Hoilaako kanttori lujaa?

virsienpauhua

Onko ollut sellaista siunaustilaisuudessa, että kanttori on hoilannut tai siis laulanut oikein lujaa? Niin että tuntuu kuin seinät heiluisivat.

6

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virsienpauhaaja

      Meillä oli isän siunaustilaisuus jossa kanttori hoilasi niin kovaa että korviin sattui.
      Pappi huusi kurkku suorana että "pidä turpasi kiinni kanttori", mutta ei saannut ääntänsä kuuluville.
      Seinät eivät heiluneet, mutta löysä arkunkansi kolisi.
      Hupaisa ja mieltä keventäävä tilanne

    • Hei nimimerkki virsienpauhua

      Olen ollut melko monissa hautajaisissa, ikinä ei ole kanttori laulanut oikein lujaa. Miksi ihmeessä laulaisi oikein lujaa? Eihän laulamisessa ole äänen voimakkuus tärkeätä. Mietin miksi kysyt, oletko itse törmännyt tuollaiseen epätavalliseen tilanteeseen? Jos seurakunnan työntekijät toimivat oudosti, jota oikein kovaa laulaminen olisi, voi antaa palautetta ja vaikka kysyä syytä.

      Hyvää maaliskuun jatkoa,
      Pirkko-pappi

    • niilohassuttelee

      Kyllähän toisilla kanttoreilla on hyvinkin voimakas ääni ja se saattaa lauluasioita tuntemattoman ihmisen korvissa kuulostaa liian lujalta tai huutamiselta, mylvimiseltä. On minusta mielenkiintoista tietää, onko ketään koskaan häirinnyt kanttorin voimakas ääni hautajaisissa. Muistan jonkun sanoneen jotenkin, että jotkut laulaa niin hirveän kovaa. :D

    • Hei

      Olen itse ollut siunaustilaisuudessa, jossa itselleni tuntematon kanttori todella lauloi huomattavan voimakkaalla äänellä ja erityisen hiiitaaaaasti.
      Palautteen antaminen ei aina ole helppoa, emme mielellämme tahtoisi loukata ketään.
      Mutta rohkaisisin kuitenkin antamaan sekä kiittävää että rakentavaa palautetta. Itselleen ja omille toimilleen ja tekemisilleen tulee helposti sokeaksi. Sen vuoksi on hyvä jos saamme palautetta.

      Ystävällisesti,
      Pappi Elisabet

    • matalamartti

      Joskus kun on ollut puhetta kauneimmista joululauluista niin jotkut sanovat etteivät halua korkealta kiekuvaa esilaulajaa koska se ei sovi joululauluihin. Vaikka jollain olisi oopperamainen ääni niin ei siitä kaikki kuitenkaan tykkää. Monen varsinkin tavallisen pulliaisen korvaan se voi tuntua kovalta hoilaamiselta tai kiekumiselta jos nainen kyseessä. Vaikka olen klassisen ystävä en pidä minäkään ihan kiekumisesta.

    • laarilaaaa

      Joillakin on voimakas ääni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3797
    2. 209
      3058
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2594
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1475
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      176
      1388
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe