En halua kuolla, mutta en enää jaksaisi elää

aafwdfa

Toivon salaa, että kuolisin vahingossa esim. jossain onnettomuudessa. Olen ollut kauan masentunut, uupunut ja ahdistinut. Olen suht nuori, mutta toivon että voin vain herätä joku päivä vain vanhana ja katsoa eläämäni taaksepäin, jo menneenä, asiat jo selvinneenä jollain tavalla.
En jaksaisi näitä kaikkia asioita, ylä- ja alamäkiä, joita vielä elämäsä on eessä.

7

2459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uupuminen on yksi masennuksen oireista, mutta jatkuva uupumuksen tunne saattaa myös masentaa. Tämä luonnollisesti myös ahdistaa.

      En tiedä oletko yrittänyt hakea masennukseesi tai uupumukseesi ammattiapua. Koko ajatus saattaa saada kaiken tuntumaan entistä ahdistavammalta, mutta se voi kuitenkin olla parempi vaihtoehto kuin onnettomuuden taikka vanhuuden odottaminen.

      Nykyään masennuksesta ei yritetä parantaa millään filosofialla, vaan lääkkeenä ovat ihan oikeat pillerit.

      Ei kannata antaa periksi.

    • Vai.Niin

      Ahdistus on parantava voima, kun sen kestää ilman kainalosauvoja eli pillereitä. Se kertoo sinulle, että sinun on kohdattava jotain, mientävä jotain asiaa kohti. Nykyään nuoret ja nuoret aikuiset eivät kestä elämään kuuluvia asioita juuri siksi, että elämä on niin helkkarin helppoa verrattuna siihen, mitä se on joskus aikaisemmin ollut.

      Arki on harmaata. Työ on raskasta. Elämä on myös oikeastaan luopumista. Ja silti se on paljon muutakin. Se on ihmeellinen tarina.

      Itse päätin olla itselleni kova, kun olin vajoamassa kauniiden unelmien laguuniin suremaan ja säälimään itseäni. Sanoin itselleni: mene, uikuttaja, lasten syöpäosastolle rutisemaan kamalaa oloasi ja kohtaloasi, jos kehtaat.

      Sitten päätin nostaa perseeni ylös eli ottaa vuoteeni ja kävellä. Toimii.

      • Good for you.


      • pitkän_tien_kulkija

        Ahdistus voi olla lamaannuttavaa ja tappavaa tai se voi ohjata etsimään ja vahvistumaan. Ahdistus ja pelko on ollut olemassa aina ja kaikkialla. Vaikka olet suhteellisen nuori, älä usko siihen että olet itse syyllinen "pullamössösukupolven edustajana".
        Kokeile erilaisia tapoja ottaa ahdistus vastaan. Jos löydät sinulle sopivat sanat, teot tai "asenteen", voit kamppailla tilanteiden yli ja nousta voittajaksi. Jos taas lamaannut tai menetät voimasi, kannattaa jutella jonkun asiantuntijan kanssa. Oli se lääkäri, hoitaja, terapeutti tai luotettava, kuunteleva lähimmäinen. On monta keinoa mennä eteenpäin ja kahlata vaikeuksista voittoon!


    • iäkkäämpijo

      Kun olin nuori ja tulevaisuus pelotti ja ahdisti, niin tuli joskus ihan samanlaisia toivomuksia, että jospa vaikka kuolisin nukkuessani. Nyt olen jo kohta eläkeiässä ja katsellessa taaksepäin nopeasti on aika vierähtänyt. Kyllä sinä selviät ja niin kuin on päiväsi on myös voimasi.

    • elämäontsäänssi

      jos sä nyt oot siin elämän alamäes ja sen tajuut että sellasta se on. et voi nähä tulevaisuuttas, et tiä mikä mutkan takana odottaa. kannattaa tarpoa vaan eteenpäin. vielä se latu sullekkin aukeaa ja nousu taas alkaa. sellast ja tälläst tää vaa on. tartu tilaisuuteen mikä etees tulee, nin ei tarvii loppu elämää katua miks en lähteny mukaan. mene näe ja koe. se on elämää.

    • Hei,
      keskustelu ulkopuolisen tahon kanssa voisi helpottaa oloasi ja selkeyttää tilannetta. Esim. Suomen Mielenterveysseuran Valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010195202. Tästä ja muista palveluista voi lukea lisää seuraavasta linkistä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua

      Ystävällisin terveisin,
      SOS-kriisikeskus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      193
      3870
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      64
      2925
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2752
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2219
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2027
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1667
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1625
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1578
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1429
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1331
    Aihe