Käytättekö rillejä?
Rillitiedustelu
30
432
Vastaukset
- eräseräs
Lukiessa käytän
- vihatipunen
Käytän. Olen joutunut käyttämään lähes koko elämäni.
- vihatipunen
HC-ätmel kirjoitti:
Oletko ollut äkäinen siitä asti?
En nyt vielä 4-vuotiaasta asti. Mutta eihän se mukava ollut kun koulussa nimiteltiin "rillipiruksi" ym.
Olen ihan sinut rillieni kanssa, jopa näiden 2-tehojeni. Ja silmälaseja käyttävät miehet ovat hot...tietty riippuu pokista. - nelisilmä
vihatipunen kirjoitti:
En nyt vielä 4-vuotiaasta asti. Mutta eihän se mukava ollut kun koulussa nimiteltiin "rillipiruksi" ym.
Olen ihan sinut rillieni kanssa, jopa näiden 2-tehojeni. Ja silmälaseja käyttävät miehet ovat hot...tietty riippuu pokista.Rillirousku! Four eyes, four eyes, four eyes! \ O ^ O /
- rillaaja
Ny rillataa
En enää. Töitten takia kävin laserleikkauttamassa silmäni. Kaukonäkö ei olisi riittänyt merimieslääkärintarkastuksen alkukriteereihin.
pujottelija kirjoitti:
Nykyään hoituu helposti laserilla, ilmeisesti
Ei laserillakaan saa mitään ihmeitä aikaan. Itselläni oli -2.0 ja -2.25, joten tuo oli helppo korjuuttaa. Tosin kyllähän tuo maksoi sen ~3000€ yhteensä.
- ugggggggggggh
pujottelija kirjoitti:
Nykyään hoituu helposti laserilla, ilmeisesti
Ei välttämättä.
Periaatteessa näkö oltaisiin saatu korjattua. Mutta voimakkaan likinäköisyyden ja pupillien koon takia tästä olisi todennäköisesti seurannut näköhäiriöitä (halot, tähtisade) jotka olisivat saattaneet estää esim. auton ajamisen pimeällä. Myös likinäköisyyden palautuminen on sitä todennäköisempää mitä enemmän miinusta on, eikä korjausleikkaus välttämättä ole mahdollinen koska sarveiskalvossa ei ole riittävästi paksuutta.
Myöskään ICL-leikkaus ei ole mahdollinen kaikille, ja sille toki tulee hintaakin n. 6 000 euroa.
- AikaMennytEiPalaa
En käytä, mutta eräs jota kaipasin aikani, käytti useita erilaisia silmälaseja.
- 15pp16
Elton John?
- ÄlykkyysOnKaunetta
15pp16 kirjoitti:
Elton John?
Heh! Eipä ollut Elton John vaan hän oli vaalea, kaunispeppuinen nainen, joka sattui olemaan vielä satumaisen älykäs.
- TyhmyysOnKauheutta
ÄlykkyysOnKaunetta kirjoitti:
Heh! Eipä ollut Elton John vaan hän oli vaalea, kaunispeppuinen nainen, joka sattui olemaan vielä satumaisen älykäs.
Oli yhtä älykäs kuin Satu? 8/
Vielä ainakin näkö pelaa erinomaisesti, niin en ole tarvinnut laseja. Kauhulla odotan sitä päivää kun alan tarvita, koska olen melko varma, etteivät mitkään rillit sovi kasvoihini.
pujottelija kirjoitti:
Trendilaseilla voi totutella
Se on ihan totta. Elättelen kyllä toiveita, että pärjäisin loppuun asti ilman.
- 78787
pujottelija kirjoitti:
Trendilaseilla voi totutella
Minäkin olen luonnostaan sokea kuin lepakko mutta piilareilla saa korjattua eikä tarvi rillejä pitää kuin kotona.
Miulle lekuri silmäleikkauksessa sanoi, että "Tulet tarvitsemaan lukulaseja jossain vaiheessa iäkkäämpänä. Tulee sitä ns. ikänäköä."
pete_pjn kirjoitti:
Miulle lekuri silmäleikkauksessa sanoi, että "Tulet tarvitsemaan lukulaseja jossain vaiheessa iäkkäämpänä. Tulee sitä ns. ikänäköä."
Ikänäkö on kyllä niin yleistä, että voi sanoa, että sen tuleminen on enempi sääntö kuin poikkeus. Mutta ei se ole niin kamalaa, jos ei kaikkialla tarvii laseja. Toisaalta ei se jatkuva lasien käyttökään voi niin hirveetä olla, kun moni siihen pystyy. :)
Marrrnie kirjoitti:
Ikänäkö on kyllä niin yleistä, että voi sanoa, että sen tuleminen on enempi sääntö kuin poikkeus. Mutta ei se ole niin kamalaa, jos ei kaikkialla tarvii laseja. Toisaalta ei se jatkuva lasien käyttökään voi niin hirveetä olla, kun moni siihen pystyy. :)
Ei tuo mitenkään kamalaa ole. Ihan alussa hetki kestää tottua ja muuten pientä varovaisuutta käyttämään ettei hajota laseja, mutta muuten eivätpä nuo haitta menoa.
Joitain pieniä harmeja varsinkin jos tykkää auringossa olla paljon, on että sangoista saattaa jäädä rusketusraidat. Ja muita pieniä juttuja.
Tosin arjen hauskoja tilanteitakin saa aikaiseksi, kun etsii epätoivoisesti laseja kaikkialta ja vihdoin toteaa, että nehän olivat kokoajan minulla silmillä. :)- elämä.on.ohi.kun
Tämä nyt kyllä onkin sellainen asia, että on syytäkin olla kauhuissaan, ellei suorastaan jatkuvan paniikkikohtauksen partaalle vievän ahdistuksen vallassa. Elämä on ohi siinä vaiheessa, kun rillaamaan täytyy ruveta. :(
Lukiessa, Harry Potter malliset.
Kirjoittaessa myös hyvät.Juu, olen käyttänyt melkein 30 vuotta.
- vinohammas
On rillit ja piilareita alkanut viimeaikoina miettimään. Voisi hommata lasien rinnalle.
Taitaisin näyttää paremmalta ilman laseja, kun ne tekevät minun tapauksessa hieman nörtin näköisen.
Laserleikkausella voisi päästä laseista, mut sekin onnistuminen lienee hiukan epävarmaa, et pärjäisikö sittenkään ilman.
Jotain -7 kummassakin silmässä taittovirhettä korjattavaksi.
Päätin laittaa laserleikkausrahat hampaiden oikomiseen aikuisena. On paljon oikomista näissä. - Hämärän_rajoilta
Olen käyttänyt jo yli 20 vuotta, jostakin ala-asteen kolmannelta alkaen. Olen jo kauan ollut niihin niin tottunut, etten harkitsisi laserleikkausta edes siinä utopistisessa tilanteessa, että siihen olisi rahaa. (Ja kuten joku jo edellä totesikin, ei laserillakaan kai ihan ihmeitä pysty tekemään.)
Vielä joskus yläasteella ajattelin, että laseilla on ulkonäkööni ja olemukseeni rumentava vaikutus. Sittemmin olen tajunnut sen, että kasvoni näyttävät aivan yhtä kaameilta, epämiehekkäiltä ja epäsymmetrisiltä ilman lasejakin, joten jos rilleillä jokin vaikutus on, niin se ei voi olla negatiivinen. Juu. Ala-asteella lukulaseja. Lukiosta asti kaukolaseja.
Ei ole kyllä asiasta ikinä kiusattu. Pidetty vain älykkään näköisenä. XD- Pohdin
10-vuotiaasta asti, nyt taitaa olla pysähtynyt tuo näön huononeminen n. -7 kohdille. Piilarit käytössä usein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1182141Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1771706Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551404- 551188
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1661175Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75996Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62892Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36887- 52874
- 56821