Onko medikinet vaarallista jos...

Eli mulle on todettu ADD ku olin joskus 5 luokalla ja mulle määrättiin concerta. Ja se vei ruokahalun kokonaan pois sitä käytettiin varmaan johki 7 luokkaan asti mutta jouduttiin lopettamaan koska aloin olla jo liian laiha. Mutta nyt 9 luokalla mulle annettiin uusi lääke joka on medikinet cr. Se on melkein samanlainen ku concerta, molemmat vie siis ruokahalun. Mä kokeilin sitä tänää ekaa kertaa ja mulla alko tulla hirvee sydämmen tykytys, en muista oliko concertassa sama homma mut kuitenki onko se vaarallista? Ja btw mulla on masennusta et mitenköhän sit sen kaa... ku ei sais kuulemma ottaa :( kiitti vastauksista
2495
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Enemmän olen huolissasi mielenterveydestäsi. Yritä käyttää mahdollisimman minimaalisia annoksia.

Äänestä

Minä taas olen huolissani, kun lapsille, joiden aivot kehittyy, määrätään psyykenlääkkeitä:adhd-lääkkeitä, agressiivisuuteen antipsykootteja kuten risperidonia tai alle 18-v:lle määrätään ssri:t. Monesti näin tehdään, kun lapsi ei sopeudu yhteiskunnan vaatimuksiin. Lapsi ei saa itse valita elämäänsä lopullisestikin vaikuttavia tekijöitä.Surullista, mutta yhteiskunta on kylmä eikä anna valinnanvaraa aina vaan vaatii erilaisia tiettyyn muottiin.Minä olin herkkä ja tunteikas ja ujo ja vuosien ssri-käyttö 17-v:sta alkaen teki minusta vuosien aikana välinpitämättömän, hieman maanisen,suorittajan josta tuli kyllä sosiaalisempi, mutta yhtäkkiä en enää tuntenut itseäni alun rakkaussuhteen jälkeen ssrilääkkeiden kanssa. Maniaani ei aluksi tajuttu, olinhan kunnon onnistuja kun opiskelin ja tein töitä hirveällä tahdilla..Yhtäkkiä olinkin maanisdepressiivinen,ja suorittaminen ja tehokkuus meni överiksi, ja se että oli mennyt liian lujaa, romahdutti minut varmaan pahemmin kuin ilman ssrilääkkeitä olisi ikinä käynyt. Toivon että olisin voinut olla se mikä olin ja kasvaa siitä ilman minuutta muokkaavia kemikaaleja, joiden koen laukaisseen suorittajakeskeisyyteni kanssa bipolaarihäiriön.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


AUTTAKAAAAA kirjoitti:

Eli mulle on todettu ADD ku olin joskus 5 luokalla ja mulle määrättiin concerta. Ja se vei ruokahalun kokonaan pois sitä käytettiin varmaan johki 7 luokkaan asti mutta jouduttiin lopettamaan koska aloin olla jo liian laiha. Mutta nyt 9 luokalla mulle annettiin uusi lääke joka on medikinet cr. Se on melkein samanlainen ku concerta, molemmat vie siis ruokahalun. Mä kokeilin sitä tänää ekaa kertaa ja mulla alko tulla hirvee sydämmen tykytys, en muista oliko concertassa sama homma mut kuitenki onko se vaarallista? Ja btw mulla on masennusta et mitenköhän sit sen kaa... ku ei sais kuulemma ottaa :( kiitti vastauksista

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu