Miten on, onko suutelu pettämistä?

liiinun

Olet parisuhteessa ja tulee tilaisuus suudella vierasta. Onko tämä sinusta pettämistä? Minun mielestä se on.

58

8000

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdentyväeurooppa

      Olet täysin moukka, jos et tuttuja tavatessasi suutele. Koska Suomi siirtyy muun Euroopan tasolle. Poskisuudelmat, nuo nopeat suikkaukset poskille ihan arkipäivää.
      Pitkät kielarit jätetään sitten vain parhaille kavereille.

    • hjiop

      Niin suudelmalla ja suudelmalla on eroa. Se mitä tunnet suudellessasi kyllä kertoo, millä asialla olet.
      En ymmärrä minäkään toisten suutelemista puolisoltani, kyllä se on syvä loukkaus ja jonkinasteinen pettäminen aina.

      Muuten ei ne ranskalaisetkaan niitä poskisuudelmia jakele kaikille. Ovat jopa huonoja tervehtimään millään tavalla, vaikka juhlimme häitä yhdessä kolmenkymmenen ranskalaisen kanssa.

      • rocknrollmama

        "Se mitä tunnet suudellessasi kyllä kertoo, millä asialla olet."

        Vähän kaksipiippuinen juttu. Nimittäin harva lähtee suutelemaan vierasta, jos kotona suutelut sujuu ihanasti ja arvostaa kumppaniaan. Jos puolison kanssa on sukset ristissä, tai jotain oleellista puuttuu, vieraan suutelu ei tunnu pettämiseltä.


      • eiymmärrä
        rocknrollmama kirjoitti:

        "Se mitä tunnet suudellessasi kyllä kertoo, millä asialla olet."

        Vähän kaksipiippuinen juttu. Nimittäin harva lähtee suutelemaan vierasta, jos kotona suutelut sujuu ihanasti ja arvostaa kumppaniaan. Jos puolison kanssa on sukset ristissä, tai jotain oleellista puuttuu, vieraan suutelu ei tunnu pettämiseltä.

        On se silti pettämistä, vaikka siltä tuntuikin. Jos olet parisuhteessa ja suutelet toista ihmistä, se on pettämistä.
        Voit tehdä vihapäissäsi mitä vaan jälkeenpäin kaduttaisi kuinka paljon,se
        ei anna sitä tosiseikkaa tekemättömäksi.
        Eikä se silti oikeuta sinua käyttäytymään niin huonosti, vaikka kotona ei olsi kaikki hyvin.
        Ei se ainakaan tee sinua paremmaksi ihmiseksi syyttää muita omilla mokailuillasi. Itse pitää vastuunsa kantaa ,
        eikä syyttää kumppaniaan,että tein juuri näin kun kotona ja sitä ja tätä.
        Silloin kumppani ei antsaitse sinua.
        Voit siinä tapauksessa " syyttää kumppania, vaikka murhasta" että se ajoi sinut siihen, vaikka hänellä ei ole osaa eikä arpaa murhaan. Näin kuvannoillisesti sanottuna. Voit syyttää toista ihan mistä vaan, ilman että otat vastuuta tekemisistäsi.

        Miksi mennä parisuhteeseen, jos haluaa elää sinkkumaisesti ja suudella ja nussia ketä haluaa. Sillon ei kannata mennä parisuhteeseen, koska ei pysty vastaamaan teoistaan.
        Parisuhteessa oleminen on joillekin vaikea käsittää.

        Miksi pilata toisen ihmisen onni sillä,että käy vieraissa?


      • rocknrollmama

        Luuletko tosiaan, että vieraissa käydään vain siksi, että haluttaisiin pilata kumppanin onni? Vai oliko esim. toisen suuteluun muita syitä? Oikeasti on, mutta kaikki, tuskin sinäkään, eivät niitä halua kuunnella.


      • Anonyymi
        rocknrollmama kirjoitti:

        "Se mitä tunnet suudellessasi kyllä kertoo, millä asialla olet."

        Vähän kaksipiippuinen juttu. Nimittäin harva lähtee suutelemaan vierasta, jos kotona suutelut sujuu ihanasti ja arvostaa kumppaniaan. Jos puolison kanssa on sukset ristissä, tai jotain oleellista puuttuu, vieraan suutelu ei tunnu pettämiseltä.

        eli jos ei jatkuvasti ole kipinää puolisoon on ihan ok mennä toisen kanssa...ettei vaan itse tarvitse sopeutua tai joustaa tilanteissa
        nämä henkilöt jättävät kun puoliso sairastuu tai tulee vaikka hetkellisesti jotain ongelmia koska vain heidän tunteensa oikeasti merkitsevät heille mitään

        vihaan nykypäivän kertakäyttö kulttuuria ja tunneköyhyyttä hyvin monella


      • Anonyymi
        rocknrollmama kirjoitti:

        "Se mitä tunnet suudellessasi kyllä kertoo, millä asialla olet."

        Vähän kaksipiippuinen juttu. Nimittäin harva lähtee suutelemaan vierasta, jos kotona suutelut sujuu ihanasti ja arvostaa kumppaniaan. Jos puolison kanssa on sukset ristissä, tai jotain oleellista puuttuu, vieraan suutelu ei tunnu pettämiseltä.

        Meillä on kotona sujunut seksi paremmin kuin ikinä, vaimo käy kuumana ja tykkää pitkistä suudelmista. itse en ole koskaan jättänyt antamatta. Vaimo saa aina orgasmin (ja ei oo feikkejä). Keskustelu toimii ja on avointa. Tästä huolimatta meni suutelemaan työkaveriaan jonka kanssa oli molemminpuolinen ihastuminen. Itsellä oli myös suhteen ulkopuolinen ihastuminen mutta vedin käsijarrua. Uskon että molemmilla näistä ihastumisista tuli lisää kipinää suhteeseen kun uskalsimme niistä avoimesti jutella. Mutta kaikesta huolimatta vaimo päätti suudella. Vaikka katuikin heti ja raskaasti, niin tuntuu vähän epäreilulta. Siltä että olisi pitänyt itsekin flirttailla rajan yli ihastuksen kanssa.


    • komiantalonsanni

      Oikea suudelma on pettämistä,itse loukkaantuisin siitä enemmänkin kuin satunnaisesta sukupuoliyhteydestä.Sensijaan tuttavan tervehdyshalaus tai poskisuudelma ei.

      • mikäpätäälläkestää

        Amerikkalaiset eivät hyväksy toisen puolison suutelua.Kysymys lienee suulle suutelemisesta.Täytyyhän siinä olla syvälliset tunteet jos hakee toisen suuta ja suuuuuuuuuteleee.Tämä on ok,että halataan ja poskisuukkojahan ystävät voivat antaa.


    • liiiinun

      Tällä suutelulla tarkoitin kunnon suutelua vastakaisen sukupuolen kanssa, joka ei ole kaveri. Suutelua intohimoisesti.

    • Poskisuutelu kyllä tehdään niin että moiskautetaan ihon lähellä ei mitään ihokontaktia. Joten kyllä se imutus on toisen pettämistä.

      • sivustatäävainkommentoin

        Eihän se miehen mielestä oo jos omassa kodissa suutelee vierasta naista näin oon ymmärtänyt.


      • justjoojoo
        sivustatäävainkommentoin kirjoitti:

        Eihän se miehen mielestä oo jos omassa kodissa suutelee vierasta naista näin oon ymmärtänyt.

        Oisko se sit pettämistä, jos nainen omassa kodissaan pussaa vierasta miestä, joka todella ei oo hänen oma mies. Mutta toisin päin se ei oo pettämistä. Just joo.


    • Näinmeilläpäin

      Minulle ja miehelleni ei. Sallimme toisillemme vapauksia. Tietty tämä on asia joka on kunkin pariskunnan itse päätettävissä. Mutta jos sen menee tekemään suhteessa jossa on sovittu ettei mitään fyysistä kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen sallita, sitten se on pettämistä.

    • vapaamatkustaja21

      Juu ei oo mitään ihmeellistä enää nykyään. Tuikitavallista ja täysin hyväksyttävää. Se on yksilön vapauderiistoa olla hyväksymättä moista imutusta. Nykyaikaisen ihmisen kuuluu olla vapaa ja tehdä mitä haluaa. Eikä mitään parisuhteita ole enää olemassa, on vain sinä itse. Ei oo sulta pois jos toinen haluaa suudella tai vähän nussia vierasta. Sun pitää olla vain itsesi paras ystävä joka muuta haluaa on hullu ja mielenvikainen toisessa riippuja ja mikä lie omistava ihminen. Tämä on nyt totuus.

      • sivustakommentoin

        Simmosen ei kannata ajatella parisuhdetta vaan olla jokaisen panopuuna


    • Takinkääntäjä_

      Aiemmassa liitossa en pitänyt pussialua pettämisenä, Nyt olen niin umpirakastunut uuteen kumppaniin ettei tulisi mieleenkään pussailla muita enkä toivo kumppaninikaan toimivan niin.

    • rocknrollmama

      "Tulee tilaisuus"? Häh? Kerro lisää: kuka on tämä "vieras" ja miksi suutelisit/olet suudellut juuri häntä?

      Minua on suudeltu väkisin, monta kertaa peräkkäin, pidetty kiinni. Se ei ole pettämistä. Jos kyse on intohimoisesta, toivotusta suutelusta, se on pettämistä.

    • 7654567

      Meillä on sovittu, että jos suutelussa on molemmat osapuolet mukana, niin silloin se on pettämistä. Eli jonkun yllättäen antamaa suukkoa ei lasketa eikä tietty mitään poskisuukkoja, koska eivät edes oikeasti ole suukkoja.

    • Sanansamittainenmies

      "Tulee tilaisuus"??! Minulle miehenä tämä kertoo jo kaiken. Jos näet suutelun "tilaisuutena" etkä uhkana parisuhteellesi, voit unohtaa pohdiskelun - ja parisuhteesi. Sorry.

    • uvogigtfp

      Jos henkilö, joka ei ole kumppanisi, jota suutelet ja olet parisuhteessa on pettämistä. Tapahtuma paikka on mikä hyvänsä paikka. Jos olet oikeesti mennyt parisuhteeseen ja kumppani on myös sitä mieltä,että olette parisuhteessa niin se on pettämistä. Poskisuudelmia haravat suomalaiset käyttää. Ja poskisuudelma ystävien kesken ok, jos sitä on tapahtunu aina ennen parisuhdetta.
      Ja ihmiset nii väittää,ettei toista voi kahlita. No ei tietenkään ja millai kumppani suhtautuu siihen,että näitä suudelmia tapahtuu kenen kanssa vain. Onko hän sinut sen asian kanssa. Ja kumppanin kanssa kannattaa käydä läpi miten kokee pettämisen vai kokeeko ollenkaan. Suhteessa kannattaa tehä säännöt mitä molemmat noudattaa,ettei jälkeen päin tarvi sanoo, kun näistä asioista ei oo puhuttu.

    • Riippuu varmaan suutelusta ja ketä suutelee ja miten suutelee. En suutele vieraita ihmisiä, koska koen sen sopimattomaksi eikä sellaiseen ole muutenkaan tarvetta. Poskipusu ystävälle, en kokisi pettämiseksi. Enkä muutenkaan pettämiseksi, mutta ajattelemattomaksi toiminnaksi, jos vieraita imutellaan suulle.

      • liiinun

        Ny ei ollu mistään poskipususta kyse, vaan intohimoisesta suudelmasta suulle.
        Ihan vieraan ihmisen kanssa.


      • liiinun kirjoitti:

        Ny ei ollu mistään poskipususta kyse, vaan intohimoisesta suudelmasta suulle.
        Ihan vieraan ihmisen kanssa.

        Se on epäsopivaa ja loukkaavaa käytöstä, jos suhteessa ollaan jossa molemmat ei moista hyväksy. Pettäminen on minusta enemmänkin jo housut pois ja hommiin. Tollaiset pusut johtaa helposti pettämiseen.


    • kolli69j

      Olen parisuhteessa ja suudellut naisia, mun mielestä toi nyt vakavaa ole kun ei sukupuolista kanssakäymistä harrasta.

    • onjaei

      Totta kai on pettämistä jos suuteluun liittyy intohimoa tms... jossain pelleilymielessä tehty suudelma ei ole pettämistä, jos sellasta tekee ja muiden nähden.

    • liiinun

      Nyt kyse ei oo mistään pelleilystä ja ei muiden näkemisestä , vaan suulle suutelusta, joka voi myös johtaa seksiin vastakkaisen osapuolen kanssa.
      Itse en suutele ystäviäni on he miehiä tai naisia. Näin miehenä en varsinkaan miestä.

    • äölälslmmndf

      Pääsääntöisesti se on pettämistä, ellei parisuhteessa yhteisesti ole muusta sovittu.

      Pettämisen määritelmä on helppo: Jos pystyt tekemisistäsi kertomaan kumppanillesi hyvällä omatunnolla, ilman että pelkäisit tuleeko hänelle paha mieli, niin et ole pettänyt. Jos et pysty kertomaan hyvällä omatunnolla, tai jos pelkäät mitä kumppanisi asiasta mahtaa olla mieltä, niin olet pettänyt.

      Eli esimerkiksi meidän suhteessa pettämistä olisi suutelu toisen kanssa. Pettämistä olisi myös seksuaalisviritteinen keskustelu jonkun toisen kanssa. Tai pettämistä olisi silmäpeli toisen kanssa. Ja tietenkin kaikki näitä vakavammat asiat.

      Sen sijaan pettämistä ei ole se, jos on eri sukupuolta olevia kavereita, se jos halaa tuttua häntä nähdessään tms.

      Mieheni kanssa aikoinaan määriteltiin asiat siten, että kaikkea sellaista voi tejdä ja puhua, mitä tekisi ja puhuisi myös silloin, kun oma puoliso on kainalossa. Täten ei tule myöskään petettyä luottamusta esimerkiksi jakamalla toisen henkilökohtaisia asioita tms. Mielestäni hyvin toimiva periaate.

      Jos siis joudut tilanteeseen jossa voisit suudella toista ihmistä, niin mieti että suutelisitko, jos oma kumppanisi olisi siinä kainalossa. Siinäpä sulle vastaus.

      • rocknrollmama

        äölälslmmndf
        Jos tiedät pettäneesi puolisoasi, mitä teet? Kerrot? Olet kertomatta? Mitä sen jälkeen? Jos puoliso kertoo pettäneensä, miten toimit/suhtaudut? Kuunteletko häntä?

        Verraten helppoa on määritellä asioita pettämiseksi, mutta se onkin jo eri juttu mitä sen jälkeen tapahtuu. Vai tapahtuuko mitään, koska suurin osa uskottomuus tapauksista jää ikuiseksi salaisuudeksi.


      • äölälslmmndf
        rocknrollmama kirjoitti:

        äölälslmmndf
        Jos tiedät pettäneesi puolisoasi, mitä teet? Kerrot? Olet kertomatta? Mitä sen jälkeen? Jos puoliso kertoo pettäneensä, miten toimit/suhtaudut? Kuunteletko häntä?

        Verraten helppoa on määritellä asioita pettämiseksi, mutta se onkin jo eri juttu mitä sen jälkeen tapahtuu. Vai tapahtuuko mitään, koska suurin osa uskottomuus tapauksista jää ikuiseksi salaisuudeksi.

        Olemme keskustelleet siitäkin, mitä pettämisestä seuraisi. Mieheni on kertonut, että jos pettäisin häntä jossain määrin "vähän", eli kyse ei olisi mistään pitkästä sivusuhteesta, niin hän ehkä yrittäisi antaa anteeksi. Jos minä kovasti katuisin ja haluaisin suhdetta jatkaa, niin luultavasti mies antaisi anteeksi. Kukaan ei mieheni tietäen ole häntä pettänyt aiemmin, joten hänellä ei ole asiasta kokemusta. Hän elää minun kanssani elämänsä ensimmäisessä monivuotisessa suhteessa. Mieheni on yleisesti ottaen äärimmäisen tasainen ja rauhallinen persoona, suhtautuu elämään realistisesti yms. Hän ei itsekään ole koskaan ketään pettänyt.

        Minä sen sijaan olen ehdottomampi, ja jos mies pettäisi, niin minä lopettaisin suhteemme välittömästi. Voisin jatkaa vain siinä tapauksessa, jos petos olisi hyvin vähäinen ja jossain määrin ajattelematta/vahingossa tapahtunut. Minua on petetty molemmissa aiemmissa pitkissä suhteissani (toinen 5v suhde ja toinen 7v kestänyt suhde.) Minulla on itsetunto sen verran kokenut jo kolauksia, etten jäisi enää kolmatta kertaa yrittämään anteeksi antoa. Kuuntelisin tietenkin puolisoani, jos hän olisi pettänyt. Mutta koska tiedän että syistä ja yksityiskohdista riippumatta en pystyisi antamaan anteeksi, niin kovin pitkää keskustelua aiheesta ei olisi syytä käydä. Lasten takia tärkeintä olisi keskittyä hoitamaan ero siten, että lapset kärsii mahdollisimman vähän.

        Mies tietää, että hän voi tehdä suhteessamme lukuisia virheitä, mutta pettäminen ei ole yksi niistä. Joskus sanoin miehelleni että mielummin vaikka lyö kuin pettää. Kommentti hieman järkytti miestäni (joka ei koskaan löisi ketään.) Mutta hänellä on siis hyvin tiedossa se, että olen äärimmäisen joustava ja hyväksyvä nainen, kunhan minua ei enää koskaan petetä.

        Jos minä pettäisin miestäni, kertoisin siitä hänelle. Olen itse pettänyt elämässäni yhden kerran, enkä pystynyt elämään sen huonon omatunnon kanssa kertomatta. Tiedän etten pystyisi nykyäänkään. Tosin hyvin vaikea kuvitella että sen kokemuksen jälkeen koskaan enää pettäisin.

        Mieheni on myös hyvin rehellinen, joten uskon että hänkin kertoisi. Toki hänen puolestaan en voi sanoa. Hän on suunnattoman huono ns. puhumaan. Vielä huonompi valehtelemaan. Ainakin paljastuisi jos kysyisin.

        Minulla ei kuitenkaan ole vähäisintäkään syytä epäillä, että mieheni pettäisi. Ei ainakaan tällä hetkellä.


      • gfgfg
        äölälslmmndf kirjoitti:

        Olemme keskustelleet siitäkin, mitä pettämisestä seuraisi. Mieheni on kertonut, että jos pettäisin häntä jossain määrin "vähän", eli kyse ei olisi mistään pitkästä sivusuhteesta, niin hän ehkä yrittäisi antaa anteeksi. Jos minä kovasti katuisin ja haluaisin suhdetta jatkaa, niin luultavasti mies antaisi anteeksi. Kukaan ei mieheni tietäen ole häntä pettänyt aiemmin, joten hänellä ei ole asiasta kokemusta. Hän elää minun kanssani elämänsä ensimmäisessä monivuotisessa suhteessa. Mieheni on yleisesti ottaen äärimmäisen tasainen ja rauhallinen persoona, suhtautuu elämään realistisesti yms. Hän ei itsekään ole koskaan ketään pettänyt.

        Minä sen sijaan olen ehdottomampi, ja jos mies pettäisi, niin minä lopettaisin suhteemme välittömästi. Voisin jatkaa vain siinä tapauksessa, jos petos olisi hyvin vähäinen ja jossain määrin ajattelematta/vahingossa tapahtunut. Minua on petetty molemmissa aiemmissa pitkissä suhteissani (toinen 5v suhde ja toinen 7v kestänyt suhde.) Minulla on itsetunto sen verran kokenut jo kolauksia, etten jäisi enää kolmatta kertaa yrittämään anteeksi antoa. Kuuntelisin tietenkin puolisoani, jos hän olisi pettänyt. Mutta koska tiedän että syistä ja yksityiskohdista riippumatta en pystyisi antamaan anteeksi, niin kovin pitkää keskustelua aiheesta ei olisi syytä käydä. Lasten takia tärkeintä olisi keskittyä hoitamaan ero siten, että lapset kärsii mahdollisimman vähän.

        Mies tietää, että hän voi tehdä suhteessamme lukuisia virheitä, mutta pettäminen ei ole yksi niistä. Joskus sanoin miehelleni että mielummin vaikka lyö kuin pettää. Kommentti hieman järkytti miestäni (joka ei koskaan löisi ketään.) Mutta hänellä on siis hyvin tiedossa se, että olen äärimmäisen joustava ja hyväksyvä nainen, kunhan minua ei enää koskaan petetä.

        Jos minä pettäisin miestäni, kertoisin siitä hänelle. Olen itse pettänyt elämässäni yhden kerran, enkä pystynyt elämään sen huonon omatunnon kanssa kertomatta. Tiedän etten pystyisi nykyäänkään. Tosin hyvin vaikea kuvitella että sen kokemuksen jälkeen koskaan enää pettäisin.

        Mieheni on myös hyvin rehellinen, joten uskon että hänkin kertoisi. Toki hänen puolestaan en voi sanoa. Hän on suunnattoman huono ns. puhumaan. Vielä huonompi valehtelemaan. Ainakin paljastuisi jos kysyisin.

        Minulla ei kuitenkaan ole vähäisintäkään syytä epäillä, että mieheni pettäisi. Ei ainakaan tällä hetkellä.

        Hyvä, että teillä on tiedossa molempien erilainen suhtautuminen pettämiseen. Läheskään aina ei ole. Monet kuvittelevat, että puoliso tekee ja toimii juuri siten kuin toinen ajattelee. Ellei niin tapahdukaan, tulee esim. uskottomuuden kohdalla romahdus.

        Itse olin uskoton ex-liiton loppumetreillä (samoin ex, mutta siitä kuulin eron jälkeen). Siinäkin oli liikaa, se riittää minulle... Ero pitkittyi, koska piti ajatella kokonaisuutta, ei sitä mitä itse halusi. Nykyisen miehen kanssa ei ole enää sellaista tarvetta. Jos mies olisi uskoton, en tällä hetkellä osaa sanoa mitä tekisin. Todennäköisesti eroaisin, mutta varma en voi olla. Miehelläni on myös samoin kuin sinulla kaksi uskottomuuteen päätynyttä avioliittoa. Toinen yli 10v, toinen 5v.

        Jos mieheni löisi minua, eroaisin varmasti ja heti.


    • Kippisvaan

      On pettämistä. Siinä mennään niin intiimille alueelle eikä sitä tehdä kenen kanssa tahansa.

    • rolling_stones

      On tai/ja ei ole. Mutta mitä tässä ajetaan takaa? Jos lopputulokseksi saadaan suutelun olevan pettämistä, niin entä sitten? Luuleeko joku, että joku on suutelematta vierasta tämän tiedon perusteella? Vai mitä?

    • näinmäsennään

      Harva ihminen suutelee kavereitaan suulle.
      Kun olet sinkku silloin voit suudella, vaikka kuinka monta ihmistä. Taas kun olet parisuhteessa ei välttämättä sille omalle kumppanille ole ok,että suutelet kaikkia vastakkaisen sukupuolen omaavia henkilöitä.
      Jos molemmat ovat yhteisymmärryksessä ja suutelee täysin vierasta henkilöä on pettämistä. Huulet ovat aika intiimi alue ja varsinkin kun ne vielä kohtaa.
      Usein suutelu johtaa seksiin.
      Poskisuudelmat ystävien/ tuttavien kanssa ok, mutta ei suulle suuteleminen ei ole ok.

    • Oletymmärtänytväärin

      Juuu-u, on se jos sinä teet sen ajatellen että haluat pettää jotakuta. Jos haluat vain suukottaa jotain hyväksi mieleksi itsellesi tai toiselle tai jotain sellaista niin miksi hemmetin ihmeessä se olisi pettämistä. Huolehdi omassa elämässäsi vain, että et petä itseäsi, sillä se on kaikista pahinta petoksesta.

      • Oh-hoh

        ... kaikista pahin petos.


    • anteex_naurattaa

      siveä rouva käyny vieraissa, hahhahah

    • Syyllisiä-kaikki

      No johan on synkkää.
      Suutelu on rikos, seksi on rikos, tunteet on rikos. ihmisenä olo on rikos.
      Parisuhde on rikos.

    • GuiltyAsCharged

      No ei ole suutelu pettämistä. Sänkyynmeno eli seksi on pettämistä.

      Vieraan miehen/naisen suutelemiseen voitte joskus sortua te siveydensipulitkin. Elämä saattaa nimittäin teidätkin joskus yllättää, kunhan elelette vähän pidempään täällä maapallolla. Kaikki kun ei ole aina todellakaan niin mustavalkoista, kuin itsekin nuorena ja tuomitsevana luulin...

      Näkisin, että jos ajautuu suutelemaan toista kuin puolisoaan, sen enemmän siihen johtaneita syitä pohtimatta - niin sanoisin että se vasta luonteenlujuutta osoittaakin, JOS ei anna sen johtaa seksiin, eli pettämiseen. Itse olen pystynyt tähän, ja voin sanoa, että silloisessa tilanteessa se oli vaikeaa.

      • fgfdk

        "voin sanoa, että silloisessa tilanteessa se oli vaikeaa"

        Tuohon sanoisin, että tilanteessa saattaakin luonteenlujuudesta olla apua. Mutta jos tahtoo seksiä, kohde ja tilanne osuvat kaikki nappiin, niin luonteenlujuudella ei enää ole merkitystä. Usein ihmiset moittivat toisten "lankeamista" selkärangattomuudeksi yms. Vaikka ihan faktaa on, ettei kaikille tule tilaisuutta, ei ole halua, puhumattakaan, että kohde olisi edes sopiva, saati sitten vastustamaton. Jos taas pystyy vastustamaan omassa tilanteessa jotakuta, niin pitäisi sen verran ymmärtää, ettei kaikkien tilaisuudet ole samanlaisia. Ei sinne päinkään.


      • GuiltyAsCharged

        Tarkennus: nimenomaan en moiti ketään. Puhuin tässä vain omasta kokemuksestani. Siinä kiihkeässä tilanteessa todella halusin seksiä henkilön kanssa jota suutelin, mutta pystyin vetäytymään pois ennenkuin tapahtui mitään sen vakavampaa. Ja se ei ollut minulletodellakaan helppoa, houkutus oli todella suuri, mutta pystyin siihen, sillä ajattelin, että en olisi voinut tehdä sitä puolisolleni. Tunnontuskathan tästä suutelemisestakin tuli, mutta ne ei todennäköisesti ole mitään siihen verrattuna, jos olisin mennyt sänkyyn. Näin MINÄ koen tämän asian, ja tässä siis vain MINUN mielipide asiasta.


      • fgfdk
        GuiltyAsCharged kirjoitti:

        Tarkennus: nimenomaan en moiti ketään. Puhuin tässä vain omasta kokemuksestani. Siinä kiihkeässä tilanteessa todella halusin seksiä henkilön kanssa jota suutelin, mutta pystyin vetäytymään pois ennenkuin tapahtui mitään sen vakavampaa. Ja se ei ollut minulletodellakaan helppoa, houkutus oli todella suuri, mutta pystyin siihen, sillä ajattelin, että en olisi voinut tehdä sitä puolisolleni. Tunnontuskathan tästä suutelemisestakin tuli, mutta ne ei todennäköisesti ole mitään siihen verrattuna, jos olisin mennyt sänkyyn. Näin MINÄ koen tämän asian, ja tässä siis vain MINUN mielipide asiasta.

        Niinpä:
        " en olisi voinut tehdä sitä puolisolleni"
        Eli sinulla oli riittävästi tunteita jäljellä puolisoosi.


      • welda52

        No ei voi kyllä sanoa, että sinulla luonteenlujuutta olisi. Se on luonteen lujuutta, kun ei ajaudu sellaisiin tilanteisiin, joissa tulisi edes mieleen suudella toista! Minulla on ikää 52 vuota, joten en tiedä paljonko sitä pitäisi tulla lisää, jotta ajattelisin eri tavalla.

        Aikoinaan ex-puolisoni petti minua. Olin silloin n. 30v. Ero tuli. Nykyisen puolisoni kanssa olen elänyt jo 18 vuotta, enkä usko kummankaan koskaan ajatuneen sellaiseen tilanteeseen, jossa jotain toista haluaisi suudella. Joku aiemmin kirjoitti tähän kyselyyn että pettämistä on jos tekee jotain sellaista, mitä ei voisi tehdä toisen nähden. Me allekirjoitamme tämän saman periaatteen.


      • GuiltyAsCharged

        Toivoisin, että te tuomitsijat ymmärräitte sen, että ihmiselle VOI tulla tunteita toistakin ihmistä kohtaan, vaikka onkin varattu, ja vaikka oma mies olisi kuinka ihana! Ja sen, että sinä olet sinä, ja muut ihmiset taas ovat erilaisia kuin sinä ja heillä on eri mielipiteitä kuin sinulla.

        Olin nuorempana hyvin mustavalkoinen näissä asioissa. Mutta kun jotakin kohtaan tulee tunteita, ne tulee joskus väkisin, vaikka kuinka yrittäisi taistella vastaan, eikä ne mene käskystä pois. Ja voin sanoa että en kadu sitä että suutelin tätä ihanaa ihmistä. Vaikka siitä tulikin mieheni vuoksi tunnontuskia, mutta se on silti minun oma katkeransuloisen kaunis muistoni eletystä elämästä. Ja siksi että minulla oli tunteita tätä miestä kohtaan jota suutelin, voin sanoa, että minulla OLI luonteenlujuutta kun en mennyt sänkyyn.

        Miksi teidän pitää aina teilata kaikki muut ihmiset ja heidän tuntemuksensa ja eletty elämä?? Varmaan siksi että tunnette olevanne HYVIÄ ihmisiä, ja saatte täten kerran kirkkaan kruunun taivaassa.

        Sopii minulle, mutta älkää tulko minulle sanomaan, millainen ihminen olen ja mitä tunnen milloinkin, ja onko se väärin ja oikein. Päätän siitä ihan itse.


      • edellinen

        Huomaa todellakin, että et hyvällä omatunnolla asian suhteen elä. Hyvä niin.

        Se on selvää, että pitkän liiton aikana voi tulla hetkiä tai kausia, jolloin joku toinen vaikuttaa seksikkäältä, kiinnostavalta, ihastuttavalta... Tai mitä tahansa. Ei sitä kukaan järkevä aikuinen varmaan kiellä. MUTTA pointti on siinä, että hyvällä moraalilla varustautunut aikuinen tiedostaa tilanteen nopasti, ja hakeutuu eroon tuosta tunteesta ja tuosta ihmisestä.

        Esimerkiksi jos joku työkaveri on ihastuttava... Älä koskaan lähden sen työkaverin kanssa lounaalle, älä osallistu sinä vuonna firman pikkujouluihin, aina kun huomaat ajattelevasi tuota työkaveria niin tiedosta se ja ala ajatella ihania asioita omasta puolisostasi. Älä koskaan flirttaile ihmiselle johon olet ihastunut, ja vältä myös hymyilyä hänelle. Jne. Näillä tavoilla ihastus menee nopeammin ja varmemmin ohi, eikä ihminen KOSKAAN pääsy millään tasolla pettämään puolisoaan. Ja kun noilla hetkillä panostaa erityisesti omaan suhteeseen (viettää laatuaikaa, muistaa kortilla tai kukilla, aktivoi seksielämää jne.), niin sekin nopeuttaa ihastuksen ohi menemistä. Ei näillä ohjeilla voi päätyä edes suutelemaan, ei keskustelemaan henkeviä/lämpimiä toisen ihmisen kanssa, tai mitään muutakaan mikä voisi loukata omaa kumppania. Älä koskaan paljasta ihastukselle, että olet ihastunut häneen, jos olet parisuhteessa. Tämän pitäisi olla itsestään selvä asia!!!

        Sinä aikoinasi et niin toiminut, vaan olet antanut itsesi päätyä tilanteeseen, jossa oli suutelemisen mahdollisuus. Sitä ennen on täytynyt olla tilanteita, joissa olette tehneet toisillenne selväksi, että molempie kiinnostaa. Näissä kaikissa tilanteissa sinä olet PETTÄNYT. Ihan sama mitä sinä änkytät vastaa.


      • GuiltyAsCharged

        No sinun on selvästi saatava tässä viimeinen sana... :) En tuossa yllä olevaa paremmin osannut itseäni ilmaista, yritin kyllä kertoa tuntemukseni tarkkaan. Pointtini kirjoituksessani oli se, että joskus vaan elämässä käy asioita joille ei voi mitään. Ihan sama kun se on tehty, tunteeko syyllisyyttä tai ei, ei tehtyä saa tekemättömäksi, mutta enhän halunnutkaan!

        Ehkä tajuat jossain vaiheessa elämääsi kantapään kautta, että vaikka kuinka noudatat kultaisen keskitien elämän ohjekirjaa, niin voit tahtomattasi päätyä tilanteisiin, joista et luullut koskaan itseäsi löytäväsi. Muista, että älä tuomitse muita, ettei sinua tuomittaisi - sanotaan Isossa Kirjassakin jo... Se on muistutus siitä että kun ylentää itsensä, voi olla että sinut alennetaan myöhemmin, vaikket sitä nyt tässä tilanteessa näe koskaan omalle kohdallesi mahdollisena.

        Näin kävi minulle syntiselle... Ehkä sinulle ei toivottavasti näin käy, kun kerran osaat noudattaa nuhteetonta elämää - minä en osannut. Tsemppiä sinulle siihen <3 Huomasitko kun kirjoitin: en kadu tuota suudelmaa - ehkä otin siitä opiksi ennenkuin muuta ehti tapahtua. Se on osa elämääni, ja olen sen kanssa sinut. Juuri siksi, kun en pettänyt.


    • riippuumistäroikkuu

      Toista ihmistä ei voi omistaa.Järkiaviossa olevat antavat toisilleen vapauksia. Rakastunut kuitenkaan ei näe tarpeelliseksi ystävien nuolemista.

    • eikäy

      Kaikki mitä tarvitsee tehdä puolisolta salaa, eikä sitä uskalla tälle kertoa on pettämistä. Elä elämäsi niin että ei tarvitse luurankoja kaapissa pitää, niin kaikki ovat onnellisia. Mitä jos suutelija olisi sun puoliso, etkä siitä tietäisi. Olisiko se sulle ok ??

      • fgfdk

        Ei uskalla kertoa, ei halua kertoa, ei kannata kertoa - nämä kaikki ovat täysin eri asioita.

        Kenen elämää jokainen elää? Ettei vaan omaansa? Jokaisella on omat luurankonsa.


      • ytryr
        fgfdk kirjoitti:

        Ei uskalla kertoa, ei halua kertoa, ei kannata kertoa - nämä kaikki ovat täysin eri asioita.

        Kenen elämää jokainen elää? Ettei vaan omaansa? Jokaisella on omat luurankonsa.

        Tuo on kyllä ihan fakta, jokaisella on salaisuuksia, luurankoja kaapissa.


      • ytryr

        eikäy
        Et kai tosissasi luule, että "kaikkien" onnellisuus on yhden elämän tyylistä kiinni? Jos näin, niin voi voi. Jokainen kun on oman onnensa seppä. Ihan varmasti.


    • antaaeestäjatakaa

      Tuossa yllä on just hyvä esimerkki siitä miten vähän toisen ihmisen tunteet merkitsee. Mulle on ihan ok vähän nuoleskella toista tyyppiä, pääasia että MÄ olen onnellinen. Jos puoliso sattuu näkemään tai tietämään niin mitä siitä, se nyt on sellanen reppana muutenkin. No mut mä oon tällanen typerys joka ajattelee sen kumppanin tunteita. Älkää nyt missään tapauksessa ajatelko muita tai edes mitään, jos tulee tilaisuus niin ei muuta ku jalkaa levälleen. Ei täällä olla kuin käymässä niin vitut muista ja niistä tunteista :)

      • kukintavallaan

        Ehkä sinä olet niin hyvä, tunteeton ja kova tyyppi, että sinulla on varaa toisia loukata. Jotkut ajattelee toisten tunteitakin. Joskus joutuu tekemään raskaitakin päätöksiä ja suhteitakin päättyy, mutta voihan sen noinkin julmasti tehdä.


      • 23454

        "Mulle on ihan ok vähän nuoleskella toista tyyppiä, pääasia että MÄ olen onnellinen. "

        ??

        Tuskin se "nuoleskelija" niin onnellinen on. Tosi turha luulo oikeastaan.


    • Vaimoa suudeltiin kotipippaloissa katsoin ikkunasta sisälle kun olin tupakalla, vaimo vastasi kunnolla nuoren pojan suudelmaan antoi kunnon kielaria. Kun menin sisälle oli vaimo vähän häkeltynyt vieläkin posket punoitti nätisti.
      Tein kummallekkin kunnon paukkuja alkoivat humaltua. Seurasin heidän liikkeitään ja katseitaan. Suutelin varsin vaimoa kunnolla pojan katsellessa, vastas kovemmin kun normaalisti. Halusin että vaimo hakee autolta lisää juomia poika halusi mukaan.
      Katselin takapihalta kun menivät autolle, alkoivat heti suutelemaan poika hyväili rohkeasti rintoja vaimo hieroi kalua housujen päältä kävivät tosi kuumana.
      Illanpäälle houkuttelin pojan meille jatkoille, aloin "väsymään" ja menin nukkumaan yläkertaan.
      Keittiössä alkoivat suuteleen taas kiihkeästi, kuulin kun vaimo sanoi nukuukohan se.
      Olin sängyssä vaimo puisteli tuletko paukulle en puhunut mitään. Vaimolta lähti mekko nopeaan riisui itse siirtyivät olohuoneen sohvalle. Vaimo nosteli rintoja poika suuteli niitä kiihkeänä ja työnsi sormet haaroihin, alkoi kuulua kiihkeää ääntelyä riisui pojan housut pois ja otti haarat levällään vastaan nuoren kalua sohvan reunalla oli tosi kiimasen oloinen kun poika pani innolla, ei kestänyt pitkään kun laukesi ja haki paperia. Istuivat jonkun aikaa vaimo alkoi imemään kalua uudelleen kuntoon antoi takaapäin kunnolla näin että se oli kunnon kiimaa poika kuulu sanovan että on liukas vaimo vaan keinutti pyllyä ja kuiski nai pohjaan kunnolla. Kesti nyt pitempään ennenkuin poika laukesi.
      Vaimo tuli jonkun ajanpäästä yläkertaan viereen, aamuyöllä hyväilin mumisi ja sanoi ei enää ja kääntyi vatsalleen menin taakse ja panin sisään levitti jalkoja ja kuiskasi olet kestävä pane vaan purin niskaan lemmareita kuiski hiljaa älä ne näkyy mutta nautti ja työnsi pyllyä ylöspäin kun työnsin kunnolla pohjaan huusi patjaa vasten kun laukesin sisään.
      Vaimo nukahti ja heräsi vasta tuntien päästä. Kysyi olenko nainut sitä, sanoin en kerinnyt kun se poika nai sinut tainnoksiin. Kun vaimo tuli sitten alakertaan laitoin kahvit ja voileipäää annoin suukon poskelle ja sanoin sait toteuttaa sen mistä on puhuttu katsoi vain ja joi kahvia.

    • Anonyymi

      On se.

    • Anonyymi

      Eipä kiinnosta muiden pussailu. Mahdollisuuksiahan nyt löytäisi halutessaan aina.

      • Anonyymi

        Kiinnostaa sen verran, että etsit lähes 10 v vanhan ketjun:D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      583
      4252
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3479
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      144
      3126
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      166
      2407
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2260
    6. 235
      1748
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1437
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1320
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1120
    Aihe