Ujous ja epävarmuus naisessa vs miehessä

4plus3

Ujo ja epävarma nainen on söpö ja nämä ominaisuudet ovat naisessa jopa positiivisia ominaisuuksia. Tällaisella naisella ei ole mitään ongelmaa saada miesseuraa valmiiksi tuotuna hopeatarjottimella.

Ujo ja epävarma mies on turn-off vahvalle ja itsenäiselle feministiselle suominaiselle. Tällaisen miehen pitää kehittää itseään ellei hän halua olla loppuelämäänsä sinkkuna.

Olen onnellinen tässä tasa-arvon kukoistuksen aikakaudessa!

83

874

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sad.world

Sanopa muuta. Ujona miehenä on työn ja tuskan takana löytää vastaava nainen vaikka itse ei toivo kuin samankaltaisuutta niin naiset omasta luonteestaan huolimatta toivovat miehen olevan aina kovan itsevarma sosiaalinen suorittaja-alfa.

• tarralenkkari666

Ujo ja epävarma nainen on söpö, jos on söpö (eli hyvännäköinen). Sama pätee varmasti miehiinkin.

• omakokemus

Näin se on. Minusta ujous miehessä on hyvä asia. Ei silloin ehkä ole kaikkien naisten perässä juoksija.

• qwertytrew
        omakokemus kirjoitti:

Näin se on. Minusta ujous miehessä on hyvä asia. Ei silloin ehkä ole kaikkien naisten perässä juoksija.

Kerrotko vielä mistä noin ajattelevia naisia löytyy? Ovat mielestäni aika harvassa..

• tarralenkkari666

Minustakin pieni/kohtuullinen ujous (ei mikään vammauttava) on söpöä.

• söpöt_kamupojat_oy

Juu, kyllä ujot miehet on söpöjä. Samalla tavalla kuin koiranpennut. Niitä voi vähän rapsuttaa leuan alta ja sanoa että susta saa joku joskus jossain vielä hyvän miehen.

• tarralenkkari666

Ai jaa. Olen sitten varmaan kuvitellut, että olen tykästynyt erääseen ujonoloiseen mieheen :/

• 12121212
        tarralenkkari666 kirjoitti:

Ai jaa. Olen sitten varmaan kuvitellut, että olen tykästynyt erääseen ujonoloiseen mieheen :/

Tässäkin pitää huomioida ettei naisen mielestä ujo välttämättä ole erityisen ujo.

Jos naisten silmissä 80% miehistä on keskivertoa rumempia, sama periaate luultavasti pätee muuhunkin.

• tarralenkkari666

On normaalia ujoutta ja ujoutta, joka vakavasti haittaa elämää. Minä jo tuossa kerroin kummanlaista tarkoitin. Sitä voi myös opetella lukemaan ja kuuntelemaan, ettei tarvitse ihmetellä.

• F1love

Tarralenkkari666 ihastui Kimin ujouteen.

• qwertytrew

Minulle sanoi kerran nainen jota tapailin aika nätisti että "en yleensä pidä ujoista miehistä mutta sulle se sopii". Juttu kesti tosin vain kuukauden.

• Luolamadonna

Mua kyllä henk koht ahdistaa kaikenlaiset vässykät. Mä en näe mitään spöpöä siinä, että on kuin perässä raahattava molla.

Haloo

• viemäriladygaga

Unohtu autistinen hihittely.

(reps)

• ujoudenymmärtäjä1

Ujous on hieno piirre, eikä se todellakaan ole sama kuin vässykkä:)

• Luolamadonna

Menikö semanttiseksi löpinäksi, vai?

• Voisitko perustella, miten ujous ei muka aiheuttaisi vässykkämäisyyttä.

• Hämärän_rajoilta
        Ratikkakuski kirjoitti:

Voisitko perustella, miten ujous ei muka aiheuttaisi vässykkämäisyyttä.

Kun maailmaa tarkastelemassa ovat Ratikkakuskin lailla yksille napeille tehdyt yksilöt, ujous ja vässykkämäisyys helposti yhdistetään toisiinsa. Tähän syynä on se, että typerykset kiinnittävät enemmän huomiota siihen, mitä joku kertoo tekevänsä kuin siihen, mitä kertoja oikeasti tekee.

Ujoilla ei ole tapana huudella tekemisistään etukäteen: he vain ryhtyvät toimeen. Sillä välin ekstrovertit kuuluttavat kaikelle kansalle, mitä aikovat tehdä. Loppujen lopuksi, vaikka ujo olisi jo tehnyt hommansa valmiiksi kaikessa hiljaisuudessa ja möykkääjä ei olisi aloittanutkaan, syntyy vaikutelma, että se kovaääninen kaveri olisi tarmokaskin toiminnan mies. Kun ujo ei jälkeenpäinkään kehu itseään ja kerää kunniaa, niin tokihan sellainen touhu näyttää vässykkämäiseltä.

• Naishenkilö
        Hämärän_rajoilta kirjoitti:

Kun maailmaa tarkastelemassa ovat Ratikkakuskin lailla yksille napeille tehdyt yksilöt, ujous ja vässykkämäisyys helposti yhdistetään toisiinsa. Tähän syynä on se, että typerykset kiinnittävät enemmän huomiota siihen, mitä joku kertoo tekevänsä kuin siihen, mitä kertoja oikeasti tekee.

Ujoilla ei ole tapana huudella tekemisistään etukäteen: he vain ryhtyvät toimeen. Sillä välin ekstrovertit kuuluttavat kaikelle kansalle, mitä aikovat tehdä. Loppujen lopuksi, vaikka ujo olisi jo tehnyt hommansa valmiiksi kaikessa hiljaisuudessa ja möykkääjä ei olisi aloittanutkaan, syntyy vaikutelma, että se kovaääninen kaveri olisi tarmokaskin toiminnan mies. Kun ujo ei jälkeenpäinkään kehu itseään ja kerää kunniaa, niin tokihan sellainen touhu näyttää vässykkämäiseltä.

Olisko tuo ennemminkin vaatimattomuutta kuin ujoutta kuitenkin? Kyllä mun mielestä ujokin saa julkisesti olla terveellä tavalla iloinen ja ylpeä tekemisistään.

• ylpeys.ja.ennakkotieto
        Naishenkilö kirjoitti:

Olisko tuo ennemminkin vaatimattomuutta kuin ujoutta kuitenkin? Kyllä mun mielestä ujokin saa julkisesti olla terveellä tavalla iloinen ja ylpeä tekemisistään.

Saako olla epäterveellä tavalla iloinen ja ylpeä tekemisistään?

• Naishenkilö
        ylpeys.ja.ennakkotieto kirjoitti:

Saako olla epäterveellä tavalla iloinen ja ylpeä tekemisistään?

Juu tietenkin :). Ihan itse valitsee ja ulkopuoliset kyllä antavat "rakentavaa" palautetta.
        Eikös suomalaiseen kulttuuriin kuulu kateus, jolloin onnistuminen lytätään.
        Toisen ilo, on toisen kärsimys..

• ylpeys.ja.ennakkotieto
        Naishenkilö kirjoitti:

Juu tietenkin :). Ihan itse valitsee ja ulkopuoliset kyllä antavat "rakentavaa" palautetta.
        Eikös suomalaiseen kulttuuriin kuulu kateus, jolloin onnistuminen lytätään.
        Toisen ilo, on toisen kärsimys..

Jep, Suomi - tasapäistämisen mallimaa, muut pitää vetää omalle matalalle tasolle. Taitaa tosin muissakin Pohjoismaissa olla samaa vikaa, ainakin Tanskassa on kuuleman mukaan niin.

• Ujousonkuumaa

Ujot miehet on seksikkäitä, jos ovat lisäksi komeita, lihaksikkaita menestyjiä.

• moloMolo

Ujo voi olla toimelias ja tehdä asioita paljon ja nopeastikin,
      toisinkuin vässykkä joka ei saa aikaan mitään, ainakaan kuin viiveellä.

• ujojalujahkopersoona

Ehkä hetkellisesti saattaa sellaisen vaikutelman juosta saada, koska ujo kunnioittaa toisen "reviiriä":)

Se tekee juuri juosta mielenkiintoisen, koska ujo voi olla tahtova ja luja luonteeltaan, eli herkkyys ja lujuus samassa ihmisessä on kiinnostavuutta herättävä "ristiriita":)

• Naishenkilö

Mä olen usein varautunut miesten kanssa. Ujostelen myös ajoittain. Luonnetta silti löytyy, eli oma tahto on vaikka ei kuulema heti uskoisi ulkoapäin. En ole perässä vedettävä.
        Kyllä itse toivoisin miehen luonteen olevan rauhallinen ja ujo. Päinvastainen luonne molemmilla, olisi vain rasite kummallekin.
        Joku kirjoitti että miehen pitää olla pidempi, sosiaalisempi, rikkaampi, komeampi ym. Sori vaan, mun kanssa ei tarvitse olla näitäkään.

• where.are.youu
        Naishenkilö kirjoitti:

Mä olen usein varautunut miesten kanssa. Ujostelen myös ajoittain. Luonnetta silti löytyy, eli oma tahto on vaikka ei kuulema heti uskoisi ulkoapäin. En ole perässä vedettävä.
        Kyllä itse toivoisin miehen luonteen olevan rauhallinen ja ujo. Päinvastainen luonne molemmilla, olisi vain rasite kummallekin.
        Joku kirjoitti että miehen pitää olla pidempi, sosiaalisempi, rikkaampi, komeampi ym. Sori vaan, mun kanssa ei tarvitse olla näitäkään.

Mistä sunlaisia naisia löytää?

• Naishenkilö
        where.are.youu kirjoitti:

Mistä sunlaisia naisia löytää?

Sieltä, missä et ole vielä käynyt :). Kannattaa kokeilla rohkeasti viikonloppuna päivällä, erilaisia sisätila tapahtumia. Paikkakunnan näyttelyistä lähtien. Vakkarikahvila on sekin hyvä.
        Nuo baarikäynnit harvemmin onnistuu, jos kumppania haluaa. Sehän on viihteellä oloa ja asenne kevyttä.
        Kyllä voin kokemuksella sanoa kun rohkeasti yksin liikkuu, näkee eri tavalla ja enemmän. Itsekseni liikkuessani tutustun muihin eri tavalla, vaikka ujostelen ja on mua monesti lähestyttykin.
        Uskon että mieskin voi tehdä tällaisia asioita.

• where.are.youu
        Naishenkilö kirjoitti:

Sieltä, missä et ole vielä käynyt :). Kannattaa kokeilla rohkeasti viikonloppuna päivällä, erilaisia sisätila tapahtumia. Paikkakunnan näyttelyistä lähtien. Vakkarikahvila on sekin hyvä.
        Nuo baarikäynnit harvemmin onnistuu, jos kumppania haluaa. Sehän on viihteellä oloa ja asenne kevyttä.
        Kyllä voin kokemuksella sanoa kun rohkeasti yksin liikkuu, näkee eri tavalla ja enemmän. Itsekseni liikkuessani tutustun muihin eri tavalla, vaikka ujostelen ja on mua monesti lähestyttykin.
        Uskon että mieskin voi tehdä tällaisia asioita.

Ok, ei vaan ole rohkeutta tehdä sitä aloitetta kun on niin ujo..
        Voisitko itse naisena kuvitella tekevinäsi aloitteen ujolle miehelle?

• Naishenkilö

Ok, ei vaan ole rohkeutta tehdä sitä aloitetta kun on niin ujo..
        Voisitko itse naisena kuvitella tekevinäsi aloitteen ujolle miehelle?

Olen tehnyt jo :).

• where.are.youu
        Naishenkilö kirjoitti:

Olen tehnyt jo :).

Hyvä, toivottavasti kohtaisin jossain sinunlaisesi naisen.
        Tosin en ehkä ole kovin lähestyttävän näköinen..

• Naishenkilö

Hyvä, toivottavasti kohtaisin jossain sinunlaisesi naisen.
        Tosin en ehkä ole kovin lähestyttävän näköinen..

Oletko ajatellut millä itse saisit pikkuisenkin pienen helpotuksen lähestymisiin?
        Kun tuota lähestyttävyydestäsi mainitsit, niin aina voi olemusta hienosäätää että oma fiilis paranee. Ja se fiilis näkyy ulospäin.
        Eikä ole akkojen juttuja tämä, miehetkin tekevät tätä :).

• 5325t23w6t

Ujoushan ei kerro vielä paljoa kenenkään luonteesta, muuta kuin sen, että hän ujo ja tutustuminen vaatii ehkä vähän enemmän aikaa, että ujo avaa kuorensa. Kuoren sisällä voi olla sitten melkein mitä vaan.

• tietoa.kaivataan

Mitä, jos on ujo ja epävarma transu?

• Vaikka naisen mielestä miehen ujous olisikin positiivinen asia, ei tarkoita sitä että nainen olisi yhtään aloitteellisempi tutustumisessa.

• valitettavasti.noin

Hyvä pointti, vähän lose-lose -situation kyseessä :D

• 12121212

Itsevarma, sosiaalinen nainen haluaa itsevarman ja sosiaalisen miehen koska on itsekin itsevarma ja sosiaalinen.
      Ujo ja epävarma nainen haluaa itsevarman ja sosiaalisen miehen koska ei ole itse itsevarma ja sosiaalinen.

Vähän sama kuin pitkä nainen haluaa pitkän miehen koska on itsekin pitkä, ja lyhyt nainen haluaa pitkän miehen koska ei ole itse pitkä.

Miehen tulee aina olla naista pidempi, isompi ja parempi. Jos nainen on iso ja vahva, miehen tulee olla ainakin hieman isompi ja vahvempi. Jos nainen on pieni ja ujo, miehen tulee olla paljon isompi ja rohkeampi.

Vain perustelut vaihtelevat. Kaikki naiset haluavat saman miehen eri paketissa. Näennäisesti erilaisista miehistä löytyy samat piirteet.

Unelmamies on sellainen kuin naisille kirjoitetuissa fantasioissa. Kova ulkoa, pehmeä sisältä. Alfamies jonka naisen erityisyys ja kemiallisuus pehmentää luotettavaksi kumppaniksi, seikkailun jälkeen (jonka mies järjestää, naisen seuratessa mukana). Betamiehet eivät sytytä koska he ovat kilttejä ja pehmeitä alussa, jolloin naisen vaisto sanoo miehen olevan heikko, ja haluavan naista liikaa.

Mitä lähempänä unelmamiestä kokonaisuutena olet, sitä enemmän naisia on valittavana ja sitä laadukkaamman suhteen voit saada.

Kertauksena:
      pitkä
      atleettinen (kohteena 20 naiset) tai nallekarhumainen (kohteena 30 naiset)
      leveät hartiat, isot kourat, jykevä leuka
      matala ääni
      menestynyt, omaa statusta
      sosiaalinen, luontainen alfa
      muidenkin naisten suosiossa
      kokenut, etenee määrätietoisesti seksiin, hallitsee pelimiestaidot
      dominoiva sängyssä, raju/eläimellinen
      paljastaa herkän puolensa vain tietylle naiselle, mutta ei liian nopeasti

• tarralenkkari666

Nämä eivät ainakaan ihan osuneet:
        -pitkä
        -näyttää sarjakuvasankarilta
        -menestynyt (riippuu toki mitä tällä tarkoittaa)
        -kilpailua (on hyvä, jos mies ei vain joudu tyytymään minuun, vaan valitsee minut mutten halua kilpailla)
        -raju ja dominoiva

Väitteesi kumottu.

• 12121212

Nämä eivät ainakaan ihan osuneet:
        -pitkä
        -näyttää sarjakuvasankarilta
        -menestynyt (riippuu toki mitä tällä tarkoittaa)
        -kilpailua (on hyvä, jos mies ei vain joudu tyytymään minuun, vaan valitsee minut mutten halua kilpailla)
        -raju ja dominoiva

Väitteesi kumottu.

Itseäni siteeraten:

"Mitä lähempänä unelmamiestä kokonaisuutena olet, sitä enemmän naisia on valittavana ja sitä laadukkaamman suhteen voit saada."

Millä perusteella väitteeni on kumottu?

Lisäksi:

"-näyttää sarjakuvasankarilta"
        Atleettisella ei tarkoiteta sarjakuvasankaria tai lihaskimppua.

"-menestynyt (riippuu toki mitä tällä tarkoittaa)"
        Mitä tahansa mikä tuottaa statusta/tunnettavuutta, eli ihmisten ihailua tms.

• tarralenkkari666

Väitteesi: Kaikki naiset haluavat saman miehen eri paketissa. Näennäisesti erilaisista miehistä löytyy samat piirteet.

Listasit lopuksi nämä piirteet, joista iso osa on mm. minulle turn-offeja.

Viittasin supersankarimaisuudella atleettisuuden lisäksi jykevään leukaan jne.
        Atleettinen on atleettinen eli eri asia kuin esim. perusurheilullinen.

Minusta perinteisesti menestymisenä pidetyt asiat ovat lähes lähtökohtaisesti myös niitä turn-offeja. Eri asia jos sillä tarkoitetaan esim. omissa tavoitteissaan menestymistä tai pyrkimystä saavuttaa ne.

• tyhmäkuinsaapas666

Väitteesi: Kaikki naiset haluavat saman miehen eri paketissa. Näennäisesti erilaisista miehistä löytyy samat piirteet.

Minusta perinteisesti menestymisenä pidetyt asiat ovat lähes lähtökohtaisesti myös niitä turn-offeja. Eri asia jos sillä tarkoitetaan esim. omissa tavoitteissaan menestymistä tai pyrkimystä saavuttaa ne.

Tyhmäkuinsaapas666 on uniikki lumihiutale.

• 12121212

Tässä yksi tuloksista haulla "athletic guy":

http://previews.123rf.com/images/nfx702/nfx7020911/nfx702091100021/5815146-Handsome-Athletic-Guy-Showing-The-Okay-Sign-Near-Water-Stock-Photo.jpg

Ei toimi?

Yleensä kun naiset yrittävät perustella omaavansa erilaisen maun, he ajattelevat mielessään karikatyyrin lipevästä bodarikiiltokuvabisnespelimiehestä, ja ajattelevat että olen erilainen kun en pidä tuollaisesta.

Mutta jos katsotaan mistä naiset oikeasti pitävät, niin sehän on vähemmän bodattu, hieman karhea, rennosti pukeutunut mies. Ja kaikki naiset pitävät siitä samasta miehestä, hieman eri tavoin maustettuna.

Toinen klassinen perustelu on "ensimmäinen poikaystäväkin oli hintelä nörtti"...joskus lukiossa kun piirit olivat pienet ja suurin osa pojista oli finninaamaisia nörttejä.

20 tienoilla miehet sitten vaihtuivat kookkaampiin, voimakkaampiin ja itsevarmempiin.

• tarralenkkari666

Eipä ole millään tavalla hyvännäköinen mies. Tyylikin ihan karmiva :D Se sun hintelä hipsteri poika kuva oli paljon parempi.

Ensimmäinen miesystäväni oli lyhyt ja sporttinen (ei finninaamainen) nörtti. Olin tuolloin 20. Enkä edelleenkään pidä pitkistä miehistä.

Eli mussun nussun. Kaikki eivät pidä samoista miehistä. Tosin tietynlaiset miehet ovat suositumpia, kuin toiset. Sama pätee muuten naisiinkin.

• 12121212

Eipä ole millään tavalla hyvännäköinen mies. Tyylikin ihan karmiva :D Se sun hintelä hipsteri poika kuva oli paljon parempi.

Ensimmäinen miesystäväni oli lyhyt ja sporttinen (ei finninaamainen) nörtti. Olin tuolloin 20. Enkä edelleenkään pidä pitkistä miehistä.

Eli mussun nussun. Kaikki eivät pidä samoista miehistä. Tosin tietynlaiset miehet ovat suositumpia, kuin toiset. Sama pätee muuten naisiinkin.

Nyt oli puhe vartalotyypistä.

Ja ihan senttimetreinä, millainen on lyhyt/pitkä?

• tarralenkkari666

Pitkä >175
        lyhyt <160

Tuolla ihmisellä ei ole minusta kaunis vartalo.
        Näyttää liian trimmatulta ja karvattomalta.

• 12121212

Pitkä >175
        lyhyt <160

Tuolla ihmisellä ei ole minusta kaunis vartalo.
        Näyttää liian trimmatulta ja karvattomalta.

Kappas vain. Pituuden osalta miesmakusi on siis ihan oikeasti valtavirrasta poikkeava. Malja sille.

Mikä on muuten oma pituutesi?

• Ex------------PUA
        tyhmäkuinsaapas666 kirjoitti:

Tyhmäkuinsaapas666 on uniikki lumihiutale.

BUrn! :D

Jep, klassinen esimerkki siitä, miten feministipropagandan nimissä levitellään valheita, ihan kuten sanoin alempana.

Tosin, naisille ei muutenkaan ole mitään ongelmia avoimesti valehdella näistä asioista, koska rationalisointihamsteri ja "se vain tapahtui"-kortti vapauttavat 100% kaikesta vastuusta kun onkin toimittu sanojensa vastaisesti.

• Ex------------PUA

Sinä olet kyllä melkoinen valehteleva idiootti.

Eihän tässä ole tainnut mennä kuin viikko siitä, miten tunnustit pariutuvasti palstatotuuksien mukaisesti, eli siten että mies on hyvännäköinen (aka. tyyppiä miesmalli). :D

Patologinen valehtelu on ominaista feminismiksi kutsussa sairaudessa.

• Stellatt

Muidenkin naistn suosiossa?!? Miksi... Häh.. Ihan typerää.

• tarralenkkari666
        12121212 kirjoitti:

Kappas vain. Pituuden osalta miesmakusi on siis ihan oikeasti valtavirrasta poikkeava. Malja sille.

Mikä on muuten oma pituutesi?

En ole tavannut kahta naista, joilla olisi samanlainen miesmaku keskenään. Toki varmasti itsevarmuus ym. iskee suuren osaan ihmisistä.

• tarralenkkari666
        Ex------------PUA kirjoitti:

Sinä olet kyllä melkoinen valehteleva idiootti.

Eihän tässä ole tainnut mennä kuin viikko siitä, miten tunnustit pariutuvasti palstatotuuksien mukaisesti, eli siten että mies on hyvännäköinen (aka. tyyppiä miesmalli). :D

Patologinen valehtelu on ominaista feminismiksi kutsussa sairaudessa.

Mitäs sinäkin hypergaminen huora taas lässytät?

A. En ole koskaan sanonut pariutuvani ulkonäön perusteella.
        (Ulkonäkö on plussaa, muttei suurin tekijä millään tasolla. En edelleenkään olisi sinkku, jos pariutuisin ulkonäön perusteella. Hyvännäköisiä ihmisiä on nimittäin tarjolla. )

B. Miesmallit eivät ole hyvännäköisiä.

• Ex------------PUA

Mitäs sinäkin hypergaminen huora taas lässytät?

A. En ole koskaan sanonut pariutuvani ulkonäön perusteella.
        (Ulkonäkö on plussaa, muttei suurin tekijä millään tasolla. En edelleenkään olisi sinkku, jos pariutuisin ulkonäön perusteella. Hyvännäköisiä ihmisiä on nimittäin tarjolla. )

B. Miesmallit eivät ole hyvännäköisiä.

Itte oot-defenssi. :D

A. Olet sanonut.
        B. Miesmallit eivät ole hyvännäköisiä? Oletko kuullut käsitettä oksymoroni? Vai onko tuo vain yksinkertaisesti valehtelua tilanteeseen sopivalla tavalla, jolloin punainen pilleri ja palstatotuus kielletään, mutta heti kun toimitaan sen vastaisesti, kyseessä on "yksittäistapaus, mikä vain tapahtui" - et kai oikeasti ole niin ääliö, että uskot tuon menevän läpi?

PS. Olet onnistunut keskustelemaan jo näin pitkään ilman suoranaista raivostumista tai pelkurimaista multinikkaamista, edistystä! :)

• yläpäärules

Kyllähän miehen pitäisi olla hyvä jossain elämän osa-alueella, että muuttuu kiinnostavaksi, kyl se niin menee:)

Pituus on epäoleellinen asia parisuhdetta ajatellen, korvien välissä pitää olla tervettä aivokudosta eli teille mt-tapaukset, te onnellisuuspillereiden syöjät- ei kiitos

• kivikovaa.tiedettä

Kuinka alakuloinen saa olla, ettei ole masentunut?
        Kuinka paljon mieliala saa vaihdella, ettei ole maanisdepressiivinen?
        Kuinka vainoharhainen saa olla, ettei sinulla ole paranoidinen persoonallisuushäiriö, saako pelätä esim. terroristi-iskua Suomessa?
        Kuinka itserakas saa olla, ettei ole narsisti?
        Kuinka ahdistunut saa olla, ettei sinulla ole yleinen ahdistuneisuushäiriö?
        Kuinka paljon saa vältellä asioita, ettei sinulla ole välttelevä persoonallisuus?
        Kuinka paljon saa häröillä ja tunteilla, ettei sinulla ole epävakaa persoonallisuus?

• Masislääkkeitä syö nykyisin joka toinen, joten rajaat ison joukon pois. Toki jokaisella on oikeus pöhköihinkin valintakriteereihin.

• Munaotus

Ujot naiset on seksikkäitä

• Naiset pitävät ujoja miehiä söpöinä, mutta sitten asiat "vain tapahtuvat" taas sellaisen assertiivisen paskan kanssa.

• 53t2q

Viljelet tuota assertiivinen sanaa aika usein, mutta tiedätköhän itsekään mitä se tarkoittaa. Millainen on assertiivinen paska?

• 53t2q kirjoitti:

Viljelet tuota assertiivinen sanaa aika usein, mutta tiedätköhän itsekään mitä se tarkoittaa. Millainen on assertiivinen paska?

Käytän sitä etupäässä fraasissa "assertiivinen paska", koska tykkään siitä, miltä se kuulostaa.

• tarralenkkari666

Samoin kuin asiat laitetaan tapahtumaan assertiivisille naisille. Aktiiviset, itsevarmat ihmiset nappaavat kumppanin helpommin, kuin muut. Yllätys?

Assertiivisuus ei muuten tarkoita, että henkilö olisi automaattisesti paska.

• purkkari777

Samoin kuin asiat laitetaan tapahtumaan assertiivisille naisille. Aktiiviset, itsevarmat ihmiset nappaavat kumppanin helpommin, kuin muut. Yllätys?

Assertiivisuus ei muuten tarkoita, että henkilö olisi automaattisesti paska.

Ei automaattisesti, mutta yleensä kyllä. :-/

• 9plus13

En usko, että ujo, arka tai syrjäänvetäytynyt mies olisi ikinä ollut suosittu naisten keskuudessa minään aikakautena, ellei omannut jotain erityistaitoja tai asemaa.

• sitten.ei.haittaa

Tai miesmallin ulkonäköä :D

• Suurimman osan historiallisesta ajasta pariutuminen onkin ollut osapuolten perheiden välinen sopimus. Naisen kiimavitulle ei ole annettu valtaa sössiä asioita ennen kuin vasta aivan viime aikoina.

• 8plus10
        HC-ätmel kirjoitti:

Suurimman osan historiallisesta ajasta pariutuminen onkin ollut osapuolten perheiden välinen sopimus. Naisen kiimavitulle ei ole annettu valtaa sössiä asioita ennen kuin vasta aivan viime aikoina.

Todennäköisempää lienee, että se "kiimavittuisuus" on sitä alkuperäistä metsästäjä-keräilijälle luontevaa vaistomaista käytöstä ja se sopimuksenvaraisuus sekä muu kapitalismin luoma tilbehööri taas näitä nykyihmisten muutamatuhatvuotisia kulttuurillisia sotkuja.. ehkäpä nykyaikana olemme palaamassa enemmän alkutilaan?
        Ehkäpä se betamies on aina ollut yhteisöissä huolenpitäjä alfamiesten lapsille ja lohduttaja exille?? :D

• 8plus10 kirjoitti:

Todennäköisempää lienee, että se "kiimavittuisuus" on sitä alkuperäistä metsästäjä-keräilijälle luontevaa vaistomaista käytöstä ja se sopimuksenvaraisuus sekä muu kapitalismin luoma tilbehööri taas näitä nykyihmisten muutamatuhatvuotisia kulttuurillisia sotkuja.. ehkäpä nykyaikana olemme palaamassa enemmän alkutilaan?
        Ehkäpä se betamies on aina ollut yhteisöissä huolenpitäjä alfamiesten lapsille ja lohduttaja exille?? :D

Siksi puhuinkin historiallisesta ajasta, erotuksena esihistoriallisesta. Historiallisella ajalla ei enää könytty metsissä, vaan pyrittiin rakentamaan sivilisaatioita. Kaikki tunnetut sivilisaatiot ovat alkujaan perustuneet kiimavittujen tiukalle kontrollille. Kontrollin höllentämisen takia osa noista sivilisaatioista nyt sitten murenee.

• Riiiiiiiiiii
        HC-ätmel kirjoitti:

Suurimman osan historiallisesta ajasta pariutuminen onkin ollut osapuolten perheiden välinen sopimus. Naisen kiimavitulle ei ole annettu valtaa sössiä asioita ennen kuin vasta aivan viime aikoina.

Lyöpä muuten faktat pöytään siihen usein toistumaan väittämääsi, että lisääntymisbiologisesti vain naisen aistit ja biologia (eli hänen "kiimavittunsa") ohjaisi parinvalintaa? Väitätkö, että miehen aivot eivät esim. reagoi naisen ulkonäköön eli näköaistin kautta oletettuun hedelmällisyyteen sekä ominaistuoksuun. Esim. raskaana oleva nainenhan välittää erilaista tuoksua kuin ei-raskautetun.
        Ja miksi vain naisen valinta olisi väärä, jos hän tekee sen itsenäisesti tai viettiensä ohjaamana eikä perheen miesten sopimana naimakauppana?

• Riiiiiiiiiii kirjoitti:

Lyöpä muuten faktat pöytään siihen usein toistumaan väittämääsi, että lisääntymisbiologisesti vain naisen aistit ja biologia (eli hänen "kiimavittunsa") ohjaisi parinvalintaa? Väitätkö, että miehen aivot eivät esim. reagoi naisen ulkonäköön eli näköaistin kautta oletettuun hedelmällisyyteen sekä ominaistuoksuun. Esim. raskaana oleva nainenhan välittää erilaista tuoksua kuin ei-raskautetun.
        Ja miksi vain naisen valinta olisi väärä, jos hän tekee sen itsenäisesti tai viettiensä ohjaamana eikä perheen miesten sopimana naimakauppana?

Vain naisen valinta on väärä, koska ne on tyhmiä kakkapäitä.

• kdkdnjdjddjdjdbd

Itse omaan molempia noista piirteistä, mutten ole huomannut siltikään mitään ongelmaa naisen hankkimisessa. Aika paljon niitä oma-aloitteisempia yksilöitä on löytynyt (liekö sitten ollut vaan tuuria?). Mikään kauhean kummosen näkönen en ainakaan omasta mielestäni ole. Epävarmuus kyllä sitten mukavasti tuhonnut sen jatkon sitten siitä aina. Liikaa stressaa kaikennäköstä, ehkä joku päivä sitten..

• n0rtinnatsat

Taidat olla vaan tavanomaisen "ujo ja epävarma" normimies, oikeasti ujot ja epävarmat ovat ihan eri lukunsa.

• Tuskin näillä asioilla on paljoa merkitystä aikuisten ihmissuhteissa ellei ujous ole invalidisoivaa sorttia. Yleensä aikuisten välillä on melko vaikea edes huomata merkittäviä eroja "itsevarmuudessa". Toisin on joskus yläasteella, kun puolet pojista jäätyy täysin kun pitäisi puhua tytön kanssa ja pieni osa osaa olla luontevia.

Pelimiessivujen hömppää jauhaminen jostain "itsevarmuudesta".

• Ex------------PUA

Olen samaa mieltä tuosta PUA--kritiikistäsi.

Mutta minkä unohdat, on nyt sellainen kuin "olla normaali", se on yleensä se joka riittää. Olen itse ainakin huomannut että sillä moodilla saa kaikkein parhaimmat tulokset. Vieläpä siten, että et yritä kompensoida mahdollista taustafiilistä mihinkäänn (PUA-ohjeet ovat juurikin näitä "ylikompensoi omaa epävarmuuttasi sanoin ja maneerein).

Ja tietysti se, että itsevarmuus nyt ei tietenkään tuo naista, jos ei ole mitään sen takana (raha, ulkonäkö ja status), mutta lähinnä sen toinen ääripää herättää naisissa sitten kuvotusta koska eihän nyt inhimillisiä tunteita näyttävä mies ole minkään arvoinen, vain dark triadin kaltainen tappajarobotti on sopiva mies.

• Daaavid

Jep, mutta yleensä se kroonisin naisettomuus koskeekin nimenomaan niitä eri tavoin invalidisoituneita persoonia.

• atännä

Mulle tulee negatiivisia mielikuvia "itsevarmasta" miehestä. Jyrä, kova, sokea muiden mielipiteille, itsekäs, pinnallinen ja epäaito.
      Normaali terve itsetunto, rentous ja läsnäoleminen on "se juttu". Kun on aidosti oma itsensä kohtaamisissa ja huomioi toisen (ei keskity vain itseensä), siitä saa miellyttävän vaikutuksen (kun kyseessä on terve ihminen).

• jännäkakkamies

Taidat kuitenkin retkahtaa narsistisiin jännäkakkamiehiin, jotka osaa esittää hyvää miestä. ;D

• atännä
        jännäkakkamies kirjoitti:

Taidat kuitenkin retkahtaa narsistisiin jännäkakkamiehiin, jotka osaa esittää hyvää miestä. ;D

En. Mulla on erittäin hyvin toimiva narsistihäläri.

• jännäkakkamies
        atännä kirjoitti:

En. Mulla on erittäin hyvin toimiva narsistihäläri.

No, kerro sitten, olenko mä narsisti? ;-)

• Ex------------PUA

Jep, nämä ovat näitä tyypillisiä palstatotuuden toteutumia.

Femakot nyt ovat idiootteja tai valehtelijoita, sillä he siinä missä kaikki muutkin naiset suosivat kivikautisia mies-standardeja - eivät toki sanoissaan, mutta teoissaan.

Tätä samaa "puhutaan yhtä ja tehdään toista"-käytäntöä sitten käyttävät muutkin poliitttisesti korrektit naiset.

Palstatotuuddet herättävätkin siksi raivoa, koska ne ovat totta.

Normaalistihan naiset ovat tottuneet siihen, että miehet luopuvat heti debaatista ja nielevät sinisen pilllerin ilman vastusteluja.

Ei käy ihan niin palstalla, ei! :D

• 2322

Ujo söpö (lue: hyvännäköinen) nainen on haluttu ja haluaa tasokkaan miehen. Keskimäärin kun miesten ja naisten mieltymykset ovat erilaiset ja "tasoa" nostaa ja laskee eri asiat. Ujon miehen tasoa on pulkka tai muuten vähemmän hyvännäköinen nainen, sosiaalisuudesta riippumatta. Voidaan me naisetkin valittaa, miksei älykäs sosiaalinen ja menestynyt ruma nainen saa vastaavaa miestä, mutta sehän on niin itsestään selvää ettei siitä kannata urputtaa tai näyttää vähän hölmöltä tai kuulee olevansa katkera kurppa.

Miesten käsitys söpöstä ujosta naapurintytöstähän on hyvännäköisestä tyttöporukasta se vähiten puhelias. Ei se rillipäinen, roikkuvatukkainen, yli 10 kg ylipainoinen itsetunto-ongelmien kanssa painiva tosinörtti.

• olkyr

Miksi ujo, epävarma nainen on miesten mielestä söpö? Siksi, että epävarma nainen on huiputettavissa, manipuloitavissa sänkyyn koska on puolustuskyvytön, söpöllä tavalla tyhmä, naiivi lapsen lailla. Hänelle voi valehdella jotta hänet voi sitten houkutella seksiin.
      Ujo epävarma nainen on miesten mielestä puoleensavetävä koska monilla miehillä on pakkomielle ja halu turmella jotain lapsekkaan viehättävää ja kirkassilmäistä. Sellainen nainen / tyttö ei kykene puolustautumaan koska hän on niin viaton ja naiivi. Hän ei ole kohdannut pahuutta ja siksi hän on niin altis ja haavoitettavissa.
      Tämän seikan takia monet vanhatkin miehet kuolaavat alaikäisten, jopa 13 vuotiaiden perään. He ovat niin varomattomia viattomuudessaan ja epävarmuudessaan että on mahdollisuus houkutella heidät seksiin.

• 000010100010100

Ujous ja epävarmuus ovat huonon itsetunnon merkkejä, eli mahdollinen tilaisuus miehellä saada parempaa kuin mihin taso riittäisi muuten.

• 000010100010100 kirjoitti:

Ujous ja epävarmuus ovat huonon itsetunnon merkkejä, eli mahdollinen tilaisuus miehellä saada parempaa kuin mihin taso riittäisi muuten.

Näin se minunkin kokemukseni mukaan on. Silloin kun olin vielä epävarma ja huonoitsetuntoinen neitsyt, mut olisi saanut käytännössä kuka vaan käytettäväkseen.

• kalmari-mari
        rumamaija kirjoitti:

Näin se minunkin kokemukseni mukaan on. Silloin kun olin vielä epävarma ja huonoitsetuntoinen neitsyt, mut olisi saanut käytännössä kuka vaan käytettäväkseen.

Nyt moni täällä polkee jalkaa lattiaan :)

• VMPXX
        rumamaija kirjoitti:

Nostetaas vanhaa aihetta...

Niin, kyllä minullekkin ujolle ja epävrmalle, mutta kuitenkin suht hyvännäköiselle amismiehelle kelpaisi kyllä käytännössä ihan kuka vaan.

Kun vaan uskaltaisi lähestyä naisia, mutta pelko torjutuksi tulemisesta tuntuu liian pelottavalta. Vetäisin luultavasti itseni hirteen jos joutuisin torjutuksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      20
      3774
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      24
      3169
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      2375
    4. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2149
    5. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      22
      1990
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1642
    7. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      41
      1621
    8. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      32
      1512
    9. Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta

Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava
      Luterilaisuus
      502
      1463
    10. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1424
    Aihe