Puolisoni oli ostamassa laseja Specsaversiltä Lahdesta, ja samassa yhteydessä ajattelin että teetänpä itselleni myös näöntarkastuksen.
Puoiso sai tuloksensa ja niiden perusteella tilasi lasit. Oman "reseptini" osalta ihmettelin kun toiselle silmälle saatiin 0,5, ja toiselle 1,75. Vakuuttelivat että ovat o.k.
Puolison lasit olivat ensimmäisellä kerralla täysin virheelliset, niin vahvat, että niitä ei pystynyt käyttämään.
Toiset lasinsa olivat paremmat, mutta muutama viikon käytön jälkeen sattumalta huomasin että linssien pinnoitus oli "valunut" viiruille, eli ei kun takaisin ja uudet lasit takuuseen.
Uudet kun tulivat, niin sama juttu muutaman viikon kuluttua. Tässä vaiheessa alkoi sen verran jurppimaan, että vaadimme kaupan purkua.
Ei kuulemma onnistu, sanoivat, alkuperäisestä tilauksesta kun oli liian kauan 100% tyytyväisyystakuun toteutumiselle. Pah.
Kuluttaviraston kautta kaupan purku ja, ei ikinä enää Specsaversia.
Paikallisesta laatuliikkeestä (samaan hintaan) lasit jotka menivät kerralla oikein, ja edelleen hyvässä käytössä.
Mutta, Simoa mukaillen, ei tässä vielä kaikki: rikoin itse molemmat Specsaversilta ostamani lasit, (yhdet oli hajonneet jo kertaalleen aikaisemmin, vaihdettiin takuuseen, joskin myyjä rikkoi uudet sovituksessa, eli taas uudet tilaukseen), ja menin toiselle optikolle tilaamaan uusia.
Optikko katseli Specsaversin reseptiä hetken ja kysyi, että onko minulla diagnosoitu jokin silmäsairaus, koska mikään muu ei mitenkään (normaalisti) selitä näin suurta eroa silmien arvoissa. Ei ole diagnosoitu, eikä ole sairauksia, totesin.
Näöntarkastuksen tulos oli se, että molemmissa silmissä oli sama näkö.
Eli optikon tulkinta oli se, että toinen linssi oli Specsaversilla tehty kaukonäkölinssiksi (?), mutta siis selkeästi virheellinen.
Koska näin alkujaan Specsaversin laseilla kuitenkin paremmin kuin ilman, enkä ole aikaisemmin laseja käyttänyt, tyydyin saamiini laseihin ja ajattelin että ne olivat asianmukaiset. Niinpä...
Eli, on uskomatonta että tällaista tunarointia läpi linjan voi vielä tänä päivänä kokea ja todistaa.
Sanomatta enempää, jokainen voi itse päätellä, kannattaako Lahden Specsaversissa asioida.
Hämmentävä kokemus Specsavers Lahti
13
5442
Vastaukset
- Pca
Minulle kävi ihan samoin hankin lukulasit ja niitä ei voinut pitää minuuttiakaan kun oli silmät solmussa. En viittinyt mennä valittaman kun oli 50 e lasit. Nyt työterveys pakottaa menemään sinne päätelasihankintaan, saa nähdä minkälaiset toimitetaan.
- minämä
Piilareiden sovituksen kanssa ei kyllä ihan menny nappiin.
- jo_kolmet_lukulasit
Itsellä pelkästään hyviä kokemuksia Specsaversin lukulaseista. Tosin ei Lahdesta, vaan ihan muualta. Ehkä huono optikko sattunut Lahdessa...
- hjjjkh
Kajaanissa ihan päin persettä näöntarkastus, yhen kerran näkötesti onko hyvä. vanhalle äidille.
kiire oli "valeoptikolla" paskalle. - Android
Huono koko specsavers!! Kävin näöntutkimuksessa ja todettiin silmissä muka jotain. Kehottivat menemään silmälääkärille. Menin ja lääkäri totesi ,että ei ole mitään vikaa silmissä. Menin samana päivänä kyselemään silmäpohjakuvia, että voisi lähettää ne lääkärille iha muuten vaa, kun lääkäri olisi halunnut ne nähdä. En saanut silmäpohjakuvia ihme verukkeiden takia ja kävi myös ilmi, että opiskelija oli tehnyt minulle näöntarkastuksen ja siitä ei mainittu mitään ja "opiskelijalla" ei ollut edes kylttiä siitä eikä ilmoittanut olevansa opiskelija. Maksoin turhaan silmälääkäri ajasta. Kiitti vaan. Rahani kannan muualle jatkossa. Enkä huijari sepcsavers:ille.
- Anonyymi
Aina hyvät lasit ja hyvä palvelu Lahessa.
- Anonyymi
Specsaversilla ei ikinä vaihdu mallit ja yhdet lasit minäkin saanut jotka oli ihan sutta . Mutta hyviäkin lasia saanut ja ihan ok palvelu. Silmälääkäri siellä ainakin ihan todella hyvä..
- Anonyymi
Mulla myös erittäin huono kokemus Lahden Specsaversiltä. En jaksa selittää tapausta, mutta en koskaan enää mene sinne. Sain kaupan purettua kovan väännön jälkeen kun joutuivat lopulta toteamaan, että valitin täysin syystä.
- Anonyymi
Näissä isoissa halpalasiketjuissa on paljon asiaatuntemattomia myyjiä. Huonot palkat ja hommaan otetaan ilman alan koulutusta. Koulun käyneet optikot ovat eri asia, mutta heistä on selvästikin pulaa.
- Anonyymi
Rillejä vain ruskeetuneille
- Anonyymi
Mainos on korni.
- Anonyymi
mulla tapahtuu sama juttu maksoin yhdelle lasista 358e . ne on roska .
- Anonyymi
Hyvinkään Specsaversilla lääkäri määräsi minulle 3,5+ vahvuiset lasit. Laittoi silmiin laajennustipat ja sitten teki näöntarkastuksen. Kun sain ne en nähnyt mitään, olivat aivan liian vahvat. Menin toiseen liikkeeseen näöntarkastukseen ja siellä totesivat, että tarvitsen 2,75+ vahvuiset lasit. Pieni heitto.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921403Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841360Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761155- 891096
- 82951
- 81935
- 36899
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66855Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5831Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61825