Suomen talous kääntyi vihdoin kasvuun
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001139136.html
"Suomen talous kääntyi viime vuonna kasvuun ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2011, kertoo Tilastokeskus. Bruttokansantuote nousi 0,5 prosenttia toissa vuodesta.
Kasvu tuli palveluista, sillä teollisuuden tuotanto supistui 0,6 prosenttia. Palvelut kasvoivat 0,9 prosenttia.
Viime vuoden kasvu oli hentoa, mutta selvästi suurempaa kuin aiemmat ennusteet olivat. Syksyllä Suomelle odotettiin nollan lähellä olevaa kasvua.
– Kasvua tuli lopulta enemmän kuin viime vuoden lopulla näytti, Tilastokeskuksen yliaktuaari Samu Hakala arvioi".
-
Suomen taantuma osoittaa loppumisen merkkejä, ja ilman Venäjä-pakotteita taantuma olisi ollut vielä pienempi. No varmasti SSS-porvarihallitus koittaa ottaa kunnian notkahduksen kääntymisestä. Kilpailukykypaketin kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, eikä työmarkkinoiden uudistuksia lue työntekijäpuolen heikennyksiä kannata pakkorunnoa, koska nousuun vaikuttavat myös työntekijäpuolen äärimaltilliset palakankorotukset lähivuosina. Nyt kannattaa jatkaa kehittyneenä sopimusyhteiskuntana isäntävallan palauttamisen sijaan, joka johtaa meidät pahempaan suohon ja takaisin historian hämärään.
Suomen talous kääntyi vihdoin kasvuun
ärjelläEiIdeologialla
2
<50
Vastaukset
- paskan_mariat
suomen alamäki jatkuu ihan varmaan min 10v...tod.näk. on 20-30v tai pitempi aika,koska maailma on muuttunut "eskoseni" lopullisesti.
- realismi
juu vienti ei vedä eikä näillä näkymin lähdekkään vetämään seuraavaksi ehdotetaan eu liittovaltiota mutta ei sekään auta yhtään mitään päinvastoin me ollaan kusessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2732824Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka402259Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471977- 1051697
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1041640Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121355- 661297
- 681233
- 551159
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771112