Patrick Tiainen. Kuuntelin tänä aamuna Patrick Tiaisen Hengellinen kasvu opetuksen yotubesta. En ole kovinkaan herkkä ihmisenä, eli en itke, enkä naura turhista. Nyt melkeinpä itkin ja nauroin, sillä niin hyvä tuo opetus oli. Alussa se oli vähän sellainen, että piti odottaa alkaako Jumalan Sanan opetus, mutta kun se alkoi, se oli se sama Sana, joka minut on kasvattanut pelastukseen. Patrick Tiainen ei aivan täysin uskaltanut vielä opetuksen alkuvaiheessa kertoa sitä, että vain Sana kasvatta pelastukseen. Siis, että vain Sana pelastaa, ei mikään muu ja siksi meidän tulee halata Sanaa, kuin vastasyntynyt lapsi halaa äitinsä maitoa.
Opetuksen jatkuessa asia tuli kuitenkin selväksi. En ole yhtäkään noin hyvää opetusta kuullu näinä päivinä jolloin olen tutustunut yotuben kautta opetuksiin. Olen kuullu monta saarnaa ja opetusta eksytyksistä, niistä on varoitettu, mutta rakennusaineet hengelliseen kasvuun on syrjäytetty niissä ja näin johdettu kuulijat katomaan eksytyksiin Jumalan Sanan sijasta. Se on vakavaa harhaoppia.
Patrick Tiaisella oli rakennusaineet opetuksessaan, oli Pyhä Henki ja Jumalan Sana ja niitä hän jakoi seurakunnassa. Kiitos Jeesukselle. Olen 14 vuotta kylvämästä kylvänyt täällä tuota samaa siementä, mitä Patrick Tiainen kylvää ja olen ollut yhtä vihattu ja arvosteltu mitä hän on. Vastustaja on tehnyt paljon työtä vääntääkseen kaiken kylvöni kieroon. Minua on nimitelty vaikka millä nimityksillä, esim. menestysteologi sanan huonossa maineessa ja merkityksessä.
Kuunnelkaa jokainen hänen opetuksensa hengellisestä kasvusta yotuben kautta. Oppikaa.
Siunausta Patrick työllesi. Vastaa kysyjille, mutta kerran, tai kahdesti vastattuasi vastustajille, jätä heidät. Näen, että et ole eksytysten etsijä, vaan Jumalan Sanan julistaja, enkeli yhtä seurakuntaosiota johtamassa.
Patrick Tiaiselle
85
352
Vastaukset
- Herrantyötätekee
Katsottuani saman n. tunnin mittaisen pätkän, joudun toteamaan saman. En nähnyt, enkä kuullut eksytystä tässä Patrick Tiaisen puheessa. Olen myös jotenkin tyrmistynyt siitä, että helluntailaisten keskuudessa toimivat monenlaiset armolahjat, mutta he kieltävät VOIMAN tulla Jumalan lapsiksi.
En ole perehtynyt yhtään helluntailais liikkeen syntyhistoriaan, joten en siten tiedä mistä tällaiset juuret heihin ovat syntyneet, etteivät he edes tunnusta Jumalan voimaa? Joskus heidän uskonhistoriassaan on täytynyt tapahtua jotain, joka on saanut heidät jäämään synnin orjuuteen. Tämä Patrick oli aika lailla perillä siitä, että lihan todella täytyy kuolla. Se on valtavan ihana asia ja olen erittäin tyytyväinen saadessani kuulla jo jopa näin Suomessa, että muutkin ovat alkaneet ymmärtää tämän aivan valtavan tärkeän asia, joka ei suinkaan johda eksytykseen, vaan suoranaiseen vapauteen Kristuksessa. Enpä olisi uskonut täältä löytyvän vapauden hengessä kulkevia uskovia, mutta näin Herra on todella aloittanut työnsä muurien murtamiseksi. Halleluja!- Lähettiläs
Ilo on kuulla, että sinäkin kuuntelit ja katsoit opetuksen ja teitä siitä arvostelun. Kiitos. Patrick Tiainen näyttäisi olevan kovin nuori ja siksi opetus ei täysin täsmää vielä, mutta aivan varmasti tulee täydennetyksi, sillä niin selvä on se, että hän opettaa Jeesuksen vaikuttamana. Ei kukaan ole täydellinen, mutta he, jotka ovat valitut opettamaan muita, saavat kasvaa Sanan tuntemisen kautta hetki hetkeltä täydellisemmäksi. Näin he kykenevät johtamaan valittuja Jeesuksen luokse.
Patrick Tiainen nöyrästi kertoi itsekin noin. Hän ei väittänyt olevansa täydellinen, vaan kasvamassa täydellisyyttä kohden.
Kyllä, Herra murtaa muurit.
- oikeassauskossaoleva
Ihminen uudestisyntyy Pyhässä Kasteessa. Meidän liha ei koskaan tule pyhäksi. Lihan pyhitysoppi on harhaoppia. Tämä on menestysteologiaa mitä tämä herra julistaa. Seurakunnassa käytetään apostoli nimitystä. Sellaista ei saa enään käytää, oikea oppi löytyy luterilaisen kirkon tunnustuskirjoista ja katekismuksesta. Se joka ei opeta niiden mukaan ei ole oikea kristitty. Tämä on harhaoppinen lahko joka eksyttää ihmisiä. lopunajan suuri eksytys on alkanut.
- Lähettiläs
Ei ihminen uudestisynny vesikasteessa. Ihminen uudestisyntyy jos ottaa vastaan Jumalan Sanan. Vesikasteessa saamme ihanan lahjan Jumalalta. Se on Pyhän Hengen lahja, joka tulee kastetun päälle kirkastamaan sen opetuksen, minkä kastettu saa Jumalan Sanan viestittäjiltä. Olemme kaikki perisyntisiä ihmisiä, eli meissä kaikissa on ensimmäisen Aadamin siemen, mutta kiitos Jeesukselle Hän viimeinen Aadam kuolettaa meistä tuon ensimmäisen Aadamin perinnön ja me totisesti saamme tulla vapaiksi. Jumala kastaa Itse synnyttämänsä lapsen. Evankeliumi synnyttää Jumalan lapset ja siksi meidän tulee halata Sanan väärentämätöntä maitoa, jotta me sen kautta kasvaisimme PELASTUKSEEN.
Se mitä on aikaisemmin ollut, se on jälleen. Alkuseurakunnassa oli apostolit ja muut Herran Jeesuksen nimittämät ja tehtävään asettamat ja niin on jälleen. Me olemme viimeinen seurakunta ja viimesissä seurakunnissa on enkelit johtamassa seurakuntia ja huolehtimasta asetetuista viroista.
Muutama seurakunta pelastuu siltä ympäri maapalloa tulevalta koettelemuksen ajalta, mutta moni jää siihen. Uskolliset, esim. Filadelfian seurakunta muodon omannut seurakunta on pelastettujen listalla.
Älkää tuomitko, jotta teitä ei tuomittaisi. Julistakaa Jumalan Sanaa, sillä Pyhä Henki ja Sana on liitossa ja ei toimi koskaan erillään. Näin elävä Jumala tekee ja se on Hänen päätäntävallassaan.
- vanhaluterilainen
Kaste on Sakramentti eli armonväline. Luterilaisina kristittityinä panemme kaiken luottamuksen Kasteessa saatuun pelastukseen. Kuunnelkaa Jouko Niemisen opetussarja jossa hän varoittaa tästä uusapostolisesta tai uuskarismaattisesta lahkosta.
- näinonx
vanhalle luterilaiselle. Jos kaste pelastaa, miksi sen hedelmät ovat niin huonoja kuten on nähtävissä? Yli 70 % suomalaisista on kastettuja luterilaisia, joista suurin osa ei käy kirkossa (seurakunnassa, siellä käy ehkä 2-3% kansasta, jos ei joulua aikaa huomioida). Missä nämä kastetut ovat esim. viikonloppuna , perjantaina ja lauantaina ( sunnuntaina he parantelevat mm. krapulaa jne. ) He ovat, ( tämän voi jokainen luterilainen, kastettu käydä kts.) kylän tai kaupungin , ravintolassa, siis kapakassa, koko maa huomioon ottaen kymmeniä, kymmeniä tuhansia ihmisiä juovuttamassa itsensä ja sitten rikkoen aviolupauksensa jne, huoraavat, tappelevat, ajavat kännissä, tappavat, murhaavat, raiskaavat jen, jne, joka viikonloppu ja väliin viikollakin. Nämä kastetut , ev.lut kirkkoon kuuluvat luterilaiset. Kasteko pelastaa, eiiiiii, vaan usko HERRAAN JEESUKSEEN KRISTUKSEEN, jos et usko katso Raamatustasi. Roomalaiskirje 19: jakeet 9-10.
- mummikainuusta
Paljon hyvää ja oikeaa PT opetti, mutta ne ongelmakohdat hänen opetuksessaan eivät ole hävinneet mihinkään.
Ylistys ei avaa tietä Jumalan läsnäoloon. Jumala on aina ylistyksen arvoinen meidän tunnetiloista riippumatta. (PT oli samaa mieltä tunnetiloista, mutta Jumalalle ei kuulemma kelvannut hänen vähemmän innostunut ylistys, vaan sai siitä Jumalalta moitteita.) Tie Jumalan luokse on Jeesus Kristus.
Puhe armeijasta, jonka me uskovat muodostamme, tulee valloittamaan maailman.
Mark. 16:15. Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.
16. Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Kyllä meidän tulee mennä kaikkialle maailmaan, mutta me emme totisesti valloita sitä.
Jeesuksen sanat ristillä "Se on täytetty" viittaa PT:n mukaan siihen, että me saamme sen kautta kaiken elämiseen ja jumalisuuteen. Minulle ne sanat merkitsevät, että minun syntini on sovitettu ristillä ja sovituksen on suorittanut Jeesus. Ja minut on siirretty Jumalan valtakuntaan.
Viittaus suureen herätykseen, jota PT:n mukaan kuvaa Ilmestyskirjan valkoinen hevonen, joka lähti voittajana ja voittamaan. Kädessä tällä ratsastajalla oli jousi ja päässään seppele. (Ilm. 6:2.) Usein tämä tulkitaan evankeliumin leviämiseksi (herätys), mutta se on ensimmäinen hevonen neljästä, jotka tuovat tuhoa maan päälle. Kyseessä ei ole evankeliumi, koska kaikki muut hevoset ovat tuhoa tuottavia ja tämä on myös varustettu jousella, joka on sota-ase. Tämän varaan ei voi suurta lopunaikojen herätystä perustaa. Toiseksi, Jeesus ja apostolit opettavat ja varottavat suuresta eksytyksestä. Se olisi ristiriidassa muun Raamatunopetuksen kanssa.
Samoin PT opettaa morsiusseurakunnasta, jonka tulee olla valmis ja voimakas (näin ymmärsin), ennen kuin Jeesus voi tulla takaisin. Ja siksi meidän tulisi kasvaa täysi-ikäisiksi kristityiksi.
Hebr. 5:13. Jokainen, jota vielä ruokitaan maidolla, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on pikkulapsi.
14. Vahva ruoka taas on täysi-ikäisille, niille, joiden aistit ovat tottumuksesta harjaantuneet erottamaan hyvän ja pahan.
Meitä ei kehoteta kasvamaan täysi-ikäisiksi siksi, että me saisimme ilmestyksiä ja armolahjoja enemmän tai että meistä tulisi täydellinen morsiusseurakunta. Meitä kehotetaan kasvamaan täysi-ikäisiksi sen tähden, että oppisimme erottamaan hyvän pahasta ja emme olisi kaikkien opintuulten heiteltävinä. Eli pysyisimme aidossa ja terveessä evankeliumissa.
Jos ja kun kuuntelee PT:n opetusta niin, että ottaa sieltä ainoastaan oikean opetuksen, on suuren urakan edessä. Jotain hyvää tässä oli, mutta kun tiedän, että Jeesus on Kenosis-opin mukainen, niin jo perustus on väärä, eikä silloin opetuskaan voi olla oikeaa. Jos jotain positiivista haluaa löytää, niin siinä PT on oikeassa, että uskovissa on vielä paljon kasvunvaraa. Itsekussakin meissä! Ei sitä kyseistä puhetta opetukseksi voi sanoa? Eihän hän edes ole opettaja vaan paimen? Saarna ja paimenen puhe on aivan eri asia kun Jumalan voiteleman opettajan opetus. Täytyy muistaa että paimenet ja evankelistat eivät ole opettajia.
Vähän kun katsoin kyseistä videota ei se kovin rakentavalta ja hengellistä kasvua edistävältä vaikuttanut... Mutta vaikka kuinka tulisi hyvää sanaakin niin suurin osa tuostakaan yleisöstä ja katsojista ei omaksu asioita ja elä niitä ihan käytännössä; vaikka kuinka kuuntelisit sitä mikä hyvää on, mutta et omaksu ja toimi sillä tavalla, niin hukkaan menee...- Lähettiläs
Meidän on turha alkaa väittelemään kasteista ja kätten päällepanemisista. Meidän jokaisen tulee oppi Jeesukselta. Urho Muroma on saanut oppia ja siksi toivon, että te kuuntelette hänen eteenpäin julistamaa opetusta. Kuunnelkaa ja kertokaa mielipiteenne. Näin teette oikean arvostelun. Väärä arvostelu perustuu toisten mielipiteisiin ja sanoihin. Oikea arvostelu sen sijaan perustuu siihen, että asia tutkitaan tarkasti ja se tehdään itse nojaamatta toisten mielipiteisiin. Urho Muroma on möyhinyt maaperää kuten mekin olemme sitä tehneet ja nyt Jeesuksen on helpompi tulla suomaisten luokse.
https://www.youtube.com/watch?v=8GeMWmnuXa4- Lähettiläs
Kun olet kuunnellut tuon ensimmäisen osan opetuksesta, niin kuuntele sen jälkeen tämä jatko-osa.
https://www.youtube.com/watch?v=S6vSj7Pa9y8
- dgsdfgsgfsdg
Patrick Tiaisen ongelma on se, ettei hän ole erottanut Jumalan ääntä paholasen äänestä. ,
Hän on mennyt tottelemaan paholasta ja levittään sellaisia saamiaan yliluonnollisia kokemuksia, jotka on antanut paholainen. Hän on myös hakeutunut tiiviiseen yhteistyöhön TV7:n eksyttäjien kanssa. Näin Tiainen on johdattanut myös seurakuntalaisiaan väärään seuraan. Tiainen menettää seurakuntansa. Tässä keskustelussa on aiheesta lisää:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14158187/patrick-tiainen-menettaa-seurakuntansa- Lähettiläs
Älä tee itsestäsi Jumalaa, sillä se on suurin synti mihin ihminen voi langeta. Arvostele Tiaisen opetuksia, mutta älä anna noita tuomioita. Kyllä meillä jokaisella kutsutulla on itsellä lahja arvostella, joten älä pyri syöttämään meille sellaista, jossa me langetaan tuomitsijoiksi. Jeesukselle pyrittiin syöttämään tuota suurta syntiä vaatimalla, että Hän lukisi tuomion langenneen naisen ylle. Miten kävi? Oletko Sanasta sen nähnyt?
Kuuntelin eilen Patrick Tiaisen opetusta ja totisesti iloitsin, sillä nyt oli sellainen henkilö tullut työkentille, jolla oli antaa Jumalan elävää, katoamatonta Sanaa ja kaiken lisäksi Jumala todistaa hänen opetuksensa merkein ja ihmein.
Itse olen saanut kokea suuria Jumalan kanssa. Hän on tehnyt suuret ihmeet minulle. Niistä kun olen kertonut, on minua syytetty jos miksi ja haukuttu ja halveksittu, mutta nuo ihmiset eivät tietäneet, että he tekivät sen Jumalalle.
Tiedän monen noista otetun pois ja olen rukoillut heidän edestään. Ei ole helppo langeta elvän Jumalan käsiin, jos ei ole pysynyt Hänen seurassaan kuuntelemalla ja uskomalla sen, minkä Jeesus meille opettaa, kehoittaa ja KÄSKEE. - 1.Kor.1-18
Lähettiläs kirjoitti:
Älä tee itsestäsi Jumalaa, sillä se on suurin synti mihin ihminen voi langeta. Arvostele Tiaisen opetuksia, mutta älä anna noita tuomioita. Kyllä meillä jokaisella kutsutulla on itsellä lahja arvostella, joten älä pyri syöttämään meille sellaista, jossa me langetaan tuomitsijoiksi. Jeesukselle pyrittiin syöttämään tuota suurta syntiä vaatimalla, että Hän lukisi tuomion langenneen naisen ylle. Miten kävi? Oletko Sanasta sen nähnyt?
Kuuntelin eilen Patrick Tiaisen opetusta ja totisesti iloitsin, sillä nyt oli sellainen henkilö tullut työkentille, jolla oli antaa Jumalan elävää, katoamatonta Sanaa ja kaiken lisäksi Jumala todistaa hänen opetuksensa merkein ja ihmein.
Itse olen saanut kokea suuria Jumalan kanssa. Hän on tehnyt suuret ihmeet minulle. Niistä kun olen kertonut, on minua syytetty jos miksi ja haukuttu ja halveksittu, mutta nuo ihmiset eivät tietäneet, että he tekivät sen Jumalalle.
Tiedän monen noista otetun pois ja olen rukoillut heidän edestään. Ei ole helppo langeta elvän Jumalan käsiin, jos ei ole pysynyt Hänen seurassaan kuuntelemalla ja uskomalla sen, minkä Jeesus meille opettaa, kehoittaa ja KÄSKEE.Lähettiläs kirjoitti: ”Näen, että et ole (=Patrick) eksytysten etsijä, vaan Jumalan Sanan julistaja, enkeli yhtä seurakuntaosiota johtamassa.”
.
Hepr. 2:16 (KR1933/38)
16 Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.
.
Tuomitsetko nyt itse ihmisen? Ehkä Patrick ei pidä itseään enkelinä? Vai onko Sinulla muuta tietoa?
.
Siunausta. - Lähettiläs
1.Kor.1-18 kirjoitti:
Lähettiläs kirjoitti: ”Näen, että et ole (=Patrick) eksytysten etsijä, vaan Jumalan Sanan julistaja, enkeli yhtä seurakuntaosiota johtamassa.”
.
Hepr. 2:16 (KR1933/38)
16 Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.
.
Tuomitsetko nyt itse ihmisen? Ehkä Patrick ei pidä itseään enkelinä? Vai onko Sinulla muuta tietoa?
.
Siunausta.On muuta tietoa, mutta aika ei ole antaa kaikkea siitä. Patrick ei ehkä tiedä, että seitsemää viimeisen ajan seurakuntaa johtaa enkelit. Siis, johtaa aivan oikeat enkelit, Jumalan luona asuneet, Hänen sydämeensä painetut, ihmisten kautta syntyneet ihmisiksi. Heidän lahjakuutensa ja voimat johtaa seurakuntaa on PALJON SUUREMMAT mitä ihmisillä on. Lue seitsemän seurakunnan johtavista enkeleiltä, joiden kautta Jumala kasvattaa seurakuntaa kelvolliseksi liittymään yhteen seurakuntaan. Siihen, jonka Jeesus on perustanut.
Patrick Tiaisesta en tiedä mitään. En hänen menneisyydestään, en opetuksestaan, oppimisestaan, enkä mistään muustakaan. Sen tiedän, että tuo opetus jota eilen seurasin yotuben kautta oli Jumalan Hengen vaikuttamaa Patrickin kautta.
Jos hän on kärsinyt, pelastunut kärsimykseltä ja uudistunut hengeltään ja kaikki muukin opetus on saman tasoita, mitä tuo eilen seuraamani, niin silloin uskallan kertoa löytäneeni enkelin.
Ei tuohon tehtävään ilman kärsimyksenpaloa pääse kukaan, joten olisi mielenkiintoista tietää Patrickin menneisyydestä ja Jumalan antamasta koulutuksesta. - saastamitäsaasta
Lähettiläs kirjoitti:
On muuta tietoa, mutta aika ei ole antaa kaikkea siitä. Patrick ei ehkä tiedä, että seitsemää viimeisen ajan seurakuntaa johtaa enkelit. Siis, johtaa aivan oikeat enkelit, Jumalan luona asuneet, Hänen sydämeensä painetut, ihmisten kautta syntyneet ihmisiksi. Heidän lahjakuutensa ja voimat johtaa seurakuntaa on PALJON SUUREMMAT mitä ihmisillä on. Lue seitsemän seurakunnan johtavista enkeleiltä, joiden kautta Jumala kasvattaa seurakuntaa kelvolliseksi liittymään yhteen seurakuntaan. Siihen, jonka Jeesus on perustanut.
Patrick Tiaisesta en tiedä mitään. En hänen menneisyydestään, en opetuksestaan, oppimisestaan, enkä mistään muustakaan. Sen tiedän, että tuo opetus jota eilen seurasin yotuben kautta oli Jumalan Hengen vaikuttamaa Patrickin kautta.
Jos hän on kärsinyt, pelastunut kärsimykseltä ja uudistunut hengeltään ja kaikki muukin opetus on saman tasoita, mitä tuo eilen seuraamani, niin silloin uskallan kertoa löytäneeni enkelin.
Ei tuohon tehtävään ilman kärsimyksenpaloa pääse kukaan, joten olisi mielenkiintoista tietää Patrickin menneisyydestä ja Jumalan antamasta koulutuksesta.Ei ihmisistä tule enkeli koskaan. höpö höpö julistat.
- 1.Kor.1-18
Lähettiläs kirjoitti:
On muuta tietoa, mutta aika ei ole antaa kaikkea siitä. Patrick ei ehkä tiedä, että seitsemää viimeisen ajan seurakuntaa johtaa enkelit. Siis, johtaa aivan oikeat enkelit, Jumalan luona asuneet, Hänen sydämeensä painetut, ihmisten kautta syntyneet ihmisiksi. Heidän lahjakuutensa ja voimat johtaa seurakuntaa on PALJON SUUREMMAT mitä ihmisillä on. Lue seitsemän seurakunnan johtavista enkeleiltä, joiden kautta Jumala kasvattaa seurakuntaa kelvolliseksi liittymään yhteen seurakuntaan. Siihen, jonka Jeesus on perustanut.
Ei tuohon tehtävään ilman kärsimyksenpaloa pääse kukaan, joten olisi mielenkiintoista tietää Patrickin menneisyydestä ja Jumalan antamasta koulutuksesta.Ilmestystietoa?
.
https://www.youtube.com/watch?v=BbKAlMHoCpQ
.
Palvotko enkeleitä? Vai tuletko tuomitsemaan?
.
1.Kor. 6:3 (KR1933/38)
3 Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?
.
Siunausta. - Lähettiläs
saastamitäsaasta kirjoitti:
Ei ihmisistä tule enkeli koskaan. höpö höpö julistat.
Jeesukselta kysyttiin kuka Johannes Kastaja oli. Olet luultavasti lukenut Jeesuksen vastauksen Raamatusta!? Kenen Jeesus sanoi Johannes Kastajan olevan?
- Lähettiläs
1.Kor.1-18 kirjoitti:
Ilmestystietoa?
.
https://www.youtube.com/watch?v=BbKAlMHoCpQ
.
Palvotko enkeleitä? Vai tuletko tuomitsemaan?
.
1.Kor. 6:3 (KR1933/38)
3 Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?
.
Siunausta.1.Kor.1-18 muistako, kun eilen sanoin sinulle, että olet vaarallinen keskustelukumppani. Sinä tartut sanaan ja jos sana ei ole sinun oppisi mukainen, tai ei mielytä sinua, sinä erottelet kirjoittajat kertoen itse kulkevasi oikeaa tietä ja kerrot, että väärän sanan sanonut kulkee väärää tietä.
Opettele keskustelun taito. En minä ikinä enkeleitä palvo. Sinunkin olisi pitänyt nähdä ketä minä rakastan. Minä rakastan Jeesusta, en muita kumarra. Jos joku kumartaa enkeliä, niin enkeli kieltää sellaisen.
Lopun ajan murroksessa enkelien tehtävä on suuri, kuten oli uuden liiton alkumurroksessakin.
Te teette itsepäisyydellänne ja tuomiollanne keskustelun suorastaa mahdottomaksi, mutta se kääntyy teitä itseänne vastaan. Tee nyt parannus ja tule sieltä ylhäältä tänne meidän joukkoomme. - 1.Kor.1-18
Lähettiläs kirjoitti:
Jeesukselta kysyttiin kuka Johannes Kastaja oli. Olet luultavasti lukenut Jeesuksen vastauksen Raamatusta!? Kenen Jeesus sanoi Johannes Kastajan olevan?
αγγελος = lähettiläs => Oletko sinäkin siis enkeli?
.
Jos Patrick on myös mielestäsi yksi, jäljelle jää viisi. Ehdotuksia?
.
Matt. 25:41 (KR1933/38)
Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
.
Siunausta. - sisinmaja
Joitain pikku pätkiä olen kuullut muiden saaneen tietoa näistä asioista ja ne tukevat vahvasti sitä, minkä Herra on raamatusta "avannut" ja myös tässä Patrickin hengellisen kasvun "pätkässä" mainittiin tämä valkea hevonen, joka on Ilmestyskirja 6 ja Sakarjan 6 kirjassa:
Ilm. 6:
2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.
Ilm. 19:11
11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
Sakarja 6:
6 Ne, joitten edessä on mustat hevoset, lähtevät pohjoiseen maahan, ja valkeat lähtevät niiden jäljessä. Täplikkäät lähtevät eteläiseen maahan.
15 Ja kaukana asuvaiset tulevat ja rakentavat Herran temppeliä. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän tykönne. Näin on tapahtuva, jos te hartaasti kuulette Herran, teidän Jumalanne, ääntä."
Eli käsittääkseni nämä kaukana asuvat ovat niitä pohjoisen maan enkeleitä, jotka rakentavat Herran hengellistä temppeliä avaten Ilmestyskirjaa ja koko raamatun sanomaa lopunajoista.
Sak. 6
12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
Eli kun Herra on itse lähettänyt enkelinsä lopun ajan 7 seurakuntaan rakentamaan Hänen temppeliään, niin Hän itse myös valvoo temppelinsä rakentamista ja koska se ei ole ihmiskäsin rakennettavissa, on Hän lähettänyt enkelinsä ihmismuodossa sitä hengellistä temppeliä rakentamaan ja nämä lopun ajan seurakunnan enkelit ovat puhdistetut ja kulkevat valkeissa vaatteissa, koska Herran temppeliin ei mitään epäpyhää pääse.
Herra valvoo näin oman temppelinsä rakentajia:
Sak. 2:
8 Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.
9 Sillä katso, minä heilutan kättäni heitä vastaan, ja he joutuvat orjiensa saaliiksi. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut.
11 Sinä päivänä liittyy paljon pakanakansoja Herraan, ja he tulevat hänen kansaksensa, ja minä asun sinun keskelläsi, ja sinä tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut sinun tykösi.
Tämä kohta on juuri kuten Ilmestyskirjan sen vahvistaa!
13 Vaiti Herran edessä, kaikki liha! Sillä hän on noussut pyhästä asuinsijastansa."
Herra on siis noussut pyhästään asuinsijastaan rakentamaan temppeliään! - 1.Kor.1-18
sisinmaja kirjoitti:
Joitain pikku pätkiä olen kuullut muiden saaneen tietoa näistä asioista ja ne tukevat vahvasti sitä, minkä Herra on raamatusta "avannut" ja myös tässä Patrickin hengellisen kasvun "pätkässä" mainittiin tämä valkea hevonen, joka on Ilmestyskirja 6 ja Sakarjan 6 kirjassa:
Ilm. 6:
2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.
11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
Sakarja 6:
6 Ne, joitten edessä on mustat hevoset, lähtevät pohjoiseen maahan, ja valkeat lähtevät niiden jäljessä. Täplikkäät lähtevät eteläiseen maahan.
15 Ja kaukana asuvaiset tulevat ja rakentavat Herran temppeliä. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän tykönne. Näin on tapahtuva, jos te hartaasti kuulette Herran, teidän Jumalanne, ääntä."
Eli käsittääkseni nämä kaukana asuvat ovat niitä pohjoisen maan enkeleitä, jotka rakentavat Herran hengellistä temppeliä avaten Ilmestyskirjaa ja koko raamatun sanomaa lopunajoista.
Sak. 6
12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
Eli kun Herra on itse lähettänyt enkelinsä lopun ajan 7 seurakuntaan rakentamaan Hänen temppeliään, niin Hän itse myös valvoo temppelinsä rakentamista ja koska se ei ole ihmiskäsin rakennettavissa, on Hän lähettänyt enkelinsä ihmismuodossa sitä hengellistä temppeliä rakentamaan ja nämä lopun ajan seurakunnan enkelit ovat puhdistetut ja kulkevat valkeissa vaatteissa, koska Herran temppeliin ei mitään epäpyhää pääse.
Sak. 2:
8 Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.
9 Sillä katso, minä heilutan kättäni heitä vastaan, ja he joutuvat orjiensa saaliiksi. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut.
11 Sinä päivänä liittyy paljon pakanakansoja Herraan, ja he tulevat hänen kansaksensa, ja minä asun sinun keskelläsi, ja sinä tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut sinun tykösi.
13 Vaiti Herran edessä, kaikki liha! Sillä hän on noussut pyhästä asuinsijastansa."
Herra on siis noussut pyhästään asuinsijastaan rakentamaan temppeliään!sisinmaja kirjoitti: "Eli käsittääkseni nämä kaukana asuvat ovat niitä pohjoisen maan enkeleitä, jotka rakentavat Herran hengellistä temppeliä avaten Ilmestyskirjaa ja koko raamatun sanomaa lopunajoista."
.
Montako enkeliä asustelee Suomessa (vrt. Lähettiläs)?
.
Siunausta. - sisinmaja
Tuohon en osaa vastata, koska sitä ei minulle ole raamatusta avattu.
- Lähettiläs
sisinmaja kirjoitti:
Ilm. 6:
Sakarja 6:
Sak. 6
Sak. 2:
Herra on siis noussut pyhästään asuinsijastaan rakentamaan temppeliään!Sisinmaja. Sinulle avauttuu Raamattu. On ollut Suomessakin sellainen aika, että enkeleistä on jopa kielletty puhumasta. Vaikka Raamattu kertoo enkeleistä, niin tuona aikana ei saanut puhua heistä. Pelkäsivätkö nuo kieltäjät ihmisten kiinnittyvän Jeesuksen sijasta enkeleihin. Ainakin kultainen keskitie oli heiltä löytymättä ja kulkematta, koska jos kieltää enkelit, kieltää Jumalan Sanan koko totuuden osittaen ja pilkkoen sen uskottavaan ja ei uskottavaan.
Johannes Kastaja oli uuden liiton alkumurroksessa toiminut enkeli ja lopun ajassa tulevat enkelit johtamaan seurakuntia. - VäsynytEksytyksiin
Lähettiläs kirjoitti:
Sisinmaja. Sinulle avauttuu Raamattu. On ollut Suomessakin sellainen aika, että enkeleistä on jopa kielletty puhumasta. Vaikka Raamattu kertoo enkeleistä, niin tuona aikana ei saanut puhua heistä. Pelkäsivätkö nuo kieltäjät ihmisten kiinnittyvän Jeesuksen sijasta enkeleihin. Ainakin kultainen keskitie oli heiltä löytymättä ja kulkematta, koska jos kieltää enkelit, kieltää Jumalan Sanan koko totuuden osittaen ja pilkkoen sen uskottavaan ja ei uskottavaan.
Johannes Kastaja oli uuden liiton alkumurroksessa toiminut enkeli ja lopun ajassa tulevat enkelit johtamaan seurakuntia.Siis mitä ihmettä???
"Johannes Kastaja oli uuden liiton alkumurroksessa toiminut enkeli ja lopun ajassa tulevat enkelit johtamaan seurakuntia."
Markus 6:
'Ja kohta kuningas lähetti henkivartijan ja käski tuoda Johanneksen pään. Niin vartija meni ja löi häneltä pään poikki vankilassa ja toi hänen päänsä lautasella ja antoi sen tytölle, ja tyttö antoi sen äidillensä.'
Siis sinun mukaasi enkeliltä katkaistiin pää, niinkö? Täysin naurettavaa! Samoin tuo lauseen loppuosa on täysin vailla mitään Raamatullista pohjaa ja silkaa mielikuvitusta. Lieneekö Rick Joynerin tai jonkun vastaavan eksyttäjän keksintöä?
- KunniaHerraSebaotille
Psalmi 82 kertoo enkelten tai vaikutusvaltaisten (*) ihmisten kokouksesta, jossa Jumala tuomitsee syntiin langenneet ruhtinaat. Ruhtinaat olivat menneinä aikoina kuninkaiden alaisia maaherroja (osakuninkaita). Tämän psalmin sanat jotenkin sopivat siihen, mistä nyt on keskusteltu:
Psalmi 82:
1 Jumala astuu esiin jumalien kokouksessa
ja julistaa jumalille tuomionsa:
2 "Kuinka kauan te poljette oikeutta
ja pidätte väärintekijöiden puolta? (sela)
3 Puolustakaa orpoja ja onnettomia,
huolehtikaa köyhistä ja kurjista.
4 Pelastakaa heikot ja vähäväkiset,
vapauttakaa heidät sortajien käsistä.
5 Te ette tiedä ettekä ymmärrä mitään,
te harhailette pimeässä,
ja maan perustukset järkkyvät.
6 Kuulkaa! Vaikka olette jumalia,
kaikki tyynni Korkeimman poikia,
7 te kuolette niin kuin ihminen kuolee,
sorrutte kuin vallasta syösty ruhtinas!"
8 Nouse, Jumala, saata maan päällä oikeus kunniaan! Sinun ovat kaikki kansat.
*) Psalm 82, the psalm that Jesus quotes in John 10:34. The Hebrew word translated “gods” in Psalm 82:6 is Elohim. It usually refers to the one true God, but it does have other uses. Psalm 82:1 says, “God presides in the great assembly; he gives judgment among the gods.” It is clear from the next three verses that the word “gods” refers to magistrates, judges, and other people who hold positions of authority and rule. Calling a human magistrate a “god” indicates three things: 1) he has authority over other human beings, 2) the power he wields as a civil authority is to be feared, and 3) he derives his power and authority from God Himself, who is pictured as judging the whole earth in verse 8.
This use of the word “gods” to refer to humans is rare, but it is found elsewhere in the Old Testament. For example, when God sent Moses to Pharaoh, He said, “See, I have made you like God to Pharaoh” (Exodus 7:1). This simply means that Moses, as the messenger of God, was speaking God’s words and would therefore be God’s representative to the king. The Hebrew word Elohim is translated “judges” in Exodus 21:6 and 22:8, 9, and 28.
The whole point of Psalm 82 is that earthly judges must act with impartiality and true justice, because even judges must stand someday before the Judge. Verses 6 and 7 warn human magistrates that they, too, must be judged: “I said, `You are gods; you are all sons of the Most High.' But you will die like mere men; you will fall like every other ruler.” This passage is saying that God has appointed men to positions of authority in which they are considered as gods among the people.
They are to remember that, even though they are representing God in this world, they are mortal and must eventually give an account to God for how they used that authority.- Lähettiläs
Oletko sinä joutunut kokemaan samaa, mitä Psalmien kirjoittajat ovat kokeneet.
Minun kokemukseni on tässä:
Psalmit 88
1 Koorahilaisten laulu, virsi; veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Sairaus"; esrahilaisen Heemanin mietevirsi.(88:2) Herra, minun pelastukseni Jumala, päivin ja öin minä huudan sinun edessäsi.
2 (88:3) Salli minun rukoukseni tulla kasvojesi eteen, kallista korvasi minun huutoni puoleen.
3 (88:4) Sillä minun sieluni on kärsimyksistä kylläinen, ja minun elämäni on lähellä tuonelaa.
4 (88:5) Minut luetaan hautaan menevien joukkoon, minä olen kuin mies, jolta voima on poissa.
5 (88:6) Minä olen jätetty kuolleitten joukkoon, olen kuin kaatuneet, jotka haudassa makaavat ja joita sinä et enää muista ja jotka ovat sinun kädestäsi erotetut.
6 (88:7) Sinä olet laskenut minut syvimpään hautaan, pimeyteen, syviin kuiluihin.
7 (88:8) Sinun vihasi painaa minua, ja kaikki kuohusi sinä vyörytät minun ylitseni. Sela.
8 (88:9) Sinä olet karkoittanut tuttavani minusta kauas, olet tehnyt minut heille inhoksi; minä olen suljettu sisään enkä pääse ulos.
9 (88:10) Minun kasvoni ovat kuihtuneet kurjuudesta. Joka päivä minä huudan sinua, Herra, ja ojennan käteni sinun puoleesi.
10 (88:11) Teetkö sinä ihmeitä kuolleille, tai nousevatko haamut sinua kiittämään? Sela.
11 (88:12) Kerrotaanko haudassa sinun armostasi, manalassa sinun uskollisuudestasi?
12 (88:13) Tunnetaanko sinun ihmeitäsi pimeydessä ja sinun vanhurskauttasi unhotuksen maassa?
13 (88:14) Mutta minä huudan avukseni sinua, Herra, ja minun rukoukseni tulee varhain sinun eteesi.
14 (88:15) Miksi, Herra, hylkäät minun sieluni, miksi peität kasvosi minulta?
15 (88:16) Minä olen kurja ja lähellä kuolemaa hamasta nuoruudestani, minä kärsin sinun kauhujasi, olen neuvoton.
16 (88:17) Sinun vihasi vyöryy minun ylitseni, sinun hirmusi hukuttavat minut.
17 (88:18) Ne saartavat minua kaiken päivää kuin vedet, ne kaikki yhdessä piirittävät minua.
18 (88:19) Ystävät ja toverit sinä olet karkoittanut minusta kauas, pimeys on minun ainoa tuttavani.
Se mitä oli ennen, on nytkin. - Lähettiläs
Lähettiläs kirjoitti:
Oletko sinä joutunut kokemaan samaa, mitä Psalmien kirjoittajat ovat kokeneet.
Minun kokemukseni on tässä:
Psalmit 88
1 Koorahilaisten laulu, virsi; veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Sairaus"; esrahilaisen Heemanin mietevirsi.(88:2) Herra, minun pelastukseni Jumala, päivin ja öin minä huudan sinun edessäsi.
2 (88:3) Salli minun rukoukseni tulla kasvojesi eteen, kallista korvasi minun huutoni puoleen.
3 (88:4) Sillä minun sieluni on kärsimyksistä kylläinen, ja minun elämäni on lähellä tuonelaa.
4 (88:5) Minut luetaan hautaan menevien joukkoon, minä olen kuin mies, jolta voima on poissa.
5 (88:6) Minä olen jätetty kuolleitten joukkoon, olen kuin kaatuneet, jotka haudassa makaavat ja joita sinä et enää muista ja jotka ovat sinun kädestäsi erotetut.
6 (88:7) Sinä olet laskenut minut syvimpään hautaan, pimeyteen, syviin kuiluihin.
7 (88:8) Sinun vihasi painaa minua, ja kaikki kuohusi sinä vyörytät minun ylitseni. Sela.
8 (88:9) Sinä olet karkoittanut tuttavani minusta kauas, olet tehnyt minut heille inhoksi; minä olen suljettu sisään enkä pääse ulos.
9 (88:10) Minun kasvoni ovat kuihtuneet kurjuudesta. Joka päivä minä huudan sinua, Herra, ja ojennan käteni sinun puoleesi.
10 (88:11) Teetkö sinä ihmeitä kuolleille, tai nousevatko haamut sinua kiittämään? Sela.
11 (88:12) Kerrotaanko haudassa sinun armostasi, manalassa sinun uskollisuudestasi?
12 (88:13) Tunnetaanko sinun ihmeitäsi pimeydessä ja sinun vanhurskauttasi unhotuksen maassa?
13 (88:14) Mutta minä huudan avukseni sinua, Herra, ja minun rukoukseni tulee varhain sinun eteesi.
14 (88:15) Miksi, Herra, hylkäät minun sieluni, miksi peität kasvosi minulta?
15 (88:16) Minä olen kurja ja lähellä kuolemaa hamasta nuoruudestani, minä kärsin sinun kauhujasi, olen neuvoton.
16 (88:17) Sinun vihasi vyöryy minun ylitseni, sinun hirmusi hukuttavat minut.
17 (88:18) Ne saartavat minua kaiken päivää kuin vedet, ne kaikki yhdessä piirittävät minua.
18 (88:19) Ystävät ja toverit sinä olet karkoittanut minusta kauas, pimeys on minun ainoa tuttavani.
Se mitä oli ennen, on nytkin.Mutta se ei jäänyt tuohon, vaan tapahtui tämä:
Psalmit 30
1 Daavidin virsi; temppelin vihkimislaulu.(30:2) Minä ylistän sinua, Herra, sillä sinä pelastit minut etkä sallinut viholliseni iloita minusta.
2 (30:3) Herra, minun Jumalani, sinua minä huusin, ja sinä paransit minut.
3 (30:4) Herra, sinä nostit minun sieluni tuonelasta, sinä herätit minut henkiin hautaan vaipuvien joukosta.
4 (30:5) Veisatkaa kiitosta Herralle, te hänen hurskaansa, ylistäkää hänen pyhää nimeänsä.
5 (30:6) Sillä silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa; ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo.
6 (30:7) Minä sanoin menestykseni päivinä: "En minä ikinä horju".
7 (30:8) Herra, sinä armossasi vahvistit minun vuoreni. Mutta kun sinä kätkit kasvosi, niin minä peljästyin.
8 (30:9) Sinua, Herra, minä huusin ja Herraa minä rukoilin:
9 (30:10) "Mitä etua on minun verestäni, jos minä hautaan vaivun? Ylistääkö tomu sinua, julistaako se sinun uskollisuuttasi?
10 (30:11) Kuule, Herra, ja armahda minua, Herra, ole minun auttajani."
11 (30:12) Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla,
12 (30:13) että minun sieluni veisaisi sinulle kiitosta, eikä vaikenisi. Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän iankaikkisesti.
- Nojuuujahaasjaa
Suonto on vastannut teidän kritiikkiä . Mutta onko Patrick siihen ?
- Lähettiläs
Kiitos tiedosta. Minä en ole mitenkään kritisoinut suontoa, koska minulla ei ole minkäänlaista oikeutta siihen, sillä en tunne häntä, enkä ole kuullut yhtään hänen opetustaan. Jos Suonto on noille kysyjille vastannut, niin se on Jumalan tahdon mukaista. Hän käskee vastat kaikille kysyjille. Jopa kerran tai kahdesti heillekin, jotka eivät käsitä mitä ihminen kertoo ja siltä perustalta lukevat jopa tuomioita.
Joku kertoi tuolla Suontoa koskevassa ketjussa, että hän ei tunnusta armolahjoja. Siitä kysyin tuolta kertojalta. Siitä näytti syntyneen jonkin asteista väärinkäsitystä, koska joku luuli minun väittävän, että Suonto ei tunnusta armolahjoja. Haluan tehdä tämän asian selväksi, jotta jokainen tietää sen, että en ole kritisoinut Suontoa. - Lähettiläs
Lähettiläs kirjoitti:
Kiitos tiedosta. Minä en ole mitenkään kritisoinut suontoa, koska minulla ei ole minkäänlaista oikeutta siihen, sillä en tunne häntä, enkä ole kuullut yhtään hänen opetustaan. Jos Suonto on noille kysyjille vastannut, niin se on Jumalan tahdon mukaista. Hän käskee vastat kaikille kysyjille. Jopa kerran tai kahdesti heillekin, jotka eivät käsitä mitä ihminen kertoo ja siltä perustalta lukevat jopa tuomioita.
Joku kertoi tuolla Suontoa koskevassa ketjussa, että hän ei tunnusta armolahjoja. Siitä kysyin tuolta kertojalta. Siitä näytti syntyneen jonkin asteista väärinkäsitystä, koska joku luuli minun väittävän, että Suonto ei tunnusta armolahjoja. Haluan tehdä tämän asian selväksi, jotta jokainen tietää sen, että en ole kritisoinut Suontoa.Varmasti meistä monet ovat saaneet täällä herjaavia tuomioita osakseen. Varsinkin uudestisyntyneet Jumalan lapset ovat sitä joutuneet sietämään.
2. Pietarin kirje 2
9 Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät,
10 ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden. Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja,
11 vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä. - 1.Kor.1-18
Lähettiläs kirjoitti:
Varmasti meistä monet ovat saaneet täällä herjaavia tuomioita osakseen. Varsinkin uudestisyntyneet Jumalan lapset ovat sitä joutuneet sietämään.
2. Pietarin kirje 2
9 Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät,
10 ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden. Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja,
11 vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä.Tästä lainauksestasi voi saada sen käsityksen, että olemme nyt syyllistyneet henkivaltojen herjaamiseen?
.
Tarkoitatko todella tätä?
.
Siunausta. - Lähettiläs
1.Kor.1-18 kirjoitti:
Tästä lainauksestasi voi saada sen käsityksen, että olemme nyt syyllistyneet henkivaltojen herjaamiseen?
.
Tarkoitatko todella tätä?
.
Siunausta.Tarkoitatko, että kirjoitukseni ja tuomani Raamatun varoitus koskevat sinua?
- 1.Kor.1-18
Lähettiläs kirjoitti:
Tarkoitatko, että kirjoitukseni ja tuomani Raamatun varoitus koskevat sinua?
Jos keskustellessa uusapostolisuudesta/uuskarismaattisuudesta tuodaan esille varoitus henkivaltojen herjaamisesta, voidaan olettaa, että tällaisen esiintuoja (lähettiläs) sanoo puheena olevissa opeissa olevan kyse pimeyden henkivalloista.
.
Ja juuri tätä olen yrittänyt sanoa. On eri asia varoittaa kuin herjata.
.
Siunausta.
.
ps. UskoTV klo13. - Lähettiläs
1.Kor.1-18 kirjoitti:
Jos keskustellessa uusapostolisuudesta/uuskarismaattisuudesta tuodaan esille varoitus henkivaltojen herjaamisesta, voidaan olettaa, että tällaisen esiintuoja (lähettiläs) sanoo puheena olevissa opeissa olevan kyse pimeyden henkivalloista.
.
Ja juuri tätä olen yrittänyt sanoa. On eri asia varoittaa kuin herjata.
.
Siunausta.
.
ps. UskoTV klo13.Voi sinua, kun et mitään käsitä mitä kerron, mutta silti niin kärkkäästi olet arvostelua suorastaan tuomion hengessä jakelemassa.
Olen aina sanonut, että kaikki tulee arvostella Jumalan Sanalla. Jokainen profetia ja kaikki tieto ja ihmeet ja voimalliset teot. Jos niissä on Jumalan Sanan vastaisuutta, niin ne eivät tule Jumalalta. Emme me koskaan saa tietää mitä kaikkea Jumala tekee, mutta sen minkä tekee Hän tekee Sanansa mukaan. Hän parantaa, vapauttaa, antaa täysin uuden elämän. Hän vaikuttaa itkua ja naurua, surua ja iloa.
Oikea arvostelu ei lähde pahasta hengestä, vaan aina rakkaudesta, eli hyvästä hengestä.
Armolahjat annetaan armon alla kulkeville, niille, jotka eivät vielä ole päässeet Jeesuksen perustamaan valtakuntaan. He tarvitsevat niitä rakentuakseen itse ja rakentaakseen sitä seurakuntaa, joka liitetään yhteen seurakuntaan, eli siihen, jonka PÄÄ ON JEESUS KRISTUS, jos seurakunta on rakennettu oikealle perustalle ja kalliolle.
Siksi kaikki armolahjat tulee arvostella Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen kirkkaassa valossa. Ei niin, että armolahjan käyttäjää aletaan pelottelemaan, tuomitsemaan, syyttämään, halventamaan ja niin edelleen. Vaan arvostelu tapahtuu rakkaudessa ja kärsivällisyydessä kuten oikaisukin.
Armolahjat ovat katoavaa pääomaa, sillä kun täydellisyys ilmestyy katoaa armolahjat sen vajavaisen tiedon mukana, mikä meillä ihmisillä on. Vaikka meillä olisi kaikki tieto ja kaikki kyky käyttää armolahjoja, mutta ei rakkautta, niin silloin olisimme heliseviä vaskia ja kiliseviä kulkusia.
Saarnat tulee arvostella Jumalan Sanan valossa ja rohkeasti oikaista, jos huomaa niissä Jumalan Sanan vastaisuutta.
Oletko sinä kykenevä arvostelemaan? Onko sinulla rakkaudenlaki, joka oli Paavalilla ja kaikilla kykenevillä Jumalan lapsilla voimassa. Paavali kertoo miten hän oli laittomillekin ikään kuin itsekin sitä olisi (voittaakseen edes yhden sielun Jumalalle,) mutta ilmottaa samalla, että hän ei elä ilman lakia, vaan elää Kristuksen laissa. Sen takia Paavali oli arvollinen arvostelemaan muita Jumalan työkentillä tehtävää tekeviä. Meidän pitää sietää ja kestää oikea arvostelu, mutta väärää ei pidä sietää, ei kestää, eikä hyväksyä. Tuomioita emme edes kuule, vaikka niitä kuinka kovasti korvamme juuressa huudetaan. - Lähettiläs
Lähettiläs kirjoitti:
Voi sinua, kun et mitään käsitä mitä kerron, mutta silti niin kärkkäästi olet arvostelua suorastaan tuomion hengessä jakelemassa.
Olen aina sanonut, että kaikki tulee arvostella Jumalan Sanalla. Jokainen profetia ja kaikki tieto ja ihmeet ja voimalliset teot. Jos niissä on Jumalan Sanan vastaisuutta, niin ne eivät tule Jumalalta. Emme me koskaan saa tietää mitä kaikkea Jumala tekee, mutta sen minkä tekee Hän tekee Sanansa mukaan. Hän parantaa, vapauttaa, antaa täysin uuden elämän. Hän vaikuttaa itkua ja naurua, surua ja iloa.
Oikea arvostelu ei lähde pahasta hengestä, vaan aina rakkaudesta, eli hyvästä hengestä.
Armolahjat annetaan armon alla kulkeville, niille, jotka eivät vielä ole päässeet Jeesuksen perustamaan valtakuntaan. He tarvitsevat niitä rakentuakseen itse ja rakentaakseen sitä seurakuntaa, joka liitetään yhteen seurakuntaan, eli siihen, jonka PÄÄ ON JEESUS KRISTUS, jos seurakunta on rakennettu oikealle perustalle ja kalliolle.
Siksi kaikki armolahjat tulee arvostella Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen kirkkaassa valossa. Ei niin, että armolahjan käyttäjää aletaan pelottelemaan, tuomitsemaan, syyttämään, halventamaan ja niin edelleen. Vaan arvostelu tapahtuu rakkaudessa ja kärsivällisyydessä kuten oikaisukin.
Armolahjat ovat katoavaa pääomaa, sillä kun täydellisyys ilmestyy katoaa armolahjat sen vajavaisen tiedon mukana, mikä meillä ihmisillä on. Vaikka meillä olisi kaikki tieto ja kaikki kyky käyttää armolahjoja, mutta ei rakkautta, niin silloin olisimme heliseviä vaskia ja kiliseviä kulkusia.
Saarnat tulee arvostella Jumalan Sanan valossa ja rohkeasti oikaista, jos huomaa niissä Jumalan Sanan vastaisuutta.
Oletko sinä kykenevä arvostelemaan? Onko sinulla rakkaudenlaki, joka oli Paavalilla ja kaikilla kykenevillä Jumalan lapsilla voimassa. Paavali kertoo miten hän oli laittomillekin ikään kuin itsekin sitä olisi (voittaakseen edes yhden sielun Jumalalle,) mutta ilmottaa samalla, että hän ei elä ilman lakia, vaan elää Kristuksen laissa. Sen takia Paavali oli arvollinen arvostelemaan muita Jumalan työkentillä tehtävää tekeviä. Meidän pitää sietää ja kestää oikea arvostelu, mutta väärää ei pidä sietää, ei kestää, eikä hyväksyä. Tuomioita emme edes kuule, vaikka niitä kuinka kovasti korvamme juuressa huudetaan.1. Korinttolaiskirje 13
1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
- DoctorT
VOI TÄTÄ PIMEYDEN MÄÄRÄÄ!
VOI USKOVIA, JOILLA EI MINKÄÄNLASIA KYKYJÄ ARVIOIDA NÄKEMÄÄNSÄ JA KUULEMAANSA!- Lähettiläs
Tuon tämän tuonne ylemmäs kirjottamani tähän, jotta keskustelukumppani kasteasiassa löytää tämän ja toivon, että hän kuuntelee Urho Muroman opetukset kasteista (2kpl) ja uudestisyntymisestä. Meille on annettu käsky yhdestä kasteesta. Toisen kasteen antaa Jumala.
Tässä tämä tuonne ylemmäs kirjoittamani:
Meidän on turha alkaa väittelemään kasteista ja kätten päällepanemisista. Meidän jokaisen tulee oppi Jeesukselta. Urho Muroma on saanut oppia ja siksi toivon, että te kuuntelette hänen eteenpäin julistamaa opetusta. Kuunnelkaa ja kertokaa mielipiteenne. Näin teette oikean arvostelun. Väärä arvostelu perustuu toisten mielipiteisiin ja sanoihin. Oikea arvostelu sen sijaan perustuu siihen, että asia tutkitaan tarkasti ja se tehdään itse nojaamatta toisten mielipiteisiin. Urho Muroma on möyhinyt maaperää kuten mekin olemme sitä tehneet ja nyt Jeesuksen on helpompi tulla suomaisten luokse.
https://www.youtube.com/watch?v=8GeMWmnuXa4 - Lähettiläs
Lähettiläs kirjoitti:
Tuon tämän tuonne ylemmäs kirjottamani tähän, jotta keskustelukumppani kasteasiassa löytää tämän ja toivon, että hän kuuntelee Urho Muroman opetukset kasteista (2kpl) ja uudestisyntymisestä. Meille on annettu käsky yhdestä kasteesta. Toisen kasteen antaa Jumala.
Tässä tämä tuonne ylemmäs kirjoittamani:
https://www.youtube.com/watch?v=8GeMWmnuXa4Muutama vuosi sitten joku toi nämä opetukset tälle palstalle ja sain nähdä miten samankaltaista se oli sen opetuksen kanssa, jonka Jumala minulle on antanut. Siksi toivon teidän tutustuvan Muroman opetuksiin.
Kun olet kuunnellut tuon ensimmäisen osan opetuksesta, niin kuuntele sen jälkeen tämä jatko-osa.
https://www.youtube.com/watch?v=S6vSj7Pa9y8
- sisinmaja
Muroma oli hyvin ymmärtänyt juuri sen tärkeimmän asian, jonka hän mainitsi puheensa lopussa. Hän sanoi Johannes kastajan sanoneen, minä kastan teidät vedellä, parannukseen.
Vesikaste ei ole uudestisyntyminen, kuten jo Muromakin oli tämän käsittänyt. Vesikaste vie ihmisen vasta siihen uloimpaan majaan, jossa olemme armon ja lain alla ja missä Herran Henki jo toimii, mutta ylhäältä annettu Pyhän Hengen kaste on täysin erillinen asia kuin vesikaste. Ja nuo kohdat, joissa hän sanoi, että ihminen osaa täsmälleen sanoa, milloin hän on syntynyt uudeksi ylhäältä ja osaa kertoa miltä se tuntui ja miten se vaikuttaa hänen elämässään. Näitä asioita ei ole kukaan helluntailaisista, joilta olen sitä vuosien aikana kysynyt, niin kukaan heistä ei ole osannut siihen vastata. He eivät jotenkin ymmärrä koko kysymyksen merkitystä.
Miksi näin on? Koska he eivät tunnusta Jumalan voimaa elämässään, he kieltävät sen itseltään ja muilta. Seuraavatko he Paavalia? Meidän kaikkien tulee seurata JEESUSTA! Helluntailaiset ovat todella sydämellisiä ihmisiä, mutta tämä tärkeä asia on jäänyt heille jo alunperin opettamatta.- kiinnostaatietää
Tarkoitatko sitä, että helluntalaiset on eksytetty joutavuuksiin? Ovatko he vastanneet mitään tuohon kysymykseesi? Vai ovatko paenneet pakalta, kun kysymys on esitetty?
Kiinnostas kovasti tietää.
- Lähettiläs
Nimimerkki mummikainuusta. Huomasin tuolla ylempänä arvostelun, jonka teit rauhanhengessä Patrick Tiaisesta. Kerroit hänen kertovan valkoisesta hevosesta siinä mielessä, että sillä kuvataan suurta herätystä. Ymmärsinkö oikein?
Raamatussa on useita valkoisesta hevosesta kertovia ilmoituksia. Itse sain vuosia sitten sanat: valkoinen hevonen valjastettu. Tuo tieto, jonka sain tarkoitti tätä:
Johanneksen ilmestys 19
12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
Tarkoittiko Patrick Tiainen tuota hevosta, joka vuosia sitten (n.10 vuotta sitten) odotti valjastettuna liikkeelle lähtemistään? Jumalaa ei koske aika, mutta meistä kymmenen vuotta on aika pitkä aika. Pääasia, että tiedämme hevosen varustautuneen tuomaan Uskollisen ja Totisen Jumalan Sanan, jolla on vereen kastettu vaippa yllään ja kupeeseessa kirjoitus: Kuningasten Kuningas. Mukana tulevat taivaan sotajoukot ratsastaen valkoisilla hevosilla.
Elämme murroaikaa, joka on mielenkiintoista. Murskaavaa ja särkeävää, mutta myös korjaavaa ja rauhoittavaa. Jumala on armo, mutta myös viha ja kiivastus. Enää ei ole aikaa nukkua. Joka nukkuu jää nukkumaan ja näin ollen joutuu ulkopuolelle siitä valtakunnasta, johon Jeesus on tilan omilleen tehnyt.
15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan. Nyt on aika unesta herätä. Herätys on alkanut Sanan ja taivaallisen sotajoukon voimalla.- Lähettiläs
Nyt on aika unesta herätä. Herätys on alkanut Sanan ja taivaallisen sotajoukon voimalla.
Jostakin syystä tuo tieto herätyksestä liittyi nyt tuohon Raamatun lauseeseen niin, että luulisi sen siihen kuuluneen Raamatussa. Siksi erotin sen siitä, sillä Raamatussa ei ole tuossa kohtaa tuota ilmoitusta, vaan jae kuuluu näin:
15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan. - Lähettiläs
Lähettiläs kirjoitti:
Nyt on aika unesta herätä. Herätys on alkanut Sanan ja taivaallisen sotajoukon voimalla.
Jostakin syystä tuo tieto herätyksestä liittyi nyt tuohon Raamatun lauseeseen niin, että luulisi sen siihen kuuluneen Raamatussa. Siksi erotin sen siitä, sillä Raamatussa ei ole tuossa kohtaa tuota ilmoitusta, vaan jae kuuluu näin:
15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.Katsokaa Jeesusta, katsokaa Häneen ja kuunnelkaa Häntä ja oppikaa. Nyt on aika unesta nousta:
Johanneksen ilmestys 19
12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra". - mummikainuusta
Ei tuota kohtaa, vaan
Ilm. 6:2. Ja siinä samassa minä näin valkoisen hevosen. Sen selässä istuvalla oli jousi. Hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.
Siinä tämä valkoinen hevonen on, käsittääkseni, tuhon tuoja. (Asiasta ollaan erimielisiä siten, että osa pitää sitä evankeliumin tuojana.) Kun kohtaa verrataan muuhun Raamatun opetukseen, se pitäisi yhtä niin Jeesuksen kuin apostolien opetuksesta suuresta eksytyksestä ennen Jeesuksen toista tulemista. Hevonen on ensimmäinen neljästä erivärisestä hevosesta.
Mutta tämä ei sinällään ole pelastuskysymys, joten en lähde siitä sen enempää kiistelemään. Ja Ilmestyskirja ei ole vahvimpia alueitani. Mielenkiinnolla odotan kuinka Jumala nämä erilaiset ennustukset toteuttaa!
Käännetään katse Kristukseen ja Hänen tekemään pelastustyöhönsä. - sanassaantotuus
Lähettiläs kirjoitti:
15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.Tämä ei nyt liity suoraan Patric Tiaiseen, mutta sallinette kuitenkin.
Jumala on siunannut kansakuntaamme vuosikymmenten aikana suurilla siunauksilla ja menestyksellä ja toivonut sen saavan aikaan kääntymisen kiitollisena Hänen puoleensa parannusta tehden.
Kansakuntamme on kuitenkin kääntänyt Hänelle selkänsä ja hyljännyt Hänet.
Tämä on valitettava tosiasia.
Jumalalle on monin verroin tärkeämpää se, että hukkuvat sielut pelastuvat, kuin uskovien maallinen menestys.
Me emme voi vaatia sitä Jumalalta, koska hän ei ole sitä Sanassaan meille kaikille omilleen luvannut. Jeesus lupasi meille Jumalan huolenpidon ja jokapäiväisen leivän, kunhan ensin etsimme Hänen valtakuntaansa ha vanhurskauttaan.
Hänen hyvään huolenpitoonsa meidän tulisi Raamatun mukaan tyytyä.
Uskova saa sitten iankaikkisuudessa nauttia menestyksen hedelmistä, jotka Kristus Golgatalla meille valmisti. Se on jotain paljon enemmän, kuin mitä osaamme edes kuvitella.
Monet "profeetat" ovat ennustaneet vuosikausien ajan herätyksen tulevan Suomeen.
Voiko herätys tulla Suomeen, ennenkuin Jumala sallii tapahtua maassamme jotain sellaista, että kansakuntamme murtuu polvilleen Hänen eteensä?
Sitä kohti ollaan ilmiselvästi menossa.
Mutta onko Suomi jo liian paatunut kuten oli Egyptin faarao Mooseksen aikana? - Lähettiläs
mummikainuusta kirjoitti:
Ei tuota kohtaa, vaan
Ilm. 6:2. Ja siinä samassa minä näin valkoisen hevosen. Sen selässä istuvalla oli jousi. Hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.
Siinä tämä valkoinen hevonen on, käsittääkseni, tuhon tuoja. (Asiasta ollaan erimielisiä siten, että osa pitää sitä evankeliumin tuojana.) Kun kohtaa verrataan muuhun Raamatun opetukseen, se pitäisi yhtä niin Jeesuksen kuin apostolien opetuksesta suuresta eksytyksestä ennen Jeesuksen toista tulemista. Hevonen on ensimmäinen neljästä erivärisestä hevosesta.
Mutta tämä ei sinällään ole pelastuskysymys, joten en lähde siitä sen enempää kiistelemään. Ja Ilmestyskirja ei ole vahvimpia alueitani. Mielenkiinnolla odotan kuinka Jumala nämä erilaiset ennustukset toteuttaa!
Käännetään katse Kristukseen ja Hänen tekemään pelastustyöhönsä.Mummikainuusta. Sarkarja kirjoittaa mustista ja valkeista hevosista, jotka lähteävät kiertämään maata. Noilla hevosille maata kiertämään lähtivät he, jotka OVAT SEISONEET JUMALAN EDESSÄ. Nuo Jumalan edessä seisoneet tekevät vapaasta tahdostaan Jumalan palvelustyötä ja pohjoiseen maahan he tulevat mustilla ja valkoisilla hevosilla. Jumalan Henki lepää pohjoisen maan yllä, sillä Jumala rakastaa noita pohjoiseen maahan lähettämiään enkeleitä.
Nuo Jumalan lähettämät enkelit tulevat aikaan, jolloin maa on vaskivuorten ympäröimä. Synti on suureksi tullut, mutta lähettiläät tuovat maatakiertäen valon sinne minne menevät.
Jeesus, Jumalan Sana tulee myös valkealla hevosella, Hänellä on yllään vereen kastettu vaippa ja kupeessa kirjoitus kuningasten Kuningas ja herrain Herra ja nimi jolla Häntä kutsutaan on JUMALAN SANA.
Nuo Jumalan edessä seisoneet ovat jakaneet maahan kultaa ja hopeaa, eli Jumalan Sanaa. Herra tulee valkealla hevosella ratsastaen ja Hänen mukanaan on taivaallinen sotajoukko ja he, jotka eivät ole kuulleet Jumalan edessä seisoneita, eivät ole ottaneet heiltä vastaan kultaa ja hopeaa, joutuvat valkean hevosen ratsastajan miekan kokemaan ja vihan kuurnan näkemään.
Sen jälkeen maa joutuu ottamaan vastaan tuomiot. Hevoset tuovat mukanaan jopa kuolemaa. - Lähettiläs
Lähettiläs kirjoitti:
Mummikainuusta. Sarkarja kirjoittaa mustista ja valkeista hevosista, jotka lähteävät kiertämään maata. Noilla hevosille maata kiertämään lähtivät he, jotka OVAT SEISONEET JUMALAN EDESSÄ. Nuo Jumalan edessä seisoneet tekevät vapaasta tahdostaan Jumalan palvelustyötä ja pohjoiseen maahan he tulevat mustilla ja valkoisilla hevosilla. Jumalan Henki lepää pohjoisen maan yllä, sillä Jumala rakastaa noita pohjoiseen maahan lähettämiään enkeleitä.
Nuo Jumalan lähettämät enkelit tulevat aikaan, jolloin maa on vaskivuorten ympäröimä. Synti on suureksi tullut, mutta lähettiläät tuovat maatakiertäen valon sinne minne menevät.
Jeesus, Jumalan Sana tulee myös valkealla hevosella, Hänellä on yllään vereen kastettu vaippa ja kupeessa kirjoitus kuningasten Kuningas ja herrain Herra ja nimi jolla Häntä kutsutaan on JUMALAN SANA.
Nuo Jumalan edessä seisoneet ovat jakaneet maahan kultaa ja hopeaa, eli Jumalan Sanaa. Herra tulee valkealla hevosella ratsastaen ja Hänen mukanaan on taivaallinen sotajoukko ja he, jotka eivät ole kuulleet Jumalan edessä seisoneita, eivät ole ottaneet heiltä vastaan kultaa ja hopeaa, joutuvat valkean hevosen ratsastajan miekan kokemaan ja vihan kuurnan näkemään.
Sen jälkeen maa joutuu ottamaan vastaan tuomiot. Hevoset tuovat mukanaan jopa kuolemaa.Jumalan lapsilla on tuoda rauhanneuvo, joka on kultaa ja hopeaa. Jeesus on omalta pohjalta kasvanut ja rakentanut Herran Temppelin. Hän kantaa valtasuuruutta ja neuvoo kaukaa ja läheltä tuleville miten Herran Temppeli rakennetaan. Se rakennetaan rauhanneuvoilla. Lakeudeksi joutuu kaikki vuoret Herran edessä ja Hänen lähettämiensä Herran edessä seisoneiden edessä. Herran Temppeli rakennetaan Hengessä. Näin on ja aamen.
Sakarja 6
1 Minä nostin jälleen silmäni ja näin, katso, neljät vaunut, jotka lähtivät liikkeelle kahden vuoren välistä; ja ne vuoret olivat vaskivuoria.
2 Ensimmäisten vaunujen edessä oli punaisenruskeat hevoset, toisten vaunujen edessä oli mustat hevoset,
3 kolmansien vaunujen edessä oli valkeat hevoset, ja neljänsien vaunujen edessä oli täplikkäät, väkevät hevoset.
4 Minä lausuin ja sanoin enkelille, joka puhutteli minua: "Mitä nämä ovat, Herra?"
5 Enkeli vastasi ja sanoi minulle: "Ne ovat neljä taivaan tuulta, jotka lähtevät liikkeelle seisottuansa kaiken maan Herran edessä.
7 Ne väkevät lähtevät, ja menevät halusta, kuljeksimaan maata." Ja hän sanoi: "Menkää, kuljeksikaa maata". Ja ne kuljeksivat maata.
8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".
9 Minulle tuli tämä Herran sana:
10 "Ota vastaan siirtolaisuudessa eläviltä Heldailta, Tobialta ja Jedajalta-mene tänä päivänä, mene Joosian, Sefanjan pojan, taloon, johon he ovat tulleet Baabelista, -
11 ja ota vastaan hopea ja kulta, tee kruunu ja pane se ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, päähän
14 Ja kruunu on oleva muistona Herran temppelissä Helemistä ja Tobiasta ja Jedajasta ja Sefanjan pojan suosiollisuudesta.
- avataara
Maailman historia osoittaa mitä tuo henkinen kasvu on ollut, se on ollut vanhan paskan käärimistä uuteen pakettiin, eli henkinen kasvu polkee paikallaan
Jos todellista henkistä kasvua olisi tapahtunut, niin sodat ja väkivalta olisivat päättyneet jo tuhansia vuosia sitten.
Tarina kertoo, että yli 3000 vuotta sitten, sotapäälikkö piti joukoilleen puheen, jotta olkoon tämä viimeinen sota maailmassa, ja sen jälkeen rauha vallitkoon, mutta tuo sota jatkuu yhä, eikä rauhaa ole näköpiirissäkään
Joten mitkään henkisen kasvun illuusiot, ideat uskot ja aatteet toteudu, sillä se on ihmisen psykologinen perimä eli perisynti, jonka olemme syntymässä saaneet kannettavaksemme, joka välttämättömyyden pakosta hallitsee tätä maailmaa, emmekä ole siitä tietoisia, koska elämme tuossa illuusiossa
On kuitenkin historiassa ollut ihmisiä jotka ovat heränneet tuosta unesta, ja yrittäneet herätellä muitakin, mutta laihoin tuloksin.
BUDDHA JEESUS MAHADMA CANDI, KRISNAMURTI, NELSON MANDELA, eräitä tunnetuimpia mainitakseni
Nelson Mandela kävi näyttämässä maailman kostonhaluisille johtajille, mitä on anteekanto, mutta ei sitä ole noteerattu mitenkään.- Lähettiläs
Ei maailma ota henkisen kasvun opetusta vastaan, vaikka Jeesus tuli pelastamaan koko maailman. Kaikki saa kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen, eli Jeesuksen nimeen ja nuo kastetut pitää OPETTAA tuntemaan Jumala. Moniko kastettu saa tuon opetuksen ja moniko kastettu suostuu ottamaan opetusta vastaan?
Maailmassa nuo ovat, mutta maailma ei heitä tunne, eikä tunnusta, jotka ottavat vastaan henkisen opetuksen Jeesuksessa. Tuo opetus ei koskaan muutu, eikä sitä kääritä uusiin paketeihin.
Maailma ei tule saamaan ikinä rauhaa. Rauha on Jumalan valtakunnan asukkailla. Sodat ja melskeet vain lissäntyävät ja synti saa täyden mitan tuottaen maailmalle kuoleman. Jumala luo uuden taivaan ja maan ja siellä ei synnille ole sijaa.
Maailmassa ovat pyhän tien kulkijat ja maailma ei halua heitä tuntea. He ovat niitä, jotka eivät sodi muuta kuin hengen miekan kera. Heillä ei ole aseita murhaamisiin, tappamisiin, toisten alentamisiin, vaan heidän aseensa on miekka, joka on terävämpi kuin yksikään kaksiteräinen miekka on. Tuon miekan kanssa he vaeltavat toivottaen toisilleen rauhaa ja kutsuen syntisiä tutustumaan siihen aseseen jota he kantavat.
Jesaja 35
1 Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja.
2 Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
3 Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
4 Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
5 Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
6 Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
7 Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan.
9 Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
10 Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat. - avataara
Totuuteen ei ole tietä eikä kukaan opettaa meitä, meidän on se itse tehtävä, joku ulkopuolinen voi vain sanoa tunne itsesi niin niin tunnet koko maailmankaikkeuden.
Tie totuudesta on meihin päin, ja ja se odottaa kärsivllisesti. milloin avaamme portin ja silloin se tulee muutos tapahtuu silmänräpäyksessä, jonka jälkeen vapaudumme kaikista kärsimyksistääme, ahdistuksestamme, ja väkivaltaisuudesta, ja se on lopullista entiseen ei ole enään paluuta.
Päivittäiset rutiinit toimivat entiseen tapaan, niin että meidän on hankittava jokapäiväinen leipämme edelleenkin, mutta sisäinen elämämme muuttuu täydellisesti, koska olemme suorassa yhteydessä ajattomaan kaiken lähteeseen jonka osa elämämme on
- Loppu.end
Patrick Tiaisella on nyt valtavan paljon ongelmia ja hän jää pois estradilta.
Hyvät teot eivät hyvitä pois tehtyjä syntejä.- kiinnostavaa
Pahantahtoista toiveajattelua. Jotain se nuori mies taitaa oikein tehdä, kun vastustus on tällä tasolla. Olisi kiva tietää mitä te mustamaalaajat olette saaneet Jumalan valtakunnassa aikaan viime aikoina.
- Lähettiläs
Hyvät teot eivät hyvitä syntejä, kuten sanot, mutta Jumala vaikuttaa tekemään hyvää. Moni jää vain harrastelemaan uskoa. Jeesuksen valitsemat ovat sen sijaan lähteneet viljavainioille iloitsemaan, mutta myös kärsimään Jeesuksen nimen tähden.
- tahvolainen
Sain rukouspyyntö tekstiviestin,jossa kerotaan,että Patrick Tiainen on pahoinpidelty kertoessaan evankeliumia kadulla ja tilanne olisi vakava?En kaikkea allekirjoita mitä Patrick opettaa ja vaarana mennä nuorena kaverina harhaan,kun nyt on vaikka minkälaista eksytystä,mutta voimmehan muistaa miestä rukouksin.En kovinkaan montaa kristittyä tunne,joka evankelioi kadulla,en juuri koskaan nähnyt.Itse aika harvoin puhun,johtuen siitä,että olen liikuntarajoitteinen.Enempikin voisin todistaa ja olla keksimättä tekosyitä.Tässä mulla lepo ilman suoritusteologiaa,todisttelen joskus kun siltä ei tunnu,eli teen päinvastoin kun mieleni sanoo.Jos en halua todistaa uskostani on se usein sielunvihollisen ääni,joten silloin on otollinen aika todistaa..Mutta lisää Noita Patrikkeja oikein armeijallinen kaduille ja kujille.Haukuttu ja pilkattu saa niitä siunauksia,mitä me palstojen kirjoittajat pilkkaajat menetämme!!Jeesus on Herra!
- seuraillut
Patric saa kertoa Jeesuksesta kaduilla ja aitovierillä, mutta jättäköön hän seurakunnan opettamisen seurakunnan paimenille ja vanhimmille.
- Lähettiläs
Voimia Patrickille. Jos meitä ei piestä ruumiillisesti, niin aivan varma on se, että henkinen pieksäminen on seurausta Jumalan läsnäolossa työskentelystä. Paholainen ei siedä Jumalan työtovereita, mutta sietää kyllä omat työtoverinsa ja heitä hellii kauniin sanoin sitoen heitä itseensä.
Mitä kirkkaamassa valossa Jeesuksen työtoveri toimii, sitä suurempaa vihaa hän tulee saamaan osakseen ulkopuolelta. Pahoilaisella on keinot monet käytössään. Hän valjastaa jatkuvan seurannan Jeesuksen työtovereiden perään. Nuo työtoverinsa hän taitavasti ohjaa oman henkensä esille tuomiseen. Siellä missä Sanaa kirkkaasti puhutaan, siellä toimii vastavoima "hiki päässä." Henkinen väkivalta saapuu joka kerta paikalle, sinne missä työtä tehdään Jumalan valtakunnan hyväksi.
Vaikka omassa ympäristössä on rauha ja oma seurakunta on rauhan ja ilon lähde, ei niissä voi Jumalan työtoveri kaikkea aikaansa viettää, vaan pitää astua portista ulos leirille, mihin Jumalaa tuntemattomat ovat kokoontuneet. Remuavan joukon keskellä on jopa tappoaseita ja siksi meidän tulee kuulla tarkkaan mihin menemme ja mihin emme mene.
Jokainen Jumalan valjastama joutuu oppimaan lain, että mitä lähempänä Jumalaa ihminen tekee tehtäväänsä sitä enemmän häntä seurataan ja väännetään kieroon kaikki mahdollinen. Häntä halveksitaan ja tehdään monenlaista häväistystä.
Eikö olekin ihmeellistä, että tuon kaiken keskellä on ilo ja rauha. Maailmassa teillä on ahdistus, kertoo Jeesus. Maailma ei ole meitä varten, mutta koska Jeesus tuli pelastamaan koko maailman on meidän tehtävämme julistaa tuota pelastavaa Sanaa. Jeesuksessa meillä on rauha ja maailma ei koskaan voita Jeesusta.
Patrick saa varautua siihen, että häntä piestään, halvennetaan sanoen jopa mielisairaaksi ja monenlaista häväistystä tulee osaksi. Hän kyllä tietää, että ne eivät häntä koske, eivätkä vie hänen rauhaansa. Jos me itse lankeamme vastaamaan pahaan pahalla, niin silloin rauha rikkoontuu.
Kallis Öljypuu antaa sen ravinnon, joka kasvattaa täydelliseen vapauteen. Tuo kalli Öljypuu on juurtunut Jumalan Sanaan, eli Jeesukseen.
Kuuntelin Partrick Tiaisen henkinen kasvu opetuksen ja totisesti se oli harvinainen opetus tässä ajassa ja maassa, jossa parhaatkin uskovat ovat jo sidottu väärään henkeen, eksytysten etsimisiin ja niiden pelkäämisiin ja niihin katsomiseen Jeesuksen sijasta. Paholainen on ovela. Eksytyksiä pelkäävät ja niitä hakevat eivät enää katso Jeesukseen, vaan ovat kääntäneet katseensa eksytyksiin ja se on yksi paholaisen parhaimmista keinoista koukuttaa itseensä paljon heitäkin, jotka ensin lähtivät tielle, jossa katsomalla Jeesukseen saa vapauden ja rauhan. - ArmoRiittää
> Eksytyksiä pelkäävät ja niitä hakevat eivät enää katso Jeesukseen
Ei pidä paikkaansa. Esimerkiksi Suomen Evankeliumikoulu (http://www.evankeliumikoulu.fi/) on jo monia vuosia varoittanut erilaisista eksytyksistä, mutta silti heidän opetuksensa on hyvin Kristus- ja armokeskeistä. He painottavat ristin äärellä pysymistä. Risti ei ole vain ohikulkupaikka, niin kuin monet nykyään opettavat. - Lähettiläs
ArmoRiittää kirjoitti:
> Eksytyksiä pelkäävät ja niitä hakevat eivät enää katso Jeesukseen
Ei pidä paikkaansa. Esimerkiksi Suomen Evankeliumikoulu (http://www.evankeliumikoulu.fi/) on jo monia vuosia varoittanut erilaisista eksytyksistä, mutta silti heidän opetuksensa on hyvin Kristus- ja armokeskeistä. He painottavat ristin äärellä pysymistä. Risti ei ole vain ohikulkupaikka, niin kuin monet nykyään opettavat.En arvostele Suomen Evankeliumikoulua sen takia, että en tiedä siitä mitään.
Sitä arvostelen, että jos koulussa käsketään jäädä ristinjuurelle, niin se tarkoittaa sitä, että ei ole lähdetty siitä eteenpäin naulaamalla lihantahto, eli synti ristille.
Ei risti ole päättymätön pysähdyspaikka johon jäädään loputtomasti jahkailemaan, että tekisinkö tuosta parannuksen, vai enkö tekisi. Ei paikka, jossa syntiä tehdään ja valitetaan omaa kurjuutta. Ei paikka, johon houkutellaan muitakin jäämään puolustamalla syntiä.
Jeesus vaatii jättämään kaikki synnit Hänen lihaansa, joka naulattiin ristille. Jeesuksen liha on esirippu joka aukeaa ylhäältä alas asti vain heidän edessää, jotka ovat laittaneet itsensä syrjään Jumalan Sanan, eli Jeesuksen tieltä.
Lihansa Jeesuksen Uhri-lihaan naulanneet saavat astua portista sisään ELÄMÄÄN.
Portin toisella puolella ei ole ristiä, eikä uhria, koska siellä elävät he, joiden synnit on anteeksi annettu Jeesuksen ristille naulatun Uhrin kautta. Kenenkään ei pidä jäädä ristin juurelle loputtomasti. Jumala ei lupaa loputonta armonaikaa kenellekään. Ihminen joko tekee parannuksen, tai jättää tekemättä jääden portin ulkopuolelle valittamaan syntisyyttään. - lähettiläällä.ihmisoppi
Lähettiläs kirjoitti:
En arvostele Suomen Evankeliumikoulua sen takia, että en tiedä siitä mitään.
Sitä arvostelen, että jos koulussa käsketään jäädä ristinjuurelle, niin se tarkoittaa sitä, että ei ole lähdetty siitä eteenpäin naulaamalla lihantahto, eli synti ristille.
Ei risti ole päättymätön pysähdyspaikka johon jäädään loputtomasti jahkailemaan, että tekisinkö tuosta parannuksen, vai enkö tekisi. Ei paikka, jossa syntiä tehdään ja valitetaan omaa kurjuutta. Ei paikka, johon houkutellaan muitakin jäämään puolustamalla syntiä.
Jeesus vaatii jättämään kaikki synnit Hänen lihaansa, joka naulattiin ristille. Jeesuksen liha on esirippu joka aukeaa ylhäältä alas asti vain heidän edessää, jotka ovat laittaneet itsensä syrjään Jumalan Sanan, eli Jeesuksen tieltä.
Lihansa Jeesuksen Uhri-lihaan naulanneet saavat astua portista sisään ELÄMÄÄN.
Portin toisella puolella ei ole ristiä, eikä uhria, koska siellä elävät he, joiden synnit on anteeksi annettu Jeesuksen ristille naulatun Uhrin kautta. Kenenkään ei pidä jäädä ristin juurelle loputtomasti. Jumala ei lupaa loputonta armonaikaa kenellekään. Ihminen joko tekee parannuksen, tai jättää tekemättä jääden portin ulkopuolelle valittamaan syntisyyttään.Lähettilään keksimää uskonnollista jargonia: "Lihansa Jeesuksen Uhri-lihaan naulanneet saavat astua portista sisään ELÄMÄÄN. Portin toisella puolella ei ole ristiä, eikä uhria, koska siellä elävät he, joiden synnit on anteeksi annettu Jeesuksen ristille naulatun Uhrin kautta."
Lähettiläällä on oma järkeisoppinsa, Raamatun sanalla kuorrutettu, mutta sisällöllisesti arvoton toinen evankeliumi. Karttakaamme harhaoppeja. - Lähettiläs
lähettiläällä.ihmisoppi kirjoitti:
Lähettilään keksimää uskonnollista jargonia: "Lihansa Jeesuksen Uhri-lihaan naulanneet saavat astua portista sisään ELÄMÄÄN. Portin toisella puolella ei ole ristiä, eikä uhria, koska siellä elävät he, joiden synnit on anteeksi annettu Jeesuksen ristille naulatun Uhrin kautta."
Lähettiläällä on oma järkeisoppinsa, Raamatun sanalla kuorrutettu, mutta sisällöllisesti arvoton toinen evankeliumi. Karttakaamme harhaoppeja.Järkeisoppi ja kuorruteet ovat sinun puolellasi.
Liha on synti ja synti pitää naulata Jeesuksen lihaan, joka naulattiin portin ulkopuolelle. Kaikkein Pyhimmässä ei kertakaikkiaan ole Uhria, sillä sisälle pääseet ovat päässeet vapaaksi synnin- ja kuoleman laista.
Jeesuksen veri on vuodatettu syntien anteeksi antamiseksi.
Ulkoinen maja ei ole päämäärä, vaan se on parannuksen aikaa. Päämäärä on Kaikkein Pyhin, jossa on vapaus synnistä ja jossa ei ole Uhria.
Heprealaiskirje 10
18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta, - Lähettiläälle.kehotus
Lähettiläs kirjoitti:
Järkeisoppi ja kuorruteet ovat sinun puolellasi.
Liha on synti ja synti pitää naulata Jeesuksen lihaan, joka naulattiin portin ulkopuolelle. Kaikkein Pyhimmässä ei kertakaikkiaan ole Uhria, sillä sisälle pääseet ovat päässeet vapaaksi synnin- ja kuoleman laista.
Jeesuksen veri on vuodatettu syntien anteeksi antamiseksi.
Ulkoinen maja ei ole päämäärä, vaan se on parannuksen aikaa. Päämäärä on Kaikkein Pyhin, jossa on vapaus synnistä ja jossa ei ole Uhria.
Heprealaiskirje 10
18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,Olet siis Lähettiläs jo täällä ajallisessa vaelluksessasi saavuttanut sellaisen 'kaikkeinpyhimmän' (nirvanan..?), jossa "ei kertakaikkiaan ole Uhria"!
Ei kuulosta kristilliseltä kilvoitusopilta Lähettilään omituinen toinen evankeliumi.
Näin maalailee Lähettiläämme omaa utopiaansa, joka EI OLE Raamatun mukainen: "Liha on synti ja synti pitää naulata Jeesuksen lihaan, joka naulattiin portin ulkopuolelle. Kaikkein Pyhimmässä ei kertakaikkiaan ole Uhria, sillä sisälle pääseet ovat päässeet vapaaksi synnin- ja kuoleman laista."
Tarvitset Lähettiläs opetusta ymmärtääksesi evankeliumin ja Sanan totuuden.
Siunausta ja Jumalan hyvää johdatusta totuuden löytämiseen! - Lähettiläs
Lähettiläälle.kehotus kirjoitti:
Olet siis Lähettiläs jo täällä ajallisessa vaelluksessasi saavuttanut sellaisen 'kaikkeinpyhimmän' (nirvanan..?), jossa "ei kertakaikkiaan ole Uhria"!
Ei kuulosta kristilliseltä kilvoitusopilta Lähettilään omituinen toinen evankeliumi.
Näin maalailee Lähettiläämme omaa utopiaansa, joka EI OLE Raamatun mukainen: "Liha on synti ja synti pitää naulata Jeesuksen lihaan, joka naulattiin portin ulkopuolelle. Kaikkein Pyhimmässä ei kertakaikkiaan ole Uhria, sillä sisälle pääseet ovat päässeet vapaaksi synnin- ja kuoleman laista."
Tarvitset Lähettiläs opetusta ymmärtääksesi evankeliumin ja Sanan totuuden.
Siunausta ja Jumalan hyvää johdatusta totuuden löytämiseen!Sinä tarvitset opetusta. Miksi niin monen oppi jää keskeneräiseksi?
Miksi niin monet eivät astu sisään Jumalan valtakunnan rauhaan ja iloon, vaan jäävät ristin juurelle pitämään leiriä? Miksi on niin valtavan paljon kansaa, joka suorastaan estää sisälle pyrkijöitä menemästä portista sisään?
Kilvoittelu kuuluu kaikille. Varsinkin Kaikkein Pyhimässä asuvaiset valvovat ja siksi he ovat erityisen herkkiä huomaamaan synnin houkutuksen. Olen lukemattomat kerrat täälläkin kertonut, että heti kun huomaa ajatuksissaan, (ajatuksista kaikki alkaa) houkutusta sanoa vaikka esim. väärää todistusta lähimmäisestä, niin valvova pysähtyy sen huomattuaan ja kieltäytty tekemästä sen houkutuksen mukaan. Jumala toitsesti antaa ensin voiman tulla Jumalan lapseksi ja se voima pysyy kaiken aikaa Jumalan lapsessa. Hänen ei tarvitse tehdä syntiä. Liha ei koskaan pyhity, mutta se kuolee Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen kirkkaassa valossa ja sen minkä Jumalan lapsi elää vielä lihassa, hän elää Jumalan Pojan uskossa ja siinä uskossa ei ole syntiä.
Kuten Johanneskin kirjeissään opettaa, niin ensin ihminen on armonalla ja tunnustaa syntinsä. Joka ei tunnusta syntejään ei voi niitä anteeksi saada, sillä hän valehtelee, että ei ole tehnyt syntiä.
Syntinsä tunnustanut ja ne hyljännyt kasvaa Johanneksen opetuksenkin mukaan Jumalaan, eli syntyy Jumalasta, eikä tee syntiä.
Ei tämän pitäisi niin kovin vaikea olla käsittää, mutta ehkäpä peite silmillä on niin raskas, että se ei anna näkökykyä Jumalan opetuksiin ja Hänen valtakuntaansa.
Jumalan valtakunta ON JO TÄÄLLÄ. Se on Jumalasta syntyneiden sisällä rauhana ja ilona.
Kuuntele Patrick Tiaisen hengellinen kasvu opetus ja kuule miten hän terottamalla terottaa sitä, että Jumalan Sana on kasvattaja. Siis Jeesus, joka on Jumalan Sana, kasvattaa ihmisen oman valtakuntansa jäseneksi.
Ei tarvitse kuvitella, että sen tekee joku taikakeino. Muistan kuinka paljon täälläkin oli henkilöitä aikanaan, jotka väittämästä väittivät aikuiskasteen synnyttäneen heidät uudeksi. Samoin on heitä, jotka väittävät lapsikasteessa syntyneensä uudeksi.
Vesikasta on opin ALKU ja sen kasteen yhteydessä ihmiselle annetaan Pyhän Hengen LAHJA ja tuo ihmeen ihana lahja tulee opettamaan, muistuttamaan ja jopa nuhtelemaan Jeesuksen valitsemia kasvattaen heidät Jumalan tuntemiseen.
Joka on ottanut vastaan Jumalan Sanan ja naulannut itsensä Jeesuksen tieltä portin ulkopuolella olevaan Jeesuksen esirippuun, eli lihaan, saa syntyä uudeksi Jumalasta ja saa Itse Jumalalta PYHÄN HENGEN KASTEEN. Pyhän Hengen lahja kasvataa tuohon ihanaan tapahtumaan, eli siihen kasteeseen, jolloin Hän tulee Sanan, eli Jeesuksen kanssa asumaan puhdistettuun astiaan. Jumalan Sana ja Pyhä Henki on se Lähde, jossa ihminen saa peson, eli pesun. Jumala ei tule saastaiseen astiaan asumaan. Jumalan on PYHÄ.
Joka uskoo Jeesusta, kulkee Hänen perässään kasteen hautaan ja saa nousta sieltä uutena uuteen elämään. - Opetan.sinua.lähettiläs
Lähettiläs kirjoitti:
Sinä tarvitset opetusta. Miksi niin monen oppi jää keskeneräiseksi?
Miksi niin monet eivät astu sisään Jumalan valtakunnan rauhaan ja iloon, vaan jäävät ristin juurelle pitämään leiriä? Miksi on niin valtavan paljon kansaa, joka suorastaan estää sisälle pyrkijöitä menemästä portista sisään?
Kilvoittelu kuuluu kaikille. Varsinkin Kaikkein Pyhimässä asuvaiset valvovat ja siksi he ovat erityisen herkkiä huomaamaan synnin houkutuksen. Olen lukemattomat kerrat täälläkin kertonut, että heti kun huomaa ajatuksissaan, (ajatuksista kaikki alkaa) houkutusta sanoa vaikka esim. väärää todistusta lähimmäisestä, niin valvova pysähtyy sen huomattuaan ja kieltäytty tekemästä sen houkutuksen mukaan. Jumala toitsesti antaa ensin voiman tulla Jumalan lapseksi ja se voima pysyy kaiken aikaa Jumalan lapsessa. Hänen ei tarvitse tehdä syntiä. Liha ei koskaan pyhity, mutta se kuolee Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen kirkkaassa valossa ja sen minkä Jumalan lapsi elää vielä lihassa, hän elää Jumalan Pojan uskossa ja siinä uskossa ei ole syntiä.
Kuten Johanneskin kirjeissään opettaa, niin ensin ihminen on armonalla ja tunnustaa syntinsä. Joka ei tunnusta syntejään ei voi niitä anteeksi saada, sillä hän valehtelee, että ei ole tehnyt syntiä.
Syntinsä tunnustanut ja ne hyljännyt kasvaa Johanneksen opetuksenkin mukaan Jumalaan, eli syntyy Jumalasta, eikä tee syntiä.
Ei tämän pitäisi niin kovin vaikea olla käsittää, mutta ehkäpä peite silmillä on niin raskas, että se ei anna näkökykyä Jumalan opetuksiin ja Hänen valtakuntaansa.
Jumalan valtakunta ON JO TÄÄLLÄ. Se on Jumalasta syntyneiden sisällä rauhana ja ilona.
Kuuntele Patrick Tiaisen hengellinen kasvu opetus ja kuule miten hän terottamalla terottaa sitä, että Jumalan Sana on kasvattaja. Siis Jeesus, joka on Jumalan Sana, kasvattaa ihmisen oman valtakuntansa jäseneksi.
Ei tarvitse kuvitella, että sen tekee joku taikakeino. Muistan kuinka paljon täälläkin oli henkilöitä aikanaan, jotka väittämästä väittivät aikuiskasteen synnyttäneen heidät uudeksi. Samoin on heitä, jotka väittävät lapsikasteessa syntyneensä uudeksi.
Vesikasta on opin ALKU ja sen kasteen yhteydessä ihmiselle annetaan Pyhän Hengen LAHJA ja tuo ihmeen ihana lahja tulee opettamaan, muistuttamaan ja jopa nuhtelemaan Jeesuksen valitsemia kasvattaen heidät Jumalan tuntemiseen.
Joka on ottanut vastaan Jumalan Sanan ja naulannut itsensä Jeesuksen tieltä portin ulkopuolella olevaan Jeesuksen esirippuun, eli lihaan, saa syntyä uudeksi Jumalasta ja saa Itse Jumalalta PYHÄN HENGEN KASTEEN. Pyhän Hengen lahja kasvataa tuohon ihanaan tapahtumaan, eli siihen kasteeseen, jolloin Hän tulee Sanan, eli Jeesuksen kanssa asumaan puhdistettuun astiaan. Jumalan Sana ja Pyhä Henki on se Lähde, jossa ihminen saa peson, eli pesun. Jumala ei tule saastaiseen astiaan asumaan. Jumalan on PYHÄ.
Joka uskoo Jeesusta, kulkee Hänen perässään kasteen hautaan ja saa nousta sieltä uutena uuteen elämään.Lähettiläs kirjoittaa: "Joka on ottanut vastaan Jumalan Sanan ja naulannut itsensä Jeesuksen tieltä portin ulkopuolella olevaan Jeesuksen esirippuun, eli lihaan, saa syntyä uudeksi Jumalasta ja saa Itse Jumalalta PYHÄN HENGEN KASTEEN. Pyhän Hengen lahja kasvataa tuohon ihanaan tapahtumaan, eli siihen kasteeseen, jolloin Hän tulee Sanan, eli Jeesuksen kanssa asumaan puhdistettuun astiaan. Jumalan Sana ja Pyhä Henki on se Lähde, jossa ihminen saa peson, eli pesun. Jumala ei tule saastaiseen astiaan asumaan. Jumalan on PYHÄ."
Olet naulinnut itsesi tuohon väärään oppiin, jossa kilvoittelija ei enää tarvitse sovitusta Kristuksessa sen jälkeen, kun hän on (kuten asian ilmaiset) 'naulannut itsensä esirippuun ja uudestisyntynyt ja saanut PYHÄN HENGEN KASTEEN'.
Olet laatinut sekoituksen, jossa on raamatullista asiaa joukossa. Sekoituksesi on kuitenkin PELKKÄÄ ihmisoppia ja väärinkäsitystä. Murheellista, tosi murheellista.
Ymmärrän, että sinua ei voi oikealle tielle johtaa ainakaan täällä netissä.
Olet AIVAN LIIAN ylpeä ja omahyväinen fariseus suostuaksesi parannukseen. Sinulle kuuluu Ilmestyskirjan Laodikea-varoitus. Jospa sen ottaisit todesta:
"Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston."
Ilmestyskirja 3:17 - Lähettiläs
Jos et kykene ottamaan vastaan Raamatun opetusta, niin mitä sinä teet minun ketjuissani. Raamattu tuon kaiken kertoo, en minä. Minä olen saanut armon, olen tehnyt parannuksen, eli saanut tulla Jumalan voimalla Jumalan lapseksi ja päässyt Jumalan Pojan perustamaan valtakuntaan, joka on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Tuo valtakunta on niin vartioitu, että sinun sanasi eivät tee siihen hiuksen hienoa piirtoakaan. Ei vaikka sinä kuinka olet esteenä ihmisten uskoa sen, että heillä on sama oikeus, mikä minullakin, eli astua portista sitään Jumalan valtakunna rauhaan ja iloon.
Mitä sinä teet sellaisissa ketjuissa, joita et kykene käsittämään? Eikö ole parempi nyt, että pysyt ketjuissa joissa käsityskykysi riittää ja joissa on saman mielisiä kanssasi! - Rauhoituhan.lähettiläs
Lähettiläs kirjoitti:
Jos et kykene ottamaan vastaan Raamatun opetusta, niin mitä sinä teet minun ketjuissani. Raamattu tuon kaiken kertoo, en minä. Minä olen saanut armon, olen tehnyt parannuksen, eli saanut tulla Jumalan voimalla Jumalan lapseksi ja päässyt Jumalan Pojan perustamaan valtakuntaan, joka on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Tuo valtakunta on niin vartioitu, että sinun sanasi eivät tee siihen hiuksen hienoa piirtoakaan. Ei vaikka sinä kuinka olet esteenä ihmisten uskoa sen, että heillä on sama oikeus, mikä minullakin, eli astua portista sitään Jumalan valtakunna rauhaan ja iloon.
Mitä sinä teet sellaisissa ketjuissa, joita et kykene käsittämään? Eikö ole parempi nyt, että pysyt ketjuissa joissa käsityskykysi riittää ja joissa on saman mielisiä kanssasi!Sinä lähettiläs olet siinä määrin kavala harhaopettaja, että jonkun on aika ajoin ryhdyttävä varoittamaan toisia sinun eksytyksiltäsi. Itsevarma ja äärimmäisen ylpeä tapasi syöttää uskonnollista pajunköyttä todella vaatii varoittamista.
Toisaalta vastenmielisen imelät enkelitarusi ja Jeesuksen sovitustyön syrjään siirtävä antikristillisyytesi ja omatekoinen uudestisyntymisoppisi sekä kaikki muu harhainen uskontosi jo itsessään aika tehokkasti varoittavat lukijoita. Hyvä niin.
Muista myös; tämä on yleinen keskustelufoorumi, jossa sinulla ei ole mitään erityisoikeuksia. Olet yksi kirjoittaja muiden joukossa, vieläpä harhaoppinen sellainen. Niinpä niin, parahin "lähettilääni". Hyvää illanjatkoa ja siunausta!
- Patrickhelluntaihinäkkiä
Patrickia ei saa vaientaa, koska hän kertoo Jumalasta juuri kuten oikea sanoma on. Sellaiset, jotka kannattavat jotain ihmisten keksimää lisäosaa, ettei tarvitse tehdä parannusta, eikä elää kuin osittain Jeesuksen tahdossa, niin heidät pitäisi lähettää kuuntelemaan tätä Patrckia ja pika pikaa.
Nyt on aika tuollaisten vanhakantaisten ylikypsien muumioteologien herätä surkastumisistaan ja heidän on alettava julistamaan elävää Jumalaa! Nämä ylikypsät patut ovat kuin haamuja Patrickista. Ei sinne kammioon käsketty mennä sormenpäitä nuoleskelemaan, ettei synnit paljastuisi, vaan tutustumaan Jumalaan! - sisinmaja
Ylempänä tässä ketjussa kerrottiin Ilmestyskirjan hevosista, jotka lähetetään maan päälle. Nythän eletään tuota Ilmestyskirjan aikaa ja raamatun mukaan sinetit avaa teurastettu Karitsa, jonka osa ovat nämä 7 seurakuntaa, jotka ovat lähetetyt kaikkeen maailmaan. Heille on annettu Jumala Henki ja he tuovat Sanan tänne ja jotka eivät ota sitä vastaan sellaiseen kuin se on meille ilmoitettu, tulee olemaan hyvin vaikeat ajat edessä. Nämä 7 seurakuntaa ovat Herran silmäteriä ja siksikään ei saisi antaa lihan vallita kieltä, jolla on vallassaan elämä ja kuolema, kun sitä väärin käytetään.
Ilm.5
6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".
Heidät on siis havaittu arvollisiksi avaamaan sinetit ja täällä he nyt ovat. Nämä ovat varmasti monille asioita , joita he eivät vielä käsitä. - Lähettiläs
Jeesusta ei tehdä tunnetuksi kovinkaan monissa seurakunnissa. Sielläkin missään tehdään ovat lainoppineet/kirjanoppineet ja fariseukset paikalla. He ovat vieneet tiedon avaimen monien seurakuntien keskuudesta. Itse he eivät ole sisälle menneet ja sisälle meneviä ovat estäneet.
Nuo lainoppineet, kirjanoppineet ja fariseukset väijyvät sisälle menneitä ja yrittävät saada nämä sanoista ansaan.
Nuo sitovat ihmiset raamatunlause kotelonsa oppiin. Joskus sieltä kotelosta voi löytyä oikeaakin ja siitä Herra sanoo, että pitäkää se mitä he sanovat, mutta ÄLKÄÄ TEHKÖ HEIDÄN TAVALLAAN.
Jeesuksen antamat parannuksen ja vapautettujen tiet ovat niin yksinkertaiset ja selvät, että niiltä ei voi eksyä. He jotka eksyvät ovat eksyneet tiedon avaimen varastajien takia. Nuo varkaat eivät tiedä, että tiedon avain haetaan heiltä nyt koko kansan hyväksi.
Usko Jeesukseen, anna kastelahjan kirkastaa Hänet. Muuta ei tarvita, sillä usko muuttaa sinut Jumalan lapseksi uudistaen sinut niin, että ensimmäisen Aadamin perintö kuolee viimeisen Aadamin voimalla.
Jokainen vedellä PARANNUKSEEN kastettu saa Pyhän Hengen lahjan kirkastamaan Jeesusta. Kerran tapahtuu kirkastetun Jumalan Sanan/Jeesuksen vastaanottaneiden kohdalla suuri ihme. Jumala kastaa synnyttämänsä lapsen Itse Pyhällä Hengellä ja jopa tulella.
Lähtekää seuraamaan Jeesusta Ihmisen Pojan päivistä, eli sieltä, missä Jeesus hyväksemme OPETTAA tien LUOKSEEN. Ottakaa uskossa vastaan kaikki mitä Hän opettaa ja tulette ihmeiden aikaan. Jumala on ELÄVÄ Jumala, joka tekee ihmeitä määrättömästi, ei Häntä voi kukaan sitoa. Hän vapauttaa ja parantaa ja antaa aivan uuden elämän. Tuo elämä on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
Sinä, joka tänään sairastat, olet murheiden lyömä ja pelkäät, älä jätä Jeesusta, vaan kuuntele Häntä. Hän teke sinut uudeksi ja sairaus, murheet ja pelot väistyvät.
Luukas 11
52 Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."
53 Ja hänen sieltä lähtiessään kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat kovasti ahdistamaan häntä ja urkkimaan häneltä moninaisia,
54 väijyen, miten saisivat hänet hänen sanoistaan ansaan.- enoleenkeli
Olet vainoharhainen, kaikkien muiden harhojen lisäksi.
- sinusta.ei.saa.selvää
"Jeesuksen antamat parannuksen ja vapautettujen tiet ovat niin yksinkertaiset ja selvät, että niiltä ei voi eksyä." Siinä olet oikeassa, lähettiläs.
Mutta miksi olet punonut oman kasteoppisi ja uudestisyntymisoppisi ja enkelioppisi ja sovituksen hylkäämisoppisi sekä muut uskonnolliset teoriasi niin sekavaan pakettiin, ettei siitä ota selvää wanha erkkikään, saati sitten tavallinen pelastuksen tien etsijä.
Matteuksen evankeliumi:
23:4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellakaan liikuttaa. - Lähettiläs
enoleenkeli kirjoitti:
Olet vainoharhainen, kaikkien muiden harhojen lisäksi.
Paljon kiitoksia. Nyt kerron paranemisihmeistä. Sinulle ne ovat vainoharhaa, minulle totisesti totta Jumalan Sanan LUPAUSTEN mukaan.
Jumala parantaa, vapauttaa ja antaa uuden elämän.
Jumala parantaa Pyhimmän ulkopuolellakin, eli esikartanoissa vielä olevia.
Noille esikartanossa parannetuille Jeesus sanoo, että älä kerro kenellekään, mutta käskee kiittää armosta annetusta parantumisesta.
Pyhimmässä Jumala parantaa kaikki omansa. Heille Hän antaa tehtäväksi julkaista parantumisihme ja kertoa siitä muillekin.
Miksi näin?
Sen takia, että ulomassa majassa parannetut eivät joutuisi fariseusten ja kirjanoppineiden uhriksi, eli kokemaan sitä suurta pilkkaa ja ivaa mitä parannusihmeistä kertovat joutuvat kokemaan. Eivät muualla, kuin ns. uskovaisten piirissä, sillä siellä fariseukse ja kirjanoppineet ovat.
Pyhimmässä parannetuilla on kaikki se tieto ja kaikki se voima, mitä tarvitaan sietämään fariseusten ja kirjanoppineiden pilkkaamisia. He suorastaan iloitsevat pilkoista, sillä he tietävät, että suola on suolana pysynyt. He iloitseva siitä, että saavat kokea samaa, mitä heidän Vapahtajansa koki ja kertoi edeltä vapauttamiensa joutuvan kokemaan. He iloitsevat pilkan ja ivan keskellä. Niin ihmeellinen on Jumalan valtakunta, se kaikkein Pyhin. - enoleenkeli
Lähettiläs kirjoitti:
Paljon kiitoksia. Nyt kerron paranemisihmeistä. Sinulle ne ovat vainoharhaa, minulle totisesti totta Jumalan Sanan LUPAUSTEN mukaan.
Jumala parantaa, vapauttaa ja antaa uuden elämän.
Jumala parantaa Pyhimmän ulkopuolellakin, eli esikartanoissa vielä olevia.
Noille esikartanossa parannetuille Jeesus sanoo, että älä kerro kenellekään, mutta käskee kiittää armosta annetusta parantumisesta.
Pyhimmässä Jumala parantaa kaikki omansa. Heille Hän antaa tehtäväksi julkaista parantumisihme ja kertoa siitä muillekin.
Miksi näin?
Sen takia, että ulomassa majassa parannetut eivät joutuisi fariseusten ja kirjanoppineiden uhriksi, eli kokemaan sitä suurta pilkkaa ja ivaa mitä parannusihmeistä kertovat joutuvat kokemaan. Eivät muualla, kuin ns. uskovaisten piirissä, sillä siellä fariseukse ja kirjanoppineet ovat.
Pyhimmässä parannetuilla on kaikki se tieto ja kaikki se voima, mitä tarvitaan sietämään fariseusten ja kirjanoppineiden pilkkaamisia. He suorastaan iloitsevat pilkoista, sillä he tietävät, että suola on suolana pysynyt. He iloitseva siitä, että saavat kokea samaa, mitä heidän Vapahtajansa koki ja kertoi edeltä vapauttamiensa joutuvan kokemaan. He iloitsevat pilkan ja ivan keskellä. Niin ihmeellinen on Jumalan valtakunta, se kaikkein Pyhin.Pilkka ja pilkka...taas mustamaalaat joitakuita kuvittelemiasi ihmisiä. Ja olet vainoharhainen.
Sinun ihmeesi ei liity tähän mitenkään, turhaan sillä kerskaat.
Jos sinut on parannettu se on tapahtunut kyllä armosta. - Lähettiläs
sinusta.ei.saa.selvää kirjoitti:
"Jeesuksen antamat parannuksen ja vapautettujen tiet ovat niin yksinkertaiset ja selvät, että niiltä ei voi eksyä." Siinä olet oikeassa, lähettiläs.
Mutta miksi olet punonut oman kasteoppisi ja uudestisyntymisoppisi ja enkelioppisi ja sovituksen hylkäämisoppisi sekä muut uskonnolliset teoriasi niin sekavaan pakettiin, ettei siitä ota selvää wanha erkkikään, saati sitten tavallinen pelastuksen tien etsijä.
Matteuksen evankeliumi:
23:4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellakaan liikuttaa.Jos et saa minusta selvää, niin toivottavasti saat Muroman opetuksista selvää. Muutama vuosi sitten joku toi tuon Urho Muroman opetuksen tälle palstalle ja sain huomata miten Herra oli ilmoittanut hänelle tuon kaste- ja uudestisyntymisopin Raamatun ilmoituksen mukaan. Kaste, kättenpäälle panemiset ja sellaiset ovat oppeja, joihin ei kukaan palaa siltä tieltä, jossa mennään kaiken aikaa eteenpäin. He palaavat alati alkeisoppeihin ja alkuoppeihin, jotka kuvittevat uudestisyntymisen tapahtuvan ikään kuin taikavoimalla ilman Jeesuksen tuntemista ja Hänen vastaanottamistaan. Nuo jotka luulevat syntyneensä vesikasteessa uudeksi eivät voi noin helposta syntymis- tavasta luopua, vaikka huomaavatkin itsessään orjuuden.
https://www.youtube.com/watch?v=8GeMWmnuXa4
Muroman opetus on jaettu kahteen osaan, joten kuuntele molemmat.
- sisinmaja
Valjastetut hevoset!
Ilm. 6
4 Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.
Herra asettaa laittomuuden valtaan!
Sak. 5
6 Minä sanoin: "Mikä se sitten on?" Ja hän vastasi: "Tämä on eefa-mitta, joka lähtee liikkeelle". Ja hän sanoi: "Tämän näköisiä ne ovat koko maan päällä";
7 ja katso, lyijykansi kohosi, ja siinä istui eräs nainen eefa-mitan sisällä.
8 Ja hän sanoi: "Tämä on jumalattomuus". Ja hän paiskasi hänet sisälle eefa-mittaan ja paiskasi lyijypainon sen suulle.
9 Ja kun minä nostin silmäni, näin minä, katso, kaksi naista lähtevän liikkeelle, ja niillä oli tuulta siivissään, ja niiden siivet olivat kuin haikaran siivet; ja ne kantoivat eefa-mittaa taivaan ja maan välitse.
10 Niin minä sanoin enkelille, joka puhutteli minua: "Mihin ne kuljettavat eefa-mittaa?"
11 Ja hän vastasi minulle: "Ne menevät rakentamaan hänelle huonetta Sinearin maahan. Ja kun se on valmis, lasketaan hänet sinne paikoillensa."
Näin Herra siis asettaa laittomuuden valtaan ja ne, joille on annettu aikaa ottaa Sana vastaan, mutta jotka kieltäytyvät siitä, heille on karmea loppu.
Valkea hevonen on valjastettu ja sen mukana on maan päälle tuotu Herran puhdas Sana. Ne, jotka eivät kuule Sanaa, eivätkä ota sitä vastaan tapahtuu näin:
Sak. 5
3 Hän sanoi minulle: "Tämä on kirous, joka käy yli kaiken maan. Sillä tämän kirouksen mukaisesti siitä puhdistetaan pois jokainen varas, ja jokainen vannoskelija puhdistetaan siitä pois.
4 Minä lasken sen irti, sanoo Herra Sebaot, ja se menee varkaan kotiin ja sen kotiin, joka vannoo väärin minun nimeeni. Se jää sisälle hänen kotiinsa ja kalvaa sen loppuun asti, sekä sen puut että sen kivet."
Matt. 24
12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
Koska Herra itse asettaa laittomuuden valtaan, niin Hän myös antaa kaikille mahdollisuuden sitä ennen ottaa Hänen puhtaan Sanansa vastaan! - sisinmaja
Kuten nyt on uutisoitu, että osa ihmisistä sodan keskellä on saarrettu, eikä kumpikaan riitaosapuoli anna viedä saarroksissa oleville ruokaa ja sen seurauksena, heille käy näin, kuten Hesekiel sen vahvistaa Jumalan Sanan nojalla!
Hes. 4
2 Ja pane se piirityksiin, rakenna sitä vastaan saartovarusteet, luo sitä vastaan valli, aseta sitä vastaan sotaleirejä ja pane sitä vastaan yltympäri muurinmurtajia.
3 Ota sitten itsellesi rautainen leivinlevy ja aseta se rautamuuriksi itsesi ja kaupungin väliin ja suuntaa kasvosi kaupunkia kohti, niin että se tulee piirityksiin, ja piiritä sitä. Tämä on oleva merkki Israelin heimolle.
4 Ja sinä pane maata vasemmalle kyljellesi ja aseta sitä painamaan Israelin heimon syntivelka. Yhtä monta päivää, kuin sinä makaat sillä, on sinun kannettava heidän syntivelkaansa.
9 Ota sinä myös itsellesi nisuja, ohria, papuja, herneitä, hirssiä ja kolmitahkoista vehnää, pane ne samaan astiaan ja tee niistä itsellesi leipää. Yhtä monta päivää, kuin makaat kyljelläsi, kolmesataa yhdeksänkymmentä päivää, on sinun syötävä sitä.
10 Ja ruoka, jota syöt, on sinun syötävä painon mukaan: kaksikymmentä sekeliä päivässä; sinun on syötävä se määräaikana.
11 Ja vettä sinun on juotava mitan mukaan: kuudennes hiin-mittaa; sinun on juotava määräaikana.
12 Ja ohrakaltiaisena on sinun se syötävä, ja ihmisulostuksella on sinun se paistettava heidän silmäinsä edessä."
13 Ja Herra sanoi: "Näin tulevat israelilaiset syömään leipänsä saastaisena pakanain joukossa, jonne minä heidät karkoitan".
16 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, katso, minä murran leivän tuen Jerusalemilta, ja he saavat syödä leipää painon mukaan ja huolissansa sekä juoda vettä mitan mukaan ja kauhuissansa,
17 niin että he joutuvat leivän ja veden puutteeseen ja yhdessä nääntyvät ja riutuvat syntivelkansa tähden".
Siis syntivelan tähden Herra on tämän jo ammoisina aikoina ilmoittanut ja nyt ne käyvät toteen. Koska raamattu on ajaton, kuten on Herrakin, niin nämä asiat ovat jo tapahtuneet aiemmin ja ne tapahtuvat myös nyt. Herran Sana kuvaa yhtä aikaa kaikkia aikoja, menneitä, olevia ja tulevia! Koska Sana on iankaikkisesti voimassa, ei sitä voi karkuun päästä! Mitkään kallionkolot, eivätkä vuoret rotkot voi meitä pelastaa Hänen tulevilta säädöksiltään, jotka ovat ennalta määrätyt! Herralta ei voi piiloutua! - Lähettiläs3
Punainen hevonen joka lähti maanpäälle laittomuus.
Hegellisessä mielessä tämä on koko ajan vierellämme sellaiset ihmiset, jotka vastavoima valjasti laittomiin tekoihin.
Hyvän ja pahan taistelu on kokoaikainen, ne ovat kulkeneet rinnan.
Raamatun VOIMAN todistajat joutuvat kohteeksi. Mutta punaiseksi hevoseksi valjastettu ei koskaan tule voittamaan Jumalan VOITTO VOIMASSA kulkevia.
Koska Jumalan Sana ei pala tulessakaan, Herra valjastaa omansa VOITTO VOIMALLA,
joka aseena on Jumalan Sana.
Määräättyyn määrään asti punainen hevonen voi taistella, mutta VALKEA HEVONEN LÄHTI VoITTAJANA VOITTAMAAN JA HÄNELLÄ ON VOITTAJAN SEPPELE KAULASSAAN:
HEILLÄ ON VALKEAT VAATTEET, JOTKA ON KASTETUT KRISTUKSEN VERESSÄ.- oletkovähänsekaisin
Miksi huudat?
- Lähettiläs
Tarkoitatko Lähettiläs3, että punanen hevonen kuvaa laittomuutta?
Aivan, kyllä hyvän ja pahan taistelu on ollut siitä asti, kun ihminen lankesi syntiin ja joutui ajetuksi ulos Paratiisista. Jumala ei luonut ihmisestä robottia, joka joskus tosin tuntuisi paremmalta luomistyöltä :), vaan loi vapaatahtoisen ihmisen. Paholainen on kyllä ovela, kun sai ihmisen lankeamaan niin ihanassa, eli paratiisiolosuhteessa. Ei tuo robotti silti olisi parempi luomistyö, sillä robotilla ei olisi omia mielipiteitä, eikä siitä olisi silloin ystäväksi Jumalalle.
Robotti ei myöskään olisi Jumala kolmiyhteinen kuva, kuten me ihmiset olemme. Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki ja me ihmiset olemme ruumis, sielu ja henki.
- sisinmaja
Näin Herra varoittaa "omaa kansaansa" olemasta uppiniskaisia!
Hes. 3
1 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, syö, minkä tässä saat; syö tämä kirjakäärö, mene ja puhu Israelin heimolle".
7 Mutta Israelin heimo ei tahdo sinua kuulla, koska he eivät tahdo minua kuulla. Sillä koko Israelin heimolla on kova otsa ja paatunut sydän.
8 Katso, minä teen sinun kasvosi yhtä koviksi kuin heidän kasvonsa ja sinun otsasi yhtä kovaksi kuin heidän otsansa.
9 Timantin kaltaiseksi, kiveä kovemmaksi minä teen sinun otsasi. Älä pelkää heitä äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku."
1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
10 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, kaikki minun sanani, jotka minä sinulle puhun, ota sydämeesi ja kuule korvillasi.
11 Ja nyt mene pakkosiirtolaisten tykö, kansasi lasten tykö; puhu heille ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra-kuulkoot he tai olkoot kuulematta."
Nämä tulevat syvyyden kaivosta:
Ilm. 9
1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
9 Ja niillä oli haarniskat ikäänkuin rautahaarniskat, ja niiden siipien kohina oli kuin sotavaunujen ryske monien hevosten kiitäessä taisteluun.
Hes.3
13 ja olentojen siipien kohinan, kun ne löivät toisiinsa, samalla pyöräin jyrinän ja suuren, jylisevän äänen.
Eivät jumalattomat, eivätkä myöskään vanhurskaat säästy tältä, olemme yhdenvertaiset siinä, kuulemmeko Jumalan Sanan:
Hes. 3
17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."
Herra tekee työntekijöidensä näin vahvoiksi:
8 Katso, minä teen sinun kasvosi yhtä koviksi kuin heidän kasvonsa ja sinun otsasi yhtä kovaksi kuin heidän otsansa.
9 Timantin kaltaiseksi, kiveä kovemmaksi minä teen sinun otsasi. Älä pelkää heitä äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku."
Ja varoitus kun annetaan, vahvistaa Herra sen näin:
27 Mutta kun minä puhuttelen sinua, avaan minä sinun suusi, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoon, joka kuulee, ja olkoon kuulematta, joka ei kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku."
Herran työntekijät lopunajan seurakunnissa ovat Jumalalle alamaiset ja ovat vastuussa niistä, joita tulee varoittaa. Ja ottavatko tai eivät varoituksesta vaarin, niin sen jälkeen he vastaavat tekemisistään Jumalalle. Nämä lopunajan seurakuntien enkelit ovat samassa asemassa Jumalan edessä kuin kuka tahansa. Kuten Herran Sana Hesekiel 3 kautta vahvistetaan. Ne, ketkä sisimpään majaan pääsevät ja siellä pysyvät luopumatta Herrasta, he ovat niitä valkeissa vaatteissa kulkevia, jotka tulevat Ilmestyskirjan mukaan yhdessä tuomitsemaan Herran kanssa esikartanoissa olevia.
Kun Hesekiel söi kirjakäärön se oli suussa makea ja samoin on makea Herran antama Sana Hänen enkeleilleen, eivätkä he poikkea oikealle, eivätkä vasemmalle Herran Sanasta. Näin se puhtaana julistetaan, vain silloin, kun heille Sana puhuttavaksi annetaan. Hyvä lähettiläs. Kirjoitat paljon vainoista.
Muistan kun viimeksi käväisit tällä palstalla(ja odotan että lähdet kohta taas pois)sinä tunsit että toiset uskovat vainosivat sinua, ja yhä edelleen sinulla on kokemus että sinua ja kaikkia tosiuskovia vainotaan.
Voi olla tottakin.
Sinä jopa sanot että ihmisillä voi olla tappokoneita ja täytyy olla todella varovainen mihin menee.
Ihan noin pitkälle en varovaisuudessani mene.
Se, mistä annan sinulle kritiikkiä, miksi itse en mielelläni edes lue sinua, on se että sekoitat itsesi ja Jumalan sanan.
Jos sinulle antaa kritiikkiä, jota kaikki jopa minä ja ihan kaikki tällä palstalla saa, sinä otat sen hyökkäyksenä Jumalan sanaa vastaan.
Sen minkä minä olen sanonut, silloin sain greeenin kimppuuni. Nyt häntä ei ol enää tällä palstalla...
Sinä olet ottanut hyökkäyksenä Jumalan sanaa vastaan.
Sun täytyy ymmärtää että minut on koulutettu tietyllä tavalla. Olen lähihoitaja ja erikoistunut mielenterveysalalle.
Jos joku kertoo että on kuullut ääniä niin se on mielenterveydellinen häiriö.
Luuletko että tarkoitin pahaa sinulle?
Tai tarkoitinko koskaan pahaa niille ihmisille joita työssäni kohtasin ja näin mielenterveydellisiä ongelmia? EN!
Nyt kerrot kuulleesi monta vuotta sitten sanat:"Valkoinen hevonen on valjastettu!"
Kuulitko äänen?
Olen huolissani sinusta.
Viimeksi kun oli tämä tilanne sinä suutuit ja syytit minua jumalan vastaan käymisestä.
Ajattelin tuolloin sinun olevan vain sairaudentunnoton.
Mikäänhän ei ole muuttunut.
Puolustit itseäsi sanomalla että sinulla on perhe ja työ.
Monella mielenterveyspotilaalla on perhe.
Ja työ. Eräskin on opettaja.
Se ei ole sairauden kannalta hyvä asia sillä nämä enemmän koulutetut ihmiset eivät ole sairaudentuntoisia.
Tosin poikkeuksiakin on.
Ja niistä ongelmista voi selvitä.
Tiedän erään psykologin joka oli skitsofreenikko mutta parani.
Ihan vain kerron. Älä turhaan ota henkilökohtaisesti!
Se vain että sinä olet luullut että vainoan sinua koska sanoin äänistäsi. En tarkoittanut pahalla niin kuin tunnut luulevan.PS:
Tänään on auroran päivä.
Sinä kirjoitit että olet julistanut totuutta ja levitellyt siemeniä 14 vuotta näille palstoille.
Oletko ymmärtänyt väärin foorumin tarkoituksen?
Täällä on tarkoitus keskustella ihmisten kanssa, vaihtaa mielipiteitä.
Siksi sinulle kirjoitin. Haluaisin tietää ymmärrätkö etten tarkoittanut sinulle mitään pahaa?
- tarkkakorva
aurrooraboreallis, sinä olet tuollainen uskova, joka järjellä päättelet.
Hengen uskoa sinussa ei ole siksi et voi myöskään ymmärtää.
Hegessä kuuleminen on eri, kuin äänien kuuleminen!
Mieheni oli mielisairaan hoitaja hänellä meni myös vellit ja vahvat ruuat sekaisin.
Siksi on vaarallista sekoittaa Hengeliset ja sielulliset yhdeksi sopaksi.
Olen seuraillut harvakseltaan täällä käydessäni kirjoituksiasi ja olen tullut siihen johtopäätökseen, että sinulla on itselläsi mielenterveydellisiä vaikeuksia."aurrooraboreallis,sinä olet tuollainen uskova, joka järjellä päättelet."
Kiitos...
"Hengen uskoa sinussa ei ole siksi et voi myöskään ymmärtää. Hengessä kuuleminen on eri kuin äänien kuuleminen!"
Myönnän että en tiedä tarpeeksi lähettilään äänistä.
"Mieheni oli mielisairaan hoitaja hänellä meni myös vellit ja vahvat ruuat sekaisin."
Minä tein mielenterveystyötä vakavasti sairaiden parissa josta pomot oikein kehui. Se oli saattohoitotyötä.
"Olen seurannut harvakseltaan täällä käydessäni kirjoituksiasi ja olen tullut siihen johtopäätökseen että sinulla on itselläsi mielenterveydellisiä vaikeuksia."
Miksi?
Kun sotkeennuin helluntaisrk:ssa erilaisiin ilmiöihin ja isäni sairastui vakavasti ja olin pitkään ollut uupunut ja kysymyksiä täynnä, työssäni...sairastuin psykoosiin.
Tiesin itse mistä oli kysymys-ammattini kautta.
En kertonut missään oireistani koska tunnistin ne sairaudeksi eikä kukaan epäillyt mitään.
Minä mm luulin että läheinen ystäväni oli enkeli.
Aivan kuten lähettiläs luulee ihmisiä enkeleiksi.
Toivottavasti et pahalla ottanut mahdollisia mt-ongelmiani esiin. Monelle se on syy inhota ja halveksia ihmistä.
Siksipä korostan nyt sitä että lääkärini mielestä olen ns remissiossa, ts oireita ei ole tai ne on hallinnassa.
Minun kohdalla oireita ei ole.
Se vaati sen että otin välimatkaa hengellisiin asioihin.
Joten saatat olla oikeassa siinä ettei minulla ole hengellistä näkökykyä samalla tavoin kuin lähettiläällä.
Uskon kyllä Jumalaan. Ja siihen ettei meitä ole yksin tänne maan päälle jätetty.
Muista: Jumala on rakkaus. Jokaista, vaikka lähettiläällä olisikin mt-ongelmia niin varsinkin silloin, Hän rakastaa.
- Lähettiläs
Huomenta kaikille. Olen psyykkisesti täysin tasapainoinen. Sitä olen ollut Pyhäin päivästä 1985 lähtien. Sinä päivänä Jumala kutsui minua nimeltä. En ollut koskaan kuullut sellaista tapahtuvan. Kuuntelin hämmästyneenä sitä, kun kuulin kolme kertaa nimeni. En osannut siihen aikaan edes kuvata ja kertoa kenellekään miten se ääni kuului. Nyt osaan. Tuona Pyhäin päivänä Jumala kutsui kolme kertaa minua ristimänimelläni ja jäin paikalleni hämmästyneenä kuuntelemaan. Silloin tapahtui ihme, sain tuntea miten Jumala kastoi minut Pyhällä Hengellä.
Nyt osaan kertoa, että Jumala puhuu meidän hengellisiin korviimme, eli tämän ruumiin sisällä elää hengellinen ihminen. Tuo hengellinen ihminen on joko hereillä, tai nukkuu. Kiitos Jumalan armosta, Hän herätti hengellisen ihmiseni ja kiitos Jumalalle, tuo hengellinen ihminen on paljon voimakkaampi kuin tämä ulkoinen ihmiseni. Tuo hengellinen ihminen syö joka päivä elävää leipää ja juo Elävän Lähteen vettä.
Tuo ravinto on niin valoisaa ja voimakasta, että ulkoinen ihmiseni yhtyy lopulta aina siihen.
Auroraborealliksesta sen verran, että hän on aina kuulunut siihen joukkoon, joka on käynyt halventamassa ja vääntämässä kirjoituksiani. Joukko on hajonnut ja uusi on koostunut ja Ab on aina ollut mukana. Surullista, että hän tekee tuota kaikille hengellisen ihmisen voimalla eläville. Hän rakastaa ihmisiä, jotka tuudittavat häntä synnin uneen. Moni on yrittänyt häntä autaa, mutta kertatoisensa jälkeen hän käy auttajiensa kimppuun ja alkaa tällä palstalla liikkuvien farisealaisuskovaisten kanssa syyttämään auttajaansa. - kraakraak
Ei tuohon lähettiläs nimimerkin perään voi todeta muuta kuin että, aamen!
Niitä "variseuksia" riittää joka oksalla, mutta heitä ei voi juurruttaa silti Kristuksen elämän puuhun. Siinä he sitten istuvat oksilla "raakkumassa" ruokaa, että joku "ruokkisi" heitä leivällä. Kun sitä ruokaa yritetään antaa, niin se ei sitten kelpaa. He sylkevät sen ulos suustaan ja sitten jälleen "raakkuvat" lisää ruokaa. Välillä jollekin "variseukselle" kelpaakin ruoka ja hän tulee tyytyväiseksi, kun vatsa on täynnä puhdasta leipää ja vettä. Nämä "variseuksetkin" liikkuvat yhdessä ja välillä erikseenkin. Sitä kohtaa en siteeraa, mitä "variseukset" tekevät syötyään huonoa ruokaa. Se jääköön kirjoittamatta.
Onneksi he, jotka ovat juurrutetut elämän puuhun, ovat niin kestäviä oksia, etteivät heidän oksansa katkea, vaikka kaikki "variseukset" istuvat heidän oksillaan "raakkumassa".
Päivä on siis vaihtunut jälleen ja pian tulevat taas "variseukset raakkumaan" lisää puhdasta ruokaa ja vettä. Monta on kestävää puuta, jonka oksille mahtuu ja ne kestävät "variseusten" painon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184001Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261464- 931298
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3131241Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi611184Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721130- 451104
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253961- 86895
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48838