten en saa edes osarilla

        Terveisin,
        Sami muttei samí, sen sijaan olen hyvin kiinnostunut ja opiskellutkin huvikseen pohjoissaamea

        Sinähän sen itse mainitsit "alkuperäisväestö". Se on se syy. Mitä suomalaiset saa? Pelkkää ruoskaa.


    • Mikäonongelma

      Voi käydä kirpparilla ja jos ei löydy sopivaa niin ostaa tekstiiliväriä ja värjää jonkun vanhan vaatteen mustaksi.

    • HåkanJaBörje

      Kyllä se vainaja hautaan pääsee ilman saattoväen pukujakin. Käy UFFilta tumma pikkutakki, farkut on ihan jees.

      Harkinnanvarainen toimeentulotuki vaihtelee kovin paljon eri paikoissa. Jos on vittuileva vitun persujuntti persereiän surffari, joka vaan valittaa ja inisee joka asiasta niin kuka saatana sellaiselle haluais antaa muuta kuin viimeisen voitelun? Eli aloittaja voi opetella vähän nöyryyttä ja tapoja, jos menee ruikuttamaan uutta pukua itselleen jonkun veronmaksajan kustannuksella. Kuulostaa vähän manneosastolta tai joltain vastaavalta, joka on tottunut liian hyvälle palvelulle. Vois välillä vaikka valittaamisen, runkkaamisen ja varastelun sijaan kokeilla jotain muuta.

    • frakinjoskusostanut

      Turhaa valittamista tälläiset, ettei muka ole pukua hautajaisiin. Sitä on kuule tummaa pukua vaikka kuinka tarjolla ilmaiseksi ja juuri hautajaisiin sopivia vaikka kuinka. Niitä on monella vanhemmalla leskellä miesvainajiensa entisiä pukuja ullakoilla varastoissa vaikka kuinka. Jotkut ovat päässeet niistä eroon, kun ovat lahjoittaneet niitä Venäjän Karjalaan taikka Viroon, mutta eivät ne kelpaa enään sinnekään.
      Jostain Fidan lähetystorilta löytyy varmasti halpa puku tai hieman jututtamalla jotain asiakasta, voi löytyä ihan ilmainen puku. http://www.lahetystorit.fi/loyda-lahin-lahetystorisi/
      tai sitten Emmaus Helsinki ry:n kirpputoreilta löytyy sopivaa kostyymiä hautajaisiin http://www.emmaushelsinki.fi/fi/kirppu.html

      ps. Emmaus oli ennen paras paikka löytää käytetty frakki köyhälle opiskelijalle rientoihin.

      • köyhäpummi

        Kaikki ei asu hesassa kuten me köyhät emme asu hesassa. Mutta maksaako sossu kuljetuksen hesaan kun tulen täältä keski-suomesta hakemaan halpaa pukua


      • frakinjoskusostanut
        köyhäpummi kirjoitti:

        Kaikki ei asu hesassa kuten me köyhät emme asu hesassa. Mutta maksaako sossu kuljetuksen hesaan kun tulen täältä keski-suomesta hakemaan halpaa pukua

        Keski-Suomesta löytyy myös kirppareita, mm. Jyväskylässä Tapionkadulla löytyy http://www.lahetystorit.fi/loyda-lahin-lahetystorisi/
        Keski-Suomesta pääsee halpisbussilla Helsinkiin muutamlla eurolla ostoksille, ei luulisi olevan kovin vaikeaa!


      • tekosyitätaasen
        köyhäpummi kirjoitti:

        Kaikki ei asu hesassa kuten me köyhät emme asu hesassa. Mutta maksaako sossu kuljetuksen hesaan kun tulen täältä keski-suomesta hakemaan halpaa pukua

        Jyväskylästä löytyy kyllä kirppiksiä. http://www.kirppikset.info/paikkakunta/jyväskylä/


      • Valivalivalivoivoi
        köyhäpummi kirjoitti:

        Kaikki ei asu hesassa kuten me köyhät emme asu hesassa. Mutta maksaako sossu kuljetuksen hesaan kun tulen täältä keski-suomesta hakemaan halpaa pukua

        Kyllä esim seurakunnan kirpputoreja on pikkupaikkakunnillaki.. Niissä on taatusti hyvälaatuisia käytettyjä pukuja. Voi hemmetti tuota avuttomuuden määrää. Monet pukeutuvat hautajaisiin nykyään farkkuihin ja siistiin paitaanki.. Ei pukupakkoa oo nykyaikana.


      • Anonyymi

        "Miesvainajan" puku vuodelta 1980 onkin varmaan makee, oikeeta retroo.


    • JooJooEi

      Mä olin mutsin hautajaisissa mustissa farkuissa ja neuleessa. Vähän kyllä hävetti, kun muut hautajaisvieraat oli mekoissaan ja hameissaan.

      Kirpparilta ei sopivaa löytynyt sopuhintaan, mutta ajattelin sitten, että tuskin mutsi olis välittänyt, jos olisi tiennyt.

      • Anonyymi

        Juuri noin.


    • Kuunukko

      Jätä väliin hautajaset
      Kun sul ei ooo varaa
      Varmaa edes menä sinne

    • tuskinpoisheitetään

      Ja koska on hautajaisista muka pois heitetty, vaikka ei olisikaan pukua ollut?? Olen ollut monissa hautajaisissa ihan tavallisissa vaatteissa, puhtaissa kylläkin, mutta ilman pukua. Ei ole pois heitetty ja arkkuakin olen ollut kantamassa.
      Joten mitään Kelaa taikka sossua tarvitse manata hautajaisiin. Kirpputorilta muutamalla eurolla kyllä löytyy jokaiselta paikkakunnalta sopivat vaatteet hautajaisiin. Kirpputorejahan on jokaisella paikkakunnalla yleensä useitakin.
      Ja mikä kieltää puvun lainaamisen hautajaisiin joltain kaverilta, kyllä aina joltain kaverilta sopiva puku löytyy lainaksi. Olen minäkin pukua lainannnut!

    • eioleisovaiva

      pistää vaan googlettaen: lahjoitetaan miesten puku, niin johan löytyy hautajaisiin jelpakka kostuumi.

    • Kaubamajas

      Uffin vaatteissa on punkkeja kirppuja luteita ja haisevat ummehtuneelle.

      • Hihihih

        Housuissa sulla on punkkeja kirppuja luteita ja haisevat ummehtuneelle


      • niissämitääkirppuja

        Ei ne punkit, luteet, kirputelä vaatteissa pitkään, kun ei ole ihmisen lämpöä. Lähtee muutenkin tuulettamalla ummehtuneet hajutkin. Ja ilmaiset vaatteet voi pestäkin ihan surutta. Puvun takki hieman vaikeampi, kun ei voi pestä koneessa, mutta tuulettamalla lähtee ummehtuneet.

        Ja muutenkaan hautajaisista pois heitetä, vaikka puku hieman tuoksahtaisi ummehtuneelle.


      • kuoleeparissapäivässä

    • Kostaja696

      Minä sain kyllä maksusitoumuksen sossusta kun esitin hautajaiskutsun. Ihmetytti Itiksen Halosen myyjää kun menin verkkareissa ja kaljoissa maksusitoumuksella ostamaan puvuntakin, housut, kauluspaidan, nahkakengät, kravatin ja villakangastakin. Maksoi muistaakseni yhteensä jotain 700€. Pelkkä villakangastakki oli 200€.

      Heti hautajaisten jälkeen tuli tavattua paria tuttavaa joilla oli lesti mukana niin sillä reissulla meni takit ja housut piloille. Vähän harmitti. Kengät ja kauluspaita on vielä kunnossa. Kravatin vaihdoin mustalaisen kanssa pulloon.

      • Kamalaa

        Sä oot sitte ite selvästi manne. Saitko oikein pahvihousut?


      • Kostaja696

        En ole, mutta en myöskään rasisti tai fasisti. Olen oman tieni kulkija, jotkut kutsuu juopoksi. Pyytämällä nöyrästi saa usein enemmän kuin vaatimalla. Minulle riittää että saan 1500 € kuukaudessa ruokaan ja juomaan. Asuminen on idässäkin kallista ja sen saa sossu hoitaa en jaksa lappuja. Tiedän ettei 1500 € käyttörahaa riitä monelle mutta minulle se riittää. Mihinkään ylimääräiseen se ei riitä siksi jouduin hakemaan maksusitoumuksen vaatteisiin. Harkinnanvaraista tukea saan joka kuukausi koska alle 500 € ei pääkaupunkiseudulla tule toimeen mitenkään.

        Helppoahan se on töissäkäyvillä kun Keskitulo on 4000 € kuussa tai jotain. Kokeilisitte joskus köyhän tukiensaajan asemaa.


      • iuyhg

        "Minä sain kyllä maksusitoumuksen sossusta kun esitin hautajaiskutsun. Ihmetytti Itiksen Halosen myyjää kun menin verkkareissa ja kaljoissa maksusitoumuksella ostamaan puvuntakin, housut, kauluspaidan, nahkakengät, kravatin ja villakangastakin. Maksoi muistaakseni yhteensä jotain 700€. Pelkkä villakangastakki oli 200€."

        Kyllä näitä teidän tahvojen juttuja saa joskus NIIN nauraa.....

        Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi valehtelette muka saavanne sellaista, mihin mikään laki ei edellytä yhteiskunnan rahoja jaettavan.


    • Köyhä-aina

      En mennyt hautajaisiin koska en saanut sossusta rahaa vaatteita varten. Oli ihan lähiomaisen hautajaiset eli äitini

      • Huuhaaaaa

        Tämä juttu on kyllä taas täyttä bullshittiä..


      • Sossu.eiooentisensä

        Sossusta ei saa rahaa kuin elämiseen. Sain puvuntakin hinnan hautajaisia varten. Sain sossusta eri kerralla myös festarirahaa, moni asia on muuttunut noista ajoista.


      • ennensaivaikkamitä
        Sossu.eiooentisensä kirjoitti:

        Sossusta ei saa rahaa kuin elämiseen. Sain puvuntakin hinnan hautajaisia varten. Sain sossusta eri kerralla myös festarirahaa, moni asia on muuttunut noista ajoista.

        Sossusta sai ennen pörräysrahaakin. Siis ihan oikeasti sillä nimellä!!! Googleta sanalla; pörräysraha, niin löytyy.


      • Anonyymi

        Äitisi on varmaan ylpeä sinusta..


    • äläsyytämamuja

      Ei mamut saa sen enempää, kuin mihin sinäkin olet oikeutettu. Joten älä yritä syyttää mamuja omasta saamattomuudestasi!

      • saaamaton

        Kyllä saavat.


      • älähäntaasvedätä
        saaamaton kirjoitti:

        Kyllä saavat.

        Jos olet itse saamaton nahjus, niin et silloin tietty osaa hakea kaikkia tukia. Muutenhan mamut ei saa yhtään enempää, kuin me toisetkaan Suomessa syntyneet ja asuvat.


      • Anonyymi

        Kyllä saavat.
        Sosiaalityöntekijän kanssa tästä keskustelin ja hän kertoi, että maahanmuuttajille maksetaan heille kuuluva lisätuki, koska he tulevat tyhjin käsin Suomeen pelkät vaaterievut päällänsä, että heidän asemansa on erittäin huono ja ettei kanta suomalaisille yleensä kerrota tätä, muttei se ole mikään valtionsalaisuuskaan, ettei ole kielletty kertomasta.
        Kyllä saavat kuukausittain lisätukea, joka ei kuulu kantiksille ja lisäksi kodinperustamisrahan, joka on lakisääteinen ja sillä saa ostaa huonekalut ja muun kodin irtaimiston ja se oli v. 2010 16000,- euroa, silloin puhuin siitä sosiaalityöntekijän kanssa, tuokin avustus on varmasti noussut paljon 14 vuoden aikana.


      • Anonyymi
        älähäntaasvedätä kirjoitti:

        Jos olet itse saamaton nahjus, niin et silloin tietty osaa hakea kaikkia tukia. Muutenhan mamut ei saa yhtään enempää, kuin me toisetkaan Suomessa syntyneet ja asuvat.

        Kyllä saavat, otapa asioista selvää ennen kuin sanot.


    • romuroope

      Nykyään en tiedä mutta parikyt vuotta sitten kun oli äidin hautajaiset ja olin silloin työtön niin sain sossusta 600 Mk , no käväsin paikalisesta ekotorilta ostamassa parillä kypällä puvun, uudenveroinen oli viellä, nytkin tallella mutta kutistunut mokoma vai onkohan vika miun keskivartalossa :)

      • kirppispuvullavaan

        Monet muutkin ovat hakeneet rahaa hautajaisiin vaikka ei ole ollut edes hautajaisia. Ja monet kävivät puolestaan taas ventovieraiden hautajaisissa syömässä, siihenkin riitti kirpparilta ostettu puku ihan hyvin. Nykyään vaan tehty niin vaikeaksi tuo hautajaisiin kuokkimaan meneminen, kun pitää erikseen ilmoittautua. Joskus vielä tuurilla voi päästä siunaustilaisuudesta kutsutuksi muistotilaisuuteen muiden mukana syömään.


    • Anonyymi

      Mulla taitaa olla sen verran varoja että omat hautajaiset saan kustannettua omasta asunnosta saatavilla tuloilla.

      • Anonyymi

        No nehän riittää oikein jättipeijaisiin.


    • Anonyymi

      Ahneet virkailijat vavastavat raqgat jyub taooashagaut,
      '

    • Anonyymi

      Sossu myöntää kahden vuoden väkein hamerahaa kerrallaan aina 300€, tämä on fakta

    • Anonyymi

      Ne huostaa nuoria ties mistä syistä.

    • Anonyymi

      Mulla ei ollu rahaa matkustaa äidin hautajaisiin. Mut ei se mitään,eläessään kävin usein hänen ja isän luona.

    • Anonyymi

      Kysykää seurakunnan diakonilta mistä saa pukuja lainasi

    • Anonyymi

      Ole kaukaa viisas ja varaudu. Ja Hanki vain mustaa

    • Anonyymi

      Et sinä savolainen tupauuno omiin hautajaisiisi edes pukua tarvitse, tuhkaksi päädyt.

      • Anonyymi

        Kaikki me olemme vain tomua ja tuhkaa.


    • Anonyymi

      Sossut on heitä jotka takavuosina möykkäsivät miten he tekee ja miten he auttaa. Hiljaa ovat nykyään

    • Anonyymi

      Eipä se puku mikään välttämättömyys,ukkelille löytyy puvun takki kirpputorilta,ostaa mustat puvillahousut.Sossu ja sossu täytys kaikki hankkia. Aloittaja meni varmaan verkkareissa eikä erottunu porukasta.

    • Anonyymi

      Se ei ole missään tapauksessa tasa-arvoista ettei saa edes hautajaispukua.
      Jotkut heimoon kuuluvat saavat kuitenkin kansallispukuun rahat.

      • Anonyymi

        Ei ole tasa-arvoista, EI!


    • Anonyymi

      Minä en ollut äitini hautajaisissa koska ei ollut vaatteita. Kyllä ne siistit vaatteet maksaa satasia otin siitä selvää. Kirpputorilta ei todellakaan löydä mitään hautajais vaatteita.

    • Anonyymi

      50-60 eur maksaa mustat puuvillahousut ja puvuntakin saa kirpparilta 20eur,kaulspaita 20eur,kengät 20eur mistä revitte noita satasien hintoja.Voi helvata ei mene äitinsä hautajaisiin kun ei vaatteita nooh toi onkin sitten syy ryypätä loppuelämä.

      • Anonyymi

        Pienillä maaseutupaikkakunnilla ei ole kirppareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienillä maaseutupaikkakunnilla ei ole kirppareita.

