Minulla on unelma

AnselmiK

Minulla on unelma, että kaikki maahamme laittomasti tunkeutuneet muslimit palaavat kotimaihinsa ja Suomessa alkaa hyvinvointivaltion jälleenrakennus. Mikä on sinun unelmasi?

63

332

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entisetajat

      Hyvä fiilis ja se hyvä aika jolloin Suomessa ei ollut muslimipakolaisia ja ainoat pakolaiset oli Chilestä ja he olivat ahkeria työntekijöitä joista jotkut olivat musikaalisia ja mukavia.Vaikka olivat vähän sosialisteja mutta kuitenkin ahkeria ja iloisia.Vietnamilaiset oli myös vähän ja olivat ahkeria ja molemmat tulivat suomalaisten kanssa toimeen.Sitten ne nuoret jotka lähtivät ammiksesta valmistuttuaan töihin saivat heti töitä ja minulla oli monta hyvää kaveria jotka jo nuorena tulivat töistä tapaamaan meitä lukiolaisia ja niillä oli jo autot,vaimot ja kodit ja rahaa riitti
      Sitten viikonloppuna mentiin bilettämään ja jokaisella oli merkkifarkut
      ja rahaa ja vanhemmilla meni myös hyvin
      Ja joka vuosi kaverit meni Espanjaan tai muualle lomailemaan ja jotkut kävi laskettelemassa Itävallassa.Silloin oli hyvä fiilis ja vietettiin hyvää ja iloista aikaa kavereiden kanssa ja kuunneltiin juorut ja se että kuka menee seuraavaksi naimisiin ja sitten on juhlat.

      • Minulla on unelma, että Suomeen jäävät pakolaiset kotoutuvat tänne ja heistä tulee hyviä veronmaksajia. Valitettavasti melkoinen joukko suomalaisia tekee kaikkensa sabotoidakseen unelmaani.


      • dglkjphj

        Ai suomalaiset?


      • Mitä-väliä
        Erasmus kirjoitti:

        Minulla on unelma, että Suomeen jäävät pakolaiset kotoutuvat tänne ja heistä tulee hyviä veronmaksajia. Valitettavasti melkoinen joukko suomalaisia tekee kaikkensa sabotoidakseen unelmaani.

        Nyt kyllä puhut täydellistä lööperiä, mitä esimerkiksi minä olen tehnyt, että se vaikuttaisi millään tavalla tänne tulleiden turvapaikanhakijoiden elämään? Kukaan päättäjä ei ole kysynyt kertaakaan mielipidettäni, yhteyttä ei ole myöskään otettu poliiseista, maahanmuuttovirastosta tai työ-ja elinkeino toimistosta, niin miten ihmeessä minulla olisi mitään tekemistä asian kanssa. Mites te muut täällä kirjoittelevat, oletteko pystyneet sabotoimaan Erasmuksen unelmaa?


      • Omaapuparas
        Erasmus kirjoitti:

        Minulla on unelma, että Suomeen jäävät pakolaiset kotoutuvat tänne ja heistä tulee hyviä veronmaksajia. Valitettavasti melkoinen joukko suomalaisia tekee kaikkensa sabotoidakseen unelmaani.

        Voin ilmoittaa, että unelmasi voi olla omasta mielestäsi toivottava, mutta se on siinä määrin mahdoton, ettei siitä voi toteutua mikään osa. Se on vähän sama, kuin jos unelmoisi siitä, että koiralla on kärsä.
        En usko, että suomalaisilla on suurtakaan syytä suorastaan sabotoida unelmaasi, vaikka tiedänkin, että erittäin monet suomalaiset eivät pidä unelmastasi.
        Sen sijaan olen varma, että "pakolaiset" sabotoivat tuon unelman ihan itse.


      • Omaapuparas kirjoitti:

        Voin ilmoittaa, että unelmasi voi olla omasta mielestäsi toivottava, mutta se on siinä määrin mahdoton, ettei siitä voi toteutua mikään osa. Se on vähän sama, kuin jos unelmoisi siitä, että koiralla on kärsä.
        En usko, että suomalaisilla on suurtakaan syytä suorastaan sabotoida unelmaasi, vaikka tiedänkin, että erittäin monet suomalaiset eivät pidä unelmastasi.
        Sen sijaan olen varma, että "pakolaiset" sabotoivat tuon unelman ihan itse.

        Monetkin suomalaiset, sinä esimerkiksi, tekevät kaikkensa, jotta maahanmuuttajat eivät sopeutuisi Suomeen. He tekevät sitä esimerkiksi näillä kirjoituksillaan tänne. He kutsuvat itseään häveliäästi "maahanmuuttokriittisiksi", koska eivät kehtaa tunnustaa olevansa rasisteja.

        Toisaalta teikäläisten tarkoituksena on pyrkiä muuttamaan yleisiä asenteita ja kielenkäyttöä siihen suuntaan, että te voitte ylpeästi ilmoittaa olevanne rasisteja.


      • natsikortti
        Erasmus kirjoitti:

        Monetkin suomalaiset, sinä esimerkiksi, tekevät kaikkensa, jotta maahanmuuttajat eivät sopeutuisi Suomeen. He tekevät sitä esimerkiksi näillä kirjoituksillaan tänne. He kutsuvat itseään häveliäästi "maahanmuuttokriittisiksi", koska eivät kehtaa tunnustaa olevansa rasisteja.

        Toisaalta teikäläisten tarkoituksena on pyrkiä muuttamaan yleisiä asenteita ja kielenkäyttöä siihen suuntaan, että te voitte ylpeästi ilmoittaa olevanne rasisteja.

        Eli teidän erasmuslaisten mielestä, meidät, jotka emme kiltisti hyväksy ilman vastustusta tätä teidän "unelmaanne" pitäisi vain olla hiljaa. Suomessa on kuitenkin toistaiseksi vielä sananvapaus, joka koskee myös meitä "rasisteja". Ilmeisesti teidän mielestänne vain maahanmuuton kannattaminen on sallittua.

        Muslimit eivät itse halua tulla osaksi suomalaista yhteiskuntaa. He tulevat Suomeen ja odottavat, että Suomi muuttuu heidän kulttuurinsa mukaiseksi. Jos ette usko katsokaa mitä tapahtuu mm. Ruotsissa, Britanniassa, Ranskassa ja Saksassa. Miten integroit henkilön johonkin kulttuurin, jos tämä ei sitä itse tahdo?

        On muuten loistavaa argumentointia leimata kaikki, jotka vastustavat massamaahanmuuttoa välittömästi rasisteiksi.


      • 44jgggoees
        Erasmus kirjoitti:

        Minulla on unelma, että Suomeen jäävät pakolaiset kotoutuvat tänne ja heistä tulee hyviä veronmaksajia. Valitettavasti melkoinen joukko suomalaisia tekee kaikkensa sabotoidakseen unelmaani.

        Unelmat on unelmia. Karu todellisuus herättänee pian unelmissa elelevät. Joillain on unelmat unelmoitu ja huomanneet pään olevan kateissa taikka nauloja sisuksissa. Sen pituinen se päiväuni.


      • eiunelmaa
        Erasmus kirjoitti:

        Minulla on unelma, että Suomeen jäävät pakolaiset kotoutuvat tänne ja heistä tulee hyviä veronmaksajia. Valitettavasti melkoinen joukko suomalaisia tekee kaikkensa sabotoidakseen unelmaani.

        On näyttöä aiemmista mamuista, että heidän kotoutumisensa ja työllistymisensä on heikosti onnistunut. Miksi nyt olisi tulos sen parempi, kun Suomessa on työttömyys korkea eikä muutenkaan Suomella mene hyvin? Kotoutettavia mamuja on nyt sitäpaitsi paljon aiempaa enemmän.

        Unelmaan sisältyy jotakin hyvää ja positiivista. En näe mitään hyvää, jota mamut toisivat tullessaan. Koen heidän tulonsa vain asiana, joka on pakko sietää.


      • puolensakaikella
        Erasmus kirjoitti:

        Monetkin suomalaiset, sinä esimerkiksi, tekevät kaikkensa, jotta maahanmuuttajat eivät sopeutuisi Suomeen. He tekevät sitä esimerkiksi näillä kirjoituksillaan tänne. He kutsuvat itseään häveliäästi "maahanmuuttokriittisiksi", koska eivät kehtaa tunnustaa olevansa rasisteja.

        Toisaalta teikäläisten tarkoituksena on pyrkiä muuttamaan yleisiä asenteita ja kielenkäyttöä siihen suuntaan, että te voitte ylpeästi ilmoittaa olevanne rasisteja.

        Sinä taas halveksit Suomea ja suomalaisuutta. Teikäläisiä voisi kutsua maanpettureiksi. Intiaanitkin puolustivat omaa maatansa henkensä uhalla. Sinä olet valmis luovuttamaan kotimaasi muukalaisille vapaaehtoisesti, irvokkaasti pidät asiaa vielä unelmana.


      • puolensakaikella kirjoitti:

        Sinä taas halveksit Suomea ja suomalaisuutta. Teikäläisiä voisi kutsua maanpettureiksi. Intiaanitkin puolustivat omaa maatansa henkensä uhalla. Sinä olet valmis luovuttamaan kotimaasi muukalaisille vapaaehtoisesti, irvokkaasti pidät asiaa vielä unelmana.

        Sinä sekoitat toisiinsa maahanmuuton ja aseellisen hyökkäyksen. Kun opit erottamaan ne toisistaan, keskustelusta voi tulla hedelmällisempää.


      • MuistaSittenKans
        Erasmus kirjoitti:

        Sinä sekoitat toisiinsa maahanmuuton ja aseellisen hyökkäyksen. Kun opit erottamaan ne toisistaan, keskustelusta voi tulla hedelmällisempää.

        Katsopas oi sinä viisas Erasmus kun naapurimaasta jo tullaan varoittamaan suomalaisia:

        https://www.youtube.com/watch?v=KvleUwCJfis


      • MuistaSittenKans kirjoitti:

        Katsopas oi sinä viisas Erasmus kun naapurimaasta jo tullaan varoittamaan suomalaisia:

        https://www.youtube.com/watch?v=KvleUwCJfis

        Te rajakit taidatte pelätä jo omaa varjoannekin...


      • NäinSeOnNähtävä
        Mitä-väliä kirjoitti:

        Nyt kyllä puhut täydellistä lööperiä, mitä esimerkiksi minä olen tehnyt, että se vaikuttaisi millään tavalla tänne tulleiden turvapaikanhakijoiden elämään? Kukaan päättäjä ei ole kysynyt kertaakaan mielipidettäni, yhteyttä ei ole myöskään otettu poliiseista, maahanmuuttovirastosta tai työ-ja elinkeino toimistosta, niin miten ihmeessä minulla olisi mitään tekemistä asian kanssa. Mites te muut täällä kirjoittelevat, oletteko pystyneet sabotoimaan Erasmuksen unelmaa?

        Erasmusta nyt näyttää ärsyttävän suunnattomasti se että hänen unelmaansa edes uskalletaan kritisoida. Taitaa olla trolli tai murkkuikäinen, tai muuten vain öyhöttää aikansa kuluksi jotta saisi ihmiset vastailemaan. Ei kantsi.


      • UnelmaElää
        Erasmus kirjoitti:

        Minulla on unelma, että Suomeen jäävät pakolaiset kotoutuvat tänne ja heistä tulee hyviä veronmaksajia. Valitettavasti melkoinen joukko suomalaisia tekee kaikkensa sabotoidakseen unelmaani.

        Ai sinulla on sellainen unelma.
        Minun unelmassa kaikki suomalaiset saavat työtä ja työstään kunnon palkkaa.
        Lapset saavat käydä koulua ja opiskella kukin kykynsä mukaan.
        Suomi palaa hyvinvointi valtioksi. Suomalaiset elävät palkallaan hyvin. Asuvat hyvin ja voivat hyvin.
        Pakolaisia otetaan vain hädässä olevat ja muut loisijat jotka eivät työllisty, palautettakoon kotiinsa.
        Jos Suomessa vajaatyöllisyys , niihin voi ottaa ulkolaisia työntekijöitä.


      • ElämäKoulii
        UnelmaElää kirjoitti:

        Ai sinulla on sellainen unelma.
        Minun unelmassa kaikki suomalaiset saavat työtä ja työstään kunnon palkkaa.
        Lapset saavat käydä koulua ja opiskella kukin kykynsä mukaan.
        Suomi palaa hyvinvointi valtioksi. Suomalaiset elävät palkallaan hyvin. Asuvat hyvin ja voivat hyvin.
        Pakolaisia otetaan vain hädässä olevat ja muut loisijat jotka eivät työllisty, palautettakoon kotiinsa.
        Jos Suomessa vajaatyöllisyys , niihin voi ottaa ulkolaisia työntekijöitä.

        Tämän unelman olen valmis minäkin jakamaan.


      • GFRE

      • RuusunenNukkuu
        44jgggoees kirjoitti:

        Unelmat on unelmia. Karu todellisuus herättänee pian unelmissa elelevät. Joillain on unelmat unelmoitu ja huomanneet pään olevan kateissa taikka nauloja sisuksissa. Sen pituinen se päiväuni.

        Outoa on etteivät ole jo heränneet.


      • Oliko-se-Rasmus
        Erasmus kirjoitti:

        Sinä sekoitat toisiinsa maahanmuuton ja aseellisen hyökkäyksen. Kun opit erottamaan ne toisistaan, keskustelusta voi tulla hedelmällisempää.

        Et tunne historiaa "Erasmus". Esim. Pohjois-Amerikan valloitus oli alkuaan hyvin rauhanomaista ja monet intiaanit itärannikolla omaksuivat valkoisten elämäntavan ja auttoivat näitä. Vasta siinä vaiheessa kun valkoiset olivat tarpeeksi vahvoja alkoi aseellinen alistaminen. Samalla tavalla muslimit aikovat alistaa meidät.
        Maaanmuuttajien sopeutumiseen ei "rasistit" tai "maahanmuuttokriittiset" ole voineet vaikuttaa mitenkään. Mikä olikaan virallisen Suomen asenne matuihin? Täydellinen antautuminen ja perseennuolenta. Annamme väärän signaalin jos opetamme matut huutamaan "rasismi" kaikkiin elämässä eteen tuleviin ongelmiin, vaikka vika olisi itsessä ja lähtömaan kulttuurissa.


      • OhByTheWay
        Oliko-se-Rasmus kirjoitti:

        Et tunne historiaa "Erasmus". Esim. Pohjois-Amerikan valloitus oli alkuaan hyvin rauhanomaista ja monet intiaanit itärannikolla omaksuivat valkoisten elämäntavan ja auttoivat näitä. Vasta siinä vaiheessa kun valkoiset olivat tarpeeksi vahvoja alkoi aseellinen alistaminen. Samalla tavalla muslimit aikovat alistaa meidät.
        Maaanmuuttajien sopeutumiseen ei "rasistit" tai "maahanmuuttokriittiset" ole voineet vaikuttaa mitenkään. Mikä olikaan virallisen Suomen asenne matuihin? Täydellinen antautuminen ja perseennuolenta. Annamme väärän signaalin jos opetamme matut huutamaan "rasismi" kaikkiin elämässä eteen tuleviin ongelmiin, vaikka vika olisi itsessä ja lähtömaan kulttuurissa.

        ”Lopetamme, koska haluamme ottaa etäisyyttä suomalaiseen Soldiers of Odiniin emmekä ylipäätään halua, että meidät liitetään uusnatseihin tai oikeistoradikaaleihin”, tiedottaja Arne Andersen kertoi Radio24syv:lle.

        Radiokanava kertoo paljastaneensa Soldiers of Odinin kytkökset moottoripyöräjengeihin ja äärioikeistolaisiin ryhmiin sekä suomalaiseen emojärjestöön, jota radiokanava kuvailee natsijärjestöksi.

        Kaupunkien kaduilla partioiva Soldiers of Odin perustettiin Kemissä lokakuussa 2015. Useilla järjestön suomalaisilla johtohahmoilla on väkivaltarikostausta. Perustaja Mika Ranta on kertonut julkisuudessa olevansa kansallissosialistisen Suomen Vastarintaliikkeen jäsen.

        Järjestö on kiistänyt olevansa rasistinen tai rikollinen järjestö ja sanonut partioivansa kaduilla lisätäkseen ihmisten turvallisuuden tunnetta.

        Soldiers of Odin on levinnyt Suomesta kansainvälisen julkisuuden saattelemana Tanskan lisäksi ainakin Norjaan, Viroon ja Ruotsiin.

        ILMOITUS toiminnan lopettamisesta ei ilahduttanut Soldiers of Odinin kaikkia jäseniä Tanskassa. Järjestön verkkosivuilla käytiin katkeraa keskustelua siitä, voivatko muutamat johtohenkilöt lopettaa koko verkoston toiminnan, Radio24syv kertoo.


      • raaka_totuus
        Erasmus kirjoitti:

        Minulla on unelma, että Suomeen jäävät pakolaiset kotoutuvat tänne ja heistä tulee hyviä veronmaksajia. Valitettavasti melkoinen joukko suomalaisia tekee kaikkensa sabotoidakseen unelmaani.

        Ennen hauki oppii puhumaan kuin kehitysmaamuslimi kotoutuu sivistysmaahan! Tämä nyt vaan on näin, vaikkei suvakki sitä halua todeksi myöntää.


    • rikrak

      Minun unelma on myös sama, ei ole sama työ into kuin aiemmin, toivottavasti painuvat
      pois täältä...

    • AlvarEdil

      TODELLAKIN! Unelmani on myös, että tämä mielettömyys loppuu ja voimme jatkaa rauhallista eloa ja kehitystä siitä mihin jäimme!

      Tällä hetkellä sählämit & kumppanit kuluttavat valtavasti ihmiskunnan voimavaroja, mikä on pois kaikesta muusta. Miettikäähän vain kuinka paljon Europan johtajat, virkamiehet, viranomaiset ja tavalliset kansalaisetkin haaskaavat näiden "kulttuurinrikastuttajien" ja heidän väkivaltaisten tekojensa vuoksi aikaa ja voimia sellaiseen, mitä ei Euroopassa edes pitäisi olla olemassa.

      okapäivä tulee kaikista tuuteista tietoja milloin mistäkin sählingistä. Osaako kukaan enää edes arvioida, mitä tämä on tullut maksamaan. Olin itse aivan kypsä jo kuunneltuani koko ikäni monen vuosikymmenen ajan uutisia Israelin ja Palestiinan riitakysymyksistä. Kysymykseni on aina ollut: Miksi meitä kiusataan asioilla, joille emme itse voi mitään tehdä!

      Se mitä nyt voimme ja mitä myöskin pitäisi tehdä, on poistaa kaikki tänne tulleet pakolaiset vähitellen ja lopullisesti, kun se tulee suinkin mahdolliseksi, eikä missään nimessä enää ottaa yhtäkään lisää.

      On aivan samantekevää mitä EU esittää. EU on jo mahdollisuutensa hukannut typeryydellään ja sinisilmäisyydellään. Auttaa voidaan toki, mutta vain siellä missä autettavat ovat ja se ei saa tapahtua Euroopassa.

      On syntynyt rajaton sekaannus - kiitos idealistisen Schengenin ja sitä väärinkäyttävien pakolaisten.

      Antaa arabien tapella keskenään ja pidetään heidät poissa Euroopasta, niin saamme nauttia jatkossa kehityksestä ja rauhasta. Päästetään heidät Eurooppaan, niin saamme kärsiä samoista kärsimyksistä, mistä arabit ovat kärsineet jo pitempään kuin yksikään ihminen on elänyt. Se on suorastaan historiallista alkuperää. Sitä ei lopeta EU, mutta se on tulossa EU:hun sitä enemmän mitä enemmän tänne näitä ihmisiä päästetään.

      Minne on kadonnut viisaus, maalaisjärki ja terve itsesuojeluvaisto?!

      JO RIITTÄÄ MAAHANMUUTTAJIEN AIHEUTTAMAT ONGELMAT!

      Ne ongelmat eivät ole maantieteellisiä, vaan ne ovat ihmisissä. Siksi on parasta palauttaa kaikki, ei vihan takia, vaan pikemminkin pelon ja varsinkin viisauden!

      • Just samaa mieltä kanssasi.


      • totuus_ei_pala

        Hyvä kirjoitus, kiitos, komppaan!


      • kerttokerttu

        Täydellinen kirjoitus, mun mielestä myös muslimit pysykööt muslimimaissa, sinne vaan pakolaisiksi. En voi käsittää miksi tulevat tänne valittamaan kaikesta ja vaatimaan oikeuksia.

        Tämä ihmisryhmä ei osaa elää sovussa edes omiensa kanssa saati sitten "vääräuskoisten" hahah, kaikkea hyvää heille sinne muslimimaihin, pysytään me omalla puolellamme ja he omallaan.


    • mageahe

      Itse olisin mielelläni odottanut tullissa sen 10-15 min pidempään ilman Schengenin sopimusta kuin ottanut Eurooppaan tämän pakolaiskriisin.

      • ei_vaihtoehtoa

        Tämä Schengen on EU-poliitikoille ainut vaihtoehto. Suht rauhallisesti puhuva Orpokin kiihtyy, jos sitä kyseenalaistaa.


    • VaiMitä

      Olet näköjään fasisti natsirasisti, mutta ei se mitään, tervetuloa porukkaan mukaan. Ei suomessa saa olla muita unelmia kun kehitysmaamuslimien maahantunkeutumisen puolustelu ja ihannointi, tekivät ne ihan mitä tahansa tai olivat ne ihan ketä tahansa. Ne jotka sitä uskaltavat arvostella ovat yhteiskunnan paskasakkia ja pohjasakkaa Kehitysmaamuslimeille pitää myöntää aina vähintään ikuisenelatuksen status ja jos ne tekevät rikoksia on se sinun, minun ja yhteiskunnan syytä koska kotoutus on epäonnistunut eivätkä ole saaneet tarpeeksi rahaa. Mutta heitä ei saa laittaa vastuuseen mistään koska se on sitä pahimmanlaatuista fasismi natsirasismia, esimerkiksi jos raiskaavat tai pahoinpitelevät niin se johtuu suomalaisista naisista ja siitä ettei yhteiskunta ole järjestänyt heille tarpeeksi mielekästä tekemistä. Koska meidän kunniatehtävähän on näiden islamilaisten herrakansan edustajien palveleminen ja kunnioittaminen, hehän eivät voi meitä uskonnottomia tai vääräuskoisia huoria tietenkään kunnioittaa koska allahan sen kieltää kuten profeetta Muhammed on todennut. On tietysti ymmärettävää että jos emme voi kääntyä islamiin meidän on syytä muuttaa pois suomesta koska emmehän me tätä maata omista toisin kun islaminuskoiset omansa.

      • Olipa vuodatus. Helepottiko?


      • RaakelVursti

        Mutta pitää paikkansa. ... JA TUSKIN HELPOTTAA, kun ottaa kaaliin niin maar vietävästi ählämien toilailu Euroopassa! Että pitikin vielä nähdä tämäkin. Isis olisi pitänyt kukistaa heti alkuunsa, kuten myös Syyrian julma johto. Saisivat ählämit jatkaa toilailujaan rauhassa omassa maassaan, kuten ovat tähänkin asti tehneet sensijaan, että levittävät "ilosanomaansa" Suomea myöten!

        Voikun Suomi olisi ollut niin köyhä, ettei meillä olisi varaa ottaa yhtään lisää huollettavia. Tosiasiassa niin kyllä onkin, mutta sen maan isät kuittaavat kuin ohimennen lisälainalla. Onko niin tärkeää saada Suomeen suuri muslimivähemmistö? Miksei autettu niitä, jotka oikeasti ovat avuntarpeessa, sillä nämä nuoret miehet eivät selvästikään ole sellaisia, vaan kaikesta päätellen valehtelevia sotakarkureita!


    • hametyttö

      Minä olen päättänyt antaa seuraavissa vaaleissa ääneni vaikka Paavo Väyryselle, jos hän ehdottaa eroa EU:sta, pistää Suomen rajat kiinni ja passintarkastukset voimaan. Markkaakaan en väheksy ja Venäjän kauppasuhteet kuntoon.
      Eiköhän niillä pärjätä.

      Kaikki muut puolueet ovat jo pettäneet, nyt ei ole mitään menetettävää. Jossakin pitää minunkin ääneni kuulua!

      • Mamunvaimo

        Tuota noin, passintarkastukset rajoilla ovat voimassa, ovat olleet koko ajan. Ei se tarkoita sitä, että Suomen rajat olisivat "kiinni":)...


    • EiMullaMuuta

      Aika lähelle noinhan se menee jos katsotaan pelkästään suomalaisten etua, koska silloinhan kaikki on itsestämme kiinni kokonaan. Päätänme itse asioistamme ilman kenenkään ohjausta. Myös valuuttamme arvon voimme määrittää itse joka auttaa varsinkin sisämarkkinoiden toiminnassa, ulkomaankauppa lähtisi käyntiin koska meistä tulisi hinta-laatusuhteessa edullinen maa eikä kukaan valittaa palkkojen alenemisestä.

    • YyterinKingi

      Seuraan Väyrystä tarkaan ja mahdollisesti äänestänkin, vaikka kuulunkin toiseen, parhaiten tavallisia suomalaisia puolustavaan puolueeseen.

      En haluaisi enää kuulla mitään muslimeista ja muista sekoilijoista! Haluan jatkaa kunnollista elämää Suomessa, olla mukana rakentamassa ja parantamassa maata omalta osaltani, jotta voidaan myös auttaa hädässä olevia heidän omassa kultuurissaan ja poistaa pakolaisuuden syyt.

      Olen samaa mieltä kuin useimmat: Pakolaisten on palattava. Heitä ei saa yrittää kotouttaa Suomeen, vaan antaa heille eväät menestyä omassa kulttuurissaan. Paluun jälkeen yhteistyötä kannattaa jatkaa yhteiseksi menestykseksi.

      Suomalaisilta pitää tiedustella haluavatko he auttaa pakolaisia Suomessa vaiko lähtömaissa ja leireillä.

      Meiltä pitää myöskin pyytää lupa siihen, paljonko vaikeimmassa tilanteessa olevia ihmisiä voidaan ottaa Suomeen autettaviksi.

      Suomalaisia ei saa enää sivuuttaa näin valtavan merkityksellisessä päätöksenteossa.

      Olen erittäin pettynyt päättäjiemme ja eduskunnan toimintaan, koska heiltä on kadonnut harkintakyky ja terve järki, kun kaikki tulijat otetaan vastaan ja parhaat valehtelijatkin asutetaan. EI VOI OLLA NÄIN!

    • valtaonkansalla

      Suomen lain mukaan Suomessa valta on kansalla, miksi sitten emme saa olla erimieltä kuin poliitikot ja virkamiehet? Poliitikot eivät saisi vaentaa kansaa. Sitä he lainvastaisesti kuitenkin tekevät. Tulevaisuudessa tullaan vielä ihmetellään kansan alistumista.

      • epätietoinenkin

        Olet oikeassa. Valta on kansalla. Koska "kansanvalta" on kuitenkin käytännössä mahdottomuus ollaan päädytty nykyiseen malliin. Eli kansa äänestää ja valitut ihmiset ajavat niitä asioita jotka kokevat tärkeäksi. Niinpä kansa nytkin äänesti nykyiset poliitikot virkoihinsa.
        Jos koko kansa on tyytymätön valitujen toimiin, niin silloin ne vaihdetaan seuraavissa vaaleissa.
        Haluaisin tietää onko sinulla jokin toimivampi malli jossa koko kansa pääsee vaikuttamaan?


      • heh.494

        Valta kansalla? hmm... tuota, oletko koskaan kuullut Punahilkasta entä Hannusta ja kertusta. Satuja on aikuisille suunnatut sadutkin. Todellisuus on toinen tarina.

        Äänestä, äänestä ja näet, että virkamiehet ne valtaa pitävät ja poliitikot on teatterin näyttelijöitä. Yleensä ovat myös hyväpalkkaisia marionetteja.


      • PutinkoPelastaa

        Me ollaan uusi Venäjä.


    • VaiMitä

      Katsotaan kun ne tekee vielä Väyrysestäkin rasistin. Ainoa joka yritti hillitä tätä kehitysmaamuslimi invaasiota niin oli Halla-Aho joka sitten laitettiin tyhjänpäiväiseen parlamenttiin. Mutta tottahan on se jollei kriittisesti kehitysmaamuslimeihin suhtautuva puolue saa yli puolia eduskunta paikoista niin mitään ei tapahdu. Tosin en usko itsekkään että niin kävisi vaikka meillä olisi kymmenen terroristi iskua vuodessa täällä suomessa, niin kyllä suvakit kääntäisivät ne kantisten aiheuttamiksi. Näinhän se suomi rappeutuu pikkuhiljaa, eikä voi kun sivusta seurata kun hyvämaa pilataan kehitysmaamuslimeilla vaikka väkisin.

    • kaslaki

      Minun unelma on sama kuin Brysselissä
      ja vieläkin isompi etelä sileäksi suvakit samaan kasaan.

    • maakskaiaas

      Aatomia niskaan on minun toive
      lyhyt on enää elämäni tie
      en halua että kukaan jälkeeni jää.
      Hyvä että saavat ohjuksia terroris saadaan lisää kauhua

    • meilounelma

      Minulla on unelma, että KAIKKI muslimit poistuvat suomesta sekä koko Euroopasta ja länsimaista.

      Ja pienenä lisäehdotuksena ne joita tämä minun unelmani kovasti närkästyttää voivat lompsia perässä.

    • StibenRuller

      Kannatan vahvasti! He varmaan ihastuisivat "kaikkien monikulttuurisuuksien äitiin" vai miksi sitä Irakissa nimitettiinkään. Eurooppa on saatava takaisin.

    • Mamunvaimo

      No johan riittää kriittisillä unelmia... Turhaan unelmoitte. Maailma ei nyt vaan suostu palaamaan samaan asentoon, mikä se esim oli 1900 -luvun lopulla. Kaikki muslimit eivät milloinkaan palaa yhtään minnekään, vaan jäävät tänne.

      Sellaista myyttistä Suomea jota te haikailette (että maaperällä olisi ollut vain suomea puhuvia luterilaisia suomalaisia) ei koskaan ole ollut olemassakaan. Eikä sellaiseen siis ole paluutakaan.

      Unelmani on, että ihmiset ottaisivat ns lusikan kauniiseen käteen ja hyväksyisivät todellisuuden sellaisena kuin se on. Vihapuhe ja nettiöyhöttäminen kun ei auta mitään. Toisin kuin saattaisitte kuvitella, suomalaisten enemmistö ei kouhkaa missään keskustelupalstoilla, vaan elää ihan tyytyväisenä elämäänsä tässä muuttuvassa maailmassa...:)

      • haistasjo

        sä et ole mikään VAIMO vaan sama trolli mikä täällä käyttää iskusananaan ÖYHÖTTÄMISTÄ- Heikko esitys trollipiipertäjä !


      • TunnistettuOn
        haistasjo kirjoitti:

        sä et ole mikään VAIMO vaan sama trolli mikä täällä käyttää iskusananaan ÖYHÖTTÄMISTÄ- Heikko esitys trollipiipertäjä !

        Joo, trolli on.


      • ErikseenRasistit

        Elää niin kauan kuin elää. Ihminen kun ei halua muuta kuin elää elämäänsä rauhassa ja sulkee siksi ulkopuolelle ns. ikävät asiat ja jaksaa uskoa loputtomiin että kaikki on hyvin - siihen saakka kun totuus räjähtää silmille. Mutta voi voi. Silloin on myöhäistä itkeä. Käypä tutustumassa esim. Ingrid Carlqvistin haastatteluihin ja puheisiin Ruotsin tilanteesta. Siellä tehtiin 1975 päätös, kansalta kysymättä, että Ruotsi ei ole enää Ruotsi vaan monikulttuurinen valtio. Miltäköhän tilanne näyttää nyt? En voi mitenkään tajuta, että joku ÖYHÖTTÄJÄ haluaisi tätä samaa meille.


      • ErikseenRasistit

        Eihän "ErikseenRasistit" utopiasta kirjoittanut vaan "Mamunvaimo". Eli olen samaa mieltä kanssasi tuosta monokulttuurisesta Suomesta joka tosiasiassa oli olemassa.


    • kunnonkansalainen

      Aloittaja puki sanoiksi sen mitä minä ja suurin osa suomalaisista ajattelee.

      • EiÖyhötykselle

        Niinpä teki.


      • 878yyyy

        Kyllä, hieno kirjoitus. Kaipaan maalaisjärkeä, joka tuntuu kadonneen Euroopan päättäjiltä.


    • värisokea

      Mitähän mieltä Suuren Amerikan intiaanit esi-isineen ja Armaan kotomaan saamelaiset ovat monikulttuurista ?
      Missähän valossa he näkevät oman asemansa esi-isiensä maassa ?

      • Esi-isien-maassa

        Saamelaisia ei koskaan ole asunut Tornio-Kuusamo linjan eteläpuolella. Tämän aluuen alkuperäisasukkaita olemme me suomalaiset. Saame ja suomi ovat kielenä lähtöisin samasta kantakielestä, tästä syystä saamenkielisiä paikkoja löytyy myös Etelästä, tämä ei siis ole todiste siitä että saamelaiset olisi ajettu joskus Lappiin.


    • Mikä-Ihanuus-olisi

      Minulla on unelma. Eräänä aamuna kun herään, kaikki Eurooppaan v. 1945 jälkeen tulleet ei-eurooppalaiset ja heidän jälkeläisensä olisivat kuolleet.

    • Pohjoisvaltio

      Minullakin on unelma: jaetaan nyt ja vähän äkkiä tää Suomi kahteen ja rajat väliin. Päästään tästä ikuisesta jankkaamisesta kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Suvakit etelään, muut pohjoisemmaksi.

    • hm0384s

      En tiedä unelmasta, mutta onhan se aika ironista, että Euroopan oikea käsi kohoaa juuri unelmahötön nostamana. Saas nähdä koska 45 astetta ylitetään.
      Idlessä henk.koht. lupaan objektiivisesti ainoastaan tarkkailla tilannetta. Lupaan.

    • vuoroinvieraisss

      Tosi söpö unelma! Vaan mihin se raja vedetään, tässäpä se onkelma. Itse unelmoin, että olisi maa, jossa ei kukaan tällaisia ajattelemattomia mielipeiteitä esittäisi. Jotka ovat kuin halpahintaisista amerikkalaisista tv-sarjoista, kaupallisilla kanavilla esitetyistä. Vaan ajattelisi ja tietäisi, mitä sanoo. Kun laittomastihan mekin ns. suomalaiset olemme tänne ns. Suomeen aikoinaan "tunkeutuneet". Ei kukaan meitä tänne pyytänyt. Jos pidät tällaista typerää ja täysin epärealistista "unelmaa" johtotähtenäsi, niin säälin. Tällä pienellä pallollamme ei todellakaan päde tällaiset "unelmat". Ainut unelma, joka täällä, pätee, on se, että sotien ja muiden myllerrysten keskellä kuka tahansa joutuu muuttamaan milloin ja mihin tahansa tälle pientä palloamme. Kuten hirveän hyvin tiedämme. Kuten esim. jo suuri osa, lähes 400.000 suomalaista, "muslimia" hyvinkin, joutui työn puutteen vuoksi muuttamaan 1960-70 -luvuilla Ruotsiin, "laittomasti". Ja kuka vannoo, ettei kohta taas moni suomalainen taas joutuisi muuttamaan, laittomasti tai laillisesti.

      • vähemmän.söpö

        Typeryyksien typeryyttä verrata suomalaisten Ruotsiin menoa tähän "pakolais"tulvaan. Ruotsissa oli oikea työvoimapula, Suomesta käytiin oikein houkuttelemassa Ruotsiin TÖIHIN. Ei suomalaiset menneet sinne "laittomasti" elämään Ruotsin verovaroilla, vaan rakentamaan Ruotsalaista hyvinvointiyhteiskuntaa. Jos tuot eroa ei ymmärrä, ei ihan taida olla aivot kunnossa..


      • Käylukemassa
        vähemmän.söpö kirjoitti:

        Typeryyksien typeryyttä verrata suomalaisten Ruotsiin menoa tähän "pakolais"tulvaan. Ruotsissa oli oikea työvoimapula, Suomesta käytiin oikein houkuttelemassa Ruotsiin TÖIHIN. Ei suomalaiset menneet sinne "laittomasti" elämään Ruotsin verovaroilla, vaan rakentamaan Ruotsalaista hyvinvointiyhteiskuntaa. Jos tuot eroa ei ymmärrä, ei ihan taida olla aivot kunnossa..

        Edelleen tänäkin päivänä esim. suomalaisia sairaanhoitajia värvätään Ruotsiin ja Norjaan. Kyllä meillä kuitenkin on hyvä maine työntekijöinä ja muutenkin, väitettäköön mitä väitetään. "Vuoroinvieraisss" ja muut kaltaisensa pitäkööt mielipiteensä mutta totuus on toinen. Melkein nauratti lause: "Kun laittomastihan mekin ns. suomalaiset olemme tänne ns. Suomeen aikoinaan "tunkeutuneet". "
        Mitä tarkoittaa ns. suomalaiset? Ja miten "tunkeuduttiin"?


    • ardahen

      mulla hyva on raha ei tarte tyo mena sama raha kela ,miksasanot noin tunkeutu me halu nut moskeja ja suomi kiitos nainen , rasism tuo.hapea !

    • UlosPOIS

      Hyvä unelma ja se on helppo toteuttaa, ellei Sipilä olisi haittaamassa: Suomi kuuluu suomalaisille ja vieraat maat vierasmaalaisille. Samoin Suomen sosiaaliturva ja vieraiden maiden sosiaaliturvat. Samoin Suomen hyvinvointi ja vieraiden maiden vointi. Samoin Suomen mitättömät ongelmat ja vieraiden maiden järkyttävät ongelmat.

      Suomi on pidettävä erossa kaikenmaailman ongelmista ja ihmisistä vaikka sotilasvoimin, sillä muuten joudumme itse mukaan toisten aiheuttamiin ongelmiin, emmekä senjälkeen voi enää kunnolla auttaa edes itseämme, saati vierasmaalaisia.

      Autettavat on pidettävä poissa Suomesta, sillä kotimaamme ei ole mikään koko maailman sosiaalitoimisto!

    • böödiieee2016

      Säälittävää lyhytnäköisyyttä ja hölmöyttä on kuvitella, että tänne tulleet nk. "pakolaiset" veisivät maatamme ja talouttamme eteenpäin. Tavallinen kansa maksaa ja kärsii. Työpaikkoja vähennetään ja ainoa työllisyyden nostaja on VOK-business, tulkit, koulunkäyntiavustajat, lakimiehet, sosiaaliavustajat ja lukuisat muut tahot ja palvelut, joita tarvitaan tänne tulleiden palvelemiseksi. Ikävä kyllä tämä kaikki on täysin keinotekoista työllisyyden lisääntymistä.
      Olisivatkohan suvakit valmiita luopumaan osasta hyvinvointivaltiomme palveluista sen vuoksi, että heidän maksamat verot kohdistettaisiin suurimmassa osin näiden "pakolaisten" hyvinvointiin ja muut saisivat päättää millä %-osuudella haluavat tätä turvapaikkabusinesta ylläpitää, jos millään...
      Minun haave on, että suvakit maksavat sen mitä tänne haluavat ja hoitavat myös näistä suojateistaan aiheutuneet ongelmat ja muut veronmaksajat saavat päättää haluavatko omista verovaroistaan ylläpitää väärillä perusteilla tänne "lomailemaan" tulleita ihmisiä. Jos siksi olen rasisti, olen ylpeä sellainen.
      Tänne tullut ihminen, joka tekee työtä, yrittää, kunnioittaa maan ihmisiä ja tapoja, ei tee rikoksia, opettelee kielen, on kiitollinen saamastaan avusta on tervetullut, oli ihon väri mikä tahansa. Verovaroja syöviä, lisää vaativia, epäkunnioittavia rikollisia en tänne kaipaa!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe