Kirkon ulkomaanapu

Patamoskinen

Kirkon ulkomaanavun tilinpäätökset on asioita, jotka vaativat selvitystä!

Vuosikertomuksessa ilmoitetaan: "Kirkon Ulkomaanapu käytti vuonna 2014 kansainväliseen avustustyöhön ja kotimaan toimintoihin 34,1 miljoonaa euroa. Toiminta- menot nousivat edellisestä vuodesta 10 prosenttia.
Avustustyön kulut olivat 27,7 miljoonaa euroa, ja ne sisältävät ohjelmien suunnittelu- ja seurantakuluja 3,1 miljoonaa euroa. Avustustyön tukitoimintojen, yleishallinnon ja varainhankinnan kulut olivat 6,5 miljoonaa euroa."

Eli henkilöstökuluja on tuo 6,5 milj. ja myös lisäksi suunnitteluun ym. käytetty työ eli 3,1 milj. Tilinpäätöksessä on kuitenkin henkilöstökuluja lähes 8 milj. euroa. Mistä tämä ero johtuu?

Mutta jos tuo 8 milj. pitää paikkansa, niin KUAn henkilöstökulut ovat noin 25% tuloista.

Eli suhteellisesti vähän enemmän kuin Patmoksella. Tämä selittyyluultavasti sillä, että Patmos ei maksa palkkaa niin hyvin toimijoilleen kuin KUA.

Minusta molemmissa organisaatioissa henkilöstökulut ovat kohtuullisia. Työmies on palkkansa ansainnut ja on hyvä, että ihmiset saa palkkaa raskaasta työstä mitä toisten avustaminen vieraissa ja epävarmoissa ympäristöissä on.

Eli antakaamme näille avustusjärjestöille sumeilematta raha-avustusta, sillä he ovat lähettiläitämme, kun itse emme viitsi lähteä auttamaan ihmisiä.

36

2444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seers

      KUA ja Patmos toimivat organisaaioina samoilla periaatteilla. Molemmat auttaa myös palestiinalaisia, mutta Patmos auttaa vain palestiinalaiskristittyjä.

      • Anonyymi

        En anna pennin latia kumminkin kirkkokin huijaa. Kirkosta on tullut vähän pellen oloinen kun kari kanala on kaikenmaailman tv ohjelmissa naurettava kana kanala. Pysyis kirkossa eikä hölmöilis. Mikä asiantuntija on hääohjelmassa eronnut ukko luulee itsestään llikaa.


    • kurkkuauki

      Isisin taskuun menevät.

      • Anonyymi

        Isis saa alkaa jakamaan ehkäisy välineitä lykkäävät pirun paljon kakaroita meidänkö ne pitää elättää ei ei ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isis saa alkaa jakamaan ehkäisy välineitä lykkäävät pirun paljon kakaroita meidänkö ne pitää elättää ei ei ei

        Isis pitää lopettaa kokonaan maan päältä älkää hyvät ja pahat ihmiset auttako isisiä. Muslimit hoitakoon omat kakarat kun kerran niitä lykkivät yli sallitun rajan ei meidän tehtävä ole ruokkia allahin kakaroita


      • Anonyymi

        Ei kannata rahaa antaa herroilla on isot palkat. Ja ehkäisyneuvontaa niin ei kakaroita tulisi. Jos on nälkä niin älkää tehkö kakaroita. Vai onko afrikassa niin tyhmiä että ei osata lapsilukua säännöstellä. Raha ei auta kun jaksavat sitten taas kakaroita tehdä. Herrat nauraa kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Aina on väärinkäytöksiä rahankeräyksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isis pitää lopettaa kokonaan maan päältä älkää hyvät ja pahat ihmiset auttako isisiä. Muslimit hoitakoon omat kakarat kun kerran niitä lykkivät yli sallitun rajan ei meidän tehtävä ole ruokkia allahin kakaroita

        Mutta kun niitä isisin väkeä on joka maassa suomessakin liikaa ja haavisto hakee lisää lentokoneilla. Mitähän isisin naiset suunnittelevat kun yhdessä alkavat suunnitella missä eka pommi räjähtää. Muslimit on kaiken pahan alku. Jo raamattukin varoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isis pitää lopettaa kokonaan maan päältä älkää hyvät ja pahat ihmiset auttako isisiä. Muslimit hoitakoon omat kakarat kun kerran niitä lykkivät yli sallitun rajan ei meidän tehtävä ole ruokkia allahin kakaroita

        Ei meidän tehtävä ole ruokaa antaa yhä kasvavalle muslimiväestölle. Oppivat että kun koko aika saadaan niin ei tartte tehdä muuta kuin kakaroita. Ovat pirun nälkäsiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isis saa alkaa jakamaan ehkäisy välineitä lykkäävät pirun paljon kakaroita meidänkö ne pitää elättää ei ei ei

        Uskon varjolla kerätään rahaa jo on ihmiset tyhmiä. Uskovaiset tekee paljon vääryyttä. Hyvä esim on timo soini ja sipilä. Piilouskovaisia


    • Heippa, välitän tähän Kirkon Ulkomaanavun vastauksen, terv Päivi-pappi

      Hei,

      aivan kuten mainitsitkin, avustustyön tukitoimintojen, yleishallinnon ja varainhankinnan kulut olivat 6,5 miljoonaa euroa vuonna 2014. Tähän summaan sisältyy paljon muutakin kuin henkilöstökuluja, joiden osuus on noin 2,5 miljoonaa euroa tuosta summasta (tuloslaskelmassa varainhankinnan henkilöstökuluja ei ole erikseen eritelty, koska olemme noudattaneet tarkasti kirjanpitoasetuksen mukaista tuloslaskelmaa). Esimerkiksi toimitilat, it-kulut, viestinnän ja varainhankinnan kaikkien toimenpiteiden kulut, vapaaehtoisverkostojen, kuten Naisten Pankin toiminnan koordinoinnin ja esimerkiksi seurakunnissa järjestettävien koulutusten kulut.

      Lisäksi kansainväliseen avustustyöhön sisältyviä henkilöstökuluja 5,7 miljoonaa. Kyseessä ovat toimintamaissa avustustyötä tekevien ja hankkeiden suunnittelu- ja seurantatyötä tekevän henkilöstön palkkakulut.

      Yhteensä henkilöstökulut olivat siis noin 8,3 miljoonaa euroa vuonna 2014.

      Taloustietoihin voi tutustua verkkosivuillamme https://www.kirkonulkomaanapu.fi/tietoa-meista/vuosikertomus-2014/

      Ystävällisin terveisin
      Minna Elo/tiedottaja
      Kirkon Ulkomaanapu

      • luterilainen

        Arvostan Kirkon Ulkomaanavun toimintaa. Käsitykseni mukaan se auttaa ehdoitta eikä pyri vastenmieliseen uskonnon tuputtamiseen niin kuin joku IRR-TV tai Patmos.


      • luterilainen kirjoitti:

        Arvostan Kirkon Ulkomaanavun toimintaa. Käsitykseni mukaan se auttaa ehdoitta eikä pyri vastenmieliseen uskonnon tuputtamiseen niin kuin joku IRR-TV tai Patmos.

        KUA on persiistä. Se ei auta ketään jos ei kerro evankeliumia Jeesuksesta. Nimi pitäisi muuttaa vapaa-ajattelijoiden ulkomaan avuksi. VAAUA!


      • luterilainen kirjoitti:

        Arvostan Kirkon Ulkomaanavun toimintaa. Käsitykseni mukaan se auttaa ehdoitta eikä pyri vastenmieliseen uskonnon tuputtamiseen niin kuin joku IRR-TV tai Patmos.

        Kyllä, mitä olen siitä lukenut, työtä tehdään kristillisellä pohjalla eikä käännyttämisen tarkoituksessa.


      • oletpa.harhainen
        mummomuori kirjoitti:

        Kyllä, mitä olen siitä lukenut, työtä tehdään kristillisellä pohjalla eikä käännyttämisen tarkoituksessa.

        Kukaan ei käännytä ketään mutta evankeliumi tulee julistaa kaikille kansoille kuten Jeesus käski
        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • ei.hyvä
        oletpa.harhainen kirjoitti:

        Kukaan ei käännytä ketään mutta evankeliumi tulee julistaa kaikille kansoille kuten Jeesus käski
        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Luterilaiset vain kastavat avuttomia vauvoja ja luulevat sen olevan evankeliointia :(
        Ei ihme, ettei Jumalan valtakuntaan ole tunkua Suomessa.


      • luterilainen
        muorimummo kirjoitti:

        KUA on persiistä. Se ei auta ketään jos ei kerro evankeliumia Jeesuksesta. Nimi pitäisi muuttaa vapaa-ajattelijoiden ulkomaan avuksi. VAAUA!

        Sinun ei tarvitsekaan kannattaa KUA:n toimintaa. Minäkään en kannata jonkin Patmos -porukan käännyttämistoimintaa. Ihmisen omaa uskoa on kunnioitettava olkoon tämä sitten vaikka muslimi, Jehovantodistaja tai uskonnoton.


      • luterilainen kirjoitti:

        Sinun ei tarvitsekaan kannattaa KUA:n toimintaa. Minäkään en kannata jonkin Patmos -porukan käännyttämistoimintaa. Ihmisen omaa uskoa on kunnioitettava olkoon tämä sitten vaikka muslimi, Jehovantodistaja tai uskonnoton.

        Käännyttikö mielestäsi Jeesuskin ihmisiä? Entä jos itse et olisi kuullut evankeliumia etkö toisoisi, että joku sen sinulle kertoisi ja voisit löytää Jeesuken?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Kyllä, mitä olen siitä lukenut, työtä tehdään kristillisellä pohjalla eikä käännyttämisen tarkoituksessa.

        Se on kristillistä, ettei evankeliumin julistamisen tärkeyttä väheksytä.


    • Patamoskinen

      On tärkeää, että myös julistamme evankeliumia Jeesuksen lähestyskäskyn mukaisesti.

      Soppaa, saippuaa ja Sanaa - siinä se - uskovaisen työmaa :)

      • Patmoksen ja muiden lähetysjärjestöjen kahden käden auttaminen - toisessa kädessä maallinen apu ja toisessa evankeliumi - on Jumalan tahdon mukaista. Myös evankeliumi kuuluu kaikille ja jokainen itse valitsee ottaako sen vastaan vai ei.


      • luterilainen
        Daavidintähti kirjoitti:

        Patmoksen ja muiden lähetysjärjestöjen kahden käden auttaminen - toisessa kädessä maallinen apu ja toisessa evankeliumi - on Jumalan tahdon mukaista. Myös evankeliumi kuuluu kaikille ja jokainen itse valitsee ottaako sen vastaan vai ei.

        KUA julistaa evankeliumia teoillaan. Tämä oli mielestäni myös Jeesuksen käsky häntä seuraaville. Itse kartan niitä lähetysjärjestöjä jotka saarnaavat omia ideoitaan jumalan tahtona (esimerkkinä OWM) eivätkä kunnioita ihmisen omaa uskoa, uskontoa tai maailmankatsomusta.


      • luterilainen kirjoitti:

        KUA julistaa evankeliumia teoillaan. Tämä oli mielestäni myös Jeesuksen käsky häntä seuraaville. Itse kartan niitä lähetysjärjestöjä jotka saarnaavat omia ideoitaan jumalan tahtona (esimerkkinä OWM) eivätkä kunnioita ihmisen omaa uskoa, uskontoa tai maailmankatsomusta.

        KUA on kieltäytynyt julistamasta evankeliumia koska ei halua olla hengellinen järjestö. Se ei suinkaan ole Jeesuksen mallin mukaista eikä lähetyskäskyn mukaista. Kartatko kristillisyyttä kaikessa?


      • julista
        luterilainen kirjoitti:

        KUA julistaa evankeliumia teoillaan. Tämä oli mielestäni myös Jeesuksen käsky häntä seuraaville. Itse kartan niitä lähetysjärjestöjä jotka saarnaavat omia ideoitaan jumalan tahtona (esimerkkinä OWM) eivätkä kunnioita ihmisen omaa uskoa, uskontoa tai maailmankatsomusta.

        16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.


      • luterilainen
        Daavidintähti kirjoitti:

        KUA on kieltäytynyt julistamasta evankeliumia koska ei halua olla hengellinen järjestö. Se ei suinkaan ole Jeesuksen mallin mukaista eikä lähetyskäskyn mukaista. Kartatko kristillisyyttä kaikessa?

        Kartan sinun edustamaasi "kristillisyyttä" kaikessa. Kyllä aivan varmasti.


      • evl.ja.muut.multinit
        luterilainen kirjoitti:

        Kartan sinun edustamaasi "kristillisyyttä" kaikessa. Kyllä aivan varmasti.

        Kartat varmaan kaikkea evankeliumin julistusta. Miksi sinä olisit muita parempi kun muille et evankeliumia kertoisi vaan antaisit hedän mennä kadotukseen. Etkö halua pelastaa ihmisiä Jeesukselle?


    • Ehdottomasti palkka on ansaittua. Sen voi siis näin avoimesti kertoa eikä sitä tarvitse salailla kuten Patmoksessa tehdään!

      • muorimummo__

        Etkö osaa lukea Patmoksen taseesta henkilötsökuluja? Niistähän oli oikein oma aloituksensakin ja sinä siellä suunapäänä hilluit. 1,8milj. eli n. 20% tuotoista.
        Yritähän uudelleen
        http://www.patmos.fi/filebank/6022-tasekirja_2014.pdf

        Pienet on henkilöstökulut kun Patmoksessa on kuitenkin paljon tohtoreita ja maistereita töissä.


      • kirkosta-eronnut
        muorimummo__ kirjoitti:

        Etkö osaa lukea Patmoksen taseesta henkilötsökuluja? Niistähän oli oikein oma aloituksensakin ja sinä siellä suunapäänä hilluit. 1,8milj. eli n. 20% tuotoista.
        Yritähän uudelleen
        http://www.patmos.fi/filebank/6022-tasekirja_2014.pdf

        Pienet on henkilöstökulut kun Patmoksessa on kuitenkin paljon tohtoreita ja maistereita töissä.

        Kirkolla henkilöstökulut 66,6%. Miksi niin paljon, onko siinä jotain hämärää ja mitä kirkko salaa?


      • MOT.asialle
        kirkosta-eronnut kirjoitti:

        Kirkolla henkilöstökulut 66,6%. Miksi niin paljon, onko siinä jotain hämärää ja mitä kirkko salaa?

        Jotain mätäähän tuossa kirkon ja KUA:n touhussa selvästi on. Voisiko se tutkija tutkia näitä niin varmasti löytäisi jotakin oikeaa väärinkäytöstä niin ei tarvitsisi Patmosta turhaan syyttää?


      • Anonyymi
        kirkosta-eronnut kirjoitti:

        Kirkolla henkilöstökulut 66,6%. Miksi niin paljon, onko siinä jotain hämärää ja mitä kirkko salaa?

        Kirkossa on paljon ahneita paskoja kyllä raha kelpaa kun hölmöt antaa rahaa keräyksiin itse en enää anna kun rahat menevät herrojen taskuun


    • ei.senttiäkään

      KUA on islamin asialla!

      • hyvin

        Sinä sopisit MV -palstalle


      • ei.senttiäkään
        hyvin kirjoitti:

        Sinä sopisit MV -palstalle

        Minkäs minä sille voin, että KUA on liittoutunut muslimen kanssa ja maksaa koulujen materiaalit missä opetetaan vihaamaan Israelia. Tiesitkö, että KUA:n kustantamissa kartoissa ei ole Israelia ollenkaan?


    • Anonyymi

      Paras apu mitä kirkko voi tarjota on ehkäisyvälineet tai sterilisaatio. Mustat lykkii kakaroita melin määrin meidänkö pitää tämä musta lauma elättää ei kiitos vähemmän kakaroita niin ei tartte valittaa

      • Anonyymi

        Väestön vaihto tulossa…..


    • Anonyymi

      EN AVUSTA LAINKAAN KIRKON ULKOMAAN APUA.
      NE RAHAT MENEVÄT VASURIVIHERÄN MINISTERIN KAUTTA PALESTIINAN SISSEILLE ISRAELIA VASTAAN.-

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe