Ihan aina. Vaikka kuinka polkisi kuntopyörää tai venyttelisi ennen kyykkyä, niin polviin sattuu aina ensimmäiset lämmittelysarjat kyykyssä. Vasta kun pääsee isompiin romuihin (150 ), kipu alkaa häivetä eikä muutaman sarjan jälkeen enää tunnu missään. Onko alkava polvivamma vai mitä?
Kyykyn lämmittely sattuu polviin aina
6
109
Vastaukset
- verryttelijä
Dynaamiset lämmittelyt lihaksille ja nivelille on ainakin omasta mielestä parhaat. Teen ennen treeniä paljon liikkuvuutta parantavia harjoituksia lämmittelyksi. Jos oikein kiristää, teen alkuun myös lyhyitä sarjoja putkirullausta. Tämän jälkeen vasta lämmittelysarjat pääliikkeestä. Näin ei kipuile nivelet.
- fdhyfgh
Normaalia kyykkäilystä johtuvaa polvinivelen kulumista. Ei polvia ole suunniteltu kyykkäilemiseen raskaat painot niskassa. Kohta et pysty enää portaita nousemaan kivutta. Lopeta kun vielä ei ole myöhäistä.
- aitoBlueteam
kannatan kyykkäämistä vain liikennekartioon
- vm43
Hankala tilanne. Lekuri sanoi minulle, että reisien lihaskunto on tärkeä osa kipuilevan polven kuntoutusta.
Itse lutkutan potkukonetta, teen vaakahackia ja nykyään jo maaastavetoa mutta vielä en pysty tekemään hackia tangolla. On muutamasta sentistä kiinni syvyyssuunnassa.
Portaiden nousu on helpompaa kuin alas tulo.
- vm43
Kyykkäsin polveni saman tyyppiseen kuntoon.
Syynä on aktiiviaikana tehdyt pohjakyykyt. Pompulla vauhtia nousuun. Nivelsiteet viruivat. Myöhemmin kierukka paskaksi. Sen jälkeen hitaasti kehittynyt nivelrikko johon nyt popsin lekurin määräämiä kapseleita 3kk. Puhui jo tekonivelestä mutta en innostunut.
Nykyäänkin lämmittely koskee. Kipua ilmenee jo ponnistuskulmilla omalla painolla.
Kun jatkaa verryttelyä ja syventää kyykkyä niin pystyy jo vetämään maasta 8 - 10:n sarjoja 70%:n painolla ja koipi kipuilee vain hyvin vähän. Puolen tunnin kuluttua on rappujen laskeutuminenkin vähemmän miellyttävää.
Polven tukiside ei vaikuta oleellisesti. Polven kulma ratkaisee.
Eli olen kehittänyt nivelrikon jonka kanssa on yritettävä tulla toimeen. - EiSatuEnää
Lämmitteletkö liian suurilla painoilla, liikaa toistoja. Lämittele ensin vain tangolla. Anna aikaa lämpenemiseen. Koko treeni on lämmittelyä alusta loppusarjaan asti. Älä hosu alussa! Kääntyykö polvet jalkaterän suuntaa? Tarvittaessa pidä taukoa 2 viikkoa. Syötkö hyvin. Seuraava kysymys...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446