mitä mieltä?

pate

Luotatteko ensivaikutelmaan?Antaako se heti kuvan ihmisestä?Olen sitä mieltä, että toista ei voi tuntea ekan,tokan eikä kolmannenkaan vaikutelman perusteella!Kertokaa!

8

1541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • only your

Kirjoiteltiin, soiteltiin, kuvatkin vaihdettiin.
      Älykäs ja niin hienoihminen kaikinpuolin,
      sitten tapasimme, olin tietenkin luonut oman
      henkilökuvani lähinnä ulkonäön suhteen.
      Ensinäkemältä mykistyin, en tehnytkään niin
      kuin olin ajatellut tehdä kun näen hänet!
      Mutta minulle ei tuottanut pettymystä se että
      ihminen ei ollut ulkonäöltään ihan sen
      näköinen kuin kuvittelin.
      Kyllä ihminen kun on muuten kiva, ja
      kaikin puolin mukava on se juttu.
      Kiva oli tavata, en tiedä jatkuuko?
      On joitakin asioita, jotka rajoittavat
      ehkä suhteemme jatkumista, en tiedä?

• j.h.l.

Kallistun sille kannalle, että ensivaikutelma jää usein liian jäykäksi. Kokonaisuus paljastuu vasta pitkän ajan kuluessa. Onhan sellaisiakin, jotka ovat luonnostaan rentoja.

Sellainenkin seikka kuin puuttuvat pöytätavat saattaa jättää hakijan rannalle. Esim. puhuu, kun ruokaa on suussa, pureskelee ruokansa suu auki, juo, kun suu on täynnä ruokaa, ei osaa käyttää servettiä yms.

• ahjoo

ja se jää rannalle joka piereskelee ensitapaamisella

• Olet oikeassa.Ei ketään voi tuntea todellakaan ainakaan yhden kerran perusteella tai edes useammankaan.Se on pitkä prosessi, että oppii tuntemaan toista.Joku tietysti voi väittää muuta, mutta heikot ovat kantimet silloin.

Jos tuijottaa vain ulkoisiin puitteisiin niin se kertoo jo ihmisen arvomaailmastakin jotain ja tarkoitusperistä.Hyvä keino huomata toisista asioiden todellinen laita joissakin puitteissa.

Yleistyksiä joistakuista kuulee ja näkee paljon, mutta kuva muodostuu siitä mitä itse toteat.Ei siitä mitä mieltä joku muu on esimerkiksi.

• Kalkkuna

Ensivaikutelma riippuu "sosiaalisen silmän" harjaantuneisuudesta. Kokenut ihmistuntija lukee sanatonta ilmaisua aikalaisen hyvin. Huijauksen, vedätyksen ja teeskentelyn erottaa nopsasti. Loistavia näyttelijöitä on toki olemassa.

Luottakaa intuitioonne hyvät ihmiset. Joskus se on järkikultaa kalliimpi.

• mama

Olin n. vuosi sitten työhaastattelussa. Minut valittiin hakemaani duuniin. Myöhemmin pomoni kertoi, että ensivaikutelma oli vahva ja muu "läpinä" tulikin siihen ihan ekstrana.
      Olen samaa mieltä kuin yksi muu vastaajista, että harjaantunut sosiaalinen silmä osaa sanoa paljon. Toki myöhemmin voi ilmetä ärsyttäviä piirteitä yms.

• a.v.a

Ensivaikutelma pettää aina. Ihminen on alati muuttuvassa tilassa, niin sisäisesti kuin ulkoisestikin.

• jtr62

juu..nimikin sen jo sanoo..ensivaikutelma on ensivaikutelma ...ja se pitää aina muistaa :)..harva meistä ensimmäisenä tuo esille kaikki negatiiviset luonteenpiirteet ja tavat..sehän karkottaa ennenkuin kerkee kertoa niistä hyvistä puolista :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      686
    7. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe