Uusien autojen koeajelu ilman ostoaietta

test.drive

Mitenkähän autoliikkeet suhtautuu jos joku haluaisi koeajaa jonkin uuden automallin vaikka vain vertailun vuoksi nykyiseen tai jos on esim. vaihtamassa autoa ja haluaa kokeilla useita saman kokoluokan autoja ennen ostopäätöstä tai haluaa vaan tutustua esim. omaa automallia uudempaan korimalliin mutta ei ole kuitenkaan ostomielessä asialla? Auton käyttö liikenteessähän on aina pieni riski ja aiheuttaa kuluja joten voisi kuvitella että ihan turhan takia ei haluttaisi autoja antaa koeajeltavaksi?

Aiheeseen liittyvä lisäkysymys, miten paljon ihmiset ylipäätään harrastaa autojen viikonloppunäyttelyissä käyntiä ja miten paljon yleensä koeajatte autoja muuten vaan tai jos olette ostamassa uutta tai käytettyä autoa?
Itsellä on autonäyttelyissä käynti jäänyt todella vähiin, useimmiten käyn autoliikkeessä ylipäätään vain silloin kun on autonvaihto, nykyisen auton huolto tai varaosien hankinta kyseessä ja aikoinaan käytettyjä ostaessakin en kovin montaa vaihtoehtoa jaksanut katsella ja vielä harvempia koeajoin.

Sama linja on jatkunut uusien autojenkin kanssa, olen vaan netissä katsellut tietoja ja esitteitä ja lukenut vertailuja, sitten olen marssinut "paperilla" mieleisimmän auton liikkeeseen ja käynyt koeajamassa samalla kun myyjä kokeillut nykyisen auton vaihtotarjousta varten. Yhden uuden auton ostin jopa täysin ilman koeajoa mutta se osoittautui virheeksi, kyseisen auton jousitus osoittautui epämiellyttävän kovaksi mikä olisi ollut hyvä todeta jo koeajolla.

10

1137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanaavaanlisää

Viikonloppunnäyttelyissä tulee käytyä haistelemassa ajan trendejä jotta pysyy kartalla missä mennään. Itse autoa tulee vaihdettua tosi harvoin, eikä niiden koeajo kiinnosta millään muotoa. Kaksi viimeisintä autoa (eka oli uusi, toinen myymälämannekiini 190 km ajettuna) ostettiin niin että päätös oli jo tehty, koeajo lähinnä sen vuoksi kun myyjä välttämättä halusi. Itse olisin pärjännyt ilmankin.

• fkfjhfhfdhd

Oikeastaan jo aika kiusallista touhua jo aikuisena jos ei ole ostoaikeita.Myyjät kyllä nopeasti tunnistavat tietyt hörhöt jotka käy vain fiilistelemässä kun ulkoinen habituskin jo kertoo paljon.

• hörhötKotiinHeti

Tuskin on tilasto siitä kuinka moni kiertää viikonloppunäyttelyjä, dorka.
      Koeajot ovat tärkeitä niille jotka harkitsevat auton vaihtoa ja muut on turhia typeryksiä ja autokauppias saattaa asian kyllä huomata helposti ja silloin luulisi renkaanpotkijaa hävettävän. Koeajoautot ovat koeajoa varten ja helposti niitä saa koeajaa, mutta jos sinä et saa koeajoautoa ajoon, niin katso peiliin ja ole hieman todellisen ostajan näköinen ja oloinen.

• dorka.on.turha.sana

Hei, tiesitkö että kenenkään ei ole pakko olla asshole asenteeltaan?

• kaikkeaEiJaksa

Jos kirjoittelee tyhmyyksiä niin silloin on riski ettet saa mieleistä vastausta ja sinua voidaan jopa nimitellä. Sitä tämä nimetön palsta vaan on.

• koeajajallejäätelöä

Entä jos autoliike oikein mainostaa että "varaa koeajo uudella mallillamme, saat jäätelön palkinnoksi" jne. Tämän tyyppisiä houkutusmainoksiahan tulee tuon tuosta. Ei mainoksessa puhuta mitään auton ostamisesta, vain koeajosta. Senkun vain ajelemaan.

Itsekin pari uutta autoa omistaneena jaksoin joskus käydä koeajamassa ilman ostoaikeita oman automerkkini ja mallini uutuuden kun oikein väkisin tyrkyttivät koeajoa. Tämä on autoliikkeiden normaalia markkinointia; yritetään saada uudehkon auton omistaja vaihtamaan uuteen ja ennenmuuta se oman merkin omistaja koska se on potentiaalisin tuleva uuden auton ostaja.

• taktiikanValintaa

Olisikohan kyseessä myyntitaktiikka jossa pyritään saada mahdollisimman monta koeajoon ja siten innostumaan auton vaihtoon? Suomalaisellehan riittää tuohon jopa euron hintainen muoviämpäri.

• Paistaa_läpi

Itse kyllä rehellisesti kerroin, että pari-kolme merkkiä/mallia olisi kiikarissa eli koeajettava autoa tosiaan olin vaan koeajettavana(plus ilmainen jäde/makkara/ämpäri/leffalippu). Ja kyllä joka tilanteessa myyjät ottivat tosissaan ja käyttivät arvokasta aikaansa tarjusten laatimiseen ja niin pois päin. Mutta jos liikkeeseen menee ja ensimmäisenä kysyy, että saako koeajon jälkeen sen ilmaisen ämpärin niin palveluasenne on varmasti todella nihkeää ja aivan varmasti malliauto sattumalta ei olekaan vapaana...

• 23vKoeajaja

Itse kävin koeajamassa M235 Bemarin, ihan vain huvikseni. Huikea peli täytyy myöntää. Seuraavaksi ajattelin Porschen uutta Boxsteria käydä tyypittämässä, auttaa kun on tuttu ollut liikkeessä töissä niin saa Porschejakin ajella pitkiä koeajoja. Itse ajan 2002 Opel Omega 3.2 V6, mutta kyllä kelpaa uusia tehopelejä tyypittää. Lähes joka toine viikko joku koeajossa, paitsi ei tietenkään talvella kun kelit surkeat sporttiautoilulle.

• käytestaanvaan

Vittuako se niille kuuluu ja ei sun tarvitse sitä sanoa. Saahan sitä käydä ajamassa ja testaamassa mitä autoja vaan tietää ainakin tulevaisuudessa kun auton osto on oikeasti edessä että mikä mikin auto on ja mitä kannattaa suunnitella ja mikä unohtaa kättelyssä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      91
      1617
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      119
      1482
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      72
      1317
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1232
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      118
      1050
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      991
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      968
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      21
      940
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      828
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      763
    Aihe