Mitä kieltä puhutaan kanarialla???

Tyhmä(kö)?

Puhutaanko kanarialla espanjaa? Jos puhutaan ja tiedät espanjan kielisii sanoja voisitko kertoo? (kirjota myös miten ne lausutaan)

19

3998

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todella tyhmää

Voiko tyhmempiä kysymyksiä enää tehdä,
      taitaa olla provo

• puhutaan

Muutama tärkeä sana/lause olisi hyvä osata ennen matkaa. Kanarialla puhutaan huonosti englantia. Suosittelen kyllä esim. puolen vuoden kansalaisopiston espanjan alkeiskursseja! Koska olet lähdössä matkalle?

Tässä jotain mitä itse olen eniten tarvinnut:

la cuenta por favor - lasku, kiitos
      Hola!- Moi!
      No!-Ei!
      Si!-Kyllä
      Ida y vuelta -menopaluu
      gracias - kiitos
      una copa de vino blanco - lasi valkoviiniä
      para llevar - otan sen mukaan
      una cerveza, por favor - yksi olut, kiitos

suosittelen matkasanastoksi es. Berlizin Espanjan matkatulkki ja sanasto

• todella tyhmää

suomella pärjäät oikein hyvin siellä. Kukaan ei odota sun puhuvan sanaakaan mitään muuta eikä se ole tarviskaan koska ovat kiinnostuneita vain rahoistasi ja " siitä " tai " siitä toisesta" riippuen oletko nainen vai mies.Oikein rentouttavaa lomaa vaan...

• Lo siento !
        todella tyhmää kirjoitti:

suomella pärjäät oikein hyvin siellä. Kukaan ei odota sun puhuvan sanaakaan mitään muuta eikä se ole tarviskaan koska ovat kiinnostuneita vain rahoistasi ja " siitä " tai " siitä toisesta" riippuen oletko nainen vai mies.Oikein rentouttavaa lomaa vaan...

Kyllä muutakin kielitaitoa tarvitaan. Itse pyrin aina puhumaan espanjaa niin pitkälle kuin osaan. Sitten kun sanat loppuu niin loput "huidotaan" käsillä. Voit esim. joutua tankkaamaan autoa huoltsikalla missä puhutaan vain Espanjaa. Sen lisäksi vaimolle pitää vielä löytää WC ja saattaa olla epäselvyyttä oli siitä minne tämä tie vie. Espanjan kielitaidosta on AINA hyötyä sitä puhuvissa maissa matkaillessa.
        Taidat kirjoitella asioista mistä et näköjään jurikaan tiedä mitään!!! Adíos, Hasta luego !

• lissu
        Lo siento ! kirjoitti:

Kyllä muutakin kielitaitoa tarvitaan. Itse pyrin aina puhumaan espanjaa niin pitkälle kuin osaan. Sitten kun sanat loppuu niin loput "huidotaan" käsillä. Voit esim. joutua tankkaamaan autoa huoltsikalla missä puhutaan vain Espanjaa. Sen lisäksi vaimolle pitää vielä löytää WC ja saattaa olla epäselvyyttä oli siitä minne tämä tie vie. Espanjan kielitaidosta on AINA hyötyä sitä puhuvissa maissa matkaillessa.
        Taidat kirjoitella asioista mistä et näköjään jurikaan tiedä mitään!!! Adíos, Hasta luego !

Aina näitä muijille vessaa etsiviä autoilijoita piisaa täällä. Totuus on, että täällä näitä kyselevät on pikkumimmejä ketkä on lähdössä sinne ryyppäämään ja hakemaan irtosuhteita ja koska näitä on ollut siellä ennekin niin eipä tarvitse mitään espanjoita opetella.

• Lo siento !
        lissu kirjoitti:

Aina näitä muijille vessaa etsiviä autoilijoita piisaa täällä. Totuus on, että täällä näitä kyselevät on pikkumimmejä ketkä on lähdössä sinne ryyppäämään ja hakemaan irtosuhteita ja koska näitä on ollut siellä ennekin niin eipä tarvitse mitään espanjoita opetella.

...viimesen päälle paskantärkeää tekstiä. Taidat kaikenlisäksi vielä kuvitella olevasi KOKO perse, mut valitettavasti et kommenttinesi riitä edes puoleksi persereiäksikään...! LO SIENTO...

• lissu
        Lo siento ! kirjoitti:

...viimesen päälle paskantärkeää tekstiä. Taidat kaikenlisäksi vielä kuvitella olevasi KOKO perse, mut valitettavasti et kommenttinesi riitä edes puoleksi persereiäksikään...! LO SIENTO...

Mikäs ihmeen tärkeilevä paskapää siellä inisee...osaa pari sanaa spanskaa ja kuvittelee hallitsevansa koko kulttuurin. Turistilaumat kanarialla eivät tarvitse sanaakaan mitään murretta, muijat panettaa itteään paikallisilla joista suurin osa afrikasta laittomasti sinne menneitä. Kortsut maukaan !

• Lo siento !
        lissu kirjoitti:

Mikäs ihmeen tärkeilevä paskapää siellä inisee...osaa pari sanaa spanskaa ja kuvittelee hallitsevansa koko kulttuurin. Turistilaumat kanarialla eivät tarvitse sanaakaan mitään murretta, muijat panettaa itteään paikallisilla joista suurin osa afrikasta laittomasti sinne menneitä. Kortsut maukaan !

...palsta miihin saa muitakin innokkaita keskusteluun mukaan. Näytät olevan munan puutteessa, kun panohommat näyttää olevan ekana mielessä. Kun sitten annat reissuillasi espanjassa persettä niin, muistappas "paria sanaa" espanjan kielestä : "Te quiero y me gustaría dormir contigo. Solamente para con condom!" tai " Te ha gustado"? tai "Ha sido maravilloso" tai "Por favor, vete al cuerno!" siinäpä sen jatkeeksi...

• lissu
        Lo siento ! kirjoitti:

...palsta miihin saa muitakin innokkaita keskusteluun mukaan. Näytät olevan munan puutteessa, kun panohommat näyttää olevan ekana mielessä. Kun sitten annat reissuillasi espanjassa persettä niin, muistappas "paria sanaa" espanjan kielestä : "Te quiero y me gustaría dormir contigo. Solamente para con condom!" tai " Te ha gustado"? tai "Ha sido maravilloso" tai "Por favor, vete al cuerno!" siinäpä sen jatkeeksi...

Oot sä söpö, joo. Ihan osaat kirjoitella. Onnea ja menestystä vaan. Kaikkea sitä maailmaan mahtuu...oikea espanja-asiantuntija.Voi jeesus mikä mahtailija.

• Useasti käynyt

Kanarialla on hiukka erilaista espanjankieli. Sanotaankin yleisesti, että siellä puhutaan kanariaa ei espanjaa :) Kanarialaiset puhuvat nopeasti ja epäselvemmin mitä mannerespanjalaiset. Kanarian murteelle tyypillistä on sanojen lyhentely: s-kirjain jää pois tai ääntyy "hoona", esim. Lah Palmah.

• lah palmah?

no nyt se oikein väänsi vitsin!!!
        Kanarialla puhutaan ihan puhdasta espanjaa, ilman mitään ihme murteita. Mantereella asia on päinvastoin. tutustu asiaan tarkemmin!!!

• bomba
        lah palmah? kirjoitti:

Kanarialla puhutaan ihan puhdasta espanjaa, ilman mitään ihme murteita. Mantereella asia on päinvastoin. tutustu asiaan tarkemmin!!!

olen tutustunut asiaan aika hyvin ja totuus on, että kanarialla puhutaan kanariaa ja mm las palmas ääntyy: lah palmah!!!! puhuvat myös aika nopeesti ja he käyttävät myös sanoja joita mannerespanjassa ei käytetä

• Inglesin kävijä
        lah palmah? kirjoitti:

Asia on juuri noin miten edellinen sanoi. Siellä äännetään erilailla ja he itse sanovat tosiaan puhuvansa kanariaa. Espanjaa hieman osaavana oli hiukka ongelmia aina ymmärtää mitä sanotaan juuri tuon murteen takia.

• poliglota
        lah palmah? kirjoitti:

Itse kyllä väänsit todella huonon vitsin (?)...
        Aivan kuten Suomessakin Espanjassakin on omat murteensa eri alueilla. Kanarian saarilla puhutaan kieltä, joka vivahtaa voimakkaasti vaikkapa Kuuban espanjaan. Lausunta on pehmeämpää ja todella, sanotaan Lah Palmah tai vaikkapa "mansana" eli lausutaan s-kirjain z:n sijasta (manzana).
        Mitä taas toteamukseesi manner-Espanjassa puhuttuun kieleen tulee, niin TAAS olet väärässä. No tietysti, jos sinun tuntemuksesi perustuu pelkästään visiitteihin Costa del Solille niin... Andaluciassa (ja Extremadurassa) todella "möngerretään" omalla murteella. Mutta jos nouset ylöspäin niin myös kieli muuttuu. Valladolid´in (Castilla-León) sanotaan olevan paikan, jossa puhtainta espanjaa puhutaan. Eikä todellakaan voi sanoa, että esim. baskit puhuisivat epäselvää kieltä.
        Tutustu itse asiaan tarkemmin!!!

• kyllä
        poliglota kirjoitti:

Itse kyllä väänsit todella huonon vitsin (?)...
        Aivan kuten Suomessakin Espanjassakin on omat murteensa eri alueilla. Kanarian saarilla puhutaan kieltä, joka vivahtaa voimakkaasti vaikkapa Kuuban espanjaan. Lausunta on pehmeämpää ja todella, sanotaan Lah Palmah tai vaikkapa "mansana" eli lausutaan s-kirjain z:n sijasta (manzana).
        Mitä taas toteamukseesi manner-Espanjassa puhuttuun kieleen tulee, niin TAAS olet väärässä. No tietysti, jos sinun tuntemuksesi perustuu pelkästään visiitteihin Costa del Solille niin... Andaluciassa (ja Extremadurassa) todella "möngerretään" omalla murteella. Mutta jos nouset ylöspäin niin myös kieli muuttuu. Valladolid´in (Castilla-León) sanotaan olevan paikan, jossa puhtainta espanjaa puhutaan. Eikä todellakaan voi sanoa, että esim. baskit puhuisivat epäselvää kieltä.
        Tutustu itse asiaan tarkemmin!!!

espanjan kielessä lausutaan aina z s-kirjaimena...!

• poliglota
        kyllä kirjoitti:

espanjan kielessä lausutaan aina z s-kirjaimena...!

s ja z lausutaan eri tavalla. Tiedoksi sinulle vain... eli ei z-kirjainta suinkaan lausuta suomalisen "ässän" tavalla.

• jokke
        lah palmah? kirjoitti:

Ihan kuten suomalainen ei ymmärrä savolaista ei manner-espanjalainen ymmärrä kanarialaista jos oikein täysillä murretta viäntää.
        Meinasin muuten viime reissulla ostaa "canarias-españa" -sanakirjan. Semmoinen on olemassa.

Mutta kyllähän siellä on aivan hyvin espanjalla toistaiseksi pärjännyt.

• stasto

Voi kekkuli sentään, ette te kukaan mistään mitään näköjään tiedä. Kanariansaaret kuuluu turkkiin ja siellä puhutaan samaa kieltä kuin turkissa eli kreolia!!! Tyhmyliinit!!!

• stadin kundi

NO EI TODELLAKAAN PUHUTA MITÄÄN KREOLIA!!! ESPANJAAPAS!!!!1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe