no niin, yksi shoppauspäivä taas takana ja matkalaukkumme alkavat täyttyä tavarasta jotka ovat tarkoitettu viemisiksi (vai onko oikea sana tuliaisiksi?) sukulaisille, yestäville ja tutuille Kolumbiaan ja Floridaan. Mitään paljon meidän vaatteita ei taida niihin sitten mahtuakaan, mutta ostetaan lisää matkalla. Ruotsalaista designia, dalahevosia, t-paitoja, rihkamakoruja, kosmetiikkaa, keittiötilpehöörejä, ruotsalaisia karkkeja...ja sitten käsipakaasi täyttyykin pilleripurkeista kolmeksi viikoksi ja print-outeja varauksista ja lipuista jne. on pieni salkullinen.
Tässä vain mietin että mitä ideaa on roudata mantereelta toiselle ja kolmannelle rihkamaa made in china olisko paree sitten kuitenkin jaella ihan ilmiselviä seteleitä esim. nuoremmalle ja köyhemmälle sukulaisjengille? Esimerkiksi opiskelijoille) Muttakun....ne onkaikki niin innoissaan meidän tulosta ja aikovat tulla hotellille heti ku ntulemme lentokentältä (täällä on puhelimet, facebook chatti ja whatsappi käyneet kuumana) niin pakkohan sitä on olla jotain antaa.
Matkalukun pakkaamisesta
91
257
Vastaukset
- pirunmustanikki
"Tässä vain mietin että mitä ideaa on roudata ..."
Siinäpä se heppa seisoo ja valjaita heiluttaa kera aisojen ja kärryjen.
Itse veisin menijäisiksi jotakin paikallista mielellään käsin tehtyä ja leivottua. Kuten vaikkapa suomesta fazzen suklaatia tai pandan, ja ruisleipää ja poro patsaita ja sen sellaista. Juu ja aalto maljakoita ja marimekkalan meikkipussukan.
Se, että ostaa ruotsista kiinalaista, jota vie jenkkeihin, jota voinee ostaa sieltäkin, on hieman huvittava yhtälö. Kuin suomessa vienti vie kaljaa Tallinnaan jota suomalaiset menee ostamaan sieltä eikä paikallisesta siwasta tai alkosta. Liekö se 3 G kalja pahemman makuista kuin 4 G. Eihän niillä ole prosenttieroa kuin 0,5. Löysin mökin vajasta Silja Linen kaljanrahtauskärryt ja ison kassin, jonka kuuluu kärryyn. Puhdistin kassin ja nyt se tököttää ovensuussa täyteen pakattuna odottaen matkaa kirpputorille. Kassi täyttyi kaikenlaisesta jouto rihkamasta.
Eli pakkaushommissa täälläkin ; )- kesääntyvä
Annoit korpikirjailija pohdittavaa. Tässä kun kevään mittaan jään eläkkeelle, niin mietin sitä, että mikä olisi sen minulle paras tapa päästä ylimääräisestä tavarasta eroon. Pistääkö nettikirppikselle vai roudatako kylän kirppikselle. Kesällähän sitä olisi aikaa. Jos jollakulla on näkemksiä, niin otan mielelläni vastaan.
kesääntyvä kirjoitti:
Annoit korpikirjailija pohdittavaa. Tässä kun kevään mittaan jään eläkkeelle, niin mietin sitä, että mikä olisi sen minulle paras tapa päästä ylimääräisestä tavarasta eroon. Pistääkö nettikirppikselle vai roudatako kylän kirppikselle. Kesällähän sitä olisi aikaa. Jos jollakulla on näkemksiä, niin otan mielelläni vastaan.
Vein paikalliseen Tavarakirppikseen. Laitoin ystäväni kanssa yhteisen pöydän. Viikon pesti näin alkuun. Huomasin muuten, että olen myynyt jo aika lailla tavaraa, alkaa olla hyvällä mallilla minut romppeeni.
Mun tarviikin käydä kellarissa katsomassa onko mulla yhtään lakkahilloa jäljellä itsepomituista lakoista viime kesältä. Suomalainen ex-käly Floridassa varmaan tykkäisi.
- Nuusk.hilloako-muka
Viime. Kesäistä? Varo ettei Floridan FBI pommiryhmä pysäytä sua matkalaukkuhihnalle tai muualla turvatarkastuksessa? Arlanda ampuu.
- flegmaatti
Nuusk.hilloako-muka kirjoitti:
Viime. Kesäistä? Varo ettei Floridan FBI pommiryhmä pysäytä sua matkalaukkuhihnalle tai muualla turvatarkastuksessa? Arlanda ampuu.
Työkaverini sisar vei pyynnöstä jenkkeihin leivinjauhetta. En tiedä onko siellä ko. tuotteen saatavuus huono. Väitti johtaneen tullin tekemään analyysiin.
flegmaatti kirjoitti:
Työkaverini sisar vei pyynnöstä jenkkeihin leivinjauhetta. En tiedä onko siellä ko. tuotteen saatavuus huono. Väitti johtaneen tullin tekemään analyysiin.
Leivinjauhetta?
Baking powder on joka kaupan hyllyssä useita eri merkkejä. Ei ole huono saatavuus; laatuvertailuja en ole koskaan tehnyt.
- Vitsillä
Mikä on matkaluku ? Onko se luettavaa.
- ent.siivoojaparka
Taisit kerran jo sivunmennen mainitakin jotain, että olet lähdössä matkalle.
Lähdettekö kaikki kolme? Jääkö talo tyhjilleen?- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei jää.
No sehän sit tyhjennetään.
- lievää.uhkailua
ent.siivoojaparka kirjoitti:
No sehän sit tyhjennetään.
Sinäkö slussenin sissien kanssa käyt talon tyhjentämässä?
- ent.siivoojaparka
lievää.uhkailua kirjoitti:
Kevätsiivous...
lievää.uhkailua kirjoitti:
Hyvä tietää että jos täällä on käyty niin kenen perään hälyytän poliisit.
- FobbakinVaroittaa
Paloma.se.co kirjoitti:
Hyvä tietää että jos täällä on käyty niin kenen perään hälyytän poliisit.
Kyllä pitää ymmärtää syyttää ihan itseään jos omaa tyhmyyttään tyhjenevää kämppäänsä mainostaa ympäri nettiä. Itse ainakin kerron somessa reissuistani vasta kotiin palattuani.
FobbakinVaroittaa kirjoitti:
Kyllä pitää ymmärtää syyttää ihan itseään jos omaa tyhmyyttään tyhjenevää kämppäänsä mainostaa ympäri nettiä. Itse ainakin kerron somessa reissuistani vasta kotiin palattuani.
Otetaas tää sitten alusta: emme lähde matkalle koko porukka. Kotiin jää väkeä.
- slussenin.sissit
FobbakinVaroittaa kirjoitti:
Joku utelias kyylä ottanut selville nimen ja osoitteen, ei sekään normaalia ole.
- ent.siivoojaparka
slussenin.sissit kirjoitti:
Joku utelias kyylä ottanut selville nimen ja osoitteen, ei sekään normaalia ole.
Varmaan aika moni kyylä sen tietää sen kummemmin selville ottamatta, kun sitä on tyrkytetty kuin tarjottimella.
Varmaan aika moni kyylä sen tietää sen kummemmin selville ottamatta, kun sitä on tyrkytetty kuin tarjottimella.
On teillä ongelmat, ei voi muuta kuin ihmetellä. Olisiko sittenkin kyseessä se paljon mainittu tunne, Kateus.
- ent.siivoojaparka
korppis kirjoitti:
On teillä ongelmat, ei voi muuta kuin ihmetellä. Olisiko sittenkin kyseessä se paljon mainittu tunne, Kateus.
Kateellinen mistä?
Voinhan minäkin iskeä pääni betoniseinään, jos haluan. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Kateellinen mistä?
Voinhan minäkin iskeä pääni betoniseinään, jos haluan.Paloman ketjussa nyt ollaan. Niinpä te mökkivarkaat olette lyöneet päänne Paloman matkalaukkuun.
- ent.siivoojaparka
korppis kirjoitti:
Paloman ketjussa nyt ollaan. Niinpä te mökkivarkaat olette lyöneet päänne Paloman matkalaukkuun.
Voitko selventää mitä tarkoitat.
Vastasin sinulle, joka myöskin olet työntynyt "Paloman (suljettuunko?) ketjuun". - musta.palstalainen
Mä en ole täällä nähnyt paloman kertoneen nimeään eikä osoitettaan. Sä olet muualta ne tietoosi onkinut ja sillä leventelet.
- ent.siivoojaparka
musta.palstalainen kirjoitti:
Mä en ole täällä nähnyt paloman kertoneen nimeään eikä osoitettaan. Sä olet muualta ne tietoosi onkinut ja sillä leventelet.
Ongin paljon muitakin tietoja netiltä, enkä ole ainut sitä lajia. En ole vangittuna mitenkään tähän palstaan. Olenko siis tehnyt jotain rikollista?
Internet on laaja ja paljon käytetty niin hyviin kuin pahoihinkin tarkoituksiin.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/villainbrotten-okar/
"""Tjuvarna söker numera ofta upp sina offer systematiskt via datorn"""
http://www.villaagarna.se/Tips-artiklar/I-mitt-kvarter/12-tips-for-att-halla-tjuven-borta/
"""Skriv inte i sociala medier att du ska resa bort"""
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/villainbrotten-okar-i-lanet-1?regionalmeny=1
"""Enligt polisen tar sig de flesta inbrottstjuvar in dagtid"""
ESTAT on taas jumissa maksusysteemi ei toimi.
Tai siis mun ja Lutusen ESTAt onvalmiit, mutta tää toinen jengi joka on lähdössä myöhemmin ei saa maksua läpi. Minäkään en saanut heidän puolestaan maksettua mutta onneksi heillä on vielä useampi viikko aikaa hoitaa asia.- RealistiN
Tapanani on ollut pakata matkalaukkuun suomalaisille kaukomailla asuville ystävilleni salmiakkia, sisu-pastilleja, xylitol-tuotteita ja reissumiestä, niin eikä pidä unohtaa Oululaisen hapankorppuja. Isäntäperheille vien yleensä jotain kotimaista tekstiiliä, esim. pellavapyyhkeitä tai keveitä ja särkymättömiä käyttötarvikkeita, esim. juustohöylä on monessa maassa ihan tuntematon tuote. Koriste-esineitä en yleesä koskaan vie, koska en myöskään itse niitä tuliaisina halua pölyttymään nurkkiini.
Floridan suomalaisilla sukulaisillani käy aina talvenmittaan porukkaa, perhettä ja tuttuja ja naapuritkin on suomalaisia, joten ne kyllä roudaa jotain pahempaan suomiruuan nälkään. Minä vien Maraboun suklaata, jarlbergin juustoa, lakkahilloa ja graavatun lohifileen. Ruotsalais-suomalaiselle sukulaisrouvalle vien Elsa Beskowin makeisruukun ja ruotsalaisia karkkeja lahjapakkauksista. Hyvälle ystävälleni ja ex-kälylleni vien lisäksi hienot ruotsalaista designia pääsiäiskukot ja miehille kaikille t-paidat (dalahevosia ja hirviä :) Kolumbiaan lähtee lisää t-paitoja (mutta tavallisia dressmanin raidallisia kevään mallistosta, suklaata ja karkkeja kosmetiikkaa, toppeja, pukukoruja, puoli tusinaa pihviveitsiä ja haarukoita .... cd-levyjä (vävyn oman bändin levyjä) Lutusen matkalaukkuun ei taida mahtuakaan paljoa muuta....mutta eihän se tarvi kuin kolmet kalsarit ja kahdet sukat, kaksi t-paitaa ja kahdet farkut joista toiset päälle. Jaa, yhdet bermudashortsit ja hygieniartikkelit.
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Floridan suomalaisilla sukulaisillani käy aina talvenmittaan porukkaa, perhettä ja tuttuja ja naapuritkin on suomalaisia, joten ne kyllä roudaa jotain pahempaan suomiruuan nälkään. Minä vien Maraboun suklaata, jarlbergin juustoa, lakkahilloa ja graavatun lohifileen. Ruotsalais-suomalaiselle sukulaisrouvalle vien Elsa Beskowin makeisruukun ja ruotsalaisia karkkeja lahjapakkauksista. Hyvälle ystävälleni ja ex-kälylleni vien lisäksi hienot ruotsalaista designia pääsiäiskukot ja miehille kaikille t-paidat (dalahevosia ja hirviä :) Kolumbiaan lähtee lisää t-paitoja (mutta tavallisia dressmanin raidallisia kevään mallistosta, suklaata ja karkkeja kosmetiikkaa, toppeja, pukukoruja, puoli tusinaa pihviveitsiä ja haarukoita .... cd-levyjä (vävyn oman bändin levyjä) Lutusen matkalaukkuun ei taida mahtuakaan paljoa muuta....mutta eihän se tarvi kuin kolmet kalsarit ja kahdet sukat, kaksi t-paitaa ja kahdet farkut joista toiset päälle. Jaa, yhdet bermudashortsit ja hygieniartikkelit.
Unohdit kertoa minkä väriset ja malliset kalsarit.
- RealistiN
Paloma.se.co kirjoitti:
Enpä olettanutkaan sinun ruotsalaisena roudaavan suomalaisia tuliaisia, kerroin vain mitä itse vien.
RealistiN kirjoitti:
Enpä olettanutkaan sinun ruotsalaisena roudaavan suomalaisia tuliaisia, kerroin vain mitä itse vien.
Joo siis , mutta kyllä minä kuljetan paljon iittalaa ja suomalaisia sapuskoita myös, mutta tällä kertaa tulee enemmän ruotsalaista mukaan. Riippuu vähän kenelle olen viemässä.
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Joo siis , mutta kyllä minä kuljetan paljon iittalaa ja suomalaisia sapuskoita myös, mutta tällä kertaa tulee enemmän ruotsalaista mukaan. Riippuu vähän kenelle olen viemässä.
Saako muuten jenkkeihin viedä sapuskoita nykyisin?
Vuosituhannen vaihteessa laitettiin koneessa ennen Miamia roskasäkki kiertämään, minne käskettiin laittaa kaikki ruokapuoli, mitä oli itsellään mukana, olipa se sitten omppu tai mikä vaan. Ei kuulemma saanut viedä maahan mitään ruuanpuolta mukanaan. - tässähän-näitä
Vuosituhannen vaihteessa laitettiin koneessa ennen Miamia roskasäkki kiertämään, minne käskettiin laittaa kaikki ruokapuoli, mitä oli itsellään mukana, olipa se sitten omppu tai mikä vaan. Ei kuulemma saanut viedä maahan mitään ruuanpuolta mukanaan.http://www.usafakta.com/tullimaaraykset.php
lieköhän graavilohi olisi erikseen tautivapaaksi luokiteltu? tässähän-näitä kirjoitti:
http://www.usafakta.com/tullimaaraykset.php
lieköhän graavilohi olisi erikseen tautivapaaksi luokiteltu?"Fish- personal amounts of fish, shrimp, abalone and other seafood are allowed and can be fresh, frozen, dried, smoked, canned or cooked"
https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/82/~/travelers-bringing-food-into-the-u.s.-for-personal-use
Olen vienyt graavattua lohta aikaisemminkin, mutta voi olla että päädymme kylmäsavustettuun varmuuden vuoksi.ent.siivoojaparka kirjoitti:
Vuosituhannen vaihteessa laitettiin koneessa ennen Miamia roskasäkki kiertämään, minne käskettiin laittaa kaikki ruokapuoli, mitä oli itsellään mukana, olipa se sitten omppu tai mikä vaan. Ei kuulemma saanut viedä maahan mitään ruuanpuolta mukanaan.Olen vienyt joka kerta ja mitään roskasäkkiä ei ole koskaan kiertänyt koneessa. Ja mites ne sitten kerää sapuskat sieltä ruumasta? Jospa se oli se roskapussi mitä lentoemot kierrättävät kun ruokailu on loppu ja tarjottimet tyhjennetään?
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Olen vienyt joka kerta ja mitään roskasäkkiä ei ole koskaan kiertänyt koneessa. Ja mites ne sitten kerää sapuskat sieltä ruumasta? Jospa se oli se roskapussi mitä lentoemot kierrättävät kun ruokailu on loppu ja tarjottimet tyhjennetään?
Ei, ei, kyllä meille selvästi sanottiin ihan omalla kielellä, että jos ei halua jäädä tulliin kiinni, niin kopistelee laukuistaan kaikki eväänsä siihen roskasäkkiin.
Mitä siellä ruumassa olevissa laukuissa on, niin eikö nekin jonkunlaisen kontrollin läpi mene? Ainakin meidän kaikki käsibagaasit menivät sielläkin perillä läpivalaistuksen kautta. Likka vielä unohti ottaa reppunsa siitä pannalta ja jouduttiin ulkoa palaamaan takaisin etsimään sitä.
Siitä on aikaa n. 16-17v. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ei, ei, kyllä meille selvästi sanottiin ihan omalla kielellä, että jos ei halua jäädä tulliin kiinni, niin kopistelee laukuistaan kaikki eväänsä siihen roskasäkkiin.
Mitä siellä ruumassa olevissa laukuissa on, niin eikö nekin jonkunlaisen kontrollin läpi mene? Ainakin meidän kaikki käsibagaasit menivät sielläkin perillä läpivalaistuksen kautta. Likka vielä unohti ottaa reppunsa siitä pannalta ja jouduttiin ulkoa palaamaan takaisin etsimään sitä.
Siitä on aikaa n. 16-17v.En ole koskaan matkustanut lentokoneessa omien eväiden kanssa, mutta jos sellaista tapahtuu niin selvähän se että niitä ruokien jätteitä ei saa kuljettaa tullin läpi vaan ne tarvii kerätä roskikseen. Joku kertoi että hänellä oli voileipä mukana ja ne otti tullissa kinkkuviipaleenpois välistä ja antoi leivän hänelle takaisin.
Tullin lista siitä mitä saa ja mitä ei saa tuoda maahan (ruokatavaroista) on pitkä ja monimutkainen. Periaatteessa kaikki karkit ja suklaat ovat sallittuja, kaikki hedelmät, siemenet ja tuore liha on kiellettyä. Sotten kaikki ruokatavara on ilmoitettava tullille.- ötökät-hengiltä
Siitä on aikaa n. 16-17v.Ostan usein lentoasemalta jotain evääksi koneeseen pitkille lennoille, sillä nappaan yleensä heti jo nousussa nukahtamispillerin joten jään yleensä paitsi koneessa tarjottavasta ruokailusta. Moneen paikkaan ei saa viedä loppueväitä, joten olen tottunut jättämään ne aina koneessa roskiin. Uuteen Seelantiin mennessä lentoemot kulkivat ennen laskeutumista päästä päähän matkustamon käytäviä ruiskuttaen hyönteismyrkkyä, eivät onnistunet ainakaan meikäläistä saamaan hengiltä ;D
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
En ole koskaan matkustanut lentokoneessa omien eväiden kanssa, mutta jos sellaista tapahtuu niin selvähän se että niitä ruokien jätteitä ei saa kuljettaa tullin läpi vaan ne tarvii kerätä roskikseen. Joku kertoi että hänellä oli voileipä mukana ja ne otti tullissa kinkkuviipaleenpois välistä ja antoi leivän hänelle takaisin.
Tullin lista siitä mitä saa ja mitä ei saa tuoda maahan (ruokatavaroista) on pitkä ja monimutkainen. Periaatteessa kaikki karkit ja suklaat ovat sallittuja, kaikki hedelmät, siemenet ja tuore liha on kiellettyä. Sotten kaikki ruokatavara on ilmoitettava tullille."Ruokien jätteitä"?
Mistään ruokien jätteistä ollut kysymys meillä ainakaan. Iltapala ja aamiainen oli mukana hotelliin, kun iltamyöhällä oltiin perillä, ettei tarvitse heti väsyneenä lähteä etsimään ruokaa. Meillä oli pelkkä hotellilägenhet, kaksio keittiön kanssa, koska ei me haluttu sitoutua hotellin ruoka-aikoihin, kun tarkoituksena oli pyöriä kauempanakin kuin hotellin ympäristössä.
Eikä minun luontoni antanut heittää meidän hyviä eväitä roskiin vaikka yllytettiin. Siinä ne meni tullin läpi kuitenkin minisessä kylmälaukussa pienet jugurttipurkit, pieni voipaketti, pienet juissipurkit, suolalihaa, juustoa, muutama lihapullakin... Lisäksi leipää, teetä ja pikakahvia.
Kuka nyt suklaata ja karkkeja tarjoaisi lapsilleen aamiaiseksi! ent.siivoojaparka kirjoitti:
"Ruokien jätteitä"?
Mistään ruokien jätteistä ollut kysymys meillä ainakaan. Iltapala ja aamiainen oli mukana hotelliin, kun iltamyöhällä oltiin perillä, ettei tarvitse heti väsyneenä lähteä etsimään ruokaa. Meillä oli pelkkä hotellilägenhet, kaksio keittiön kanssa, koska ei me haluttu sitoutua hotellin ruoka-aikoihin, kun tarkoituksena oli pyöriä kauempanakin kuin hotellin ympäristössä.
Eikä minun luontoni antanut heittää meidän hyviä eväitä roskiin vaikka yllytettiin. Siinä ne meni tullin läpi kuitenkin minisessä kylmälaukussa pienet jugurttipurkit, pieni voipaketti, pienet juissipurkit, suolalihaa, juustoa, muutama lihapullakin... Lisäksi leipää, teetä ja pikakahvia.
Kuka nyt suklaata ja karkkeja tarjoaisi lapsilleen aamiaiseksi!Ei tulisi mieleenkään roudata sapuskaa esim. USA:han omaan käyttöön. Tuliaiset ovat erikseen ja ne on ruokatavaroita joista tiedän vastaanottajan ilostuvan. En kuulu siihen jengiin joiden on "pakko" saatava totuttua leipä tai jugurttisorttia aamiaiseksi olivat he sitten missä. Minä en edes lähtisi minnekään ellen haluaisi kokeilla ja maistaa heidän makujaan, haistella vieraan maan tuoksuja, antaa silmien levätä vieraan maan väreissä, ihmisissä, näkymissä, maisemissa, ellen haluaisi kuulla vieraskielistä äänten sorinaa, rupattelua, naurua, musiikkia....onneksi tyttäreni on kasvattanut pienet poikansa yhtä ennakkoluulottimiksikuin hänon itsekin mitä tulee ruokaan. Mussukoille maistui erinomaisesti kolumbialaiset maissikakut ja kassavapullat aamukaakaon kanssa ja pienempi omaksui paikallisen tavan uittaa juustoa kuumassa kaakaossa ja kalastaa se sitten lusikalla puolisulaneena kupista suuhunsa.
Muuten, tuurilla saa vietyä kiellettyjäkin ruoka-aineita tullin läpi jenkkeihin. Huonommalla tuurilla ne ottaa pois ja heittää roskiin tullissa. Kaikkein huonommalla tuurilla (jos yrität viedä maahan tekemättä tulliselostusta ruoka-aineista kiellettyjä sapuskoita, sakot voivat olla tosi mojovat. KAIKKI ruoka on ilmoitettava lain mukaan tullille.- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään roudata sapuskaa esim. USA:han omaan käyttöön. Tuliaiset ovat erikseen ja ne on ruokatavaroita joista tiedän vastaanottajan ilostuvan. En kuulu siihen jengiin joiden on "pakko" saatava totuttua leipä tai jugurttisorttia aamiaiseksi olivat he sitten missä. Minä en edes lähtisi minnekään ellen haluaisi kokeilla ja maistaa heidän makujaan, haistella vieraan maan tuoksuja, antaa silmien levätä vieraan maan väreissä, ihmisissä, näkymissä, maisemissa, ellen haluaisi kuulla vieraskielistä äänten sorinaa, rupattelua, naurua, musiikkia....onneksi tyttäreni on kasvattanut pienet poikansa yhtä ennakkoluulottimiksikuin hänon itsekin mitä tulee ruokaan. Mussukoille maistui erinomaisesti kolumbialaiset maissikakut ja kassavapullat aamukaakaon kanssa ja pienempi omaksui paikallisen tavan uittaa juustoa kuumassa kaakaossa ja kalastaa se sitten lusikalla puolisulaneena kupista suuhunsa.
Muuten, tuurilla saa vietyä kiellettyjäkin ruoka-aineita tullin läpi jenkkeihin. Huonommalla tuurilla ne ottaa pois ja heittää roskiin tullissa. Kaikkein huonommalla tuurilla (jos yrität viedä maahan tekemättä tulliselostusta ruoka-aineista kiellettyjä sapuskoita, sakot voivat olla tosi mojovat. KAIKKI ruoka on ilmoitettava lain mukaan tullille.Et sit tajunnut mitään.
Ei me nyt herran tähe sinne kahden viikon aamiaisia ja sapuskoita roudattu yhdellä minisellä kylmälaukulla. Mitä kuvittelet? Ensimmäiseksi aamuksi aamupalaa, että jaksoi lähteä katselemaan paikallista ruokaa suuhunsa. Me kun kuulutaan siihen "jengiin", että me juodaan kahvit ja syödään aamiainen heti herättyä.
Miten hitto sinulla vinksahti!!!
Pienen tummanruskean olkalaukun pakkaan, lompakko, iPhone, pieni meikkipussukka jossa huulipuna muuta tarpeellista. Pyhäpäivän iloksi siskon kanssa pieni tsaizik. Auraamaton kävelytie ei houkuta, vaikka sää onkin kostea ja happirikas.
Mulla on tarkotus viedä mun pieni nahkareppu koneeseen plus kännykkälaukku plus carry-on....mutta tarvii jättää tilaa käsipakaasiin jos ne alkaa vinkumaan että liian monta kappaletta käsimatkatavaraa...yleensä vien käsipakaasissa mukana yhden keveän vaatekerran hygieniajuttuja, kuten hammasharjan ja lääkkeet, meikkejä ei oiken paljoa mun silmät voi ärsyyntyä koneenilmanvaihdosta ja meikit loruu poskille, niin meen kevyesti ehostettuna, mun ruskee stetsoni lähtee kyllä myös koneeseen.
- eppu2
Kyllä nuorempi sukupolvi varmaankin tykkää ihan käteisestä.
Mukavaa matkaa sitten vaan. Toivottavasti ilmat suosivat.Kiitos eppu2 näin mekin olemme sen päättäneet, että koululaisille ja opiskelijoille kelpaa varmaan käteinen.
Kolumbiassa on alkanut sadekausi ja vettä on tullut taivaan täydeltä nyt viikon verran. Siellä olikin ollut kovasti kuumaa ja kuivaa El Niño -sääilmiön takia. Floridaan on taas luvattu 22-27° päivällä.Paloma.se.co kirjoitti:
Kiitos eppu2 näin mekin olemme sen päättäneet, että koululaisille ja opiskelijoille kelpaa varmaan käteinen.
Kolumbiassa on alkanut sadekausi ja vettä on tullut taivaan täydeltä nyt viikon verran. Siellä olikin ollut kovasti kuumaa ja kuivaa El Niño -sääilmiön takia. Floridaan on taas luvattu 22-27° päivällä.On uskomatonta kuinka paljon sinun pitää viedä tavaraa ja rahaakin mennessäsi sukuloimaan. Raha tuntuu jo minusta aika omituiselta ratkaisulta.
Siis tulijaiseksi Ruotsista rahaa, jaa, ei kai nyt sentään.
Kun menimme Amerikaan ostimme kaksi Marimekon unikko keittiöpyyhettä.
Hollantiin Petzen tyttärelle viemme hapankorppuja.
Nuorin suvun jäsen sai pari vuotta sitten muumi-lautasen ja -mukin.Rahalahja on tarkoitettu nimenomaan kahdelle sukulaisnuorelle, toinen on juuri täyttänyt 15 vuotta ja kysyin hänen äidiltään mitä antaisinlahjaksi ja äiti ehdotti rahaa, koska tytär haluaa uuden älypuhelimen. Toinen rahalahja on lasten serkkupojalle joka opiskelee viimeistä vuotta yliopistossa ja hänellä on tiukkaa. Seinästä minä ne pesot sillä repäisen, lähimmästä otosta paikan päällä :)
Mä olen laittanut tähän saakka ainakin 2000 kr. tuliaisiin. Siellä on paljonjengiä odottamassa ja sitten vielä Floridassa, missä on toinen jengi.- hytinäx1
Paloma.se.co kirjoitti:
Rahalahja on tarkoitettu nimenomaan kahdelle sukulaisnuorelle, toinen on juuri täyttänyt 15 vuotta ja kysyin hänen äidiltään mitä antaisinlahjaksi ja äiti ehdotti rahaa, koska tytär haluaa uuden älypuhelimen. Toinen rahalahja on lasten serkkupojalle joka opiskelee viimeistä vuotta yliopistossa ja hänellä on tiukkaa. Seinästä minä ne pesot sillä repäisen, lähimmästä otosta paikan päällä :)
Mä olen laittanut tähän saakka ainakin 2000 kr. tuliaisiin. Siellä on paljonjengiä odottamassa ja sitten vielä Floridassa, missä on toinen jengi.Onneksi Ruotsin kruunullakin on arvoa Kolumbiassa :) Jos annat 100 kr niin se on 37000 Kolumbian pesoa, kaippa sillä saa jotakin kivaa paikan päällä. Aivan turhaan sinne vie mitään rihkamaa.
hytinäx1 kirjoitti:
Onneksi Ruotsin kruunullakin on arvoa Kolumbiassa :) Jos annat 100 kr niin se on 37000 Kolumbian pesoa, kaippa sillä saa jotakin kivaa paikan päällä. Aivan turhaan sinne vie mitään rihkamaa.
Kotiapulaisen päiväpalkka on tyyppi 30 000 pesoa elikkä vähän alle sata kruunua. Köyhälle opiskelijalle satatuhatta pesoa on tervetullut lisä kuukauden budjettiin. Toisaalta hintataso on aika korkea siellä ottaen huomioon että se on ns. kehitysmaa. Olen katsellut samsungin halpoja älypuhelimia ja niitä saa nyt siinä tuhannen kruunun kieppeillä elikkä pikkasen päälle 300 000 pesoa. Toisaalta ne taas lulee että me ollaan upporikkaita vaikka tosiasia on että ollaan tosiköyhiä eläkeläisiä.
Paloma.se.co kirjoitti:
Kotiapulaisen päiväpalkka on tyyppi 30 000 pesoa elikkä vähän alle sata kruunua. Köyhälle opiskelijalle satatuhatta pesoa on tervetullut lisä kuukauden budjettiin. Toisaalta hintataso on aika korkea siellä ottaen huomioon että se on ns. kehitysmaa. Olen katsellut samsungin halpoja älypuhelimia ja niitä saa nyt siinä tuhannen kruunun kieppeillä elikkä pikkasen päälle 300 000 pesoa. Toisaalta ne taas lulee että me ollaan upporikkaita vaikka tosiasia on että ollaan tosiköyhiä eläkeläisiä.
"Paloma.se.co"
Harkitsehan Huawei Y 650 mallia.
Tällä hetkellä noin 450 Kruunua, Suomessa.
-
Jos kompuroi Kolumbiassa, onko se kuin kolhisi kotona?
Comprende ahora amado mio y enamorado tio?
yhy, voinko selvempi enää olla?
-
Haliti.
kolumpiti vulcanotti.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Harkitsehan Huawei Y 650 mallia.
Tällä hetkellä noin 450 Kruunua, Suomessa.
-
Jos kompuroi Kolumbiassa, onko se kuin kolhisi kotona?
Comprende ahora amado mio y enamorado tio?
yhy, voinko selvempi enää olla?
-
Haliti.
kolumpiti vulcanotti.
H.Mulla on jo Huawei :) Holly Honor, samsung galaxyni lisäksi. Mä annoin mun samsungin tyttärenpojalle mutta ne tiputti sen ja särki ruudun jota vanhemmat ei jaksaneet korjauttaa vaan ostivat hänelle käytetyn iphonen nyt mä olen hakenut mun vanhan puhelimen takaisin.
Nuorison kanssa probleemi on se että niille ei tahdo kelvata mikä tahansa puhelin.
Kolumbiasta vaan sen verran että se on ollut pitkään toinen kotini. Tai kolmas. Minä katson että jokainen maa mihin maksan kiinteistöveroa on kotimaa. Mutta voi olla että tulevaisuudessa Kolumbianmatkat harvenevat vielä ennestään.Paloma.se.co kirjoitti:
Mulla on jo Huawei :) Holly Honor, samsung galaxyni lisäksi. Mä annoin mun samsungin tyttärenpojalle mutta ne tiputti sen ja särki ruudun jota vanhemmat ei jaksaneet korjauttaa vaan ostivat hänelle käytetyn iphonen nyt mä olen hakenut mun vanhan puhelimen takaisin.
Nuorison kanssa probleemi on se että niille ei tahdo kelvata mikä tahansa puhelin.
Kolumbiasta vaan sen verran että se on ollut pitkään toinen kotini. Tai kolmas. Minä katson että jokainen maa mihin maksan kiinteistöveroa on kotimaa. Mutta voi olla että tulevaisuudessa Kolumbianmatkat harvenevat vielä ennestään."Paloma.se.co"
Kyllä minä sitten ilahduin kommentistasi.
Vaikka sinä vielä vältteletkin jotain pikkasen tunteeomasti.
Osaatkohan sinä kieliä oikeesti sillee?
Holly Honor on tällä hetkellä ammatti-lehtien hampaissa.
-
Kaatuu sitten siellä kaukana nätisti, jos tarvetta on.
Sekä varmistuu lounas-käärmeensä myrkyttömyydestä.
MVH
Ni Samborna
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Kyllä minä sitten ilahduin kommentistasi.
Vaikka sinä vielä vältteletkin jotain pikkasen tunteeomasti.
Osaatkohan sinä kieliä oikeesti sillee?
Holly Honor on tällä hetkellä ammatti-lehtien hampaissa.
-
Kaatuu sitten siellä kaukana nätisti, jos tarvetta on.
Sekä varmistuu lounas-käärmeensä myrkyttömyydestä.
MVH
Ni Samborna
H.för baskad:(Kirjoitus...kirppari-virhe tahallinen)
...pikkasen tunteettomasti.
H.- hytinäx1
Paloma.se.co kirjoitti:
Voishan se olla serkkupojalle paras lahja luvata asua luonanne kun hän valmistuu, jos hän haluaisi hankkia työpaikan /työharjoittelupaikan vaikka espanjankielen opettajana.
hytinäx1 kirjoitti:
Voishan se olla serkkupojalle paras lahja luvata asua luonanne kun hän valmistuu, jos hän haluaisi hankkia työpaikan /työharjoittelupaikan vaikka espanjankielen opettajana.
Tänne se on ollut tulossa jo pitkään, mutta miten me voitaisi muuten sitä auttaa oleskeluluvan saamiseksi kuin antamassa kodin sille (tai sitten serkkunsa luona Väsbyssä, työpaikkoja on paremmin) en oikeintiedä. Poika puhuu espanjaa, englantia ja ranskaa ja valmistuu nyt keväällä.
- henrjii
Ruattalaaset on lutuusia kun aina tuliaisia.
Isän velikin tuli ruattista kesäksi kylään,
ja aina niillä oli tuliaisia, viiskyt, ja kuuskyt-luvulla kun suomessa ei ollut lähes mitään.
Takaisin vietäväksi sitten lasatattiin sedän auto täyteen lihaa, ja makkaraa, ja lopuksi lapinkulta olutta niin paljon kun sopi.Kolumbialaiset roudaa kans tavaraa ulos ja sisään maasta toiseen mennään matkalaukut täynnä tuliaisia ja täytetään sitten ostoksilla paluumatkalle. Onhan se kivaa mutta oma hommansa siinäkin :)
- Pirrepä
Minäkin pakkasin, nimittäin mieheni pakaasit ja vein hänet viikoksi vuorohoitopaikkaan, ah tätä vapauden tunnetta, pitää vaan kiirehtiä pian lenkille ja huomenna hiihtämään, tai shoppailemaan, ja ja .... tulee tressi jo ajatuksesta että viikossa on niin vähä päiviä...
Mutta Sinulle ja teille oikein kivaa ja tressitöntä lomareissua :)
P.s. ompa kiva kun olet saanut lutusestasi matkakaverin :) Kyllä minua nyt vähän huvittaa kun olen aina luullut että Ameriikassa,
varsinkin Floridassa olisi yltäkyllin ruokatarvikkeita, vai roskaruokaako on enimmäkseen. Että kraavilohtakin roudaat, onko koneessa kylmätilat, no ruumassa voi olla viileämpää, voithan sen sinne kiikuttaa. Saako kalapaketinkanssa hiippailla jumbojetissä. Kolumbia nyt on kuumamaa,
kala hyvinkin nopeasti pilaantuu. Kehottaisin pitäytymään hapankorpuissa ja salmiakissa, niistä Floridassa tykkäävät.
Ystävätär menee kuukaudeksi Espanjaan, siellä kova puute lastenvaatteista, kova puute tuntuu olevan jokapuolella. Japaniin menee presidentti Sauli vaimonsa kanssa, kiva olisi tietää mitä vie sinne puutteessa oleville. Ei muuta sitten kun Onnistunutta Lomamatkaa ~:-)Kiitos Reeta3.
Huvitti kommenttisi lastenvaatteiden pulasta Espanjassa. Etelä-Euroopassa on aivan ihania lastenvaatteita, ainakin viime kerroilla kun olen kolunnut Italiaa ja Espanjaa. Jos ne olisi jakaneet kaikki niille venepakolaisille? Siellä kun on lapsiperheet enemmistönä.
Savulohi on aika hyvää säilymään vakuumipakkauksessa, mutta tarvii ostaa se juuri ennen matkaa joten tytär joka lentää suoraan Floridaan saa viedä sen omassa matkalaukussaan. Minä olen tykännyt että koneessa on aina aika viileää, matkustajien puolella myös. Kolumbiaan vien vain makeisia ja suklaata vaatetavaran, korujen, kosmetiikan jne. lisäksi.
- de-meter
Hyvää matkaa ja antoisaa lomaa minunkin puolestani, Paloma.
Tuliaiset/viemiset tosiaan aiheuttavat päänvaivaa näissä kotoisissakin puitteissa, etenkin lasten/nuorten kohdalla. Rahan antaminen tuntuu tylsältä, mutta kokemukseni mukaan sitä toivotaan eniten. Ainakin meidän 9 ja 12-vuotiaat sitä toivovat.
Ruotsissa asuvalle veljentyttärelle taisin viimeksi antaa suomalaisen keittokirjan, virolaisille ystäville annoin Marimekon unikkomukit ja kaksi poppanaa, suomalaista käsityötä. Kun sukulaistyttö avioitui maahanmuuttajan kanssa, annoin heille kapioita, lakanoita ja pyyheliinoja ja kerroin suomalaisesta perinteestä vierasmaalaiselle...
Virolaisella ystävälläni on hieno tapa: hän antaa palautetta saamistaan lahjoista, kertoo mitä niistä ajattelee, miten niitä on käytetty. Sitä ei runsaan tavarapaljouden keskellä juuri osata/muisteta tehdä... Kiitos Demeter, noilla linjoilla minunkin tuliaisten vienti on, vaikka vähemmän, mutta ei ihan krääsää.
Kansainvälisen naistenpäivän kunniaksi mun tietokone sippasi, mutta onneksi yläkerran varakone toimii (se on Lutusen kone, mutta mulla on oma inloggaus siihen. Lutunen yleensä käyttää läppäriään alakerrassa kun se ei malta tulla koneelleen yläkertaan kun mä istun alakerrassa.)
Ostin kaikkein ensimmäisen tietokoneeni joskus yhdeksänkytluvun puolivälin jälkeen, oiksohan ollut 97 tai 98, juuri kansainvälisen naistenpäivän erikoistarjouksesta että oliskohan aika nyt ostaa taas uusi.
Poika on alakerrassa rassaamassa konetta, starttinappi ei toimi.
(tälla aikaa kunkirjoitin tätä poika fiksasi mun probleemin :))
En tainnutkaan saada uutta tietokonetta tänään)
Me lähdetään vasta viikon alusta, mutta koepakkailen matkalaukkuja nyt ja en halua jättää mitään viime hetkelle.
Lahjoista puheenollen ja tää ei nyt liity matkailuun: ystäväni poika ja hänen jenkkivaimonsa (asuvat Tukholmassa) odottavat kaksosia ja pojan suomalainen mummo haluaa lahjoittaa suomalaiset äitiyspakkaukset- Poika ja odottava äiti ovat todella haltioissaan niin upeasta ja käytännöllisestä lahjasta.- de-meter
Mun kolme vuotta vanha tietokone on nikotellut kaiken aikaa. Viimeksi vaihdettiin kovalevy. Ilman omagurua - tuttua maailta - ei oltais pärjätty mitenkään kun me molemmat ollaan "digitaalisesti syrjäytyneitä", kuten nykyinen määrittely kuuluu.
Suomalaista äitiyspakkausta on kehuttu ja käsittääkseni sitä on päivitetty kaiken aikaa, emalivadista ainakin on luovuttu..)) - suhlarihei
Eikös tuo äitiyspakkausten myynti ole lopetettu eli mites se mummu sen hoitelee?
suhlarihei kirjoitti:
Eikös tuo äitiyspakkausten myynti ole lopetettu eli mites se mummu sen hoitelee?
"suhlarihei"
Ketju taitaa olla mieli-kuvitus-blogi-tarinaa :)
Pohjalla harmaat, tärisevät co-lento-koneet ja rämät co-bussit.
Väkisin väritetty "The Magical mystery tour"
H.- kierrätystäon
suhlarihei kirjoitti:
Tuolla paketit vaihtavat omistajaa
https://www.facebook.com/pages/Äitiyspakkaus-tarvitsevalle-Finnish-Maternity-Packages-Market/277208365742386
Valitettavasti kaikkien vauvojen kohdalla ei aina tule käyttöä pakkaukselle :/ suhlarihei kirjoitti:
Ei aavistustakaan.
Kait se mummo on ottanut selvää, kun on niitä tarjonnut.suhlarihei kirjoitti:
Guuglasin juuri ja taitaa pitää paikkansa. Lokakuun puolesta välistä ei enää ole saanut rahalla, mutta tossa alempana on linkki jossa tarjotaan kierrätyksestä.
Vahinko, koska meille ulkosuomalaisille se on ollut suosittu lahja kun lapsenlapsia syntyy.- suhlarihei
kierrätystäon kirjoitti:
Tuolla paketit vaihtavat omistajaa
https://www.facebook.com/pages/Äitiyspakkaus-tarvitsevalle-Finnish-Maternity-Packages-Market/277208365742386
Valitettavasti kaikkien vauvojen kohdalla ei aina tule käyttöä pakkaukselle :/Eikö enää voi ottaa rahana eli onko pakko ottaa pakkaus?
- kierrätystäon
suhlarihei kirjoitti:
Eikö enää voi ottaa rahana eli onko pakko ottaa pakkaus?
Voi ottaa myös rahana
- eipitkäänaikaan
Paloma.se.co kirjoitti:
Guuglasin juuri ja taitaa pitää paikkansa. Lokakuun puolesta välistä ei enää ole saanut rahalla, mutta tossa alempana on linkki jossa tarjotaan kierrätyksestä.
Vahinko, koska meille ulkosuomalaisille se on ollut suosittu lahja kun lapsenlapsia syntyy.siis lokakuusta 2012
Mikähän tuossa nyt oikein kiikastaa? Onko asiat todella niin huonossa mallissa että valtio ei saa tienata rahaa liiketoiminnalla? Poliittinen ratkaisu lopettaa äitiyspakkausten myynti ulkosuomalaisille? Hintaa voi korottaa ettei mene tappiolla, koska ulkosuomalaiset ostavat nimenomaan käytännöllisistä syistä, ei hinta ole määräävä tekijä.
Luulen että hyvin, hyvin nopeasti tulee joku yksityinen firma joka alkaa markkinoida samaa tuotetta.
Erittäin tyhmä päätös Kelalta.- tuskin-tyhmä-päätös
Taitaa olla tuotto jäänyt alle myyntikulujen, voihan jokainen ostaa halutessaan pahvilaatikon vaikka Ikeasta ja lastenvaatteet Prismasta. En ole koskaan ymmärtänyt miksi niitä pitää kalliilla kuluilla lähetellä ulkomaille, useimmiten siellä toisissa maissa on halvemmat vauvavaatteet ja varsinkaan lämpimissä maissa ei toppahaalareita ja makuupusseja tarvita.
Yksityinen firma varmaankin nappaa idean jos pystyy kehittämään siitä kannattavan.
Itsellä vielä kaikki 5 laatikkoa tallessa, säilön niissä vuoroon talvi ja kesävaatteita varastossa. - entinen-rekattu4
Ei niitä koskaa ole myynyt Kela.
Reima niitä myi, mutta tuskin oli kannattava, koska ei enää myy. entinen-rekattu4 kirjoitti:
Ei niitä koskaa ole myynyt Kela.
Reima niitä myi, mutta tuskin oli kannattava, koska ei enää myy.Kelasta ne kommentoi että he eivät halua tehdä bisnestä äitiyspakkauksilla. Oliskohan se sitten niin että Kela olisi myynyt Reimalle ja Reima eteenpäin? Tehän siellä tiedätte asian paremmin kuin minä. Kommentoin vain guuglaamaani tietoa.
- hytinäx1
Paloma.se.co kirjoitti:
Kelasta ne kommentoi että he eivät halua tehdä bisnestä äitiyspakkauksilla. Oliskohan se sitten niin että Kela olisi myynyt Reimalle ja Reima eteenpäin? Tehän siellä tiedätte asian paremmin kuin minä. Kommentoin vain guuglaamaani tietoa.
Hei Paloma, pyydä ystävääsi, jos hän asuu Ruotsissa katsomaan tästä linkistä http://babypaket.com/babypaket/ jos he voisi tilata jotain ilmaiseksi tuleville vanhemmille ja lapsenlapsille. En ole varma jos isovanhemmat voivat tilata omalla nimellään. Varsinaista äitiyspakkausta lailla Suomen ei linkistä löydy.
hytinäx1 kirjoitti:
Hei Paloma, pyydä ystävääsi, jos hän asuu Ruotsissa katsomaan tästä linkistä http://babypaket.com/babypaket/ jos he voisi tilata jotain ilmaiseksi tuleville vanhemmille ja lapsenlapsille. En ole varma jos isovanhemmat voivat tilata omalla nimellään. Varsinaista äitiyspakkausta lailla Suomen ei linkistä löydy.
Kiitos linkistä. Ystäväni soitti Reimalle ja hänet ohjattiin tällaiseen firmaan kuin Finnish Baby Box. Se on kuulemma aivan vastaava paitsi että heidän tuotteensa ovat "laadukkaampia": Hintaa on nostettu sadalla eurolla. Laitan linkin jonka annoit eteenpäin :)
hytinäx1 kirjoitti:
"hytinäx1"
Pitäneekö huhu paikkansa, että KELA nauraa tälle ketjulle...
Heillä on niin monta mummua töissä siellä.
Mummuja, jotka ovat asian-tuntijoita pakkauksissaan olleet niin monta kertaa.
På Svenska också.
Vaan ei sentään [email protected]
H.hunksz kirjoitti:
"hytinäx1"
På Svenska också.
H.Persjantai.
...asian-tuntijoita, pakkauksissaan....
H.Paloma.se.co kirjoitti:
Kiitos linkistä. Ystäväni soitti Reimalle ja hänet ohjattiin tällaiseen firmaan kuin Finnish Baby Box. Se on kuulemma aivan vastaava paitsi että heidän tuotteensa ovat "laadukkaampia": Hintaa on nostettu sadalla eurolla. Laitan linkin jonka annoit eteenpäin :)
http://www.finnishbabybox.co/
voi valita jonkun verran kai itsekin, mitä värejä jne.- holitonholiton
tuskin-tyhmä-päätös kirjoitti:
Taitaa olla tuotto jäänyt alle myyntikulujen, voihan jokainen ostaa halutessaan pahvilaatikon vaikka Ikeasta ja lastenvaatteet Prismasta. En ole koskaan ymmärtänyt miksi niitä pitää kalliilla kuluilla lähetellä ulkomaille, useimmiten siellä toisissa maissa on halvemmat vauvavaatteet ja varsinkaan lämpimissä maissa ei toppahaalareita ja makuupusseja tarvita.
Yksityinen firma varmaankin nappaa idean jos pystyy kehittämään siitä kannattavan.
Itsellä vielä kaikki 5 laatikkoa tallessa, säilön niissä vuoroon talvi ja kesävaatteita varastossa.Olen synnyttänyt lapseni jenkeissä ja en ole tarvinnut tai kaivannut suomalaista äitiyspakkausta.
holitonholiton kirjoitti:
Olen synnyttänyt lapseni jenkeissä ja en ole tarvinnut tai kaivannut suomalaista äitiyspakkausta.
"holitonholiton"
På Svenska också.
H.- hytinäx1
Paloma.se.co kirjoitti:
http://www.finnishbabybox.co/
voi valita jonkun verran kai itsekin, mitä värejä jne.Kiitos Paloma linkistä, olipa hyvä laatikko ja paljon tuotteita, hintansa väärti kun ajattelee postimaksunkin sisältyvän hintaan.
- hytinäx1
hunksz kirjoitti:
"hytinäx1"
På Svenska också.
H.Ei se haittaa vaikka nauraisivatkin. Tuo lastenlaspsille ohjautuvat tuliaiset kun tahtovat jäädä meidän mummojen niskoille ja me mielellämme hankimme tulevalle sukupolvelle milloin mitäkin. Vauvojen takia sitä tahtoo höpsähtää, mutta kukkaron sisältö tahtoo vaan olla esteenä hankinnoille. Siksihän sitä katselee edullisimpia vaihtoehtoja joista voi useampikin vauva voisi saada iloa.
hytinäx1 kirjoitti:
Ei se haittaa vaikka nauraisivatkin. Tuo lastenlaspsille ohjautuvat tuliaiset kun tahtovat jäädä meidän mummojen niskoille ja me mielellämme hankimme tulevalle sukupolvelle milloin mitäkin. Vauvojen takia sitä tahtoo höpsähtää, mutta kukkaron sisältö tahtoo vaan olla esteenä hankinnoille. Siksihän sitä katselee edullisimpia vaihtoehtoja joista voi useampikin vauva voisi saada iloa.
"hytinäx1"
Niin, valtion tukemia halpuuksia.
Näytellen lämpyyksiä.
Höpöti saisi jo riittää.
H.- entinen-rekattu
hunksz kirjoitti:
"hytinäx1"
Näytellen lämpyyksiä.
Höpöti saisi jo riittää.
H.Höpöti saisi jo riittää ja siksi tässä odotetaankin, että katoaisit palstalta höpöttämästä.
- hytinäx1
hunksz kirjoitti:
"hytinäx1"
Näytellen lämpyyksiä.
Höpöti saisi jo riittää.
H.Kun ne vaarit (ei exät eikä nyxät) vauvojen tamineiden hankkimisessa eivät tue mummoja , niin kaikkinainen valtion tuki on suotavaa meille ;) Ja mielellään otamme vastaan tuet mitkä saamme ja vinkit mistä niitä löytäisi. Puhelinnumeroja emme tarvitse vaan linkitykset ovat riittävät.
entinen-rekattu kirjoitti:
Höpöti saisi jo riittää ja siksi tässä odotetaankin, että katoaisit palstalta höpöttämästä.
"entinen-rekattu "
Ja niin typeryksiemme vuodet vierivät:)
H.
Niistä äitiyspakkauksista vielä:
jos jotain muuta kiinnostaa ja esim lapsenlapsia syntyy ulkomailla: suomalaiset äitiyspakkaukset ovat olleet kuumaa tavaraa ja niitä onlähetetty runsaasti ulkomaille. Kuten jo ounastelin, Kelan pakkausten myynti Reiman toimesta on loppu, mutta niin kauankun on markkinarakoa niin yrittäjiä löytyy. Reimaan kun soittaa niin ne ohjaa edelleen toiseen yksityiseen firmaan joka toimittaa vastaavanlaista (mutta "laadukkaampaa" äitiyspakkausta myös ulkomaille hintaan sata euroa kalliimpaan hintaan.Pitäneekö huhu paikkansa, että KELA nauraa tälle ketjulle...
På Svenska också.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711111
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45472