Heimo Enbuskan aikana Kuopiossa on annettu dokumentoitu väärä profetia (Ingemar Helmner), eivätkä muutkaan puhujavieraat eroa hedelmältään David Herzogista. Jopa heidän käyttämänsä termit ovat hyvin lähellä Herzogia. Miksi Heimo Enbuska ei ole puuttunut oman seurakuntansa toimintaan? Missä on paimenuus? Paimen suojelee hänelle uskottua laumaa.
.
tulossa:
Jukka Piirainen
.
Tulisielukonferenssin tukija http://www.vapis.fi/tulisielu-2016
.
http://eelim.net/tilaisuudet/
Sunnuntai 13.3.2016
11 Jumalanpalvelus – Jukka Piirainen, Heimo Enbuska, ♪♫ Tapio Heikkinen & band (tilaisuuden jälkeen lounas 8 €/5 €)
.
Keskiviikko 16.3.2016
18 Raamattutunti (seurakuntavirat) — Jukka Piirainen
(jos tunnette tai tiedätte Jukan, opetuksen "laadullisen aiheen" ei pitäisi olla epäselvä...)
.
Temppeli24 5.-6.2.2016
http://nuortenilta.fi/?page_id=957
mukana muun muassa Seinäjoelta Markku Tuppurainen:
”…nämä nämä siskot aina eksyy henkeen, hallelujaa, musta on hyvä, henkeen pitää eksyä, niin eksyksissä ettei osaa oikein aina takaisin, niin se o se on parasta mitä voi olla… ” - Seinäjoki onkin hengellisesti niin eksyksissä, ettei taida osata enää Ristille takaisin...
kohta 47min40s.- 48min02s.
https://www.youtube.com/results?search_query=temppeli24
.
ja Campokset Missiomaailmasta:
http://missiomaailma.fi/
(Heidi Baker Suomessa 13.-14.5.2016 https://www.youtube.com/watch?v=voEZQ0whaW4)
.
Suzette Hattingh 30.7.-2.8.2015
http://eelim.net/wordpress/wp-content/uploads/2015/06/minauskon_juliste7.pdf
video:
https://www.facebook.com/uskotv/videos/1111247828903154/
.
19.-21.9.2014
Marko Selkomaa
Ingemar Helmner
http://www.hsry.fi/ohjelma/18974/Siilinjärvi_Kuopio Taivas on lähellä -konferenssia
.
Taivas on lähellä profetia (Ingemar Helmner): "uuden aikakauden kynnyksellä, uusi raamattu".
video:
https://www.youtube.com/watch?v=6w42ncMhIaM
.
Helmner vaikuttaa olevan profetia-automaatti, muuallakin.
.
Osaako joku selittää Enbuskan toiminnan ristiriidan? Toisaalta varoitetaan David Herzogista, toisaalta annetaan oman seurakunnan opetuksen olla vähintäänkin kyseenalaista.
.
Siunausta.
Koetelkaa itse (osa 1): Heimo Enbuska
34
3732
Vastaukset
- TOTUUTTA
Mt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä HE PUHUVAT YHTÄ JA TEKEVÄT TOISTA.
4 He köyttävät kokoon raskaita ja hankalia taakkoja ja sälyttävät ne ihmisten kannettaviksi, mutta itse he eivät halua niitä sormellaankaan liikauttaa. 5 Kaiken minkä tekevät he tekevät vain siksi, että heidät huomattaisiin. He käyttävät leveitä raamatunlausekoteloita ja panevat viittaansa isot tupsut, 6 he istuvat pidoissa mielellään kunniapaikalla ja synagogassa etumaisilla istuimilla 7 ja ovat hyvillään, kun ihmiset toreilla tervehtivät heitä ja kutsuvat heitä rabbiksi.
Mt. 23:13: 13: "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät.
Room. 16:18: Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet. Sekaoppi ei ole oikein, että "seurakunnassa", hyväksyttäisiin monenlaisia opetuksia samasta asiasta(Room.16:17-18). Mitä järkeä siinä on? Eräs helluntailainen tuttavani kertoi, että eräs kiertävä puhuja piti viikon luennon ilmestyskirjasta, ja tuli sen jälkeen toinen, joka kumosi sen raamattutunnissa. Heh, heh, jos tuo on totta, niin se on silkka pelleilyä. Taitaa olla silkkaa Show pisnettä vaan. Aivan niin kuin puhujan autolla lennot kokouksiin. Menisi vähän aikasemmin , niin ei tarvitse lentää tai peruisi tilaisuuden/ottaisi sijaisen jos tulee este.
- luetaankosanaa2
Kuuntelin Enbuskan puheen tuolta, ja paljon oli hyvää asiaa.
Mutta !
Lopussa hän sanoi ensin, että apostoleja on olemassa nykyäänkin, mutta he eivät sillä kehuskele eivätkä itseään mainosta.
Sitten hän otti käsittääkseni esimerkin lähetys saarnaaja naisesta, joka oli seurakuntia ulkomaille perustanut ja niitä opettanut ja johtajatkin opettanut.
Nähdäkseni hän viittasi tuolla siihen, että se nainen joka oli Etipoiassa kuulemma toiminut, olisi ollut apostoli.
Suoraan hän ei kai sitä uskaltanut sanoa, mutta kiertäen kuitenkin käsittääkseni.
Tälläinen opetus ei ole Raamatun mukaista, sillä yhtään nais apostolia ei Herramme Jeesus asettanut tehtävään, ei ennen kuolemaansa eikä ylösnouseemuksena jälkeenkään !
Raamattu sanoo ja todistaa selvästi, että profeetan ja evankelistan ja paimenen ja apostolin tehtävät, eli Seurakunnan palvelutehtävät kuuluvat vain miehille !
Jos Enbuske ei pysy Sanan eli Raamatun ilmoituksen pohjalla, edes näin selvässä asiassa, vaan oman tulkintansa kautta viittaa kintaalla Raamatun opetukseen, niin heikkoa on silloin touhu.
Mutta itse toivon Enbuskan itse korjaavan tuon epämääräisen lausuntonsa, jos kokee siihen tarvetta.
Jos hän sen sijaan oikeasti on sitä mieltä, että Raamattu opettaa naisten toimivan noissa palveluviroissa ja varsinkin nyt sitten jopa apostolin tehtävässä, niin näyttäköön sen toteen Raamatusta !
Eli tuollaiseen väitteeseen tulee hänellä olla Raamatulliset perusteet, eikä vain "mutu" eli musta tuntuu perusteita !
Opettaja ei siis voi puoli huolimattomasti heitellä sitä ja tätä puhuja pöntöstä, vaan hänellä on vastuu Herran edessä !
Enbuska itse kertoi jo aikoinaan mokanneensa saarnassaan ja joku vanhempi veli oli häntä kyynelsilmin ojentanut, mutta jatkoiko Enbuska kuitenkin samaa linjaa, eli eikö vieläkään hän tarkista kunnolla sitä, mitä pöntöstä julistaa ???
Jos joku on hänen kanssaan tekemisissä, ja jos arvelee, että Enbuskalla on nöyryyttä katsoa peiliin ja tutkia omia puheitaan ja niiden oikeellisuutta Sanalla, niin pyydän nöyrimmin kertomaan, terveiseni hänelle, enkä minäkään toivo pahaa, vaan toivon vain, että ei Totuudesta eksyttäisi eikä siten eksytettäisi nuorempiakin uskovia !- luetaankosanaa2
Niin ja jos joku haluaa itse sen Enbuskan puhuman asian tarkistaa, niin se löytyy ihan puheen lopusta eli noin 2 viimeistä minuuttia !
- 1.Kor.1-18
luetaankosanaa2 kirjoitti:
Niin ja jos joku haluaa itse sen Enbuskan puhuman asian tarkistaa, niin se löytyy ihan puheen lopusta eli noin 2 viimeistä minuuttia !
Ne meistä, jotka olemme "vanhoja" helluntailaisia (iässä), olemme kuulleet "tarinan" jo aiemminkin...
Ja kyllä, luetaankosanaa2 on ymmärtänyt Enbuskan viestin oikein.
.
Siunausta. - ToivotaanToivotaan
Toivotan sinulle luetaankosaanaa 2 hyvää keskusteluilmapiiriä luetaankosanaa 2 kanssa. Se yksi, joka kiihkeästi etsii toista uskovaa, ei ole jostakin syystä vielä löytänyt sinua vaikka olet toinen oikea uskova täällä. Siksi sinä joudut nyt keskustelemaan itsesi kanssa, valitettavasti. Toivottavasti löydätte toisenne pian ja voitte perustaa sen oikean seurakunnan. Ainakin siinä seurakunnassa olisi kaksi oikeaa uskovaan, ja yksi oikeaoppinen joka voi sitä toista ojentaa oikeaan ruotuun, niin se on positiivista. Olethan jo tottunut ojentaja, niin se sinulta luistaisi erittäin hyvin ja ojennettava ojentuisisi oppiisi, tietenkin.
- PaljonVirheitä
Jep. Ja taisi myös taittaa jyviä viljantähkistä sapattina? Silloin hän on toiminut vastoin Jumalan käskyjä ja rikkonut sapatin. :)
Tarkoitan tällä sitä, että me jaksamme käyttää aikaamme puhujien yksittäisten sanojen ja lauseiden analysointiin ja viilaamiseen. Eikö se ole hyvin lähellä sitä, mitä täydellistä totuutta etsineet ja terävänäköistä analysointia harjoittaneet fariseukset tekivät aikanaan?
... Mutta toisaalta on myös koomista ja toisaalta surkuhupaisaa, että nyt alettiin etsiä Enbuskan toimista kritisoitavaa, kun hän on esiintynyt tässä eräässä seminaarissa ja kirjoittanut eksytyksistä. Ja yleensä on niin, että ihmiset jotka HALUAVAT etsiä virheitä, tulevat aina löytämään jotain, jonka voivat sanoa virheeksi. - luetaankosanaa2
PaljonVirheitä kirjoitti:
Jep. Ja taisi myös taittaa jyviä viljantähkistä sapattina? Silloin hän on toiminut vastoin Jumalan käskyjä ja rikkonut sapatin. :)
Tarkoitan tällä sitä, että me jaksamme käyttää aikaamme puhujien yksittäisten sanojen ja lauseiden analysointiin ja viilaamiseen. Eikö se ole hyvin lähellä sitä, mitä täydellistä totuutta etsineet ja terävänäköistä analysointia harjoittaneet fariseukset tekivät aikanaan?
... Mutta toisaalta on myös koomista ja toisaalta surkuhupaisaa, että nyt alettiin etsiä Enbuskan toimista kritisoitavaa, kun hän on esiintynyt tässä eräässä seminaarissa ja kirjoittanut eksytyksistä. Ja yleensä on niin, että ihmiset jotka HALUAVAT etsiä virheitä, tulevat aina löytämään jotain, jonka voivat sanoa virheeksi.Enbuska itse arvioi ja arvostelee, mikä on ihan oikein ja hyvää !
Itsekin kirjoitin, että oli paljon hyvää asiaa, MUTTA !
Siis jos joku toimii opettajana, ja itse arvioi ja arvostelee muiden oppeja ja toimia, niin silloin on sen opettajan alistettava itsensä myös arvostelulle ja arvioinnille !!!
Minä kun kuuntelen tai luen jonkun tekstejä, niin aina minä arvioin niitä Sananlla ja Sanan kautta, siihen Sana selvästi kehoittaa, eli: Koetelkaa KAIKKI, ja pitäkää hyvä !
Minä siis koettelin KAIKEN, ja pidin hyvän, mutta sitä Raamatun vastaista opetusta en pidä, vaan kerron muillekin sen, että se ei ole Raamatun mukaista opetusta vaan valhetta !
Siis Raamattu sanoo hyvin selvästi:
1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.
Palvelutehtävät ja virat ovat KAIKKI vain miesten tehtäviä Sanan mukaan !
Ja kuten JO kirjoitin, niin MISSÄÄN Raamatussa ei sanota Jeesuksen asettaneen noihin tehtäviin ja varsinkaan apostolin tehtävään naista !!!
Jos olisi tarkoitus se, että nainen toimisi apostolina tai paaimenena eli seurakunnan kaitsijana, niin aivan varmasti Herramme Jeesus olisi asettanut vaikkapa 12 1 nais apostolia !
Mutta sellaista Hän ei ole tehnyt, joten jos me seuraamme Jeesusta, niin silloin tulee pitäytyä Sanaan, eikä omiin luuloihin ja harhakuvitelmiin vain !
On todella pöyristyttävää, että opettajaksi itseään tituleeraava uskova, ei pitäydy Sanassa eli Kristuksen perustalla, siis Sana On Kristus Jeesus !
Haluaisin todella kuulla Enbuskalta Raamatullisen perustelun opilleen !!! - luetaankosanaa2
Enbuska itse arvioi ja arvostelee, mikä on ihan oikein ja hyvää !
Itsekin kirjoitin, että oli paljon hyvää asiaa, MUTTA !
Siis jos joku toimii opettajana, ja itse arvioi ja arvostelee muiden oppeja ja toimia, niin silloin on sen opettajan alistettava itsensä myös arvostelulle ja arvioinnille !!!
Minä kun kuuntelen tai luen jonkun tekstejä, niin aina minä arvioin niitä Sananlla ja Sanan kautta, siihen Sana selvästi kehoittaa, eli: Koetelkaa KAIKKI, ja pitäkää hyvä !
Minä siis koettelin KAIKEN, ja pidin hyvän, mutta sitä Raamatun vastaista opetusta en pidä, vaan kerron muillekin sen, että se ei ole Raamatun mukaista opetusta vaan valhetta !
Siis Raamattu sanoo hyvin selvästi:
1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.
Palvelutehtävät ja virat ovat KAIKKI vain miesten tehtäviä Sanan mukaan !
Ja kuten JO kirjoitin, niin MISSÄÄN Raamatussa ei sanota Jeesuksen asettaneen noihin tehtäviin ja varsinkaan apostolin tehtävään naista !!!
Jos olisi tarkoitus se, että nainen toimisi apostolina tai paaimenena eli seurakunnan kaitsijana, niin aivan varmasti Herramme Jeesus olisi asettanut vaikkapa 12 1 nais apostolia !
Mutta sellaista Hän ei ole tehnyt, joten jos me seuraamme Jeesusta, niin silloin tulee pitäytyä Sanaan, eikä omiin luuloihin ja harhakuvitelmiin vain !
On todella pöyristyttävää, että opettajaksi itseään tituleeraava uskova, ei pitäydy Sanassa eli Kristuksen perustalla, siis Sana On Kristus Jeesus !
Haluaisin todella kuulla Enbuskalta Raamatullisen perustelun opilleen !!!Ja jos ei vielä ymmärretä uuden liiton Hengellisiä asioita ja Totuuksia, niin silloin tulee tutkia vanhan liiton kuvia ja varjoja !
Leeviläiset olivat sen ajan Seurakunta palvelijoita eli pappeja, he olivat siis Jumalan valittuja pappeja jo syntymästään asti, eli he olivat VALITTUJA niihin tehtäviin !
Nyt meillä on uudessa liitossa yleinen pappeus ja sillä moni perustelee asiaa, että nainenkin voi toimia pappina !
Mutta mitä kertoo vanhan liiton "kuva ja varjo" ?
Leeviläiset naiset siis kuuluivat pappis sukuun, mutta YKSIKÄÄN ei plavellut temppelissä papppina, eli Jumalan palvelijana palvelustehtävässä !
Näin vanhan liiton "kuva ja varjo" kertoo myös uuden liiton järjestyksestä, eli vaikka me kaikki kuulumme pappis sukuun tätä nykyä, niin edellisessäkään pappis suvussa naiset eivät toimineet Seurakunnan palvelutehtävissä !
Asia on aivan selvä, ja tuo kuva ja varjo sen selvästi vahvistaa sille, joka muuta väittää vastoin Totuutta !
Huomioitavaa on nykyisten "paimenien" eli väärien paimenien kohdalla se, että vanhan liiton "kuva ja varjo" kertoo ja paljastaa heidätkin vääriksi paimeniksi ja vanhemmiksi.
Se leeviläinen poika oli siis jo syntyissään valittu Seurakunnan paalvelutehtävään, mutta se poika ei saanut toimia tehtävässä, kuin vasta 30v täytettyään !
Tämä "kuva" kertoo siitä uudessa liitossa, että vaikka joku olisi Jumalan valittu palvelutehtävään, niin hänellä ei ole lupaa toimia tehtävässä kuin vasta sitten, kun hän on saavuttanut Hengellisen täysi-ikäisyyden, eli 30v iässä mies on vasta kaikin puolin kypsä aikuinen, ja uskovan siis tulee saavuttaa aikuisuus niin tiedon ja taidon kuin Hengellisen kasvun uralla.
Eli se leeviläionen poika oppi ja opetteli niitä pappeuteen ja tehtäväänsä liittyvuä asioita ja perehtyi kirjoituksiin, jotta hän kykeni sen kautta vasta aikanaan auttamaan muita veljiään eli niitä 11 muuhun sukukuntaan kuuluvia !
Nyt nämä nyky paimenet eivät ole saavuttaneet riittävää tietomäärää eikä siten myöskään Hengellistä aikuisuutta eli Kristuksen täyteyden täyden iän määrää, vaan he ovat itsekin yhä opintuulten heiteltävinä, ja siten he eksyttävät ymmärtämättöminä ja keskenkasvuisina muutkin seurakuntalaiset !
10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
.
14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
.
15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
Mutta jos ja kun itse on yhä alaikäinen, niin eihän silloin ole resursseja auttaa muitakaan Hengeliiseen aikuisuuteen !
Miettikää edes näitä asioita ja tutkikaa Sanaa, vain Sana vapauttaa hapatuksista eli vääristä opeista, ja opettajalla varsinkaan ei oikein olisi varaa enää kompuroida näissä ihan perus asioissa !!! - luetaankosanaa2
ToivotaanToivotaan kirjoitti:
Toivotan sinulle luetaankosaanaa 2 hyvää keskusteluilmapiiriä luetaankosanaa 2 kanssa. Se yksi, joka kiihkeästi etsii toista uskovaa, ei ole jostakin syystä vielä löytänyt sinua vaikka olet toinen oikea uskova täällä. Siksi sinä joudut nyt keskustelemaan itsesi kanssa, valitettavasti. Toivottavasti löydätte toisenne pian ja voitte perustaa sen oikean seurakunnan. Ainakin siinä seurakunnassa olisi kaksi oikeaa uskovaan, ja yksi oikeaoppinen joka voi sitä toista ojentaa oikeaan ruotuun, niin se on positiivista. Olethan jo tottunut ojentaja, niin se sinulta luistaisi erittäin hyvin ja ojennettava ojentuisisi oppiisi, tietenkin.
Miksi aina näitä valheita ???
Minä en todellakaan kirjoita tuolla "1.Kor.1-18" nikillä !!!
Älkää nyt enää vainoharhaisuutenne tai harhakuvitelmienne vuoksi ja kautta tehkö enempää syntiä !
Siis valehtelu ja väärien todistusten antaminen on syntiä, ja nyt te elätte paatumuksessa synneissänne, kun kehoituksesta huolimatta pitäydytte noihin harhakuvitelmiinne !
Minua kyllästyttää jo tämä jatkuva vaalheittenne korjailu, HÄVETKÄÄ ja menkää vihdoin itsenne ja tutkikaa ihan omia toimianne ! - OikeaUskovaMissä
Miksi aina näitä valheita ???
Minä en todellakaan kirjoita tuolla "1.Kor.1-18" nikillä !!!
Älkää nyt enää vainoharhaisuutenne tai harhakuvitelmienne vuoksi ja kautta tehkö enempää syntiä !
Siis valehtelu ja väärien todistusten antaminen on syntiä, ja nyt te elätte paatumuksessa synneissänne, kun kehoituksesta huolimatta pitäydytte noihin harhakuvitelmiinne !
Minua kyllästyttää jo tämä jatkuva vaalheittenne korjailu, HÄVETKÄÄ ja menkää vihdoin itsenne ja tutkikaa ihan omia toimianne !Minähän sanoin jo että täällä on kaksi oikeaa uskovaa. Sinä ja se toinen joka etsii sitä yhtä oikeaa uskovaa. Mutta ette vielä ole löytäneet toisianne, niin te molemmat luulette olevanne ainoa uskova.
- luetaankosanaa2
OikeaUskovaMissä kirjoitti:
Minähän sanoin jo että täällä on kaksi oikeaa uskovaa. Sinä ja se toinen joka etsii sitä yhtä oikeaa uskovaa. Mutta ette vielä ole löytäneet toisianne, niin te molemmat luulette olevanne ainoa uskova.
Täällä on useita uskovia !
Jokainen uudestisyntynyt uskova on minun veljeni ja sisareni, eikä sitä estä mielestäni se, että kaikissa opillisissa asioissa emme olisikaan vielä yhtä mieltä !
Joten TAAS silkaa VALHETTA ja MUSTAMAALAUSTA !
Kauanko aikaa sinä aiot yhä jatkaa paatumuksessa noissa synneissäsi ???
Etkö osaa hävetä yhtään, kun toistuvasti jäät valheistasi ja synneistäsi kiinni ???
- luetaankosanaa2
Niin ja linkki on tässä:
http://www.uskotv.fi/ohjelmat/koetelkaa-kaikki-heimo-embuska/ - Uteliaskunolen
Kiinnostaisi kuulla tuo Ingemar Helmnerin dokumentoitu väärä profetia?
- Lakeworthissakaikkihyvin
Onkohan Tohtori-Tapani on vaihtanut nimi merkkiaan? Taalta kaukaa on vahan vaikea tietaa, kun en muista missa seurakunnassa han nykyisin on. Tuntuu kuitenkin tietavan kaikki meidan siisrtolaistenkin asiat. Onneksi nyt keskittyy vain sinne kotisuomen asioihin. joku taalla kertoi jo kauan sitten tuntevansa, mutta en muista kuka. Siella on yo mutta jos joku aamulla lukee ja muistaa, niin olisi mukava tietaa.
- K-paikka
Vahan mietityttaa. Jossain on sanonut puhuvansa suunsa puhtaaksi Thunder Bayn roolista. Lieko kuitenkin eri henkilo?
- DoctorT
DoctorT on aina ollut sama. Siitä minut tunnetaan ja linjani olen pitänyt. Historia on aina tullut todistajakseni.
Lake Worth, oliko tämä se ns Kotikirkko, jossa asiat olivat sekaisin? Ja jossa nokiamissiolainen harhaopetus otti tilan nuoren keikarin tuomana? SIIRTOLAISTEN kirkko oli suomalaisessa mediassa,näyttävästi ja vähän kun penkaisi,niin haisihan se!
Minun ei tarvitse keskittyä mihinkään erityisesti, olen jo yli 20 vuotta tarkkaillut Suomea repivää hengellistä harhaa. Keskittymällä se ei enää muutu, eikä sotimalla voiteta. Tauti on laajalle levinnyt ja tappava!
Luotan vain Herraan ja huokaisen joskus, silloin tai tällöin,että jos Hän armahtaisi tätä maata meidän uskollisten tähden.
"Joku kertoi tuntevansa", tietääkseni minulla ei lännellä ole yhtään senkaltaista tuttua, joka voisi sanoa minut tuntevansa, ei ainuttakaan!!! Jos sellaisia on, niin juuri eilen vapauduin työelämästä ja joudan sinne lännellekin, kamaria vain vuokralle!:-) - Akuutti
K-paikka kirjoitti:
Vahan mietityttaa. Jossain on sanonut puhuvansa suunsa puhtaaksi Thunder Bayn roolista. Lieko kuitenkin eri henkilo?
Porilaisetkin kiittäää. Tuttu on tämä tohtori !
- DoctorT
Lakeworthissakaikkihyvin:
Hetken pyöriteltyäni heittoasi,loksahtivat palat kohdalleen .Juuri viikko sitten kuulin, että mies, joka vuosia pyöritti Kirpputoreja Israel-avun merkeissä ja kiersi seurakunnissa väärän oppinsa kanssa, on LW:ssa!!
Hänen jäljiltään Suomessa ei ole kuin selvittämättömiä asioita ja mitä ilmeisemmin Keisari ryhtyi kaipaamaan hänelle kuuluvia ja siksipä oli kiiruhdettava mahdollisimman kauas!
Kaveri toreja riisuessaan hävitti ja rikkoi lainatavaroitakin!!
Olen asunut tässä kaupungissa yli kolme vuotta ja täälläkin hengellinen kenttä on vuosia sitten tapahtuneen vaikuttamisen jäljiltä pahasti edelleen sairas!
Hän on itse meuhkatessaan kehunut, ettei aikoinaan Kanadaan jäänyt yhtään ystävää. Luulen,ettei nyt paettuaan Suomestakaan, jäänyt ystäviksi kuin viranomaiset? Heinola-Salo-Tornio jne,taitavat kaipailla jotakin? Miten lie sen kierrätyshankkeen Hämeessä käyneen??
LAKE WORTH, pitäkää huoli lompakoistanne ja varjelkaa jos mahdollista seurakuntaa ja puhujapönttöä hänen egoltaan! Sellainen osoittautuisi myöhemmin viisaudeksi.
Tarjosin tätä neuvoa aikoinaan synnyinseurakunnallenikin, mutta ei kelvannut "tälle tutulle" ja niin kävi huonosti niin "tutulle" kuin seurakunnallekin!!!
Että tämmöinen tapaus! - Lakeworthissakaikkihyvin
Mika se oli se elain joka ulahtaa kun kalikka kolahtaa? En muista, kun kouluajoista on sen verran aikaa mutta kai sellainen sanonta viela siella kotona on kaytossa?
- DoctorT
Lakeworthissakaikkihyvin:
Vinkaisullasi et totuudesta pääse!
Täällä tiedetään hyvin asiat ja asioiden taustat. Minulla ne sattuvat olemaan erityisen hyvin hanskassa tarkkojen hoksottimien ja laajan kosketuspinnan vuoksi.
Nimeä en maininnut, mutta merkit piirsin selkeästi luettaviksi - uskokaaSana
Olen helluntaiseurakunnassa oleva nainen ja koen, että Herra on minulle osoittanut tämän tien mitä pitää kulkea.
Jumala, Isä on Jeesuksen Kristuksen pää, seurakunnan pää on Jeesus Kristus, miehen pää on Jeesus Kristus ja vaimon pää on mies.
Olen kokenut, että Raamatun Sana selkeästi opettaa, että paikallisseurakunnalla kuuluu olla vanhemmisto ja nainen ei voi olla seurakunnan vanhemmistossa, koska seurakunnan johtaminen kuuluu vanhemmistolle, jotka ovat miehiä.Naisella on erilaiset väkevät armoitukset varattuna seurakunnan rakentamiseksi ja oma paikkansa seurakunnassa.
Tämä ei ole mitenkään arvovalta, eikä alistamiskysymys, vaan koen , että Jumalan Raamatussa määräämä seurakuntajärjestys ja miten siellä kunkin tulee toimia ja millä Jumalan antamilla valtuuksilla omilla paikoilla.
Kaiken alkupää on siis Jumala ja minulla ei ole enää mitään ongelmia sen kanssa, että mies on vaimon pää ja että vanhemmistanveljet ohjaavat seurakuntaa Jeesuksen Kristuksen johdossa ja Jumala. Isä ohjaa Jeesusta Kristusta.Koen , että näin seurakunta on hyvin siunattu ja kestää vihollisen hyökkäykset.
Tällä lienee myös hengellinen sisältö.Miehen pää on Jeesus Kristus.
1Kor 11 jakeet
4. Jokainen mies, joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä, häpäisee päänsä.
10. Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien tähden.
11. Herrassa ei kuitenkaan ole vaimoa ilman miestä eikä miestä ilman vaimoa.
12. Sillä samoin kuin vaimo on alkuisin miehestä, samoin myös mies on vaimon kautta; mutta KAIKKI on JUMALASTA.
Nyt on saarnaa, opetusta jo paljon, mutta aika on alkaa rukoilemaan tosissaan Pyhässä Hengessä, sillä totisia rukoilijoita herra tahtoo. Henki on se joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä.Yksimielinen rukous seurakunnissa ja odottakaamme Herran voimallisia tekoja ja syntisten pelastumisia ja maamme virvoittumista.
Antikristus,harhaopin opettaja ja harhaoppi ei Raamatun mukaan tunnusta, että Jeesus Kristus on Jumala.Voi olla profeetta, ihminen tmv, mutta Jeesusta Kristusta harhaoppi ei Jumalaksi tunnusta.Antikristus on lähtenyt alkunperin oikeasta , mutta ei ole pitänyt kiinni totuudesta.
1Joh 2 18-26
18. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
19. Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
20. Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
21. En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26. Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät. - pitäkääsilmälläniitäjotk
Kaikenlaista "suurta" Jumalan miestä ja naistakin tätä maata on veivannut ja veivaa sekaisin, osa pakenee kun ei muuta enää voi ja osa tekeytyy joksikin kun ei rahkeet riitäö edes häipymiseen.
Yhteistä kaikille jälkeensä jääneet sekaiset asiat ja ihmiset.
Hyvä on jo s ihminen tuntee sen verran edes itseään, että osaa pysytellä terveessä roolissa ja siinä palvella Jumalaa voimiensa mukaan.
Sellaiset puhuvat kuoltuaankin, kuten ne veivaritkin puhuvat, tekstit ovat vaan kovin erilaiset.
Ihan kuin eläessäänkin. - isoopoika
Mikäs ihme se Heimo Enbuskan kohdalla on, kun Uskonsanan (LivetsOrdin) opit on nielaissut? Moni helluntaimies on nyt uskonsanan linjalla, niinkuin Tukholman suomalaisen filadelfian Timo Hakkarainenkin ja se entinen amerikan pappi joka Hakkaraisen seurakuntaan tuli, Petri Kosonen, mutta sitten menikin papiksi Södertäljen suomalaiseen helluntaiseurakuntaan; uskonsanan mies sekin on. Ja yhdessä torontolaisharaoppisen Rh Brownen kanssa pitivät Suomi tulessa kokouksia
https://fi-fi.facebook.com/Suomi-Tulessa-Finland-Ablaze-1581471375470470/
Liitonrikkojia on monia, jättävät Kristuksen Evankeliumin ja hääräävät ihmeitten kimpussa monituntisten ylistyslauluhoilotustensa kanssa.
Muhemielellä saa ympärilleen katsella, kun yks ja toinen luopuu oikeasta evankeliumista.
Rukoilla saa heidän puolesta, jos vielä palaavat harhoistaan. - Isämeitin
Hyvä neuvo: pieni suu, suuret korvat ja paljon, paljon esirukousta seurakuntien ja julistajien puolesta, heitä muistaen rukouksin.
- DoctorT
Harhaanmenneiden puolesta on ihan turha rukoilla! Se on täysin turhaa työtä, koska Herra on heille selkänsä kääntänyt kuten he Hänen Sanalleen ja auktoriteetille.
- vanhurskaanrukous
Ei menetetä toivoa vaan rukoillaan eksyneiden puolesta, että Jumala vetäisi parannukseen !
KR 1938
1 Kor 15:58
58. Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.
Jaakob 5:19,20
19. Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.
Luukas 15:4-7
4. "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää?
5. Ja löydettyään hän panee sen hartioillensa iloiten.
6. Ja kun hän tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut'.
7. Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
- eimitäänuutta
Voihan niitä nytkin kenties apostoleja ollakin, mutta heidän tulee toimia ja rakentaa seurakuntaa siten miten Jeesuksen Kristuksen valitsemat 12 apostolia toimivat Raamatun sanan mukaisestit.He 12 apostolia ovat seurakunan perustassa ja kulmakivenä Jeesus Kristus.Mitään uutta ilmoitusta ei tule vaan uskovien tulee olla Raamatulle, Jumalan sanalle alamainen ja samoin apostolien jos heitä on.Jeesuksen Kristuksen valitsemien 12 apostolin sana on niin ja aamen ja kaikki mitä Raamatussa lukee meille neuvoksi ja opetukseksi.
Efesolaisille 2
19. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20. apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
Johanneksen ilmestys 21:14
14. Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi
Heimo Enbuskan kirjallisuus.
Toivoisin , että hiukan positiivista kristityt löytäisi edes jostain saarnamiehestä.
Nykyään tuntuu ,että parhaat armolahjat on arvostelijan armolahjat.
Löytyy kyllä pilkun viilajaa ja huonojen asioiden esiintuojaa .
Missä on esim rukousrintama saarnamiehen puolesta ja rinnalla eli niiden ,jotka taistelee eturintamassa.
Ryhdistäytykää kristityt ja rintama kuntoon ja rivit suoriksi.- Anonyymi
Minä löydän sen verran positiivista, että ukko vaihtaa maisemaa. Rouvasta nyt puhumattakaan. Ehkäpä seurakunta alkaa taas elää ja asioista uskaltaa puhua ääneen. Toivottavasti myös ne kymmenet ihmiset, jotka ovat eronneet seurakunnasta löytäisivät tiensä tskaisin.
- Anonyymi
Olen kyllä koetellut myös Piiraista.
- Anonyymi
Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Annetaan Jumalalle valta armahtaa ja tuomita.
- Anonyymi
Heimo Enbuskan jäljiltä koko Kuopio on täynnä rikkirevittyjä ja hyväksikäytettyjä ihmisiä. Hän harrasti henkistä väkivaltaa moniin ja heitti ulos seurakunnasta, jos ei tanssinut hänen pillinsä mukaan.
Alkoi sitten levittämään pahoja juoruja näistä ihmisistä ympäriinsä a soittelemaan perään uhkaillen ja kiristäen. Narsisti ja patologinen valehtelija, joka on tuhonnut monta sielua.
Hyvin kateellinen myös muille saarnaajille, joiden seurakunnassa Pyhä Henki toimii ja yrittää sitten epätoivoisesti mustamaalata heidän maineensa, pönkittäen näen omaa egoaan. Raamattu varoittaa susista lampaiden vaatteissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293215- 1201279
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101185- 58991
- 71988
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu178939olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26927Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38901Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66870Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75804