Kamera-autot vähentä turvallisuutta..

eihyöty

Porukka tuijottaa nopeusmittaria ja muu seuraaminen kärsii..

53

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaharit-kuriin

      Sehän se vasta turvallisuutta vähentääkin, kun porukka ei katso nopeusmittaria koskaan ja vetelee reilua ylinopeutta joka tilanteessa.

      • Kumpi on turvallisempaa.

        Rajoitusten mukaan ja katse pois tiestä

        Tai 8km/h ylinopeutta ja katke kokoajan tiessä...

        Itse olen thenyt ratkaisun että kamera-auton kohdalla madellaan ohi noin 20km/h

        Nopeuskameroiden kohdalla taasn jarrut pohjaan


      • et-siis-osaa
        Bussissa kirjoitti:

        Kumpi on turvallisempaa.

        Rajoitusten mukaan ja katse pois tiestä

        Tai 8km/h ylinopeutta ja katke kokoajan tiessä...

        Itse olen thenyt ratkaisun että kamera-auton kohdalla madellaan ohi noin 20km/h

        Nopeuskameroiden kohdalla taasn jarrut pohjaan

        Rajoituksen mukaan ja katse tiessä on turvallisin tapa. Jos ei osaa, on syytä siirtyä bussikyytiin.


      • et-siis-osaa kirjoitti:

        Rajoituksen mukaan ja katse tiessä on turvallisin tapa. Jos ei osaa, on syytä siirtyä bussikyytiin.

        Totta! mutta turvallisemapa on 10km/h liikaa kuin katse pois tiestä


      • väärin.rajoitettu
        Bussissa kirjoitti:

        Kumpi on turvallisempaa.

        Rajoitusten mukaan ja katse pois tiestä

        Tai 8km/h ylinopeutta ja katke kokoajan tiessä...

        Itse olen thenyt ratkaisun että kamera-auton kohdalla madellaan ohi noin 20km/h

        Nopeuskameroiden kohdalla taasn jarrut pohjaan

        "Tai 8km/h ylinopeutta ja katke kokoajan tiessä..."

        Jos rajoitukset olisivat kauttaaltaan 8 km/h nykyisiä korkeampia, niin ajaisitko sitten rajoitusten mukaan?

        Ei kannata muuten tuijottaa pelkästään tietä. Välillä kannattaa seurata liikennettäkin ja ei peileihin vilkuilukaan ole pahitteeksi.


      • väärin.rajoitettu kirjoitti:

        "Tai 8km/h ylinopeutta ja katke kokoajan tiessä..."

        Jos rajoitukset olisivat kauttaaltaan 8 km/h nykyisiä korkeampia, niin ajaisitko sitten rajoitusten mukaan?

        Ei kannata muuten tuijottaa pelkästään tietä. Välillä kannattaa seurata liikennettäkin ja ei peileihin vilkuilukaan ole pahitteeksi.

        Jos esim. rajoitus olisi 100km/h niin en ajaisi ikinä ylinopeutta :)


    • mihinhuomio

      Tosiaan nopeusmittarin tuijotus vie huomion muusta. Älytön tää persurahastus. .

      • huomiotiehen

        Etkö osaa ajaa tasaista nopeutta ilman mittariin tuijotusta? Luovu kiireesti ajokortistasi, et ole pätevä kuljettajaksi!


      • turha.viisastella
        huomiotiehen kirjoitti:

        Etkö osaa ajaa tasaista nopeutta ilman mittariin tuijotusta? Luovu kiireesti ajokortistasi, et ole pätevä kuljettajaksi!

        Jos autostasi peitettäisiin mittaristo, niin et kyllä osaisi arvata oikeaa nopeutta.


      • Kgkhghkkgh
        turha.viisastella kirjoitti:

        Jos autostasi peitettäisiin mittaristo, niin et kyllä osaisi arvata oikeaa nopeutta.

        Joillekin saattaa olla muitakin vaihtoehtoja kuin joko tuijottaa mittaria koko ajan tai ei katsoa sitä koskaan. Sinulle ajatus tästä on ilmeisesti mahdoton. Onneksi noin vajaataitoisia on harvassa.


    • Koppikyttäys

      Kamera-autojen tapauksessa mittaria ei katsota kuin sen havaitsemisen takia, mutta ajamista häiritsee kun joutuu analysoimaan niitä tien varren fordin ja volkkarin pakuja...

      • SakkoOnVapaehtoinenMaksu

        Ajamalla rajoitusten mukaan ei tarvitse tarkkailla mitään virkavallan autoja tai kameratolppia. Ylinopeussakko on aina vapaaehtoinen rangaistus. Jos ei näe tai huomaa rajoitusmerkkejä kannattaa mietttiä mitä muuta jää havaitsematta liikenteessä.


      • Fillariin
        SakkoOnVapaehtoinenMaksu kirjoitti:

        Ajamalla rajoitusten mukaan ei tarvitse tarkkailla mitään virkavallan autoja tai kameratolppia. Ylinopeussakko on aina vapaaehtoinen rangaistus. Jos ei näe tai huomaa rajoitusmerkkejä kannattaa mietttiä mitä muuta jää havaitsematta liikenteessä.

        Tuota minäkin olen käyttänyt. Ei tarvitse tuijottaa nopeusmittaria, kunhan rajoitusmerkin jälkeen vilkasee ja vähän säätää nopeutta tarvittaessa.

        Oikeasti, jos huomiota ei riitä yhtä aikaa liikenteen ja nopeuden seuraamiseen, pitää olla ajamatta autoa.


    • Cruiser_on

      Ei vähennä. Cruiserin nopeuden voi asettaa sopivasti alle sakotuskynnyksen. Vakionopeudensäädin pitää huolen nopeudesta. Riittävä etäisyys edellä menijään takaa turvallisen, miellyttävän ja häiriöttömän etenemisen.

      • viehuomion

        Vitun ääliö.. Kuka rassaa vakkaria kokoajan. Etenkään kaupungissa.


      • Ei_vie

        Eikä kannata mennä henkilökohtaisuuksiin. Viestisi ei imartele mitenkään sinua tai sivistystäsi. Jätän mainitsematta, millaisen kuvan se antaa. Jokainen päätelköön itse.

        Ja väärin ymmärsit. En minäkään käytä cruiseria kaupungissa. Nopeudenmittauskalustoa oli Pääsiäisen menoliikenteessä Lahden moottoritien varrellakin. Jos sinulla on ongelmia nopeusvalvontakameroiden kanssa, kannattaa vilkaista kylpyhuoneen peiliin. Siellä näkyy syyllinen.

        Tiedoksi: vakinopeudensäädintä ei tarvise jatkuvasti "rassata". Sen oikea käyttö on osa sivistystä.


      • aikamies_vm_1961
        viehuomion kirjoitti:

        Vitun ääliö.. Kuka rassaa vakkaria kokoajan. Etenkään kaupungissa.

        Sinähän se itse olet sitä, mistä meitä itseäsi fiksumpia syytät.
        Vain todellinen ymmärtämätön ääliö kuvittelee, että vakionopeudensäädintä tarvitsee rassata koko ajan. Käytän itse cruisea aina maantieajossa ja noudatan liikennesääntöjä muutenkin, eikä minun ole tarvinnut sakkoja maksella vaikka minulla on ollut ajokortti (ABC) jo vuodesta 1980. Kunnioitan lakeja sekä säädöksiä muutenkin toisin kuin sinä.
        Lapsellisen kielenkäyttösi ja tietämättömyytesi perusteella kuulut itse siihen keskenkasvuisten ja osaamattomien pojankloppien suureen joukkoon.


      • tarkkuusmuusta
        Ei_vie kirjoitti:

        Eikä kannata mennä henkilökohtaisuuksiin. Viestisi ei imartele mitenkään sinua tai sivistystäsi. Jätän mainitsematta, millaisen kuvan se antaa. Jokainen päätelköön itse.

        Ja väärin ymmärsit. En minäkään käytä cruiseria kaupungissa. Nopeudenmittauskalustoa oli Pääsiäisen menoliikenteessä Lahden moottoritien varrellakin. Jos sinulla on ongelmia nopeusvalvontakameroiden kanssa, kannattaa vilkaista kylpyhuoneen peiliin. Siellä näkyy syyllinen.

        Tiedoksi: vakinopeudensäädintä ei tarvise jatkuvasti "rassata". Sen oikea käyttö on osa sivistystä.

        Vai ei tarvi. Nopeudet kyllä vaihtelee ja kamera-autot aina siinä, missä käry voi käydä. Kolmoskehän tuottoisa kamera ennen Tarvontietä. Itse ohitin sateessa raparoiskivan kuorma-auto nelikaistatiellä ja välähti juuri sillä hetkellä..


      • viehuomion kirjoitti:

        Vitun ääliö.. Kuka rassaa vakkaria kokoajan. Etenkään kaupungissa.

        Saman verran siitä on vaivaa kuin vilkun käytöstä. Itse käytän sitä aina kun mahdollista, eli kun mennään yli 100 metriä samalla nopeudella. Varsinkin jos on paljon liikennevaloja, on tuo loistava laite. Valot kun vaihtuvat vihreiksi, pieni kiihdytys, sormen liikautus ja cruise nostaa nopeuden tavoiteltuun. Paljon turvallisempaakin, kun ei tarvitse vilkuilla nopeusmittaria, ettei vahingossa menisi liikaa ylinopeudelle.


      • Pystyyköajamaan

        Toimiiko cruiserin käytto esim. 30 km/h rajoitusalueella ja yleensäkkin taajama-ajossa...


      • tasanopeus
        Pystyyköajamaan kirjoitti:

        Toimiiko cruiserin käytto esim. 30 km/h rajoitusalueella ja yleensäkkin taajama-ajossa...

        Käytän aina cruiseria kun se on mahdollista. Tasaisen tappava vauhti on kaikkein paras tapa liikkua ja säästää lisäksi polttoainetta. Epätasaista vauhtia ajavat "kaasurunkkarit" ovat ärsyttävintä porukkaa liikenteessä.


      • PSYKIATRISI
        Ei_vie kirjoitti:

        Eikä kannata mennä henkilökohtaisuuksiin. Viestisi ei imartele mitenkään sinua tai sivistystäsi. Jätän mainitsematta, millaisen kuvan se antaa. Jokainen päätelköön itse.

        Ja väärin ymmärsit. En minäkään käytä cruiseria kaupungissa. Nopeudenmittauskalustoa oli Pääsiäisen menoliikenteessä Lahden moottoritien varrellakin. Jos sinulla on ongelmia nopeusvalvontakameroiden kanssa, kannattaa vilkaista kylpyhuoneen peiliin. Siellä näkyy syyllinen.

        Tiedoksi: vakinopeudensäädintä ei tarvise jatkuvasti "rassata". Sen oikea käyttö on osa sivistystä.

        Kommenttisi antoi sinusta täydellisen selvän kuvan:
        OLET OLET AIVAN TÄYDELLINEN VAJAKKI.


      • CruiseriOnOk
        Pystyyköajamaan kirjoitti:

        Toimiiko cruiserin käytto esim. 30 km/h rajoitusalueella ja yleensäkkin taajama-ajossa...

        "Toimiiko cruiserin käytto esim. 30 km/h rajoitusalueella ja yleensäkkin taajama-ajossa... "

        Kaipa niissä erojakin on mutta omaa ainakin pystyy käyttämään tuossakn nopeudessa. Ja rajoituksen muuttuessa säätö uudelle nopeudelle on niin helppo että se menee ihan selkäytimellä automaattisesti. Käytän tuota oikeastaan melkein koko ajan.

        Omani voi laittaa myös toimimaan nopeudenrajoittimena, mikä on kätevää esimerkiksi hankalalla tiellä. Silloin pystyy tarvittaessa hidastamaan kaasua nostamalla mutta kaasua painamallakaan ei ylity se säädetty maksimi.


    • Ruiseri

      Olen pari kertaa ajanut Helsingistä Lahden moottoritien alusta Mikkeliin saakka koskematta kertaakaan jarruun tai kaasuun, jalat mukavasti ristissä. Pelkästään vakionopeussäätimellä ja moottorijarrutuksella (automaatin sekventiaalitoiminto).

      Leppoisaa ja tasaista kyytiä, koko ajan (liikenteen salliessa) parin kilsan ylinopeutta, alle sakkorajan. Taajamissakin ajan aina kun mahdollista vakionopeussäätimellä.

      • Easydriver

        Juuri noin ja adaptiivisella cruisella pääsee vielä helpommalla. Auto pitää turvallisen välimatkan edellä menevään automaattisesti. Pysähtyy ja lähtee liikkeelle jopa kaupunkiliikenteessä. Näin nykyään.


    • Et-näemmä-osaa

      Autoilu on yhtä jatkuvaa vilkuilua joka suntaan, välillä myös sinne mittaristoon. Jos et kykene katsomaan välillä mittaristoa, niin syytä palauttaa se ajokortti sinne mistä se olet saanut.

      • köytäntö

        Ei se tollo se mittari ole tärkein, vaan kuloinenkin liikennetilanne. Minut ohittaa aina satoja autoja joille kuuluisi vähintään se 170 rikesakko, vaikka itsekin ylinopeutta..


      • Et-näemmä-osaa
        köytäntö kirjoitti:

        Ei se tollo se mittari ole tärkein, vaan kuloinenkin liikennetilanne. Minut ohittaa aina satoja autoja joille kuuluisi vähintään se 170 rikesakko, vaikka itsekin ylinopeutta..

        En väittänytkään että nopeusmittari olisi tärkein. Kuitenin mittaristoa, siis kaikkia siellä näkyviä mittareita vilkuillaan silloin tällöin ajon aikana. Jos ei kykene, ei ole sovelias ratin taakse.


      • lapasesta
        Et-näemmä-osaa kirjoitti:

        En väittänytkään että nopeusmittari olisi tärkein. Kuitenin mittaristoa, siis kaikkia siellä näkyviä mittareita vilkuillaan silloin tällöin ajon aikana. Jos ei kykene, ei ole sovelias ratin taakse.

        Kysy ei kykenemisestä. Vaan mikä järkevää ja turvallista. Ei pieni ylitys kiihdytyksessä mitään vaaranna, mutta tuo 170 litikka. Tulee vain poikoilevaa ajoa. Sikarahastus...


      • Helppo-homma
        lapasesta kirjoitti:

        Kysy ei kykenemisestä. Vaan mikä järkevää ja turvallista. Ei pieni ylitys kiihdytyksessä mitään vaaranna, mutta tuo 170 litikka. Tulee vain poikoilevaa ajoa. Sikarahastus...

        Järkevää ja turvallista on tietää oma nopeus. Siihen riittää lyhyt vilkaisu nopeusmittarin. Vilkaisu ei kestä lähellekkään sekunttia eikä tarvitse kovin usein vilkuilla jos osaa ajaa tasaista nopeutta.


      • jostaito
        Helppo-homma kirjoitti:

        Järkevää ja turvallista on tietää oma nopeus. Siihen riittää lyhyt vilkaisu nopeusmittarin. Vilkaisu ei kestä lähellekkään sekunttia eikä tarvitse kovin usein vilkuilla jos osaa ajaa tasaista nopeutta.

        Kyllä liikenne tilanne on tärkein. Törpön tarvii vilkuilla nopeusmittaria..


      • Helppo-homma
        jostaito kirjoitti:

        Kyllä liikenne tilanne on tärkein. Törpön tarvii vilkuilla nopeusmittaria..

        En kirjoittanut mikä on tärkeintä. Lukemisen ymmärtäminen taitaa olla haasteellista.


    • monelleylläri

      Kesällä tulee käymään yhtenäinen välke tietyömaiden kohdalla. Kamera-autot niittää satoa. Ei tarvi tutkapartioita, eikä pysäytäjiä... Itse ajan niissä pikkasen yli rajotuksen ja suhina käy, kun vedetään rajuilla nopeuksilla ohi...

    • Sellaisilta kuljettajilta, joiden tarvitse tuijottaa nopeusmittaria pitääkseen nopeuden tasaisena, pitäisi ottaa kortti pois. Vilkaisu mittariin 15-20 sekunnin välein riittää hyvin.

      • Ruiseri

        Autoilijan pitää pystyä tietämään autonsa nopeus pelkästään äänen perusteella noin -3 km/t tarkkuudella. Minä ainakin pystyn. Huvikseen tätä aina demonstroitiin kun opetin lapsia opetusluvalla. Katselin opetajan paikalta sivuikkunasta ulos tai olin silmät kiinni ja arvioin paljoako mennään. Aina osui 3 kilsan tarkkuudella.


      • keräärahaa

        Aika kusipää ,jos nopeusmitaria vilkuilee kokoajan mittaria 15 sekunin välein. Jää mu tilannetaju lian vähälle. Jos nopeus hetkellisesti nousee ja kamera-auto välähtää? Se on siinä. Mikä järki?


      • tasaistanopeutta
        keräärahaa kirjoitti:

        Aika kusipää ,jos nopeusmitaria vilkuilee kokoajan mittaria 15 sekunin välein. Jää mu tilannetaju lian vähälle. Jos nopeus hetkellisesti nousee ja kamera-auto välähtää? Se on siinä. Mikä järki?

        Et siis osaa. Jätä se ajaminen meille jotka osaamme.


      • tollotörpöthiljaa
        tasaistanopeutta kirjoitti:

        Et siis osaa. Jätä se ajaminen meille jotka osaamme.

        Sinunlaisia törppöjä pyörii liikaa teillä. Olen sentään ammatti kuski jo vuosikymmeniä..


      • Voisiluullatoisin
        tollotörpöthiljaa kirjoitti:

        Sinunlaisia törppöjä pyörii liikaa teillä. Olen sentään ammatti kuski jo vuosikymmeniä..

        Eipä uskoisi.


      • keräärahaa kirjoitti:

        Aika kusipää ,jos nopeusmitaria vilkuilee kokoajan mittaria 15 sekunin välein. Jää mu tilannetaju lian vähälle. Jos nopeus hetkellisesti nousee ja kamera-auto välähtää? Se on siinä. Mikä järki?

        Miten niin? Katseen pitää joka tapauksessa liikkua eikä tuijottaa vain eteen. Se oli ensimmäisiä asioita autokoulussa opetetuista. Ajo-opettaja taisi sanoa jotenkin niin, että jotkut yrittää polttaa tuulilasiin reiät katseella. Se vilkaisu mittariin ei vie yhtään mitään pois muun havaitsemiselta. Ihan samanlainen asia se on kuin vilkaista peileihin.


      • RobbieT

        Näitä tolppia laitetaan poliisin mukaan vaarallisiin paikkoihin ja kyllä sitä valtaosa ottaa juuri sillä kohtaa katseen pois tieltä tarkistaakseen nopeutensa, että ei tule sakkoja. Ei kaikilla ole myöskään vakkareita autoissaan.. kehä I kamerat aiheuttaa jatkuvaa jarruttelua ja lisää peräänajon riskiä. Ei ihme, että nykyään kehällä on niin paljon kolareita.


      • RobbieT kirjoitti:

        Näitä tolppia laitetaan poliisin mukaan vaarallisiin paikkoihin ja kyllä sitä valtaosa ottaa juuri sillä kohtaa katseen pois tieltä tarkistaakseen nopeutensa, että ei tule sakkoja. Ei kaikilla ole myöskään vakkareita autoissaan.. kehä I kamerat aiheuttaa jatkuvaa jarruttelua ja lisää peräänajon riskiä. Ei ihme, että nykyään kehällä on niin paljon kolareita.

        Vilkaisu nopeusmittariin vie max sekunnin. Ja jos edelliseen puoleen minuuttiin ei ole vilkaissut mittaria, niin oma moka.


      • heetkonen
        RobbieT kirjoitti:

        Näitä tolppia laitetaan poliisin mukaan vaarallisiin paikkoihin ja kyllä sitä valtaosa ottaa juuri sillä kohtaa katseen pois tieltä tarkistaakseen nopeutensa, että ei tule sakkoja. Ei kaikilla ole myöskään vakkareita autoissaan.. kehä I kamerat aiheuttaa jatkuvaa jarruttelua ja lisää peräänajon riskiä. Ei ihme, että nykyään kehällä on niin paljon kolareita.

        Turvaväli. Mikäs se olikaan? Kuka muistaa?


    • Ei_liikennemerkkejä

      Eihän nopeusrajoituksia varten tarvitse edes näkyviä liikennemerkkejä. Sallittu nopeus pitää pystyä arvioimaan liikenneympäristöstä. Näin minulle sanottiin poliisiasemalla.
      Ajoin kantatietä, jonka nopeusrajoitus oli 80 km/h, kesken kaiken asumattomalla pätkällä oli valvontakamera ja räpsäisi, kun ajoin 72 km/h. En ollut huomannut lumen peitossa ollutta liikennemerkkiä, joka ilmoitti 60 km/h nopeusrajoituksen.
      Olisi pitänyt tietää liikenneympäristöstä, että nopeusrajoitus ei ollut perusnopeus.
      Lähistöllä on liittymä teollisuusalueelle.

      • Juu-noin-se-on

        Viksu ymmärtää sopivan tilannenopeuden ilman maksiminopeudesta ilmoittavaa liikennemerkkiä.


    • onneksi.poweria

      Voi Kehä 1 kameratolppien välillä ottaa isoja 3-numeroisia nopeuksia.

      • Näyttää_ryssältä

        Aha, vai niin. Onpas kiinnostavaa.


      • javälähtää

        Hyvinkin voi! Kamera-autoon asti.


    • Pelästyhyt

      Minulla tuulilasikamera autossa. Tänään tuli sora-auto reipasta vauhtia vastaan kuoppaisella soratiellä vesisateessa. Hiljensin kävelyvauhtiin ja kyllä romisi autoni kupeessa. Kameraa tutkin vasta kotona. Kuvista näkee vauhtia olleen ja loskan lentäneen.

      Liikennöitsijän nimi näkyy kuvissa, mutta rekkarista ei saa selvää. Onko viisasta lähettä kuvat liikennöitsijälle ja toivoa ujompaa kohtaamista jatkossa?

    • TodellisetVaarat

      Pienet ylinopeudet eivät aiheuta onnettomuuksia (10-15 km/t)
      Se on vain liikenneministeriön rahoitusta köyhän valtion kassaan!
      TODELLINEN ONGELMA ON MUUALLA.
      TAKAPUSKURISSA ROIKKUMINEN, JOTA HARRASTAVAT ERITYISESTI REKAT!
      OHITUKSET KELTAISILLA VIIVOILLA!

      • väärin-meni

        10-15 km/h eivät ole mitään PIENIÄ ylinopeuksia. Pienet ylinopeudet ovat 1-5 km/h luokkaa.


    • tasainen-nopeus

      Turvallisinta on ajaa rajoitusten mukaisesti ja katse tiessä. Jos ei osaa, kannattaa miettiä siirtymistä julkisiin.

      • kaasuaukiainakaikkialla

        Oikein. Tieliikenteen säännöt ja liikennemerkit antavat minimit niille, joiden oma pää ei riittävästi ohjaa. Usein turvallinen nopeus on jopa alhaisempi kuin osoitettu rajoitus. Lait on tehty suojattomampien suojaksi ja moottorivoimalla kulkevalla pitäisi olla malttia varoa omalla voimallaan kulkevia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe