Arkkipiispa muistuttaa myös:pelko ei poistu käskem

Laitontako-tuollainen

Arkkipiispa muistuttaa myös, että pelko ei poistu käskemällä – eikä myöskään kostamalla.

Arkkipiispa MTV Uutisextrassa: Kirkko lupaa suojella ilman turvapaikkaa jääviä
– Kirkko on varautunut kielteisen päätöksen saaneiden turvapaikanhakijoiden suojelemiseen, kertoo arkkipiispa Kari Mäkinen.
MTV.FI

Kommentit 7 - (nimet poistettu):

-Ottas hoteisiin niitä kodittomia Suomalaisiaki, kuulis heidänkin avunhuudon.

-Ja sinne mahtuu,iso talo pari kahdestaan, pitää kuulema soittaa kotona missä toinen luuraa voi huoh

-Johan, tulee kirkosta eroomis aalto, taitaa ohittaa "homo" piikin, jopa....

-Siis jos ei valtio myönnä turvapaikkaa kirkko antaa turvapaikan. Ni kai kirkko maksaa ylläpidonkin.

-Miksi kirkko voi tehdä näin. Sehän on vastoin lakia. Miksei kirkon työntekijät osallistu yhteiskuntasopimukseen, pienentäen palkkojaan.

-Alkaa olla jo vakavan harkinnan paikka erota tuosta instituutiosta,minun eurot kun ei tuohon keissiin mene.

-Suojeletteko myös rikollisia?

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvää.pääsiäistä

Hallelujaa

• kopsanteri

Oletitko, että täällä ei kukaan osaa lukea lehtiä itse ja myös siihen liittyvät kommentit? Jokainen vastatkoon sinne mielipiteensä.

• VIESTISI-todistaa

ettet ainakaan sinä olisi näitä löytänyt.

Viestit eivät ole mistään lehdestä.

• äitiminäkin

Noissa maailman terrorismi - ja tuhoamiseen erikoituneissa tuhansissa ihmisissä
      lienee juuri kysymys ihmisten tunteidenlietsonnasta kaikkine sotkuineen
      - järkeen ja älyyn vetoaminen ei auta silloin kun thanatos - ihmisen kuolemaruumiit organisaatioissaan toimivat - heillkin omat aivopestyt lakinsa, joita oikeina uskontoinaan rikoksia tehdessään pitävät
      - kyse lienee kuitenkin enempi maallisen vallan tavoittelusta ja ihmisenäolon ongelmista heidän korskakulttuureissaan kuin ihmisarvon- ja oikeuksien puolustamisesta - ?

• de-meter

En nähnyt Kari Mäkisen haastattelua, mutta ymmärrän, että kirkko on vaikeassa tilanteessa.
      Se on perinteisesti huolehtinut niistä, jotka syystä tai toisesta jäävät virallisen sosiaaliturvan ulkopuolelle. Näihin asti se on ymmärtääkseni selvinnyt urakasta, mutta miten nyt, kun rahat ovat vähissä ja autettavien määrä kasvaa moninkertaiseksi ?
      Kun kirkko on auttanut oman maan vähäosaisia, sillä on ollut kansalaisten tuki, monet ovat jopa pysyneet kirkon helmassa juuri diakonian, auttamistyön, vuoksi. Nytkö sitten hekin kaikkoavat, jos/kun kirkko auttaa "väärin", vääriä ihmisiä ?

Kirkko on armon asialla ja sinne kelpaavat kaikki: vääräuskoiset, vähäuskoiset, pakanatkin. Mielenkiintoista nähdä, joutuuko sekin jossakin vaiheessa tarkentamaan linjaansa yleisen painostuksen vuoksi.
      Itse en sitä toivoisi. Kaikessa auttamistyössä on niitä, jotka käyttävät auttavaa tahoa hyväkseen, mutta se ei mielestäni saisi olla este auttamiselle. Ei pidä rangaista kaikkia, jos yksi tai kaksi mokaa...

• Näin näkee hyväksi joku jumalista.
      Ilmeisesti on hän kuivan-maan-jumala.
      Koska veden-paisumuksen sijasta käyttää muita keinoja yli-kansoitukseen.
      Minulle tuo taktiikka sopii hyvin.
      Jääpähän lapsilleni kevyempi taakka.

H.

• Pelko lähtee menemällä pelkoa päin ei pelkäämällä. Pelon voi poistaa sisältään vain pelkääjä itse.

Eilen kun rämmin lumisohjossa pääsiäiskokolla taistelin kaatumispelolleni vastaan. Voitin pelkoa hiukan ja jatkan sillä en anna pelon viedä minua eristyneisyyteen.

Pelkääjät kirjoittavat vihapuheita.

• Normaalijärkinen pelkää aina jotakin.
        Se on eloonjäämisenehto, joka perityyluola-ajoilta.
        Yksinkertaiset ihmiset kirjoittavat vihapuheita.

• flegmaatti

Onnekseni erosin kirkosta 1975. Vaimoni erosi muutamaa vuotta myöhemmin ja lapsemme heti lähdettyään opiskelemaan.

Piispojen oman posken kääntäminen odottamaan muslimien läimäisyä on itsetuhoista ajattelua vailla kristityn odottamaa vastavaikutusta.

• tööttt

Ei ainoastaan Suomessa vihapuheita ja tunteidenlietsontaa
      - niitäkin esiintyy maailmanlaajuisesti
      - vaikkapa suomipelkkäapina-se ainatiedettyplaapllaaplaa...
      - tiedemiehillä kirjoituksia joiden mukaan ihmisen ja apinan perimä ei paljoakaan eroa toisistaan - joku asia kuitenkin on olemassa, joka erottaa ihmisen
      omaksi lajikseen muusta eläinkunnasta - senkin totuuden löytäminen on kuin kadonneen helmen tai aarteen etsimistä.
      Kuin muuten musiikissakin - joku taituri saa soittimetkin laulamaan - muutenkin kuin vain nappia jossain fiksussa vekottimessa painamalla.
      Jostain teoksesta muistan lukeneeni että ihmisen nerous - on yhtä kuin ahkeruus,
      vain sitkeä harjoittelu tekee mestareita silläkin alalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      171
      1111
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      539
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      531
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      472
    Aihe