Lihansyömisestä

RSLJ

Taas kerran evoluutonistien "faktaa". Pelkästään oletuksia kaikki tässäkin asiassa. Ja yhtäkkiä ne oletukset ovatkin vakavasti otettavia tosiasioita, jotka tukevat - yllätys, yllätys - evoluutota. Yhtä hyvin voisi väittää vaikka, että ihmisen varvas muotoutui nykyiseksii varhaisten apinaihmisten sandaalien käytön myötä. En tiedä, onko niin väitettykin. Ei se olisi ihme, vaikka päästäni keksin tuon naurettavan esimerkin.
Tässä timanttinen lainaus linkistä, joka osoittaa sen mitä tarkoitan:
"Prosessoinnin seurauksena esivanhempiemme hampaat, leuat ja puremalihakset pienenivät ja kasvot lyhenivät, mikä mahdollisti isompien aivojen ja puhe-elinten kehittymisen. Myös metsästykseen ja keräämiseen perustuva elämäntapa tuli mahdolliseksi, kertovat tutkija Katie Zink ja professori Daniel Lieberman Harvardin tiedotteessa."
Että tallaista päättelyä. Näin yksinkertaista näköjään onkin todentaa tuhansia vuosia vanhoja asioita.

http://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/lihan_prosessointi_on_ihmisen_kehityksen_merkittavimpia_edistysaskeleita_1

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tieteenharrastaja

      Opiskelemalla lisää voisit päästä tavastasi pöläytellä älyttömyyksiä.

    • Epäjumalienkieltäjä

      Ja mikäs on se looginen toinen selitys sille, että meillä on pienempi suu ja pienempi ruuansulatuselimistö kuin kantamuodoillamme tai lähimmillä sukulaislajeillamme?

      • RSLJ

        Se, että me olemme Jumalan luomia. Emme me ole koskaan olleet apinoita, vaan nykyisenlaisia ihmisiä. Varmasti on niin, että Aadam ja Eeva olivat kylläkin terveempiä, kuin nykyajan ihmiset, mutta muuten meidän kaltaisiamme.


      • ErkkiEiUsko
        RSLJ kirjoitti:

        Se, että me olemme Jumalan luomia. Emme me ole koskaan olleet apinoita, vaan nykyisenlaisia ihmisiä. Varmasti on niin, että Aadam ja Eeva olivat kylläkin terveempiä, kuin nykyajan ihmiset, mutta muuten meidän kaltaisiamme.

        Lanttusi leikkaa kuin partaveitsi. Entä mitä loogista selitystä ehdotat sille, että meillä on karvapeitteen jämät, ja harvassa olevien karvanhaiventen tyvissä jopa karvankohottajalihakset?

        Olen jo saanut pääteltyä miksi miehillä on nännit. Eevalle ei olisi muuten saatu luotua tissejä.


      • Epäjumalienkieltäjä
        ErkkiEiUsko kirjoitti:

        Lanttusi leikkaa kuin partaveitsi. Entä mitä loogista selitystä ehdotat sille, että meillä on karvapeitteen jämät, ja harvassa olevien karvanhaiventen tyvissä jopa karvankohottajalihakset?

        Olen jo saanut pääteltyä miksi miehillä on nännit. Eevalle ei olisi muuten saatu luotua tissejä.

        << Entä mitä loogista selitystä ehdotat sille, että meillä on karvapeitteen jämät, ja harvassa olevien karvanhaiventen tyvissä jopa karvankohottajalihakset?>>

        Et muuta väittänytkään, mutta jotta kenellekään asia ei jäisi epäseväksi: ihmisellä ja simpanssilla on suunnilleen yhtä paljon ihokarvoja. Ihmisellä karvat ovat enimmäkseen untuvaisia haituvia ja simpanssilla karvat ovat yleensä tummia ja karkeampia. Ero ei siis ole karvojen määrässä vaan laadussa.


      • RSLJ
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        << Entä mitä loogista selitystä ehdotat sille, että meillä on karvapeitteen jämät, ja harvassa olevien karvanhaiventen tyvissä jopa karvankohottajalihakset?>>

        Et muuta väittänytkään, mutta jotta kenellekään asia ei jäisi epäseväksi: ihmisellä ja simpanssilla on suunnilleen yhtä paljon ihokarvoja. Ihmisellä karvat ovat enimmäkseen untuvaisia haituvia ja simpanssilla karvat ovat yleensä tummia ja karkeampia. Ero ei siis ole karvojen määrässä vaan laadussa.

        Aika monella muullakin on karvoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe