Luther opettaa, että armolla ja anteeksiantamuksella tulee lohduttaa sellaista ihmistä, jonka sydämessä Jumala on saanut synnytää katumusta ja vanhurskauden nälkää. "Syntiä nuhtelee Kristus niissä, jotka eivät syntiänsä tunne ja erinomattain niissä, jotka eivät tahdo syntisiä olla, vaan luulevat pyhiä olevansa, niinkuin fariseukset. Synnit antaa Hän anteeksi mille, jotka syntinsä tuntevat ja anteeksi pyytävät."25
Farisealaisen mahalasku
8
51
Vastaukset
- PasiToivonen
Lutherin mahalasku:
http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/ - Maahanlaskija
Onneton ja Toivoton Toivonen pitää itseänsä jonain uskovaisena, mutta sanon suoraan kaikkien kuullen että mies on jostakin...syvältä.
- Kiistelevätuskikset
Muistettakoon myös, mitä Luther on sanonut:”Parempi hallitsijana jumalaton, joka on viisas kuin hurskas, joka on tyhmä” ja moneen helluntalaiseen kolahtaa tuokin sanoma....
- Henok
En usko että helluntailainen sanoessaan olevan PH:llä täytetty koska lahkolaisilla on toinen "vapina henki" Jumala ei jaa henkeä lahkolaisille. He siis uudesti kastetut eivät ole saaneet henkeä Raamatun tavalla vaan omilla metodeillaan. Kun heidän tyhmyytensä olen havainnut en saata uskoa kuinka alas vajoaa uudestikastettu saatanan voiman kautta.
- petterikunapuono
Henok kirjoitti:
En usko että helluntailainen sanoessaan olevan PH:llä täytetty koska lahkolaisilla on toinen "vapina henki" Jumala ei jaa henkeä lahkolaisille. He siis uudesti kastetut eivät ole saaneet henkeä Raamatun tavalla vaan omilla metodeillaan. Kun heidän tyhmyytensä olen havainnut en saata uskoa kuinka alas vajoaa uudestikastettu saatanan voiman kautta.
Onko eenokki vielä tonttu, vai joko on pukin natsat housunkauluksessa?
- oikeepyhäarmosta
Lutteri kuule eli 1500-luvulla . Tarkoitti ettei saa olla tekopyhä tai kuvitella olevansa synnitön kun Jeesus sanoi kaikki syntisiksi . Pyhyys tulee armosta ihmisarvosta . Jeesuksen piti kärsiä ihmisen tähden koska ihminen on syntinen Jeesus on synnitön. Jeesus pyhittää. LUTTERI EI LUONUT KRISTINUSKOA EIKÄ JEESUSTA KATOLISENA MUNKKINA HALUSI TUODA ESIIN ARMON SANOMAN JA KÄÄNTÄÄ MUILLEKIN KIELILLE RAAMATUN SANOMAA JEESUKSESTA. TÄSSÄKÄÄN OLE MITÄÄN KUMMALLISTA IHAN TAVALLINEN JUTTU. RAAMATTU ON ALKUJAAN HEBREAKSI LATINAKSI KREIKAKSI ESPANJAKSI KÄÄNNETTY JA SIITÄ SITTEN MUILLE KIELILLE . ISRAELISSA PUHUTTIIN JEESUKSEN AIKANA HEBREAA ARAMEAA ITALIAA LATINAA KREIKKAA . JOS SUA EI HUVITA OTTAA JEESUSTA VASTAAN PELASTAJANASI JÄÄT KADOTUKSEEN KUOLTUASI .LUTTERI EI SUA PELASTA EIKÄ MITKÄÄN OPIT VAAN USKO JEESUKSEEN JUMALAN POIKANA. EIKÄ PELASTA HELLARIT EIKÄ VAPARITKAAN KOSKA KUKAAN MUU EI KUOLLUT SYNTIESI SOVITUKSEKSI KUIN ITSE JEESUS NASARETILAINEN. RISTILLÄ.
- Taivaassataivaassa
Luther opettaa. Se on kuollu eikä opeta enää mitään muuta kun taivaassa laulelee hallelujaata jos pelastui. Paavalikin on taivaassa ollut jo 2016 vuotta . Mutta todistusta Jeesuksesta saarnataan edelleen. Jeesuskin on taivaassa.
Lutherin opetuksia voimme kuulla ja lukea Raamattusta, aivan ihanasti ja laaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292835- 951079
- 58921
- 66885
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6867olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26857Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65814Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37810Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75744Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu136739