Näin ainakin väittää päivän Hesarin tiedesivut. Mitäs tästä sanotte? Onko määrä vai määritelmä väärä?
http://www.hs.fi/paivanlehti/06042016/a1459825233008
Aisureiden määrää liioiteltu
50
643
Vastaukset
Ensin esitetään väite:
"Suositun populaaritieteellisen käsityksen mukaan naiset voisivat käydä salaa vieraissa hankkiakseen hyvät geenit jälkeläisilleen. Tieteellisissäkin yhteyksissä on esitetty arvioita, että jopa KYMMENESTÄ KOLMEENKYMMENEEN PROSENTTIA LAPSISTA olisi biologisesti jonkun muun miehen kuin oletetun isän tekosia.
KÄSITYS ON OSOITTAUTUNUT MYYTIKSI, osoittavat useat uudet tutkimukset. Arviolta vain prosentti kaikista lapsista on tällaisia tapauksia, toteavat Leuvenin yliopiston Maart Larmuseau ja hänen työtoverinsa."
Ja sitten kumotaan se itse:
"Tutkijoiden mukaan parisuhteen ulkopuolisten isien YLEISYYS VOI VAIHDELLA jonkin verran eri yhteisöissä. Esimerkiksi meksikolaisvästössä tehdyssä tutkimuksessa huomattiin, että parisuhteen ulkopuolinen isyys oli yleisempää vähävaraisissa perheissä. Myös etelämaerikkalaisissa yanomamiyhteisöissä JOKA KYMMENES LAPSI on parisuhteen ulkopuolisen miehen tekoa."
Kymmenen prosenttia on joka kymmenes. Taattua hesarilaatua.Minä lukisin tuota niin, että keskimäärin prosentti, ääripäänä pieni yhteisö, jossa luku on 10%.
Kannattaisi ehkä kuitenkin lukea niin, että keskimäärin prosentti, mikä ei kerro mitään juuri sinun ympäristösi tilanteesta. Keskiarvo on usein harhaanjohtava luku.
HC-ätmel kirjoitti:
Kannattaisi ehkä kuitenkin lukea niin, että keskimäärin prosentti, mikä ei kerro mitään juuri sinun ympäristösi tilanteesta. Keskiarvo on usein harhaanjohtava luku.
Joo, pitäisi puhua mediaanista, eikä keskiarvosta. Eri asia sitten, miten yhteisöt mediaania varten määriteltäisiin.
Haluan aisuriksi. Onko teillä naisilla lapsia. Tässä olisi yksi kunnollinen mies vapaana???
- saat.pildeä
Onko sulla rahaa ja onko ne yhteisiä?
- Ikis__M
"Larmuseau arvioi työtovereineen pari vuotta sitten tilannetta Belgian osalta. Vastaavat tutkimukset Etelä-Afrikasta, Malista, Italiasta ja Espanjasta ovat antaneet samanlaisia tuloksia."
Niin eli tuli vain todistetuksi se että suominainen on maailman pahin h..a mikä kyllä maailmalla jo tiedetäänkin. Kun noissa tutkituissa maissa aisuri-isyys on hyvin harvinaista suomessa se varmaan on sen 10% ainakin. täällähn ihan vasta oli se yksikin ketju jossa miehestä joka vasta kuusikymppisenä sai dna-todisteet siitä että islski väitetty ja ruokot maksanut ei ollutkaaan oikea isä.
Niin ja sitten ne aisurit jotka elättää ihan tietoisesti muille miehille tehtyjä lapsia ovat sitten taas ihan oma lukunsa, niitäkinhän täällä riittää.- en.ole.aisuri
minä en ole aisuri, meillä on vain yhteisiä lapsia, älsby, skoda (farmari), koira (kultainen lipittäjä) ja muijan menot
- prosentti.olis.paljon
Juu, varsin todennäköistä, että jos vuodessa syntyy 10 000 lasta muulle kuin omalle isälleen, niin täällä on ihan vasta ollut yksi ketju koskien 60-kymppistä miestä.. tuolla mittakaavalla sinkku-palstan viestiketjuista voimme päätellä, että suomalaisista miehistä hulluja himoraiskaajia on ainakin 3000%.
"Niin eli tuli vain todistetuksi se että suominainen on maailman pahin h..a mikä kyllä maailmalla jo tiedetäänkin."
Tällaista puolueetonta tutkimusta en olekaan nähnyt. Oisko kopsua?- Ikis__M
Nainen_28v kirjoitti:
"Niin eli tuli vain todistetuksi se että suominainen on maailman pahin h..a mikä kyllä maailmalla jo tiedetäänkin."
Tällaista puolueetonta tutkimusta en olekaan nähnyt. Oisko kopsua?http://www.returnofkings.com/750/how-to-bang-a-finnish-girl-in-helsinki
http://www.helsinkitimes.fi/finland/finland-news/domestic/11559-foreign-men-are-in-high-demand-in-finland.html
http://www.wikisexguide.com/wiki/Top_10_Easiest_Countries_to_Get_Laid
http://www.voice.fi/pop/ilmiot/jenkkisivusto-valitsi-maailman-helpoimmat-pokauspaikat-ykkosena-suomalainen-yokerho-53705
http://www.rantapallo.fi/matkailu/suomalaisnaisia-kuvaillaan-helpoiksi-kaadoiksi-matkustavat-seksin-perassa/
jne. Ikis__M kirjoitti:
http://www.returnofkings.com/750/how-to-bang-a-finnish-girl-in-helsinki
http://www.helsinkitimes.fi/finland/finland-news/domestic/11559-foreign-men-are-in-high-demand-in-finland.html
http://www.wikisexguide.com/wiki/Top_10_Easiest_Countries_to_Get_Laid
http://www.voice.fi/pop/ilmiot/jenkkisivusto-valitsi-maailman-helpoimmat-pokauspaikat-ykkosena-suomalainen-yokerho-53705
http://www.rantapallo.fi/matkailu/suomalaisnaisia-kuvaillaan-helpoiksi-kaadoiksi-matkustavat-seksin-perassa/
jne.Kumma kun suomalaiset naiset ovat niin helppoja ja silti täällä jatkuvasti itketään naisen puutetta.
- olen.varma.mutten.helppo
Ratikkakuski kirjoitti:
Kumma kun suomalaiset naiset ovat niin helppoja ja silti täällä jatkuvasti itketään naisen puutetta.
helpot on helpoille
- Ikis__M
Ratikkakuski kirjoitti:
Kumma kun suomalaiset naiset ovat niin helppoja ja silti täällä jatkuvasti itketään naisen puutetta.
Suominaiset on helppoja ulkkiksille ja jänniksille. Markkina-arvon laskettua ne on helppoja myös hyvätuloisille ketmeille mutta kuka oikeasti tahtoo toisten toimesta loppuun ajetun?
Ikis__M kirjoitti:
Suominaiset on helppoja ulkkiksille ja jänniksille. Markkina-arvon laskettua ne on helppoja myös hyvätuloisille ketmeille mutta kuka oikeasti tahtoo toisten toimesta loppuun ajetun?
Moni, joka on itsekin hankkinut kilometrejä mittariin.
- just.joo
Ratikkakuski kirjoitti:
Sanoo mies joka haki vaimon Thaimaasta.
- Ikis__M
Ratikkakuski kirjoitti:
Se olisikin reilu jako jos niitä "uskaltaa elää"neitä olisi tasamäärä molemmissa sukupuolissa mutta kun se menisi siltikin niin että 10% miehistä pääsisi valkkaamaan parhaat päältä 99%:sta naisia niin se ei vaan toimi.
just.joo kirjoitti:
Sanoo mies joka haki vaimon Thaimaasta.
Minulla on aukko matkailukartassani, kun en ole ikinä edes käynyt Thaimaassa. Pitäsi käydä, kunhan saan taas talvilomaa.
Ikis__M kirjoitti:
Se olisikin reilu jako jos niitä "uskaltaa elää"neitä olisi tasamäärä molemmissa sukupuolissa mutta kun se menisi siltikin niin että 10% miehistä pääsisi valkkaamaan parhaat päältä 99%:sta naisia niin se ei vaan toimi.
Niinpä niin. On varmaan henkisesti raskasta, jos muut ovat jo puolimatkassa ja itse on juuttunut telineisiin.
- Ikis__M
Ratikkakuski kirjoitti:
Niinpä niin. On varmaan henkisesti raskasta, jos muut ovat jo puolimatkassa ja itse on juuttunut telineisiin.
Ei se kovin raskasta ole kun ymmärtää tilanteen ja antaa muiden juosta.
- juoksu.turmioon
Ikis__M kirjoitti:
Ei se kovin raskasta ole kun ymmärtää tilanteen ja antaa muiden juosta.
voitto kun ei ole kaikkien mielestä kovin kummoinen ja joskus häviäjä onkin voittaja
- InhoanÄlykääpiöitä
Ikis__M kirjoitti:
Kumpihan se on loppuen lopuksi loppuun ajetumpi? Kyrpä, jota itse omistaja on työntänyt milloin minnekin ja käsitellyt milloin mitenkin 5-vuotiaasta eteenpäin, vai se toinen? Varmaan ihan vinksahtanutkin siitä kaikesta käsittelystä. Älykääpiö.
- selitys_asiaan
Käy järkeen koska Meksikolaiset äijät ovat kaikki yhtä rumia joten siellä kukaan ei huomaa vaikka isä olisikin joku muu.
Määrittele aisuri. Artikkelissa aisuriksi oli laskettu vain miehet, jotka tietämättään kasvattivat toisen lasta.
Palstalla kuitenkin sanotaan aisuriksi miestä, joka yleisesti ottaen kasvattaa toisen lasta. Sitten tuo prosentti onkin jo paljon suurempi.Minä olen palstan vastarannankiiski ja pidän aisurina vain miestä, joka kasvattaa toisen miehen lasta tietämättään.
- traditiot.kunniaan
Aisankannattajan perinteinen määritelmä on mies, jonka nainen "astuu aisan yli" eli käy vieraissa. Jälkeläisiä ei tarvitse olla tai tulla.
- suuriosaaisaakannattaa
traditiot.kunniaan kirjoitti:
Aisankannattajan perinteinen määritelmä on mies, jonka nainen "astuu aisan yli" eli käy vieraissa. Jälkeläisiä ei tarvitse olla tai tulla.
Eli siis suurin osa. Mutta mitä ne naiset on kenen mies käy kastamassa "aisaa" eli käy vieraissa?
- DoubtofOrder
Vaimoja? Tai niinkun mun mies usein mut esitteli, tässä on mun tuleva exä..
- luolisl..tkaajat
DoubtofOrder kirjoitti:
Vaimoja? Tai niinkun mun mies usein mut esitteli, tässä on mun tuleva exä..
Oisko tohveli hyvä? Tai sitten jos itsekin on luolisl..kaaja niin sitten molemmat on vain luolisl..kaajia.
traditiot.kunniaan kirjoitti:
Perinteinen määritelmä kuulostaa loogiselta, eli silloin tuo luku olisi vieläkin suurempi.
BEM kirjoitti:
Perinteinen määritelmä kuulostaa loogiselta, eli silloin tuo luku olisi vieläkin suurempi.
Mitäs ne tilastot väittävätkään vieraissa virkistyjien määräksi? Puolet tai jotain sinne päin.
Ratikkakuski kirjoitti:
Mitäs ne tilastot väittävätkään vieraissa virkistyjien määräksi? Puolet tai jotain sinne päin.
En tiedä miten on tutkittu, mutta määrästä "puolet" on helppo johtaa muistisääntö. Jos omassa parisuhteessa itse ei käy vieraissa, niin sitten se toinen käy.
- routaneito
Ai että kaikki isäpuoletkin on aisureita? Jestas, sitten niitä kyllä on todella paljon ja äitipuolia myös. Mun mielestä hassua jos sellainenkin lasketaan aisuriksi koska kyllähän sä itse tiedät mihin oot lähtemässä, jos alat seurustella lapsia omaavan ihmisen kanssa. Ei se mitään hyväksikäyttöä silloin ole kun itse olet tuppautumassa sinne perheeseen. Aito aisuriksi joutuminen on ihan eri asia, silloin sua on kusetettu rajulla tavalla. Siitä sais mun puolesta sakottaa oikein kovalla kädellä.
routaneito kirjoitti:
Ai että kaikki isäpuoletkin on aisureita? Jestas, sitten niitä kyllä on todella paljon ja äitipuolia myös. Mun mielestä hassua jos sellainenkin lasketaan aisuriksi koska kyllähän sä itse tiedät mihin oot lähtemässä, jos alat seurustella lapsia omaavan ihmisen kanssa. Ei se mitään hyväksikäyttöä silloin ole kun itse olet tuppautumassa sinne perheeseen. Aito aisuriksi joutuminen on ihan eri asia, silloin sua on kusetettu rajulla tavalla. Siitä sais mun puolesta sakottaa oikein kovalla kädellä.
Aisuruuden käsite on muuttunut ja palstalla se on mennyt ihan toisiin svääreihin.
Ei aisuruuden tarvitse nykyään olla enää sellaista, ettei mies tietäisi aisuruudestaan. Jos menet katsomaan esim alan videoita (cuckold) niissä naisen oma mies on amatöörivideoissa useimmiten se joka kuvaa vierasta miestä vaimonsa kanssa.BEM kirjoitti:
Aisuruuden käsite on muuttunut ja palstalla se on mennyt ihan toisiin svääreihin.
Ei aisuruuden tarvitse nykyään olla enää sellaista, ettei mies tietäisi aisuruudestaan. Jos menet katsomaan esim alan videoita (cuckold) niissä naisen oma mies on amatöörivideoissa useimmiten se joka kuvaa vierasta miestä vaimonsa kanssa.Niin, ajatella, nykyisin on niin paljon helpompaa päästä aisuriksi kuin ennen. Kyllä on hienoa, että termin käyttöön on saatu väljyyttä! :-)
Määritelmä oli sen jutun kannalta yksiselitteinen mutta väärä. Määristä on jutun perusteella vaikea sanoa muuta kuin, että luku on jossain nollan ja joidenkin prosenttien välissä.
"Aisankannattajamyytti juontaa osin siitä, että monilla yksiavioisilla eläimillä on naaraat parittelevat suhteen ulkopuolisten koraiden kanssa. Evoluutioteoriakin voi puoltaa sekä miehelle että naiselle lisääntymisstrategiaa, jossa käydään vieraissa."
Suurin osa yksiavioisista eläimistä ei ole niin fiksuja kuin ihminen, jossa esim. urosyksilö saattaa ruveta hylkimään yksiavioisen naaraskumppaninsa pentua, jos tämä on väriltään kovin vääränvärinen tai muuta sellaista. Toisaalta naaraskin on aika fiksu ja saattaa ymmärtää tämän riskin jopa etukäteen. Nämä seikat saattavat hyvinkin alentaa prosenttia.
Jos uskotaan siihen mitä ihmisnaaraat sanovat, niin prosentti olisi likipitäen pyöreä nolla. Olen lukenut aika paljon kaikenlaista, mutta en tarinaa siitä miten nainen kertoo tai perustelee, miksi hän kertoo lapselle, isälle ja ympäristölle isän olevan joku muu kuin se oikeasti on ja miten kyseiseen tilanteeseen on tultu ja etenkin miksi.- monen_isä
DNA-testatuista n. 10 %:lla on eri biologinen isä kuin ”kirkonkirjoissa”. Osa heistä johtuu lapsettomuushoidosta klinikalla tai ”luonnossa”, monet on vahinkoja.
