Vielä pyhän hengen pilkasta

en_usko_jumalaan

Hei vaan palsta

Vakiokirjoittajat ehkä muistavat kuinka joskus vähintäänkin vuosi takaperin aloitin keskustelun pyhän hengen pilkasta. Ideana oli kokeellisesti selvittää millaisia seurauksia pyhän hengen pilkalla on.

Tulin vain kertomaan että en ole havainnut yhtään mitään seurauksia vieläkään vaikka tekemästäni pyhän hengen pilkasta on kulunut jo pitkä aika.

Miksi tämä viesti sitten? Olen kuulut useamman kuin yhden ihmisen suusta tarinoita siitä pelosta ja ahdistuksesta joita on seurannut kun uskovaista ihmistä on peloteltu niillä seurauksilla, joita väitetään tulevan pyhän hengen pilkkaamisesta. Tahdon siis jakaa tämän tiedon, että mitään seurauksia ei ole ainakaan yli vuoden kuluttuakaan ilmaantunut. Voin oikein hyvin, olen vakityisessa työssä ja parisuhteessa ja lapsemme menestyvät upeasti. Voitte siis unohtaa ahdistuksenne, pilkasta ei luultavasti seuraa yhtään mitään.

ps. en muista enää millä nimimerkillä alkuperäisen viestini kirjoitin tai mikä oli sen otsikko.

34

341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilkkasinmyös

Pyhää henkeä ei ole, mutta ihmiset jotka siihen uskovat rankaisevat armottomasti.

• Jaakko2524

Pyhän Hengen pilkan seuraukset ilmenevät lopulta vasta iankaikkisuudessa kaikessa karmeudessaa.
      Herra varjele, ettei kukaan ihminen koskaan sitä syntiä tekisi. Aamen.

• Minä yritän päivittäin pilkata pyhää henkeä. Yritän näin varmistaa, ettei ikuisuutta tarvitse viettää älyllisesti ala-arvoisen, harhoissaan jeesusta, jahvea ja pyhää pierua hokevien kanssa. Se olisi helvetin vaihtoehtona suorastaan pirullista kidutusta.

• ÄläAstuSiihenLankaan
        he-ma kirjoitti:

Minä yritän päivittäin pilkata pyhää henkeä. Yritän näin varmistaa, ettei ikuisuutta tarvitse viettää älyllisesti ala-arvoisen, harhoissaan jeesusta, jahvea ja pyhää pierua hokevien kanssa. Se olisi helvetin vaihtoehtona suorastaan pirullista kidutusta.

Oikeasti varo, vaikka olen itsekin Noiden Kolmen Pahan Valtiaan (siis en Pyhän Hengen) vihollinen, en silti koskaan uskaltaisi pilkata Pyhää Henkeä. Arvostelu on asia erikseen, mutta oikeasti, rakas, kallisarv. ihminen, älä pilkkaa, älä tee mitään, mitä sinun ei ole aivan pakko! Koska niistä, hupiin lauotuista varmastikin rankaistaan.
        Uskoisit, kun varoitan ikuisesta häväistyksestä, ällö-piinasta. Älä, prkl sentään, älä mene liian kauas! Voi mennä pitkäänkin ennen kuin tulevat tuomionsa rankaisemaan, yleensä tulevat vasta sitten, kun ihminen on alkanut hyväksi, tehdä ehkä sovintoa, tiliä tekemisistään, elämästään. Varo!

• ÄläAstuSiihenLankaan kirjoitti:

Oikeasti varo, vaikka olen itsekin Noiden Kolmen Pahan Valtiaan (siis en Pyhän Hengen) vihollinen, en silti koskaan uskaltaisi pilkata Pyhää Henkeä. Arvostelu on asia erikseen, mutta oikeasti, rakas, kallisarv. ihminen, älä pilkkaa, älä tee mitään, mitä sinun ei ole aivan pakko! Koska niistä, hupiin lauotuista varmastikin rankaistaan.
        Uskoisit, kun varoitan ikuisesta häväistyksestä, ällö-piinasta. Älä, prkl sentään, älä mene liian kauas! Voi mennä pitkäänkin ennen kuin tulevat tuomionsa rankaisemaan, yleensä tulevat vasta sitten, kun ihminen on alkanut hyväksi, tehdä ehkä sovintoa, tiliä tekemisistään, elämästään. Varo!

Lopeta pliis! Naurattaa niin, että vatsaan sattuu ja pyhää rikinkatkuista henkeä turahtelee perseestä!

• Epäjumalaat

Raamattu on täynnä pyhänhengenpilkka tarinoita, jos et tiedä lue joskus....

Sitten toinen asia. Valtio on myös hengenkeksintö, illuusio, yhteinensopimus, eli selvää harhaa joka pitää ulkomaalaisille rautalangasta vääntää, laki ja sopimukset :)

Mutta uskonto ja valtio molemmat ovat mielikuvitustuotteita, eli harhaa...
      Molemmat tehdään tyhjästä ja uskotellaan olevaksi....

• äänestämään

Poliittinen vaikuttaminen muuttaa yhteiskuntaa, se ei ole harhaa.

• pyhähenkionkeskusta

Teet pyhänhenkenpilikan äänestämällä SDP:tä.

• Jaa.bes

Pyhän Hengen pilkka on vakavin asia, mitä on olemassa, koska siinä sulkeutuu lopullisesti ovet taivaaseen. Kyse on siitä, että Jeesus sanoi, ettei kukaan voi tulla hänen tykönsä, ellei Isä häntä vedä puoleensa. Isä vetää ihmistä parannukseen ja Jeesuksen puoleen Henkensä kautta.
      Mutta jos ihminen vastustaa jatkuvasti Jumalan Hengen kutsua ja paaduttaa sydämensä, alkaa Pyhä Henki murehtia hänen tähtensä. Lopulta hän sitten jättää ihmisen kokonaan paatumuksensa valtaan. Enää ei Isä siis vedä kyseistä henkilöä koskaan Jeesuksen luokse. Hän on täysin välinpitämätön hengellisille asioille. Se on se järkyttävä asia täällä ajassa, eikä mikään tuska. Ihmienn on mennyt etsikkoaikansa ohi ja käyttänyt en väärin.
      Raamattu sanoo:
      4. Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
      5. Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
      6. hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
      7. niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
      8. mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
      9. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
      10. mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
      11. Sillä Jumala ei katso henkilöön.
      Ja toisessa kohtaa:
      26. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
      27. vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
      28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
      29. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
      30. Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
      31. Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

• josetteeniinjanäin

Oletkos lukenut koraanin uhkauksia, raamattu on eskarilaisten
        tuutu kirja siihen verrattuna.

• MoosesEiVälitä

"28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: "

Siis noi tollaiset sanat, kirjoitukset eivät ole mitään muuta kuin juuri pyhän Hengen pilkkaa, Jumal-olennoiltakin. Siitä syystä, että on lukuisa määrä, miljoonittain asioista tietämättömiä ihmisiä. JA heitäkö täällä uhkaisi joku kuolema, tuomitseminen? Sen takia vaan, että eivät KOSKAAN ole kuulleetkaan koko Mooseksen laeista, vain ehkä Kymmenen käskyä. Ja sitten, jos noi Mooseksen lait koskevat juuri noita Kymmentä Käskyä, niin niitä EIVÄT ole EDES Noi Kaks, Kolme Valtiasta (Anti-Jeesus, Antikrist.-Jumala eikä Oikeakaan Jumala) noudattaneet, totelleet, vaan VALEHDELLEET rankasti, raskautetusti avuttomien ressukoiden, syyttömien kohdalta, heidän asioistaan.
        Myös Herrat Itse tulevat kuin Varkain: ovat Varastaneet kaikilta muilta Elämän Totuuden, Oikeuden elää Oikeutetusti Oikeudella, kaikin tavoin esim. Suomen ja Ihmisoikeuslakien mukaan, kaikkien tapojen ja sääntöjen mukaan.

Myös Herrat ovat tappaneet, surmauttaneet satoja tuhansia ihmisiä, syyttömiä hekin. Ovat olleet murhauttamassa minunkin syytöntä mies-uhriressukkaa jo yli 18 kk: ajan. "älä tee huorin" "älä himoitse mitään, mikä on toisen omaa" näitäkin kahta Käskyä Kymmenestä Herrat ovat alati täällä joko itse tehneet, väsänneet, vääntämisellä alapää-valeitansa tai antaneet, sallineet sen tapahtua Valtiaiden taholta, käsistä syytöntä kohtaan. Ovat himoinneet hänen lihaansa, olemustaan, huoratakseen valepaskoja, kovimpaan kuolemanvaaraan saakka.

Kaikki noi muutkin pahat, ilkeät, hurjat, kurjat maininnat Raamatustakin (koskien jopa Antikristus-olentoja, Paholais-maista kohtelua, toimintaa, Hirviö, Peto-666-jumal-Valtiaita) ovat alkaneet kääntyä ajat sitten, viimeist. yli 10 vuotta sitten ja kaiken aikaa, sieltä asti, kaikki noi Paholais-Valtias-mainintoja myäten, ovat alkaneet kääntyä ja koskea vain Heitä ITSEÄÄN. Ja tästäkin tietoisena He Herrat Väärät, Kurjat Valtiaat vain tehtailivat, uusivat samoja ja uusiakin rikoksiaan. He, ITSE Herrat, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Kysymys kuuluukin, että Noi Kaks varsinkin on Poistettava, sillä muuten vaan jatkavat alati vaan uusien noita samoja, anteeksiantamattomia, armottomia Valepaska- ja Vääryystoimiaan, rikoksiaan.

• possukanuuna

hahah.... täällä on taas sama höpötys käynnissä.

Kertauksen vuoksi:

JOS olisi niin, että pyhän hengen pilkasta "lopullisesti sulkeutuisi ovet taivaaseen" niin nythän olisi sitten niin, että ihminen joka pilkkaa pyhää henkeä, voi sen jälkeen tehdä AIVAN MITÄ TAHANSA eikä hänen tilanteensa enää yhtään siitä huonone.

Eihän siinä ole mitään järkeä.

Oletetaan että on henkilö A. Hän on elää kiltisti kunnes ja hänellä on kaikki menetettävänään. Sitten eräänä päivänä hän sanoo: "haista sinä pyhä henki paska" jonka seurauksena hän ei voi enää ikinä päästä taivaaseen. Hän voi nyt viettää koko loppuelämänsä kuinka hyvin tahansa, mutta ei ole pääsyä taivaaseen. Tilanne ei muutu, vaikka hän ryöstäisi, raiskaisi ja tapppaisi koko loppu ikänsä.

MIKSI MAAILMAN MAHTAVIMMAN OLENNON SANALLINEN PILKKA MITÄTTÖMÄLTÄ IHMISELTÄ OLISI NIIN EPÄLOOGISEN VAKAVA RIKOS? Pahempi kuin murha?

....ettekö ymmärrä, että kyse on siitä, että teidän ei haluta ikinä kritisoivan tai kyseenalaistavan typeriä uskomuksianne?

• Jaa.bes

Sano mitä sanot. Mutta varmasti on niin, että syntejään lisäämällä, muuttuu helvetin rangaistus entistä hirveämmäksi. Jeesus sanoi:
        31. Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
        32. Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

• Jaa.bes
        Jaa.bes kirjoitti:

Sano mitä sanot. Mutta varmasti on niin, että syntejään lisäämällä, muuttuu helvetin rangaistus entistä hirveämmäksi. Jeesus sanoi:
        31. Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
        32. Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

Vielä lisäys. Omilla teoillaan ei kukaan taivaaseen pääse. Ainoastaan Jeesuksen ristinsovitus avaa taivaan portit. Uskomalla Jeesukseen syntinen pelastuu täysin armosta.

• mitäänhenkeäole

Hengen pilkka on kiellettyä, ettei huijaus paljastuisi.
        Jos kaikki pilkkaisivat uskottavuus kärsisi pahasti.

• nää_on_näitä

""Ideana oli kokeellisesti selvittää millaisia seurauksia pyhän hengen pilkalla on.""

Sopiko ajatella että et ole havainnut odottamiasi surauksia.

Kerrot oman tarinasi olettaen että joku pitää sitä uskottavana, onko silloin aivan väärin jos jonkun toisen ihmisen tarina on myös uskottava.

""Voin oikein hyvin, olen vakituisessa työssä ja parisuhteessa ja lapsemme menestyvät upeasti.""

Etkö kuitenkin pilkannut mielikuvaasi omasta kuvitelmastasi. Suomeksi sanottuna olet pilkannut itseäsi.

Valtava vaikutus on kuitenkin ollut mieleesi jos likikään vuoden olet edes silloin tällöin miettinyt tekemisiäsi ja savutuksiasi "sillä silmällä"

Siunausta itse kullekin

• huomasitkoshengen

Henki kuristaa sinua monena yönä.

• alfa123om222

Kielto pyhän hengen pilkasta perustuu mitä ilmeisemmin vaikeaan vanhan testamentin sanaan, jonka Jeshua yrittää kumota tuolla kehotuksellaan olla pilkkaamatta pyhää henkeä.

Joissakin käännöksissä 2. Kun. 9 antaa kehotuksen tuhota KOKO AHABIN HUONE SEKÄ JOKAINEN AVUTON JA HEIKKO ISRAELISSA.

NWT / 2 Kings 9:
      You must strike down the house of A′hab your lord, and I will avenge the blood of my servants the prophets and of all the servants of Jehovah who died at the hands of Jez′e·bel. 8 And the whole house of A′hab will perish; and I will annihilate from A′hab every male,* including the helpless and weak in Israel.

Jeshua sen tähden varoitti kutsumasta ketään haukkumanimillä, koska sellainen henkilö, jolla on huono maine tuhottaisiin. Islamilla on käytäntö, että elossa olevista ei saa sanoa pahaa sanaa, mutta jos jostakusta sanotaan hautajaisten yhteydessä moittivia sanoja niin sen katsotaan olevan mahdollista.

Tämä kohta on vaikeista vaikein. Suorainen käsky tuhota heikot juuri niin kuin Hitler teki. Monin tavoin Suomessa varjellaan vammaisia ja heikkoja ja avuttomia nykyisin sosialistien takia. Sosialisteista voisi siis sanoa, että he nyt ainakin ovat pyhän hengen pilkasta vapaita.

Jos joku puhuu loukkavasti Pyhästä Hengestä ei se välttämättä ole vielä Pyhän Hengen pilkkaa, vaan sellaisen vaivaisen ja avuttoman henkilön pilkkaaminen, jossa on pyhä henki . Jeesus käski opetuslapsia ottamaan kengät pois jaloistaan sekä luopumaan kukkarosta yms. ja lähetti heidät kaupunkeihin. Jos joku kaupunki ei tuollaisia avuttomia ottanut vastaan niin se kirottiin tuhoutumaan pahemmin kuin Sodoma ja Gomorra.

Arabikeväästä 2011 alkaneet tapahtumat ja sodat ovat ehkä omalta osaltaan Sodoman ja Gomorran nousua tuomiolle tämän sukupolven kanssa, jota sukupolvea ehkä epäillään pilkasta monin paikoin. Tuskin sentään Suomessa.

• minä_ihminen

Olet siis henki etkä ihminen.

• jeshuaonfeikkiä

Jesuksen nimittely jeshuaksi on jo aika lähellä pyhänhenkenpilikkaa.

• herätysaamuun

Kuules, arabikevät alkoi jo v. 2008 lopulla tai viim. heti seuraavana vuonna. Eikä mitään muuta Sodommaa ja Gomorraa ole, muuta kuin Herrojen itsensä haluamat ja vääntämät. Hui hai, Heille ja kaikille niiden laeille ja säännöille, kun koska EIVÄT kerta niitä itsekään täällä koskaan noudata, toteuta. Ei ole Oikeutta Heidän toimissaan!

• pitkäänuskossaollut

"Olen kuulut useamman kuin yhden ihmisen suusta tarinoita siitä pelosta ja ahdistuksesta joita on seurannut kun uskovaista ihmistä on peloteltu niillä seurauksilla, joita väitetään tulevan pyhän hengen pilkkaamisesta."

Jos kokee pelkoa ja ahdistusta ja pelkää tehneensä Pyhän Hengen pilkan, niin silloin ei ole sitä tehnyt. Pyhän Hengen pilkan tehnyt henkilö ei enää koe mitään pelkoa asian suhteen. Tällainen henkilö on täysin paatunut, eikä koe minkäänlaista vetoa ja halua tulla Jumalan yhteyteen. Se johtuu siitä, että Jumala ei enää vedä tällaista ihmistä yhteyteensä.

• älä-höpise-turhia

Joo, kaikki paatuneet ateistit ovat syyllistyneet Pyhän Hengen pilkkaan tuon perusteella... nythän se selvisi, miksi ovat niin pahoja.

• pitkäänuskossaollut

Olen keskustellut monen "paatuneenkin" ateistin kanssa paljon Raamatusta ja hengellisistä asioista ja koen vahvasti, että Herra vetää heitäkin puoleensa. Se jo, että keskustelevat ja väittelevätkin hengellisistä asioista osoittaa, että on kiinnostusta niitä kohtaan ja mitä muuta se on kuin sitä, että Herra vetää heitä puoleensa.

• älä-höpise-turhia
        pitkäänuskossaollut kirjoitti:

Olen keskustellut monen "paatuneenkin" ateistin kanssa paljon Raamatusta ja hengellisistä asioista ja koen vahvasti, että Herra vetää heitäkin puoleensa. Se jo, että keskustelevat ja väittelevätkin hengellisistä asioista osoittaa, että on kiinnostusta niitä kohtaan ja mitä muuta se on kuin sitä, että Herra vetää heitä puoleensa.

Joo, Herra vetää heitä puoleensa ja se ilmenee siten, että he haistattavat paskaa Pyhällä Hengellä jne... ja tekevät kaikkensa, että saisivat kristinuskon näyttämään typeryydeltä tai naurettavalta tarulta/sadulta...

Tiedän toki, että joku voi kirota Jumalaa etsikonaikanaan, mutta hän uskoo silloin jo Jumalan olemassaoloon niin paljon, että voi häntä kirota... ja kun lopulta menee itseensä ja tunnustaa oman syyllisyytensä ja syntinsä, niin että kääntyy pois pahuudestaan Jumalan tykö uuteen elämään Kristuksessa, niin silloin pelastuu ja muuttuu toisenlaiseksi, mutta eivät nämä paatuneet ateistit usko edes Jumalan olemassaoloon ja ilkeyttään pilkkaavat Pyhää Henkeä minkä ehtivät... eivät tosin ymmärrä sitä, mitä tekevät, joten toki sen anteeksi saa, jos joskus kääntyvät pois pahuudestaan... kas, kun ette ymmärrä sitä, mitä Pyhän Hengen pilkka on, niin ette voi siitä muita opettaa.

• pitkäänuskossaollut

No, odotetaan ja katsotaan. Itse uskon - sillä perusteella, mitä olen nähnyt - että se kaikista pahin häirikkökin saattaa olla oikeasti uskoa ja Jeesusta etsivä ihminen. Jotkut ovat kertoneet uskoon tultuaan tämän tyylisestä. Ainakin tällaista voi toivoa - eikö vaan?

Ja jos edes pientä halua kokee Jumalan etsimiseen, niin aivan varmasti on toivoa, eikä ole tehnyt PH:n pilkkaa. Sehän osoittaa, että Jumala vielä vetää puoleensa, että on halu etsiä Häntä.

• älä-höpise-turhia
        pitkäänuskossaollut kirjoitti:

No, odotetaan ja katsotaan. Itse uskon - sillä perusteella, mitä olen nähnyt - että se kaikista pahin häirikkökin saattaa olla oikeasti uskoa ja Jeesusta etsivä ihminen. Jotkut ovat kertoneet uskoon tultuaan tämän tyylisestä. Ainakin tällaista voi toivoa - eikö vaan?

Ja jos edes pientä halua kokee Jumalan etsimiseen, niin aivan varmasti on toivoa, eikä ole tehnyt PH:n pilkkaa. Sehän osoittaa, että Jumala vielä vetää puoleensa, että on halu etsiä Häntä.

Joo, nämä paatuneimmat ateistit nimen omaan sanovat, että heillä ei ole mitään halua etsiä jotakin satuolentoa... se siitä. He pilkkaavat Jumalaa, kun ei ole muutakaan/parempaakaan tekemistä... ei ne mitään uskoon tule, eivät koskaan. Paatunut ateisti ei voi tulla uskoon. Vaikka Jeesus ilmestyisi hänelle ja puhuisi ja tekisi mitä suurimpia ihmeitä hänen silmiensä edessä, niin ei uskoisi vaan selittäisi harhaksi ja huijaukseksi koko jutun... Ei sen puoleen Jeesus mitään sellaista koskaan tekisikään, sillä hän tietää että ei jumalattomalle kannata armoa antaa, sillä tekisi heti syntiä, jos vanhurskauden maahan sellaisen päästäisi.

• älä-höpise-turhia
        älä-höpise-turhia kirjoitti:

Joo, nämä paatuneimmat ateistit nimen omaan sanovat, että heillä ei ole mitään halua etsiä jotakin satuolentoa... se siitä. He pilkkaavat Jumalaa, kun ei ole muutakaan/parempaakaan tekemistä... ei ne mitään uskoon tule, eivät koskaan. Paatunut ateisti ei voi tulla uskoon. Vaikka Jeesus ilmestyisi hänelle ja puhuisi ja tekisi mitä suurimpia ihmeitä hänen silmiensä edessä, niin ei uskoisi vaan selittäisi harhaksi ja huijaukseksi koko jutun... Ei sen puoleen Jeesus mitään sellaista koskaan tekisikään, sillä hän tietää että ei jumalattomalle kannata armoa antaa, sillä tekisi heti syntiä, jos vanhurskauden maahan sellaisen päästäisi.

Näiden ongelma/este uskoon tulolle on heidän oma suuri egonsa, joka estää heitä syntiä tunnustamasta ja hylkäämästä, jotta armon saisivat. Se siitä.

• KaikkituleeHeistä
        älä-höpise-turhia kirjoitti:

Näiden ongelma/este uskoon tulolle on heidän oma suuri egonsa, joka estää heitä syntiä tunnustamasta ja hylkäämästä, jotta armon saisivat. Se siitä.

Kuulkaas, Herrat täällä eiv'ät itse syntiänsä tai syyllisyytänsä tunnusta, eivät kalpi haneen, matkoihinsa, että jättäisivät syyttömät tekemästä, väsäämästä syntiseksi, "syyllisiksi". Heidän on perisynti ja sitähän me, uhratut ainakin, maksamme täällä kautta aikain, Heidän vaan hupinsa takia. Heillä ei ole muuta tekemistä kuin synnistää, sontaan liata "syyllisiksi" syyttömiä.

• Itse näen Pyhän Hengen pilkan enemmänkin asenteena ja tilana. Pyhän Hengen pilkan tehnyt ihminen on täysin paatunut Jumalan Sanalle ja häntä ei kiinnosta uskon asiat yhtään. Hän on kääntänyt selän täysin ja lopullisesti Jumalalle.
      Näkisin että aloittajallakin on vielä toivoa koska häntä kiinnostaa kirjoittaa Pyhän Hengen pilkasta, hän siis suo uskonasioille aikaa ja ajatuksia.

• mietteitä

Minusta ne, jotka eivät rakasta totuutta ja lankeavat eksytyksiin juosten ns. voitelun perässä saamassa muka Pyhältä Hengeltä kokemuksia, itseasiassa pilkkaavat jo PH:ta. He ovat paaduttaneet kaikessa ulkokultaisuudessaan jo hyvin pitkälle sydämensä, hyljänneet Sanan totuuden, juosten kokemusten, ihmeiden ja eri "kulttihahmojen" peräss, joita Jumalan voidelluiksikin kutsutaan. Ja koska se henki ei ole Jumalasta vaan saatanasta, he pilkkaavat sillä Pyhää Henkeä. Nämä ihmiset ovat lukeneet varoituksia, kuulleet varoituksia mutta heitä ei kiinnosta, koska ovat mieltyneet enemmän kokemuksiin kuin totuuden Sanaan. He kyllä suullaan puhuvat Jeesuksesta ja raamatusta, mutta sydämessään heillä ei asu Totuuden Henki vaan valheen henki. Kun Jumala on aikansa varoitellut, mutta ihminen kieltäytyy kuuntelemasta varoitteluja, Jumala hylkää ihmisen omaan saastaisuuteensa joka päätyy siis pilkkaamaan Pyhää Henkeä eikä tule koskaan perimään Taivaan valtakuntaa vaan iankaikkisen kadotuksen.

Näin minä sen olen tullut ymmärtämään.

Miksi ei-uskovan pitäisi varoa Pyhän Hengen pilkkaamista, eihän hän edes tunne sitä??? Miksi puhutaan juuri PH:n pilkkaamisesta eikä esim. Jeesuksen tai Jumalan pilkkaamisesta? Minä koen, että tämä koskettaa juurikin kristittyjä ja se varoittaa jostain, joka on PH:n pilkkaamista. Mitä se voi muuta olla kuin paatumus ja sitä kautta PH tulee pilkatuksi, kun ihminen joko kutsuista huolimatta ei hylkää syntiä ja tee parannusta tai sitten "näyttelee" uskovaa mutta meneekin eksytysten henkien mukaan, lopulta täysin eroon Pyhästä Jumalasta ja Hänen hengestään.

• Monet ovat joutuneet vakaviin hengellisiin kriiseihin pelätessään, että olisivat tehneet Pyhän Hengen pilkan, eikä ole enää mahdollisuutta pelastukseen. Olen kuullut, että joku olisi saanut jopa sydäninfarktin ja kuollut, saadessaan profetian, että on syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan. Moni vilpitön uskovainen aivan turhaan pelkää, että olisi syyllistynyt tähän anteeksiantamattomaan syntiin. Myös moni ei-uskovainenkin pelkää, ettei voi pelastua, koska on tehnyt tämän vakavan ja peruuttamattoman synnin.

Ihminen, joka on tehnyt Pyhän Hengen pilkan, on täysin paatunut, eikä koe minkäänlaista halua tulla ja olla Jumalan yhteyteydessä - eikä koe edes syyllisyyttä asian johdosta.

Tässä on hyvää luettavaa Pyhän Hengen pilkasta:

"Pyhän Hengen pilkka on siis tahallinen, täysin tietoinen synti, jota kukaan ei voi tehdä 'vahingossa'. Pelkäätkö sinä tehneesi kuolemansynnin? - Älä suotta pelkää, sillä ihminen, joka on syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan, on paaduttanut itsensä niin täysin Jumalaa kohtaan, ettei hän enää tunne minkäänlaista syyllisyyttä asiasta. Pyhän Hengen pilkka on äärimmäisen syvää epäuskoa, johon uskova ihminen ei voi vahingossa syyllistyä."

http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2000-07-30

"Lopuksi vielä soveltava kysymys omaan elämään: oletko sinä voinut syyllistyä Pyhän Hengen pilkan kaltaiseen kadottavaan syntiin? Onko sinulla ikuisuustoivoa? - Voin vakuuttaa, että sinun asiasi ovat aivan varmasti kunnossa. Jos näet tunnet pelkoa tai ylipäätään huolta siitä, että oletko syyllistynyt kuolemansyntiin, voin vakuuttaa sinulle, ettet ole varmasti tehnyt tässä mainittua ikuista syntiä. Nimittäin se, joka todella pilkkaa Jumalan Henkeä, ei tunne minkäänlaista syyllisyyttä tai mielipahaa Jumalan armon kadottamisesta, koska hän on tietoisesti kääntänyt selkänsä Jumalalle - lopullisesti. Se, että sinulla on ylipäätään halu kohdata Jumalan armo, on Jumalan Hengen työtä sinun sydämessäsi ja samalla todiste siitä, ettet ole paaduttanut itseäsi Jumalan armon ulottumattomiin.

Vielä kerran lyhyesti: se, joka kaipaa Jumalan puoleen, ei voi olla osallinen ikuiseen syntiin, jota ei anteeksi anneta. Ethän siis pelkää, vaan mene rauhassa."

• Tuossa edellisessä tekstissä profetia-sana olisi pitänyt laittaa lainausmerkkeihin, koska en usko, että Jumala enää puhuisi ja antaisi profetioita pilkan tehneelle ihmiselle. Tuollainen profetia ei siis mielestäni voi olla Jumalalta tullut profetia.

• hapekasvesi

Vedessä ei ole happea keuhkoille, mutta kiduksille voi myrskyssä riittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7423
    2. 79
      4964
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4839
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4248
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      9
      3028
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2669
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2561
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2219
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2201
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1830
    Aihe