Kädettömät kokit

hyväsuunitelmaedellytys

Tänään tekivät kaalikääryleitä ja mustikkapiirakkaa.. Katsoin ensimäistä kertaa..

Kääryleet jäivät kummallaki raaoiksi?!
Samoin Mustikkapiirakanpohja. (Krisse Salminen sanoi)

Kaalista katkaistaan kanta ja koverretaan kova kannanosa kokonaan pois.
"Ohenna lehtiruoteja leikkaamalla vaakatasossa sivallus ruodista pois. Aseta sitten lehti alustalle ylösalaisin ("kuperaan", maljamaiseen asentoon) ruoto itseäsi kohden. Nosta lehden pohjalle pari ruokalusikallista täytettä ja kääri paketiksi."
Näin lehti kääntyy, eikä paksuruoti maistu hyvältä.
http://rusinantenrutinoita.blogspot.fi/2010/11/sienitaytteiset-kaalikaaryleet.html
Hänellä on homma hanskassa.

Kädettömien olisi pitänyt alkaa
1. kaalinkeitin vesi kiehumaan uunipäälle
2. kaalin koverrus.
3. kaali kypsymään kattilaan
4. piirakan pohja taikina teko ja vuokaan ilman marjoja kypsymään n.15 min.
5. Kääryleitten teko, (Jäähdytys kylmässä vedessä tässä tilanteessa) uuniin kypsymään aikaa olsi ollut n.35 min.
6. Mustikkapiirakan täyte ja uuniin piirakan päälle. loppu kypsennys n. 15min.

Perunat olsi voinnut laittaa lohkoperunoiksi uuniin, ohuina olisi ehtineet kypsyä 35-25min.
Työpaikka siivous, annos astiat ja annokset esille.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväsuunitelmaedellytys

      Katsoin myös edellisen osan. Yhteistyö meni kummallaksin parilla hyvin.
      Kapen elvytykset; Makeus AINA korostaa makuja ja VAIN pienenä ripauksena pyöristää makuja. En ole tarvinut itse kokeilla, mutta jos mausteita on liikaa, sanovat raa'an kokonaisen perunan keitoksessa imevän pois liikaa makua ja poisto ennen tarjolle vientiä..

      Se mikä kyrsi, oli Vapun 3 ensimmäisen lettusen roskiin heittäminen.. nyt maaliskuu 2016 valtakunnallisesti ja koko Euroopassa korostetaan ruoka hävikin vähentämistä...

      Lettu irtoaa panusta heitto valmiiksi ravistelemmalla pannua, kun rasvaa on sopivasti. Ja paikalla oli kuvaajat [joita joissain osissa korostivat] joten letut olisi tuleet syödyiksi koska maku olin sama ja mansikkahiloa oli..
      Toinen joka ihmetytti {Kapen} oli; taitetun vain toiselta puolen paistetun lettusen heittely pannulla,. Lettu KÄÄNNETÄÄN heitolla pannulla
      Mansikkahillo, pika sellainen, olisi voinnut hieman 'suurusta' perunajauholla ja/tai vähentää lientä..
      Tosin X-lankoni isotäti keitti myös mansikka hillon ohueen pitkään liemeen, koska itse piti siitä ja se sopi hänellä vaimistusaineena kakut jälkiruokapaistokset ja juomat..

      Vaikka olen kokkikoulutukseltani en todella syö itse raakaa veristä lihaa mitään laatua.

    • suunitteluedelleen

      Jo viimevuosituhannen koulutuksessa todettiin, lettutaikina on sudeluvultaan 1 osa nestettä ja 1/2 siitä jauhoja. Kananmuna tekee taikinaan 'sitkoa' autaa kääntyvyyttä ja tekee koossapysyvämmän. Mutta litraan olisi 3 munaa parempi kuin 4, koska munanvalkuainen myös kovettaa lettusen paistolämmän takia, letut on paistettava kovalla lämmöllä jolloin; maidon ja munan valkuainen koveentuu samoin kuin kalan valkuainen liian kuumassa...[kalasta tulee kuivaa yli 190 asteen lämmössä kypsennettynä]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe