Juhani Aitomaa kristityn foorumi ei jatkoon

mielipidetoisellapalstal

eijatkoon

26.3.2016 8:54

Uusi

Aitomaa saarnaa oudosti, mumisee jotain raamatusta ja toistelee kun jokin kultti tekee sitä ja tätä. Ei puhu Jeesuksesta mitään, vaan on keskittynyt johonkin kulttiin jossakin. Mitään faktatietoa ei löydy. Selittää jotain itsestään selvää armosta pelastumista joka on RHB ja BH itsestään selvä asia, mutta Aitomaalle käsittämätön ongelma sekaisin lahkoa kulttia. Aivan uskomaton saarnamies niin kuin kf jo antaa ymmärtää, salaliittoteoriaa, keksittyjä oppirakennelmia, oman mielen tuotoksia panettelua sekamelskana.

Ison foliohatun arvoinen suoritus Juhani Aitomaalta, mutta mitään lisäarvoa jumalan seurakunnalle saarnaamisesta ei ole.

12

1066

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hengellinensokeus

Ja mitä lisäarvoa tästä mustamaalauksesta on.

• eijatkoon

kuuntelin saarnan ja joka toinen sana oli jonkun uskovan nimittely kultiksi, oli kyllä aika huonoa saarnaamista puheen laadunkin suhteen, mutta pahinta oli keksittyjen juttujen kertominen muista uskovista, eikä Aitomaa ole edes täyttynyt Pyhällä Hengella omien puheidensa perusteella. Miten uskon alkeissa oleva voi arvioida Jumalan silmäteriä oikein? Aitomaan kristityn foorumi on pohjanoteeraus väärien tietojen levittamisessä.

• mummikainuusta

Eli sinä et halua, että eksytykset paljastetaan, vaan haluat niellä kaiken, mikä haiskahtaa Raamatulle!? Jos tarkkaan luet Raamatun, siellä taitaa lähes kaikissa kirjeissä puolustettavan sitä uskoa, jota apostolit olivat julistaneet. Siellä hyökätään paljon kovemmin sanoin väärien opettajien kimppuun, jopa kiroten heidät. Kirjeet ovat kirjoitetut juuri näiden väärien opetusten oikaisemiseksi. Ja ne ovat yhtä ajankohtaisia tänäkin päivänä.
        Oikea ja ainoa evankeliumi paljastaa väärän evankeliumin. Kun oppia verrataan evankeliumiin, se paljastuu joko oikeaksi tai vääräksi. Joskus ero voi olla hienon hieno, mutta voi koitua uskovalle tuhoksi.
        Esim. jos Jeesusta pidetään pelkkänä ihmisenä, kun Hän oli maan päällä, opetus alkaa korostamaan ihmistä ja ihmisten olemista "Jeesuksena" eli "Jumalana". Tai jos opetetaan, että Jeesus kuoli hengellisesti ja otti paholaisen luonnon itseesä hel.vetissä, syrjäytetään selkeästi ristin merkitys pelastuksen ja sovituksen paikkana. Sanoilla:"Se on täytetty!" ei ole enää merkitystä. Näistä erijeesuksista ei ole meille pelastajiksi. Näitä opetuksia hiukan eri muodoissa esiintyi jo apostolisena aikana ja nyt ne on villiintyneet ja lonkeronsa ulottaneet kaikkialle.
        Jos muistan oikein, niin Aitomaa on nähnyt itse, kuinka torontolaisuus puhkesi ja käynyt itse katsomassa tilaisuuksia. Kunpa itse olisin aikoinaan uskonut hänen kirjoituksiaan asiasta. Olen kuunnellut monia hänen opetuksiaan ja niissä hän kertoo väärän opin ja sitten selittää kuinka se Raamatun mukaan menee. Ja on vain hyvä, että vääristelijät paljastetaan. Toivottavasti he myös itse huomaisivat oman tilansa. Selkeää Raamatun opetusta.
        Jeesus, joka on ollut aina Jumala, on sovittanut ristillä synnin, on Jeesus johon uskon. Toivottavasti sinä olet kääntynyt tämän Jeesuksen puoleen?

• eijatkoon
        mummikainuusta kirjoitti:

Eli sinä et halua, että eksytykset paljastetaan, vaan haluat niellä kaiken, mikä haiskahtaa Raamatulle!? Jos tarkkaan luet Raamatun, siellä taitaa lähes kaikissa kirjeissä puolustettavan sitä uskoa, jota apostolit olivat julistaneet. Siellä hyökätään paljon kovemmin sanoin väärien opettajien kimppuun, jopa kiroten heidät. Kirjeet ovat kirjoitetut juuri näiden väärien opetusten oikaisemiseksi. Ja ne ovat yhtä ajankohtaisia tänäkin päivänä.
        Oikea ja ainoa evankeliumi paljastaa väärän evankeliumin. Kun oppia verrataan evankeliumiin, se paljastuu joko oikeaksi tai vääräksi. Joskus ero voi olla hienon hieno, mutta voi koitua uskovalle tuhoksi.
        Esim. jos Jeesusta pidetään pelkkänä ihmisenä, kun Hän oli maan päällä, opetus alkaa korostamaan ihmistä ja ihmisten olemista "Jeesuksena" eli "Jumalana". Tai jos opetetaan, että Jeesus kuoli hengellisesti ja otti paholaisen luonnon itseesä hel.vetissä, syrjäytetään selkeästi ristin merkitys pelastuksen ja sovituksen paikkana. Sanoilla:"Se on täytetty!" ei ole enää merkitystä. Näistä erijeesuksista ei ole meille pelastajiksi. Näitä opetuksia hiukan eri muodoissa esiintyi jo apostolisena aikana ja nyt ne on villiintyneet ja lonkeronsa ulottaneet kaikkialle.
        Jos muistan oikein, niin Aitomaa on nähnyt itse, kuinka torontolaisuus puhkesi ja käynyt itse katsomassa tilaisuuksia. Kunpa itse olisin aikoinaan uskonut hänen kirjoituksiaan asiasta. Olen kuunnellut monia hänen opetuksiaan ja niissä hän kertoo väärän opin ja sitten selittää kuinka se Raamatun mukaan menee. Ja on vain hyvä, että vääristelijät paljastetaan. Toivottavasti he myös itse huomaisivat oman tilansa. Selkeää Raamatun opetusta.
        Jeesus, joka on ollut aina Jumala, on sovittanut ristillä synnin, on Jeesus johon uskon. Toivottavasti sinä olet kääntynyt tämän Jeesuksen puoleen?

On tärkeää että Aitomaan harhaopetus ja valehtelu paljastetaan ymmärsi hän sitten ei itse olevansa väärässä tai ei. Vaikka hän olisi vilpittömästi väärässä ja hänen seuraajansa niin kuin sinä mummo siinä mukana, on totuus paljastettava koska Pyhän Hengen kanssa ei tehdä vääriä valintoja. On pelottavaa asettua Jumalaa vastaan sen tulet mummo häviämään aina.

• hävisitjo_6-0
        eijatkoon kirjoitti:

On tärkeää että Aitomaan harhaopetus ja valehtelu paljastetaan ymmärsi hän sitten ei itse olevansa väärässä tai ei. Vaikka hän olisi vilpittömästi väärässä ja hänen seuraajansa niin kuin sinä mummo siinä mukana, on totuus paljastettava koska Pyhän Hengen kanssa ei tehdä vääriä valintoja. On pelottavaa asettua Jumalaa vastaan sen tulet mummo häviämään aina.

Aitomaa ja mummokainuusta ja kaikki raittiit uskovat voittavat sinun pahan torontohenkesi 6-0 AINA, kun he turvaavat Jeesukseen, Jumalan Sanaan.

• jeesuskulttuuri
        hävisitjo_6-0 kirjoitti:

Aitomaa ja mummokainuusta ja kaikki raittiit uskovat voittavat sinun pahan torontohenkesi 6-0 AINA, kun he turvaavat Jeesukseen, Jumalan Sanaan.

näinkö aitomaa ja sen mummo manaa demonihenkiä, aika vaarallista touhua

• Jaakko2524
        eijatkoon kirjoitti:

Mummokainuusta on ihan oikeassa.

• enlöytänyt

Missä tuo saarna on kuultavissa?

• sokeareetta-

Sokea reettakin näkee, että aitomaa on katkeruuden hengen vallassa, kun on kristityn foorumia lukenut tai hänen saarnojaan kuullut.

• KissaPöydälle

Annapa ihan joku konkreettinen esimerkki mielestäsi väärästä Aitomaan opetuksesta.

• Anonyymi

Aitomaa puhuu asiaa.

Katkeruus taitaa olla kuulijan korvassa koska ei tajua että Niilo Ylivainion kaatumistemput ovat Perkeleen eksytys tyhmille uskovaisille.

Viisas uskovainen kiertää karismaattiset sirkuspellet kaukaa.👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe