Kuolemani jälkeen:

Brina

Rakas ystävä, Kuolema ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että se on se lyhyt prosessi, jossa jätän tämän jo vanhan kehoni ja siirryn tai oikeammin palaan takaisin elämän toiselle puolelle. Se on kuin astuisin vielä piilossa olevaan viereiseen huoneeseen, jossa kaikki on valoisempaa, helpomaa, iloisempaa eli kaikkea sitä mitä olen aina toivonut. Olen siellä edelleenkin minä, joskin voin unohtaa kaiken joutavan menneestä elämästäni, sellaisen millä ei ole mitään tekemistä rakkauden ja ilon kanssa!
Ystäväni, se mitä olemme merkinneet toisillemme tunnemme edelleenkin, vaikket näkisikään minua kuten vielä nyt. Ero johtuu vain siitä, että kehollisella olemuksellamme on erilainen koostumus. Toisin sanoen kehomme värähtelevät eri taajuuksilla eli olemme kuin eri "radiokanavalla".
Kun olen siirtynyt täältä sinne, rakas ihmiseni, voit puhua minulle edelleen aivan kuin olet tähänkin asti puhunut , sillä voimme kohdata jatkossakin ajatuksen ja tunteen tasoilla, sillä ne ovat edelleenkin yhteisiä värähtelytaajuuksiamme. Siellä käsin on silti helpomaa seurata tätä fyysisen tason elämää kuin täältä sinne päin (on tosin niitä ihmisiä jotka kykenevät oikeasti siihenkin).
Toivon, että et olisi surullinen lähdöstäni täältä, sillä minulle itselleni se alkaa olla toivottu asia. Tuntuu kuin olisin jo saavuttanut sen mitä tulin hakemaan tästä tämän kertaisesta elämästäni, mutta vielä olisi paljon kerrottavaa niin sinulle kuin kaikille muillekin, jotka haluaisivat tietää siitä rakkaudesta ja ilosta, jonka olen löytänyt omassa elämässäni etsiessäni Itseäni eli perimmäistä olemustani, eli sitä joka on Yhtä Alkulähteen kanssa.
Siis, rakas ystävä, jatka elämääsi iloiten lähdöstäni ja ymmärrä se vihdoinkin, että olen vain "viereisessä huoneessa"! Ethän ota surullista ilmettä, etkä käytä itkettäviä värssyjä hautaisissani. Kerro sen sijaan jotain hauskoja muistoja yhteisestä taipaleestamme. Hautapaikalleni tahtoisin sinun istuttavan valkokukkaisen pensaan...vain siksi että vihreä on luomisen ja sydänshakran väri ja valkoinen puolestaan sisältää kaikki värit.
Aina kun ajattelet minua lämmöllä tai jopa rukoilet puolestani, lähetän sinulle kaikkea sitä samaa tuhat kertaa enemmän.
Vielä yksi asia: koska en kuulu mihinkään uskontokuntaan yms, niin älä pyydä ketään pappia lukemaan kaikenlaisia turhia "madon lukuja" kehoni tuhkille ;)

15

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkäänuskossa

      Olet yksi aikamme eksyttäjä. Ilman Jeesusta Kristusta ei onnellista elämää taivaankodissa. Älkää uskoko näitä new age-eksyttäjiä.
      Lukekaa Jumalan sanaa Raamattua ja erityisesti Uutta testamenttia.

      • Brina

        Syytät minua eksyttäjäksi? Arvelen sen johtuvan siitä, että pidät vain omia uskomuksiasi oikeana ja "totuutena". Et ehkä ole tajunnut sitä, että niidenkin perustana on jonkun/joidenkin toisten ihmisten sanomat tai kirjoittamat "totuudet" eli oikeammin siis uskomukset, sillä sitähän ne kaikki ovat. Mikään kirjoitettu teksti, olkoon se painettu miten isoon kirjaan tahansa, ei tee siitä sen kummenpaa "jumalan sanaa"tai "totuutta" kuin ehkä tänäkin päivänä jonkun ihmisen välittämä/kanavoima tieto, jota ilmeisen selvästi halveksit. Niin on ollut ennen vanhaan (myös raamattuun koottujen tekstien pohjalla) kuin myös nykyään; joku ihminen joka oman suhteellisen tietoisuutensa ja käsityskykynsä mukaan saa oman mielensä kautta "kuin jostain lähteestä" sellaista tietoa mitä hänellä ei ole ollut aikaisemminja ja kykenee välittämään sitä joko puheena tai kirjoituksena. Näitä tällaisia ihmisiä aiemmin sanottiin profetoiksi, nykyään (new age- eli uuden ajan tyyliin) heitä kutsutaan kanavoijiksi.

        En ymmärrä miten joidenkin ihmisten on vaikea ymmärtää sitä, että Jumala olisi "puhunut" vain yhden kansan ihmisille joskus vuosituhansia sitten ja vielä lisäksi kaikkea muuta kuin ehdottoman rakkauden sävyssä. Se Jumala johon itse uskon, on Ehdoton Rakkaus...joka on antanut meille jokaiselle mahdollisuuden palata jälleen "Kotiin", mutta joka ei ole vielä se taso/paikka minne saavumme täältä kuoltuamme!. Itse uskon vahvasti siihen, että ihmiskunnalle on aina annettu auttajia ja opettajia mitä erilaisimmissa ihmisrooleissa, joista yksikään ei ole ollut erikoisasemassa tai ainoana pelastajana (edes Mestari Jeshua).

        Joka tapauksessa, kaikki se, mitä silloin tällöin kirjoittelen näille keskustelupalstoille kertoo vain siitä, mitä itse olen ymmärtänyt ja mihin uskon (en silti väitä olevani täysin oikeassa...olenhan vielä täällä oppimassa edelleen;). Myöskään en tarkoita, että kenenkään tarvitsisi uskoa sanaakaan kirjoituksistani tai muuttaa omia uskomuksiaan! Selvää on kuitenkin se, että moni on kääntynyt ateistiksi vain siksi, ettei pysty uskomaan kaikkea sitä sk...daa, mitä uskonnot ovat syöttäneet kansalle. Silti meissä jokaisessa on eräänlainen "johtolanka", joka vetää meitä etsimään totuutta. Itse olen tehnyt niin koko elämäni ajan! Ehkä jonkun lauseeni kautta pystyn kuitenkin jotain kanssakulkijaa auttamaan jälleen tarttumaan omaan "johtolankaansa"joka löytyy vain omasta itsestämme eli sisimmästämme, ei kirjoista eikä kenenkään toisen uskomuksista eikä uskonnoista... Ne kun ovat vain "kävelykeppejä ja kainosauvoja" vain niin kauan kuin niitä tarvitsemme kunnes opimme tuntemaan itsemme eli tiedämme keitä olemme todellisuudessa eli ikuisesti rakastettuja Kaikkeuden Lähteen, "Isän" lapsia ja "yhtä Henkeä" ! Nyt meidän odotetaan vihdoinkin löytävän sen lopullisen "tien Kotiin". Meille on annettu siihen kaikki mahdollisuudet ja tieto, jos vain haluamme ottaa ne vastaan.

        Ps. tunnen vanhan testamentin (enkä pidä sitä ollenkaan "Jumalan sanana") sekä kertomukset Jeesuksen opetuksista, teoista ja esimerkeistä. Kuten tiedetään, nekin ovat koottuja monista hajanaisista hänestä kuulleiden ihmisten, kirjoituksista (alkuperäisiä ei ole olemassa edes niistä!). Jos siis "eksytän" jotakuta hänen omista uskomuksistaan, niin se riippuu vain siitä mitä joku tahtoo uskoa ja mitä ei!


    • piktäänuskossa

      En syytä vaan sanon, että nykyään on paljon suksia lammasten vaatteissa ja äänesi on suden ääni. Ilman uudestisyntymistä Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta ei ole pääsyä Jumalan valtakuntaa, koska vain Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus sovittaa synnin ja välirikon ihmisen ja Jumalan välillä.

      Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? ... jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. ... Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. ... Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun ... Joh. 3: ...

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. Joh. 1:3: 17.

      Brina. En tahdo loukata mutta vakavasta asiasta on sanottava suoraan .

      • tuttu-juttu

        Fariseus saarnaa. Semmoinen joka ei ole syntynyt edes vedestä. Näitä fariseusten selostuksia ei uudestisyntyminen kannata vaivautua lukemaan.


      • tuttu-juttu

        Uudestisyntyneiden jutuissa on maltillisuutta ja rakkautta. Fariseukset opettelevat näitä asioita barbaarisella tavalla -syyllistämällä. Näin tulee karmaa, joka kolisee omaan nuppiin. Näin fariseukset oppivat. Kärsimysten kautta.


      • perusopetusta
        tuttu-juttu kirjoitti:

        Uudestisyntyneiden jutuissa on maltillisuutta ja rakkautta. Fariseukset opettelevat näitä asioita barbaarisella tavalla -syyllistämällä. Näin tulee karmaa, joka kolisee omaan nuppiin. Näin fariseukset oppivat. Kärsimysten kautta.

        "Uudestisyntyneiden", tarkoitat kai ilmaista "jälleensyntyneiden". Näin pysyvät käsitteet selvempinä, koska niillä on huomattava ero.


      • Brina

        Pitkäänuskossa, ero on vain siinä, että sinä uskot tavallasi siihen mihin tahdot uskoa ja minä, niin kuin jokainen, uskon omassa mielessääni omalla tavallani. Uskontonäkemyksiä on jo kristinuskon puolella niin monia toisistaan poikkeavia saati sitten kaikkia muita maailman uskontoja ja jokaisella niillä on kannattajansa! Tämänkin keskustelupalstan kirjoittajilla on oikeus kertoa oma mielipiteensä ja näkemyksensä näistä hengellisistä asioista, kunhan ei loukkaa toisia. Jokainen tietysti päättää omassa mielessään mitä pitää uskottavana ja mitä ei! Ei siihen tarvita "sanan vartijoita" joksi sinä ehkä olet asettanut itsesi.
        Olen aina omissa kirjoituksissani yrittänyt olla loukkaamatta kenenkään uskomuksia. Siksi olen vahvasti myös sitä mieltä, että jokainen saa vapaasti kirjoittaa omia näkökantojaan vaikka ne eroaisivatkin ns. kristillisistä uskomuksista. Olen myös sitä mieltä, että kenenkään meistä ei kannata syytellä toisin ajattelevia "väärän tiedon levittämisestä ja pitää itseään ainoan oikean totuuden pitäjänä, ettei vielä jonain päivänä joudu nielemään sanojaan.
        Elämme parhaillaan mielenkiintoisia aikoja jolloin salaisuudet ja mysteerit paljastuvat sitä mukaa kuin olemme valmiita ymmärtämään niitä...myös näillä henkisyyden alueilla. Monet vanhat uskomuksemme voivat ja varmasti vielä tulevatkin muuttumaan ... itsekullakin...ennemmin tai myöhemmin...joko tässä tai jossakin tulevassa elämässä!


      • UuttaVanhaaLatua

        "En syytä vaan sanon, että nykyään on paljon suksia lammasten vaatteissa ja äänesi on suden ääni."

        Hyvä piktäänuskossa, jos sanot Brinaa sukseksi lampaan vaatteissa, täytyisi hänen äänensä varmaan olla suksen ääni.

        Voi olla myös, että lahkolaisten luulojesi vastaisesti latua tekevän suksen ääni on jopa "sukseen" ääni.


    • Jos olisimme syyttelemättä ketään ei myöskään itseämme.

      pitkäänuskossa ajattelevia tarvitaan koska he keskenään joutuvat hieromaan "omiensa kanssa" niitä samoja kysymyksiä. Kyselijöille on jokaisen lopulta vastattava ... ja myös itselleen. Jokainen tietää kuinka tärkeä vertaistuki ryhmä on. Onhan sekin sanottu jo UT.n Jesuksen lauseessa. Missä teitä on kaksi tai useampi minun nimessäni, siellä olen minä. Siinä on vertaistuki.
      Minä tulkitsen tuon "minun nimessäni" tarkoittavan "rakkauden ja luottamuksen nimessä" Minun käsitykseni mukaan Jeesus opetti ainoastaan anteeksiantoa eli rakkautta. Hän ei opettanut tietoisuuden loppumista kehon kuolemaan. Mitä merkitystä ns. kiirastulellakaan olisi jos mukana ei olisi elävä tietoisuus? Tai kadotuksella, ellei sitä olisi kukaan (elävä tietoisuus) kokemassa?

      Itse koen Brinan avauksen hyvin tutuksi jopa omakohtaiseksi kokemuksekseni, miten muuten voisi ollakaan. Kiitos Lähteelle

    • jediritariProkoros

      Kiitos. Olen lukenut kirjoituksiasi ja elänyt hengessä mukana.

      Lauluksi: Sua Lähde kaunis katselen :) Seikkailu jatkuu..

    • Suuntana-henki

      Tuo edellinen oli humoristinen juttu. Seuraavan laulun sanat kuvaavat, että me kyllä tapaamme aina uudestaan ja uudestaan. Pyörimme tällä pallolla ainakin toistaiseksi kierrossa - vapaaehtoisesti tai ei-niin tiedostaen vapaaehtoisesti - ja me täällä elävät tulemme toisillemme aikaa myöten aina vain tutummiksi. Edes kuolema ei erota, sillä se on luotu vain näytelmää varten, missä opimme voittamaan kuoleman. Kuolema on näennäistä. Ihmisissä opimme näkemään itsemme ihan kirjaimellisesti, pitkään pyörineet tajuavat oikeastaan keskustelevansa itsensä kanssa. Koska me olemme yhtä, nin kaikki myös tullaan "pelastamaan" eli kotiin ohjaamaan. Koska meillä on vapaa tahto, niin voi lähinnä vain vihjata suuntaa.

      Vakaassa Positiivisuudessa, mikä on täynnä varmuutta, on nykyinen ihmiskunnan suunta.

      https://m.youtube.com/watch?v=ctdqod1KFS4

    • Ilman Jeesusen syntien anteeksi saamista,on vielä pahempaa ijan kaikkinen kadotus jeesuksen yhdeytedstä,paluuta ei ole kuoleman jälkeen.Ratkasu on tehtävä ennen kalkkiviivoja sen jälkeen ei mitään tehtävissä.

    • elämäjatkuuaina

      Brinalle kuva, olen sinun ystäväsi nyt ja "kuolemasi" jälkeen. Et tietenkään kuole kokonaan, jotain sinussa jää. Ja minä olen sinun kanssasi hengessä. Kukaan ei poikkeustapoaus tai mitenkään erityinen, mutta jokaisella on oikeus sanoa niinkuin sydän sanoo. Palvokaa vaikka Saatanaa, ihan sama, mutta sananvapauttanne puolustan kuolemaan saakka.
      http://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/image_content_width/hash/e8/98/10_2.jpg?itok=My74Zgom

      Sori että spämmään kuvaa, mutta nyt on sen aika :)

      Elämän seikkailu,
      suuri mysteeri,
      vähitellen avautuu.
      Korkeampi kutsuu,
      aamu koittaa,
      on pian Juhlan aika.
      Hyvää matkaa edelleen :)

    • iankaikkisuusedessä

      Jeesus Kristus Jumalan Poika ja hänen sovitus ja ylösnousemus on vastaus ihmisen iankaikkiseen kohtaloon. Älkää uskoko näitä jopa hyvätahtoisia muita neuvoja.

    • herätysherätys

      Brina, yhtä vähän kuin miellät minut rakkaaksi ystäväksesi sinun sanoillasi on yhtäpitävyyttä todellisuuden kanssa. On helppo jaaritella luulojaan kuin nimitellä rakkaaseen henkilöä, jota ei edes tunne nimeltä eikä kavoilta.
      On helppo sanoa ja puhua potaskaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1485
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1050
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      917
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      860
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      773
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe