aikuisten scifiä +18?

kovempaa_tavaraa

Onko olemassa mitään semmosta ns. "hardcore", aikuisten scifiä joka ei sovellu lapsille?

11

179

Vastaukset

• Oletko katsonut sitä uutta versiota Battlestar Galactica:sta? Se on aika realistista draamaa ja scifiä. Siinä käsitellään aika vaikeitakin aiheita. Moni ei siitää pidä, mutta moni pitää. Itse pidin. Ihan ok. Sitä suosittelisin. Nimittäin en osaa kuvitella lapsia katsomassa sitä.

• Galactica on kyllä melko lastenmielisille aikuisille ja lastenmielisille lapsille.

Parasta aikuisten scifiä ( 18) ovat terminaattori elokuvat, alien-elokuvasarja, predator, bladerunner nyt näin muutamia mainitakseni...

• Et ole tainnut katsoa edes uutta versiota jos lastenmielisille sitä suosittelet. Terminaattorit ja predatorit ovat paljon lapsellisempaa kamaa. Blade Runnerista olen samaa mieltä.

• sciföö kirjoitti:

Galactica on kyllä melko lastenmielisille aikuisille ja lastenmielisille lapsille.

Parasta aikuisten scifiä ( 18) ovat terminaattori elokuvat, alien-elokuvasarja, predator, bladerunner nyt näin muutamia mainitakseni...

"Galactica on kyllä melko lastenmielisille aikuisille ja lastenmielisille lapsille."

Niin, se 1978-1979 tehty Galactica. Minä puhuinkin 2003-2009 vuosina tehdystä UUDESTA versiosta...sanoinhan tuossa aloituksessa: "Oletko katsonut sitä UUTTA VERSIOTA Battlestar Galactica:sta?" Se nimittäin osaa välillä olla oikein inhorealistinen ja kuitenkin niin koukuttava. Tosi hyvä.

Stargate Universe on myös kohtuu realistinen ja hyvä myös.

• Muilla nettisivuilla jotkut mainitsivat scifi-sarjat Killjoys ja The Almighty Johnsons, jotka olisivat saaneet TV-MA -luokituksen eli ohjelmasuositus vain aikuisille liiallisen väkivallan ja seksin näyttämisen vuoksi.

• Mun lista:
    Ruumiinryöstäjät -56
    2001: Avaruusseikkailu -68
    A Clockwork Orange - Kellopeliappelsiini -71
    Solaris -72
    Hiljainen pako -72
    Pako tulevaisuudesta -76
    Blade Runner -82
    The Thing - 'se' jostakin -82
    Kärpänen -86
    Total Recall - unohda tai kuole -90
    12 apinaa -96
    The Matrix -99
    Donnie Darko -01
    Ihmisen pojat -06
    Source Code -11
    Looper -12
    Her -13
    Ex Machina -15
    Nämä ainakin.

• Katsoin kerran sellaisen elokuvan, jossa jätti-tussut nielivät ihmisiä. Oli seksiä ja jännitystä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.