Juutalaisuuden päähaara eli "saddukealaisuus" ei usko kuoleman jälkeiseen elämään. Siten juutalaisuus on poikkeususkonto. Ja juuri siksi Vanha Testamentti, joka on juutalaisten pyhät kirjoitukset, keskittyy vain maailmallisiin rangaistuksiin. On tietysti turha uhata tai luvata Helvetillä tai Taivaalla, jos kerta ei ole elämää kuoleman jälkeen.
Kuitenkin ihmiset näkevät usein selvästi pahojen ihmisten pärjäävän hyvin elämässä. Miten heitä siis Jumala rankaisee? Siksi VT:ssa juutalaisia uhataan tulevien sukupolvien rangaistuksilla tyyliin " seitsemänteen polveen asti." Näet ihmiset yleensä välittävät jälkipolvestaan.
Ongelmana on se, että monilla pahoilla ja menestyvillä ihmisillä ei ole jälkikasvua. Ja juuri pahat eivät välitä välttämättä heistä ja heidän kohtalostaan. TÄMÄ on juutalaisuuden ehkä pahin ongelma uskontona, jonka perustarkoitus on ohjata uskoviaan moraalisen elämään!
Juutalaisuus on "maailmallinen" uskonto!
14
244
Vastaukset 14
On oikein järkevää olla uskomatta kuoleman jälkeiseen elämään.
- Teisti__
Mutta totta se on uskoo siihen tai ei! Tosin luultavasti on niin, että välinpitämättömällä enemmistöllä on edessään täyskuolema.
Onko sitten järkevää hylätä iankaikkinen täydellisen ihana elämä, on makukysymys. Teisti__ kirjoitti:
Mutta totta se on uskoo siihen tai ei! Tosin luultavasti on niin, että välinpitämättömällä enemmistöllä on edessään täyskuolema.
Onko sitten järkevää hylätä iankaikkinen täydellisen ihana elämä, on makukysymys.Kuoleman jälkeisestä elämästä ei kylläkään ole yhtään todistetta.
- Deronda
Olikin taas melkoista ajatuksenjuoksua.
Pahat ihmiset ei tee pahoja tekoja, koska maallinen oikeusjärjestelmä rangaisutuksineen on olemassa. En ole tavannut ihmistä, joka välttäisi pahojen tekojen tekemistä, jotta hänen jälkeläisensä joskus tulevaisuudessa eläisivät hyvää elämää.- Teisti__
Oletko noin naiivi?! Luuletko tosiaan, että kaikki pahat teot muka rangaistaan oikeusjärjestelmän toimesta?
Kaikkein pahimmat ihmiset ovat olleet häikäilemättömiä ja murhanhimoisia itsevaltiaita. Useimmat ovat saneet pelkkää ylistystä kuolemaansa saakka. - kuten
arii...
- Talmudin48lakia
VT:ssä kerrotaan myös kuinka lyödään lasten päät kallioon ja otetaan seksiorjiksi kaikki koskemattomat naiset. Ihanaa porukkaa nuo juutalaiset. Ei ihme, että enemmistö Neuvostoliittoa hallinneista rosvoista oli juutalaisia bolsevisteja jotka vihasivat ei-juutalaisia ja tämän vihan avulla pystyivät suorittamaan rikoksensa ihmiskuntaa vastaan.
Tässä on juutalainen oppinut kertomassa uskontonsa ilosanomaa suoraan Talmudista:
https://youtu.be/M60FUPVtq9k?t=14m39s
Putin kertoo totuuden Neuvostoliiton juutalaisten lukumäärästä vallankammareissa:
https://www.youtube.com/watch?v=7bSAB5OPkwQ Ordodoksijuutalaisuus ei uskontona yleensäkkään opeta kuolemanjälkeisestä. Koska sen mukaan kuolemanjälkeisen kohtalon tunteminen kuuluu vain jumalalle.
Eikä ihmisen ole heidän mukaan mitenkään tervettä tai hyväksyttyä mennä koskemaan tuonpuoleisiin asioihin.- ergagrae
Eikös hasidijuutalaiset opeta, että ihminen syntyy uudestaan kuoleman jälkeen kunnes pystyy noudattamaan jokaikistä Tooran lakia? Ainakin olisin muistavinani näin kirjasta Yhdeksän porttia.
- Teisti__
ergagrae kirjoitti:
Eikös hasidijuutalaiset opeta, että ihminen syntyy uudestaan kuoleman jälkeen kunnes pystyy noudattamaan jokaikistä Tooran lakia? Ainakin olisin muistavinani näin kirjasta Yhdeksän porttia.
UT:ssa useassakin kohtaa kerrotaan farisealaisten ja saddukeusten välisestä linjariidasta. Fariseukset uskoivat kuolemanjälkeiseen elämään.
En tiedä tarkemmin, mikä on tilanne nykyjuutalaisuudessa?
Kyllä ihminen voi syntyä uudestaan, mutta ensin pitää kuolla .
Jos tehdään maailmasta paratiisi, silloin syntyy paratiisiin. Jos tehdään maailmasta helvetti, silloin syntyy helvettiin.- karu_totuus
Maailma on hyvän ihmisen helvetti ja pahan ihmisen paratiisi.
Maailma pitää yrittää tehdä paremmaksi ja se myös siksi muuttuu messiaan tai hyvän aikakauden tullessa.
ortodoksijuutalaisuus niinkuin muunlainekin juutalaisuus opettaa kuolemanjälkeiseen elämään, mutta ei keskity siihen vaan maanpäällisiin asioihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää65788- 158784
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25760Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.100740Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27708Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93677Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193647- 22592
- 61582
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks35534On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78480- 39465
- 57455
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75447Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437- 70433
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9429- 54418
- 40407