Kokoomus haluaa pidentää koeaikaa työpaikoilla. Ja kukahan tästä hyötyy, aivan yrittäjät.
Mukava saada joku minimipalkalla 9 kk töihin ja sitten sanotaan näkemiin. Usein palkka nousee vasta koeajan jälkeen. Projekteja voidaan alkaa ajamaan läpi, ilman pelkoa siitä että työntekijä vakinaistettaisiin. Kun kuitenkin olevinaan haetaan vakituista työntekijää, on tulivat parempia, kuin jos haettaisiin henkilöä pätkätöihin.
Kokoomus on naurettava EK:n kanssa.
Miksi pidentää koeaikaa?
11
<50
Vastaukset
- seonselväse
Kyllä 3 kk:ssa näkee, onko joku pätevä vai ei.
- hgyt659
paskakokkareet suomen mädättäjät!
- ihmetouhua
niin näkee
- pahaltanäyttää
voi pitää halvalla pidempään ja irtosanoa milloin tykkää
kuka oikeasti hyvä haluaa sitouttaa itsensä tuollaiseen työnatajaan?
Olen tällä hetkellä vuoden projektissa ja kadun, että sitouduin tällaiseen työnantajaan. Ne teettää omat työnsä työntekijöillä eikä sössimisellä näytä olevan mitään rajaa. Kaikki kärsii huonosta johdosta - eikä niillä ole edes häpeää, nauravat koska niillä on vakisopimus ja iso palkka. Sieltä on hyvä lyödä kehen osuu.
lähtisin heti jos voisin - Kbubjvyhv
Työasiat kuuluvat hallituksessa työministeri Lindströmille, joka asiaa käytännössä ajaa. Sellainen korjaus aloittajan valheisiin.
- sdpogfd
Mutta kepun ja kokoomuksen käskystä. Lindström on vain välikappale.
- Isoo-Öky
Irtisanomissuoja ja minimityöehdot ovat perseestä.
- rbrbrbrbrbrb
Luuleeko täällä joku penikka että on ammattimies alalla kuin alalla pelkän ammattikoulun jälkeen?
- 11225
no voi yhden kerran taaskin....joku luuseri työntekijähän siitä hyötyy kun saa työssäoloehdon täyteen ja sitten taas anssille.
- luuseriduunari
Onkohan se anssi oikeasti niin iso, että sinne joku oikeasti haluais..? Tuommoisen koeaikaduunin jälkeen.. Esim. kahden tonnin tuloilla pv-raha on 57euroa/pv brutto eli 1140e/kk br , 855e netto..Ei se mikään juhlan aihe ole! Ihmisillä on ihan väärä käsitys ansiosidonnaisen suuruudesta, pitää olla ollut yli 4000kk tulot, että anssi on 2000br/1500 netto....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091185
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171004- 125906
- 94761
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten286713Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504