Kristus ristillä

Näin sinut ristillä, Kristus.

Kasvosi olivat veriset, haavoilla ja kärpästen peittämät. Lihaksesi ja jänteesi olivat pingoitetut kuin teräsjouset. Kätesi ja jalkasi olivat nauloilla lävistetyt ja kyljessäsi oli vertavuotava haava.

Minä näin, kuinka veri pisarteli käsiesi ja jalkojesi ja kylkesi haavoista, se pisarteli punaisena juomuna pitkin vartaloasi ja jalkojasi ja sitten pitkin ristin paalua.

Minä kuulin sinun tuskasta raskaan ja huohottavan hengityksesi, silmissäsi oli etäälläoleva ja tyhjä katse. Partasi ja tukkasi olivat takkuiset ja likaiset, veren ja hien paakkuisiksi liimaamat.

Kuinka luotaantyöntävä näky, kuinka kolkko tunnelma.

Tällaisenako sinut on nähtävä, Kristus ?

Monet haluavat nähdä sinut Kristus puhtaaseen ja hohtavaan vaippaan puettuna, kasvosi ja kätesi puhtaana, silmäsi viisautta säteillen käyskentelemässä opetuslastesi keskellä kuin jalo Sokrates, kuin viisas Buddha ja sanat putoilemassa helmien tavoin suustasi: "Autuaat ovat ne ja ne."

Monet haluavat nähdä sinut Kristus kansanjoukon keskellä parantamassa sairaita ja ajamassa riivaajia ulos. Kuulemassa ihastuksen huutoja, kun kuuro alkaa kuulla ja mykkä puhua ja mielenvikainen istua ymmärryksessään jalkojesi juuressa.

Monet haluavat nähdä sinut Kristus kävelemässä Galilean järven päällä, muuttamassa veden viiniksi, ruokkimassa kansanjoukkoa muutamalla leivällä ja kalalla tai saarnaamassa Kapernaumin synagoogassa Herran otollista vuotta.

Mutta minä haluan nähdä sinut, Kristus, ristillä, haluan kuulla pilkkahuutoja ympärilläsi, nähdä taivaan pimenevän ja kuulla sinun huutavan sydämesi tuskassa: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit ?"

Tällaisena minä heikko syntinen haluan nähdä sinut Kristus; kuolevana soturina ja kuoleman voittajana. Sillä sinun pyhän veresi pisaroidessa Golgatan kummulla, sinun sanoessasi: "Se on täytetty" kaikki helvetin vallat väistyvät Golgatalta, saatana väistyi, demonit väistyivät ja kuolema väistyi.

Jumalallinen rauha laskeutui ristin ylle ja kuului Isän ääni: "Tämä on minun rakas Poikani , johon minä olen mielistynyt."

Sen vuoksi minä rakastan sinua Kristus ristillä, sen vuoksi viihdyn ristin juurella ja rakastan kärsivää muotoasi Kristus.

Minä tulen yhä lähemmäksi ristiä, niin lähelle, että tuo punainen verijuomu paalusta pisartelee ylleni. Siinä minä tiedän voittavani saatanan, synnin, oman turmeltuneen lihani ja kuoleman vallan, siinä ristin juurella, kun verijuomu pisartelee ylitseni.

Sen vuoksi minä rakastan sinun muotoasi, Kristus, ristillä.

- Tapio Nousiainen

"Kristus ristillä" - teksti on ote kirjasta . . .

. . . LEIPÄÄ JA SUOLAA - Kolme psalmien kirjaa, v. 1973

---------------------------------------------------------------

Tapio Nousiainen oli - Jumalan Profeetta - kirjailija, jonka tehtävänä oli valmistella HERÄTYS kirjallisuudella . . . JEESUS KRISTUKSEN TOISTA TULEMISTA.

Hän TÄYTTI - Jumalan TAHDON - kirjoittamalla SUOMEN KANSALLE sen kirjallisen perinnön, jonka meidän . . . UUDESTISYNTYNYT SUKUPOLVEMME TARVITSEE TEHTÄVÄMME SUORITTAMISEKSI LOPPUUN.

********************************************************************

******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

********************************************************************

Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

********************************************************************

Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

Siunausta ja Herran rauhaa !

18

1681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakkaat uskon siskot ja veljet !

      Tapio Nousiainen (1914–1981) on Suomen kristityille tuttu runoteostensa ohella ennen kaikkea kirjasestaan Yksi ainoa elämä, joka on – hieman ilkeää termiä käyttääkseni – ”pelotteluevankelioinnin” ehkä tunnetuin kotimainen edustaja. Kyseisen kirjan lukeneet voivat helposti kuvitella sen tekijän tiukkailmeiseksi, elämään ilottomasti ja mustavalkoisesti suhtautuvaksi tuomion saarnaajaksi.

      --------------------------------------------------------------------------------

      TAPIO NOUSIAISEN KIRJALLINEN TUOTANTO - Harri Veijosen - ESITTELY JA LISTA

      -----------------------

      Tapio Nousiaisen tuotanto, nettitallenne Harri Veijonen toukokuussa 2003

      http://wwnet.fi/users/veijone/nousiainen.txt

      --------------------------------------------------------------------------------

      TAPIO NOUSIAISEN KIRJALLINEN TUOTANTO

      Helluntaikirkon kustantamo Aika Oy:n julkaisemaan Juha Partasen kirjaan Unohdettu näkökulma Ilmestyskirjaan on laitettu entistä arvostettua helluntailaista/vapaakirkollista Tapio Nousiaista törkeästi loukkaava maininta. Kyseisen kirjan lukeneet voivat helposti kuvitella sen tekijäNousiaisella oli terävä asenne Neuvostoliittoon, mutta siihen on pätevät raamatullisetkin syyt.

      Tapio Nousiaisen ensimmäinen profeetallinen teos ilmestyi vuonna 1958 ja on nimeltään "Merkkejä Jeesuksen pikaisesta tulemisesta".

      Seuraavaksi hän kertoi, miksi ei ole luterilainen.

      Mutta jo vuonna 1960 ilmestyi: "Mitä on edessämme? Raamatun profetiat lähitulevaisuudesta".

      Kolmas alan julkaisu oli "Jumalan tutka tulevaisuutta paljastamassa
      (eli Raamatun toteutuneet profetiat)" 1961.

      Neljäs "Onko aikakautemme kello 12?" vuonna 1962.

      Paras alan teoksensa on vuodelta 1967: "Mikä hetki yöstä on? Raamatun ilmoittama tulevaisuus, jota valtiomiehet eivät tiedä".

      Kuudes oli "Lopun ajan lähetessä" vuodelta 1970.

      http://go.to/veijonen/
      eli päivittäisissä uutisissa olen 5. 5. 2003 maininnut seitsemännenkin, mutta se oli osa Vilho Rantasen nimissä julkaistua teosta: Tapio Nousiainen: "Miksi Jeesus ei tullut 6.7. 67", johon minä jatkoin: vaan seitsemän vuotta jälkeen 2000 jKr., niinkuin
      silloin todennäköiseltä vaikutti, ja Suomen kielessäkin mukavasti näyttäisi seuraavaksi eteen tulevan!

      Msn-ryhmissä ollut Tapio Nousiaisen muistoryhmä oli minun perustamani, mutten siinä yksin viitsinyt jäsenenä olla. Kenties Virosta olisi löytynyt järkeviä henkilöitä vaikkapa vain Tapio Nousiaisen "Ainult üks elu", Yksi ainoa elämä -kirjan lukeneena.

      Nousiaisella oli täyttä asiaa alkaen esikoisteoksestaan "Oletko uudestisyntynyt" vuodelta 1954. Yksikään suomalainen helluntaikirkollinen kirjailija ei ole
      opettanut yhtä hyvin Herran paluusta - itse olen kirkkoihin kuulumaton.

      Yhtäkään oppi-isistäni ei ole syytä väheksyä!

      - Harri Veijonen

      .

      Jatkuu . . .

      • Tapio Nousiaisen tuotanto, nettitallenne Harri Veijonen toukokuussa 2003

        (seuraavasta listasta POISTETTU - Lakikirjat ja uusintapainokset)

        TAPIO NOUSIAISEN KIRJALLINEN TUOTANTO

        Tapio Nousiaisen kirjallinen tuotanto, tehkää hyvin, ja niin teettekin te, jotka jotakin ymmärrätte. Kenties haluatte kuunnella kasetilta Tapio Nousiaisen "Leipää ja suolaa" - runoja Yrjö Jyrinkosken lausumana. Suosittelen. HV

        [ 1 ] Nousiainen, Tapio (1) Oletko uudestisyntynyt? 1954
        [ 2 ] Nousiainen, Tapio (1) Pääsenkö ahtaasta portista sisälle? sananen pelastuksen tärkeimmistä esteistä 1954
        [ 3 ] Nousiainen, Tapio (1) Anna kastaa itsesi kastekysymys Jumalan sanan valossa 1955
        [ 4 ] Nousiainen, Tapio (1) Kristuksen opin alkeet 1957
        [ 5 ] Nousiainen, Tapio (1) Uskon ja rukouksen voimalla 1957
        [ 6 ] Nousiainen, Tapio (1) Merkkejä Jeesuksen pikaisesta tulemisesta 1958
        [ 7 ] Nousiainen, Tapio (1) Miksi en ole luterilainen? 1958
        [ 8 ] Nousiainen, Tapio (1) Mitä on edessämme? Raamatun profetiat lähitulevaisuudesta 1960
        [ 9 ] Nousiainen, Tapio (1) Jumalan tutka tulevaisuutta paljastamassa (eli Raamatun toteutuneet profetiat) 1961
        [ 12 ] Nousiainen, Tapio (1) Onko aikakautemme kello 12? 1962
        [ 13 ] Nousiainen, Tapio (1) Usko, taivaan atomivoima 1962
        [ 14 ] Nousiainen, Tapio (1) Että he kaikki olisivat yhtä 1963
        [ 16 ] Nousiainen, Tapio (1) Hukkuvat sielut ja nukkuva kristikunta 1965
        [ 18 ] Nousiainen, Tapio (1) Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa 1966
        [ 19 ] Nousiainen, Tapio (1) Mikä hetki yöstä on? Raamatun ilmoittama tulevaisuus, jota valtiomiehet eivät tiedä 1967
        [ 20 ] Nousiainen, Tapio (1) Hengen vapautus 1968
        [ 21 ] Nousiainen, Tapio (1) Seitsemän asiaa, jotka elämä on minulle opettanut 1968
        [ 22 ] Nousiainen, Tapio (1) Suurin asia maailmassa 1968
        [ 23 ] Nousiainen, Tapio (1) Tie voimaan 1968
        [ 24 ] Nousiainen, Tapio (1) Uskon ja rukouksen voimalla 1969
        [ 25 ] Nousiainen, Tapio (1) Lopun ajan lähetessä 1970
        [ 26 ] Nousiainen, Tapio (1) Palava pensas 1971
        [ 27 ] Nousiainen, Tapio (1) Taistelu henkivaltoja vastaan 1971
        [ 28 ] Nousiainen, Tapio (1) Kuin väkevä tuulispää 1972
        [ 29 ] Nousiainen, Tapio (1) Suurin asia maailmassa 1972
        [ 30 ] Nousiainen, Tapio (1) Hengen vapautus 1973
        [ 31 ] Nousiainen, Tapio (1) Leipää ja suolaa kolme psalmien kirjaa 1973
        [ 32 ] Nousiainen, Tapio (1) Katkennut korsi romaani 1974
        [ 33 ] Nousiainen, Tapio (1) Mikä on ihminen??? 1974
        [ 34 ] Nousiainen, Tapio (1) Päästä meidät pahasta 1974
        [ 35 ] Nousiainen, Tapio (1) Kultaa ja multaa 1976
        [ 36 ] Nousiainen, Tapio (1) Pyhien sota 1976
        [ 38 ] Nousiainen, Tapio (1) Sineä ja savea 1976
        [ 39 ] Nousiainen, Tapio (1) Suurin asia maailmassa 1976
        [ 40 ] Nousiainen, Tapio (1) Hengen vapautus 1977
        [ 41 ] Nousiainen, Tapio (1) Voittosaatossa Kristuksessa 1977
        [ 42 ] Nousiainen, Tapio (1) Kurikan honka Juho Koivumäki lähikuvassa 1978
        [ 43 ] Nousiainen, Tapio (1) Käytä hengellistä käskyvaltaasi 1978
        [ 44 ] Nousiainen, Tapio (1) Multian laululintu Hilja Aaltonen lähikuvassa 1978
        [ 45 ] Nousiainen, Tapio (1) Sielun piilevä voima 1978
        [ 46 ] Nousiainen, Tapio (1) Uskon näkyihin 1978
        [ 47 ] Nousiainen, Tapio (1) Ellei nisunjyvä kuole 1980
        [ 48 ] Nousiainen, Tapio (1) Sanomalehtipojasta sanan saarnaajaksi Niilo Heimosen elämäkerta 1980
        [ 49 ] Nousiainen, Tapio (1) Yksi ainoa elämä 1980
        [ 50 ] Nousiainen, Tapio (1) Jumalan mahdollisuudet Pohjolassa! 1981
        [ 51 ] Nousiainen, Tapio (1) Kristuksen kanssa kärsimyskoulussa 1981
        [ 52 ] Nousiainen, Tapio (1) Polvesta polveen romaani 1981
        [ 53 ] Nousiainen, Tapio (1) Uskon ja rukouksen voimalla 1981
        [ 54 ] Nousiainen, Tapio (1) Valitut runot 1981
        [ 55 ] Nousiainen, Tapio (1) Kristustiellä 1982
        [ 58 ] Nousiainen, Tapio (1) Leipää ja suolaa Äänite 1984

        Tapio Nousiaisen tuotanto, nettitallenne Harri Veijonen toukokuussa 2003


      • Tapio Nousiaisen - TOTUUDEN SANOJA ja AJATUKSIA . . .

        "Sanon teille erään kauhistuttavan totuuden: Uskovien yhteyden puute on suurin syy siihen, ettei ole suurta herätystä. Suomalaisia hukkuu ja syy on uskovissa."
        – Tapio Nousiainen

        Tapio Nousiainen oli elämänsä aikana yksi Suomen monipuolisimmista ja tuotteliaimmista kirjailijoista. Hän kulki ahdasmielisen kristillisyyden alueilta laajoille niityille, taistelemaan Kristuksen ruumiin yhteyden puolesta. "Alas bunkkerimentaliteetti ja toistemme haavoittaminen - Kristus kuoli kaikkien leirien ulkopuolella, ja sinne, luoksensa, Hän kutsuu aikamme uskovia"; tässä yksi Tapio Nousiaisen käyttämä haastehuuto. Kuultiinpa tällainenkin jatkosana: "Kristityt ihmisten keskelle – vaikka kirkot pitäisi räjäyttää!"

        "Monien erehdysten ja kiivailujen jälkeen minulle on kirkastunut kalliiksi Jeesuksen lammaslauman yhteys. Tarvitsemme Suomeen suuren herätyksen taivaasta. Herätyksen, joka yhdistää hajallaan olevat Jumalan lapset. Sellaisen, jonka vaikutuksesta ihmiset herkeävät kyselemästä, mikä suunta on oikea. He käsittävät, että vain Jeesus Kristus on oikea."
        – Tapio Nousiainen


    • RISTIN RYÖVÄRI

      Olen ryöväri --- vääntelehdin ristinpuussa.

      Jumala, kuinka pakottaakaan käsiäni ja jalkojani, naulat syövät niiden lihaa ja henkeäni ahdistaa. Loppuni on tullut.

      Siinä tuskieni keskellä ajattelin elämääni. Miten helvetissä tämä touhu meni näin pieleen ?

      Olihan minulla kunnon koti, ei senpuoleen, äitimuori veisaili ja harrasti jumalisuutta. Mutta isäukko oli ankara ja leikitön mies, se veteli suuttuessaan remmillä ympäri korvia. Ei siinä äitimuorilla ollut paljon sanomista.

      Vähän sitä oli --- sitä rakkautta.

      Siitä se sitten alkoi, viertäminen. Koulua en jaksanut käydä, enkä minä kotonakaan viihtynyt. Jouduin jengiin ja tehtiin ensimmäinen murto, mutta siitä päästivät ehdollisella.

      Mutta viinaan piti saada rahaa, viina auttoi, ja niin tuli tehtyä uusia keikkoja. Tuli matka Keravan nuorisovankilaan, ja niin se kierre sitten alkoi.

      Uusia tuomioita, koevapauksia, matkoja läänille, Konnulle, Sukevalle ja Kakolaan. Sitä se on ollut --- rikoksenuusijan elämää. Karhukopit ja pytyt, ne ovat olleet minun elämääni.

      Voi, että koskee kovasti, tulisi pian loppu.

      Mutta kuka se on tuossa vierelläni ristillä ?

      Onko se Jumalan Poika ?

      Hän katsoo minuun ikäänkuin hymyillen, onko se ivahymyä ?

      Ei, kyllä hän hymyilee ihan oikeasti. Sellaista hymyä kuin Konnun Pelle hymyili. Se Pelle sanoi minulle: "Poika, anna elämäsi Jeesukselle. Hänen verensä tekee sinut vapaaksi."

      Janottaa ja silmissä hämärtää, kirotut kärpäset, kun syövät elävältä. Mutta onko se Jumalan Poika tuossa vierelläni ?

      Mitenkä Jumalan Poika on ristillä ?

      Se Konnun Pelle sanoi kyllä, että Jeesus kuoli, kuoli ristillä jokaisen konnan puolesta. Oletko kuollut minunkin puolestani, Jeesus ?

      Ja niin minä käänsin väsynyttä, mukiloitua, veristä ja arpista päätäni Jeesuksen puoleen ja minä sanoin Jumalan Pojalle: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."

      Ja Jeesus katsoi minuun ihmeellisesti. Hän katsoi tuskankirkkailla silmillä, hän hymyili tuskansa keskeltä ja sanoi: "Poikani, totisesti minä sanon sinulle, tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

      Ja minun oli niin hyvä olla siinä Jumalan Pojan vieressä ristillä. Niin hyvä, kun tuskat alkoivat helpottaa ja kun silmissä hämärsi ja väsytti.

      Tuntui samalta kuin joskus lapsena, kun isä kantoi turkin sisässä saunasta tupaan. Oli niin raukea ja turvallinen olo.

      Ja niin minä nukahdin Jumalan Pojan syliin.

      - Tapio Nousiainen

      "Ristin ryöväri" - teksti on ote kirjasta . . .

      . . . LEIPÄÄ JA SUOLAA - Kolme psalmien kirjaa, v. 1973

      • Jeesus Kristus ja SYNTISET . . . RISTILLÄ . . . !

        KRISTUS RISTILLÄ

        Tällaisena minä heikko syntinen haluan nähdä sinut Kristus; kuolevana soturina ja kuoleman voittajana. Sillä sinun pyhän veresi pisaroidessa Golgatan kummulla, sinun sanoessasi: "Se on täytetty" kaikki helvetin vallat väistyvät Golgatalta, saatana väistyi, demonit väistyivät ja kuolema väistyi.

        Jumalallinen rauha laskeutui ristin ylle ja kuului Isän ääni: "Tämä on minun rakas Poikani , johon minä olen mielistynyt."

        Sen vuoksi minä rakastan sinua Kristus ristillä, sen vuoksi viihdyn ristin juurella ja rakastan kärsivää muotoasi Kristus.

        Minä tulen yhä lähemmäksi ristiä, niin lähelle, että tuo punainen verijuomu paalusta pisartelee ylleni. Siinä minä tiedän voittavani saatanan, synnin, oman turmeltuneen lihani ja kuoleman vallan, siinä ristin juurella, kun verijuomu pisartelee ylitseni.

        Sen vuoksi minä rakastan sinun muotoasi, Kristus, ristillä.

        - Tapio Nousiainen

        "Kristus ristillä" - teksti on ote kirjasta . . .

        . . . LEIPÄÄ JA SUOLAA - Kolme psalmien kirjaa, v. 1973


      • . . . Jeesus kristus on Herra . . .

        » Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto,
        katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon,
        tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti,
        hamaan ristin kuolemaan asti.

        Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut
        ja antanut hänelle nimen,
        kaikkia muita nimiä korkeamman,
        niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman,
        sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat,
        ja niitten, jotka maan alla ovat,
        ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi,
        että Jeesus Kristus on Herra. »

        - Fil. 2:5-11


      • . . . saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta , , ,

        3. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        4. Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa,
        5. että kaikessa olette rikastuneet hänessä, kaikessa puheessa ja kaikessa tiedossa,
        6. sen mukaan kuin todistus Kristuksesta on teissä vahvistettu,
        7. niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä.
        8. Hän on myös vahvistava teitä loppuun asti, niin että te olette nuhteettomat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen päivänä.
        9. Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, yhteyteen.
        10. Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.

        17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
        20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
        25. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26. Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27. vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28. ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29. ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
        30. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31. että kävisi, niinkuin kirjoitettu on:

        "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".

        - Ensimmäinen kirje korinttilaisille 1


      • » Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

        Tämä on se, josta minä sanoin: "Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä". »

        Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:29-30 ---> Jumalan Karitsa

        . . .

        IHMEINEN RISTI

        Ihmeinen risti, pelastuspaikka, ihmeinen syli --- Vapahtajan.
        Sinne voi aivan heikkona tulla, kuormansa jättää - Herralle saa.

        Kaiken saa jättää juurelle ristin, itkeä siinä - avutonna.
        Luotaan ei heitä, kasvojaan peitä tuo paimen hellä - armahtava.

        Suurta on olla juurella ristin, sylissä Herran - turvallista.
        Hän kyllä tietää, kun lastaan sietää, millaista raukkaa - Hän rakastaa.

        Uupuneet sielut tulla myös saavat, Jeesuksen luokse - murheinensa.
        Langenneet nostaa, heikkoja kantaa, ihmeinen voima --- Vapahtajan.

        Ihmeinen risti, puhdistuspaikka, verinen risti, vapahtava.
        Iloitsen siitä, oi sielu kiitä, armon kun tämän --- lahjaksi saat.

        . . .

        IHMEINEN RISTI

        https://www.youtube.com/watch?v=bK0ZYMNnod4


      • Jeesus_valitsi_tekstin kirjoitti:

        Jeesus Kristus ja SYNTISET . . . RISTILLÄ . . . !

        KRISTUS RISTILLÄ

        Tällaisena minä heikko syntinen haluan nähdä sinut Kristus; kuolevana soturina ja kuoleman voittajana. Sillä sinun pyhän veresi pisaroidessa Golgatan kummulla, sinun sanoessasi: "Se on täytetty" kaikki helvetin vallat väistyvät Golgatalta, saatana väistyi, demonit väistyivät ja kuolema väistyi.

        Jumalallinen rauha laskeutui ristin ylle ja kuului Isän ääni: "Tämä on minun rakas Poikani , johon minä olen mielistynyt."

        Sen vuoksi minä rakastan sinua Kristus ristillä, sen vuoksi viihdyn ristin juurella ja rakastan kärsivää muotoasi Kristus.

        Minä tulen yhä lähemmäksi ristiä, niin lähelle, että tuo punainen verijuomu paalusta pisartelee ylleni. Siinä minä tiedän voittavani saatanan, synnin, oman turmeltuneen lihani ja kuoleman vallan, siinä ristin juurella, kun verijuomu pisartelee ylitseni.

        Sen vuoksi minä rakastan sinun muotoasi, Kristus, ristillä.

        - Tapio Nousiainen

        "Kristus ristillä" - teksti on ote kirjasta . . .

        . . . LEIPÄÄ JA SUOLAA - Kolme psalmien kirjaa, v. 1973

        Rakkaat Jumalan LAPSET !

        Johannes_Kastaja_Toinen
        2.4.2018 14:14

        . . . saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta , , ,

        17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
        20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

        25. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26. Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27. vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28. ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29. ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.

        30. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31. että kävisi, niinkuin kirjoitettu on:

        "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".

        - Ensimmäinen kirje korinttilaisille 1

        . . .

        25. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

        . . .

        . . . sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on,
        . . . häpeään . . .

        . . .

        Jumala on mielistynyt HEIKKOIHIN . . .

        . . . sillä - HE - ottavat --- Jumalan ARMON --- vastaan HEIKKOUDESSAAN . . .

        . . . ja NÖYRTYVÄT --- Jumalan ainoan Pojan EDESSÄ --- ristin juurella . . .

        . . . ja TULEVAT SITEN . . .

        . . . ARMON kautta NÖYRÄKSI . . . Jumalan TAHDOLLE . . . uudestisyntymällä . . . !

        . . ,

        VIDEO --- HEIKKOUDEN ALKULÄHTEELLE - ja - KUOLEMAN VOITTOON . . .

        Pisara - Jakso 20 - pe 19.4.2019
        https://areena.yle.fi/1-4580515

        Pisara
        Lauantaisin, Yle TV1 - Yle Areena 365 pv
        Pisarassa Tarinoita, Oivalluksia ja Raamattua. Joka viikko Raamattu avataan erilaisissa paikoissa ja elämäntilanteissa. Pisara on Ylen ja Suomen evankelisluterilaisen kirkon yhteistuotanto.

        . . .

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

        Siunausta ja Herran rauhaa !


    • Kuningas Jeesus

      Golgatan ristiin käännä pääs, siellä sun kuninkaasi näät.
      Ei loista päässään kruunu kultainen, sen piikit ovat pistäneet.
      Kuitenkin kuningas hän on, kaikki on hänen kädessään.
      Rakkaus ihmisiin niin suunnaton, sai hänet taivaan jättämään.

      JEESUS, KUNINGAS JEESUS, SINUA PALVOO YKSIN SYDÄMENI.
      JEESUS, KUNINGAS JEESUS, IÄTI TAHDON OLLA LÄHELLÄSI.

      Pian saapuva on loistossaan, kuningas Jeesus päälle maan.
      Omansa nostaa ylle pivien, taipuvat polvet jokaisen.
      Jokainen kieli tunnustaa, tuon kuningasten kuninkaan.
      Pilkkaajat lyöjät ristin naulojen, tunnustavat nyt Jeesuksen.

      HEIKKI UUSIKYLÄ - Kuningas Jeesus 2019
      https://www.youtube.com/watch?v=dMtZWCs4j-o

      • Jeesus kuningas Jeesus

        Seurakunnan sihteerinä sanon --- ehdottomasti seurakunta asiaa . . .

        "Pian saapuva on loistossaan, kuningas Jeesus päälle maan.
        Omansa nostaa ylle pilvien, taipuvat polvet jokaisen."

        Kuorolaulu on --- seurakunta asiaa . . .

        https://www.youtube.com/watch?v=6ZbrHaEyJ6I

        . . .

        Jumalan seurakunnassa - eli - Kristuksen ruumiissa . . .
        .
        . . .
        . . . . . . . . Jeesus Kristus - ELÄÄ - ja - TOIMII . . . Uudestisyntyneiden KAUTTA . . . !
        . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        . . .
        .
        Siunausta ja Herran rauhaa !


    • Anonyymi

      Näit väärin, Jeesus on puuhun ripustettu, puu oli viikunapuu

      • » Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi. »
        - Sananlaskut 26:5


    • Anonyymi

      Jeesus kärpänen nenänpäässä, silmät kierossa kärpästä möllöttäen, olisikin mielenkiintoinen taulun aihe.

      • Anonyymi

        » Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin. »
        - Sananlaskut 26:4


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe