Ei huolen häivää ☺ elämme iloisna tätä päivää ☺ tietysti tänään ja huomenna ja ylihuomenna ja... kunnostamme ja hoikkuudestamme huolta pidämme. Jotta tulee komia ruumis ☺
Kun tarvitsemme terveydenhuollon palveluita, niin nyt jo voimme valita terveysaseman. Sitten, kun sairaalaa tai vanhainkotia tarvitsemme. Me valitsemme sopivimman hoitopaikan. Juuri minua miellyttävän ja minua ystävällisesti ja ammattitaidolla hoitavan henkilökunnan saan. Ihmissuhteita on kaiken ikää ja se, millainen ihmissuhde on hoitohenkilökunnan kanssa, on väliä. Voin valita hoitavan sairaalan lasteni lähelle toiselle puolen Suomea.
"Potilas voi valita terveysaseman, joka vastaa hänen perusterveydenhuollon palveluistaan. Terveysasemaa voi vaihtaa kirjallisella ilmoituksella enintään vuoden välein."
"Erikoissairaanhoidon hoitopaikka valitaan yhdessä lähetteen antavan lääkärin tai hammaslääkärin kanssa.
Potilaalla on hoitopaikan käytäntöjen mahdollistamissa rajoissa oikeus valita myös häntä hoitava lääkäri tai muu terveydenhuollon ammattilainen."
http://stm.fi/hoitopaikan-valinta
http://yle.fi/uutiset/taysin_ovi_kay_kahteen_suuntaan__valinnanvapauspotilaiden_maarat_tuplaantuivat/8577740
http://www.ksml.fi/kotimaa/Valinnanvapaus-laajeni-Tuhannet-suomalaiset-vaihtoivat-sairaalaa/363134
http://valinnanvapaus.fi/fi/valinnanvapaus/10-kysymysta
Ilopilleri vanhenemispelkoiselle! Valinnanvapaus!!
12
75
Vastaukset
- eppu2
Valinnanvapaus on toki hyvä asia.
Sanoisin, että kyseessä on hoidon valinnanvapauteen laajentuminen. Siinähän on kuitenkin käytäntöjen asettamia rajoituksia.
Itse, kun tarvitsin korvalääkäriä, sain valita kahdesta paikasta. Eli niistä, joiden kanssa kunnallisella oli sopimus. Ei siis ketä vaan.
Ainoa mahdollinen kulkuväline oli oma auto, 100km suuntaansa, niin kela korvasi 8 euroo.
Pidin sitä pienenä.- Maksaja_saa_valita
Ja minä sain valita itse hammaslääkärin, kun kunnalliseen olisi joutunut jonottamaan varmaankin vuosikausia Helsingissä. Veloitti kela-korvauksen jälkeen 4-500 euroa vajaan tunnin työstä, kun puhdistaa ienrajoja. Kun tehdään esimerkiksi 4D-kopiona valettu kuori parin alahampaan paikalle, yhden oman hampaan katkettua, kuittiin kirjoittetaan jo viisinumeroinen luku.
- eppu2
Maksaja_saa_valita kirjoitti:
Ja minä sain valita itse hammaslääkärin, kun kunnalliseen olisi joutunut jonottamaan varmaankin vuosikausia Helsingissä. Veloitti kela-korvauksen jälkeen 4-500 euroa vajaan tunnin työstä, kun puhdistaa ienrajoja. Kun tehdään esimerkiksi 4D-kopiona valettu kuori parin alahampaan paikalle, yhden oman hampaan katkettua, kuittiin kirjoittetaan jo viisinumeroinen luku.
Rahalla saa.
Itse olen menossa suuhygienistille parin viikon päästä, käyn kerran vuodessa hammaskiven poistossa.
Oli juuri tänään lehdessä, että sen käyntimaksu on 9,20€. - eikiveä
ei oe paljon, kannattaa käydä
- kylmätotuus
eppu2 kirjoitti:
Rahalla saa.
Itse olen menossa suuhygienistille parin viikon päästä, käyn kerran vuodessa hammaskiven poistossa.
Oli juuri tänään lehdessä, että sen käyntimaksu on 9,20€.Minä kävin suuhygienistillä tammikuussa poistattamassa hammaskiven.
Käyntimaksu 10,30€ ja toimenpidemaksu 38,00€. Koko lysti siis maksoi 48,30€. Korotusta viime vuoteen n.10,00€.
Minulle varattu aika 1 tunti.
Hinta on edullinen verrattuna yksityiseen puoleen ja mielelläni sen maksan huolellisesta työstä. - eppu2
kylmätotuus kirjoitti:
Minä kävin suuhygienistillä tammikuussa poistattamassa hammaskiven.
Käyntimaksu 10,30€ ja toimenpidemaksu 38,00€. Koko lysti siis maksoi 48,30€. Korotusta viime vuoteen n.10,00€.
Minulle varattu aika 1 tunti.
Hinta on edullinen verrattuna yksityiseen puoleen ja mielelläni sen maksan huolellisesta työstä.Tuossa lehtijutussa ei lue mitään toimenpidemaksua erikseen täällä.
Siinä lukee vaan, hammaslääkärin maksu 11,90 ja suuhygienistin maksu 9,20.
Saa nähdä sitten onko siinä muuta. - hintaa.kertyy
eppu2 kirjoitti:
Tuossa lehtijutussa ei lue mitään toimenpidemaksua erikseen täällä.
Siinä lukee vaan, hammaslääkärin maksu 11,90 ja suuhygienistin maksu 9,20.
Saa nähdä sitten onko siinä muuta.Nuo ovat käyntimaksuja, toimenpiteet laskutetaan sen päälle. Esim. hammaslääkäri laskuttaa erikseen puudutuksen, röntgenin, paikkauksen jne.
- eppu2
hintaa.kertyy kirjoitti:
Nuo ovat käyntimaksuja, toimenpiteet laskutetaan sen päälle. Esim. hammaslääkäri laskuttaa erikseen puudutuksen, röntgenin, paikkauksen jne.
Tuossa kun muistelin, että viime vuonna olisin maksanut jotain nafti 30.
Pitäisi vissiin soittaa lehteen, että on vähän harhaanjohtava kirjoitus.
Vaikka eihän se sittenkään mikään kamala hinta ole.
- iloista-valitsijaa-jne
...ja ilolinnun ja ilotalon ja ilotytön ja ilolintupillerinkin voi valita varmaan-kin? Edelleenkin. Ken valintaan ryhtyy.
Ilopillerini on omalääkärini ja omahoitajani, en ainakaan näillä sairauksilla vielä vaihda mihinkään.
- kylmätotuus
Samat sanat. Ei ole aikomustakaan vaihtaa nykyistä hoitotiimiäni.
Kaikki pelaa kuin rasvattu. Vuosia jatkunut hoitosuhde on kullanarvoinen asia, josta en hevillä luovu.
Osaan arvostaa näin hienoa ja saumatonta systeemiä. Toivottavasti molemmat miehet pysyvät terkkarissamme vielä kauan!
- att2
Rikkaassa Suomessa on kaikki lähes ilmaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa2383314Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard312397Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3282104SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän792022Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1081921Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --431793Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.321701Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue321492Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1251361Särkyneelle sydämelle
Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂301360