Niin, onhan nuo lapsettomuushoidot nykyisin aika yleisiä.
Onko luovuttajan spermalla hedelmöitetynkin lapsen laillinen isä aisuri?Ratikkakuski kirjoitti:
Niin, onhan nuo lapsettomuushoidot nykyisin aika yleisiä.
Onko luovuttajan spermalla hedelmöitetynkin lapsen laillinen isä aisuri?Aisuri ja tuhkamuna.
HC-ätmel kirjoitti:
Aisuri ja tuhkamuna.
Miten tuhkamunan tilanne poikkeaa lapsettoman ätmin tilanteesta?
- nihhhhhhhhhhh
Ratikkakuski kirjoitti:
Miten tuhkamunan tilanne poikkeaa lapsettoman ätmin tilanteesta?
Miten se poikkeaa omasta tilanteestasi?
- Naisasialooseri1
Aisri ei ole vain mies, jota petetään/on petetty vaan mies, joka ottaa parhaat päivänsä nähneen YT-miesten jynssäämään naisen elätettäväkseen.
Ratikkakuski kirjoitti:
No sehän kuulostaa jo melkein pahemmalta kuin keski-ikäinen neitsytsetä.
Usko pois, sir Ratikkakuski, nyt jos koskaan olet nii helvetin oikeassa että jos vaan voisin niin tarjoaisin sulle ihan vaan samaa mieltä ollessani kaljat... Vaikken ees juo kaljaa melkeen koskaan, paitsi poikkeustilanteissa...
- Maija_Varissuolta
Itse kyllä kaipaisin juuri sellaista tunnollista aisuria arkeeni. Ömar-Kalervo ja Jamal-Petteri ovat ilman kunnollista isä hahmoa.
- nytlaulattaa
Keitä ne on ne aisurit
sellaiset aisurimiehet
joita feministitkin arvostaa?
Keitä ne on ne aisurit
sellaiset aisurimiehet
jotka alistumisesta palkintonsa saa?
Me ollaan aisureita kaikki
kun oikein peräaukkoon porataan
me ollaan aisureita feminismin
ihan jokainen (2x)
Keitä ne on ne aisurit
sellaiset aisurimiehet
jotka naisen kokemusta pelkäävät?
Keitä ne on ne aisurit
sellaiset aisurimiehet
jotka oikeuksiaan vaativat?
ihan jokainen
Keitä ne on ne aisurit
YLE-propagandan aisurimiehet
jotka reiluudellaan naiset lumoaa?
Keitä ne on ne aisurit
YLE-propagandan aisurimiehet
jotka biologian nokkeluudellaan kumoaa?
ihan jokainen Jälleen yksi palstatotuus kumottu.
- Ikis__M
Aisuri-Tero 38 sairastui saatuaan tietää olevansa aisuri jo kahdenkymmenen vuoden ajan:
http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/2016040421365062_ir.shtml
"Tieto sai minut voimaan fyysisesti pahoin. Olen eromme jälkeen joutunut parantelemaan psyykettäni sekä terapiassa että lääkityksellä. Luotto koko naissukupuoleen on täysin mennyttä, enkä ole lainkaan varma, pystynkö enää koskaan ihmissuhteeseen."
Ei ole häävi kohtalo tuokaan. - yh8347590
Olen luottanut vanhaan tutkimustietoon, jonka mukaan vieraita lapsia oli länsimaissa 3-4%, jossain muualla jopa 20%. Joka tapauksessa pidin itsestään selvänä, että ero johtuu ehkäisyvälineistä. Tämä taitaa kiistää vanhan totuuteni.
J.K. Se on MaartEN Larmuseau
J. K. 2 Yleisyys on tutkimuksen mukaan 1-2 %, ei yksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713