        Tuo kyllä totta niin onhan tuossa kyseessä äidin kuolema,voi selittää muille läheisille ettei rääsyissä tule mutta kyllä äidin haudalla käy.Mutta ei sekään sitten hyvä jos ruotii itseänsä tuon jälkeen ettei mennyt äidin hautajaisiin.


    • Anonyymi

      Aatamin puvussa voi mennä kanssa , sehän on paraspuku . Aataminpuvussa tullaan maailmaan . Ja käärinliinoissa ei ole taskuja .

    • Anonyymi

      Mamut saa kaiken , lastenvaunuista ,ajokortit ja kulkuneuvot , kaupunki tai kela maksaa aina .

    • Anonyymi

      Niinpä. Seison leipäjonossa ja ohi kävelee koppavia mamuja ja pakasta vedetyillä autoilla ohi ajavat ovat myös kunniakansalaisia. Ei ole vaan oikein.

    • Anonyymi

      Kyllä niillä eri edut ja avustukset on. Löysin taloyhtiön roskiksesta tiliotteita nipun kerran ja meinasin pyörtyä. Ja on ihan joka viikkoista, että tiliotteita ja laskuja yms henkilökohtaista löytyy roskiksesta ihan etsimättä. Hesari kerran myös kirjoitti samasta aiheesta. Ei kuitenkaan minun aloitteesta.

      • Anonyymi

        Tyhjiä pulloja vai lounastako olit dyykaamassa, tupapölvästi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjiä pulloja vai lounastako olit dyykaamassa, tupapölvästi?

        Molempia.


    • Anonyymi

      Seurakunnilla on kastemekkolainaamo. Voisi olla myös hautajaisia varten vastaava asu lainaamo. Ja tietysti hääpuvut. Kenkiä myöten.

    • Anonyymi

      Olen ollut parissa hautajaisissa, missä lähiomainen oli pukeutunut
      kulahtaneeseen verkkariin. Melkoisen törkeän näköinen on tuo asu.

      • Anonyymi

        Ei niitä siistiä takkia tai pukua ole mahdotonta lainata.
        Minäkin lainasin työkaverille mustan päälystakin hautajaisiin.


    • Anonyymi

      Meinaatteko että joka paikkakunnalla on halpa kauppa mistä köyhä saa hautajais vaatteet 20 eurolla.

    • Anonyymi

      Onko ketään kaveria, joka lainais?

      Verkottuminen on köyhän toivo, joku tekee sulle palveluksen, sinä korvaat sen palveluksella. Omilla kyvyilläsi. Niin me tehdään Suomessa.

      Maahanmuuttajia ei kannata tähän vetää. Niistä käy töissä saman verran kuin suomalaisia. Vaikka mieti lähtökohtaa. 2015 Syyrian ,Venäjän armeijan tuella, kiviraunioksi pommitettu Aleppo.
      2022 Ukraina, veljeskansan sotarikollisten hyökkäys ja mm. Mariupolin pommittaminen kivikasaksi.

      Se, että ihmisillä on itsetunto, ei tee heistä pahoja. Suomessa jokaisella on ollut sata kertaa paremmat, rauhanomaiset mahdollisuudet, kehittää taitojaan ja käydä koulua ja hankkia elantonsa. Alkoholiongelmaiset ja mielenterveysongelmaiset ovat poikkeus. Samoin ne rakennemuutoksen uhrit syrjäseuduilla, joilla tehtaat vietiin halpatyömaihin, jotka eivät kannattaneet, kun maailman oikeasti köyhät tekevät orjatyönä halvemmalla. Työttömyys on rakenteellista. Markkinataloudesta johtuvaa.

      Hyvä yhteiskunta ottaa kopin putoajista. Kaikista. Kun se tuo vakautta ja hyvinvointia.

      • Anonyymi

        Taidat tietää noi mielenterveys ongelmat henkilökohtaisesti.


    • Anonyymi

      Älä mee ollenkaa se on turhaa

    • Anonyymi

      Eläköön sossun tiukka talouskuri.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe