Tampereen kaupungin päättäjät eivät ole oppineet historiasta mitään. Pispalan uittotunnelin valmistuttua tukin uitto loppui Näsijärvessä kokonaan ja tunnelia ei käytetty kertaakaan tukkien siirtoon. Noin viisikymmentä vuotta tuon koheltamisen jälkeen kaupungin päättäjät päättivät rakennuttaa kaksi rinnakkaista Rantaväylän autotunnelia, jotka nekin ovat tarpeettomia ja lisäksi hirvittävän kalliita.
Kaksi sutta: Uittotunneli ja Rantaväylän tunneli
28
220
Vastaukset
- ei.oo.turhake
Minä ainakin meinaan ajaa tunnelin kautta AINA koska vaihtoehto on Satakunnank. - Lapintie ja se reitti on toivottoman hidas.
- ei.jatkoon
Vittu kuinka turha ja paska aloitus taas kerran. Toi sun analogia ei toimi millään tasolla.
- älä.tuomitse
Ota huomioon, että aloittaja on henkisesti häiriintynyt. Kukaan meistä ei voi valita sairauksiaan.
- putki.hukkanen
Läpiajoliikenteen voi ohjata entiseen malliin keskustan kautta.
Tarvittaessa Hämeenpuistoon rakennetaan lisäkaistoja ja Hämeenkadun nopeusrajoitus nostetaan 60:een, niin sen välityskyky kasvaa 50%.
Liikennevalot pois Hämeenkadulta ja Hatanpään valtatien risteykseen kiertoliittymä. Jalankulkijoille louhitaan alikulkutunneleita Hämenkadun alitse.
Keskustan läpi pääsee sujuvasti, jos vaan halutaan.- ettunnepaikkoja
Miten Hämeenpuiston lisäkaistat vaikuttaisivat Rantaväylän liikenteesee, reppana?
Tiedätkö edes minne sitä tunnelia on kaivettu ja missä on Hämeenpuisto? - putki.hukkanen
ettunnepaikkoja kirjoitti:
Miten Hämeenpuiston lisäkaistat vaikuttaisivat Rantaväylän liikenteesee, reppana?
Tiedätkö edes minne sitä tunnelia on kaivettu ja missä on Hämeenpuisto?Oletuksena on siis Rantaväylän liikenteen jakautuminen Hämeenkadun ja Tampereen valtatien kesken. Hämeenpuiston pohjoispää voidaan vaikka muuttaa kävelykaduksi.
Pyynikin moottoritie kannattaisi ottaa toki uudelleen harkintaan. - ihanpöhköä
putki.hukkanen kirjoitti:
Oletuksena on siis Rantaväylän liikenteen jakautuminen Hämeenkadun ja Tampereen valtatien kesken. Hämeenpuiston pohjoispää voidaan vaikka muuttaa kävelykaduksi.
Pyynikin moottoritie kannattaisi ottaa toki uudelleen harkintaan.------Oletuksena on siis Rantaväylän liikenteen jakautuminen Hämeenkadun ja Tampereen valtatien kesken.----
No jo on aivan hullu oletus !!!!!!!!!!! Miksi kukaan olisi niin tollo, että ajaisi keskustaan kun tunnelista pääsee suoraan ja pysähtymättä ajeleen idän ja lännen väliä? - MontBlanc
ihanpöhköä kirjoitti:
------Oletuksena on siis Rantaväylän liikenteen jakautuminen Hämeenkadun ja Tampereen valtatien kesken.----
No jo on aivan hullu oletus !!!!!!!!!!! Miksi kukaan olisi niin tollo, että ajaisi keskustaan kun tunnelista pääsee suoraan ja pysähtymättä ajeleen idän ja lännen väliä?"tunnelista pääsee"
Kun on annettu vain yksi elämä, niin en laske sen varaan että tunnelista pääsisi yhtään mihinkään. Jokaisella luulisi olevan sen verran itsesuojeluvaistoa jäljellä, että kiertää kyseisen surmanloukon.
Ketkä ne demariakat olivatkaan, jotka ovat vastuussa tulevista tunnelikuolemista?
http://vanha.verkkouutiset.fi/arkisto/Arkisto_1999/26.maaliskuu/MBLA1299.HTM - mää.haluan.tietää
MontBlanc kirjoitti:
"tunnelista pääsee"
Kun on annettu vain yksi elämä, niin en laske sen varaan että tunnelista pääsisi yhtään mihinkään. Jokaisella luulisi olevan sen verran itsesuojeluvaistoa jäljellä, että kiertää kyseisen surmanloukon.
Ketkä ne demariakat olivatkaan, jotka ovat vastuussa tulevista tunnelikuolemista?
http://vanha.verkkouutiset.fi/arkisto/Arkisto_1999/26.maaliskuu/MBLA1299.HTMMiten perustelet tunnelin olevan surmanloukun?
- MontBlanc
mää.haluan.tietää kirjoitti:
Miten perustelet tunnelin olevan surmanloukun?
Ympäri maailmaa tapahtuneet fataalit tunnelionnettomuudet lienee riittävä peruste.
Maaperä ei ole ihmiselle luonteva elinympäristö. Ainoastaan kuolleet ihmiset on ollut tapana laittaa maan sisään. Ei kannattaisi hippaleikkiä noutajansa kanssa menemällä uhallaan riskialttiiseen tunneliin.
Turvallisinta olisi räjäyttää tunneli täyteen vettä, jotta ihmiset eivät eksyisi sinne vahingossa. - mää.haluan.tietää
MontBlanc kirjoitti:
Ympäri maailmaa tapahtuneet fataalit tunnelionnettomuudet lienee riittävä peruste.
Maaperä ei ole ihmiselle luonteva elinympäristö. Ainoastaan kuolleet ihmiset on ollut tapana laittaa maan sisään. Ei kannattaisi hippaleikkiä noutajansa kanssa menemällä uhallaan riskialttiiseen tunneliin.
Turvallisinta olisi räjäyttää tunneli täyteen vettä, jotta ihmiset eivät eksyisi sinne vahingossa.Okei. Voitko kertoa meille, paljonko maailmalla on tapahtunut kuolemaan johtaneita onnettomuuksia tunneleissa, joissa on kolme kaistaa suuntaansa, ei kohtaavaa liikennettä, ja nopeusrajoitus on 60km/h?
- MontBlanc
mää.haluan.tietää kirjoitti:
Okei. Voitko kertoa meille, paljonko maailmalla on tapahtunut kuolemaan johtaneita onnettomuuksia tunneleissa, joissa on kolme kaistaa suuntaansa, ei kohtaavaa liikennettä, ja nopeusrajoitus on 60km/h?
Kuolemaan johtaneita onnettomuuksia on tapahtunut:
- tunneleissa
- kolme kaistaa suuntaansa olevilla tieosuuksilla
- yhdensuuntaisessa liikenteessä
- 60 km/h nopeusrajoituksen alueilla
Kuolema on määräävä tekijä, ja sen vuoksi em. kohdat on yhdistettävä TAI- eli OR -operaattoria käyttäen.
Huomioon on otettava myös nykyajan itsetuhoiset ihmiset, jotka eivät juuri liikennesäännöistä piittaa. Joku hullu saattaa ajaa bensiinilastissa olevalla rekalla väärään suuntaan rajoitinta vasten 89 km/h. Ei tarvita kuin yksi törmäys ja kipinä, niin koko tunneli räjähtää taivaan tuuliin.
Pyssyssä on piippu ja tunneli on kuin tykin putki. Pieru saharassa ei merkkaa mitään ja sen vuoksi liikenteen pitää olla maan päällä. - faktatatahaltuu
MontBlanc kirjoitti:
Kuolemaan johtaneita onnettomuuksia on tapahtunut:
- tunneleissa
- kolme kaistaa suuntaansa olevilla tieosuuksilla
- yhdensuuntaisessa liikenteessä
- 60 km/h nopeusrajoituksen alueilla
Kuolema on määräävä tekijä, ja sen vuoksi em. kohdat on yhdistettävä TAI- eli OR -operaattoria käyttäen.
Huomioon on otettava myös nykyajan itsetuhoiset ihmiset, jotka eivät juuri liikennesäännöistä piittaa. Joku hullu saattaa ajaa bensiinilastissa olevalla rekalla väärään suuntaan rajoitinta vasten 89 km/h. Ei tarvita kuin yksi törmäys ja kipinä, niin koko tunneli räjähtää taivaan tuuliin.
Pyssyssä on piippu ja tunneli on kuin tykin putki. Pieru saharassa ei merkkaa mitään ja sen vuoksi liikenteen pitää olla maan päällä.Ja tämän kaltaisen hullun kanssa pitäisi keskustella? Ei ole terveen puhetta moinen. Sattuu niitä onnettomuuksia kaikenlaisilla teillä.
- MontBlanc
faktatatahaltuu kirjoitti:
Ja tämän kaltaisen hullun kanssa pitäisi keskustella? Ei ole terveen puhetta moinen. Sattuu niitä onnettomuuksia kaikenlaisilla teillä.
Jos realisti on mielestäsi synonyymi hullulle, niin sitten ok. Miksi kerjätä verta nenästä? Tunnelista ei saa turvallista mitenkään, koska sieltä ei pääse hätätilanteessa pakenemaan.
- mää.haluan.tietää
MontBlanc kirjoitti:
Jos realisti on mielestäsi synonyymi hullulle, niin sitten ok. Miksi kerjätä verta nenästä? Tunnelista ei saa turvallista mitenkään, koska sieltä ei pääse hätätilanteessa pakenemaan.
Et ilmeisesti ole tutustunut siihen, minkälaista tunnelia Tampereelle tehdään. Se selittänee, miksi kirjoituksesi vaikuttaa aikaa oudoilta.
Et kyennyt kertomaan yhdestäkään onnettomuudesta, joka on tapahtunut sellaisessa tunnelissa joka Tampereelle tulee. Ei huolta, ei kukaan mukaan ole kyennyt. Miksi lie...
Miten muuten suhtaudut uusiin siltoihin? - usvaa.putkeen
mää.haluan.tietää kirjoitti:
Et ilmeisesti ole tutustunut siihen, minkälaista tunnelia Tampereelle tehdään. Se selittänee, miksi kirjoituksesi vaikuttaa aikaa oudoilta.
Et kyennyt kertomaan yhdestäkään onnettomuudesta, joka on tapahtunut sellaisessa tunnelissa joka Tampereelle tulee. Ei huolta, ei kukaan mukaan ole kyennyt. Miksi lie...
Miten muuten suhtaudut uusiin siltoihin?https://www.youtube.com/watch?v=vY4jmVfBAyQ
Venäjällä olisi tällainen tunneli. - kuskeissa.vika
Eihän laittamasi videon onnettomuudet johdu tunnelista, vaan vaarallisesta ajotavasta.
Ihan yhtä vaarallista Venäjällä näyttäisi olevan ilman tunneliain.
https://www.youtube.com/watch?v=4BRICP0XYNo
Nykyäänkin olisi mahdollista kaahailla pitkin Karkunvuoren tunnelin seiniä, vaikkei sen tunnelin pituus olekaan enempää kuin 180m. - usvaa.putkeen
kuskeissa.vika kirjoitti:
Eihän laittamasi videon onnettomuudet johdu tunnelista, vaan vaarallisesta ajotavasta.
Ihan yhtä vaarallista Venäjällä näyttäisi olevan ilman tunneliain.
https://www.youtube.com/watch?v=4BRICP0XYNo
Nykyäänkin olisi mahdollista kaahailla pitkin Karkunvuoren tunnelin seiniä, vaikkei sen tunnelin pituus olekaan enempää kuin 180m.Laittamassani videossa on tie jäässä. Tunnelin päissä tie tulee jäätymään kovilla pakkasilla.
- MontBlanc
mää.haluan.tietää kirjoitti:
Et ilmeisesti ole tutustunut siihen, minkälaista tunnelia Tampereelle tehdään. Se selittänee, miksi kirjoituksesi vaikuttaa aikaa oudoilta.
Et kyennyt kertomaan yhdestäkään onnettomuudesta, joka on tapahtunut sellaisessa tunnelissa joka Tampereelle tulee. Ei huolta, ei kukaan mukaan ole kyennyt. Miksi lie...
Miten muuten suhtaudut uusiin siltoihin?Onko Tampereen tunneli tehty muka maan päälle, vai miksi pidät sitä turvallisempana kuin muita tunneleita?
Sillat ovat hyvä tapa tehdä ylityksiä. Sillan voisi rakentaa vaikka tunnelin päälle tehtyjen kerrostalojen ylitse. Turvallinen vaihtoehto, jota käyttäessä voi olla varma ettei tukehdu. - mää.haluan.tietää
MontBlanc kirjoitti:
Onko Tampereen tunneli tehty muka maan päälle, vai miksi pidät sitä turvallisempana kuin muita tunneleita?
Sillat ovat hyvä tapa tehdä ylityksiä. Sillan voisi rakentaa vaikka tunnelin päälle tehtyjen kerrostalojen ylitse. Turvallinen vaihtoehto, jota käyttäessä voi olla varma ettei tukehdu.Tutustu rauhassa rantaväylän tunneliin ja koita sitten löytää ne erot tunneleihin, joissa on tapahtunut onnettomuuksia. Fiksuna ihmisenä varmasti huomaat ne.
Siltaonnettomuuksissa on kuollut paljon ihmisiä. Miksi pidät niitä turvallisena, mutta tunnelia et? - Anonyymi
Nykyään ei paljoo lisäkaistoja voi tehä eikä liikennevaloja poistaa ku ny siä menee ratikka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään ei paljoo lisäkaistoja voi tehä eikä liikennevaloja poistaa ku ny siä menee ratikka
ei niin mutta 2016 lisäkaistat oli täysin mahdollisia
- Greenway
Uittotunneliin voitaisiin tehdä ns. vuorenpeikonmaa, jossa voisi olla lapsia varten polku, jossa olisi jonkinlaiset vuorenpeikkohahmot ja niiden perheiden askareita kuvaavat teemat, jotka kytkeytyisivät erilaisiin teemoihin kuten:
- kuinka varaan vessarahan mukaan käydessäni kaupungilla?
- en virtsaa kadulle, pusikoihin tai muutoinkaan vessan ulkopuolelle
- roskat kuuluu niille varattuihin astioihin
- jätän autoni kotiin, jos pääsen perille pyörällä tai kävellen
- en piirrä merkkejäni tai kuvia sellaisille seinille, joihin se on kiellettyä
- kuinka valitsen ekologisesti kestäviä materiaaleja?
- jne.- oikein-hyvä
Eli siis lapset voisivat kävellä tuon polun läpi ja opastaa vanhempiaan? Kuulostaa hienolta idealta.
- eisaastutaei
Päinvastoin, kun jonoissa seisominen jää pois niin saasteet senkun vain vähenevät.
- Anonyymi
Kummankohan tunnelin läpi on kulkenut enemmän puutavaraa?
- Anonyymi
Saammeko koskaan vastausta
- Anonyymi
Kovin on paljon kuollut ihmisiä Rantaväylän tunnelissa. Varmaan monta tuhatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743387
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662661Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611729
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351695
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601618