Ruotsalainen ja norjalainen toimittaja on pahoinpidelty Venäjään kuuluvassa Ingusiassa.
Ruotsalainen ja norjalainen toimittaja on pahoinpidelty Venäjään kuuluvassa Ingusiassa. Työmatkalla olleiden toimittajien kimppuun hyökkäsi parikymmentä naamioitunutta miestä. Heillä oli aseinaan veitsiä ja keppejä.
Ruotsin Radion Moskovan-kirjeenvaihtajan Maria Persson-Löfgrenin sanotaan loukkaantuneen lievästi ja olevan turvassa. Norjalainen Öystein Windstad on puolestaan Ny Tids -lehden toimittaja.
Persson-Löfgrenin ja Windstadin lisäksi myös kaksi muuta toimittajaa loukkaantui tapahtuman yhteydessä. Myös bussin kuljettaja ja muut matkustajat pahoinpideltiin. Lopuksi hyökkääjät sytyttivät ryhmän bussin tuleen.
Toimittajat olivat samassa minibussissa venäläisten ihmisoikeusaktivistien kanssa matkalla Tshetsenian pääkaupunkiin Groznyiin.
STT
Toimittajia pahoinpideltiin Venäjällä
TurpiinVaan
4
<50
Vastaukset
- Tiltujen-mukaan
Venäjällä on aivan ainutlatuinen sananvapaus ja siellä kerrotaan pelkkiä tosiasioita.
Eiköhän hyökkääjät olleet Naton ja Niinistön agentteja, vai mitä tiltut? - Venäjällä-ei-kukaan
ulkomaalainen ole turvassa.
Myös venäläinen saa helposti kuulan kalloonsa. - Väärin_sammutettu
Miksei Kuronen ollut joukossa?
- Venäjän-sananvapaus
on tiltujen ihanne.
Vain virallinen totuus julkaistaan. Länsimaisesta tiedotusvapaudesta ei ole tietoakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181