Uskomalla Jeesukseen pelastuu

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh 3:16)

Jos et vielä tunne Jeesusta, niin ota Hänet jo tänään Herraksesi ja Vapahtajaksesi. Saat syntyä uudesti ylhäältä Hänen lapsekseen ja kerran päästä perille taivaaseen. Vain Jeesuksen kautta on pääsy taivaaseen. Usko ei muuta elämääsi helpommaksi, mutta Jeesus on vierelläsi. Hän tukee, nostaa, kantaa ja vie kerran perille. Hän antaa rauhan sydämeesi ja kestävän ilon, ilon joka kestää vaikeuksienkin keskellä.

Yksi vilpitön rukous Jumalan puoleen riittää. Hän kuulee sen. Jos tuntuu, ettet osaa omin sanoin rukoilla, niin ota vaikkapa seuraava rukous avuksesi:

https://www.youtube.com/watch?v=b-ueGTGLPEU

Saat uskoa Jeesuksen nimessä ja pyhässä sovintoveressä kaikki syntisi anteeksi annetuiksi. Ole siunattu!

17

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roskiskamaa

      Allah ei tykkää kun julkaistaan näitä väärien jumalien mainoksia.

    • Joo, ei varmaan tykkäisi, jos olisi olemassa:). Onneksi on vain yksi elävä Jumala, joka voi pelastaa.

      • Niinpäniinpäniinpä

        Niinpä!


    • Pystytkö kertomaan rehellisesti, kummalla kasteella sinut on viimeksi kastettu?

      1. Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kastekäsky:

      Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

      Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

      "Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.

      Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."

      Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

      Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.

      Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

      2. Tämän maailman jumalan, Saatanan, ja hänen Antikristus poikansa kastekäsky:
      Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.

      Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

      Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.

      He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

      Tämän on joku alkuseurakunnan totuuden hylännyt ihminen onnistunut lisäämään Markuksen evankeliumin loppuun. Sillä alkuperäisen Markuksen evankeliumin 16. luku päättyy jakeeseen 8:

      "Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."

      Ei tosin ole mahdotonta sekään, että Paavali itse, tai joku hänen seuraajansa olisi onnistunut tämän Markuksen evankeliumin loppuun lisäämään.

      Sitä puoltavat myös Paavalin nuotiosta nostama käärme, kielillä puhuminen, pahojen henkien pois ajaminen ja hänen rättisulkeisensa.

      • Tämän ketjun tarkoitus on kertoa Jeesuksen ristin sovitustyöstä ja uskoontulosta. Väittelyketjuksi en ole tätä tarkoittanut. Tällaiset kysymykset voitaneen käsitellä muualla. Sopiihan, kiitos!


      • uusi.luomus kirjoitti:

        Tämän ketjun tarkoitus on kertoa Jeesuksen ristin sovitustyöstä ja uskoontulosta. Väittelyketjuksi en ole tätä tarkoittanut. Tällaiset kysymykset voitaneen käsitellä muualla. Sopiihan, kiitos!

        Valehtelet, koska olet tullut tänne Saatanan hurmahengen vallassa, vailla Kristukselta saatua Henkeä ja tehtävää.

        Niin kaun kun hänen Totuuden Henkensä täällä vaikuttaa, niin kauan täällä joka ainut kaltaisesi Saatanan hurmahengen vallassa oleva paljastetaan.


      • Pitkäänpalstalla
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Valehtelet, koska olet tullut tänne Saatanan hurmahengen vallassa, vailla Kristukselta saatua Henkeä ja tehtävää.

        Niin kaun kun hänen Totuuden Henkensä täällä vaikuttaa, niin kauan täällä joka ainut kaltaisesi Saatanan hurmahengen vallassa oleva paljastetaan.

        Sinulle Teuvo siis Johanneksen sanat Jeesuksesta olivat liikaa. Niiden siteeraamisestahan aloituksessa oli kysymys.


      • Pitkäänpalstalla kirjoitti:

        Sinulle Teuvo siis Johanneksen sanat Jeesuksesta olivat liikaa. Niiden siteeraamisestahan aloituksessa oli kysymys.

        Siinä sanotaan: "JOKA HÄNEEN USKOO."

        SE on jokaiselle Saatanan pettämälle sivuseikka, sillä joka todella häneen uskoo, ei varmasti tule tänne rinta rottingilla Saatanan valheen henki sydämessä Kristuksen Henkeä pilkkaamaan.

        Vaan tottelee ja odottaa tätä Kristuksen tahdon toteutumista:

        Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.

        Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."

        Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

        Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.

        Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

        Kyllä jokainen Saatanan tekopyhittämä tämän Hengen tunnistaa, ja Paavalin opetuksen mukaan alkaa välittömästi tätä Henkeä herjata ja vihata:

        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.

        Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

        Siksi nämä Jeesuksen ilmoitukset käyvät minunkin kohdalla toteen joka päivä:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        "Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan kaikille kansoille todistukseksi ja sitten tulee loppu."

        Sinäkin olet malliesimerkki näistä pitkään Totuuden Henkeä herjanneista. Mutta lopulta sinäkään et saa sanaa suustasi, kun kuulet saman kysymyksen kuin tämä mies:

        "Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua.

        Hän kysyi tältä: 'Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita?' Mies ei saanut sanaa suustaan.

        Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita."

        Tuo hääpuku on Pyhä eli Totuuden Henki.

        Jeesuksen nimi kyllä Saatanallekin kelpaa, mutta hänen Henkensä on kauhistus. Tämä tulee erittäin selvästi esille tästä Jeesuksen toisesta vertauksesta:

        "Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        Vielä sama selkokielellä:

        Pitkään palstalla, uusi luomus ja Jeesuksen oma sanovat hänelle sinä päivänä:

        "Herra, Herra, sinun nimessäsihän me totesimme Teuvo Sunissakin olevan Saatanan vääryyden ja valheen hengen..."


      • Mietisitätykönäsi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Siinä sanotaan: "JOKA HÄNEEN USKOO."

        SE on jokaiselle Saatanan pettämälle sivuseikka, sillä joka todella häneen uskoo, ei varmasti tule tänne rinta rottingilla Saatanan valheen henki sydämessä Kristuksen Henkeä pilkkaamaan.

        Vaan tottelee ja odottaa tätä Kristuksen tahdon toteutumista:

        Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.

        Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."

        Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

        Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.

        Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

        Kyllä jokainen Saatanan tekopyhittämä tämän Hengen tunnistaa, ja Paavalin opetuksen mukaan alkaa välittömästi tätä Henkeä herjata ja vihata:

        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.

        Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

        Siksi nämä Jeesuksen ilmoitukset käyvät minunkin kohdalla toteen joka päivä:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        "Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan kaikille kansoille todistukseksi ja sitten tulee loppu."

        Sinäkin olet malliesimerkki näistä pitkään Totuuden Henkeä herjanneista. Mutta lopulta sinäkään et saa sanaa suustasi, kun kuulet saman kysymyksen kuin tämä mies:

        "Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua.

        Hän kysyi tältä: 'Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita?' Mies ei saanut sanaa suustaan.

        Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita."

        Tuo hääpuku on Pyhä eli Totuuden Henki.

        Jeesuksen nimi kyllä Saatanallekin kelpaa, mutta hänen Henkensä on kauhistus. Tämä tulee erittäin selvästi esille tästä Jeesuksen toisesta vertauksesta:

        "Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        Vielä sama selkokielellä:

        Pitkään palstalla, uusi luomus ja Jeesuksen oma sanovat hänelle sinä päivänä:

        "Herra, Herra, sinun nimessäsihän me totesimme Teuvo Sunissakin olevan Saatanan vääryyden ja valheen hengen..."

        Selkokielellä ilmaistuna Teuvolle: Jumala on se, joka arvioi jokaisen ihmisen uskon ja elämän, et sinä.


      • Mietisitätykönäsi kirjoitti:

        Selkokielellä ilmaistuna Teuvolle: Jumala on se, joka arvioi jokaisen ihmisen uskon ja elämän, et sinä.

        Sinun järkesi ei enää edes pysty miettimään tätä Jeesuksen ilmoitusta omilleen:

        "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

        Voimassa ovat myös kaikki Jeesuksen ilmoitukset profeetoilleen:

        Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.

        Mutta jos sinä varoitat jumalatonta eikä hän silti luovu jumalattomuudestaan, ei käänny pahoilta teiltään, hän kyllä kuolee syntiensä tähden mutta sinä pelastat elämäsi.

        "Ja jos vanhurskas kääntyy vanhurskaudestaan, jos hän tekee sellaista mikä on väärin, kun panen hänet koetukselle, sinä olet vastuussa hänestä. Ellet sinä varoita häntä, hän kuolee syntiensä tähden, eikä kukaan muista hänen vanhurskauttaan, ei hänen hyviä tekojaan. Ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut."

        Yritä jo edes hiukan ymmärtää tätä, etten minä yhdenkään kaltaisesi, Saatanan tekopyhittämän tähden halua joutua kuolemaan tuomituksi.


      • Mietisitätykönäsi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Sinun järkesi ei enää edes pysty miettimään tätä Jeesuksen ilmoitusta omilleen:

        "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

        Voimassa ovat myös kaikki Jeesuksen ilmoitukset profeetoilleen:

        Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.

        Mutta jos sinä varoitat jumalatonta eikä hän silti luovu jumalattomuudestaan, ei käänny pahoilta teiltään, hän kyllä kuolee syntiensä tähden mutta sinä pelastat elämäsi.

        "Ja jos vanhurskas kääntyy vanhurskaudestaan, jos hän tekee sellaista mikä on väärin, kun panen hänet koetukselle, sinä olet vastuussa hänestä. Ellet sinä varoita häntä, hän kuolee syntiensä tähden, eikä kukaan muista hänen vanhurskauttaan, ei hänen hyviä tekojaan. Ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut."

        Yritä jo edes hiukan ymmärtää tätä, etten minä yhdenkään kaltaisesi, Saatanan tekopyhittämän tähden halua joutua kuolemaan tuomituksi.

        Vihasi ja halveksuntasi on ilmeistä. Mieti miksi on niin.


      • Juurikinnäin
        uusi.luomus kirjoitti:

        Tämän ketjun tarkoitus on kertoa Jeesuksen ristin sovitustyöstä ja uskoontulosta. Väittelyketjuksi en ole tätä tarkoittanut. Tällaiset kysymykset voitaneen käsitellä muualla. Sopiihan, kiitos!

        Juurikin näin.


    • wqwwfwfwf

      hahahaha, melkoista schaissea :D

    • Miksi mainitsit Johannes 3:16:sta? Sehän ei pidä evankeliumin sanomaa ollenkaan sisällä... Sinulla olisi aika paljon tarkistettavaa Raamatusta; mitä se evankeliumi on, ja miten Jumalan kuningaskuntaan tullaan sisälle.

      Ja sitten puhut taivaaseen pääsemisestä, vaikka Raamattu ei sellaisesta puhu yhtään mitään! Raamattu kun kertoo UUDESTA MAASTA, Jumalan kuningaskunnasta ja iankaikkisen elämän perimisestä. Taivaaseen pääsy oppi tulee kreikkalaisesta filosofiasta.

      • Olen tällä Raamattu-palstalla uusi ja en ymmärtänyt, että ketjuni tällaisen reaktion saa aikaan.

        Käytän nimitystä taivas siitä paikasta, mihin Raamatussa sanotaan uskovien kuoleman jälkeen päätyvän ja jossa he saavat olla Herran kanssa. Mielestäni se nimi ei ole olennainen, vaan se, mitä sillä tarkoitetaan. Raamattu puhuu elämästä kuoleman jälkeen ja viimeisestä tuomiosta. Jeesuksen vastaanottaneet saavat armon, eikä heillä ole kadotustuomiota.

        "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat." (Room 8:1)

        Uskoville on lupaus:

        "... me saamme aina olla Herran kanssa. " (1 Tess 4:17)

        En tiedä ajatteletko sinä näin, mutta minä ajattelen, enkä toivo väittelyä tästä.


      • uusi.luomus kirjoitti:

        Olen tällä Raamattu-palstalla uusi ja en ymmärtänyt, että ketjuni tällaisen reaktion saa aikaan.

        Käytän nimitystä taivas siitä paikasta, mihin Raamatussa sanotaan uskovien kuoleman jälkeen päätyvän ja jossa he saavat olla Herran kanssa. Mielestäni se nimi ei ole olennainen, vaan se, mitä sillä tarkoitetaan. Raamattu puhuu elämästä kuoleman jälkeen ja viimeisestä tuomiosta. Jeesuksen vastaanottaneet saavat armon, eikä heillä ole kadotustuomiota.

        "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat." (Room 8:1)

        Uskoville on lupaus:

        "... me saamme aina olla Herran kanssa. " (1 Tess 4:17)

        En tiedä ajatteletko sinä näin, mutta minä ajattelen, enkä toivo väittelyä tästä.

        "Olen tällä Raamattu-palstalla uusi ja en ymmärtänyt, että ketjuni tällaisen reaktion saa aikaan."

        - En tarkoittanut olla hyökkäävä, halusin vähän vain oikaista. Hienoa jos saadaan uusia asiallisia keskustelijoita palstalle! Kunnolliset ja asialliset keskustelut ovat aika harvassa täällä.

        "Käytän nimitystä taivas siitä paikasta, mihin Raamatussa sanotaan uskovien kuoleman jälkeen päätyvän ja jossa he saavat olla Herran kanssa. Mielestäni se nimi ei ole olennainen, vaan se, mitä sillä tarkoitetaan."

        - Tuossa olet oikeassa, mutta on niitäkin jotka ovat kirjaimellisesti odottavat menoa ikuisuudeksi taivaaseen. Huomautin asiasta vain siksi, että ilmaisu "mennä/päästä taivaaseen" ei ole raamatullinen. Ja toisille halu ns. parempaan paikkaan pääsemisestä saattaa tulla tärkeämmäksi kuin Jeesus...


      • Juurikinnäin
        uusi.luomus kirjoitti:

        Olen tällä Raamattu-palstalla uusi ja en ymmärtänyt, että ketjuni tällaisen reaktion saa aikaan.

        Käytän nimitystä taivas siitä paikasta, mihin Raamatussa sanotaan uskovien kuoleman jälkeen päätyvän ja jossa he saavat olla Herran kanssa. Mielestäni se nimi ei ole olennainen, vaan se, mitä sillä tarkoitetaan. Raamattu puhuu elämästä kuoleman jälkeen ja viimeisestä tuomiosta. Jeesuksen vastaanottaneet saavat armon, eikä heillä ole kadotustuomiota.

        "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat." (Room 8:1)

        Uskoville on lupaus:

        "... me saamme aina olla Herran kanssa. " (1 Tess 4:17)

        En tiedä ajatteletko sinä näin, mutta minä ajattelen, enkä toivo väittelyä tästä.

        Juurikin näin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      108
      2142
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1640
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1256
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe