Työtön on ylihinnoitellut itsensä. Politiikan ammattihuijarit eli vasemmisto on saanut harhan aikaiseksi. Harhaa ruokitaan väittämällä jokaisen ihmisen olevan arvokas ja maksamalla heille tyhjästä. Harha on luotu vain äänten ja verovarojen keräämistä varten. Tyhmät pitävät sitä totena ja maksavat leivästään ja sähköstään korkeampaa veroa.
Todellisuudessa ihminen on aina sen arvoinen, mitä hänestä ollaan valmiita maksamaan. Jos fyysinen ja psyykkinen taso ei vastaa palkkapyyntöä, niin päätyy työttömäksi.
Työttömyyden syy
22
117
Vastaukset
- runkkari-oot
Tekisitkö itse ilmaiseksi töitä?
Suomessa keskipalkka on noin 3300€/kk
Itse olen mielummin loppuikäni työtön kuin tekisin päivääkään orjatyötä jollekin kusettajalle.
Nääs massia löytyy, joten ei tartte tuollaisia paskakasoja kumarrella.- Abbullah
Sinulle vedellään massit hanuriin ja itket itsesi uneen lehtiroskiksessa. Olet täysin tyhjä ja arvoton jätekasa.
Abbullah kirjoitti:
Sinulle vedellään massit hanuriin ja itket itsesi uneen lehtiroskiksessa. Olet täysin tyhjä ja arvoton jätekasa.
Abdullah vuohennussija oletkin kalervo sinut toimitetaan ongelmajätrlaitokselle tuhottavaksi
- Lakinaisjohtaja
olegmusta kirjoitti:
Abdullah vuohennussija oletkin kalervo sinut toimitetaan ongelmajätrlaitokselle tuhottavaksi
Hahaa oikein Kokoomuspaskalle
- ÄläDorkaUneksi
Suomessa keskipalkka osaamattomille on 800€/kk. Kaljahöyryiset hörhöt luulevat saavansa saman palkan kuin älyllisetkin.
- höpsiss
Höpöhöpö. Esim. minä oon työskennelly 9€/pväpalkalla vanhalle työnantajalleni ollessani karenssissa enkä hakenu sossusta mitään vaan tuon kuukauden ajan olin pelkästään 9:n euron PÄIVÄPALKAN varassa. Motivaatio oli kyllä hakusessa, jouduin joka aamu todella tsemppaamaan itseäni että olisin jaksanut niin pienellä päiväpalkalla joka oli vähemmän kuin aiemmin tuntipalkka samalla työnantajalla. Nyt olen hakemassa työhön josta saan n.4€/h vähemmän kuin tavallisesti joten en todellakaan ole ronkeli ja mun kaltaisia on varmasti muitakin!
- RiistäjätMultiin
kokoomus kepu sdp vihreä ahneille voi koittaa likainen loppu.
kansa nousee ja syrjäyttää riistäjänsä !- hjklö888
Sen kun näkisi. Etenkin netti on pullollaan ulinaa milloin mistäkin ja kovasti uhotaan, mutta sitten kuitenkin kiltisti otetaan hanuriin. Veikkaan, että vaikka ihmiset pistettäisiin Suomessa töihin aseella uhaten ja palkaksi saisi 30 grammaa kuivatettua koiranpaskaa, niin siltikään ei kukaan vaivautuisi tekemään asialle mitään muuta kun uhoamaan nimettömänä, että "kyllä se kansa alkaa kapinoimaan ja syrjäyttää porvarit". Jep jep.
- LahtariPelkää
lahtari jo pelkää ! - esim. pari vuotta sitten tampereella kiekkovieraat tms its.pv mellakka torjuttiin kovin voimin, oli jopa hevoset ja kaasua....
-lahtari siis pelkää ja hiljentää väkivaltaisesti mielenosoitukset !
- lahtari pelkää myös odin sotureita, ne voi vaikka kostaa.... !
- vihreistä naivisteista ei ole vaaraa kylä...
- kataista uhkailtiin puukolla, ahne tuppi sai kupillisen kusta päälleen tampereen kauppakeskusessa,,,, jne.. jne..
- odotellaan, kyllä alkaa pska vyöryä... - ildlsajdklasjdk
Joo, vois itsekin yhtyä vastarintaan. Heitän roskan roskiksen sijaan nurmikolle. On porvarit sitten kauhuissaan.
Hyvinkö on toiminut jonkun nistin uhkailut?
Voi voi näitä kauheita työttömiä, kun eivät suostu tekemään töitä pimeästi 2 euron tuntipalkalla. Kyllä nyt Kaalepilla tulee suru puseroon. Mutta eivätköhän ne terveyskeskuksessa osaa auttaa, joten kipin kapin aikaa varaamaan!
- Juutiisajuujajetsulleen
Palkkatasot määräytyvät elinkustannusindeksin mukaan. Elämiseen tarvittva raha summa kun on suhteessa tuotteiden hinnoitteluun ja vuokra/asumiskustannuksiin. Palkkatasoissa päästään alaspäin kun kaupiaat ja teollisuus pinentävät voittoja.Raakamateliaarihinnoista on paha tinkiä tai työssä käydä velaksi.
- Voiskolaskee28000eurookk
Yt-neuvotteluista toiseen kulkeneen Postin johtoryhmän tili kasvoi yli puolella miljoonalla eurolla edellisestä vuodesta.
Postin toimitusjohtaja Heikki Malinen tienasi kovat tulot viime vuonna.
Postin palkka- ja palkkioselvityksen mukaan Malinen sai vuonna 2015 kokonaispalkkaa 501 000 euroa. Lisäksi Malinen sai lyhyen aikavälin kannustinpalkkiota 78 000 euroa.
Malinen tienasi siis kaikkiaan viime vuonna 579 000 euroa, joka on 14 000 euroa enemmän kuin hänen vuoden 2014 ansionsa Postista.
Viime viikolla uutisoitiin toisen valtionyhtiön, Alkon, toimitusjohtajan Hille Korhosen saaneen viime vuonna yli 36 000 euron kuukausiansiot eli noin kolminkertaisesti pääministerin kuukauden peruspalkan verran.
Pidemmän korren palkkakisassa veti kuitenkin Malinen, jonka kuukausiansioiden suuruus oli Postin palkka- ja palkkioselvityksen perusteella yli 48 000 euroa. Peruspalkkaa kuussa oli vajaat 42 000 euroa- Lyytispenpal
"Postin toimitusjohtaja Heikki Malinen tienasi kovat tulot viime vuonna.
Postin palkka- ja palkkioselvityksen mukaan Malinen sai vuonna 2015 kokonaispalkkaa 501 000 euroa. Lisäksi Malinen sai lyhyen aikavälin kannustinpalkkiota 78 000 euroa."
Niin, mutta jos Malinen ei olisi saanut tuota 501 000 78 000 euroa, niin olisiko Lyyti kirjoittanut?
- ettäosaajalkaasärkee
"Työtön on ylihinnoitellut itsensä. ... Harhaa ruokitaan väittämällä jokaisen ihmisen olevan arvokas ja maksamalla heille tyhjästä."
Tjaa, että tehtävissä olevan työn määrä on siis riippuvainen vain ja ainoastaan työn hinnasta valisti meitä kalevi.
Tosiaan myös vaikkapa sairaalatyö? Nyt jollakulla sairaalaosastolla on kerrallaan töissä 10 hoitajaa ja perushoitajaa, ja kaikki osaston potilaat tulevat siellä hoidetuksi ihan kohtuullisesti, mutta jos hoitajien palkkoja laskettaisiin vaikka 95%, niin tokihan sairaala palkkaisi heitä sillekkin osastolle lisää vaikka 100 / työvuoro, ja tekisi sen siitä huolimatta että potilasmäärät osastolla silti säilyisivät ennallaan, koska osastolle ei nykyistä enempää potilaspetejä mahdu? - idiootitkapitalistit
"Todellisuudessa ihminen on aina sen arvoinen, mitä hänestä ollaan valmiita maksamaan."
Taas tätä kapitalistien fantasiamaailmaa...
Tuo on aika äkkiä kumottavissa muutamalla esimerkillä. - autoilijaKoistinen
"Työtön on ylihinnoitellut itsensä."
Juu, työnhinta, se on ainoa syy miksi meilläkin on vain 4 kuskia palkattuna. valistaa meitä kuljetusalan yrittäjä Koistinen.
Meillä on firmalla nyt käytössä 4 autoa, ja siksi vain 4 kuskia, mutta jos palkat olis alemmat niin varmaan me palkattais ainakin 5 kuskia lisää kutakin autoa kohden.
Tosin kun ajoja ei nyt tahdo riittää edes niille 4 autolle, niin ei me uusia autoja laitettaisi, mutta jospa kuhunkin autoon voitaisiin ohjaamoon asentaa yksi tai kaksi rattia lisää, niin silloinhan jo melkein jokaiselle uudelle kuskille riittäis tekemistäkin, ettei tarvis vain rinkiä pihalla talssia.
Ikävää että ei sinne kunkin auton hyttiin mitenkään mahtuis kuin kaksi tai kolme kuskia kerrallaan rattia pyörittämään, mutta ne kaksi tai kolme muuta kuskia vois sitten olla reissujen ajan varalta mukana vaikka lavalla. - LiianKalliitRikkaat
Meillä on liian hyvillä eduilla ja tuloilla olevia rikkaita, ja niiden ahneiden rikkaiden loisten ylläpitoa ei maamme talous kestä !
- esim. ek , mtk, ja ylimmän virkamies joukon, rikkaiden edut, tulot, alhaiset verot ovat liiallista tukea verovaroista.
Olisi aika saada rikkaat pois oma etu korruptiosta, ja veronmaksu käpykaartista ja jakamaan työtä ja tuloa koko suomeen. - vihreitä_ajatuksia
Jotkut väsytetään töissä, etteivät he jaksa enää mitään kuluttaa työpäivän jälkeen. Toiset syrjäytetään taas työttömiksi, jottei heillä olisi varaa ostaa mitään. komsi, komsa - suo siellä, vetelä täällä!
- Profilointi
Mulla ainakin on syy siinä kun otin itse lopputilin. Aikoinaan hain myös työpaikkaa itse.
- mynämäenihmettelijä
Työnhinta, sehän se. Toisin kuin moni luulee niin ei tekninen kehitys työpaikkoja vie, vaan kyse on vain ja ainoastaan työnhinnasta.
Mutta mistä työnhinta koostuu? Aivan silkasta turhan kuluttamisen halusta ja liian moterneista mielihaluista se koostuu.
Jos työnntekijä nykyaikaisen asunnon sijaan alkaisi asua laavussa metsässä, niin johan olisi varaa tulla halvemmalla töihin kun ei tarvitsisi sitä 450 euroa joka kuukausi maksaa vuokraa jostain kälyisestä yksiöstä.
Työmatkat. Aivan sitä päivittäin istuskellaan työmatkoja linja-autossa tai poljetaan kallista vaihdepolkumapyörää ja se semmoinen maksaa, kun sensijaan voisi suopungilla pyytää oman ajoporon ja eiku sen perässä sitten itse veistetyillä suksilla työmatkat kesät talvet, ja porohan ei suojaa kuten talli elämiseensä tarvi ja etsii itse omat ruokansa, se tulisi paljon halvemmaksi kuin bussikyydit.
Ja entäpä syöminen? Aivan, kaupasta sitä tarjouslenkkiä ja potuja haetaan sensijaan että itse ansalangoin ja jalkajousella tarvitsemansa kalorit erämaasta sitten työpäivän päälle kävisi pyytämässä. Potutkin voisi korvata kun tekisi joka vuosi johonkin sinne korpeen kasken ja siihen sitten kylväisi naurista ja ruista muutaman tynnyrin alan. Niin menetellen alkaisi ruokapuolikin olla hallussa, eikä turhaan tarvitsisi ruokakauppaan vähiä rahojaan kantaa. Siinäkin noin menetellen säästäisi pitkän pennin eiku sentin kun ei enää kaupasta hakisi kuin korkeintaan suolaa.
Ja entäpä pukeutuminen? Aivan kaupan vaatteissa sitä herrastellaan vaikka kaatamalla hirven ja pari supikoiraa vuosittain voisi pukeutua ympärivuoden niiden nahkoihin ja taas olisi mahdollisuus pyytää palkkaa nykyistä vähempi.
Ja parturi? Aivan kallista on sekin, sensijaan eiku itse nyrhii haivenensa puukolla, ja taas on varaa halventaa palkkapyyntöään.
Ja terveydenhoito? Mitä sitä isoja rahoja maksamaan esim hammaslääkäreille, kun ostaa hohtimet ja kiskoo särkevät hampaat itse irti, ja taas olisi varaa halvemmalla mennä töihin.
Ja entäs jos tulee jokin tauti? Aivan turhaan semmoiseen ongelmaan jotain kalliita lääkäreitä sotkea. Kirjaston nettikoneellla löytyy varmaan googlettamalla vanhoja loitsuja joilla pahat henget, niin ne nimittäin ovat sairauksien ainoa syy, voidaan loitsia lähtemään pois sairastuneesta, ja taas säästyis isot rahat kun ei tarvi lääkärille maksaa eikä apteekkiin rahojaan kantaa. Ja siinä sivussa sitten voipi sillä kirjaston koneella katsoa ytuubista niitä kissavideoitakin vartin verran kerralaan niin ei tarvi nettiäkään enää ja taas säästyy rahaa.
Vaan entäpä ne työpaikat jotka nyt sijaitsevat bussifirmoissa ja ruoka- ja vaatekaupoissa ja lenkkimakkaratehtaissa, ja partureissa ja lääkäri- tai hammaslääkäreiasemilla? Mites niitten sitten käy kun olemme siirtyneet takasin metsästys- ja keräilytalouteen vain jotta voisimme menestyksellä kilpailla Indonnesian 150 euron kuukausipalkkoja vastaan työnhinnalla? - junttipoo
Tekninen kehtys se on työttömyyden syy. Siirtykäämme takaisin 1700-luvun teknologiaan, niin työttömyys katoaa viikossa.
Mutta kenen on syy että uutta työtä säästävää teknologiaa aina vaan tyrkkää?
Insinöörit, he ovat kaiken pahan alku ja juuri. Ilman insinöörejä naisemme viettäisivät rattoisasti arkiaan avannolla pyykäten, ja miehet taas pokasahalla ja kirveellä aamuhämäristä iltahämärään tekisivät polttopuita jotta pirtissä piisaisi lämpöä, eikä työttömyyttä olisi ehkä lainkaan.
Kuten on jo aiemmin esitetty, niin polttakamme insinöörit muistiinpanpoineen roviolla, ja kukapa tietää ehkä valtakunta vielä on pelastettavissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022236- 1041664
- 821337
- 1281333
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘611091Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis611067- 511027
- 36952
- 33824