Vakavasti sairaan läheiset tuskin mitään muuta rakkaalle läheiselleen toivovat, kuin, että tämä pääsisi Taivaaseen. Läheisen löhellä, hänen elämän viimeiset hetket ja henkäykset, kunnes häntä ei enää ole, ovat raskaimpia kokemuksia, mitä elämässä joutuu kokemaan. Siinä tilanteessa ei todellakaan toivo muuta läheiselleen, kuin että hän on siirtynyt Taivaan kotiin.
Vain Jumala tietää, millainen on ihmisellä sydämessään suhde Jumalaan, ei sitä ihminen loppujen lopuksi tiedä. En nyt muista missä asiasta kerrottiin, kun uskovat saattavat kinastella siitä, kuka pääsee Taivaaseen ja kukaa ei. Oliko Taivaassa käynyt sitten kertonut, että hän Taivaassa yllättyi nähdessään siellä tuttuja ihmisiä, joiden hän ei koskaan olisi uskonut edes pääsevän Taivaaseen heidän elämää seurattuaan. Hän myös koki suuren yllätyksen, kun ei nähnytkään Taivaassa niitä, jotka olivat jo kuolleet ja joiden hän uskoi varmasti pääsevän Taivaaseen, hyvinkin hurskaita ihmisiä.
Vain Armollinen Jumala tietää, kuka Taivaaseen lopulta pääsee, ei se ole ihmisten oletusten varassa.
Jumalan käsissä on ihmisen sielu
3
79
Vastaukset
- Brina
Kuolema on sitä pelottavampi mitä vähemmän tiedämme siitä sekä yleensä elämän/kaiken tarkoituksesta. Uskontomme on luonut meille kauhumielikuvia ikuisesta "levosta" ja sen jälkeen tapahtuvasta "tuomiosta joko taivaaseen tai helvetin ikuiseen kärsimykseen. Näistä johtuen moni ajatteleva ihminen onkin heittänyt uskonnot kokonaan pois elämästään. Toisaalta moni uskontoonsa edelleen luottava pitää tiukasti kiinni noista väittämistä juuri ja ainoastaan pelätessään jäävänsä tämän elämänsä jälkeen osattomaksi ns. Jumalan "armosta".
Kerron tässä heti, että Jumala ei tuomitse ketään niin täällä kuin kuoleman jälkeenkään! Eikä anna siis mitään "armoakaan" kenellekään, sillä kaikki toimii sielläkin kuoleman jälkeisessä "taivasmaailmassa"/astraalimaailmassa muuttumattomien lakien mukaisesti.
Kuolemansa jälkeen jokainen itse on itsensä "tuomari" käytyään ensin läpi elämänsä "filminauhan" ja tunnistaessaan virheensä. "Armo" on aina meidän omissa käsissämme ja se löytyy rakkaudessa ja anteeksiantamisessa niin itseä kuin toisia/kaikkea kohtaan! Tämä kuoleman jälkeinen tilinteko johon joudumme pian (siis vasta kun olemme siellä "hereillä") ratkaisee, minne olemisen tasolle joudumme eli mikä vastaa sielumme "värähtelytaajuutta" tai "väriä".
Valitettavan monet uskovat vielä kuoleman jälkeiseen "ikuiseen uneen" ja siksi heidän sielunsa toimii uskomustensa mukaisesti; he makaavat tiedottomina vaikka heillä olisi mahdollisuus herätä taivasmaailmaan milloin tahansa, mutta läheisten rukoukset ja enkelit auttavat tällaisia "nukkuvia" sielläkin heräämään tällaisesta typerästä "ikiunesta".
Taivaita on monia ja ne ovat yleensä iloisia lepo- ja oppimispaikkoja. Oikeasti näitä olemisen tasoja on lukemattomia, jokaiselle tietoisuuden taajuudelle omansa, siis myös sellaisille sieluille jotka ovat elämissään kohdistuneet ainoastaan itsekkyyteen ja pahuuteen; he löytävät itsensä ns, pimeyden syöväreistä, joita jotkut meistä jo täällä eläisään ovat kokeneetkin NDE-kokemuksessaan (tai huumehöyryissään yms.). Koska jokainen näissä taivasmaailmoissakin tiedostaa vain sitä, mitä kykenee ymmärtämään eli siis millä tietoisuuden asteella itse on: emme todellakaan "valaistu" heti kuoltuamme! Siispä emme tapaa siellä kuin samalla värähtelytaajuudella olevia sieluja eli ns. sukulaissieluja; monet omaisemme ja rakkaimpamme ovat niitä.
Mikään näistä taivasmaailmojen/astraalitasojen olemisen tasoista eli taivaista ei ole kenenkään kohdalla pysyviä (ikuisesti samoja), sillä palaamme välillä kokemaan fyysisen tasomme kaltaista elämää päästäksemme eteenpäin ja kasvaisimme tietoisuudessamme, sillä vain kokeminen antaa meille mahdollisuuden saavuttaa todellisen pysyvän viisauden = Valaistumisen.
Vasta kun olemme saavuttaneet sielumme päämäärän niin täällä kuin taivaismaailmoissakin , pääsemme siirtymään todelliseen Ikuiseen Taivaaseen (=toinen kuolema josta seuraa ainoa, todellinen "uudelleen syntyminen), palaaminen Isämme Kotiin ja alkuperäämme Henkenä, mutta siihen meillä on ikuisuus "aikaa" ja kaikki mahdollisuudet olemassa....
Emme ole kehomme; se on maan energioista ja palaa niihin kuoltuamme.
Emme ole sielumme; se on vain muistio ja suunnitelma (Minä Olen se joka minä olen eli ns. matrix) joka pitää meidät "taipaleella".
Perusolemukseltamme olemme osanen ikuista, ajatonta Henkeä, sitä joka syntyi Alkulähteestä jota kutsumme Jumalaksi. Henki = Valo josta kaikki ON! Henki on tietoisuutta ja energiaa eli maailmankaikkeuden perusprinsiipit. Kaikki mitä on, ilmenee (luodaan; on olemassa) alkuperältään vain näistä kahdesta aina yhdessä vaikuttavasta "voimasta". Meillekin ihmisille, jotka siis olemme osasia tuosta rajoittamattomasta Hengestä, annettiin mahdollisuus lähteä (ei pakotettu) ilmentämään maailmankaikkeutta omalta osaltamme ja siten tehdä tunnetuksi Jumalan äärettömyyden rajattomia mahdollisuuksia eli kaikkea sitä, mitä KAIKKEUS voikaan olla. Miksi siis kukaan auktoriteetti tuomitsisi meitä siitä? - vm41
Toi oli kyllä tosi kaukaa haettu ja hyvin keksitty !!
Missään ei luvata taivaaseen menosta, kirjoituksissa ei ainakaan.
Jeesuksen uudesta tulemisesta vain, sekä rajallisesta määrästä mukaan pääseviä.
Kaikki muu on vain suurta petosta, joko toisten syöttämää, tai oman mielikuvituksen tuottamaa toive ajattelua.- turhamahtailla
No ateisti tätä ei ainakaan tiedä. Tarkoitan vm41. Sinäkin notkistat kerran Jumalan kunniaksi kerran polvesi Jeesuksen Kristuksen edessä tahdoit tai et.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391