Kuinka usein teille jutellaan?

mlimli9898

Kuinka usein teille tullaan jossain julkisella paikalla juttelemaan? En tarkoita baareja ym, vaan ihan selvinpäin.
Kadulla, koulussa, kaupassa?

Itse nuori mies eikä ole kukaan vielä jutellut missään selvinpäin.

46

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tänään juttelin 2 tuntematoman kanssa. Ei oltu kännissä. Ei ole kyse kaupan kassoista yms.

Olen sosiaalisuudessa keskitasoa.

• Niinjoo. Kysymys olikin että kuinka usein minulle jutellaan, enkä itse aloita keskustelua.

Hyvin harvoin.

• Mistäs juttelitte?

• Marrrnie kirjoitti:

Mistäs juttelitte?

Vaikka mitä. Aloitin keskustelun vanhan kurpan kanssa ja minun ikäinen nainen osallistui keskusteluun.

• super-atm kirjoitti:

Vaikka mitä. Aloitin keskustelun vanhan kurpan kanssa ja minun ikäinen nainen osallistui keskusteluun.

Kiva, että pidit naisille seuraa.

• Marrrnie kirjoitti:

Kiva, että pidit naisille seuraa.

Täytyy välillä jutella, ettei tämä maa olisi täysin hiljainen ilman juttelua ja puhetta, kun naiset on niin ujoja pelkureita, etteivät uskalla vieraiden ihmisten kanssa oma-aloitteisesti jutella.

• Ei koskaan tule kukaan juttelee

• Nnnaaiinenn

Aina aina aina
      Lipilipilipi

• Ehkä kerran kaksi vuodessa joku tulee juttelemaan. Yleensä kyseessä on turisti tai henkilö joka ei ole paikkakunnalta joka kyselee reittiä jonnekkin. Taikka näkee että poltan ja tulee pummaamaan joko muutamaa tupakkaa taikka tulta.

• Itseasiassa pitää korjata senverran, että kerran pariin kuukauteen naapurin n.80v rouva alkaa juttelemaan kanssani niitä näitä joko rappukäytävässä taikka kerrostalon pihalla. Kyseessä on mummoni vanha työkaveri.

• EiÄtmilleJutella

Lähinnä tulee mieleen juopot, työkaverit ja myyjät, mutta ne oli rajattu pois, joten vaikeaksi menee. Naapuri sanoo pari kertaa vuodessa moi, mutta en laskisi sitä jutteluksi. Viime kesänä yksi pariskunta käski häipyä häiritsemästä heidän oleskeluaan, lasketaanko se jutteluksi?

• Kutsuvaulkomuotoko

Aina ja kaiken aikaa joka paikassa koko pitkän ikäni.

• Olen kai helposti lähestyttävän oloinen?
      Puolitoista tuntia sitten.

• Jos olet niin söpö kuin kuvassasi, niin minä ainakin juttelisin (="voiii miten söpö, voi höpösöpöliiniä, puspus, ihana pikkupossu" jne.) koko ajan. :3

• Marrrnie kirjoitti:

Jos olet niin söpö kuin kuvassasi, niin minä ainakin juttelisin (="voiii miten söpö, voi höpösöpöliiniä, puspus, ihana pikkupossu" jne.) koko ajan. :3

Hammaslääkärini (ja monet muutkin) juttelevat minulle noin :D
        Tietynlainen olemus kai säilyy, vaikka ikää tuleekin.
        Kultivoitunut pikku possu. Sekä maskotti.

• pettynyt.ätmi
        Marrrnie kirjoitti:

Jos olet niin söpö kuin kuvassasi, niin minä ainakin juttelisin (="voiii miten söpö, voi höpösöpöliiniä, puspus, ihana pikkupossu" jne.) koko ajan. :3

Sellaisia naiset aina, ulkonkö ratkaisee.

• pettynyt.ätmi kirjoitti:

Sellaisia naiset aina, ulkonkö ratkaisee.

Etkö muka itse juttelisi noin söpölle kärsäkuonolle?

• kavereita.kyllä.saisin

joka paikassa moni yrittää aloittaa jutustelun tai odottaa että sanon heille jotain mutta ei minua tuntemattomien kanssa kiinnosta jutella eikä kaveerata eritoten jos hymyilisin pikkuisenkin niin juttu kavereita olisi paitsi sinkkunaiset ne ei haluu jutella ja alamaailman tyypit kyllä on kiinnostuneita jotain kummaa minussa on jos menisin vaikka moottoripyörä jengin pihaan ja poltan tupakin niin toiset ottaa uhkana toiset pyytää sisälle kunnes selviää etten ole rikollinen tai menisin muuten vain katsomaan karate tai nyrkkeily harjoituksia niin moni luulee että olen kyky nyrkkeileen tai jokin karateka vaikka en osaa yhtään tai että ammun ne kaikki en osaa selittää vaikka omasta mielestä tavallinen mies tavallisissa vaatteissa

• Minussa on myös jotain outoa, minusta pitävät useimmat, mummoista mopomiehiin.

• SikaHelmi kirjoitti:

Minussa on myös jotain outoa, minusta pitävät useimmat, mummoista mopomiehiin.

Ja siinä on kääntöpuolensa: joitain harvoja asia saattaa ketuttaa suunnattomasti.

• iloinen.puolestasi
        SikaHelmi kirjoitti:

Ja siinä on kääntöpuolensa: joitain harvoja asia saattaa ketuttaa suunnattomasti.

ketä se nyt ketuttaa jos olet kiva ja mukava tyyppi ja haluavat jutella kanssasi

• että.silleen

Aika usein, sanoisin ett ihan viikottain joku alkaa keskustella kanssani.
      Viimeks käyntini kirjastossa, se aiheutti kyllä kirjastovirkailijassa närää... =(

Hain Åbo Akademin kirjastosta lainaksi yhtä kirjaa ja siinä sivussa yritin avustaa yhtä opiskelijaa löytämään kaipaamaansa teosta. Kävin myös lukusalin puolella ja ...kyseinen opiskelija seurasi minua vielä sinne; kiittämään avusta!
      Ei oikein fiksu teko häneltä, mutt ei ilmeisestikään vielä oikein tunne sääntöjä! =(
      Pistäydyin aamupäivällä kauppiaskadun Eliksiirissä kahvilla, käydessäni ensin asioimassa Sairaala Mehiläisessä.
      Kahvilassa puhelin kahden herran kanssa, istuttiin viereisissä pöydissä ja hekin olivat kahvilla. Puhe alkoi kahvipullasta...kysyivät multa oliko se pulla luomua vai ei?
      Mistä minä sen olisin tiennyt...joten minä kysyin kassalta; itse leivottua eli oli kyllä!

Mä en syö ketään elävältä,(listin ensin) jotenkin ihmiset vain vaistoaa sen ja puhuvat kanssani. Harvemmin minä aloitan puhetta, joskus kyllä se asia menee niinkin. =))

• Olen luonteeltani aika ujo ja varautunut, niin ei kovinkaan moni tule juttelemaan oma-aloitteisesti. Olisihan se kiva, jos tulisi, mutta toisaalta tällä tavalla pystyy enemmän itse säännöstelemään sosiaalisia suhteitaan.

• ei.sosiaalinen.tyyppi

mikä on hyvä juttu läheisten ja rakkaitten ihmisten kanssa haluan jutella mutta muitten kanssa en ehkä olen vähän perhekeskeinen luonne ja vähän erakkomainen luonne

• ei.sosiaalinen.tyyppi kirjoitti:

mikä on hyvä juttu läheisten ja rakkaitten ihmisten kanssa haluan jutella mutta muitten kanssa en ehkä olen vähän perhekeskeinen luonne ja vähän erakkomainen luonne

Mulla vähän sama. Tykkään kyllä netissä jutella erilaisten ihmisten kanssa, mutta kasvotusten se on jotenkin raskaampaa. Täällä voi kuitenkin itse päättää, milloin kirjoittaa ja kenelle. :)

• Miten tuo nyt liittyi mihinkään?

• Marrrnie kirjoitti:

Miten tuo nyt liittyi mihinkään?

Musta mies haluaa valkoista pillua. Mene johonkin niggabaariin odottelemaan tuota lausetta.

• 164cmM kirjoitti:

Musta mies haluaa valkoista pillua. Mene johonkin niggabaariin odottelemaan tuota lausetta.

No mutta kun en välittäisi tuollaisista keskustelunaloituksista sitten alkuunkaan. :(

• Marrrnie kirjoitti:

No mutta kun en välittäisi tuollaisista keskustelunaloituksista sitten alkuunkaan. :(

Ehkä kuitenkin toivot että keskustelun aloittaa musta mies? Kerran baarissa musta mies ehdotti yksinäiselle vaalealle tytölle että "do you want company?" Muija vastasi että ei mutta tovin kuluttua typy meni antamaan numeronsa hänelle ja lähti paikalta pois xD. Tämän näin ihan itse.

• pidän.sinusta
        Marrrnie kirjoitti:

Miten tuo nyt liittyi mihinkään?

ymmärrän sinua kai se ihan normaalia on ja livessä kiva jutella sen kanssa kuka tuntee oikeasti ja sen kanssa voi jutella vaikka mistä

• 164cmM kirjoitti:

Ehkä kuitenkin toivot että keskustelun aloittaa musta mies? Kerran baarissa musta mies ehdotti yksinäiselle vaalealle tytölle että "do you want company?" Muija vastasi että ei mutta tovin kuluttua typy meni antamaan numeronsa hänelle ja lähti paikalta pois xD. Tämän näin ihan itse.

Ei ihonvärillä ole väliä, mutta en halua sellaisia seuranhakuhenkisiä lähestymisiä. Maailman menoa olisi kyllä kiva ihmetellä.

• Marrrnie kirjoitti:

Ei ihonvärillä ole väliä, mutta en halua sellaisia seuranhakuhenkisiä lähestymisiä. Maailman menoa olisi kyllä kiva ihmetellä.

Itse olen bi mies ja voin sanoa että ihonvärillä on väliä mutta harva nainen sitä uskaltaa myöntää. Mitä tulee itseeni että alkaisinko esimerkiksi aasialaisen naisen kanssa niin en vaikka omalla tavallaan viehättäviä ovatkin.
        Montakohan sellaista valkoihoista naista löytyy jotka pitävät vain valkoihoisista miehistä mutta haluavat mustaa naista? Eli bi naisia joilla on rodullinen preferenssi.

• Selvin päin olemisesta en aina tiedä, mutta todella monet ei-suomalaiset ovat tulleet juttelemaan mukavia. Joku alkoi jutella bussissa, joku pysäkillä. Joku junassa. Kerran kaverin kanssa keikalle menossa jonoa ihmetteli joku ohikulkija ja tuli meille juttelemaan. Kerran mäkkärissä alkoi eräs jutella ja saattoi minut vielä bussipysäkille.
      Siihen nähden, että olen aika ujo tällaisiin yllättäviin ensikohtaamisiin enkä todellakaan pyri juttelemaan kaikkien kanssa, niin todella usein. =D Olen usein ihmetellyt sitä.

• kylläjutellaan

Joka päivä tulee tuntemattomia juttelemaan ja toisaalta itsekin saatan jollekin tuntemattomalle jotakin heittää. Ja minusta ihan kiva niin.

• Joku eurooppalainen valkoinen muija tule kerran kysymään Helsingissä että missä on paikka x(?). En tiennyt ja ei ole sen jälkeen ollut kuin tupakan pummaajia.

• Ei yhtään...

Koulutukset/työpaikat on asia erikseen, koska toverit... Myös kaupoissa on sitten se kassa jossa tulee se pakollinen ostotilanteen sosiaalisuus, mutta eipä muuten tuu näitä random keskusteluja...

• crux

Yhden tapauksen muistan kun joku mummo alkoi jutella koirastaan. Käytännössä ei juuri koskaan, ei edes niissä baareissa. Sitä se on normaalin suomalaisen miehen elämä.

• että.silleen

No, haluaisitko sä sitten jutella ventovieraan kanssa?
        Kyllä pienen keskustelun usein saa aikaiseksi, ihan vaikka ilmoista.
        Tai Belgian tragediasta,
        yhteiskuntasopimuksesta; sen oikeuksista ja velvollisuuksista... hyväsyykö ne vai ei!
        Kun suomalainen mies aukaisisi sitä suutaan niin ehkä juttuseuraa löytyisi... ???

• crux
        että.silleen kirjoitti:

No, haluaisitko sä sitten jutella ventovieraan kanssa?
        Kyllä pienen keskustelun usein saa aikaiseksi, ihan vaikka ilmoista.
        Tai Belgian tragediasta,
        yhteiskuntasopimuksesta; sen oikeuksista ja velvollisuuksista... hyväsyykö ne vai ei!
        Kun suomalainen mies aukaisisi sitä suutaan niin ehkä juttuseuraa löytyisi... ???

Olisihan se mukava välillä tuntea olevansa ihminen ihmisten joukossa, sellainen jolle vieraatkin edes joskus uskaltaisivat sanoa pari "ylimääräistä" sanaa. Hyväksytyksi tulemisen tunteesta siinä on ainakin minulla enemmän kyse kuin juttelunhalusta.

• että.silleen
        crux kirjoitti:

Olisihan se mukava välillä tuntea olevansa ihminen ihmisten joukossa, sellainen jolle vieraatkin edes joskus uskaltaisivat sanoa pari "ylimääräistä" sanaa. Hyväksytyksi tulemisen tunteesta siinä on ainakin minulla enemmän kyse kuin juttelunhalusta.

Moikka! Menin nukkuun illalla, kun herätys oli aamulla jo ennen kuutta. Keittiövuorossa; menin huhkimaan aamiaisen kasaan ihmisille.
        Pinaattikeitto murskattu kananmuna 2 paahtoleipä siivua ja välissä munavoita.
        Kahvi kermalla tai ilman, 2 palasokeria ja dominokeksi. Siinä tänään aamiainen.

Tuli sitten tehtyä se lounaskin: pottumuusi, lampaanlihasta lihapullat ja ruskeakastike tilkka kermaa mukaan, höyrystetty parsa/kukkakaali lautaselle ja tomatti/ruohosipuli, pieneen 1½dl salattiastiaan 3-5 siivua.

Keittäjämme tuli töihin Klo 12 ja jatkaa siitä iltaan, joten kun sain tiskit pois klo 12, häivyin keittiöstä. Pientä kitkaa meidän välillä, neiti keittäjä pyrkii käyttämään liikaa valmis tuotteita.
        Keittiössä on valmiskastiketta jauheena pussissa ja ruskistettua jauhokastikkeen alkua ämpärissä, siis teollisesti tehtyjä...kaikilla kemigaaleilla maustetuna tietenkin!
        HYI hitto!!!

Jätin 2 isoa unelmakääretorttua kylmiöön, käärittynä voipaperiin. Tein ne tänään ennen keittäjän tuloa, päiväkahville tarjottavaksi! Ihan näytiksi, ett kyllä ehtii tekemään jos tahtoo tehdä... ja taatusti paremman makuisia kuin teolliset tuotteet.

Toivon todella ett ymmärtää tuon hiljaisen vihjeeni, mulla kun saattaa karata "mopo käsistä" jos joudun taas keskusteluun hänen kanssaan tilauksista. Tekee noin yleensä ottaen erittäin hyvää ruokaa... mutt kastikkeet maistuu, mille nyt teolliset kastikkeet maistuu. (sekä ne maksavat huomattavasti enemmän kuin omavalmiste)

Millainen sinun päiväsi on ollut?
        Pitkäpejantai, ilmeisesti vapaa päivä sulla. Ilta jo pitkällä... saatat olla ulkonakin.
        Mulla menee tämä ilta kotona, mitä nyt alakerrassa käyn juoksumattoa taas kokeilemassa...tosin se on tylsää juosta yksinään; pyörä/pyörätuoli varastossa!

• wasafu

Yks pikku zirpula katsoi mua silmiin Recently.
      Näin mitä se kelas, se kai hiifas mitä mä kelasin.
      Strange things, strange times.

• Liian usein.

• adfqe233232

Ei oikeastaan koskaan.
      Naisille kyllä jutellaan, mutta miehille asia on täysin erilainen..

• Pohdin

Ei kovin usein. Useimmiten joku vanhempi rouva, ilmeisen yksinäinen ja kaipaa juttuseuraa. Viimeksi höpöttelin jo melko iäkkään leidin kanssa Sokoksella sukkahousuista. Hän oli tosi herttainen rouva, mutta luuli olevansa Stockmannilla.

Sitten on turistit ja ulkomaalaiset miehet jotka tulee juttelemaan. Joku aika sitten kävelylenkillä joku keski-ikäinen mies tervehti. En tiedä luuliko hän minua joksikin toiseksi henkilöksi tai oliko sittenkin puhelimessa mutta kyllä minä tervehdin takaisin, varmuuden vuoksi kyllä lähdin ripeästi ohittamaan, koska en ollut yhtään sosiaalisella tuulella.

• Suutkosupussa

Usein kaupassa syntyy juttutuokioita ja ainakin mieheni on haka rupappelemaan milloin kenenkin kanssa, itse olen hieman ujompi.

Asian voisi tietenkin myös kääntää toisinpäin, eli kuinka usein itse alkaa jutella tuntemattomalle henkilölle. Jo katse ja pieni hymy voivat kirvoittaa keskustelun käyntiin.

Voisikkohan järjestää sellaisen valtakunnallisenpäivän, jolloin jokainen sanoisi muutaman ystävällisen sanan jollekkin tuikituntemattomalle, tekisi hyvää meille kaikilla tuppisuille.

• tarralenkkari666

Aika harvoin, varsinkaan talvella. Oletan, että tässä haetaan juttelulla keskustelua, eikä "hei mitä misu" tai "anteeksi, missä on juna-asema". Enkä laske tuttuja tai puoli-tuttuja. Pikku maistissa saattaa joku tulla heittämään läppää kadulla ja mummot tykkää kertoa kaikenlaista. Salilla saattaa myös joskus syntyä useamman lauseen örähdyksiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2356
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      121
      1944
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1519
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1459
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1268
    7. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1200
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1141
    9. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1107
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1052
    Aihe